اخبار بازیگران

بازیگران و هنرمندان مرداد ماهی را بیشتر بشناسید + تصاویر

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه مرداد را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

الیکا عبدالرزاقی متولد چندم مرداد ماه است؟

الیکا عبدالرزاقی زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۵۸ است.

تاریخ تولد آناهیتا افشار چه روزی است؟

تاریخ تولد آناهیتا افشار 7 مرداد سال 1365 است.

پژمان بازغی متولد چندم مرداد است؟

پژمان بازغی زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۵۳ است.

داریوش ارجمند متولد چندمین روز از مرداد است؟

داریوش ارجمند زادهٔ ۵ مرداد ۱۳۲۳ است.

هنرمندان و اساتید برجسته متعددی در ماه مرداد متولد شده اند. هنرمندانی که هر یک از آن‌ها صاحبِ سبک و شیوه خاصی در آثارشان هستند و همواره از آنها به عنوان مولف و اساتید هنر نمایش یاد می شود. کمتر هنردوست و مخاطبی وجود دارد که نام اشخاصی همچون ابراهیم آبادی، اکرم محمدی، الیکاعبدالرزاقی ، امین تارخ و… به گوشش نخورده باشد و یا آثار فاخر آنها را در دنیای تئاتر به یاد نیاورد.

دانیال نامداری بزرگترین دیجی اصفهان و پیشنهاد بازیگری برای نقش مثبت در سریال جوان پسند ” بازیگر آنلاین” 

بازیگران متولدین ماه مرداد

اکرم محمدی

اکرم محمدی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۶ مرداد ۱۳۳۷، تهران) است.

اکرم محمدی دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و کلاس‌های آزاد بازیگری را گذرانده‌است.

فعالیتش را از سال ۱۳۶۴ با نمایش خسیس آغاز کرد.

از جمله افتخارات وی می‌توان به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم مادر اشاره کرد.

اکرم محمدی از بازیگران متولد ماه مرداد

ابراهیم آبادی

ابراهیم‌آبادی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در تبریز – درگذشته ۹ آبان ۱۳۹۸ در تهران) و از بازیگران مرد تئاتر اهل ایران بود.

ابراهیم آبادی در ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در محله کوچه باغ تبریز چشم به جهان گشود. وی تا کلاس پنجم ابتدایی در تبریز به مدرسه رفت و دبیرستان را در تهران به پایان رساند. در دوران دبیرستان، به هنر نمایش علاقه‌مند شد تا آنکه سرانجام، در کلاس‌های تئاتر هنرهای زیبای کشور که به وسیلهٔ مربیان خارجی در مدارس تشکیل شده بود، امتحان داد و پس از قبولی در دوره ای یک ساله زیر نظر داویدسون و کوتکیم بی شرکت کرد؛ سپس به هنرستان هنرپیشگی رفت و زیر نظر اساتیدی همچون علی‌اصغر گرمسیری و هوشنگ سارنگ هنرستان را به پایان رساند.

ابراهیم آبادی از بازیگران متولد ماه مرداد

الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۵۸ در تهران) است. او فارغ‌التحصیل آموزشگاه سمندریان و دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است. او همچنین همسر امین زندگانی است.

معرفی امیلیا کلارک و رازهایی جالب درباره ی زندگی او

الیکا عبدالرزاقی دو برادر به نام های بورژین و مانلی دارد و هر دو در عرصه هنر فعالیت می کنند. الیکا اصالتاً اهل شمال ایران رامسر می باشد.

الیکا عبدالرزاقی بازیگر خوب و مستعد کشورمان در رشته ادبیات نمایشی درس خواند و همزمان با دانشگاه دوره های آموزش بازیگری را نزد استاد سمندریان گذراند. وی در سال ۷۷ فعالیت در عرصه بازیگری را به طور جدی با اجرای تئاتر آغاز کرد. اولین تئاتر اجرایی الیکا عبدالرزاقی دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان نام دارد.

الیکا عبدالرزاقی با نقش آفرینی در سریال گم شده ساخته مسعود نوابی برای اولین بار از شبکه تلویزیون دیده شد و پس از آن سال ۷۲ اولین تجربه سینمایی اش را با بازی در فیلم مومیایی ۳ به دست آورد. کارگردان مومیایی ۳ محمدرضا هنرمند است و بازیگران مطرحی همچون پرویز پرستویی، رامبد جوان و مهتاب کرامتی در آن نقش آفرینی می کنند. الیکا زمانی چهره اش مشهور و شناخته شد که به گروه مهران مدیری پیوست. وی ابتدا به بازی در سریال باغ مظفر دعوت شد و پس از آن در سریال مرد هزارچهره حضور پیدا کرد. سریال نمایش خانگی قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری از آثار برجسته الیکا عبدالرزاقی محسوب می شود.

الیکاعبدالرزاقی از بازیگران متولد ماه مرداد

امین تارخ

امین تارخ از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز) و مدرس بازیگری است. اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کرد مرگ یزدگرد در بود. او همچنین در نقش‌های مشهوری مانند نقش ابن سینا در سریال بوعلی سینا بازی کرده‌است

امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در محلهٔ «سردوزک» شیراز متولد شد. پدرش در شش سالگی از شیراز به سیستان و بلوچستان منتقل شد. پس از سه سال مجدداً به همراه خانواده به شیراز بازگشت و به تحصیلات خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۱ به دانشگاه تهران راه یافت[۲] و در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشتهٔ مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ از بازیگران متولد ماه مرداد

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی از بازیگران متولد ماه مرداد  (متولد ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران) است. او به علت مأموریت پدرش در شهرهای خرم‌آباد و لنگرود هم سکونت داشته‌است. همتی در پاییز سال ۱۳۷۲ با نمایش «تنبور نواز» به نویسندگی محمد رحمانیان فعالیت خود در تئاتر را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی او افسانه پوپک طلائی ساخته خسرو شجاعی بوده‌است که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده ولی به نمایش گذاشته نشد

عروس فاطمه گودرزی باردار شد

آناهیتا همتی از بازیگران متولد ماه مرداد

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار از بازیگران متولد ماه مرداد در 7 مرداد سال 1365 در شهر تهران متولد شده است. رشته تحصیلی وی نقاشی است و از سن 11 سالگی حضور در تئاتر را تجربه نموده است.

از جمله همکاری‌های هنری او بازی در فیلم‌های برف روی کاج‌ها از پیمان معادی و زندگی با چشمان بسته رسول صدر عاملی است.

آناهیتا افشار فعالیت حرفه ای خود را در تلویزیون سال 1384 با بازي در مجموعه تلویزیونی متهم گریخت آغاز کرد و با بازي در مجموعه تلویزیونی سه در چهار بسیار معروف شد.

آناهیتا افشار از بازیگران متولد ماه مرداد

بهناز جعفری

بهناز جعفری از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۲۵ مرداد ۱۳۵۳، هشتگرد) اهل ایران است.

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان‌آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

بهناز جعفری از بازیگران متولد ماه مرداد

بیتا بادران

بیتا بادران از بازیگران متولد ماه مرداد (متولد ۱۶ مرداد ۱۳۵۴ در اراک) اهل ایران است که به خاطر بازی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و دلشکسته شهرت یافت.

او فراگیری بازیگری را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اراک در سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و سابقهٔ شرکت در کارگاه آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ در سال ۱۳۷۹ را دارد.شروع فعالیت سینمایی بادران با بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای ساخته (ابراهیم حاتمی کیا) در سال ۱۳۷۶ بود.

بیتا بادران از بازیگران متولد ماه مرداد

بیژن امکانیان

بیژن امکانیان از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۳۲) تهیه کننده و بازیگر تئاتر می‌باشد.

وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و گذراندن دوره های تخصصی آموزش مربیگری تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. از جمله فعالیت های وی می توان:کارگردانی تئاتر و کارگردانی فیلم کوتاه 8 م.م نیز اشاره کرد.

بیژن امکانیان از بازیگران متولد ماه مرداد

پدرام شریفی

پدرام شریفی از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ – تهران) است.

پدرام شریفی ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمده‌است. او فوق دیپلم عمران است و فعالیت خود را در بازیگری با تئاتر شروع کرده‌است.شریفی با فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری به سینمای ایران معرفی شد و بازی در فیلم متولد ۶۵ به کارگردانی مجید توکلی باعث شناخته‌شدن بیشتر وی شد.

ماجرای مصدومیت نسرین نسرتی در پایتخت 5 چه بود؟

او تاکنون در فیلم کارگردانان بسیاری همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول صدرعاملی، نرگس آبیار، بهروز شعیبی و مصطفی کیایی حضور داشته‌است.

پدرام شریفی از بازیگران متولد ماه مرداد

پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۳۱ مرداد ۱۳۲۰در تهران – درگذشتهٔ ۷ آذر ۱۳۹۹ در تهران) اهل ایران بود. وی در سال ۱۳۴۸ وارد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و از رشته بازیگری در سال ۱۳۵۴ دانش‌آموخته شد. او در کارهای کارگردانان نامداری چون پیتر بروک، بهرام بیضایی، علی حاتمی، حمید سمندریان، آربی اوانسیان، مسعود کیمیایی، داوود میرباقری، واروژ کریم‌مسیحی، و امرالله احمدجو بازی کرده‌است.

پرویز پورحسینی از بازیگران متولد ماه مرداد

پژمان بازغی

پژمان بازغی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۵۳، تهران)و مجری اهل ایران است.

پژمان بازغی ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران بازمی‌گردند.بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعهٔ گمگشته باعث تثبیت جایگاه او در سینما و تلویزیون شد.

پژمان بازغی از بازیگران متولد ماه مرداد

پگاه آهنگران

پگاه آهنگرانی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۶۳) و مستندساز ایرانی است. پگاه فرزند منیژه حکمت، از کارگردانان ایرانی، و جمشید آهنگرانی، کارگردان سینما است.

پگاه آهنگرانی اولین بار در ۶سالگی در فیلم گربهٔ آوازخوان (به کارگردانی کامبوزیا پرتوی) در سال ۱۳۶۹ جلوی دوربین بازی کرد. اما در دومین بازی کارنامهٔ هنری‌اش در ۱۵سالگی بود که درخشید: بازی در نقش تداعی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی نظرات مثبتی را برای او در پی داشت. تاجایی‌که جایزهٔ بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره، جایزهٔ بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر، دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی آبادان و جایزهٔ بهترین نقش‌آفرینی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در سال ۱۳۷۸ به دست آورد.

معرفی سریال کره ای کیمیای روح 2022 (Alchemy of Souls)

پگاه آهنگران از بازیگران متولد ماه مرداد

پوپک گلدره

پوپَک گُلدَره از بازیگران متولد ماه مرداد (۸ مرداد ۱۳۵۰–۲۷ فروردین ۱۳۸۵) و بازیگر تئاتر اهل ایران بود.

با اخذ رتبه ۵۶ در کنکور دانشگاه سراسری، در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تهران پذیرفته شد و پایان‌نامه‌اش را در رشته تئاتر درمانی نوشت

فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش پل آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ رؤیای زمین ظاهر شد.

او در سکانس‌هایی از مجموعه تلویزیونی «سرزمین سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام بازی کرد

در سال ۱۳۸۰ برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا و نزد خواهرش رفت. او پس از حضوری موقت در خارج از کشور به ایران بازگشت

پوپک گلدره از بازیگران متولد ماه مرداد

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۶ مرداد ۱۳۴۷ – درگذشتهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵) بود که بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم فیل در تاریکی شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود. آخرین حضور حسن جوهرچی در سریال آرام می‌گیریم به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله سهرابی بود.

حسن جوهرچی از بازیگران متولد ماه مرداد

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۵ مرداد ۱۳۲۳ در مشهد) اهل ایران است. ارجمند در آثار فیلم‌سازانی چون بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی و داوود میرباقری به ایفای نقش پرداخته‌است.

داریوش ارجمند ۴ مرداد سال ۱۳۲۳ در مشهد متولد شد. پدرش تیمسار ارجمند نظامی ارتشی و رئیس بیمارستان رضا شاه در مشهد و ماما رضا در بیرجند بود، مادرش خانم یغمایی فرزند یکی از ثروتمندهای مشهد و صاحب کارخانه‌های نوشابه سازی و خواهر کوروش یغمایی خواننده معروف ایران بود. در خانواده ای با سه برادر و دو خواهر، او فرزند دوم خانواده و برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند است که از بازیگران فقید سینما و تلویزیون بود.او همچنین عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند، و پدر امیریل ارجمند است.

داریوش ارجمند از بازیگران متولد ماه مرداد

ژاله علو

شوکت علو مشهور به ژاله علو از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۰۶ در تهران) شاعر، گوینده رادیو، صداپیشه اهل ایران است.

همه چیز درباره سیما تیرانداز و مصاحبه ی خواندنی با او

ژاله علو از پیشکسوتان عرصه بازیگری و گویندگی است. او از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ می‌باشد.

وی مادر شاهرخ رزمجو است.

ژاله با نام اصلی شوکت علو در سال ۱۳۰۶ در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران به دنیا آمد. پدرش ارتشی و پدربزرگ وی (علوالسلطنه) از خوشنویسان دوران قاجار بود. او در کودکی آثار ادبی ادیبان ایرانی همچون حافظ و سعدی و مولانا را فرا گرفت. در نوجوانی عضو چند انجمن ادبی و گروه شعرخوانی بود و همین فعالیت‌ها موجبات راهیابی وی به رادیو و گویندگی در آن را در سال ۱۳۲۷، مهیا کرد.

ژاله علو از بازیگران متولد ماه مرداد

سولماز غنی

سولماز غنی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۶ در تهران) اهل ایران است.

او در ۱۳۸۰ در نقش یک بیمار قلبی در فیلم اتانازی، و سپس تیک آف (۱۳۸۱) وارد سینما شد. بازیگری در تلویزیون با مجموعه تلویزیونی تب سرد (۱۳۸۲) آغاز و در مجموعهٔ پنج کیلومتر تا بهشت (۱۳۹۰) و سرنوشت (۱۳۸۶) به خوبی شناخته شد.

سولماز غنی از بازیگران متولد ماه مرداد

سیامک انصاری

سیامک انصاری از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۲ مرداد ۱۳۴۷ در تهران) و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

سیامک انصاری، زاده ۱۳۴۷ و به گفته خودش در ویژه برنامه نوروزی ۱۳۹۷ شبکه سه، اصالتی تهرانی دارد. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نمایش و تلویزیون از «دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی» (واحد تهران مرکز) است. پدرش به گفته خود در برنامه اینترنتی ۳۵ تاجر فرش بوده و به کشور آلمان فرش صادر می‌کرده. وی در سال ۱۳۹۰ با طناز هادیان ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۷ از هم جدا شدند. او به علت بازی کردن در سریال‌های کمدی تلویزیونی بیشتر به عنوان کمدین شناخته می‌شود اما در آثار او فیلم‌های سینمایی غیر کمدی نیز دیده می‌شود. او تا به حال در سِمت‌های بازیگری تئاتر، بازیگری سینما، بازیگری شبکه خانگی، کارگردانی تلویزیون، کارگردانی شبکه خانگی و دستیار کارگردانی در سینما پرداخته‌است.

سیامک انصاری از بازیگران متولد ماه مرداد

شقایق فرهانی

شقایق فراهانی از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران) است.

شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. وی در طول مدت بازیگری‌اش پرکار بوده‌است و منتقدین بازی وی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند. او از کودکی در کنار پدر و مادرش در تئاتر بازی می‌کرد. او با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد. در بزرگسالی با بازی در فیلم پروانه در سطح بین‌المللی توانست موفق شود.شقایق فراهانی چندین سال قبل ازدواج کرده بود اما این ازدواج او منجر به جدایی و طلاق از همسر سابقش گردید. او یک پسر به نام سام از این ازدواج دارد که با خودش زندگی می‌کند.

حقایق جالب زندگی نرگس محمدی بازیگر ستایش و ماجرای ازدواج و طلاقش از علی اوجی

شقایق فرهانی از بازیگران متولد ماه مرداد

شراره رخام

شراره رخام از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۵۰ در تهران) است. او دارای مدرک لیسانس زبان روسی از دانشگاه آزاد و همچنین لیسانس بازیگری از جهاد دانشگاهی است.فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان روسی از دانشگاه آزاد تهران شمال و لیسانس بازیگری از جهاد دانشگاهی تهران است شراره رخام فارغ التحصیل رشته تدوین از مرکز آموزش فیلمسازی نیز می باشد و دوره های بازیگری را در کارگاه های آزاد گذرانده است، از همین کلاسه ها به فیلم عروسک کاغذی در سال 1374 معرفی شد.
. پدرش فوت کرده و یک برادر دارد و یک خواهر دارد
بازی او در اپیزود اول فیلم نسل سوخته در سال 1379 او را به عنوان بازیگری توانا معرفی کرد اما بازی وی در مجموعه فقط بخاطر تو در رمضان سال 1382 باعث شهرت وی شد.

شراره رخام از بازیگران متولد ماه مرداد

شهرام پوراسد

شهرام پوراسد از بازیگران متولد ماه مرداد (متولد ۲۵ مرداد ۱۳۴۷ در تهران) است.

وی دارای لیسانس تئاتر ازدانشگاه آزاد واحد تهران و لیسانس مهندسی معماری آرشیتکت نیز می باشد.

فعالیت هنری اش را با موسیقی آغاز کرد. پس از مدتی توسط پدرش با هنر عکاسی آشنا شد و دوره‌های مختلف عکاسی را درایران و آلمان گذرانید. بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ در چندین نمایشگاه گروهی عکاسی شرکت کرده‌ است.

شهرام پوراسد از بازیگران متولد ماه مرداد

شهرام قائدی

شهرام قائدی با نام اصلی ابراهیم قائدی از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۳۱ مرداد ۱۳۵۴ قیر و کارزین)است.

شهرام قائدی در شهرستان قیر و کارزین در استان فارس به دنیا آمده‌است، از سال ۱۳۷۰ به تهران آمد. اولین کار تلویزیونی‌ او “خودروی پلاک ۱۱” بود و پس از آن در سریال “بازگشت پرستوها” بازی کرد.

شهرام قائدی از بازیگران متولد ماه مرداد

فریبا متخصص

فریبا متخصص از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۱ مرداد ۱۳۴۰ در بروجرد) است. وی در رادیو نیز به عنوان گوینده نمایش‌های رادیویی و دوبلور فعالیت می‌کند.

فیلم «پیر پسر» با هنرنمایی حامد بهداد و لیلا حاتمی به روتردام رفت

فریبا متخصص در ۱ مردادماه سال ۱۳۴۰ در بروجرد متولد شد. وی ۵ خواهر و برادر و یک پسر به نام پوریا پوربهرامی دارد. وی کار هنری خود را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد. او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به‌ترتیب از سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۸ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت. وی در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه‌شناسی شد.

فریبا متخصص از بازیگران متولد ماه مرداد

فقیه سلطانی

فقیهه سلطانی از بازیگران زن متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲۹ مرداد ۱۳۵۳ در همدان) است.

فقیهه سلطانی فرزند آیت الله سلطانی متولد ۱۳۵۳ بوده و فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است. سلطانی یک دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۱ و زیر نظر گلاب آدینه گذرانده‌است. او بازیگری سینما را از سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم «روسری آبی» ساختهٔ رخشان بنی‌اعتماد آغاز کرد. او در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر با ۳ فیلم پرکارترین بازیگر بود.

فقیه سلطانی از بازیگران متولد ماه مرداد

فخرالدین صدیق شریف

ابوالفضل فخرالدین صدیق‌ شریف (زاده: ۲۱ مرداد ۱۳۳۴-تهران) بازیگر و مترجم ایرانی است.وی فعالیت خود را در تئاتر در سال ۱۳۵۰ و در سینما در سال ۱۳۶۷ شروع کرده‌است.

فعالیت های تجربی خود را از آخرین سال دبستان آغاز نمود که این فعالیت ها در دوران دبیرستان نیز ادامه داشت. در دوران دبیرستان از طرف کاخ های جوانان برای بازی در نمایشنامه های مختلف دعوت شد و بدنبال آن در سال 1355 پس از آشنایی با پرویز بشردوست نمایشنامه ی خبرهای روز را در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر بازی کرد.

فخرالدین صدیق شریف از بازیگران متولد ماه مرداد

گلچهره سجادیه

گلچهره سجادیه از بازیگران زن متولد ماه مرداد در سال ۱۳۳۳ در اراک به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه، در رشته تئاتر ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۵۶ از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت هنری را از ۲۰ سالگی در عرصه تئاتر آغاز کرد و نخستین بار با نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» به کارگردانی کامران فاضل روی صحنه رفت. در نمایش‌های «جادوگران شهر سلیم» و «خانه برنارد آلبا» به روی صحنه رفت و نمایش «بازگشتی نیست» را کارگردانی کرده‌است. در ۲۳ سالگی برای نخستین بار در فیلم «کلاغ» ساخته بهرام بیضایی ایفای نقش نمود. بعد از فیلم‌های «موج طوفان» منوچهر احمدی، «ایستگاه» یدالله صمدی و «سفر عشق» ابوالحسن داودی، با فیلم «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۸ در حالیکه پنجمین فیلم سینمایی‌اش را تجربه می‌کرد، تبدیل به یکی از بازیگران مطرح شد که این همکاری در فیلم‌های «گروهبان» و «ردپای گرگ» با کیمیایی ادامه پیدا کرد. وی برای بازی در فیلم «سرزمین خورشید» ساخته احمدرضا درویش، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. گلچهره سجادیه پس از مدت‌ها در فیلم‌ «حوالی اتوبان» ساخته سیاوش اسعدی به ایفای نقش پرداخت و مورد توجه قرار گرفت. مجموعه‌‌ تلویزیونی «رعنا» ساخته داوود میرباقری که در در دهه ۶۰ خورشیدی از رسانه ملی روی آنتن رفت، از کارهای مطرح و ماندگار او می‌باشد. وی پس از چندین سال دوری از تلویزیون و بازیگری، با مجموعه‌ تلویزیونی «آنام» به کارگردانی جواد افشار در نقش اصلی حضور یافت.

معرفی سریال رازآلود 1899 ؛ اثری جدید از سازندگان دارک که مخاطبان را مجذوب خود کرد!

گلچهره سجادیه از بازیگران متولد ماه مرداد

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی از بازیگران زن متولد ماه مرداد (زاده ۱۴ مرداد ۱۳۶۲ – تهران) است.

لیلا اوتادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه هنر تهران است. او کار خود را با فیلم سینمایی چشمان سیاه، ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد، اما برای اولین بار با سریال «مهر و ماه» به کارگردانی «سید فیاض موسوی» دیده شد.

لیلا اوتادی از بازیگران متولد ماه مرداد

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین‌تُرابی از بازیگران زن متولد ماه مرداد (زاده ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج) است.

مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانۀ سبز به اوج محبوبیت رسید.

مهرانه مهین ترابی از بازیگران متولد ماه مرداد

مهدی امینی خواه

مهدی امینی‌خواه از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده دهم مرداد ۱۳۵۳) فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است. مهدی امینی خواه فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش – بازیگری در دانشگاه آزاد واحد نهران مرکز می‌باشد. یکی از نقشهای ماندگار او بازی در سریال تلویزیونی «مهمانی از بهشت» در ماه رمضان ۱۳۷۹ به کارگردانی «عبداله باکیده» در نقش جوانی به نام «حمید نیکخواه» است که در آن سال از شبکه دو سیما پخش و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

مهدی امینی خواه از بازیگران متولد ماه مرداد

منوچهر آذر

منوچهر آذر از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۶ مرداد ۱۳۱۶در نمین) است.

تحصیلات وی لیسانس می‌باشد. وی پیش از آنکه بازیگر سینما شود سال‌ها به عنوان گوینده در رادیو فعالیت کرده بود.

محمدرضا گلزار و ساره بیات + عکس‌های صمیمی

آذر در سال ۱۳۷۱ فیلم سینمایی «بازیچه» را تهیه و کارگردانی کرده‌است. او همچنین یکی از دراویش سلسله شاه نعمت‌اللهی سلطان علیشاهی گنابادی می‌باشد و مشرف به شرف فقر است.

منوچهر آذر از بازیگران متولد ماه مرداد

مهدی صبایی

مهدی صبایی از بازیگران متولد ماه مرداد (۲۲ مرداد ۱۳۴۵ در کرمانشاه) است.

مهدی صبایی ۲۲ مرداد ۱۳۴۵ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کار خود را در سینما با فیلم سلطان اثر مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. ولی شاید اکثریت مردم او را با نقش رامین رحمتی در سریال بدون شرح به یاد داشته باشند

مهدی صبایی از بازیگران متولد ماه مرداد

مهران ضیغمی

مهران ضیغمی از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۷۰)است.

مهران یک برادر کوچکتر از خود به نام عرفان دارد. او مهم‌ترین کار هنری خود را ” تولدی دیگر ” داریوش فرهنگ می‌داند. او علاوه بر تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر و بازیگری در زمینه مد و لباس نیز کم و بیش فعالیت می‌کند. مهران ضیغمی تاکنون در بیش از ۴۰ کار تصویری بازی کرده است. با بازی در نقش سهیل در سریال تولدی دیگر به شهرت رسید. وی در سال ۹۳ با دعوت حسین سهیلی زاده در سریال آخرین بازی نقش خشایار را ایفا می‌کند. به گفته خودش در سال ۷۶ توسط دوست پدرش برای کار پشت دیوار شب انتخاب شده است.

مهران ضیغمی از بازیگران متولد ماه مرداد

نسرین نصرتی

نسرین نصرتی از بازیگران زن متولد ماه مرداد (زادهٔ ۲٧ مرداد ١٣۵۵) اهل ایران است.

حضورش در عرصه بازیگری بصورت کاملا اتفاقی صورت گرفت به پیشنهاد یکی از دوستانش از سال 80 بعنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد در یکی از روزها در نبود بازیگر آن نقش، بجای وی بازی کرد و مورد اقبال قرار گرفت و همینطور برای بازی در یک نمایش از او دعوت کرد که موجب تغییر سرنوشت وی شد.

بعد از چندین سال تست در دفتر بازیگری سیروس الوند در نهایت با انتخاب دسیتار وی برزو نیک نژاد به سریال تا ثریا سیروس مقدم در سال 1390 معرفی شد و بازی کرد.

نسرین نسرتی از بازیگران متولد ماه مرداد

نگار استخر

نگار استخر از بازیگران زن متولد ماه مرداد (۱۷ مرداد ۱۳۴۹، تهران)و طراح صحنه و لباس، عروسک‌گردان است.

استخر فارغ‌التحصیل رشته زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی صحنه و لباس از دانشگاه هنر و نیز فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است. فعالیت سینمایی استخر با طراحی صحنه و لباس فیلم شهر زنان در سال ۱۳۷۷ آغاز شد. وی در سال ۱۳۸۷ تئاتر «زن غرغرو» را کارگردانی کرد.

عکس لو رفته از مجید مظفری و بازیگر مشهور قبل از انقلاب

استخر با عروسک‌گردانی و صدای شخصیت «سنجد» به شهرت رسید. سنجد از شخصیت‌های محبوب تلویزیونی در زمان خود بود. او همچنین صداپیشه شخصیت عروسکی دختر همسایه در مجموعه کلاه قرمزی است.

نگار استخر از بازیگران متولد ماه مرداد

نیما رئیسی

نیما رئیسی از بازیگران متولد ماه مرداد (زاده ٣ مرداد ١٣۵۴ در رشت)و گوینده و خواننده ایرانی است.

نیما رئیسی فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است، 2 برادر و یک خواهر دارد و رابطه بسیار خوبی هم با آنها دارد. نیما رئیسی بعد از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و ماندگار شد. روابط اجتماعی بسیار خوب نیما رئیسی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اوست. نیما رئیسی بلافاصله بعد از ورود به دنیای بازیگری وارد عرصه دوبله و گویندگی و سپس خوانندگی شد.

نیما رئیسی از بازیگران متولد ماه مرداد

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی از بازیگران متولد ماه مرداد (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۰) و کارگردان ایرانی است. نیما شاهرخ شاهی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد. او در رشته مهندسی عمران درس خوانده‌است و یک خواهر دارد که در سوئد زندگی می‌کند.

نیما شاهرخ شاهی تا کنون در بیش از ۱۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی و نمایش خانگی ایفای نقش کرده‌است. وی در سال‌های اخیر در کلاس‌های کارگردانی پیشرفته اصغر فرهادی شرکت‌کرد و به‌تازگی دو فیلم کوتاه نیز ساخته‌است، که پخش جهانی آن‌ها به‌وسیله کمپانی بین‌المللی American Bright Light Movies شروع شده است. او همچنین در حال ساخت فیلم بلند خود با موضوعات مربوط به بیماری‌های اسکیزوفرنی و سایر بیماری‌های روان‌پریشی مشابه است.

نیما شاهرخ شاهی از بازیگران متولد ماه مرداد

ویدا جوان

ویدا جوان از بازیگران زن متولد ماه مرداد (زادهٔ ۳۱ مرداد ۱۳۶۵ در تهران) و بازیگر تئاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری طراح و ایده‌پرداز و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان می‌باشد. وی با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی به تلویزیون معرفی شد. از دیگر سریالهای او می‌توان به ماه و پلنگ، مجموعه پژمان و زمانه و شمعدونی ،آسمان من و سارق روح و زیر هم کف اشاره کرد.

ویدا جوان از بازیگران متولد ماه مرداد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا