اخبار بازیگران

بازیگران معروف ایرانی که در آذر ماه به دنیا آمده اند را بشناسید

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه آذر را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

تولد الهام حمیدی چه روزی است؟

الهام حمیدی زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶ است.

سحر زکریا در چه روزی متولد شده است؟

سحر زکریا در ۲۸ آذر ۱۳۵۲ متولد شده است.

بهاره رهنما چندمین روز از آذر ماه متولد شده است؟

بهاره رهنما در ۱۰امین روز از آذر ۱۳۵۲ متولد شده است.

مرحوم جمشید مشایخی چندم آذر ماه متولد شد؟

مرحوم جمشید مشایخی متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ است.

معرفی اسامی بازیگران متولد ماه آذر

الهام حمیدی

الهام حمیدی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶) است.او تحصیلاتش را در رشته حسابداری در دانشگاه آزاد رودهن به پایان رسانده و از همین دانشگاه لیسانس گرفته‌است. وی یک ترم به کلاس‌های بازیگری رفته‌است و همان کلاس‌ها بود که برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی انتخاب شد.در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک»، موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانه سینما گردید. از مجموعه‌های تلویزیونی که حمیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است؛ می‌توان از «مسافری از هند»، «زیر تیغ»، «آخرین دعوت»، «شوق پرواز» و «یوسف پیامبر» نام برد. او همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر «بچه‌های ابدی»، «ملک سلیمان» و «گهواره‌ای برای مادر» را در کارنامه هنری خود دارد. او در سیزدهم بهمن سال ۱۳۹۷، خبر ازدواجش را در اینستاگرام خود اعلام کرد.

الهام حمیدی از بازیگران متولد ماه آذر

آزیتا لاچینی

آزیتا لاچینی از بازیگران زن متولد ماه آذر (زاده ۲۶ آذر ۱۳۱۷ در تهران)و دوبلور و گوینده رادیو است. فیروز بهجت‌محمدی همسر وی بود.

آزیتا لاچینی (با نام اصلی معصومه نیکنام) در ۲۶ آذر سال ۱۳۱۷ در بازارچه قوام الدوله در کوچه وزیر نظام تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۳۷ کار گویندگی و اجرای نمایشنامه‌های رادیویی را آغاز کرد. او توسط شوهر دومش «امیر مظفرالدین لاچینی» به حیطه بازیگری وارد شد و نام خانوادگی او را برای خود برگزید. در سال ۱۳۴۰ اولین کار خود در تئاتر را تجربه کرد و در سال ۱۳۴۱ در فیلم مسافری از بهشت به کارگردانی نصرت‌الله وحدت به عنوان بازیگر سینما به ایفای نقش پرداخت.

آزیتا لاچینی ازبازیگران متولد ماه آذر

اسدا..یکتا

اسدالله انصاری یکتا از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۲۳ آذر ۱۳۲۶ – تهران) است. او که در سینمای ایران به عنوان بازیگر کوتاه قامتان مطرح است در بیش از ۹۳ فیلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌است.

از او در اولین دوره جشن منتقدان در سال ۱۳۸۵ تقدیر شد که البته به دلیل بیماری نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود. همچنین در سال ۱۳۸۹ در جشن «بچه‌های دیروز» با تجلیل از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان، از وی تقدیر شد و تندیس قدردانی، توسط داود رشیدی به وی اهدا شد.

معرفی کامل رضا بهبودی و مروری بر آثار او از روزگار غریب تا ملکه گدایان و خاتون

اسدا..یکتا ازبازیگران متولد ماه آذر

الهام حمیدی از بازیگران متولد ماه آذر  (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶) هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران است. او تحصیلاتش را در رشته حسابداری در دانشگاه آزاد رودهن به پایان رسانده و از همین دانشگاه لیسانس گرفته‌است. وی یک ترم به کلاس‌های بازیگری رفته‌است و همان کلاس‌ها بود که برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی انتخاب شد.

بهاره رهنما

بهاره رهنما از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲) است.

همسر پیشین او پیمان قاسم‌خانی نویسندهٔ مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربهٔ حضور در تئاتر پنجره‌ها و فیلم سینمایی دایرهٔ زنگی و سریال مرد هزار چهره را دارد. او پس از جدایی از قاسم‌خانی در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.جشن عروسی آن‌ها را در تالاری در منطقهٔ ۱۹ تهران در تالار تشریفاتی قصر کسری برگزار شد. وی در وب‌نوشت شخصی خود و مدتی در نشریهٔ چلچراغ می‌نوشت.

او در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) از جمله هنرمندان حامی میرحسین موسوی بود و در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۲) به حامیان حسن روحانی پیوست. حضور گستردهٔ او در شبکه‌های اجتماعی انتقاداتی را از طرف کاربران این شبکه‌ها متوجه او نموده‌است.

بهاره رهنما ازبازیگران متولد ماه آذر

هستی مهدوی پور

هستی مهدوی‌ از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۲۱ آذر ۱۳۷۰ در تهران) اهل ایران است.

مهدوی‌فر در سریال‌های جراحت، مادرانه، گذر از رنج‌ها، حانیه، سایه بان و فیلم‌های سوت پایان، چهارشنبه، پنجاه کیلو آلبالو، کمدی انسانی و ماجرای نیمروز: رد خون بازی کرده که نوع هر کدام از نقش‌هایش گوناگون است؛ از دختری متفاوت در «سوت پایان» تا نقش یک دختر لال در «زبان مادری». او در «مادرانه» در نقش دختری دبیرستانی که گرفتار اعتیاد گشته، ظاهر شد؛ در ماجرای نیمروز نیز به ایفای نقشی متفاوت و خاکستری پرداخت.

هستی مهدوی پور ازبازیگران متولد ماه آذر

بهرام شاه محمد

بهرام شاه‌محمدلو از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۲۵ آذر ۱۳۲۹ در تهران)از بازیگران متولد ماه آذر کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر است.

بهرام شاه محمدلو در ۲۵ آذر ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد.شاه‌محمدلو که یکی از تشکیل دهندگان اولین گروه مرکز حرفه‌ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۰ بود،در سال ۱۳۵۲ تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان برده‌است.

از آثار تلویزیونی وی می‌توان به مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان) و سریال گرگ‌ها در نقش هامون اشاره کرد. از فعالیت‌های وی در تئاتر، می‌توان ایفای نقش در نمایش افرا در سال ۱۳۸۶ و شرکت در نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح در سال ۱۳۹۱ را نام برد.

زندگینامه بهروز شعیبی و آثار ماندگار او در سینما و تلویزیون

بهرام شاه‌محمدلو همسر راضیه برومند نویسنده و بازیگر تلویزیون و تئاتر است.

بهرام شاه محمد ازبازیگران متولد ماه آذر

بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز از بازیگران متولد ماه آذر (متولد ۲۱ آذر ۱۳۶۱ در تهران) و بازیگر تئاتر ایرانی است.

بیتا سحرخیز متولد تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی دبیری از دانشگاه تاکستان است.

وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۴ با فیلم «فقط چشمهایت رو ببند» آغاز کرد.

سحرخیز همچنین بازی در سریال‌های راه بی‌پایان، ترانه مادری، نون ریحون و کامیون در کارنامه دارد.

بیتا سحرخیز ازبازیگران متولد ماه آذر

مرحوم جمشید مشایخی

جمشید مشایخی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۶ آذر ۱۳۱۳ تهران – درگذشتهٔ ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ تهران) بود. وی برگزیدهٔ ششمین دورهٔ همایش چهره‌های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. یکی از تماشاخانه‌های تئاتر خاوران تهران به نام اوست.

جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل تنکابن (شهسوار) در استان مازندران بود. وی دارای تحصیلات ناتمام در رشتهٔ تئاتر است. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد، اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر «بعد از سی سال» به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بوده‌است و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

جمشید مشایخی ازبازیگران متولد ماه آذر

حمید گودرزی

حمید گودرزی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۲ آذر ۱۳۵۶ در تهران) فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی می‌باشد.

حمید گودرزی ۲ آذر ۱۳۵۶ در تهران و در خانواده‌ای اصالتاً اهل بروجرد متولد شد. او در ۲۱ شهریور ۱۳۸۳ با ماندانا دانشور ازدواج کرد. زندگی این دو بعد از دوازده سال در سال ۱۳۹۵ منجر به طلاق شد. او آثار متعددی از خود در تلویزیون برجا گذاشت که معمولاً با استقبال خوبی همراه بود. تکرار موفقیت در سینما او را تبدیل به یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون کرد.

حمید گودرزی ازبازیگران متولد ماه آذر

مرحوم حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی معروف به نادره از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۳۰ آذر ۱۳۰۳ – درگذشته ۳۱ فروردین ۱۳۸۹) هنرپیشه سینما اهل ایران بود. او ملقب به مادر سینمای ایران بود.

میده خیرآبادی زاده ۳۰ آذر ۱۳۰۳ در شهر رشت است. او مادر ثریا قاسمی دیگر بازیگر سینمای ایران است. نام هنری او نادره و لقب او مادر سینمای ایران بود. او پس از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۲۶ وارد تئاتر و در سال ۱۳۳۲ با فیلم میهن‌پرست وارد سینما شد. خیرآبادی با آغاز موج نوی سینمای ایران در دهه چهل در بسیاری از آثار کارگردانان مطرحی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و علی حاتمی بازی کرد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که او در آن‌ها بازی کرده می‌توان به طوقی (علی حاتمی)، رضا موتوری (مسعود کیمیایی)، اجاره نشینها (داریوش مهرجویی)، زرد قناری (رخشان بنی‌اعتماد)، مادر (علی حاتمی)، ریحانه (علیرضا رئیسیان)، بانو (داریوش مهرجویی) و شیرین (عباس کیارستمی) اشاره کرد. او سه بار کاندیدای سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد. از جمله سریال‌های خیرآبادی می‌توان آپارتمان، پدرسالار و خانه سبز (مجموعه تلویزیونی) را نام برد.

آرام جعفری مرلین مونرویی دیگر آفرید

حمیده خیرآبادی ازبازیگران متولد ماه آذر

سحر زکریا

سحر زکریا از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۲۸ آذر ۱۳۵۲، اراک) است.

سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «در پناه تو» (در نقش دخترعموی رامین) وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش‌ها و تله‌تئاترهای مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش‌های نه‌چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

بازی در نقش همسر رابین‌هود در مجموعه طنز «قطار ابدی» تا حدودی او را به شهرت رساند، اما شاید او با برنامهٔ طنز «پاورچین» بود که هم استعدادهای نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خود را بروز داد و هم توانست به محبوبیت دست یابد.

او کار خود را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد. همچنین در مجموعهٔ ویدئویی قهوهٔ تلخ بازی کرده‌است .

سحرزکریا ازبازیگران متولد ماه آذر

مرحوم داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۱ آذر ۱۳۰۲، کرمانشاه – درگذشتهٔ ۳ شهریور ۱۳۹۸، تهران) بود.اصالتا اهل تهران بود اما بخاطر شغل نظامی پدر در کرمانشاه زاده شد. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران بود. ایشان در ۲۰ سالگی وارد زمینهٔ بازیگری شد و در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر نصر (تئاتر تهران) فعالیت کرد. در دهه ۱۳۴۰ (خورشیدی) و دهه ۱۳۵۰ (خورشیدی) در بیش از پنجاه فیلم سینمایی ایفای نقش نمود. در سال ۱۳۵۵ ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ده سال زندگی در ایالات متحده آمریکا به ایران بازگشت و در دو سریال سمندون و خانه سبز شرکت داشت. از دیگر آثار او می‌توان به بازی در فیلم کوتاه دایره، اثر محمد شیروانی و برگزیده منتقدان بین‌المللی جشنواره کن در ۱۹۹۹، اشاره کرد.

فیلم لامینور ؛ اثر نه چندان موفق داریوش مهرجویی

داریوش اسدزاده ازبازیگران متولد ماه آذر

مرحوم داوود اسدی

داوود اسدی از بازیگران متولد ماه آذر (۶ آذر ۱۳۴۸ – ۳ فروردین ۱۳۸۷) بود.

او با بازی در برنامهٔ طنز ساعت خوش معروف شد که در این برنامه، یکی از نویسندگان آیتم‌ها هم بود.

وی در تهران به فعالیت هنری اشتغال داشت.

داوود اسدی ساعت ۲ و ۱۰ دقیقهٔ بامداد روز ۳ فروردین ۱۳۸۷ در سن ۳۸ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و در قطعه ۸۸ ردیف ۱۴۳ شماره ۲۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

داوود اسدی ازبازیگران متولد ماه آذر

داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ درخشانی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۶ آذر ۱۳۲۶ در آبادان) و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است.

داریوش فرهنگ در خانواده‌ای متوسط در آبادان به‌دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در ۸ سالگی به‌همراه خانواده به شهر جوپار از توابع کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد مادر وی خانم فاطمه شهیدی زندی از طائفه سرشناس میرمحمدی جوپار بود.. دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آن که در دانشگاه پذیرفته شد به تهران رفت.

او در سال ۱۳۵۲ در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم‌مسیحی) در سال ۱۳۵۹ بود.

داریوش فرهنگ ازبازیگران متولد ماه آذر

سروش صحت

سروش صحت از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۴۴) و فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان اهل ایران است. او در سال ۱۳۹۸ برندهٔ سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی برای فیلم جهان با من برقص در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

سروش صحت ۸ آذر سال ۱۳۴۴ در اصفهان متولد شد. پدر و مادرش اهل نائین بودند.او تا سال ۱۳۶۳ (تا ۱۹سالگی) در اصفهان زندگی می‌کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه در تهران ساکن شد. وی دارای مدرک کاردانی رادیولوژی، کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا است.

با مجموعه «جنگ ۷۷» مهران مدیری در سال ۱۳۷۷ پا به عرصه هنر گذاشت و به شهرت رسید و هم‌زمان در همان برنامه نویسندگی را در کنار بازیگری تجربه کرد. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۸ با فیلم «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی آغاز نمود. نام خانوادگی او «صحت نائینی» بوده‌است اما به گفته خودش به دلیل طولانی بودن، آن را به «صحت» تغییر داده‌است. همسر وی سارا سالار نویسنده رمان «احتمالاً گم شده‌ام» و برنده جایزه هوشنگ گلشیری است.

سروش صحت ازبازیگران متولد ماه آذر

شمسی فضل‌الهی

شمسی فضل‌الهی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۱۰ آذر ۱۳۲۰ در تهران)گویندهٔ رادیو و صداپیشهٔ ایرانی است.

معرفی فیلم آخرین تولد با بازی الناز شاکردوست

شمسی فضل‌اللهی فعالیت هنری را با شرکت در کلاس‌های «تئاتر تهران» آغاز کرد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۳۶ با نمایش «دختر ایرانی» در «تئاتر تفکری» و بازی در سینما را از سال ۱۳۳۸ با فیلم «آسمون‌جُل» به کارگردانی نصرت‌الله وحدت آغاز کرد. وی در سال‌های اولیهٔ حضورش در سینمای قبل از انقلاب با نام مستعار «شهرزاد» فعالیت می‌کرد و نباید او را با شهرزاد (کبرا امین سعیدی) اشتباه گرفت. وی فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۴۱ در «رادیو نیروی هوایی» به عنوان گویندهٔ نمایش‌های «داستان‌های یک شب از هزار و یک شب» آغاز کرد و از سال ۱۳۴۳ نیز در «رادیو ایران» به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی فعالیت داشته‌است. فعالیت در دوبلاژ را نیز از سال ۱۳۴۱ به دعوت علی کسمایی در استودیو مولن‌روژ و با گویندگی در فیلم ژاپنی «هرگز نمیر مادر» (ساختهٔ میکیو ناروسی) به‌جای مادر آغاز کرد. گویندگی‌ در مجموعهٔ کارتونی «بامزی» به عنوان راوی، مجموعهٔ تلویزیونی «خانهٔ کوچک» به‌جای مادر (کارن گراسل) و مجموعهٔ تلویزیونی «هزاردستان» به‌جای مینو ابریشمی با لهجهٔ آذری از به‌یادماندنی‌ترین کارهای او در عرصهٔ دوبله‌ است. وی از سال ۱۳۶۳ بازی در تلویزیون را با مجموعهٔ «امیرکبیر» (در نقش مادام با لهجهٔ فرانسوی) ساختهٔ سعید نیک‌پور آغاز کرد.مجموعهٔ تلویزیونی «عطر گل یاس» (۱۳۶۹) ساختهٔ بهمن زرین‌پور از دیگر کارهای خاطره‌انگیز اوست.

شمسی فضل‌الهی از بازیگران متولد ماه آذر

علی صادقی

علی صادقی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۱۴ آذر ۱۳۵۹) است. سریال بهترین تابستان من با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی با دوبله افشین زی نوری آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های خانه به دوش و متهم گریخت به اوج رسید.

شروع کار علی صادقی در جلوی دوربین به گفته خودش از مجموعه آفتاب عالم تاب ساخته امیر سماواتی و مازیار حبیبی نیا بود.علی صادقی در ژانر طنز به ایفای نقش می پردازد و چهره ای دوست داشتنی برای دوستداران فیلمهای طنز به شمار می رود.

علی صادقی به گیتار برقی علاقه زیادی دارد و اصلا اهل فوتبال نیست. وی کار کوچه ی اقاقیا را بیشتر از بقیه کارهایش دوست دارد. و بزرگترین آرزویش عاقبت به خیری است. از کارتون های مورد علاقه علی صادقی در دوران کودکی اش کارتون عروسکی ارگ و جیرجیر، بن و سباستین، گامبا و یونیکو اسب شاخدار است.

علی صادقی ازبازیگران متولد ماه آذر

لاله اسکندری

لاله اسکندری از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در تربت حیدریه) و عکاس اهل ایران است.

لاله اسکندری زاده آذر ماه سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه است. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود. او همچنین در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت‌های بی‌شماری داشته‌است که شامل چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور می‌باشد.لازم است ذکر شود ایشان از سال ۱۳۸۷ تا کنون با شهرداری تهران جهت زیباسازی شهری فعالیت خود را ادامه داده‌است.وی خواهر ستاره اسکندری است.

ماجرای جالب عاشقی مجید واشقانی در اتوبوس بین راهی

لاله اسکندری ازبازیگران متولد ماه آذر

لیلا بلوکات

لیلا بلوکات از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۴ آذر ۱۳٦۳ تهران) است. از کارهای لیلا بلوکات می‌توان به نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. لیلا بلوکات مؤسس خیریه مهر لیلا می‌باشد

او در اواخر خرداد ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده و کاربران را به جدی گرفتن ویروس کرونا تاکید کرد.

لیلا بلوکات درشتة کارشناسی فرش تحصیل کرده است. او مجرد هست و دو خواهر و یک برادر دارد هم اکنون ساکن اقدسیه است.

لیلا بلوکات ازبازیگران متولد ماه آذر

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی، با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۱۶ آذر ۱۳۲۵ در لنگرود)و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است. او در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی و رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری نقش آفرینی کرده‌است.

مهدی هاشمی زادۀ ۱۳۲۵ در لنگرود است. او همسر گلاب آدینه، پدر نورا هاشمی و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشتۀ هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز نمود.

مهدی هاشمی ازبازیگران متولد ماه آذر

مهتاب نصیرپور

مهتاب نصیرپور از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۲۹ آذر ۱۳۴۴ در کازرون) بازیگر ایرانی است.

مهتاب نصیرپور در سال ۱۳۴۴ در کازرون زاده شد. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. مهتاب نصیرپور از سال ۱۳۶۵ بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ بازی در سینما را با فیلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. پس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

مهتاب نصیرپور ازبازیگران متولد ماه آذر

سپندامیر سلیمانی

سپند امیرسلیمانی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۲۸ آذر ۱۳۵۶ در تهران) و مجری ایرانی است.

سپند امیرسلیمانی در سال ۱۳۵۶ متولد شد. پدر او سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و سینما است. خواهر او کمند امیرسلیمانی نیز به حرفه بازیگری اشتغال دارد. در دوران کودکی خانواده آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی میدان توحید زندگی می‌کردند. بازیگری را از سنین کم و در آثار پدرش آغاز کرد و از جمله در نقش کوتاهی در فیلم چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) ظاهر شد. از آنجایی که به موسیقی علاقه داشت، پس از پایان سال سوم راهنمایی در هنرستان صدا و سیما ثبت نام کرد، ولی به دلیل حذف این رشته در آن سال، مجبور شد در رشته برق ادامه تحصیل دهد. بعد از گرفتن دیپلم هنرستان، کنکور هنر داد تا موسیقی بخواند، اما در رشته بازیگری پذیرفته شد، هرچند در ابتدا علاقه‌ای به این حرفه نداشت.

ماجرای طلاق آرام جعفری و همسرش

سپندامیر سلیمانی ازبازیگران متولد ماه آذر

سیاوش خیرابی

سیاوش خیرابی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ٢٩ آذر ۱۳۶۳ در تهران) است.او با بازی در سریال ترانه مادری به شهرت رسید.

وی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت کرد. در سال ۱۳۸۶ در تله‌فیلم تلخون بازی کرد و در بازی در سریال ترانه مادری در سال ۱۳۸۷ به شهرت رسید. وی دارای لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.اصالت سیاوش خیرابی تبریزی است.

سیاوش خیرابی ازبازیگران متولد ماه آذر

سعیدشیخ زاده

سعید شیخ‌زاده از بازیگران متولد ماه آذر (متولد ۲۷ آذر ۱۳۵۷ تهران) و مجری، گوینده و مدیر دوبلاژ ایرانی است.

آغاز کار وی در سینما از سال ۱۳۶۸ در دوران کودکی با فیلم «مرگ پلنگ» به کارگردانی «فریبرز صالح» بود و پس از آن در حرفۀ دوبله نیز مشغول به کار شد. او به عنوان مجری در برنامه‌های مختلف تلویزیونی حضور داشته است. وی در سال ۱۳۹۷ تندیس طلایی پنجمین جشنوارۀ تلویزیونی جام جم را در بخش بهترین مدیر دوبلاژ و صداپیشه کسب کرد. برادر وی وحید شیخ‌زاده نیز بازیگر می‌باشد.

سعیدشیخ زاده ازبازیگران متولد ماه آذر

شهاب عباسی

شهاب عباسی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده 27 آذر ۱۳۵۲ در تبریز) خواننده، مجری ، کارگردان ، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون اهل ایران است. و مجری حال حاضر مسابقه قرون به قرون از شبکه ایران کالا است .

شهاب عباسی در 27آذر ۱۳۵۲ (خورشیدی) در محله‌ای نزدیک به سه راه امین تبریز در خانواده‌ای ۵ نفره متولد شد. شهاب فرزند دوم خانواده و دارای یک خواهر و برادر است. او در دوره دبیرستان در هنرستان هنرهای زیبا میرک تبریز تحصیل کرده‌است.

او پیش از قبولی در دانشگاه در رشتهٔ نقاشی در رادیو تبریز فعالیت داشته. در دانشکده هنر با سید جواد رضویان و مهران غفوریان و حسین رفیعی هم دوره بوده. بعد از اتمام دوران دانشگاه کم‌کم از نقاشی فاصله گرفته و به واسطه علی سلیمانی با کاردان آشنا شده و پس انجام تست توانست در برخی از کارهای وی حضور پیدا کند.

عکس هایی از گلشیفته فراهانی بی حجاب پس از مهاجرتش

شهاب عباسی ازبازیگران متولد ماه آذر

علی اوسیوند

علی اوسیوند از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان) می‌باشد که در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته‌است. او مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده تربیت مدرس تهران دارد. وی همچنین همسر حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد

اوسیوند دارای مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده تربیت مدرس است. او همسر حمیرا ریاضی می‌باشد. وی فعالیت هنری اش را در زمینه بازیگری، دستیار تهیه و دستیار کارگردان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع نموده؛ و بازیگری را با بازی در فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد.

علی اوسیوند ازبازیگران متولد ماه آذر

فرخ نعمتی

فرخ نعمتی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۱ آذر ۱۳۳۰ در تهران) است. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف»، همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد. نعمتی همسر سهیلا رضوی، بازیگر می‌باشد و دارای لیسانس مدیریت اقتصادی است.

فرخ نعمتی به صورت حرفه ای فعالیت خود را از سال 1358 وقتی 28 ساله بود با ‘نمایش لمون با’ در تالار اصلی تئاتر شهر شروع کرد و تا مدت ها در عرصه تئاتر فعالیت می کرد و در سال 1362 با سریال نوروزنامه برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در سال 1363 با فیلم زائر خلف به کارگردانی یدالله نوعصری وارد پرده سینما شد. بازی فرخ نعمتی در سریال خانه سبز باعث شهرتش شد.

فرخ نعمتی ازبازیگران متولد ماه آذر

مریم امیر جلالی

مریم امیرجلالی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۲۹ آذر ۱۳۲۶ ، ملایر) است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های طنز سال‌های دهه ۸۰ خورشیدی می‌باشد. وی به عنوان خواننده با گروه موسیقی «بیان» نیز همکاری داشته ‌است.

در بسیاری از سایت ها و رسانه های خبری اینترنتی گفته شده بود که خانم امیر جلالی با مجید یاسر و همسرش نسبتی دارد و همسر مجید یاسر ، دختر امیر جلالی است . اما چند وقت پیش خانم امیر جلالی با انتشار عکس زیر در صفحه ی اجتماعی اش ، نوشت :دوستان ، من و آقای مجید یاسر و همسرشون فقط همکار هستیم و هیچ نسبتی با یکدیگر نداریم

آشنایی او با مینا جعفرزاده و بهمن زرین پور باعث شد وارد دنیای هنر شود. امیرجلالی سال 1373 وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی آقای بهمن زرین پور ایفای نقش نمود.

مریم امیر جلالی ازبازیگران متولد ماه آذر

علی مصفا

علی مصفا از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۱۱ آذر ۱۳۴۵) و کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی است. وی فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است. همچنین وی همسر لیلا حاتمی (بازیگر سینما) و نوه برادر حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان و خواننده و نوهٔ کریم امیری فیروزکوهی از شعرای معاصر و نتیجه حاج ملا رجبعلی تعزیه خان مشهور دوره ناصری و مؤذن مخصوص محمد علی شاه است. او فارغ‌التحصیل رشته عمران از دانشکدهٔ فنّی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است.

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او

علی مصفا دو فیلم بلند را با نام‌های سیمای زنی در دوردست و پله آخر با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرده‌است. وی در سال ۱۳۹۱ عضو هیئت داوران جشنواره اوسیان سینه فن هند بود.

علی مصفا ازبازیگران متولد ماه آذر

مریم سرمدی

مریم سرمدی از بازیگران متولد ماه آذر (متولد ۱۳ آذر ۱۳۴۹ – تهران) و عضو پیوستهٔ انجمن بازیگران خانه تئاتر است. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است.

مریم سرمدی علاوه بر بازیگری، کارگردانی نیز میکند. او در سابقه مجری گری در رادیو جوان و رادیو تهران را هم دارد. مریم سرمدی فعالیت هنری اش را از سال 1370 با تئاتر آغاز کرد.

مریم سرمدی در مورد انتخاب نقش هایش می گوید: یک دوره‌هایی از زندگی، آدم دچار این اندیشه می‌شود که فقط کار کند و یک دوره‌ای به فکر ماندگاری است. من برای هر دو تلاش می‌کنم. البته ماندگاری برایم خیلی مهم‌تر است. و الگوی بازیگری اش خانم گلاب‌ آدینه می باشد

مریم سرمدی ازبازیگران متولد ماه آذر

محمود عزیزی

محمود عزیزی از بازیگران متولد ماه آذر (متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۳، تهران) و نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما ایران است. او هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. عزیزی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد و صلاحیتش مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. اما با کسب جایگاه ۷۷ در تهران موفق به راهیابی به مجلس نشد.

محمودعزیزی ازبازیگران متولد ماه آذر

مهرداد ضیایی

مهرداد ضیایی از بازیگران متولد ماه آذر (زاده ۵ آذر ۱۳۴۷ در اصفهان) است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

وی حرفهٔ بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با بازی در تئاتر تاتارها آغاز کرد، و نخستین تجربیات کار تصویری او در ابتدا در سال ۱۳۷۴ با بازی در تله‌تئاتر پرده عجایب ساخته داریوش مؤدبیان و سپس در سال ۱۳۸۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی مروارید سرخ ساخته مسعود رسام رقم خورد.

مهرداد ضیایی ازبازیگران متولد ماه آذر

ناهید مسلمی

ناهید مسلمی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۲۵ آذر ۱۳۳۴ در تهران) اهل ایران است.

ناهید مسلمی در ۲۵ آذر سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او که از پرورش‌یافتگان تئاتر است، برای نخستین بار در سال ۱۳۵۷ در نمایش «دیکته و زاویه» نوشته «غلامحسین ساعدی» به کارگردانی «بهرام دهقان» بازیگری را تجربه کرد. او مدتی در کلاس‌های «رکن‌الدین خسروی» شرکت نمود و پس از آن در سال ۱۳۶۲ به مؤسسه «آناهیتا» به مدیریت «مصطفی اسکویی» وارد شد. وی همزمان با کلاس‌های تئاتر، چند سال با هلال احمر به عنوان مترجم همکاری کرد. او فعالیت حرفه‌ای‌اش را با گروه آناهیتا اسکوئی‌ها آغاز نمود و با بهزاد فراهانی برای اولین بار به صحنه رفت. وی در رشته ادبیات زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیقی تحصیل کرده‌است.او در جشنوارهٰ‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته‌است. ناهید مسلمی مادرِ شیدا خلیق بازیگر زن ایرانی است.وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در نمایش «ماه در آب» اثر «محمد یعقوبی» جایزه بهترین بازیگر زن را از جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت نمود

ماجرای افشاگری دختر اسماعیل محرابی درباره ی او چه بود؟

ناهید مسلمی ازبازیگران متولد ماه آذر

نصرالله رادش

نصرالله رادش از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۱۲ آذر ۱۳۴۵ در آبادان) اهل ایران است. آوازه او به خاطر بازی در فیلم‌ها و مجموعه‌های طنز سینما و تلویزیون است.

وی با بازی در مجموعه «پرواز ۵۷» به کارگردانی «مهران مدیری» به تلویزیون آمد.

رادش با مجموعه «ساعت خوش» شناخته شد. ودر سریال زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان در نقش برزو ضیغمی فضانورد ناسا مطرح و پس از چند سال با بازی در نقش «حیف نون» در مجموعه «باغ مظفر» به کارگردانی مهران مدیری و مجموعه مسافران به کارگردانی رامبد جوان نامش دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

نصرا.. رادش ازبازیگران متولد ماه آذر

هومن سیدی

هومن سیدی از بازیگران متولد ماه آذر (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۹) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی.[۳] سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.[۴] هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. او نقش اصلی پابرهنه در بهشت از بهرام توکلی را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثر حسین کیانی به ایفای نقش پرداخت.

هومن سیدی ازبازیگران متولد ماه آذر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا