اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی راسل کرو بازیگر فیلم گلادیاتور و مروری بر آثارش

در این بخش بیوگرافی راسل کرو از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی راسل کرو که به واسطه فیلم‌هایی مانند گلادیاتور به محبوبیت رسید و هنوز هم در سینما فعالیت دارد، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی راسل کرو آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

راسل کرو چند سال سن دارد؟

راسل کرو زاده ۷ آوریل ۱۹۶۴ ‏است و ۵۸ سال سن دارد.

راسل کرو مجرد است یا متاهل؟

همسر راسل کرو دانیله اسپنسر نام داشت که در سال 2018 از او جدا شد.

راسل کرو فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

راسل کرو از سال 1985 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی راسل کرو

نام اصلیراسل ایرا کرو Russell Ira Crowe
نام هنریراسل کرو
تاریخ تولد۷ آوریل ۱۹۶۴ ‏(۵۸ سال)
محل تولدولینگتون، نیوزیلند
محل زندگینیوزیلند
پیشه
  • بازیگر
  • فیلم‌ساز
  • خواننده
سالهای فعالیت۱۹۸۵–اکنون
همسردانیله اسپنسر (ا. ۲۰۰۳–ج. ۲۰۱۸)
فرزندان2 فرزند به نام های تنیسون اسپنسر کرو، چارلز اسپنسر کرو
قد182 سانتی متر
بیوگرافی راسل کرو
بیوگرافی راسل کرو

بیوگرافی راسل کرو

بیوگرافی راسل کرو را این گونه شروع می‌کنیم:
راسل کرو با نام کامل راسل ایرا کرو ( Russell Ira Crowe ) متولد ۷ آوریل ۱۹۶۴، بازیگر و فیلم‌ساز است. او که در نیوزیلند به دنیا آمده، ۱۰ سال از دوران کودکی خود را در استرالیا گذراند و از ۲۱ سالگی برای همیشه در آن‌جا ماند.

دوران کودکی راسل کرو

کرو در ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد تا بتواند حرفه بازیگری را دنبال کند.وی در ابتدا به خوانندگی روی آورد و در حالی که خانواده وی مجددا به نیوزیلند برگشته بود، چند ترانه نه چندان موفق نیز روانه بازار کرد.

قد راسل کرو

در بیوگرافی راسل کرو بهتر است بدانید قد او 182 سانتیمتر است.

عکس جوانی راسل کرو
عکس جوانی راسل کرو

بیوگرافی خانواده راسل کرو

در بیوگرافی راسل کرو درباره ی خانواده اش آمده است: راسل کرو در ۷ آوریل ۱۹۶۴ در شهر ولینگتون، نیوزلند متولد شد، مادرش جوزلین ایون و پدرش جان الکساندر کرو هر دو بازیگر بودند، پدرش علاوه بر بازیگری هتلدار بود. راسل برادر بزرگتری به نام‌تری هم دارد.

پدربزرگ مادری او، استن ویمس، فیلم‌بردار بود که یک جایزه نیز برای فیلم‌برداری فیلم جنگ جهانی دوم را از آن خود کرده بود. پدربزرگ پدری کرو، جان دابلدی کرو، اهل ورکسام در ولز بود.

کرو همچنین اصالتی انگلیسی، آلمانی، ایرلندی، ایتالیایی، نروژی، اسکاتلندی، سوئدی و ولزی دارد.

خانواده راسل زمانی که وی ۴ ساله بود، به سیدنی استرالیا رفتند.

کرو در مدرسه عمومی ووکلوز تحصیل میکرد اما بعد به دبیرستان پسران سیدنی منتقل شد. زمانی او ۱۴ ساله بود، خانواده‌اش به نیوزیلند برگشتند، پدر او با دوستانش رستوران Flying Pitcher را افتتاح کرد.او تنها با برادرش تری در استرالیا و در دبیرستان اکلند ماند (در کنار آنها پسرعموهایش مارتین کرو و جف کرو نیز حضور داشتند). او سپس تحصیلات ثانویه‌اش را در کوه رزکیل ادامه داد.

ماجرای حمله تند کیهان به وحید رهبانی و توقیف تئاتر او

ازدواج و وضعیت تاهل راسل کرو

بیشترین جستجوها در بیوگرافی راسل کرو درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

راسل کرو با همسرش دانیله اسپنسر از سال 1989 و در زمان فيلمبرداري فیلم عبور( 1990) اشنا شد و تا سال 2003 روابط نزدیکی با هم داشتند. سال 2003 با هم ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو پسر می باشد.

راسل کرو و همسر سابقش دانیله اسپنسر
راسل کرو و همسر سابقش دانیله اسپنسر

راسل کرو در سال 2003 و در سن 39 سالگی برای نخستین بار صاحب پسری به نام چارلز اسپنسر کرو شد. در سال 2006 و در سن 42 سالگی فرزند دومش تنیسون اسپنسر کرو متولد شد. سال 2012 راسل کرو و دانیله اسپنسر از یکدیگر جدا شدند ولی طلاق آنها سال 2018 رسمی شد.

راسل کرو و همسر و فرزندانش
راسل کرو و همسر و فرزندانش
راسل کرو و فرزندانش
راسل کرو و فرزندانش

علایق و حقایقی درباره راسل کرو

در ادامه بیوگرافی راسل کرو مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

ورزش مورد علاقه راسل کرو

راسل کرو از کودکی به ورزش راگبی علاقه زیادی داشته است و بعد از بازیگر شدن نیز به صورت تفریحی به این ورزش می‌پردازد. وی همچنین به ورزش فوتبال نیز علاقه زیادی دارد و از طرفداران تیم لیدز یونایتد است. راسل یکی از دندان های جلویی اش را در ۱۰ سالگی در حین بازی راگبی از دست داده بود و تا سال ۱۹۹۰ که کارگردان فیلم ” تقاطع ” مجبورش کرد آن را بازسازی کند، از تعمیر آن خودداری کرده بود.

علاقه ی زیادی به بازی کریکت دارد، دو پسر عموی او مارتین کرو و جف کرو از بازیکنان تیم کریکت نیوزلند هستند.

عکس کودکی راسل کرو
عکس کودکی راسل کرو

عصبانیت راسل کرو

راسل کرو به عصبانی شدنش معروف است و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵، چندین بار نیز به خاطر رفتار خشونت آمیز، دستگیر شد. آخرین دستگیری وی در سال ۲۰۰۵ رقم خورد جایی که وی با پرتاب تلفن به سمت کارمند یک هتل، به وی صدمه زد. وی در نهایت چند صد هزار دلار جریمه پرداخت کرد تا رضایت آن شخص را بگیرد.

راسل کرو یکی از اهداف تروریستی القائده

کرو که در اوایل هزاره سوم میلادی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سینما شده بود، در سال ۲۰۰۱ تبدیل به یکی از اهداف گروه تروریستی القاعده شد و برای مدتی، تحت حفاظت FBI قرار داشت.

دوستان نزدیک راسل کرو

راسل کرو با نیکول کیدمن (Nicole Kidman) دوستی نزدیکی دارد و یکی از مهمانان عروسی وی بود. وی همچنین دوستی نزدیکی با جودی فاستر (Jodie Foster) دارد. کرو در یکی از فیلم‌های فاستر بازی کرده و یک ترانه نیز برای وی نوشته است.

ماجرای طلاق آزیتا حاجیان از محمدرضا شریفی نیا و ازدواج با همکلاس سابق خود

در بیوگرافی راسل کرو جالب است بدانید:

  • راسل کرو پس از بازی در فیلم ” گلادیاتور ” ، به همراه دوستانش مسافت ۴ هزار مایل را با موتورسیکلت در استرالیا به سفر پرداختند!
  • راسل کرو بازی در نقش ولورین در فیلم ” مردان ایکس ” را نپذیرفت.
  • در سال ۲۰۰۲ به عنوان ۲۸ فرد پر قدرت دنیا برگزیده شد.
  • برای جودی فاستر آهنگی ساخته به نام ” راه های دیگر سخنوری ” که به همراه گروهش آن را اجرا نموده است.
  • وصیت کرده که پس از مرگ مغزش را در اختیار دانشمندان برای آزمایش قرار دهند.
  • راسل کرو بازی در نقش آراگون در فیلم ” ارباب حلقه ها ” را رد کرد.
  • بازی در فیلم ” سقوط شاهین سیاه ” را به دلیل مشغله کاری رد کرد.
  • راسل کرو زمانی که همسرش باردار بود، مصرف مشروبات الکلی را ترک کرد.
  • با اینکه علاقه بسیار زیادی به فیلمنامه ” درباره یک پسر ” داشت اما بازی در آن را رد کرد.
  • راسل یک مزرعه 560 هکتار در شمال غربی سیدنی دارد.

شروع فعالیت هنری راسل کرو

در ادامه بیوگرافی راسل کرو میرسیم به فعالیت هنری او. راسل خیلی زود و در سن ۴ سالگی به دلیل اینکه شغل پدر و مادرش ارتباط با صنعت فیلمسازی داشت، به سینما علاقه مند شد و بطور مداوم توسط پدر و مادرش به پشت صحنه ها برده میشد.پدرخوانده مادر راسل، تهیه‌کننده یک سریال استرالیایی بود و در زمانی که راسل ۶ ساله بود، از وی برای یک نقش بسیار کوتاه استفاده کرد تا کرو نخستین تجربه بازیگری خود را کسب کرده باشد.

اما اولین نقش آفرینی جدی راسل کرو در ۸ سالگی و در اپیزودی از سریال ” نیروهای جاسوس ” شکل گرفت. سریال ” نیروهای جاسوس ” باعث شد تا راسل کرو بعدها تصمیم بگیرد بازیگر بزرگتری شود. به همین سبب در سن ۱۲ سالگی به کلاس های آموزش بازیگری رفت و چندین سال را به حضور مداوم در کلاس های بازیگری گذراند.

کرو حرفهٔ اش را به صورت تخصصی به عنوان یک موزیسین در اوایل سدهٔ ۱۹۸۰، با راهنمایی دوست خوبش تام شارلین زمانی که او تخت نام استیج “راس لی راک “را اجرا کرد، آغاز کرد.نام Russ Le Roc بعدها نام هنری او شد. او سپس گروه موفق Roman Antix را ایجاد کرد که بعدها به 30 Odd Foot Of Grunts تبدیل شد. این گروه تا سال 2005 فعالیت داشت و اغلب آهنگ‌های گروه توسط خود کرو نوشته می‌شد. گروه اغلب تور برگذار می‌کرد و پنج آلبوم منتشر کرد. او به شهرت نرسید اما اجرا در این گروه باعث شد که خلاقیت و استعداد خود را نشان دهد.

زندگی خصوصی روناک یونسی و محسن میری

در بیوگرافی راسل کرو جالب است بدانید این ستاره برای اولین بار در برنامه The Rocky Horror Show حضور پیدا کرد. او در 415 قسمت این برنامه حضور پیدا کرد. چهار سال بعد موسیقی را رها کرد تا به حرفه خانواگیش یعنی سینما برگردد.

پیمان خونین اولین فیلم او و گذرگاه (تقاطع) در واقع دومین کار جدی راسل کرو در مقام بازیگری است. این درام رمانتیک استرالیایی، کرو را نامزد جایزه اکتا برای نقش اول مرد کرد. اکتا (AACTA) آکادمی هنر‌های سینمایی و تلویزیونی استرالیا شد که معادل اسکار است.

راسل کرو در فیلم (The Crossing (۱۹۹۰ تقاطع
راسل کرو در فیلم (The Crossing (۱۹۹۰ تقاطع

پس از آن راسل با بازی در فیلم  مدرک Proof توانست نظر مساعد منتقدان را کسب نماید.

فیلمنامه، فلسفه‌ی عجیب و قابل تاملی دارد. داستان عکاس نابینایی را شاهد هستیم که با تجربه‌ای که از کودکی یدک می‌کشد، مشکلات بزرگسالی اش رقم می‌خورد. تجربه‌ای که به او یاد داده دیگران از نابینایی اش سوء استفاده می‌کنند و به او دروغ می‌گویند. در این بین راسل کرو در نقش دوستی ظاهر می‌شود که عکسهایش را برایش توصیف می‌کند. نقشی که او را برنده اکتای بهترین نقش مکمل مرد کرد.

راسل کرو در فیلم مدرک
راسل کرو در فیلم مدرک

رامپر استامپر در سال 1992 دقیقا همان چیزی بود که کرو برای شهرت جهانی به آن احتیاج داشت. یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی درباره نئونازی‌ها! داستان گروه خشن و نژادپرستی در استرالیا که سرگروهی شان به «راسل کرو »سپرده شده بود. نئونازی‌های ملبورن، با خشونت آمیز‌ترین روش‌های ممکن رودرروی ویتنامی‌های ساکن این شهر قرار می‌گیرند و آنها در جهت تسویه حساب از این تبهکاران، وارد جنگی خونین می‌شوند. «راسل کرو » برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در اکتا و جشنواره بین المللی سیاتل شد.

راسل کرو در فیلم رامپر استامپر
راسل کرو در فیلم رامپر استامپر

کرو که در سال ۱۹۹۰، در نخستین فیلم سینمایی خود بازی کرده بود، در این دهه در چند فیلم دیگر بازی کرد که فیلم سریع و مرده (The Quick and the Dead) محصول سال ۱۹۹۵، نخستین فیلم مهم وی در آن دوران بود.

راسل کرو در کنار شارون استون، جین هکمن و لئوناردو دی‌کاپریو جوان در پشت صحنه فیلم سریع و مرده.
راسل کرو در کنار شارون استون، جین هکمن و لئوناردو دی‌کاپریو جوان در پشت صحنه فیلم سریع و مرده.

در بیوگرافی راسل کرو فیلمی که او را به عنوان یک ستاره مطرح کرد، ” محرمانه لس آنجلس ” به کارگردانی کورتیس هانسون بود. او در این فیلم ایفاگر نقش کمیسری خشن به نام باد وایت بود که به حمایت از حقوق زنان می پرداخت. بازی راسل کرو در این فیلم باعث تحسین منتقدان گردید و همچنین کلید ورود او به هالیوود بود. چیزی نمانده بود که بازی در فیلم ” محرمانه لس آنجلس ” را رد کند چراکه شک داشت که می تواند تا این حد خشن باشد یا خیر!

قد بلندترین سلبریتی های مرد سینمای ایران کدامند؟

او با این فیلم نامزد ۹ جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم سال شد.این فیلم، در گیشه نیز عملکرد موفقی داشت و با فروش ۱۲۶ میلیون دلاری، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شد و تبدیل به نخستین فیلم کرو شد که در گیشه بیش از صد میلیون دلار فروش را تجربه می‌کند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی راسل کرو در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راسل کرو در فیلم محرمانه لس آنجلس
راسل کرو در فیلم محرمانه لس آنجلس

در بیوگرافی راسل کرور بهتر است بدانید حرفه بازیگری کرو، از آخرین سال هزاره دوم میلادی، دچار تغییر شد. وی در سال 1999 به بازی در فیلم موفق نفوذی (The Insider) پرداخت که این فیلم علاوه بر نامزدی اسکار بهترین فیلم سال، نامزد ۶ جایزه دیگر اسکار نیز شد.

کرو نیز برای هنرنمایی خود در این فیلم که در گیشه به فروش ۶۰ میلیون دلاری رسیده بود، برای نخستین بار نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد هرچند موفق به بردن هیچکدام نشد.

راسل کرو در کنار آل پاچینو در فیلم نفوذی.
راسل کرو در کنار آل پاچینو در فیلم نفوذی.

اما اوج کار وی، در سال ۲۰۰۰ رخ داد. در این سال فیلم بسیار موفق گلادیاتور (Gladiator) با بازی وی اکران شد که در گیشه عملکرد بسیار موفقی داشت و با فروش ۴۵۷ میلیون دلاری، تبدیل به دومین فیلم پرفروش آن سال شد.

گلادیاتور در فصل جوایز نیز بسیار موفق بود و نامزد ۱۲ جایزه اسکار شد و در نهایت نیز جایزه اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کرد.

راسل کرو نیز دومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب خود را برای بازی در این فیلم به دست آورد که در نهایت موفق به کسب اولین جایزه اسکار خود شد.

راسل کرو در کنار واکین فینیکس در فیلم گلادیاتور.
راسل کرو در کنار واکین فینیکس در فیلم گلادیاتور.

بعد از موفقیت های فیلم ” گلادیاتور ” گروه موسیقی راسل کرو که ” 30 Odd Foot of Grunts ” نام داشت، در تگزاس به برگزاری کنسرت پرداختند که گفته میشود قیمت بلیط این کنسرت به 500 دلار هم رسیده بود.

کرو که در اوج دوران کاری خود به سر می‌برد، در سال ۲۰۰۱ در یکی دیگر از فیلم‌های موفق خود بازی کرد. فیلم ذهن زیبا (A Beautiful Mind) که این فیلم نیز در گیشه به فروش موفق ۳۱۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا سیزدهمین فیلم پرفروش سال لقب گیرد.

این فیلم در فصل جوایز نیز عملکرد موفقی داشت و نامزد ۸ جایزه اسکار شد و در نهایت نیز برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد تا به مانند سال ۲۰۰۰، فیلمی از کرو عنوان بهترین فیلم سال را کسب کرده باشد.

کرو نیز سومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب خود را برای بازی در این فیلم به دست آورد و در نهایت و برای نخستین بار، برنده جایزه گلدن گلوب شد.

چرا کمند امیرسلیمانی در سن پایین مجبور به عمل زیبایی شد؟
راسل کرو در فیلم ذهن زیبا (A Beautiful Mind)
راسل کرو در فیلم ذهن زیبا (A Beautiful Mind)

کرو در ادامه یک سال به استراحت پرداخت و در سال ۲۰۰۳ با فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا (Master and Commander: The Far Side of the World)، به سینما بازگشت که این فیلم در گیشه به فروش ۲۱۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

ناخدا و فرمانده همچنین نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد که گرچه اکثر این جوایز در بخش‌های فنی بود، اما این فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم سال نیز شد. کرو نیز چهارمین نامزدی گلدن گلوب خود را برای این فیلم به دست آورد.

راسل کرو در فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا
راسل کرو در فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا

فیلم مرد سیندرلایی (Cinderella Man) محصول سال ۲۰۰۵، دومین همکاری کرو با ران هاوارد (Ron Howard) را رقم زد که این فیلم در گیشه به فروش ۱۰۵ میلیون دلاری رسید.

گرچه این فیلم نتوانست موفقیت فیلم قبلی این دو را تکرار کند اما در نهایت باعث شد تا کرو پنجمین نامزدی گلدن گلوب خود را نیز برای بازی در این فیلم، به دست آورد.

در بیوگرافی راسل کرو محبوب ترین نقش راسل کرو، جیمز جی برادوک در فیلم ” مرد سیندرلایی ” است.راسل کرو در هنگام فیلمبرداری ” مرد سیندرلایی ” کتف اش در رفت و باعث شد ۲ ماه فیلمبرداری به تعویق بیفتد.

کرو در کنار پل جیاماتی در فیلم مرد سیندرلایی.
کرو در کنار پل جیاماتی در فیلم مرد سیندرلایی.

پس از تجربه همکاری بسیار موفق در فیلم گلادیاتور، کرو شروع به همکاری با ریدلی اسکات (Ridley Scott) در چند فیلم مختلف کرد. در ابتدا و در سال ۲۰۰۶، فیلم یک سال خوب (A Good Year) از وی اکران شد.قصه مردی که عمویش را از دست می‌دهد و املاک او را به ارث می‌برد. ولی این مضمون ساده به قدری خوب پرداخت شده که مخاطب را غرق دنیای شیرین و شاعرانه خود می‌کند. فیلمی سراسر عشق و لبخند با بازی‌هایی دلنشین و دوست داشتنی، که بعد از گلادیاتور خشمگین، چهره‌ی دیگری از این همکاری را به مخاطب نمایش می‌دهد.

راسل کرو در فیلم یک سال خوب
راسل کرو در فیلم یک سال خوب

کرو در سال ۲۰۰۷ در دو فیلم موفق بازی کرد. ابتدا فیلم ۳:۱۰ به یوما (۳:۱۰to Yuma) که بازسازی از فیلمی با همین نام بود و در گیشه به فروش ۷۱ میلیون دلاری رسید.این فیلم وسترن جنایی، در واقع احیای باشکوه این ژانر در سینما در سال ۲۰۰۷ بود و اقتباسی از فیلمی قدیمی به همین نام است! ترکیب راسل کرو و کریستین بیل از یک داستان ساده و فاقد پیچیدگی، اثری در خور توجه ساخت. اثری که با هدایت خوب کارگردان در فضاسازی و خلق تصاویر زیبا بسیار موفق ظاهر شده و شاهکار موسیقی این فیلم، آن را نامزد دریافت جایزه اسکار کرد. چیزی که بیشتر از همه چیز در این فیلم به چشم می‌آید اجرای بی نقص راسل کرو است. تلاشی که از نگاه انجمن بازیگران با عنوان «عملکرد فوق العاده توسط یک بازیگر در یک فیلم» نامیده شد و شایسته تقدیر قرار گرفت.

نکات خواندنی بیوگرافی مینا ساداتی بازیگر تنهایی لیلا و همسرش بابک حمیدیان
راسل کرو در کنار کریستین بیل در فیلم ۳:۱۰ به یوما.
راسل کرو در کنار کریستین بیل در فیلم ۳:۱۰ به یوما.

سپس نیز نوبت به سومین همکاری کرو با اسکات در فیلم گانگستر آمریکایی (American Gangster) رسید که بسیار موفق‌تر از دومین همکاری این دو بود و در گیشه به فروش ۲۶۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

توانایی‌های بالقوه کرو و اسکات کنار هم معمولا به خلق اثری در خور توجه می‌انجامد، حتی اگر گاهی به خلق کلیشه نزدیک شود. اثری که این بار با اقتباس از داستانی واقعی روی پرده رفته و به گفته کارگردان می‌خواسته کمی شبیه “پدرخوانده” باشد!

در این فیلم داستانی بر پایه‌ی نژادپرستی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی روایت می‌شود که در واقع نقدی بر جامعه آمریکاست. راسل کرو در این فیلم نقش پلیس درستکاری را دارد که با شیوه خاص خود برای نابودی باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که در حالت عجیب آن زمان، ریاستش به دست یک راننده سیاه پوست افتاده بود وارد عمل می‌شود. این فیلم کاندید دو جایزه اسکار شد.

راسل کرو در فیلم گنگستر امریکایی
راسل کرو در فیلم گنگستر امریکایی

چهارمین تجربه مشترک راسل کرو و ریدلی اسکات، در سال ۲۰۰۸ رقم خود و در این سال، این دو فیلم یک مشت دروغ (Body of Lies) را روانه بازار کردند.در این فیلم گلشیفته فراهانی نیز حضور داشت.

در بیوگرافی راسل کرو جالب است بدانید این فیلم که دومین تجربه همکاری کرو با لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) نیز بود، در گیشه به فروش ۱۱۸ میلیون دلاری رسید.

راسل کرو در کنار دی‌کاپریو در فیلم یک مشت دروغ. گلشیفته فراهانی، دیگر بازیگر این فیلم است …
راسل کرو در کنار دی‌کاپریو در فیلم یک مشت دروغ. گلشیفته فراهانی، دیگر بازیگر این فیلم است …

در سال ۲۰۰۹، کرو به بازی در فیلم وضعیت فعلی (State of Play) پرداخت که این فیلم با فروش ۸۸ میلیون دلاری، عملکرد چندان موفقی در گیشه نداشت.

راسل کرو در سال ۲۰۱۰، در دو فیلم دیگر بازی کرد. ابتدا فیلم سه روز آینده (The Next Three Days) که البته در گیشه چندان موفق نبود و به فروش ۶۷ میلیون دلاری دست یافت.کرو در نقش معلمی ظاهر می‌شود که مرد خانواده است. مردی که همسرش به جرم قتل در زندان است و از آنجایی که تلاشش برای اثبات بی گناهی او به جایی نمی‌رسد به فکر فراری دادنش می‌افتد. روایتی مهیج و پیچیده که بخش بزرگی از تاثیرش را مدیون بازی هنرمندانه راسل کرو است که از صورت یک معلم اتو کشیده به قهرمان آزادی بدل می‌شود. هرچند انتظارات از کارگردان اسکار بُرده اش، به مراتب بیشتر بود.

راسل کرو در فیلم سه روز آینده
راسل کرو در فیلم سه روز آینده

در ادامه نیز وی در فیلم رابین هود (Robin Hood) به هنرنمایی پرداخت. این فیلم که پنجمین و تاکنون آخرین همکاری کرو با اسکات بوده است، در گیشه موفق به فروش ۳۲۲ میلیون دلاری شد که البته با توجه به بودجه حدود ۲۰۰ میلیون دلاری، عملکرد چندان موفقی محسوب نمی‌شود.

پس از یک سال استراحت، کرو در سال ۲۰۱۲ با فیلم نه چندان موفق مردی با مشت‌های آهنین (The Man with the Iron Fists)، به سینما بازگشت.

مهریه های جالب بازیگران زن ایرانی بر اساس ادعای خودشان

اما دیگر فیلم راسل کرو در سال ۲۰۱۲، فیلم بسیار موفق بینوایان (Les Misérables) بود. این فیلم در گیشه عملکرد بسیار موفقی داشت و به فروش ۴۳۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فیلم در اسکار نیز موفق بود و نامزد ۸ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد.اثر بی نظیر و فاخر ویکتور هوگو، این بار در قالب یک درام موزیکال بریتانیایی تولید و عرضه شده است و در هشت رشته کاندیدای دریافت جایزه اسکار و در سه رشته برنده این جایزه شد. همچنین سه گلدن گلوب و جوایز متعدد دیگری هم در کارنامه خود دارد. طراحی صحنه فوق العاده این اثر به همراه اجرای دیالوگ‌های آوازی زیبا و تاثیرگذار، فیلمی خوش ساخت را ارائه داده تا بار دیگر خاطره‌ی دلچسبی از بینوایان پیش روی مخاطب قرار گیرد. کرو در نقش ژاور، همان بازرس خشک و خشن و جدی در کمین ژان والژان ظاهر می‌شود. اجرایی که طبعا در سایه‌ی نقش‌های دیگر قرار گرفته است، ولی بواسطه همه قابلیت‌های فیلم، این اثر را هم در زمره بهترین فیلم‌های «راسل کرو» قرار می‌دهد.

راسل کرو در فیلم بینوایان
راسل کرو در فیلم بینوایان

در ادامه بیوگرافی راسل کرو و در سال ۲۰۱۳، کرو به بازی در فیلم موفق مرد پولادین (Man of Steel) پرداخت که این فیلم در گیشه ۶۶۷ میلیون دلار فروش داشت تا تبدیل به موفق‌ترین فیلم پرونده کار کرو شود.

در سال ۲۰۱۴، کرو نخستین تجربه کارگردانی خود را با ساخت فیلم آب‌شناس (The Water Diviner) به دست آورد. این فیلم که کرو در آن بازی نیز کرده بود، در گیشه ۳۱ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم نوح (Noah) که دیگر فیلم کرو در آن سال بود، تجربه بسیار موفق‌تری برای وی بود. این فیلم که با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، در گیشه به فروش ۳۶۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

راسل کرو در آن سال در فیلم نه چندان موفق افسانه زمستان (Winter’s Tale) نیز به ایفای نقش پرداخته بود. کرو در هر دو فیلم، همبازی جنیفر کانلی (Jennifer Connelly) شده بود.

در سال ۲۰۱۶، فیلم موفق مردان خوب (The Nice Guys) با بازی راسل کرو اکران شد که در گیشه به فروش ۵۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد.داستان کمیک جنایی اکشن «مردان خوب » در اواخر دهه هفتاد رخ می‌دهد. جایی که یک کاراگاه خصوصی دست و پا چلفتی (رایان گاسلینگ) روبروی یک بادیگارد شخصی (راسل کرو) قرار می‌گیرد و مساله‌ای این دو را در راهی مشترک همراه می‌کند.

شاید تماشای «راسل کرو» در یک فیلم که صرفا جهت خنده و سرگرمی تولید شده کمی عجیب به نظر برسد، ولی عجیب‌تر اینجاست که این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داده و بیننده به شدت از یک فیلم مفرح کمدی لذت خواهد برد. «مردان خوب» شاید در زمره‌ی بهترین فیلم‌هایی که می‌شناسیم نباشد، ولی در کارنامه«راسل کرو » می‌تواند از بهترین هایش در این سال‌های اخیر به شمار آید.

شراره رخام و عمل زیبایی دردسرساز او
راسل کرو در فیلم مردان خوب
راسل کرو در فیلم مردان خوب

فیلم مومیایی (The Mummy)، مهم‌ترین فیلم کرو در سال ۲۰۱۷ بود که گرچه نتوانست نظر منتقدین را جلب کند اما در گیشه موفق بود و به فروش ۴۰۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

راسل کرو در سال ۲۰۱۹، به بازی در سریال کوتاه بلندترین صدا (The Loudest Voice) پرداخت. وی برای هنرنمایی خود در این سریال، ششمین نامزدی گلدن گلوب خود را کسب کرد و در نهایت موفق به بردن این جایزه برای دومین بار شد.

نامتعادل (Unhinged) محصول سال ۲۰۲۰، آخرین فیلمی است که کرو در آن بازی کرده است که این فیلم در گیشه به فروش ۳۷ میلیون دلاری دست یافت.

کرو قرارداد بازی در چند فیلم را امضا کرده که مهم‌ترین مورد آنها، فیلم ابرقهرمانی ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) است که فیلم‌برداری آن به تازگی به پایان رسیده و قرار است در سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

گفتگوی خواندنی با راسل کرو

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی راسل کرو می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

بازي در نقش کاراکترهای حقیقی را بیشتر می پسندید یا کاراکترهایی را که ساخته و پرداخته ذهن فیلمنامه نویسان هستند؟
هر یک از آنها جذابیت ها و مشکلات خودشان را دارند. در عین حال، بازي در هر دو نوع آنها سبب می شود تا تنوع کاری بیشتری داشته باشیم و کارم به یکنواختی و تکرار نرسد. هنگامی که در نقش یک کاراکتر واقعی بازي می کنم، تلاشم این است که به روح آن شخصیت وفادار بمانم و خيلي از او فاصله نگیرم. هنگامی که هم نقش یک کاراکتر خیالی را بازي می کنم، باید برای او یک شناسنامه و هویت مستقل کشف و خلق کنم، ولی هم خلق این کاراکتر و هم همراهی با روح آن کاراکتر، جذابیت های خاص خود را خلق می کند. همین جذابیت هاست که هنر بازیگری را شکل می دهد.

آیا به فیلم سازانی که با آنها کار می کنید، به سبک کاری شان علاقه دارید؟
بعنوان یک هنرپیشه، مجبور نیستید از یک هنرپیشه یا کارگردان خوشتان بیاید تا با او همکاري کنید. در دل این صنعت شلوغ و پر سر و صدا، شما هرروز مجبورید با اشخاص و گروه‌های جدیدی کار کنید. نمی شود با همه شان دوست شد یا به سبک کار همه آنها علاقه داشت، این محال است؛ ولی یک نکته را نباید فراموش کرد، باید به کسی که با او کار می کنی احترام بگذاری

نگاهی به زندگی شخصی کیوانچ تاتلیتوغ معروف به بردپیت خاورمیانه

هنوز هم هنگامی که جلوی دوربین ظاهر می شوید، هیجان دارید؟
این هیجان بازیگری هیچ وقت تمام نمی شود. هر بار با بازي در یک نقش جدید، این هیجان در هنرپیشه به وجود می آید و خودش را به نمایش می گذارد. مرحله تبدیل شدن از یک هنرپیشه معمولی به کاراکتر محوله را بسیار دوست دارم. علاقمند بازي در فیلم هایی هستم که قلب و روح تماشاچی را به تحرک وادارد و سبب شود تا درباره اش فکر کنند. درصورتی که تماشاگران فقط برای یک روز هم درباره فیلمی که دیده اند فکر کنند، برایم کافی است و حس می کنم کارم را درست انجام داده ام. آنچه به من روحیه و انگيزه کاری می دهد، همین است. من برای تماشاگران فیلم بازي می کنم و دیدگاه و واکنش آنها برایم اهمیت زيادي دارد.

آیا حاضر به بازي در آگهی های تبلیغاتی هستید؟
مایل نیستم مانند جورج کلونی یا هرسیون فورد به این جور کارها بپردازم. بنظر من، شأن یک بازیگر بالاتر از آن است که در چنين آگهی هایی بازي کند. حتی درصورتی که پول خوبی برای این کار پرداخته شود، باز هم نباید به سراغ این نوع کارها رفت. شما هنگامی که بعنوان یک بازیگر از طرف مردم مورد تائید و توجه قرار میگیرید ، باید متوجه این نکته هم باشید که وظیفه ای سنگین بر روی دوش دارید و مواظب تمام کارهایی باشید که می کنید. حتی ما بازیگران در زندگی شخصی و خانوادگی خویش هم باید مراقب نوع رفتار و حرف های خویش باشیم.

لیست آثار هنری راسل کرو

در ادامه بیوگرافی راسل کرو باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌ های راسل کرو

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۰پیمان خونینستوان جک کوربت
گذرگاهجانی رایان
۱۹۹۱مدرکاندی
اسپاتسوودکیم بری
۱۹۹۲رومپر استومپرهندو
۱۹۹۳Hammers Over the Anvilایست دریسکول
برومبی نقره‌ایمرد (اگان)
For the Momentلاچلان کوری
عشق در لیمبوآرتور باسکین
۱۹۹۴The Sum of Usجف میچل
۱۹۹۵سریع و مردهکورت
هیچ راهی برای بازگشت نیستزک گرانت
چیره‌دستیSID 6.7
Rough Magicالکس راس
۱۹۹۷محرمانه لس آنجلسافسر وندل “باد” وایت
بهشت سوزانکالین اوبراین
جدا شدناستیو
۱۹۹۹معما، آلاسکاکلانتر جان بیبی
نفوذیجفری ویگاند
۲۰۰۰گلادیاتورماکسیموس دسیموس مریدیوس
دلیل زندگیتری تورن
۲۰۰۱ذهن زیباجان فوربز نش
۲۰۰۳ناخدا و فرمانده: آخر دنیاکاپیتان جک اوبری
۲۰۰۵مرد سیندرلاییجیم جی برادوک
۲۰۰۶یک سال خوبمکس اسکینر
۲۰۰۷Bra Boys: Blood Is Thicker than Waterگویندهصداپیشه; مستند
۳:۱۰ به یومابن وید
گانگستر آمریکاییریچی رابرتز
۲۰۰۸یک مشت دروغاد هافمن
۲۰۰۹لطافتکارآگاه کریستوفورو
وضعیت فعلیکال مک‌آفری
۲۰۱۰رابین هودرابین هودهمچنین تهیه‌کننده
سه روز آیندهجان برنان
۲۰۱۲مردی با مشت‌های آهنینجک‌نایف
بینوایانژاور
۲۰۱۳شهر ویراننیکلاس هاستلر
مرد پولادینجور-ال
وسواس قرمزگویندهصداپیشه; مستند
۲۰۱۴افسانه زمستانپرلی سومز / دیمن
نوحنوح
آب‌شناسجاشوا کانرنخستین کارگردانی
۲۰۱۵پدران و دخترانجیک دیویسهمچنین تهیه‌کنندۀ اجرایی
۲۰۱۶مردان خوبجکسون هیلی
۲۰۱۷ماشین جنگباب وایتحضور افتخاری
مومیاییDr. Henry Jekyll / Mr. Edward “Eddie” Hyde[۷]
۲۰۱۸Turtle Odysseyگویندهمستند
پسر پاک شدمارشال ایمونز
۲۰۱۹تاریخچه حقیقی دار و دسته کلیهری پاور
۲۰۲۰نامتعادلتام کوپر
۲۰۲۱لیگ عدالت زک اسنایدرجور-الصدای بایگانی‌شده
۲۰۲۲ثور: عشق و تندرزئوس
پوکر فیسجیک
۲۰۲۳کریون شکارچینیکولای کراوینوف
TBAThe Greatest Beer Run Ever
The Georgetown Project
امیر جدیدی از مربیگری تنیس تا حضور در جشنواره کن

جوایز و افتخارات راسل کرو

جوایز اسکار راسل کرو

نامزد بهترین بازیگر اول مرد برای فیلم نفوذی (۱۹۹۹)
برندهٔ بهترین بازیگر اول مرد برای فیلم گلادیاتور (۲۰۰۰)
نامزد بهترین بازیگر اول مرد برای فیلم یک ذهن زیبا (۲۰۰۱)

جوایز بفتا راسل کرو

نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم نفوذی در سال ۱۹۹۹
نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۰
برندهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ذهن زیبا در سال ۲۰۰۱

جوایز گلدن گلوب راسل کرو

نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم نفوذی در سال ۱۹۹۹
نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۰
برندهٔ بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم ذهن زیبا در سال ۲۰۰۱
نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا در سال ۲۰۰۳
نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم مرد سیندرلایی در سال

صفحه اینستاگرام راسل کرو

راسل کرو ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 240 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی راسل کرو و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی راسل کرو و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی راسل کرو ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام راسل کرو @russellcrowe میباشد و بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا