اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

همه آنچه درباره مسابقه ارتش سری می‌دانیم به همراه نحوه بازی ،قوانین آن

بازی، مسابقه یا رئالیتی شو ارتش سری، یک بازی گروهی نقش مخفی و استدلالی جدید به کارگردانی سعید ابوطالب است. در این مطلب، خبرهای مربوط به رئالیتی شو ارتش سری و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل رئالیتی شو ارتش سری منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان رئالیتی شو ارتش سری چه کسی است؟

کارگردان رئالیتی شو ارتش سری سعید ابوطالب است.

رئالیتی شو ارتش سری چیست؟

رئالیتی شو ارتش سری به کارگردانی سعیدابوطالب یک بازی گروهی نقش مخفی و استدلالی جدید است ،که داری قوانین و کاراکترهایی متفاوت از «شب‌های مافیا»ست. این قوانین و نقش‌های جدید باعث هیجان‌اگیز شدن و پیچیده تر شدن بازی شده است.

اسامی بازیگران حاضر در رئالیتی شو ارتش سری چیست؟

امیرعلی نبویان، غلامرضا نیکخواه، حسین رفیعی، شکیب شجره، رامین راستاد، بهنام تشکر، شقایق دهقان، بهاره قاسمی، امیر مهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی، فرزین محدث و… از بازیگران حاضر در رئالیتی شو ارتش سری هستند.

مشخصات رئالیتی شو ارتش سری

نام مسابقهرئالیتی شو ارتش سری
تهیه کننده و کارگردانسعید ابوطالب
گردانندهامیرعلی نبویان
انتشار23 بهمن 1401 (یکشنبه ها 8 صبح)
توزیع‌کننده فیلیمو
رده سنی بالای 12 سال

معرفی رئالیتی شو ارتش سری

دانلود رئالیتی شو ارتش سری

رئالیتی شو ارتش سری کاری است از پلتفرم «فیلیمو» که از 23 بهمن 1401 یکشنبه هر هفته ساعت 8 صبح پخش میگردد.

لیست بازیگران حاضر در رئالیتی شو ارتش سری

در این برنامه شاهد حضور ستاره‌های متعددی هستیم. و در ادامه مروری بر بازیگران رئالیتی شو سعید ابوطالب خواهیم داشت.

زندگینامه پوراندخت مهیمن بازیگر چپ دست

بازیگران حاضر در رئالیتی شو ارتش سری

عوامل رئالیتی شو ارتش سری

  • کارگردان: سعید ابوطالب
  • گرداننده: امیرعلی نبویان
  • مجری طرح: مجتبی ابوطالب
  • مدیر تولید: احمد مرادی
  • دستیار کارگردان: رویا عطارزاده اصل، بهنام حسینی
  • عکاس: مسعود اشتری
  • مدیر فیلمبرداری: شهرام رحیمی
  • مدیر صدابرداری: علیرضا کریم‌نژاد
  • طراح لباس: جهانگیر میرزاجانی
  • خواننده: علیرضا طلیسچی
  • طراح چهره‌پردازی: مهرداد قلی‌پور
  • تدوین‌گر: سیامک مهماندوست، محراب ملازم الحسینی، سید معین الدین موسوی‌نژاد

معرفی کارگردان رئالیتی شو ارتش سری

سعید ابوطالب فیلم‌ساز، مستندساز و سیاستمدار متولد 3 آذر 1348 است. سعید ابوطالب مستندساز ایرانی سال‌ها است که با ساخت رئالیتی‌شوهای مختلف در ایران شناخته می‌شود. ابوطالب که زمانی نماینده مجلس نیز بود بعد از آنکه از کار سیاست فراغت پیدا کرد به سراغ ساخت برنامه‌های ترکیبی و تفریحی رفت. از رالی ایرانی و شام ایرانی تا مسابقه شب‌های مافیا. شب‌های مافیا یکی از معتبرترین بازی‌های سرگرمی ایرانی است که مخاطبان بسیاری را جذب کرد. حالا ابوطالب در فرمت و شکل متفاوتی به سراغ ساخت این بازی-مسابقه یا رئالیتی شو رفته است.

سعید ابوطالب کارگردان رئالیتی شو ارتش سری

امیرعلی نبویان ؛ گرداننده مسابقه ارتش سری

امیرعلی نبویان بازیگر، مجری و نویسنده متولد 2 فروردین 1359 در آمل است. مجموعه کتاب 4 جلدی داستان‌های امیرعلی از کتاب‌های مشهور او هستند. او همچنین مجری برنامه‌هایی چون خوشا شیراز (1390) و رادیو هفت (1391 الی 1394) بوده. نبویان در سریال نوشدارو محصول 1392، فیلم خانه دختر محصول 1393 و فیلم زرد محصول 1395 به ایفای نقش پرداخته و در رئالیتی‌شوهای شب‌های مافیا و پدرخوانده نیز حضور داشته است.

امیرعلی نبویان ؛ گرداننده مسابقه ارتش سری

معرفی رئالیتی شو ارتش سری

احتمالا این سومین بار است که نام ارتش سری را روی یک سریال یا محصول فرهنگی می‌بینید ولی این‌بار با عنوان یک رئالیتی شو. آن‌هایی که سنشان کفاف می‌دهد می‌دانند که دهه ۷۰ سریال ارتش سری محصول شبکه بی‌بی‌سی که از شبکه یک تلویزیون پخش می‌شد و دیگری که عمرش کمتر است مربوط به ۲ سال پیش می‌شود. سریال خوب، بد، جلف ارتش سری که محصول فیلیمو بود. حالا سومین ارتش سری تاریخ یک رئالیتی شو است که سعید ابوطالب آن را ساخته است.

هر آنچه درباره ی فصل سوم سریال ویچر میدانیم + تاریخ انتشار آن

این روزها بازی‌های استدلالی و نقش مخفی طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل در سال‌های اخیر برنامه‌سازان سراغ این نوع آثار رفته‌اند. رئالیتی شو سعید ابوطالب در سال 1401 ساخته شده و پخش آن نیز به تازگی آغاز شده است. امیر علی نبویان گرداننده این بازی است و در آن شاهد حضور بازیگران و هنرمندان مختلفی به عنوان شرکت کننده هستیم. مسابقه ارتش سری در واقع با الهام از یک سریال بریتانیایی با نام مشابه ساخته شده و داستان افرادی است که در کافه‌ای در بلژیک دور هم جمع می‌شوند تا این بازی را انجام بدهند.

معرفی رئالیتی شو ارتش سری

موضوع رئالیتی شو ارتش سری

مسابقه ارتش سری در واقع با سقوط هواپیمای یک خلبان و پناه بردن او به کافه کاندید آغاز می‌شود. این مسابقه، نبردی بین پارتیزان‌ها و گشتاپوها (ارتش آلمان نازی) برای پیدا کردن این خلبان است. همه‌ی این افراد در دوران جنگ جهانی دوم و در سال 1945، در کافه کاندید در کشور بلژیک دور هم جمع می‌شوند تا این بازی را انجام بدهند.

زمان پخش مسابقه ارتش سری

پخش رئالیتی شو سعید ابوطالب از 23 بهمن 1401 آغاز شد. از آن پس، این برنامه هر یکشنبه ساعت 8 صبح منتشر می‌شود.

رئالیتی شو ارتش سری چند قسمت است ؟

هنوز اطلاعات مشخصی منتشر نشده و تنها قسمت اول این رئالیتی شو در دو بخش 2 ساعته منتشر شده است.

رئالیتی شو ارتش سری از کدام پلتفرم پخش میشود؟

این برنامه مخصوص شبکه نمایش خانگی فیلیمو ساخته شده و از همین شبکه منتشر می‌شود.

رئالیتی شو ارتش سری از کدام پلتفرم پخش میشود؟

قوانین مسابقه ارتش سری

این بازی 10 بازیکن دارد که هر کدام نقش متفاوتی را ایفا می‌کند. 5 نفر از این بازیکن‌ها در گروه نجات هستند، 3 نفرشان گشتاپو و 2 نفر دیگر نیز بی‌طرف هستند. بازیکنانی که در گروه نجات حضور دارند می‌توانند نقش‌هایی چون کرتیس، مأمور نجات (2 نفر)، خلبان و دکتر پاسکال را داشته باشند. اعضای گشتاپو نیز می‌توانند نقش سرهنگ کسلر، راینهارت یا گشتاپوی ساده را داشته باشند. افراد بی‌طرف نیز مشتری‌های کافه هستند. این بازی دو وضعیت عادی و اضطراری دارد و بازیکنان با انجام اقدامات متفاوت می‌توانند شانس برنده شدن را برای گروه خود به ارمغان بیاورند.

«آه سرد» روی پرده سینماهای هنر و تجربه میرود

چه افرادی در بازی ارتش سری حضور دارند؟

قبل از آموزش روش بازی ارتش سری، این موارد را بدانید خوب است؛

  • حداقل افراد لازم: ۱۰ نفر
  • تعداد گروه‌ها: ۳ گروه شامل؛ ۳ نفر گشتاپو / ۵ نفر پارتیزان (گروه نجات) / ۲ نفر مشتری کافه (بی‌طرف)
  • گرداننده: یک نفر + دستیار
  • تعداد نقش‌ها: ۵ نقش اصلی / ۵ نقش فرعی
  • حالت بازی: وضعیت عادی / وضعیت اضطراری

گرداننده بازی ارتش سری کارت‌های نقش‌های مختلف را میان بازیکن‌ها که ۱۰ نفر هستند تقسیم می‌کند. ۳ نفر پارتیزان هستند که یک نفر آن‌ها فرمانده گروه نجات است و کرتیس نام دارد. کرتیس می‌تواند در ابتدای بازی ۳ نقش سرهنگ کسلر و دکتر پاسکال و خلبان را ببیند اما نمی‌داند از میان آن ۳ نفر کسلر کدام یکی است. ۲ یار دیگر گروه نجات نیز در طول بازی سعی می‌کنند به پارتیزان‌ها کمک کنند. دکتر پاسکال و خلبان ۲ نقش مستقلی هستند که همراه گروه پارتیزان‌ها با گشتاپوها مبارزه می‌کنند.

در گروه گشتاپو ۳ نفر حضور دارند. سرهنگ کسلر که می‌تواند در طول بازی نقش خودش را در اتاق گفت‌وگو دروغ بگوید و حفاظ امن برای تیر خوردن دارد. دیگر گشتاپوهای بازی یک نفر با نام راینهارت بازی می‌کند و دیگری گشتاپو ساده است که به پنهان ماندن سرهنگ کسلر کمک می‌کنند. راینهارت قابلیت این را دارد که وقتی یکی از یارانش از بازی بیرون رفته است یکی از مشتری‌ها را حدس بزند و اگر حدسش درست باشد مشتری به گروه گشتاپوها می‌پیوندد. در شب معارفه سرهنگ کسلر نمی‌تواند یاران خود را ببیند اما دو گشتاپو دیگر می‌توانند همدیگر را شناسایی کنند.

حضور فیلم هفت بهار نارنج در بخش رقابتی جشنواره داکا

۲ نفر دیگر بازی مشتری‌های بازی هستند که در زمان ۱۰ فرصت اتاق گفت‌وگو می‌توانند با خرید اسلحه در یکی از دو گروه عضو شوند و با شلیک روزانه یا شبانه یکی از افراد داخل هر دو گروه گشتاپوها و پارتیزان‌ها را از بازی بیرون کند. تمایل مشتری‌ها البته بیشتر همراهی با گروه پارتیزان‌ها است.

بازی چگونه آغاز می‌شود؟

بعد از آنکه گرداننده کارت‌ها را بین بازیکنان تقسیم کرد یک دور همه شرکت‌کنندگان درباره فضای بازی صحبت می‌کنند و تارگت‌های خودشان را مبنی بر اینکه ممکن است چه کسانی گشتاپو باشند مطرح می‌کنند. سپس با اعلام گرداننده وارد شب معارفه می‌شوند و در آنجا گشتاپوها همدیگر را شناسایی می‌کنند. نکته جالب اینکه سرهنگ کسلر ۲ یار خودش یعنی گشتاپو ساده و راینهارت را نمی‌بیند ولی آن ۲ سرهنگ کسلر را می شناسند. همچنین در شب معارفه ۳ بازیکن اصلی یعنی خلبان، دکتر پاسکال و سرهنگ کسلر دستان خود را بالا می‌برند و همانطور که چشمانشان بسته است بازیکن نقش کرتیس چشمانش را باز کرده و آن‌ها را شناسایی می‌کند. وظیفه کرتیس در طول بازی این است که با توجه به اطلاعاتی که دارد از میان ۳ نفری که دستشان را بالا بردند بتواند سرهنگ کسلر که رئیس گشتاپوها است را شناسایی کند.

در اتاق گفت‌وگو چه می‌گذرد؟

برای آنکه معماهای بازی ارتش سری حل شود بازیکن‌ها حق دارند از فرصت گفت‌وگوی ۲ نفره استفاده کنند و به هر بازیکنی که شک دارند دعوت کنند تا به اتاق گفت‌وگوی مخفی رفته و از آن بازیکن نقشش را بپرسد. بازیکن مقابل باید راستگو باشد و نقشش را بگوید مگر در ۲ حالت. یا خلبان باشد یا سرهنگ کسلر. ضمن اینکه فردی که دعوت‌کننده است می‌تواند به دعوت شونده نقش‌اش را دروغ بگوید.

نوید محمدزاده تهیه کنندگی را تجربه میکند

اگر بازیکن‌ها در اتاق گفت‌وگو به هم اعتماد کنند می‌توانند نقش‌شان را به یکدیگر بگویند تا با هم در یک گروه به مبارزه ادامه دهند. مثلا اگر کرتیس به یارش اعتماد کند نقشش را لو می‌دهد و از سربازان عادی گروه نجات می‌خواهد که با او همکاری کنند. این در صورتی است که این اعتماد میان آن‌ها شکل بگیرد وگرنه لو دادن نقش برایشان خیلی خطرناک می‌شود و بازیکن‌ها می‌توانند بگویند گشتاپو هستند یا پارتیزان.

در طول زمان گفت‌وگو گرداننده به روند حرف‌ها نظارت می‌کند و در این مدت دستیار گرداننده که کافه را نیز می‌گرداند مراقب رفتارهای دیگر بازیکن‌ها است.

بعد از آنکه گفت‌وگو تمام شد دو بازیکنی که به اتاق گفت‌وگوی خصوصی رفتند حق ندارند در طول روزی که بازی می‌کنند درباره نتایج گفت‌وگو حرفی بزنند و باید منتظر باشند تا شب شده و رای‌گیری انجام شود و در روز بعد محتوای گفت‌وگو را افشا کنند.

در هر دور گفت‌وگو تنها ۲ بار امکان رفتن به اتاق ‌گفت‌وگوی خصوصی وجود دارد. یعنی اگر این ۲ فرصت تمام شود بازیکن‌ها باید تا روز بعد صبر کنند تا درخواست گفت‌وگو را مطرح کنند. در دست هر بازیکن یک پلاک مخصوص اتاق گفت‌وگو هست که وقتی درخواست می‌کند آن را به گرداننده بازی می‌سپارد و گرداننده به ۲ نفری که باید در گفت‌وگو شرکت کنند اجازه حضور در اتاق را می‌دهد.

چه زمانی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند؟

بازیکن‌ها در طول روز حق دارند اگر به کسی شک دارند شلیک کنند. شلیک با اجازه گرداننده و تایید او انجام می‌گیرد. اگر شلیک تایید شود همه بازیکن‌ها به حالت اضطرار می‌روند و بازیکنی که تیر خورده است می‌تواند وصیت کند.

معرفی ویدا جوان و ماجرای جالب خاستگاری او از همسرش

اگر بازیکنی که تیر خورده است نقش دکتر پاسکال را درست حدس بزند در بازی می‌ماند و اگر درست حدس نزند باید اقبالش بلند باشد که دکتر پاسکال او را در بازی نگه‌ دارد و او را مداوا کند. سرهنگ کسلر و خلبان اگر در طول بازی تیر بخورند یک جلیقه نجات دارند و با اولین شلیک از بازی بیرون نمی‌روند.

اعلام وضعیت اضطرار به چه معناست؟

اگر در طول روز و در خلال گفت‌وگوها گروه گشتاپوها و پارتیزان‌ها به نتیجه‌ای برای شلیک نرسیدند گرداننده بازی اعلام وضعیت اضطراری می‌کند و بازیکن‌ها با زدن ماسک به شب می‌روند. در شب به صورت چشم بسته رای گیری می‌شود تا اگر بازیکنی جزو گروه گشتاپوها باشد از بازی بیرون برود. تعداد رای‌هایی که برای خروج یک بازیکن نیاز است نصف بعلاوه یک است. اگر این تعداد رای برای خروج یک بازیکن وجود نداشت ادامه گفت‌وگوها در روزهای بعد ادامه پیدا می‌کند.

اگر در طول شب ۲ نفر به یک اندازه رای بالا برای خروج بیاورند هیچ کدام به بیرون نمی‌روند و بازی با همان تعداد در روز بعد ادامه پیدا می‌کند.

تکلیف استعلام‌های مسابقه ارتش سری چه می‌شود؟

بعد از آنکه ۲ بازیکن از بازی بیرون بروند ( یا با شلیک مستقیم یا با رای گیری) گرداننده می‌تواند استعلام بازیکن‌های بیرون رفته را اعلام کند. هم گروهی که بازیکن به آن تعلق دارد گفته می‌شود و هم تعداد اسلحه‌هایی که در بازی مانده و بازیکن‌ها می‌توانند از آن برای شلیک استفاده کنند. گرداننده همچنین می‌تواند در استعلام تعداد گفت‌وگوهای باقیمانده در روزهای بعد را برای تصمیم‌گیری اعضا اعلام کند.

نکات خواندنی زندگی شخصی رضا عطاران سلطان کمدی سینمای ایران و تصاویر قدیمی او

چه زمانی بازی ارتش سری تمام می‌شود؟

اگر پارتیزان‌ها در طول بازی با هوشمندی و استفاده از شلیک و رای‌گیری هر ۳ گشتاپو را بیرون کنند بازی را می‌برند. اگر گشتاپوها در خلال گفت‌وگوهای عمومی و خصوصی متوجه شوند که خلبان چه کسی و او را با تیر بکشند پیروز بازی می‌شوند. در واقع تمام بازی بر سر حفظ جان خلبان بازی است و باید هر طور شده او در بازی بماند.

تفاوت‌ها و شباهت‌ها ارتش سری با شب‌های مافیا

ارتش سری هم مانند مسابقه شب‌های مافیا سرشار از هیجان و رمز و راز و معما است. باید در این مسابقه با هوش بالا و دقت بسیار درباره بسیاری از اتفاق‌ها صحبت کرد و از این منظر می‌توان آن را شبیه به مسابقه شب‌های مافیا دانست. اما بدون شک تفاوت‌هایی هم میان این ۲ بازی هست؛

  • شب‌های مافیا شامل ۲ گروه شهروندان و مافیا است اما بازی ارتش سری مشتمل بر ۳ گروه است. گشتاپوها، پارتیزان‌ها و مشتری‌های کافه.
  • در هر ۲ بازی بازیکن‌ها می‌توانند از اسلحه برای شلیک استفاده کنند. اما تفاوت در این است که در بازی مافیا تنها حرفه‌ای می‌تواند شلیک کند ولی در این بازی تمامی بازیکن‌ها به غیر از مشتری‌ها حق تیر دارند.
  • در بازی ارتش سری پارتیزان‌ها تلاش می‌کنند تا خلبان را نجات دهند و گشتاپوها تلاش می‌کنند تا خلبان را پیدا کنند اما در بازی مافیا معمایی وجود ندارد و شهروندان و تیم مافیا به جان هم می‌افتند تا یکدیگر را مغلوب کنند.
  • در این بازی هیچ بازیکنی حق دروغ گفتن ندارد به غیر خلبان و سرهنگ کسلر. اما در بازی شب‌های مافیا گروه مافیا با گفتن دروغ تیم شهروندان را سردرگم می‌کند.
گریه هواداران محمدرضا گلزار برای نداشتنش

پوستر رئالیتی شو ارتش سری

پوستر رئالیتی شو ارتش سری

تیزر رئالیتی شو ارتش سری

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا