اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم سه کام حبس با بازی پریناز ایزدیار و محسن تنابنده

فیلم سه کام حبس فیلمی ایرانی در ژانر درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور است که در فروردین ماه ۱۴۰۲ به نمایش درآمد. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم سه کام حبس و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم سه کام حبس منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم سه کام حبس چه کسی است؟

کارگردان فیلم سه کام حبس سامان سالور می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم سه کام حبس چیست؟

داستان فیلم ۳ کام حبس به زندگی زنی می‌پردازد که شوهرش را بسیار دوست دارد ولی اخیرا متوجه رفتارهایی مشکوک در همسرش شده. پیگیری‌های زن حقیقتی را برایش آشکار می‌کند که تمام زندگی‌اش را تحت الشعاع قرار خواهد داد. داستان فیلم سینمایی سه کام حبس قصه بلندپروازی‌هایی است که با میان‌بر مواد مخدر مواجه شده‌اند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم سه کام حبس چیست؟

در فیلم سه کام حبس بازیگرانی نظیر پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی و محمد اشکان فر به هنرمندی پرداخته اند.

مشخصات فیلم سه کام حبس

نام فیلمسه کام حبس
نویسنده و کارگردانسامان سالور
تهیه‌کنندهساسان سالور
موسیقیستار اورکی
ژانردرام اجتماعی
توزیع کنندهخانه فیلم (ایران)
موسسه هنر هفتم (بین‌المللی)
تاریخ‌های انتشار
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ (فجر)
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ (ایران)
مدت زمان
۹۵ دقیقه
فروش گیشه
۱٬۷۷۵٬۹۱۵٬۰۰۰ تومان

فیلم سه کام حبس

دانلود رایگان فیلم سه کام حبس

برای دانلود این فیلم باید منتظر انتشار قانونی آن باشیم.

لیست بازیگران فیلم سه کام حبس

بازیگراننقش
پریناز ایزدیارنسیم
محسن تنابندهمجتبی
سمیرا حسن پورفریبا
متین ستوده
مریم بوبانی
یدالله شادمانی
محمود نظرعلیان
علیرضا مهران
محمد اشکان فر

بازیگران فیلم سه کام حبس

محسن تنابنده درباره بازی در این فیلم گفت: «در فیلمنامه و اجرای آن همانقدر که من کنار فیلمنامه بودم خانم ایزدیار هم حضور داشت و از آن جایی که تجربه همکاری اولمان بود نیاز به تمرین های زیادی داشتیم و تمرین های قبل از کار کردن به ما کمک کرد که به هم نزدیک شویم و این نزدیکی در فیلم نمایان است.»

معرفی فیلم آهنگ دو نفره با بازی احمد مهرانفر و فرزاد فرزین

پریناز ایزدیار هم در این باره گفت: «تجربه با آقای تنابنده خیلی خوب و بی نظیر بود و من خیلی از ایشان یاد گرفتم و نکته مهمتر اینکه به بازیگر روبه رویشان توجه می کنند.»

ایزدیار درباره تکراری بودن کاراکتر نسیم توضیح داد: «من سعی می‌کنم در بازی‌ام اغراق نشود و چیزی بیرون نزند. برای همین شاید فکر می‌کنید نزدیک به فیلم های دیگر باشد. اما خود کاراکتر نسبت به فیلم‌های قبلی من متفاوت است و من سعی کردم در اجرا هم متفاوت باشد.»

عوامل فیلم سه کام حبس

  • کارگردان: سامان سالور
  • مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی مدیر
  • صدابرداری: مهدی ابراهیم زاده
  • طراح گریم: ایمان امیدواری
  • طراح صحنه: سحر شهامت
  • طراح لباس: غزاله معتمد
  • مدیر تولید: ساسان سالور
  • سرمایه‌گذار: سیاوش امین پور
  • برنامه ریز: آرش حسن پور
  • منشی صحنه: آزاده جهانبخش
  • عکاس: محمد بدرلو
  • مدیر تدارکات و دستیار اول تولید: پرویز کاظم لو

معرفی سامان سالور کارگردان فیلم سه کام حبس

او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. نخستین فیلم بلند او ساکنین سرزمین سکوت برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه شد. او با ساخته بعدی خود، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۰۶ و بالن طلایی بهترین فیلم جشنواره سه قاره ۲۰۰۶ را برای ساخت این فیلم به دست آورد و همچنین چند جایزه دیگر نیز برای کارگردانی این فیلم به دست آورد و این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او در دوران دانشجویی همراه با تورج اصلانی و محسن نامجو در خانه ایی دانشجویی با هم زندگی می‌کردند که سر انجام این همراهی به همکاری منجر شد و فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین حاصل دوستی این دوران بوده‌است که مورد توجه منتقدین جهانی قرار گرفت. سالور مستند “آرامش با دیازپام ده” را از زندگی محسن نامجو ساخت. فیلمبرداری کارهای او همکاری با تورج اصلانی بعنوان مدیر فیلمبرداری صورت می‌گیرد. او با فیلم ترانه تنهایی تهران به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش ۱۵ روز با کارگردانان به جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ راه پیدا یافت.

سیر تا پیاز زندگی عبدالرضا اکبری و مروری بر آثار او

سالور درباره فیلم سه کام حبس توضیح داد: سه کام حبس از یک معضل بزرگ اجتماعی حرف می‌زند که خیلی از خانواده‌ها با آن درگیر هستند و ربطی به سطح سواد، فرهنگ و طبقه اجتماعی ندارد، یعنی ممکن است این اتفاق در هر خانه ای وجود داشته باشد. به نظرم نقطه قوت سه کام حبس فیلمنامه آن است چراکه قدرتمند و خوب است و ماحصل آن فیلمی شده که قابل دفاع است.

سه کام حبس فیلم تلخ و آیینه تمام نمایی است که در جامعه وجود دارد، اگر به این اعتقاد نداشتم فیلم ملودارم یا کمدی نمی‌ساختم، ولی واقعا پس از شش سال کار نکردن احساس می‌کنم قصه سه کام حبس روایت غمبار خیلی از خانواده‌ها و آدم‌هایی است که در این جامعه زندگی می‌کنند و بعضا دوست دارند زندگی بهتری داشته باشند اما موفق نمی‌شوند.

او افزود:این داستان واقعی و رئالی است که فیلمنامه آن را ۹ مرتبه بازنویسی کردم و باز هم در اجرا با طرح ایده‌هایی، سعی کردیم که کار بهتر شود، در حال حاضر فکر می‌کنم با فیلمنامه‌ سرحال و جسوری روبرو هستیم که اتفاقا خودش را به هیچ عنوان سانسور نمی‌کند هرچند که سینما در تلخ‌ترین حالت که بر پرده نقره‌ای می‌آید، بازتاب زندگی ما است و شرایط را نقد می‌کند و پر از امید و امیدواری است که ما بهتر شویم.

این کارگردان ادامه داد:اگر ما موضوع تلخی را نشان می‌دهیم برای این است که تلخی و ناراحتی را در زندگی کمتر کنیم و نقدی برای بهتر زندگی کردن و نقدی بر اتفاقات داشته و انسان‌تر باشیم و البته به سمت و سویی برویم که یکدیگر را دوست داشته باشیم و به یکدیگر عشق بورزیم.

همه چیز در مورد زندگی شخصی شقایق فراهانی و جزئیات ازدواج و طلاقش + مصاحبه داغ و تصاویر دیدنی

سالور بیان کرد:مشابه شخصیت‌های فیلم در تمام طبقات مختلف اجتماعی موجود است، چون فیلم تلاش معیوبی را برای بهتر زندگی کردن یک سرپرست خانواده نشان می‌دهد که در بزنگاهی اشتباه می‌کند و آنطوری که فکر می‌کند همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود.

معرفی فیلم سه کام حبس

فیلم سه کام حبس فیلمی تلخ است، فیلمی که البته خوب روایت می‌شود. سامان سالور در هفتمین ساخته سینمایی خود سراغ معضلی اجتماعی رفته است. این فیلم که در جشنواره فجر 98 به عنوان اولین فیلم به نمایش درآمد موضوعی ملتهب و متفاوت از زندگی‌های پیچیده امروز را روایت می‌کند.

ساسان سالور درباره موضوع فیلم سینمایی سه کام حبس گفت: قصه سه کام حبس راجع به قشر متوسطی است که تعداد آن هرروز کمتر می‌شود و از بین می‌رود و به قشر پایین و زیر خط فقر تبدیل می‌شوند و ریسک های زندگی برخی آدمها را نشان می دهد.

معرفی فیلم سه کام حبس

داستان فیلم سه کام حبس

فیلم سینمایی سه کام حبس، به یک موضوع ملتهب اجتماعی می‌پردازد، این فیلم با محدودیت سنی مواجه شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به داستان و ترکیب بازیگران آن مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گیرد.

نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده‌اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده ای دارند. مجتبی ظروف پلاستیکی یکبارمصرف می‌فروشد و نسیم عروسک درست می‌کند و ترشی خانگی تهیه می‌کند. یک روز مجتبی تصادف می‌کند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده اش در غیاب او انجام می‌دهد اما وقتی می‌فهمد شوهر محبوبش در واقع برای تهیه پول، موادمخدر خرید و فروش می‌کند و بیش از یک سال است که کار خود را از دست داده، همه چیز تغییر می‌کند. مجتبی مقدار زیادی پول به ارباب موادمخدر بدهکار است. نسیم در شرایط دشواری قرار می‌گیرد، برای نجات همسرش چاره ای نیست جز اینکه خود باقیمانده مواد را بفروشد و در کمترین زمان به یک قاچاقچی تبدیل شود.

خداحافظی مرجانه گلچین از دنیای بازیگری بعد از 46 سال فعالیت!

داستان فیلم سه کام حبس

انتشار فیلم سه کام حبس

سه کام حبس نخستین بار در اولین روز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ فهرست متقاضیان «پروانه نمایش» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد و با وجود گذشت مدت‌ها از زمان ساخت سه کام حبس، پروانه نمایش آن صادر نشد.سرانجام در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۹ پروانه نمایش این فیلم تأیید و صادر شد. به گفته سامان سالور کارگردان فیلم، سه کام حبس برای «اکران دوم نوروزی ۱۴۰۰» در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تعطیلی سینماها به دلیل کرونا این امر میسر نشد، همچنین عنوان کرد این فیلم مناسب «اکران آنلاین» نیست و با وجود تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها با «فیلم‌های مستقل» همچنان در صف اکران هستیم.سرانجام در دومین جلسه شورای صنفی نمایش که در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، مقرر شد تا سه کام حبس پس از سه سال انتظار در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در سینماها اکران شود.

اکران‌ها و حضور در جشنواره‌ها

سه کام حبس نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه بهترین نقش اول زن، بهترین نقش مکمل زن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین فیلمبرداری شد.

سه کام حبس با بیش از ده حضور بین‌المللی در «جشنواره‌های معتبر جهانی» همچون جشنواره بین‌المللی فیلم هند، جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا، جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو، جشنواره فیلم هارتلند آمریکا، جشنواره فیلم میلان ایتالیا، جشنواره فیلم پیشگام چین، جشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسه، جشنواره سلیمانیه عراق و… موفق به دریافت بیش از شش جایزه بین‌المللی در بخش‌های مختلف شد.

روایت تلخ فرحناز منافی ظاهر از زندگی اش با حسین محب اهری

اکران داخلی

 
سالرویدادبخش جشنواره/نوع اکرانتاریخ اکران
۱۳۹۸
سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر
سودای سیمرغ
۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸
۱۴۰۱
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
بخش فنی۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

اکران بین‌المللی

 
سالکشوررویدادبخش جشنواره/نوع اکرانتاریخ اکران
۲۰۲۱
هند
پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی گواه هند
چشم‌انداز سینمای دنیا
۱۶ ژانویه ۲۰۲۱
۲۰۲۱آمریکاسی امین دوره جشنواره فیلم هارتلند آمریکامسابقه۷ اکتبر ۲۰۲۱
۲۰۲۱عراقجشنواره سلیمانیه عراقاصلی۲۵ دسامبر ۲۰۲۱
۲۰۲۱چینچهارمین دوره جشنواره فیلم پیشگام چینمسابقه۱۲ نوامبر ۲۰۲۱
۲۰۲۱فرانسهجشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسهتصاویر جدید از ایران۱۴ نوامبر ۲۰۲۱
۲۰۲۲ایتالیاجشنواره فیلم بین‌المللی پزاروفیلم‌های پلیسی۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲
۲۰۲۲استرالیاجشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیااصلی۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲
۲۰۲۲ایتالیابیست و نهمین دوره جشنواره فیلم‌های زنان میلان ایتالیابخش مسابقه۱۰ می ۲۰۲۲

اکران بین‌المللی سه کام حبس

پوستر فیلم سه کام حبس

پوستر فیلم سه کام حبس

تیزر فیلم سه کام حبس

بیوگرافی بازیگران فیلم سه کام حبس

پریناز ایزدیار در نقش نسیم

پریناز ایزدیار متولد ۸ شهریور ۱۳۶۴ در بابل مازندران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک می‌باشد، که فعالیت خود را از تلویزیون شروع کرد و با کار سینمایی به سیمرغ رسید و از پیروان رژیم غذایی گیاهخواری است.

پریناز ایزدیار با اینکه عاشق رشته سینما بود و در این رشته هم قبول شد، اما بخاطر مخالفت خانواده به اجبار گرافیک خواند، اما با این حال مطالعات سینمایی اش را ترک نکرد، او سال ۱۳۸۵ به پیشنهاد یکی از دوستانش که از علاقه او باخبر بود در تست فیلم «بازی خطرناک» شرکت کرد و بعد از قبولی در نقش مکمل جلوی دوربین رفت.

بازیگرانی که بازیگری را ارث برده اند؛ از نفس بازغی تا دارا حیایی

این فیلم هیچگاه مجوز اکران نگرفت، تا اینکه بعد از یکسال و نیم تمرین با دانشجو‌های بازیگری سال ۱۳۸۷ برای بازی در «تله فیلم همان روز» دوباره جلوی دوربین رفت. ایزدیار با سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» در سال ۱۳۹۰ شناخته شد، اما یکسال بعد با سریال «زمانه» در نقش ارغوان کنار حمید گودرزی و هومن برق نورد به شهرت رسید. همچنین از سال ۹۳ تا ۹۷ نیز با سریال شبکه خانگی «شهرزاد» در نقش شیرین دیوانسالار بازی بسیار موفقی از خود نشان داد و بسیار مورد تمجید قرار گرفت.

پریناز ایزدیار

محسن تنابنده در نقش مجتبی

محسن تنابنده متولد ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر و معماری می‌باشد، که با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد، سپس با نویسندگی ادامه داد و حالا کارگردانی نیز می‌کند. اولین بار وقتی ۸ ساله بود در تئاتر مدرسه نقش کرم دندان را بازی کرد، که سپس در آمفی تئاتر پیکان شهر بروی صحنه رفت.

محسن تنابنده تئاتر را دوران دبیرستان با الگو از جمشید هاشم پور بصورت جدی از کانون حر با مسئولیت سید جواد هاشمی و در کنار هادی کاظمی و علی سلیمانی ادامه داد. تنابنده بصورت حرفه‌ای فعالیت خود را سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۰ ساله بود از نمایش بار عالم و پس از آن با نمیاش جریان عصبی که هر دو نوشته حسن وارسته بود شروع کرد.

او سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بگیرد و از همانجا نگاه‌ها را سمت خود جلب کرد. سپس سال ۸۸ برای فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و سال ۹۵ با فیلم فراری هم سومین سیمرغ خود را گرفت.

معرفی فیلم جاده خاکی ؛ اولین فیلم پناه پناهی

محسن تنابنده 

سمیرا حسن پور در نقش فریبا

سمیرا حسن پور هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر در ۱۶ آذر سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. حتما گلرخ سریال پایتخت اولین عشق ارسطو را بخاطر دارید، خب سمیرا حسن پور همان بازیگر است. سمیرا حسن پور کارنامه بسیار سنگینی در فیلم ندارد اما این نشان دهنده بی استعداد بودن او نیست. بعضی بازیگران ترجیح می‌دهند گزینش‌شده‌تر رفتار کننده که وی یکی از آن‌هاست. جالب است بدانید سمیرا حسن پور همسر سامان سالور است و در اکثر فیلم‌های این کارگردان به ایفای نقش پرداخته. او بازیگر نقش فریبا در این فیلم است.

سمیرا حسن پور در نقش فریبا

متین ستوده

متین ستوده متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او دانشجوی انصرافی رشته مدیریت بازرگانی می‌باشد که اولین بار با حمایت پدر جلوی دوربین رفت و با سریال «لیسانسه ها» در ۳۱ سالگی به شهرت رسید.

اولین بار سال ۱۳۷۱ در ۷ سالگی از طریق پدرش در سریال «بازنشستگی» جلوی دوربین رفت، سپس سال ۱۳۷۴ هم در سریال «این خانه دور نیست» حضور داشت. متین ستوده سال ۱۳۸۸ که ۲۴ ساله شد، با «سریال عملیات ۱۲۵» به تلویزیون بازگشت و با فیلم «خانه دیگری» در سال ۱۳۹۴ وارد پرده سینما شد. ستوده با سریال «یادآوری» در سال ۱۳۹۲ کنار امیر آقایی و فرهاد قائمیان که از آن بعنوان نقطه عطف زندگی هنری اش یاد می‌کند شناخته شد. شهرت متین ستوده سال ۱۳۹۵ وقتی ۳۱ ساله بود با سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت کنار هوتن شکیبا و امیر کاظمی به شهرت رسید.

متین ستوده 

جوایز و نامزدی‌های فیلم سه کام حبس

سالجشنوارهقسمتنامزدنتیجه
۱۳۹۸
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
بهترین نقش اول زنپریناز ایزدیارنامزدشده
بهترین نقش مکمل زنسمیرا حسن پورنامزدشده
بهترین فیلمبرداریمسعود سلامینامزدشده
بهترین چهره‌پردازیایمان امیدوارینامزدشده
۱۴۰۰جشنواره سلیمانیه عراقبهترین بازیگر نقش اول مردمحسن تنابندهبرنده
۱۴۰۱دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیابهترین بازیگر زنسمیرا حسن پوربرنده
چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانبهترین فیلم‌برداریمسعود سلامینامزدشده
جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو(IPAAF)
بهترین فیلمساسان سالوربرنده
بهترین فیلمنامهسامان سالوربرنده
بهترین بازیگر نقش اول زنپریناز ایزدیاربرنده
جشنواره فیلم پیشگام چینبهترین فیلمسامان سالوربرنده
ماجرای تلخ طلاق رضا شفیعی جم که او را به دردسر انداخت چه بود؟

بررسی فیلم سه کام حبس

بررسی فیلم سه کام حبس

هشدار: متن زیر حاوی اسپویل بخشی از داستان است.

تا بدین جا هر چه که گفتیم درباره کلیات و بازیگران فیلم 3 کام حبس بود. حال می‌خواهیم بدانیم آیا با وجود تکراری بودن فضای فیلم و ژانر آن این اثر ارزش دیدن را دارد؟ در ادامه با نقد فیلم سه کام حبس همراه شما هستیم.

سوژه خوب اما اسیر کلیشه

وقتی پای چنین سوژه‌ای به میان بیاید، انتظار داریم که نقش زنان نیز پر رنگ‌تر شود. اما در فیلم ایرانی سه کام حبس ما شاهد چنین قضیه‌ای نیستیم. انگار که یک نفر بلندگویی را در دست گرفته و جمله‌ای شعارگونه را فریاد می‌زند اما در عمل چیزی جز همان کلیشه‌های پیشین نمی‌بینیم. به ظاهر پای یک زن ایرانی که اعتقاداتش به شریک زندگی خود از بین رفته و باید بار زندگی را بر دوش بکشد درمیان است اما باطن قضیه چیزی جز تکرار کلیشه‌های پیشین نیست: زنی زجر کشیده در قاب آینه که هر چقدر بدود باز هم تلاش او بی نتیجه خواهد ماند و همچنان با این‌که مخالف کار همسر خود است، برای حفظ زندگی ناچار به ادامه راه اوست.

منطق‌های کمی غیرمنطقی

اصولا در جریان نوشتن یک داستان گاهی پیش می‌آید که منطق‌های کمی عجیب از دنیای نویسنده به چشم ما بخورد. اما فیلم سینمایی سه کام حبس دست از سر این منطق ها برنمی‌دارد. مثل اعتماد زود هنگام نسیم به فریبا! چرا باید نسیم زنی که کم‌هوش هم نیست و کم از دست دنیا نکشیده به آسانی غریبه‌ای را مورد اعتماد خود قرار دهد؟

نگاهی به فیلم کمدی رمانتیک کمدی بازیکنان (Players 2024)

قصه‌ کم جان

در اکثر فیلم‌های ایرانی فیلم در میانه داستان نفس کم می‌آورد. عین فرد سالخورده‌ای که پس از طی کردن مقدار مشخصی از مسیر هن و هن کنان در گوشه‌ای می‌ایستد، چنین اتفاقی برای فیلم 3 کام حبس نیز می‌افتد. کلمات رو به شعار می‌روند و اوج قصه به فرودی غیرحرفه‌ای بدل می‌شود.

استفاده از المان ها که زیاد هم تاثیر گذار نبودند

فضای سرد و بی‌روح، نگاه‌های نسیم در آینه به بخت خود و… استفاده از هنر فیلم‌برداری را نشان می‌دهد. اما ای کاش قصه نیز با این المان‌ها متعادل می‌شد. گاهی حتی کارهای حرفه‌ای هم بخاطر ضعف بخش دیگر یک فیلم زیاد به چشم نمی‌آیند.

فیلم سه کام حبس نقطه قوت هم دارد!

سامان سالور همیشه سراغ سوژه‌هایی می‌رود که توجه را جلب کنند. مثلا همین قضیه یک شبه ره صد ساله رفتن در اکثر افراد ایرانی بسیار پرطرفدار است. در قسمت‌های مختلف فیلم شاهد صحبت‌هایی هستیم که مخصوصا از زبان مجتبی (محسن تنابنده) بیان می‌شوند. به نوعی شنیدن این سخنان که حس همدردی را در مخاطبان بر می‌انگیزند هوش کارگردان و نویسنده فیلم 3 کام حبس را نشان می‌دهد.

نقد تماشاگران درباره فیلم سه کام حبس

در ادامه چند نقد کوتاه را که تماشاگران این فیلم در توییتر منتشر کرده‌اند می‌خوانید:

رضا ساکی از روزنامه‌نگاران قدیمی نوشت: « سه کام حبس تلخ بود. تلخ. فاضلاب در آشپزخانه بالا می‌زند. بیمارستان در حال نوسازی است. پراید گران شده است. کارفرما حقوق نمی‌دهد. مواد مخدر توزیع می‌شود. یکی مرفین می‌دزدد. یکی قسط می‌دهد و یکی ریسک می‌کند.»

یکی دیگر از کاربران درباره کلیشه‌ای بودن موضوع این فیلم نوشت: «سه کام حبس، دقیقه‌ 60، برای من همچنان خواب‌آور. همان داستان همیشه، اغراق به بهانه‌ واقعیت‌های اجتماعی.»

سیر تا پیاز زندگی فریبا ترکاشوند بازیگر دادستان

ایزد مهرآفرین به فیلمبرداری خوب «سه کام حبس» اشاره کرد:‌ «سر و شکل فیلم قابل دفاع است. روایت فیلم هم شامورتی بازی ندارد و با منطق داستان پیش می‌رود. مشکل در نوع انتخاب قصه و داستان است که شبیه انبوهی از فیلم‌های اجتماعی قبل و بعد خودش است و ویژگی تازه‌ای ندارد. ویژگی فیلم، فیلمبرداری خوب مسعود سلامی است.»

فیلم فوری توییت کرد: «سالور کارگردان فیلم سه‌کام‌حبس: این فیلم داستان پلیس نیست و صرفاً بحث اعتیاد است. و نقش پلیس نهایتاً در حد مطلع شدن از مواد مخدر و ورود به یک خانه است.»

محمدرضا باقری هم تنها از بازی تنابنده تعریف کرد و نوشت: «سه کام حبس سامان سالور، قصه تکراری زیاده‌خواهی و فروش مواد مخدر با خرده داستان‌هایی که آن‌ها هم تکراری است، با حفره‌های در فیلمنامه و گاف‌هایی در اجرا. تنها نکته مثبت فیلم بازی متفاوت تنابنده است، البته فوق‌العاده نیست ولی خوب است ندیدن فیلم چیزی از مخاطب کم نمی‌کند.»

امیررضا مافی هم نقد مثبتی به این فیلم نداشت: «فیلم سه کام حبس سامان سالور، بی‌اندازه تلخ، بی‌منطق و سست است. بازی‌ها ضعیف‌اند و هیچ شخصیتی شکل نگرفته، درام ندارد و همه چیز باسمه‌ای سرهم‌بندی شده است.»

بیشتر کاربران نظر منفی به فیلم داشتند و یکی از آنها نوشت: «چرک و تعفن و شیشه و تجاوز و سرطان سینه. حال کی خوب می‌شه با دیدن فیلم؟ خود سالور هم بعیده به جز بیزنس فیلم به چیز دیگه‌ای فکر کرده باشه. نکته عجیب خالی بودن فیلمه. خیلی کثیفه همه چیز.»

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. من فیلم‌های خیلی زیادی دیدم که مشکلات و اعتیاد وغیره ولی با این حجم از درد نه من قلبم درد گرفت دارم میگم افتضاح بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا