اخبار بازیگرانبازیگران زنبازیگران مردفیلم خارجی

معرفی فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) جدیدترین فیلم کریستوفر نولان

فیلم اوپنهایمر یک فیلم بریتانیایی آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای محصول سال 2023 به کارگردانی کریستوفر نولان است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم اوپنهایمر و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم اوپنهایمر منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم اوپنهایمر چه کسی است؟

کارگردان فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم اوپنهایمر چیست؟

داستان فیلم دربارهٔ زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم اوپنهایمر چیست؟

کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو و… از بازیگران نقش اصلی فیلم اوپنهایمر هستند.

فیلم اوپنهایمر کی میاد؟

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر 21 جولای 2023 است .

مشخصات فیلم اوپنهایمر

نام فیلماوپنهایمر
تهیه‌کننده و کارگردانکریستوفر نولان
فیلمنامه نویسکریستوفر نولان
ژانرحماسی زندگینامه‌ای
سال انتشار۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳
شرکت‌های تولیدسینکاپی فیلمز
اطلس اینترتینمنت
توزیع‌کنندهیونیورسال پیکچرز
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۰۰ میلیون دلار

معرفی فیلم اوپنهایمر

دانلود رایگان فیلم اوپنهایمر

تاریخ انتشار تقریباً دو هفته قبل از سالگرد پرتاب بمب در هیروشیما است.

یونیورسال پیکچرز قرار است Oppenheimer ۲۰۲۳ را در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ در سینماها اکران کند. اکران تابستانی اواسط ژوئیه به یکی از لوازم اصلی نولان تبدیل شده است. «شوالیه تاریکی»، «آغاز»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «دانکرک» همگی در آخر هفته ژوئیه اکران شدند و باکس آفیس زیادی را تجربه کردند. برادران وارنر همه چیز را با «بین ستاره‌ای» که در ابتدای نوامبر اکران شد مخلوط کرد، اما باکس آفیس پاییزی اغلب مملو از جمعیت است و فیلم آنطور که استودیو انتظار داشت، یک بازیگر داخلی بزرگ نبود (اگرچه ۱۸۸ میلیون دلار در ایالات متحده است. شاهکار کوچکی نیست). تمام اکران‌های نولان در ماه جولای بر باکس آفیس تسلط داشته‌اند و به اندازه‌ای مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند که تا پایان فصل جوایز پاییز ادامه پیدا کند. «دانکرک» در تابستان ۲۰۱۷ در سرتاسر جهان ۵۲۶ میلیون دلار فروش کرد و سال بعد هشت نامزدی جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و اولین پیشنهاد نولان برای بهترین کارگردانی را به دست آورد. “Tenet” در ابتدا برای ژوئیه ۲۰۲۰ تنظیم شده بود اما به دلیل همه گیری همه گیر تا سپتامبر به تعویق افتاد.

تاریخ انتشار Oppenheimer ۲۰۲۳ ؟

یونیورسال پیکچرز قرار است «Oppenheimer» را در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ در سینماها اکران کند.

لیست بازیگران فیلم اوپنهایمر

  • کیلین مورفی در نقش جی. رابرت اوپنهایمر
  • امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر
  • مت دیمون در نقش لسلی گرووز
  • رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس
  • فلورنس پیو در نقش جین تاتلاک
  • رامی ملک در نقش دانشمند ناشناس
  • بنی سفدی در نقش ادوارد تلر
  • جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس
  • دین دی‌هان
  • جک کواید
  • متیو موداین
  • دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر
  • اولی هااسکویی
  • آلدن ارنرایک
  • دیوید کرامهولتز
  • مایکل آنگارانو در نقش رابرت سربر
  • کنت برانا
  • دیوید دستمالچیان
  • جیسون کلارک
  • لوئیس لومبارد
  • اسکات گریمز
  • کریستوفر دنهام در نقش کلاوس فوکس
  • جیمز دارسی
  • گای برنت
  • جاش پک در نقش کنت باینبریج
  • هریسون گیلبرتسون
  • اما دومان در نقش جکی اوپنهایمر
  • ماتیاس شوایگهوفر
  • کیسی افلک
ناگفته های زندگی شخصی ایرج نوذری تا تسلط او به 7 زبان زنده دنیا!

فیلم اوپنهایمر

عوامل فیلم اوپنهایمر

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم کارگردان این فیلم کریستوفر نولان از بزرگترین کارگردانان دنیا است. نولان فیلمنامه این اثر را نیز نوشته و جز تیم تهییه‌کنندگان نیز است. سایر تهییه‌کنندگان فیلم سینمایی Oppenheimer اما توماس (Emma Thomas) و چارلز رون (Charles Roven) هستند. فیلم‌برداری فیلم برعهده هویته ون هویتما (Hoyte van Hoytema) است و جنیفر لیم (Jennifer Lame) تدوین فیلم را برعهده دارد.

معرفی کریستوفر نولان کارگردان فیلم اوپنهایمر

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان مشهور و محبوب آمریکایی-انگلیسی است که فیلم‌های او تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته و از 36 نامزدی اسکار، 11 جایزه را از آن خود کرده‌اند. آخرین فیلم نولان فیلم Tenet بود که در سال 2020 اکران شد.

تصمیم نولان برای جابجایی از همکاران قدیمی‌اش در برادران وارنر به یونیورسال پس از انتقاد کارگردان از برنامه‌های نولان برای انتشار همزمان فهرست فیلم‌هایشان در سال ۲۰۲۱ در سرویس پخش HBO Max رخ داد.

نولان در بیانیه‌ای در آن زمان گفت: «برخی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان صنعت ما و مهم‌ترین ستاره‌های سینما، شب قبل از اینکه فکر کنند برای بزرگ‌ترین استودیوی فیلم کار می‌کنند، به رختخواب رفتند و از خواب بیدار شدند و متوجه شدند که برای بدترین استریم کار می‌کنند.

اوپنهایمر اولین فیلم نولان است که توسط یونیورسال توزیع می شود. تاکنون، تمامی فیلم‌های این کارگردان از سال ۲۰۰۲ بی‌خوابی با برادران وارنر همکاری داشته‌اند.

«اپنهایمر» دوازدهمین فیلم بلند نولان را رقم خواهد زد. شایان ذکر است، «اپنهایمر» اولین درام بیوگرافی این کارگردان خواهد بود. ما مردد هستیم که آن را یک فیلم بیوگرافی بنامیم، زیرا هیچ کاری که نولان انجام نمی دهد سنتی نیست. کارگردان در گذشته با چهره های دنیای واقعی معاشقه داشته است اما هرگز پیش از این زندگی یک شخصیت تاریخی، محرک اصلی روایت پشت پروژه نولان نبوده است. با این حال، ژانر درام بیوگرافی پیش از این در رادار نولان بوده است. پس از انتقال موفقیت آمیز به فیلمسازی استودیویی با «بی خوابی» در سال ۲۰۰۲، نولان شروع به نوشتن فیلمی درباره سرمایه دار میلیاردر هاوارد هیوز کرد. سال‌ها بعد، نولان به دیلی‌بیست گفت که این فیلمنامه بهترین فیلمنامه‌ای است که تا به حال نوشته است.

نولان در مورد این تغییر به Entertainment Tonight گفت: «چنین بحث‌هایی پیرامون آن وجود دارد، زیرا آنها به کسی نگفتند. در سال ۲۰۲۱، آن‌ها تعدادی از برترین فیلمسازان جهان را دارند، آن‌ها تعدادی از بزرگترین ستاره‌های جهان را دارند که سال‌ها در برخی موارد روی این پروژه‌ها بسیار نزدیک به قلب خود کار کرده‌اند که قرار است بزرگ باشند. تجربیات صفحه نمایش آن‌ها قرار است برای گسترده‌ترین مخاطبان ممکن حضور داشته باشند… و اکنون بدون هیچ‌گونه مشورتی از آنها به‌عنوان یک رهبر ضرر برای سرویس استریم استفاده می‌شوند. بنابراین، اختلافات زیادی وجود دارد.»

بازیگرانی که بازیگری را ارث برده اند؛ از نفس بازغی تا دارا حیایی

معرفی کریستوفر نولان کارگردان فیلم اوپنهایمر

معرفی فیلم اوپنهایمر

در سپتامبر 2021، شهریور 1400، اعلام شد که نولان قصد دارد فیلمی درباره پدر بمب اتم ، جی رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer)، بسازد. نولان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم اوپنهایمر را نیز بر عهده دارد. او پس از سال‌ها با کمپانی برادران وارنر خداحافظی کرده و این فیلم را با مشارکت کمپانی Universal Pictures خواهد ساخت.

نولان برای ساخت فیلم اوپنهایمر شرایطی را تعیین کرد، از جمله: بودجه‌ای حدودا 100 میلیون دلاری برای ساخت فیلم و همین میزان بودجه برای تبلیغات، کنترل کامل خلاقیت، 20% از سود ناخالص اولیه فیلم، و 100 روز اختیار کامل پرده سینما. همچنین کمپانی یونیورسال پیکچرز متعهد شد سه هفته قبل و سه هفته بعد از فیلم اوپنهایمر نولان هیچ فیلمی اکران نکند.

کمپانی یونیورسال فیلم جدید نولان را یک حماسه هیجان‌انگیز می‌خواند که تماشاگران را وارد پارادوکس تپنده مردی مرموز می‌کند، کسی که باید ریسک کند و برای نجات دنیا، آن را نابود کند.

کریستوفر نولان این بار هم برای ساخت فیلم خود سراغ استفاده از دوربین‌های آی‌مکس رفت. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها اکنون برخی از سینماهای IMAX قبل از اکران فیلم Nope، نخستین تیزر فیلم اوپنهایمر را برای تماشاگرها پخش می‌کنند.

معرفی فیلم اوپنهایمر

ژانر فیلم اوپنهایمر

این اثر در ژانر حماسی زندگینامه‌ای تولید شده است.

فیلم اوپنهایمر درباره ی چیست؟

چیزی جز مرگبارترین سلاح در تاریخ بشریت نیست!!!

در خلاصه رسمی کتاب از آمازون آمده است: «جی. رابرت اوپنهایمر یکی از چهره‌های نمادین قرن بیستم است، فیزیکدانی درخشان که تلاش برای ساخت بمب اتمی برای کشورش در زمان جنگ را رهبری کرد و بعدها متوجه شد که با پیامدهای اخلاقی پیشرفت علمی روبرو شده است. کای برد و مارتین شروین در این بیوگرافی تحسین‌برانگیز که بیست و پنج سال در حال ساخت است، زندگی و زمانه اوپنهایمر را به تصویر می‌کشند، از اوایل کار او تا نقش اصلی او در جنگ سرد. این بیوگرافی و تاریخ در بهترین، جذاب و عمیقاً آموزنده است.»

فیلم نولان بر اساس پرومتئوس آمریکایی، بیوگرافی جی رابرت اوپنهایمر توسط کای برد و مارتین جی شروین، نقش این فیزیکدان نظری را در پروژه منهتن ترسیم می کند. بین سال های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶، در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده یک برنامه تحقیق و توسعه را برای تولید اولین سلاح هسته ای رهبری کرد.

پایه های این پروژه در ابتدا توسط رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت در سال ۱۹۳۹ در پاسخ به ترس از اینکه دانشمندانی که برای آدولف هیتلر کار می کردند روی یک سلاح هسته ای خودشان کار می کردند، شکل گرفت. تیمی متشکل از دانشمندان و مقامات نظامی وظیفه بررسی پتانسیل اورانیوم به عنوان یک سلاح را داشتند. بعداً در سال ۱۹۴۱ به دفتر تحقیقات و توسعه علمی (OSRD) نامگذاری شد.

علت اختلاف سیامک انصاری و مهران مدیری در سری دوم دورهمی چه بود؟

پس از حمله به پرل هاربر در دسامبر ۱۹۴۱، که منجر به پیوستن آمریکا به تلاش های جنگی در طرف متفقین شد، این پروژه رسما به یک ابتکار نظامی به رهبری ژنرال لزلی گرووز از سپاه مهندسین ارتش تبدیل شد.

در سال ۱۹۴۳، اوپنهایمر به عنوان مدیر آزمایشگاه لوس آلاموس در نیومکزیکو منصوب شد، جایی که بمب های واقعی طراحی شدند. این مجموعه – که در زمان ایجاد آن به پروژه Y نیز معروف بود – جایی بود که اولین بمب های پروژه منهتن ساخته و آزمایش شدند.

پروژه منهتن در ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵ به عنوان بخشی از آزمایش ترینیتی در میدان آزمایشی وایت سندز در نیومکزیکو به اوج خود رسید. این بمب ها که برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم طراحی شده بودند، بعداً در حملات ویرانگر به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به ترتیب در ۶ آگوست و ۹ اوت ۱۹۴۵. این دو بمب بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر را کشت و هر دو شهر را با خاک یکسان کرد.

دو دهه بعد در یک مصاحبه تلویزیونی در سال ۱۹۶۵، اوپنهایمر در مورد آزمون ترینیتی فکر کرد. ما می دانستیم که دنیا مثل قبل نخواهد بود. چند نفر خندیدند. چند نفر گریه کردند. بیشتر مردم ساکت بودند.»

من این جمله از کتاب مقدس هندو، بهاگاواد گیتا را به یاد آوردم: ویشنو سعی می کند شاهزاده را متقاعد کند که باید وظیفه خود را انجام دهد و برای تحت تأثیر قرار دادن او، شکل چند دستی خود را به خود می گیرد و می گوید: “اکنون من به مرگ تبدیل شده ام. ویرانگر دنیاها فکر می‌کنم همه ما به هر نحوی این احساس را داشتیم.»

اوپنهایمر در ۱۸ فوریه ۱۹۶۷ در سن ۶۲ سالگی در پی نبرد با سرطان گلو درگذشت.

Oppenheimer پدر بمب اتمی

بودجه فیلم اوپنهایمر چقدر است؟

ورایتی گزارش می دهد که بودجه Oppenheimer ۲۰۲۳ در محدوده ۱۰۰ میلیون دلاری خواهد بود که نشان دهنده کاهش بسیار بزرگی برای نولان است. بودجه تخمینی «Tenet» ۲۲۵ میلیون دلار بود، رقمی عظیم که یکی از بزرگ‌ترین قیمت‌های حرفه‌ای نولان تا کنون باقی مانده است. فقط «شوالیه تاریکی برمی خیزد» از بودجه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری نولان قبل از «تئنت» فراتر رفت و دیگر تلاش های کارگردانی مانند «شوالیه تاریکی»، «آغاز» و «بین ستاره ای» در بازه ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلاری کاهش یافتند. «دانکرک» با قیمت متوسط ​​تا پایین ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شد. به نظر می رسد که “اپنهایمر” نولان را به قلمرو “دانکرک” باز خواهد گرداند.

ماجرای انتشار خبر فوت اشتباه نازنین بیاتی چه بود ؟

فیلم نولان را می‌توان در ایران دید؟

بحث درباره اکران فیلم‌های خارجی روز در ایران قدمتی طولانی دارد که هر از گاهی به بهانه‌های مختلف شدت می‌گیرد. از چند روز گذشته هم که «اوپنهایمر» ساخته‌ی جدید کریستوفر نولان در برخی کشورهای دنیا رونمایی و واژه‌هایی همچون حیرت انگیز، ترسناک، خیره کننده و دیوانه‌وار از زبان منتقدان و سینماگران مشهور در وصف آن منتشر شده، داغ دل ایرانی‌های عشق فیلم تازه شده است.

اندک ایرانی‌های طرفدار پروپا قرص تماشای فیلم‌های روز دنیا که تمکن مالی هم دارند، گاهی به کشورهای اطراف مثل امارات و ترکیه سفر می‌کنند تا در سینماهایی باکیفیت فیلم‌های اکران روز را روی پرده بزرگ ببینند و این یکی از دلایلی بوده که بسیاری از سینمادارها و کارشناسان سینمایی بر اکران فیلم‌های خارجی روز در ایران اصرار داشته و دارند اما با وجود اینکه اردیبهشت‌ماه امسال در جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی -رییس سازمان سینمایی- با آیین نامه اکران فیلم‌های خارجی موافقت شد، هنوز همه چیز روی همان کاغذ مانده و اتفاق عملی رخ نداده است.

در این زمینه سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار که سال گذشته در دفتر پخش «خانه فیلم» برای خرید و اکران فیلم خارجی اقدام کرد، در پاسخ به اینکه آیا می‌توان فیلم «اوپنهایمر» را در ایران اکران کرد؟ به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد بخاطر تحریم‌هایی که وجود دارد مذاکره با کمپانی‌ «میجر» آمریکایی سخت باشد و شاید برای فیلم‌های مستقل راحت‌تر بتوان اقدام کرد اما اگر شرایطی فراهم می‌شد که می‌توانستیم این نوع فیلم‌های روز دنیا را همزمان در ایران روی پرده سینماها ببریم، در جذب مخاطب تحول بزرگی ایجاد می‌شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکل اصلی عدم اکران فیلمی مثل «اوپنهایمر» مسئله تحریم است؟ بیان کرد: بله، این مشکل هم وجود دارد ولی نکته مهم دیگر این است که هنوز اراده‌ای در کشور برای اکران فیلم خارجی وجود ندارد. اگر ساز و کار داخلی این موضوع حل و فصل شود، می‌توانستیم درباره مکانیزم اکران و رایزنی فکر کنیم.

ساداتیان درباره اینکه امکانات فنی سینماها برای پخش چنین فیلمی گفت: طبیعتا شاید کیفیت مطلوب آنچنانی نداشته باشیم اما همین که فیلم را همزمان با دنیا اکران کنیم اتفاق خوبی برای جذب تماشاگر خواهد بود و اگر این اتفاق رخ دهد سینمادارها نیز تشویق می‌شوند تا سیستم‌های صوتی و تصویری خود را ارتقا دهند که فیلم‌ها را بتوانند با کیفیت هرچه بیشتر اکران کنند.

او درباره اینکه با توجه به تجربه قبلی‌اش برای اکران فیلم خارجی، آیا فکر می‌کند هیچ امکانی برای اکران «اوپنهایمر» -حتی با سانسور نیست؟ گفت: من ناامید نیستم چون معتقدم اگر بخواهیم تحولی در سینمای کشور به وجود آوریم باید نمایش فیلم‌های خارجی را در دستور کار قرار دهیم؛ پس برای «اوپنهایمر» نیز می‌توانستیم رایزنی کنیم. البته می‌شد این کار را انجام داد ولی بعد با مشکلات دیگری در داخل کشور مواجه می‌شویم. در واقع موانعی که در داخل وجود دارد، بیشتر از موانعی است که در خارج از کشور با آن روبرو هستیم اما اگر با اطمینان بدانیم که بستر داخلی این موضوع وجود دارد، همانطور که در سطوح دیگر کشور برای واردات خیلی از اقلام از راه‌های میان‌بر استفاده می‌شود، برای اکران فیلم خارجی هم شاید می‌توانستیم واسطه‌ای پیدا کنیم. اگر هم به نتیجه نمی‌رسیدیم حداقل می‌گفتیم، تلاش کردیم و نشد اما الان حتی تلاش هم نمی‌توانیم بکنیم.

ماجرای عکس های جنجالی و نسبت آزاده زارعی با جمشید هاشم پور چیست؟

اگرچه ساداتیان با ناامیدی نسبت به اکران خارجی صحبت نمی‌کند، اما علی سرتیپی با قطعیت بیشتری معتقد است که با وضعیت فعلی امیدی به اکران فیلمی مثل «اوپنهایمر» در ایران نیست.

این پخش‌کننده و سینمادار نیز در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: «اوپنهایمر» متعلق به یک کمپانی آمریکایی است و ما نمی‌توانیم با توجه به تحریم‌ها فیلمی را از آن‌ها خریداری کنیم؛ یعنی متاسفانه با شرایط فعلی قطعاً تحریم دلیل اصلی خواهد بود.

او افزود: البته سیاست‌های داخلی هم برای اکران فیلم خارجی معلوم نیست چون برای آیین‌نامه‌ای که با آن موافقت شد، به لحاظ عملی و اجرایی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی همچنین اشاره کرد که سینماهایی مثل ایران مال و کورش به‌روزترین تجهیزات دنیا را دارند و می‌توانستیم شرایط اکران این فیلم را مهیا کنیم اما مشکل تحریم و بعد هم مسائل داخلی امکانی برای اکران نمی‌دهد.

«اوپنهایمر» یک درام تاریخی سه‌ساعته با بازی کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر است که این شخصیت رییس پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم و مسئول ساخت بمب اتم بود.

«اوپنهایمر» برنده بزرگ جوایز منتقدان شد

«اوپنهایمر» برنده بزرگ جوایز انتخاب منتقدان شد و هشت جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه برد.

مراسم اعطای جوایز سالانه انتخاب منتقدان (Critics Choice Awards) برگزار شد و فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان برنده هشت جایزه شد و «باربی» ساخته گرتا گرویگ هم موفق به کسب جایزه در شش شاخه شد.

جایزه بهترین بازیگر زن هم به اما استون برای فیلم »بیچارگان» رسید و پل جیاماتی هم برای فیلم «جاماندگان» بهترین بازیگر مرد نام گرفت.

در بخش تلویزیونی نیز سریال‌های «خرس»، «وراثت» و «مشاجره» هر کدام به ترتیب جوایز متعدد بازیگری را دریافت کردند و برنده جوایز بهترین سریال‌های کمدی، سریال درام و مینی سریال شدند.

«خرس» و «مشاجره» هر کدام چهار جایزه به خانه بردند و سه جایزه هم به سریال «وراثت» اختصاص یافت.

معرفی فیلم گیج گاه کمدی متفاوت سینما

فهرست برندگان مهمترین بخش‌های جوایز انتخاب منتقدان  ۲۰۲۴ را در زیر مشاهده کنید:

  • بهترین فیلم/اوپنهایمر
  • بهترین بازیگر مرد/پل جیاماتی/جاماندگان
  • بهترین بازیگر زن/اما استون/بیچارگان
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد/رابرت داونی جونیور/اوپنهایمر
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن/داواین جوی راندولف/جاماندگان
  • بهترین بازیگر مرد(بازیگر جوان)/دومینیک سسا/جاماندگان
  • بهترین گروه بازیگری/اوپنهایمر
  • بهترین کارگردان/کریستوفر نولان/اوپنهایمر
  • بهترین فیلمنامه اصلی/باربی/گرتا گرویگ، نوآ باومباک
  • بهترین فیلمنامه اقتباسی/داستان آمریکایی/کورد جفرسون
  • بهترین طراحی تولید/باربی
  • بهترین تدوین/جنیفر لم – اوپنهایمر
  • بهترین فیلم کمدی/باربی
  • بهترین انیمیشن بلند/مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی
  • بهترین فیلم خارجی زبان/آناتومی یک سقوط
  • بهترین موسیقی متن/لودویگ گورانسون/اوپنهایمر

پوستر فیلم اوپنهایمر

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت Universal درحالی‌که دقیقا یک سال تا اکران فیلم Oppenheimer باقی مانده، نخستین پوستر رسمی آن را منتشر کرد. در این پوستر شاهد جولیوس رابرت اوپنهایمر، پدر بمب هسته‌ای با نقش‌آفرینی کیلین مورفی درکنار یک انفجار بزرگ هستیم. جمله‌ی «دنیا برای همیشه تغییر می‌کند»، روی پوستر رسمی فیلم اوپنهایمر نقش بسته است.

پوستر فیلم اوپنهایمر

تریلر فیلم اوپنهایمر

شمارش معکوس شروع شده است…

یک تیزر کوتاه از اوپنهایمر در ۲۸ جولای منتشر شد که مورفی و روایتی از شخصیت‌های مختلفی که این فیزیکدان را توصیف می‌کنند، منتشر شد.

به عنوان “مردی که زمین را حرکت داد”.

صدایی می گوید: «تو به آنها قدرت دادی تا خودشان را نابود کنند. این او را به مهم ترین مردی تبدیل کرد که تا به حال زندگی کرده است.

بیوگرافی بازیگران اوپنهایمر

کیلین مورفی، همکار مکرر نولان در فیلم‌هایی مانند بتمن آغاز می‌کند و ، نقش اصلی اوپنهایمر را بر عهده دارد. امیلی بلانت به عنوان همسر کاترین «کیتی» اوپنهایمر، مت دیمون به عنوان ناظر سپاه مهندسین ارتش لزلی گرووز، رابرت داونی جونیور به عنوان رئیس کمیسیون انرژی اتمی لوئیس استراوس و فلورانس پیو در نقش ژان تاتلاک، یکی از اعضای حزب کمونیست به او پیوستند.

دیگر بازیگران تایید شده در Oppenheimer ۲۰۲۳ عبارتند از بنی سافدی در نقش ادوارد تلر فیزیکدان، جاش هارتنت در نقش فیزیکدان ارنست لارنس، متیو مودین در نقش رهبر OSRD وانوار بوش، دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر برادر کوچکتر رابرت و مایکل آنگارانو در نقش رابرت سربر.

همچنین انبوهی از نقش‌های ناشناخته وجود دارد، از جمله رامی ملک، دین دیهان، جک کواید، اولی هاسکیوی، آلدن ارنرایش، دیوید کرومهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، جیسون کلارک، لوئیز لومبارد، اسکات گریمز، کریستوفر دنهام، جیمز دارسی، دیوید ریسدال، گای برنت، دنی دفراری، جاش پک، هریسون گیلبرتسون، اما دومونت، ماتیاس شویگوفر، گوستاف اسکارسگارد، دوون بوستیک، الکس وولف، تونی گلدوین، تروند فائوسا آرواگ، گری اولدمن، جاش تیهیرفل، اولدمن، جاش زوکرمن، گری اولدمن

طبق گزارش ورایتی، مت دیمون، امیلی بلانت و رابرت داونی جونیور هر کدام ۴ میلیون دلار، یعنی کسری از دستمزد همیشگی خود، برای بازی در فیلم «اپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کردند. بودجه تخمینی این فیلم ۱۰۰ میلیون دلار است و با بازیگران ستاره دار، همه نمی توانند قیمت بازار را دریافت کنند. با این حال، داونی جونیور، بلانت و دیمون همگی قراردادهای باطنی دارند، به این معنی که اگر فیلم در باکس آفیس بزرگ شود، حساب های بانکی آنها سود خواهد برد.

ماجرای کاهش وزن 40 کیلویی نعیمه نظام دوست و ازدواجش با عموپورنگ

گری اولدمن پس از ایفای نقش کمیسر گوردون در سه گانه بتمن «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان، فاش کرد که به لطف بازی کوتاهی در «اپنهایمر» با این کارگردان متحد خواهد شد. اولدمن به Talk Sport (از طریق Screen Rant) گفت که او در یک صحنه ظاهر خواهد شد که تنها یک و نیم صفحه از فیلمنامه است. برنده اسکار جزئیاتی را ارائه نکرد که قرار است در نقش چه کسی بازی کند.

فلورانس پوگ نقش ژان تاتلوک، عضو حزب کمونیست را بازی خواهد کرد که با اوپنهایمر رابطه نامشروع دارد و نگرانی های امنیتی را برای مقامات دولتی ایجاد کرده است. سافدی نقش ادوارد تلر، فیزیکدان مجارستانی را بازی خواهد کرد که بیشتر به عنوان پدر هیدروژن شناخته می شود.

به گزارش ددلاین، رابرت داونی جونیور و مت دیمون جدیدترین بازیگران فهرست A هستند که در فیلم «اپنهایمر» نولان بازی می‌کنند. این نشریه گزارش می دهد: «نولان در حال نویسندگی و کارگردانی فیلمی است که حول محور جی رابرت اوپنهایمر، دانشمندی که پروژه منهتن را که منجر به اختراع بمب اتمی شد، اجرا می کند. این فیلم در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تعظیم خواهد کرد، جایی که معمولاً در گذشته برای فیلم‌های نولان ذخیره می‌شد. جزئیاتی که دیمون و داونی در این پروژه ایفای نقش خواهند کرد مخفی مانده است.

به گزارش ددلاین: «منابع می‌گویند امیلی بلانت در حال مذاکره برای پیوستن به کیلین مورفی در فیلم یونیورسال است که کریستوفر نولان کارگردانی می‌کند. منابع می گویند که او نقش همسر جی رابرت اوپنهایمر، دانشمندی که پروژه منهتن را که منجر به اختراع بمب اتمی شد، اجرا خواهد کرد. انتخاب بازیگران، اولین فیلم کریستوفر نولان را به بلانت می‌دهد، اگرچه او با ستاره‌های «مری پاپینز بازگشت»، «کروز جنگل» و مجموعه ترسناک «یک مکان آرام» پارامونت غریبه نیست. ددلاین گزارش می دهد که نولان در حال جمع آوری یک بازیگر “همه ستاره” برای “اپنهایمر” است.

کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

کیلین مورفی (Cillian Murphy) بازیگر ایرلندی، متولد 25 می 1976، برابر با 4 خرداد 1355، است. او ابتدا به عنوان خواننده اصلی، گیتاریست و ترانه‌سرای گروه موسیقی The Son of Mr. Green Genes آغاز به کار کرد. اواخر دهه 1990 میلادی بود که گروه را ترک کرده و به بازیگری روی آورد. و در چندین تئاتر، فیلم کوتاه و فیلم مستقل حضور یافت و سرانجام با فیلم بتمن آغاز می‌کند (2008)، اولین قسمت از سه‌گانه The Dark Knight به شهرت رسید. حضور او در فیلم سینمایی Oppenheimer احتمالا تاثیر زیادی روی تعداد بیننده‌های این فیلم خواهد داشت.

سیر تا پیاز زندگی محمدعلی کشاورز و ناگفته های زندگی شخصی او و دخترش نِلی

آخرین فیلم او فیلم A Quiet Place Part II بود که در سال 2021 اکران شد. او را امروزه بیش از هرچیز با نقش توماس شلبی در سریال Peaky Blinders محصول سال 2013 تا کنون می‌شناسیم. مورفی در سال 2004 با ایوان مک‌گیس ازدواج کرد. این زوج همراه با دو پسر خود در دوبلین زندگی می‌کنند.

کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر

دومین بازیگری که حضورش در فیلم جدید نولان تائید شد، بازیگر جذاب انگلیسی امیلی بلانت بود. امیلی بلانت (Emily Blunt) متولد 23 فوریه 1983 (4 اسفند 1361) در لندن است. او بازیگری را از سال 2001 آغاز کرده و تاکنون افتخارات بسیاری را وارد کارنامه خود کرده است. نام او در سال 2006 با فیلم The Devil Wears Parada بر سر زبان‌ها افتاد. او برای این نقش برنده جایزه گلدن‌گلوب و نامزد جایزه بفتا شد. از جدیدترین فیلم‌های این بازیگر انگلیسی می‌توانیم به فیلم Mary Poppins Returns (2018)، فیلم A Quiet Place Part II (2021) و فیلم Jungle Cruise (2021) اشاره کنیم.

اگر کنجکاوید بدانید تا کاترین اوپنهایمر کیست؟ باید بگوییم که بلانت در فیلم جدید نولان درباره بمب اتم این نقش را که در واقع یک زیست‌شناس و گیاه‌شناس، و همسر جی رابرت اوپنهایمر است را دارد.

امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر

مت دیمون در نقش لزلی گرووز

آخرین بازیگری که تا به این لحظه حضورش در فیلم اوپنهایمر تائید شده، مت دیمون است. مت دیمون (Matt Damon) بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده، متولد 8 اکتبر 1970 (16 مهر 1349) در ایالت ماساچوست آمریکا است. او یکی از پولسازترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران کل تاریخ است. او افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهمترین آنها باید به 4 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار اشاره کرد. در میان فیلم‌های او از تماشای فیلم The Martian (2015)، فیلم Ford v Ferrari (2019) و فیلم Stillwater (2021) نباید غافل شد.

ژنرال لزلی ریچارد گرووز جونیور یک افسر ارتش مهندسین آمریکا بود و بر ساخت پنتاگون نظارت داشت. وی همچنین مدیریت پروژه منهتن، که درنهایت منجر به ساخت بمب اتم شد، را نیز در دست داشت.

مت دیمون در نقش لزلی گرووز

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) بازیگر و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. وی متولد 4 آوریل 1965 (15 فروردین 1344) در نیویورک است و از سال 1970 به صورت حرفه‌ای بازیگری را آغاز کرده است. او از سال 2013 تا 2015 جزء پردرآمدترین بازیگران بود، و البته که برای رسیدن به این جایگاه فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. وی با نقش تونی استارک/ مردآهنی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به شهرت جهانی دست یافت. از دیگر آثار قابل ذکر او می‌توانیم فیلم Sherlock Holmes (2011) و فیلم Dolittle (2020) را نام ببریم. فیلم سینمایی Oppenheimer جز جدیدترین فیلم‌های رابرت دانی جونیور است که احتمالا مورد توجه بیننده ها و منتقدین قرار خواهد گرفت.

ماجرای طلاق مهتاب کرامتی چه بود؟

لوئیس لیختنشتاین اشتراوس، تاجر، نیکوکار و افسر نیروس دریایی آمریکا بود. او مدتی رئیس کمیسیون انرژی اتمی آمریکا، و یکی از شخصیت‌های اصلی در توسعه سلاح‌های هسته‌ای و انرژی هسته‌ای در آمریکا بود.

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس

فلورنس پیو در نقش جین تاتلا‌ک

فلورنس پیو (Florence Pugh) بازیگر اهل انگلیس در 3 ژانویه 1996 برابر  با 13 در 1374 به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری سینما و تلوزیون در اجراهای تئاتر خود نیز معروف است و با نقش خود در تئاتر Lady Macbeth شناخته شد. پس از آن هم با مینی سریال The Little Drummer Girl کاملا در دنیای بازیگری شناخته شد. از آثار دیگر معروف او باید به فیلم Midsommar (2019) و فیلم Little Women (2019) نیز اشاره کنیم. جدیدترین فیلم‌‌های پیو Don’t Worry Darling (2021) و The Wonder نام دارند.

فلورانس پیو از هنرپیشه های فیلم اوپنهایمر، نقش جین تاتلاک روان‌پزشک آمریکایی را دارد که از اعضای حزب کمونیست، گزارشگر و نویسندهٔ نشریهٔ وسترن ورکر این حزب بود. او با اوپنهایمر رابطه عاشقانه‌ای نیز داشت.

فلورنس پیو در نقش جین تاتلا‌ک

بازیگران در مورد اوپنهایمر چه گفته اند؟

مورفی این شخصیت را با تامی شلبی مقایسه کرد.

او در صحبت با آبزرور، شیفتگی خود را به شخصیت های متناقضی مانند اوپنهایمر و تامی شلبی از پیکی بلایندرز توضیح داد.

مورفی گفت: «من به این مرد و آنچه [اختراع بمب اتمی] با فرد انجام می دهد علاقه مند هستم. «مکانیک آن، واقعاً برای من نیست – من توانایی فکری برای درک آنها را ندارم، اما این شخصیت‌های متناقض جذاب هستند.

«تامی شلبی نیز یک تناقض کامل است. مردم با آن همذات پنداری می‌کنند، زیرا همه ما با این ایده‌های متناقض که در سرمان وجود دارند، راه می‌رویم.»

ششمین فیلم نولان کیلین مورفی اولین نقش اول نولان او در Oppenheimer ۲۰۲۳ خواهد بود

کیلین مورفی یکی از بازیگران مکمل کریستوفر نولان بوده است، به همین دلیل است که انتقال او به نقش اصلی در «اپنهایمر» روایت هیجان‌انگیزی را برای طرفداران رقم می‌زند. مورفی در نقش مترسک در سه گانه «شوالیه تاریکی» نولان (نقش اصلی در «بتمن آغاز می‌کند» و پس از آن حضور کوتاه در «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد») بازی کرد و نقش‌های فرعی مهمی در «Inception» داشت. «اپنهایمر» ششمین همکاری نولان و مورفی است.

مورفی درباره همکاری با نولان به ایندیپندنت گفت: «کریس رویکردهای خاصی برای کار دارد. هر کارگردانی متفاوت است، اما من از کار کردن با کریس چند بار لذت بردم، بنابراین می‌توانید بینشی در مورد نحوه انجام این کار پیدا کنید. او نسبت به خودش و گروهش و بازیگرانش بسیار سخت گیر و سختگیر است. او فوق العاده متمرکز است. دید او به قدری واضح و قوی است که شما احساس می کنید که بخشی از آن هستید. وقتی او آن را هل می دهد، احساس می کند مکان خوبی برای بودن است.”

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار

نقد و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر

با بررسی و نمرات اوپنهایمر فیلم جدید نولان در این بخش همراه شما هستیم. همانطور که گفتیم این اثر همزمان با فیلم باربی اکران شد و توانست نمرات بالای اولیه منتقدان را نسبت به باربی دریافت کند. البته مقایسه این دو فیلم به دلیل فضای متفاوت آنها چندان درست نیست و همچنین باید مدت بیشتری از اکران فیلم‌ها بگذرد. در جدول زیر نمرات اوپنهایمر imdb، Rotten Tomatoes و Metacritic را مشاهده می‌کنید.

سایتامتیاز
IMDb9/10
Rotten Tomatoes93/100
Metacritic90/100

از مجموع 60 منتقدی که به این اثر رای داده‌اند، 59 نفر نظری مثبت و تنها یک نفر نظری متوسط داشت. در ادامه چند نظر را مرور می‌کنیم.

مت زولر سیتز / RogerEbert.com

  • نمره: 100/100

فیلم سینمایی اوپنهایمر تصویری بزرگ از چهره‌های افرادی که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با موجودیت خودشان، تصمیماتی که دیگران برای آنان گرفتند و با خود و دیگران چه کرده‌اند، هستند را نشان می‌دهد.

رابی کالین / The Telegraph

  • نمره: 100/100

پرتره کریستوفر نولان از پدر بمب هسته‌ای یک پیروزی بزرگ است، مثل اینکه شاهد شکافته شدن خود تاریخ باشیم.

آلیسا ویلکینسون / VOX

  • نمره: 100/100

فیلم سینمایی اوپنهایمر نولان به سختی به عنوان یک فیلم زندگینامه ای، حداقل نه آن گونه که در هالیوود مرسوم است، ساخته شده. در عوض، فیلم یکی از استادانه‌ترین آثار او درباره پرسش‌هایی که یک انسان از موجودیت خود می‌کند، است.

برایان ترویت / USA Today

  • نمره: 88/100

مورفی به طرز شگفت‌انگیزی تصویر یک شخصیت لاغر، عصبی و پریشان را نشان می‌دهد، که توسط همسالانش در طول جنگ و بعدا در نهایت هوشیاری، بی‌ثبات و خودخواه تلقی می‌شود. او با سیاستمداران درگیر می‌شود.

پیتر برادشاو / The Guardian

  • نمره: 80/100

فیلم oppenheimer 2023 در برش‌های کوتاه و تکه تکه آنچه که به عنوان قهرمان در آمریکا ستایش می‌شود را نشان می‌دهد.

آلونسو دورالده / The Film Verdict

  • نمره: 55/100

فیلم سینمایی اوپنهایمر با تمام برش‌های سریع و پرش‌های زمانی‌اش، مانند فیلمی رفتار می‌کند که نگران است فضایی برای جا انداختن همه چیزهایی که می‌خواهد بگوید و انجام دهد در عرض سه ساعت نداشته باشد. فیلم با تکرار نکات فضایی خسته کننده ایجاد می‌کند. حتی اگر دورهای قبلی توضیحات را از دست داده باشید، در انتها سخنرانی می‌کند. این اثر اگرچه می‌داند چگونه دنیا را منفجر کند، اما نمی‌داند چه زمانی باید دست از کار بکشد.

تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر

تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر تصاویر پشت صحنه فیلم اوپنهایمر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا