اخبار بازیگران

بازیگران و هنرمندان معروف متولد ماه اردیبهشت چه کسانی هستند؟

هنرمندان و اساتید برجسته متعددی در ماه اردیبهشت متولد شده اند. هنرمندانی که هر یک از آن‌ها صاحبِ سبک و شیوه خاصی در آثارشان هستند و همواره از آنها به عنوان مولف و اساتید هنر نمایش یاد می شود. کمتر هنردوست و مخاطبی وجود دارد که نام اشخاصی همچون حمید سمندریان، آتیلا پسیانی، جمیله شیخی ، فرزانه کابلی و… به گوشش نخورده باشد و یا آثار فاخر آنها را در دنیای تئاتر به یاد نیاورد.

تاربخ تولد آتیلا پسیانی چه روزی است؟

آتیلا پسیانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ است.

افسانه پاکرو چندم اردیبهشت متولد شده است؟

افسانه پاکرو متولد 4 اردیبهشت است.

بهرام رادان متولد چندمین روز اردیبهشت است؟

بهرام رادان متولد 8 اردیبهشت است.

تاریخ تولد بهنوش طباطبایی چه روزی است؟

بهنوش طباطبایی زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰است.

اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی و بازیگران متولد ماه اردیبهشت هستند ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اسامی بازیگران متولد ماه اردیبهشت

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی (زاده ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر و فرزند جمیله شیخی است.

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی هنرپیشهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. او دارای دختری به نام ستاره پسیانی و پسری به نام خسرو است که هردو بازیگر تئاترند. آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبا است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.ضمنا در برنامه چهل تیکه به گفته خودش در فیلمی که گم شده است در سال ۱۳۵۰به مدت ۴۰تانیه نقش داشته است

آتیلا پسیانی با کت سورمه ای از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

افسانه پاکرو

افسانه پاکرو از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۶۲ در اهواز)و هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

افسانه پاکرو یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد، مجرد است ، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک (نقاشی)است ، عاشق بازیگری است و از شهرت بیزار است و بازیگری را فقط به خاطر اینکه بتواند نقش یک انسان متفاوت با خود را بازی کند دوست دارد.افسانه پاکرو، بازیگر جوانی است که این روزها گزیده کاری را انتخاب کرده و به دنبال ایده آل های خود است. او پس از گرفتن فوق دیپلم و گذراندن یک دوره کلاسهای استاد سمندریان برای بازی در فیلم محکومین بهشت در سال 83 انتخاب شد و بعد از آن برای بازی در سریال رسم عاشقی دعوت شد و شهرت خود را در این سریال به دست آورد، از جمله فعالیتهای هنری اش عبارتند از:محکومین بهشت، پیدا و پنهان، رسم عاشقی، رؤیای خیس، محاکمه، زندگی شیرین، شیر و عسل و…

ماجرا قطع شدن پای بازیگر پایتخت چیست؟

افسانه پاکرو با پالتو مشکی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

آرش مجیدی

آرش مجیدی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۵٣ در آباده) است.

مدرک تحصیلی وی کارشناسی ادبیات نمایشی است.

از فعالیت‌های وی می‌توان به بازی در سریال‌های زیر هشت، ارمغان تاریکی،رستگاران و دلدادگان و فیلم سینمایی شوکران اشاره نمود. آرش مجیدی با بازی در مجموعۀ ” ارمغان تاریکی ” برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشنواره جام جم سیما شد.

عاشق عکاسی است، به دفتر کارش که می روی عکس های زیبایی که خودش انداخته به چشم می خورد. می گوید:بچه که بودم، دوست داشتم، بزرگ که شدم پارتیزان شوم، از بس فیلم های پارتیزانی می دیدم، فکر می کردم، پارتیزانی یک شغل است. می گوید:آن حکایت بطری آب من در سریال رستگاران، همچنان بازتاب های خود را به همراه دارد.

تیپ مشکی آرش مجیدی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

امید روحانی

امید روحانی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران)و پزشک، منتقد فیلم و بازیگر تئاتر ایران است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک پزشکی عمومی خود و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بی‌هوشی را گرفت. وی متخصص بیهوشی در آخرین عمل جراحی عباس کیارستمی بود.

وی در فیلم‌های تردید، کارگران مشغول کارند و دایره زنگی نقش ایفا کرده‌است. هم چنین در سریال مرد دوهزارچهره، نقش منتقد سینما و در سریال طنز تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بازی کرده‌است. وی در نمایش «شرق شرق است» به کارگردانی مسعود رایگان نیز ایفای نقش کرده‌است.

از دیگر فیلمهای وی می‌توان به «باد و شقایق»، «میکس»، «مینای شهر خاموش»، «سن پطرزبورگ»، «پل چوبی»، «نارنجی پوش»، 《هزارپا》، 《پنجاه کیلو آلبالو》، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» واشاره کرد. امید روحانی در فیلم بانو ساخته داریوش مهرجویی مشاور پزشکی بوده‌است.

تیپ مشکی امید روحانی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران) و منشی صحنه ایران است.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ زبان فرانسوی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. بهنوش بختیاری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۴ به خاطر بازی در فیلم من نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن شد.

بهنوش بختیاری با لباس جنجالی در جشنواره فجر از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

ایرج طهماسب

ایرج طهماسب از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸در تهران) مجری تلویزیون، هنرپیشه،عروسک گردان،کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است.
طهماسب فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سینما آغاز کرد. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی چون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد. طهماسب همچنین در مجموعه‌های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانوادهٔ عجیب و کلاه‌قرمزی به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب (دوبلر و مدیر دوبلاژ) است. او همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد.

معرفی سریال آتش و باد ویژه عیدنوروز و رمضان 1402

ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه منتشر کرد. وی از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ جزو استادان رشته سینمای دانشگاه پارس می‌باشد.

تیپ مشکی ایرج طهماسب از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

بهرام رادان

بهرام رادان از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) خواننده و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان سرشناسی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی٬ پوران درخشنده و رخشان بنی‌اعتماد بازی کرده است.

او دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری نیز شد.

رادان یک آلبوم موسیقی نیز تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده‌است.

بهرام رادان با کت سورمه ای از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) است. تحصیلات وی دکترا روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز. رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷) شد

بهنوش طباطبایی در ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۹ با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. و در سال ۱۳۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

تیپ سفید بهنوش طباطبایی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

پردیس افکار

پردیس افکاری سال 1343 در تهران متولد شد و دارای لیسانس کارگردانی است وی از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت است .

پردیس افکاری تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی ادامه داد. او در سن 16 سالگی به مدرسه هنرپیشگی آناهیتا راه یافت و دوره دو ساله بازیگری را در آن مرکز گذراند.

معرفی فیلم طلاخون با بازی شهاب حسینی

پس از آن فعالیت هنری خود را ابتدا در عرصه تئاتر و پس از آن در سینما و تلویزیون شروع کرد. او در مدت حضور خود در تلویزیون علاوه بر بازی در سریال های «فکر پلید» و «طریق عشق»، در برنامه های عروسکی «بزبز قندی» و «هادی و هدی» به عنوان بازیگر عروسکی نیز به فعالیت پرداخت.

عکس پرتره از پردیس افکاری از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

پویا امینی

پویا امینی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۶ در تهران)و از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. علت اصلی شهرت او بازی در مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده مثل «خط قرمز» و «در قلب من» است.

پویا امینی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. او که فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشگاه علم و فرهنگ تهران است، کارش را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا آغاز کرد. پس از فارغ‌التحصیل شدن با بازیگری در سریال‌ها کار خود را ادامه داد. در سال ۱۳۸۲ اولین تجربه بازیگری سینمایی با نقش آفرینی در فیلم سینمایی وعده دیدار در نقش صادق و سپس شام عروسی در نقش پارسا را بدست آورد. وی دارای یک فرزند پسر به نام ایلیا است. همچنین عضویت در تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان در کارنامه وی دیده می‌شود. وی هم‌اکنون عضو تیم فوتبال ستارگان هنر ایران می‌باشد.

تیپ اسپرت پویا امینی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

رامسین کبریتی

رامسین کبریتی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران) است.

اولین سریال که او با آن دیده شد، شاید سریال ولایت عشق را بتوان نام برد، در مدار صفر درجه هم حضور موفقی داشت، اما اصلی‌ترین سریالی که باعث دیده شدنش شد سریال ستایش بود. تحصیلات عالیه در رشته بازیگری دارد و به گفته خودش شغلش بازیگری است و به خاطر همین از ابتدا کارش را با عشق شروع می‌کند و هنوز هم عاشق بازیگری است و برای ایفای یک نقش استرس خاص خودش را دارد.

پیوستن رامسین کبریتی به شبکه جم GEM

مدتی قبل با قرار دادن یک عکس از خودش در شبکه اجتماعی به اولین روز آرامش زندگی خودش اشاره کرد. مدتی نگذشت که تازه‌ها نوشته ای پخش شد که حاکی از پیوستنش به شبکه جم بود. این بازیگر به دعوت مهدی مظلومی به جم پیوسته بود تا در سریال جدید این کارگردان بازی کند و در مرداد ۱۳۹۷ از شبکه جم جدا شده است.

معرفی سریال های پرطرفدار کره ای که ارزش تماشا دارند

تیپ استقلالی رامسین کبریتی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

لیلا برخورداری

لیلا برخورداری از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران ) اهل ایران است.

لیلا فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوان؛ ۱۳۷۶ لیسانس بازیگری، دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران؛ دارای مدرک فوق‌لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است.

لیلا برخورداری متولد 1357 در تهران اسـت 2 خواهر و 2 برادر دارد و خود فرزند سوم خانواده اسـت و بـه ساز دف تسلط کامل دارد بازیگری را از سال 1376 و با تئاتر شروع کرده اسـت.

تحصیلات لیلا برخورداری
لیلا فارغ التحصیل انجمن سینمای جوان؛ 1376 لیسانس بازیگری، دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران؛ 1386 دانشجوی فوق‌لیسانس کارگردانی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران اسـت.

لیلا برخورداری با مانتو مشکی و شال قرمز

رضا عطاران

رضا عطاران از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷) و کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، خواننده و تدوین‌گر ایرانی است. او در رشتهٔ اقتصاد دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامهٔ تحصیل به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. با این حال پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما روی آورد. آغاز فعالیت عطاران به‌عنوان بازیگر در تئاتر حسن حامد در دههٔ ۱۳۶۰ صورت گرفت و این همکاری تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت.

اولین حضور عطاران در تلویزیون در مجموعه بیداران در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی اصغر عبداللهی آغاز شد، اما پیشرفت بازیگری او به همکاری با مهران مدیری در دو مجموعه پرواز ۵۷ و ساعت خوش مربوط می‌شود. عطاران نخستین کارگردانی خود را در برنامهٔ سیب خنده که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته بود تجربه کرد. وی همچنین اولین حضور خود در سینما را در سال ۱۳۷۶ و در فیلم کلید ازدواج تجربه کرد. او چند سال بعد در کلاه‌قرمزی و سروناز حضور پیدا کرد و در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ در دو سریال خانه به‌دوش و متهم گریخت کارگردانی و بازیگری را تجربه کرد. در سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم خروس جنگی، مورد توجه قرار گرفت. سپس در سال ۱۳۸۸ در فیلم نیش زنبور بازی کرد. این فیلم در مجموع ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشت. او در سال ۱۳۸۹ در ورود آقایان ممنوع و اسب حیوان نجیبی است به ایفای نقش پرداخت و به‌واسطه بازی در این دو فیلم تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد مراسم اختتامیهٔ دومین جشن لبخند آفتاب را به دست آورد.

رضا عطاران با کت و کلاه مشکی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

زهره حمیدی

زهره حمیدی از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۳۶ در اراک) است. آغاز بازی وی در سینما از سال ۱۳۷۱ با فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت بوده‌است.

عکس های دیدنی از شخصیت های واقعی و بازیگران سریال جیران

زهره حمیدی متولد 8 اردیبهشت 1336 در اراک بازیگر اهل ایران است. آغاز بازی وی در سینما از سال 1371 با فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت بوده است.

در سال 1368 کارم را با فیلم سینمایی دلاوران کوچه دلگشا شروع کردم.

در این فیلم نقش اول را برعهده داشتم. من در سال 1368 با وجود تاهل و داشتن 2 دختر و 2 پسر، خیلی اتفاقی و تصادفی به این عرصه وارد شدم البته همیشه به بازیگری علاقه مند بودم، دوستانی هم داشتم که در این حیطه کار می کردند؛ از جمله منیژه حکمت که دستیار کارگردان بود. وقتی بازی در فیلم دلاوران کوچه دلگشا که حسن هدایت کارگردانی آن را برعهده داشت، به من پیشنهاد شد، بدون اینکه کوچک ترین تجربه کاری داشته باشم، آن را قبول کردم و انصافا هم کار قابل قبول و خوبی از آب درآمد.

عکس های آتلیه ای زهره حمیدی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

جعفر بزرگی

جعفر بزرگی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۱۳ اردیبهشت ۱۲۹۶ در تهران – درگذشتهٔ ۵ مرداد ۱۳۸۵ تهران) و خواننده ایرانی بود. وی، برادر قدرت‌الله بزرگی کارگردان سینما است.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان هدایت و دارالفنون گذراند. سینما سبب علاقه‌مندی وی به هنر شد. با گوش‌کردن به صفحات مختلف گرامافونی که پدر او برای او خریده بود به استعداد درونی که همان صدای خوشش بود، پی برد. در سینما سپه فعالیت هنری تئاتری و سینمایی خود را ادامه داد و با افتتاح رادیو ژاندارمری و رادیو شهربانی با حسین شهبازیان، فعالیت هنری خود را در این مراکز ادامه داد. بزرگی کنسرت‌هائی هم به همراهی حسینعلی وزیری‌تبار و یوسفی در تئاتر تهران اجراء کرد و صفحاتی از خود باقی گذاشت. با افتتاح رادیو اصفهان، برای فعالیت در آن رادیو به اصفهان رفت.

این پیشکسوت که در برنامه‌های کودک و نوجوان در قالب ترکیبی و نمایشی شبکه‌های سراسری و جام جم نیز فعال بود و اول تیر ماه ۱۳۸۵ با حضور در برنامهٔ رنگین‌کمان شبکهٔ تهران از خاطرات خود در برنامه‌های کودک سخن گفت.

جعفر بزرگی با پیراهن چهارخونه از بازیگران متولد ماه اردیبهشت

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی از بازیگران زن متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲) اهل ایران است. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم شنای پروانه دریافت کرد

طناز طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ ذبیح انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. او به جز بازیگری در عرصه‌های دیگری از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته‌است.

جذاب ترین سلبریتی های زن چشم رنگی سینما و تلویزیون

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال ۱۳۸۷ برای نخستین‌ بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده‌است. طباطبایی در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها شد.

تیپ مشکی طناز طباطبایی در جشنواره فجر

مرحوم عسل بدیعی

عسل بدیعی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران – درگذشتهٔ ۱۲ فروردین ۱۳۹۲، تهران) بود.

وی دانش‌آموخته علوم تغذیه از دانشگاه آزاد اسلامی است. فریبرز عرب‌نیا همسر سابق وی بوده‌است.

وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سینما و با فیلم بودن یا نبودن در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد.او در انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۸۸، از طرفداران میرحسین موسوی بود.

عکس پرتره ازعسل بدیعی

علیرضا کمالی

علیرضا کمالی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران) است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او در سال ۱۳۷۹ در رشته بازیگری وارد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و همزمان با تحصیل در رشته مذکور، در زمینه نمایش عروسکی نیز سابقه فعالیت در حوزه هنری تهران را داشته‌است. به گونه‌ای که پس از سه سال همکاری با این مرکز به عنوان بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دفاع مقدس انتخاب و معرفی گردید. اولین حضور وی به صورت جدی در عرصه سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۸۲ و در سریال شیخ بهایی به کارگردانی شهرام اسدی می‌باشد که وی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌نمود.

اولین تجربه بازیگری کمالی نژاد با بازی در نقش شمایل علی اکبر در سریال ثارالله با کارگردانی شهریار بحرانی و نویسندگی مجتبی فرآورده شکل می‌گیرد. این پروژه در دی ماه سال ۸۲ متوقف می‌شود و این امر باعث می‌شود اولین بازی و تصویر تلویزیونی وی پخش نگردد. در سال ۱۳۸۷ در فیلم سینمایی ملک سلیمان ایفای نقش کرد که با نقدهای مثبتی همراه بود. وی در سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

عکس سیاه و سفید علیرضا کمالی

فرزانه کابلی

فرزانه کابلی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۲۸ در تهران) و بازیگر تئاتر است.

سیر تا پیاز زندگی الهام پاوه نژاد و دخترش کردیا

هادی مرزبان بازیگر و کارگردان تئاتر، همسر اوست و علی‌اصغر گرمسیری بازیگر قدیمی تئاتر و سینما، دایی وی بود.

دوران کودکی
فرزانه کابلی متولد ۱۳۲۸ در تهران است. پدر و مادرش هر دو نوازنده بودند. از کودکی همواره علاقه زیادی به رقص و بازیگری نشان می‌داد و در مدرسه هم این فعالیت‌ها را دنبال کرد. او دوره باله در وزارت فرهنگ و هنر گذراند. همچنین در دوران دبیرستان به مدت ۴ سال قهرمان پرش ارتفاع دورهٔ اول دبیرستانهای تهران شد.

پیش از انقلاب
کابلی در هنرستان ملی فولکلور ایران گرایش رقص‌های ملی و محلی خواند و بسیاری از رقص‌های ایران را آنجا آموخت و اجرا کرد. در طول این دوره و مدت‌ها پس از آن برای طرفداران هنر در ایران و کشورهای دیگر رقص‌های محلی و سنتی ایرانی چون «تربت جام»، «کردی»، «بجنوردی»، «کهگیلویه و بویراحمد»، «آذری»، «بلوچی»، «ترکمن»، «گیلانی»، «مازندرانی»، «شوشتری» و همچنین رقص‌های کلاسیکی چون «هفت‌پیکر» «نظامی»، «چهل‌ستون» و «ضرب و زنگوله» را اجرا کرد. وی همچنین جز گروه پنج نفره رقص‌های محلی بود که برای که برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله انتخاب شد و در آن جشن در مقابل پادشاهان و رؤسای کشورهای مدعو سولو (تک نفره) رقصید. خانم کابلی از شاگردان رابرت دووارن رقصنده بلژیکی بریتانیایی است که بیش از ۱۱ سال در ایران زندگی کرد و رقص‌های محلی ایران گرد آورد. مهرداد پهلبد، وزیر فرهنگ وقت، فرزانه کابلی را ستاره رقص‌های محلی ایران نامید. او از جمله رقصندگانی بود که بر صحنه تالار نوساز رودکی رقصید.

فرزانه کابلی با شال نارنجی

کوروش تهامی

کورش تهامی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰) است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون تئاترهای گوناگونی از او به نمایش درآمده است. نخستین حضور او در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که نخستین فیلم سینمایی‌اش با نام «سینما سینماست» را بازی کرد.

وی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و جزو سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان است.

از کارهای وی در زمینه موسیقی و آواز می‌توان به آوازی که در سریال روزی روزگاری خواند با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی اشاره کرد. همچنین تیتراژ سریال عصر پاییزی که اجرای دوباره یک ترانه قدیمی از ساخته‌های عطاالله خرم با تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی به نام «خزان» بود. در سرود ای ایران که توسط برخی هنرمندان خوانده شد او همراه خواندن، دف نوازی را نیز به عهده داشته‌است. در مراسم شانزدهمین جشن حافظ نیز قطعهٔ «چریک» از ساخته‌های علی کمارجی توسط وی و رضا یزدانی به صورت دو صدایی اجرا شد.

چه کسی لقب "برلیان صحنه" را به اکبر زنجانپور داد؟

تیپ مشکی کوروش تهامی در جشنواره فجر

نفیسه روشن

نفیسه روشن از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۱ در تهران) است. او در محله باغ صبا تهران به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی است.پدرش مهندس پرواز در نیروی هوایی ارتش بود و برادرش هم اکنون مهندس پرواز می باشد. وی یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران است.

نفیسه روشن از همان بچگی به بازیگری علاقمند بود و آرزویش این بود که روزی بتوانن بازیگر شود، و زمانی که خواست وارد دنیای بازیگری شود نه تنها مخالفتی با او نکردند بلکه او را بسیار تشویق کردند.

عکس آتلیه ای نفیسه روشن

مرحوم منوچهر نوذری

منوچهر نوذری از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۳۱۵ در قزوین – درگذشته ۱۶ آذر ۱۳۸۴ در تهران) و دوبلور،مجری و کارگردان ایرانی بود.

او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۳۲ آغاز کرد و از نخستین گویندگان تاریخ دوبله در ایران بود. از سال ۱۳۳۵ در رادیو نیز مشغول به کار شد و فعالیت خود در سینما را از سال ۱۳۳۸ به عنوان دستیار فنی آغاز کرد. اولین تجربه بازیگری او در سال ۱۳۴۱ با بازی در فیلم «لاله آتشین» به کارگردانی برادرش محمود نوذری و هوشنگ لطیف پور رقم خورد و با ساخت فیلم «ایوالله» نخستین تجربه‌اش در کارگردانی را مقابل دوربین برد. نوذری در دهه ۱۳۵۰ با مهاجرت به مصر فیلم «الو من گربه هستم» را ساخت.

محمد علی ابطحی در رابطه با بازگشت او به رادیو در زمان بعد از انقلاب می نویسد: “آقای کدخدازاده مدیر هماهنگی رادیو و واسطه بین قدیمی‌ها و جدیدی‌ها بود. از او پرسیدم که می‌تواند نوذری را پیدا کند. بررسی کرد. چند روز بعد خبر داد که در یک فروشگاه لوازم التحریر در میدان آزادی کار میکند. سال ۶۷ بود که نوذری را به رادیو دعوت کردیم. آن موقع خیلی از کسی مشورت نمی‌گرفتیم. نوذری در ملاقات اول، وقتی وارد اتاق هماهنگی رادیو شده بود، زده بود زیر گریه. به بچه‌ها گفته بود که شماها هم قد ایرج من هستید. بعد با من ملاقات کرد. گفتم قصد داریم شادی را به داخل خانه‌ها ببریم و می‌خواهیم از تجربه شما استفاده کنیم. همانجاها هم گفتم اگر توانستیم با شما ادامه بدهیم سراغ دیگران هم می‌رویم. نوذری مرا بغل کرد، گفت که یکبار در همان لوازم‌التحریر فروشی، عده‌ای ریخته بودند توی مغازه و تهدید کرده بودند که در مغازه را گِل می‌گیریم. بعد خاطراتی را نقل کرد که در دربار و جاهای دیگر رفته و برنامه‌های شاد اجرا می‌کرده. من نمی‌دانستم. کمی تنم لرزید ولی گفتم که ما این صدا را برای شاد کردن دل مردم ایران می‌خواهیم، همین مردمی که جنگ کرده‌اند و انقلاب. استارت آمدن نیروهای قبل از انقلاب با ورود نوذری به رادیو و دعوت ما از او انجام شد. خوشبختانه تجربه موفقی بود. نوذری و امثال او هم با مردم با انقلاب و با روند جامعه مشکلی نداشتند. آنها فقط کارشان قبل از انقلاب مجری گری بود.”

ماجرای ازدواج اول سارا خوئینی ها در 16 سالگی با چنگیز وثوقی

عکس آتلیه ای منوچهر نوذری

لادن طباطبایی

سیده لادن طباطبائی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۹ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران) است.

وی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شده‌است. وی تا کنون موفق به دریافت جوایز متعدد در سینما و تئاتر شده‌است. در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ لادن طباطبایی در برنامه هفت اعلام کرد که قصد دارد برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کند. وی در سال ۱۳۹۴ به همراه دخترش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. دختر او به اوتیسم مبتلاست. وی هم اکنون خارج از ایران و ساکن ایالات متحده است.

خداحافظی با حرفه نمایش
در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ لادن طباطبایی در برنامه هفت اعلام کرد که قصد دارد برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کند.

عکس آتلیه ای لادن طباطبایی

محمد رضا هدایتی

محمدرضا هدایتی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زادهٔ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ در چابهار)و صداپیشه و خواننده ایرانی است. وی به خاطر نقش‌های کمدی او در سریال‌های تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری شهرت پیدا کرده‌است.اما پیش از آنکه به شهرت برسد در عرصه تئاتر بسیار فعال بوده‌است.

او متولد شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان است. وی از دوران کودکی به تئاتر روی آورده‌است. او خرداد ۷۴ به تهران آمد و در انتشارات مرغ آمین مشغول به کار شد. سال ۱۳۷۷ یک تئاتر هم با اکبر زنجانپور کار کرد به نام گوریل پشمالو اثر یوجین اونیل. تا اینکه سال ۱۳۷۸ اولین همکاری را با مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی به نام ببخشید شما را تجربه کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به کارگردانی یک فیلم کوتاه با نام برخورد کوتاه اشاره کرد. وی صدا پیشه عروسک پسر‌عمه‌زا هم هست که یک شخصیت عروسکی پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود.

او همچنین به خوانندگی هم پرداخته و آلبوم‌هایی به نام برگ و باد و ماه می‌خنده از او وارد بازار شده‌است.

عکس پرتره محمد رضا هدایتی

ملیکا زارعی

ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه مجری برنامه‌های کودک است. وی خواهر کوچک تر مریلا زارعی است.

ملیکا زارعی برزی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت در ۴ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد و رشته آموزش زبان انگلیسی خوانده‌است او از سال سوم دبستان فعالیت هنری خود را با اجرا در برنامهٔ تازه‌ها از شبکه ۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ در سریال «دوران سرکشی» یک سکانس بازی کرد و بعد در مجموعه «مهر خاموش» بازی کرد و از سال ۱۳۸۳ همزمان با قبولی در دانشگاه به عنوان مجری برنامه کودک و با نام خاله شادونه مشغول به کار شد. به خاطر صدای کودکانه‌اش خیلی زود در دل بچه‌ها جا باز کرد.

ابوالفضل پورعرب؛ از ابتلا به سرطان تا مصاحبه ی سیاسی و جنجالی او

همچنین او خواهر کوچکتر مریلا زارعی هنرپیشهٔ سینما و تلویزیون است.

ملیکا زارعی در «برنامهٔ خندوانه» و صفحهٔ اینستاگرامش شایعه‌ای مبنی بر این‌که علی صادقی همسر اوست را تکذیب کرد.

تیپ مشکی ملیکا زارعی

مهدی ماهانی

مهدی ماهانی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران) اهل ایران است.

مهدی ماهانی 26 اردیبهشت سال 62 در بیمارستان الوند در تهران به دنیا آمد. او بچه ی اول خانواده است و فقط یک برادر دارد به نام مهیار که از او کوچک تر است. ماهانی دوران کودکی و نو جوانی خود را در خانه ای واقع در هفت تیر گذرانده است. او پدرش را خیلی دوست دارد و حصابی پدر دوست است . او در دبیرستان ریاضی خوانده و سپس در دانشگاه رشته مهندسی عمران خوانده است.

عکس اتلیه ای مهدی ماهانی

 

هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی از بازیگران متولد ماه اردیبهشت (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در مشهد) هنرپیشه تئاتر و مترجم اهل ایران است. وی در سال ۱۳۸۶و ۱۳۹۰ برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

تحصیلات
هنگامه قاضیانی فارغ‌التحصیل کارشناسی جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی (شروع: دانشکده فنی دانشگاه آزاد مشهد – اتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری) و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سان فرانسیسکو (آمریکا) می‌باشد.

فعالیت‌ها
شروع فعالیت هنری از سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمائی سایه‌روشن به کارگردانی حسن هدایت بود که پس از آن به تئاتر روی آورد و با نمایش مثل خون برای استیک کاری از گروه تئاتر لیو برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت.

هنگامه قاضیانی در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود دارد و همچنین وی به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرد.

همچنین وی در دی ماه ۱۳۹۴ در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی بیادماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

تیپ مشکی هنگامه قاضیانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا