اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

مروری بر زندگی هنری و شخصی هنری کویل مرد پولادین سینمای هالیوود

در این بخش بیوگرافی هنری کویل از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی هنری کویل که بیشتر او را با سوپرمن، ویچر و بلک آدام به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی هنری کویل آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

هنری کویل چند سال سن دارد؟

هنری کویل زاده ۵ مهٔ ۱۹۸۳ ‏است و ۳۹ سال سن دارد.

هنری کویل فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

هنری کویل فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرد.

هنری کویل مجرد است یا متاهل؟

هنری کویل در حال حاضر مجرد است.

خلاصه بیوگرافی هنری کویل

نام اصلیهنری ویلیام دالگلیش کاویل Henry William Dalgliesh Cavill
نام هنریهنری کویل
تاریخ تولد۵ مهٔ ۱۹۸۳ ‏(۳۹ سال)
محل تولدسن هلیه، جرزی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۱–اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد185 سانتی متر

بیوگرافی هنری کویل

بیوگرافی هنری کویل

فرقی نمی‌کند با دیدن هنری کویل در نقش سوپرمن طرفدارش شده‌اید یا با دیدنش در نقش گرالت در سریال ویچر (The Witcher) و آن موهای خاکستری و لهجه‌ی شنیدنی نامش در لیست بازیگران مورد علاقه‌تان قرار گرفته است، هنری کویل بازیگری اهل ریسک است که عاشق بازی کردن در نقش‌های مختلف است و هربار طرفدارانش را با بازی و گریمی متفاوت هیجان‌زده تر از قبل می‌کند. پس اگر شما هم درباره این بازیگر بریتانیایی و خوش‌تیپ کنجکاو هستید و می‌خواهید حقایقی کمتر شنیده شده درباره هنری کویل را بدانید با بیوگرافی هنری کویل همراه ما باشید.

در بیوگرافی هنری کویل با نام کامل هنری ویلیام دالگلیش کاویل (Henry William Dalgliesh Cavill)میخوانیم:وی متولد 5 می 1983 (15 اردیبهشت ماه 1362) در سنت هلیر، جرسی، بریتانیا است. هنری کویل (henry cavill) بازیگری بریتانیایی است که به خاطر بازی در نقش سوپر من و در فیلم «Man of Steel» به شهرت رسیده است. هنری را روزگاری به نام بدشانس ترین بازیگر مرد دنیا می شناختند. چرا که نقش آفرینی در فیلم های بت من، سوپر من و جیمز باند را به بازیگرانی از جمله کریستین بیل، براندون راث و دنیل کریگ باخته بود.

بیوگرافی هنری کویل

تحصیلات

در ادامه بیوگرافی هنری کویل میخوانیم: در مدرسه مقدماتی سنت مایکل تحصیل کرد. این مدرسه در جرسی، در جزایر کانال بریتانیا واقع شده است. این مدرسه دارای سوابق تحصیلی قوی است. او همچنین به مدرسه استو رفت و یکی از فارغ‌التحصیلان برجسته مدرسه است. بنابراین، می‌توان گفت که او از خانواده‌ای مرفه آمده است.

مسن ترین بازیگران مرد سینمای ایران را بشناسید

علاقه هنری به بازیگری در تمام سال های اولیه زندگی اش مشخص بود. او همواره عضوی از تیم تئاتر مدرسه بود و در نمایش grease و a midsummer nights dream هنرنمایی کرده بود. هنری از کودکی عاشق بازی‌های ویدیویی بود و به سبب رایانه‌ای که کالین پدرش برای وی تهیه کرده بود، اکثر اوقات دوران کودکی خود را پشت دستگاه خود و انجام بازی‌های مختلف می‌گذراند.

نکته جالب دیگر این است که  بازیگری اولین انتخاب شغلی او نبود! هنری کویل قبل از اینکه وارد عرصه بازیگری شود، می‌خواست رویکرد آموزشی بیشتری در حرفه‌اش اتخاذ کند. او در مصاحبه‌ای گفت که به تاریخ باستان علاقه دارد و همین باعث شد که به فکر گرفتن مدرک تاریخ یا مصر شناسی بیافتد. او قصد داشت مدرک تحصیلی خود را با کمک نیروهای مسلح تکمیل کند که امیدوار بود پس از آن به آن بپیوندد.

البته هنری کویل به ورزش، به خصوص راگبی، هم علاقه مند بود. اما پس از آسیب دیدگی در این عرصه دور ورزش را خط کشید.

عکس هنری کویل در گذر زمان
عکس هنری کویل در گذر زمان

بیوگرافی خانواده هنری کویل

در بیوگرافی هنری کویل درباره ی خانواده اش آمده است: مادرش ماریان داگلیش اصالتی انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی دارد و خانه دار است و پدرش کالین کویل سهامدار بود. هنری سه برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش دارد؛ به نام‌های چارلی کویل، سایمِن کویل، نیکی ریچارد کویل و پیرز کویل.

با بررسی بیوگرافی هنری کویل خواهید فهمید که خانواده او پیشینه نظامی قوی دارند. پدر هنری پیش از اینکه دلال بشود در نیروی دریایی خدمت میکرد. دو عموی جوان تر هنری هم عضو ارتش بودند. برادر بزرگ هنری، پیرز افسر سابق ارتش و برادر دیگر او به نام نیک یکی از افسران ارشد نیروی دریایی است.

هنری کویل در کنار مادر و پدر خود
هنری کویل در کنار مادر و پدر خود

ازدواج و وضعیت تاهل هنری کویل

بیشترین جستجوها در بیوگرافی هنری کویل درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

او دوست ندارد قرار بگذارد! هنری کویل خیلی اهل دوستی نیست. البته اعلام کرده است که دقیقاً می‌داند چه چیزی را دوست دارد، که تکلیف را مشخص‌تر می‌کند. او ادعا می‌کند که طرفدار زنان با اعتماد به نفس است. اگر می‌خواهید بدانید همسر هنری کویل کیست باید بگوییم که تقریباً 10 سال پیش، چیزی نمانده بود که هنری کویل یک مرد متاهل باشد، اما او هرگز ازدواج نکرده است. اگرچه اگر بیوگرافی هنری کویل و همسرش را جست‌وجو کنید خواهید دید که او با الن ویتاکر (Ellen Whitaker) در می 2011 نامزد کرده بود ولی این نامزدی دوام پیدا نکرد. در آگوست 2012 هنری شروع به قرار ملاقات با جینا کارانو (Gina Carano) کرد اما حتی این رابطه مدت زیادی دوام نیاورد.

داستان آشنایی و ازدواج آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی
هنری کویل و الن ویتاکر
هنری کویل و الن ویتاکر

دوست دختر بعدی او کالی کوکو (Kaley Cuoco) بود که چند هفته با او قرار گذاشت و در نهایت تارا کینگ (Tara King) که در سال 2016 از او جدا شد. سپس هنری با لوسی کورک بدلکار دیده شد.

هنری کاویل و نامزدش لوسی کرک
هنری کویل و نامزدش لوسی کرک

علایق و حقایقی درباره هنری کویل

در ادامه بیوگرافی هنری کویل مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

کویل یک رزمی کار در رشتهٔ جوجیتسو است.

هنری علاقه زیادی به تاریخ مصر، یونان و روم باستان دارد.

او در ایران با نام هنری کویل شناخته می شود.

در دسامبر ۲۰۱۳، مجلهٔ بریتانیایی گلمور، کویل را «سکسی‌ترین مرد دنیا» معرفی کرد.در همان سال، مجلهٔ اِمپایر نیز رتبهٔ سوم فهرست «۱۰۰ بازیگر سکسی سال ۲۰۱۳» را به او اختصاص داد.

در اوایل سال ۲۰۰۸، کویل به چهرهٔ عطر بریتانیایی دانهیل تبدیل شد.

بازیگر مورد علاقه هنری، راسل کرو و فیلم مورد علاقه اش هم گلادیاتور است. جالب است بدانید که راسل کرو در فیلم man of steel نقش پدر هنری را بازی کرده است.

هنری گفته بود که بازی در نقش الکساندر کبیر یکی از آرزوهایش است.

هنری یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی است و از طرفداران بزرگ بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چند نفره است که معمولاً به عنوان MMORPG شناخته می‌شوند. او عاشق World of Warcraft است و فقط فکر مواجهه با هنری در بازی هیجان انگیز است. طرفداران او واقعاً از آن لذت خواهند برد، و بسیاری از طرفداران او WoW بازی می‌کنند.

تسلط بر لهجه دیگر برای یک فرد معمولی به اندازه کافی سخت است، چه رسد به یک زبان دیگر. اما هنری کویل مردی معمولی نیست. او در واقع به چهار زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی مسلط است. علاقه عمیق او به فرهنگ‌های مختلف احتمالاً دلیل مهارت‌های زبانی التقاطی او است.

معرفی بازیگران در نقش قاتل در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی

لوک ایوانز، لوکا کالوانی و آرمی هامر دوستان نزدیک هنری کویل هستند. او همچنین واقعاً با جیسون موموآ (Jason Momoa) صمیمی است. بازی جیسون موموآ در فیلم Justice League با هنری کویل قطعا هدیه‌ای بود که انتظارش را نداشتیم اما دوستی آن‌ها باورنکردنی است و برومنس بین آن‌ها بسیار زیبا است.

بیوگرافی Henry Cavill زمانی کامل می‌شود که بدانید هنری کویل یک مدافع بزرگ برای حیوانات و گونه‌های در معرض خطر است. او زمان زیادی را صرف کار با سازمان حفاظت از حیات وحش دورل می‌کند و اغلب در چالش دورل برای کمک به جمع‌آوری کمک مالی شرکت می‌کند. او حتی وب‌سایت خود را دارد، جایی که می‌توانید به «خانواده گوریل» او بپیوندید تا به افزایش آگاهی کمک کنید.

هنگامی که استفنی مایر در حال آماده‌سازی حماسه گرگ و میش خود برای سینما بود، یک بازیگر را برای بازی در نقش ادوارد در نظر داشت: هنری کویل. در اوایل تولید، او ادعا کرد که تنها بازیگری که می‌تواند او را در این نقش و شخصیت ببیند هنری کویل است. او در نهایت به دلیل تاخیر در تولید از این نقش انصراف داد، بنابراین هرگز به طور رسمی انتخاب نشد.

نقش‌های زیادی وجود دارد که هنری کویل تقریباً قرار بود بازی کند و نشد! یکی از آن‌ها نقش بزرگی در سریال هری پاتر بود. کویل تقریباً نقش سدریک دیگوری را در فیلم چهارم، هری پاتر و جام آتش بازی کرد. او در نهایت برای بازی در این نقش خیلی پیر در نظر گرفته شد و (یک بار دیگر) رابرت پتینسون جایگزین او شد.

ثروت او 20 میلیون دلار تخمین زده می شود.

استفانی مایر، نویسنده داستان های توایلایت هنری کویل را نمونه ای کامل از ادوارد کالن می داند. اما هنری پیرتر از آن بود که بتواند این نقش را بازی کند و در نهایت رابرت پتینسون آن را بر عهده گرفت. هنری پس از این نامزد بازی در نقش جیمز باند شد. اما برای این نقش خیلی جوان بود و در نهایت کار به دنیل کریگ رسید.

سریال سووشون؛ جدیدترین اثر نرگس آبیار به نماوا رسید

هنری بازی در نقش سوپرمن را هم تقریبا از دست داده بود. وقتی زک سیندر از او پرسید که چرا به تماس هایش پاسخ نمی دهد هنری جواب داد مشغول نجات دادن جان کسی بودم! البته در world of warcrsft! هنری یکی از طرفداران بازی های ویدیویی است!

هنری عاشق دویدن و راگبی است، اما قبلاً اضافه وزن داشته! او نام مستعار کویل چاقه (Fat Cavill) را داشت و چاق بودن واقعاً زندگی او را تحت تأثیر قرار داده بود. قلدری‌های زمان مدرسه‌اش به او انگیزه داد تا حسابی فعالیت و ورزش کند. اکنون فقط به هیکل هنری کویل نگاه کنید! با دیدن عکس های اینستاگرام هنری کویل کاملا مشخص است که او راه زیادی را طی کرده است.

راگبی تنها ورزشی نیست که هنری کویل دوست دارد. او بیشتر برای انجام تمرینات قلبی می‌دود. هنری یک الگوی عالی برای کسانی است که می‌خواهند برای بهبود یا حفظ سطح تناسب اندام خود دویدن را آغاز کنند.هنری کویل به غیر از گذراندن ساعت‌ها در روز در باشگاه برای حفظ هیکل ابرقهرمانی خود، یک دونده حرفه‌ای نیز است. او عاشق حمایت از جمع‌آوری کمک‌های مالی است، بنابراین اغلب مسابقاتی را برای خیریه انجام می‌دهد. مثلا او در Durrell Challenge، یک مسابقه جاده ای، 13 کیلومتر برای کمک به حمایت از حیات‌وحش در خطر انقراض شرکت کرده است.

هنری در سال 2014 و با همکاری برادرش چارلی کمپانی فیلم سازی خودش را با نام promethean به راه انداخت.

هنری همچنین از طرفداران بزرگ کتاب‌ها و بازی‌های The Witcher است. وقتی اعلام شد که هنری در سریال نتفلیکس نقش گرالت ریویا را بازی خواهد کرد، او به طرز باورنکردنی از به تصویر کشیدن چنین شخصیت نمادینی خوشحال بود. در برخی موارد، طرفداران می‌توانند بهترین انتخاب برای بازیگران برای شخصیت‌های داستانی باشند. حالا بازیگر نقش ویچر است و حسابی هم در این نقش خوش درخشیده است. هنری کویل و فریا آلن در سریال ویچر با هم بازی می‌کنند.

بیوگرافی هنری کویل پر از خبرهای کوتاه این‌چنینی است، حتی زمانی بود که تیتر برخی از خبرها از مرگ هنری کویل و یا همجنسگرا بودن این بازیگر پر شده بود اما هیچ‌کدام از اخبار مربوط به بیوگرافی Henry Cavill مخصوصا زندگی شخصی او زیاد معتبر نیست چرا که هنری شخصی است که زیاد درباره خودش با مطبوعات یا برنامه‌های تلویزیونی مصاحبه نمی‌کند. در عکس های اینستاگرام هنری کویل هم معمولا فقط خودش را می‌بینیم که در حال ورزش کردن است و یا گاهی از فیلم و سریال‌هایش خبری می‌گذارد.

ماجرای آشنایی بهاره رهنما و همسرش امیرخسرو عباسی

هنری کویل اهل انگلستان است، اما مجبور است برای اکثر نقش‌هایش با لهجه آمریکایی صحبت کند. شاید اینطور به نظر نرسد، اما او در واقع کمی با آن مشکل دارد. او در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که هنوز روزهایی را پیش رو دارد که باید یک مربی صدا در حین فیلمبرداری او را تصحیح کند.

سوپرمن اهل فضا است بنابراین هنری کویل مجبور است بدنی کاملاً متناسب با نقش داشته باشد. در مصاحبه‌ای با Muscle and Fitness، مربی هنری، مارک توایت، گفت که آن‌ها فیزیک بدن هنری کویل را بر اساس بازیگر استیو ریوز در فیلم Hercules (1958) آماده کرده‌اند. قد هنری کویل 1.85 سانتی‌متر است و با داشتن بدنی شبیه به هرکول حسابی جذاب به‌نظر می‌رسد.

وقتی اعلام شد که فیلم Fifthy Shades Of Gray به سینماها می‌آید، طرفداران به سرعت در مورد اینکه چه کسی نقش کریستین گری را بازی خواهد کرد، حدس زدند. محبوب ترین فرد برای طرفداران (تا حد زیادی)، هنری کویل بود، اما نقش در نهایت به جیمی دورنان رسید. اگرچه این دو بازیگر شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

شروع فعالیت هنری هنری کویل

در این بخش از بیوگرافی هنری کویل به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

او در سن 16 سالگی این فرصت را پیدا کرد تا در جریان فیلم‌برداری پروژه Proof of Life در سال 2000 با یکی از بازیگران برجسته هالیوود به نام راسل کرو (Russell Crowe) ملاقات نماید. هنری در آن زمان برای یک نقش فرعی انتخاب شده بود و از طریق ملاقات با راسل کرو توانست تا درباره بازیگری با وی مشاوره نماید. گفت و گوی هنری و راسل باعث شد تا دری تازه به روی زندگی این جوان باز شده و او برای انتخاب مسیر بازیگری مصمم‌تر از گذشته به خانه برگردد. این دو 13 سال بعد و در جریان پروژه سینمایی Man of Steel به عنوان پدر و پسر در کنار یکدیگر به نقش‌آفرینی پرداختند.

پس از آن که هنری کویل تصمیم گرفت تا آینده خود را بر پایه ورود به عرصه بازیگری بنا نماید، در سال 2000 و در نخستین تجربه جدی و هنری خود در اثر مشترک کانادا، فرانسه و ایتالیا تحت عنوان Laguna به کارگردانی دنیس بری (Dennis Berry) به ایفای نقش پرداخت.

سفری شگفت‌انگیز به آینده ایران با «اسپینجر»

با این حال سکوی پرتاب او در سال 2001 و هنرنمایی در اقتباسی سینمایی از داستان کنت مونت-کریستو به نام The Count of Monte Cristo به وقوع پیوست که دنیا را با سبک بازیگری خود آشنا نمود. پس از این کویل در سریال هایی نظیر لاگونا در سال 2001، و رازهای کاراگاه لینلبی و خداحافظ آقای چیپس در سال 2002 بازی کرد.

هنری کویل در فیلم کنت مونت کریستو
هنری کویل در فیلم کنت مونت کریستو

شروع 20 سالگی این ستاره آغازی بود برای پیشنهاد های خوب بازیگری! در طول این دوران هنری در آثار ارزشمندی مانند «من قلعه را تسخیر می کنم» در سال 2003،برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمی hellraiser: hellworld در سال 2005، red riding hood در سال 2006، «تریستان و ایزودل» در سال 2006 و «استارداست» در سال 2007 بازی کرد.

هنری کویل در فیلم برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمی
هنری کویل در فیلم برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمی

در سال 2007، هنری کویل نقش چارلز براندون را در سریال تلویزیونی پرمخاطب تئودورها The Tudors به تصویر کشید، نقش یک دوک باهوش که او را کاملا به شهرت رساند. این سریال نامزد جایزه گلدن گلوب (2007) و برنده جایزه امی (2008) شد.

در بیوگرافی هنری کویل حضور او به عنوان یکی از نقش‌های اصلی سریال تاریخی و تحسین شده تئودورها The Tudors باعث شد تا جنبه جدیدی از توانمندی خود را به تصویر کشیده و مخاطبین را با صحنه‌هایی به یاد ماندنی مواجه کند که توجه فیلم‌سازان را نسبت به او جلب نمود. پس از این که هنری فرصت ایفای نقش به عنوان بازیگران جدید جیمز باند و سوپرمن را در اوایل دهه 2010 از دست داد، در نخستین پروژه‌ پرهزینه سینمایی خود به نام فناناپذیرها The Immortals به ایفای نقش پرداخت که سبب شد تا وی از نظر ظاهری کاملاً دگرگون شود. این مسئله باعث شد تا او وارد مسیر آثار اکشن شده و در فیلمی به نام The Cold Light of Day در کنار ستارگانی شناخته شده همچون بروس ویلیس (Bruce Willis) و سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) قرار بگیرد. علی‌رغم نقدهایی که به این پروژه وارد شده بود، اما راه را برای دستیابی به یکی از نقش‌های مورد علاقه‌اش که پیشتر آن را از دست داده بود، هموار نمود.

چرا الهام چرخنده چادری شد؟
هنری کویل در فیلم فناناپذیران
هنری کویل در فیلم فناناپذیران
هنری کویل در تئودورها
هنری کویل در تئودورها

زک اسنایدر (Zack Snyder) که سال‌ها ساخت پروژه‌ای جدید از شخصیت سوپرمن را در نظر داشت، با هنری کویل وارد مذاکره‌‌ای جدید شد و او را برای حضور در نخستین پروژه از دنیای سینمایی دی‌سی تحت عنوان مرد پولادین Man of Steel برگزید. پروژه‌ای که علی‌رغم تمامی کم و کاستی‌ها، باعث شد تا سرانجام پس از سال‌ها در کنار کریستوفر ریو (Christopher Reeve) شاهد بازیگری باشیم که گویا برای به تصویر کشیدن نسخه‌ای کمیک بوکی از آخرین پسر سیاره کریپتون زاده شده است.در 10 ژوئن 2013،مرد پولادین Man of Steel (2013) اولین نمایش جهانی خود را در شهر نیویورک آغاز کرد و سپس لندن، بایلیویک جرسی، سیسیل، مادرید، شانگهای، سیدنی و توکیو به نمایش درآمد.  این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سوپرمن تا به امروز و دومین ریبوت تمام دوران پس از مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز است.

امی ادمز و هنری کویل در مرد پولادین
امی ادمز و هنری کویل در مرد پولادین

هنری سپس در آثار دیگری از دینای سینمایی دی‌سی همچون بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت Batman v Superman: Dawn of Justice و لیگ عدالت Justice League به ایفای نقش پرداخت که علی‌رغم هنرنمایی جذاب و تماشایی او در قامت سوپرمن، اما با بی‌برنامگی کمپانی برادران وارنر مسیر او به حاشیه رانده شد و عملاً این فرضیه به وجود آمد که هیچگاه دوباره نمی‌توانیم شاهد حضور هنری کویل به عنوان این شخصیت کمیک بوکی محبوب باشیم.

فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت پس از اکران نقدهای منفی منتقدان را به همراه داشت. بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، لارنس فیشبرن، داین لین، جسی آیزنبرگ، جرمی آیرونز، هالی هانتر، جیسون موموآ و لورن کوهن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.این فیلم توانست که مخاطبین زیادی را جذب کند و حدود 873 میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشت. داستان این فیلم از آنجایی شروع می شود که : در حین نبرد سوپرمن با ژنرال زاد ساختمان شرکت وین در متروپلیس نابود شده و یکی از دوستان بروس وین کشته می‌شود. بروس از سوپرمن کینه به دل گرفته و در صدد نابودی وی برمی‌آید.

هنری کویل در فیلم بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت
هنری کویل در فیلم بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت

لیگ عدالت (به انگلیسی: Justice League) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که بر اساس تیم ابرقهرمانی دی‌سی کامیکس به همین نام ساخته شده است. ن فیلم به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی کریس تریو و جاس ویدون، بازیگرانی از جمله بن افلک، هنری کویل، امی آدامز، گال گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ، ری فیشر، جرمی آیرونز، دایان لین، کانی نیلسن، جی کی سیمونز و سیاران هیندز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

همه چیز راجع به فیلم قهرمان اصغر فرهادی
هنری کویل در فیلم لیگ عدالت
هنری کویل در فیلم لیگ عدالت

با این حال حواشی ایجاد شده توسط کمپانی برادران باعث نشد تا عرصه بازیگری هنری کویل با تهدیدی روبرو شود، زیرا او در همکاری با گای ریچی (Guy Ritchie) اقتباسی جدید از فیلم مردی از یو.ان.سی.ال.ای. The Man from U.N.C.L.E را به ارمغان آورد که مملو از صحنه‌های جذاب و هیجان‎‌انگیز بود. او سپس در سال 2017 و در کنار نیکولاس هولت (Nicholas Hoult) یکی از فیلم‌های جنگ‌محور متفاوت و بسیار جذاب تحت عنوان Sand Castle را رقم زد که رهبری نیروهای ویژه مستقر در شهر بغداد را بر عهده داشته و وارد نبردی هولناک با نیروهای تروریست شهر بعقوبه می‌شود که شامل صحنه‌هایی بسیار دردناک و شگفت‌انگیز می‌باشد که در کنارنامه هنری وی ‌بی‌سابقه بوده است.

هنری کویل در فیلم مردی از یو.ان.سی.ال.ای.
هنری کویل در فیلم مردی از یو.ان.سی.ال.ای.

در بیوگرافی هنری کویل با وجود این که او مسیر پرقدرتی را در حرفه بازیگری ادامه می‌داد، اما هنرنمایی او در کنار تام کروز (Tom Cruise) را می‌توان به عنوان یکی از نقاط عطف زندگی او به حساب آورد که در سال 2017 و در فیلم تماشایی ماموریت غیر ممکن Mission: Impossible–Fallout به وقوع پیوست. در پروژه‌ای که تمام تمرکزها بر روی هنرنمایی تام کروز می‌باشد، این که یک بازیگر جدید در این مجموعه بتواند مخاطبین را هیجان‌زده نماید، اتفاق نادری است که هنری کویل موفق به انجام آن شد و تحسین تمامی بینندگان و منتقدین را در پی داشت.

فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت به دلیل صحنه‌های اکشن مهیج و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن و الک بالدوین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و فروش خارق‌العاده‌ای داشت. فیلم فال‌اوت که با بودجه 178 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 791 میلیون دلار فروش کرد.

هنری کویل در فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت
هنری کویل در فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت

در بیوگرافی هنری کویل انتخاب صحیح پروژه‌های کاری او باعث شد تا توجه کمپانی غول پیکری همچون نتفلیکس نسبت به او جلب شده و نقش اصلی سریال ویچر The Witcher را بر عهده بگیرد. پروژه‌ای که در اقتباس از داستان آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) ناکام ماند و با سیل گسترده‌ای از انتقادات تند مواجه شد. با این حال تنها نکته مثبت این سریال هنرنمایی متفاوت و تماشایی هنری کویل در قامت گرالت از ریویا می‌باشد که نظر مثبت نتفلیکس را نسبت به خود جلب کرد و باعث شد تا این کمپانی از او در یکی دیگر از پروژه‌های اختصاصی‌اش بهره بگیرد.

عکس هایی از ماشین گرانقیمت امین حیایی

ویچر (The Witcher) جزو بهترین سریال های خارجی است که برپایه مجموعه رمان‌هایی به همین نام اثر آندژی ساپکوفسکی ساخته شد. پخش این سریال از سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد. وظیفه ساخت سریال ویچر برعهده لورن اشمیت هیسریچ قرار داشت. این سریال با نقد منتقدان همراه بود. . ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، می‌آنا بورینگ، جودی می و آنا شافر اشاره کرد.

هنری کویل در کنار میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) آغازگر فرنچایزی جدید به واسطه کمپانی نتفلیکس شد که انولا هولمز Enola Holmes نام داشته و تاکنون دو فیلم از آن راهی سرویس استریم شده که با استقبال خوبی از سمت بینندگان مواجه گشته است. محبوبیت این بازیگر و توانمندی او در ارائه شخصیت‌ سوپرمن باعث شد تا کمپانی برادران وارنر در تصمیم خود برای عدم استفاده از وی تجدید نظر کرده و هنری کویل را باری دیگر به دنیای سینمایی دی‌سی بازگردانند. اتفاقی که در تیتراژ انتهایی فیلم Black Adam به وقوع پیوست و موجی از واکنش‌های مثبت را در پی داشت.

هنری کویل در فیلم انولا هولمز
هنری کویل در فیلم انولا هولمز

در بیوگرافی هنری کویل بهتر است بدانید با وجود این که هنری کویل مسیر جدیدی را در زندگی حرفه‌ای خود به عنوان سوپرمن برای سال‌های پیش‌رو ادامه خواهد داد، اما اختلاف نظر او حول محور داستان سریال The Witcher و برنامه کاری شلوغ وی باعث شده تا فصل سوم این مجموعه تلویزیونی آخرین باری باشد که ما او را در قامت گرالت از ریویا مشاهده خواهیم کرد.

هنری کویل در سریال The Witcher
هنری کویل در سریال The Witcher

لیست آثار هنری هنری کویل

در ادامه بیوگرافی هنری کویل باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم

سالنامنقش
۲۰۰۱لاگوناتوماس آپریا
۲۰۰۲کنت مونت کریستوآلبرت موندگو
۲۰۰۳قلعه را تسخیر می‌کنماستیون کولی
۲۰۰۵برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمیمایک
۲۰۰۶تریستان و ایزولدمیلات
۲۰۰۶شنل قرمزیشکارچی
۲۰۰۷گرد ستارههامفری
۲۰۰۹هرچه نتیجه‌دار باشدرندی لی جیمز
نهر خونایوان مارشال
۲۰۱۱فنا ناپذیرانتسئوس
۲۰۱۲نور سرد روزویل شاو
۲۰۱۳مرد پولادینکلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۵مردی از یو.ان.سی.ال.ای.ناپلئون سولو
۲۰۱۶بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالتکلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۷لیگ عدالتکلارک کنت / کال-ال/ سوپرمن
قلعه شنیکاپیتان سیورسون
۲۰۱۸مأموریت غیرممکن ۶آگوست واکر / جان لارک
شکارچی شبستوان والتر مارشال
۲۰۲۰انولا هولمزشرلوک هلمز
۲۰۲۱لیگ عدالت زک اسنایدرسوپرمن
۲۰۲۲بلک ادمذکرنشده در تیتراژ
انولا هولمز ۲شرلوک هلمز
TBAآرگایل
معرفی سریال های عاشقانه ترکی که ارزش تماشا کردن دارند
هنری کویل در فیلم قلعه را تسخیر می‌کنم
هنری کویل در فیلم قلعه را تسخیر می‌کنم
هنری کویل در فیلم گرد ستاره
هنری کویل در فیلم گرد ستاره
هنری کویل در فیلم هرچه نتیجه دار باشد
هنری کویل در فیلم هرچه نتیجه دار باشد

تلویزیون

سالنامنقشیادداشت
۲۰۰۲رازهای بازرس لینلیچَس کوئیلترقسمت: “آموزش دیده در قتل”
۲۰۰۲خداحافظ آقای چیپسسرباز کولیفیلم تلویزیونی
۲۰۰۳آدمکشان میدسامرسایمون میفیلدقسمت: “مرد سبز”
۲۰۰۷–۲۰۱۰تودورهاچارلز برندوننقش اصلی
۲۰۱۹–اکنونویچرگرالت از ریویانقش اصلی
هنری کویل در فیلم نهر خون
هنری کویل در فیلم نهر خون

جوایز و افتخارات هنری کویل

  • هنری کویل در سال 2014 جایزه MTV را برای بازی در نقش کلارک کنت/ سوپر من از آن خودش کرد. البته او برای بازی در همین فیلم نامزد دریافت newnownext awards، tenn choice awards و critics choice awards هم شده است.
  • هنری کویل در سال 2013 و به انتخاب مجله گلامور جذاب ترین مرد سال شناخته شده است. البته او در همین سال و به انتخاب مجله اتیتود دومین مرد جذاب دنیا هم شده است.

صفحه اینستاگرام هنری کویل

هنری کویل ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 540 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی هنری کویل و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی هنری کویل و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی هنری کویل ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام هنری کویل @henrycavill میباشد و بیش از 23 میلیون 500 هزار دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا