اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم سینمایی غریب با محوریت زندگی مسیح کردستان

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم غریب و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم غریب منتشر شده می‌خوانید.

فیلم غریب اثر چه کسی است؟

فیلم غریب اثری تازه به کارگردانی محمدحسین لطیفی است.

خلاصه ی داستان فیلم غریب درباره ی چیست؟

فیلم غریب درباره ی بخشی از زندگی شهید بروجردی و برگرفته از کتاب مسیح کردستان است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم غریب چیست؟

بازیگران اصلی فیلم غریب عبارتند از: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیر سام، حسام محمودی و سامیه لک.

مشخصات فیلم غریب

نام فیلمغریب
نویسندهبر اساس کتاب محمد؛ مسیح کردستان زندگینامه شهید بروجردی
تهیه کنندهحامد عنقا
کارگردانمحمدحسین لطیفی
محصولسازمان هنری رسانه‌ای اوج
ژانرجنگی – زندگی نامه
سال تولید1401
انتشار1401 در جشنواره ی فیلم فجر
فروش گیشه۵٬۴۱۹٬۰۰۶٬۰۰۰ تومان
رده سنیتماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!

دانلود رایگان فیلم غریب

فیلم غریب در چهل و یکمین جشنواره ی فیلم فجر اکران شده است. به محض انتشار لینک دانلود آن را در همین مطلب قرار میدهیم.

لیست بازیگران فیلم غریب

  • بابک حمیدیان
  • پردیس پورعابدینی
  • رحیم نوروزی
  • حسام محمودی
  • مهران احمدی
  • فرهاد قائمیان

معرفی فیلم غریب

عوامل فیلم غریب

  • تهیه کننده: حامد عنقا
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • طراح گریم: شهرام خلج
  • مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی
  • طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام
  • برنامه ریز و دستیار کارگردان: احسان سجادی حسینی
  • مدیر تدارکات: شهرام اسلامی
  • مدیر تولید: افشین قلی‌‌پور
  • مشاور فیلمنامه: نصرت الله محمودزاده
  • مشاور محتوای تصویری: مهدی مطهر
لیست فیلم های اکران نوروز ۱۴۰۳ در سینما؛ اکران تمساح خونی و پرویز خان در عید

معرفی محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم غریب

محمدحسین لطیفی (متولد ۲۵ اسفند ۱۳۴۱، تهران) کارگردان، نویسنده، مجری، بازیگر و تهیه‌کننده ایرانی است.

محمدحسین لطیفی فعالیت خود با نقاشی و مجسمه‌سازی و به دنبال آن نقاشی متحرک شروع کرد و وارد عرصه فیلمسازی شد. او در بدو راه اندازی سینمای تجربی و نیمه حرفه‌ای؛ توسط محسن مسعودشاهی از اعضاء فعال آن مرکز بود. وی در فعالیت‌هایش چند مورد مشاور کارگردان نیز بوده‌است.

لطیفی در فروردین ۱۴۰۱، در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی که برای دست‌اندرکاران هنر تدارک دیده شده بود، حاضر شد.

محمدحسین لطیفی در آستانه ساخت سریال درباره ضرورت تصویری کردن زندگی شهید بروجردی می گوید: «همه وجود این شخصیت عشق است و در بحبوحه‌ جنگ هر اتفاقی می افتد، می‌تواند آرام باشد و درست فکر کند. شرایط امروز، بی‌شباهت به جنگ نیست. پس، با ساختن فیلم‌های خوب و الگو دادن، می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم.»

او همچنین تأکید می‌کند:« ذات چنین کارهایی احساس و عشق است. ما نمی‌خواهیم صرفاً تانک و توپ نشان دهیم؛ ما می‌خواهیم شخصیتی را نشان دهیم که در تاریخ معاصر ما یک «قهرمان واقعی» بوده است.»

ناگفته‌های آقای کارگردان درباره فیلم غریب

24 دقیقه از فیلم برای اکران عمومی حذف شد و به من گفتند فیلمت کسل‌ کننده است. 24 دقیقه حذف شد و قطعا زمان انتشار فیلم در شبکه نمایش خانگی با 24 دقیقه خواهد بود، اما من اعتقاد دارم که این 24 دقیقه کاملا اندازه فیلم است. تمام مباحث مطرح شده در جشنواره را کنار بگذاریم واقعا ساخت فیلم «غریب» کار ساده‌ای نبود. این فیلم را با شرایطی ساختم که فیلمبرداری زیر 110 جلسه بود. حتی حق شلیک نداشتیم. به دلیل شرایط ناامنی که در کشور حاکم بود و برای حفظ امنیت اجازه حمل اسلحه به ما ندادند. اجازه جابه‌جایی اسلحه نداشتیم و اصلا به ما مجوز نمی‌دادند. ما نمی‌توانستیم حتی انفجار ساده برای فیلم داشته باشیم. این‌طور نبود که ما در شرایط بسیار عالی و باغ سبز کار کنیم. خیلی سختی برای این فیلم تحمل کردم.

ناگفته های زندگی شخصی و هنری کاوه خداشناس

وی گفت:در جشنواره امسال فشار و حاشیه زیادی روی همه بازیگران بود؛ برای بابک حمیدیان هم همین‌گونه بود، برای اینکه بازیگران در جشنواره نباشند، می‌دانم خیلی اذیت‌شان کردند؛ اما صادقانه بگویم که بابک حمیدیان، شهید بروجردی را عاشقانه دوست دارد و می‌دانم با علاقه شخصی این نقش را بازی کرده است. آنهایی که به بازی او نقد دارند، پیشنهاد می‌کنم یک دوره کلاس بازیگری بروند تا یاد بگیرند بازی حمیدیان را نقد کنند.

کارگردان فیلم غریب افزود: خیلی خسته‌ام. بخشی از خستگی هم به این دلیل است که نهادها و ارگان‌هایی که باید حمایت کنند، حامی نیستند. زمان جشنواره حمایت می‌کنند ولی زمان اکران اصلا… خودمان هستیم و فیلم که اکران شده. فعلا که خیلی خسته‌ام.

فیلم غریب

صحبت‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فجر ۱۴۰۱

محمدحسین لطیفی | کارگردان فیلم غریب:

  • بارها و بارها پیشنهاد ساخت فیلم دفاع مقدسی داشتم و اعتقادم این بود که کار من این نیست و نباید وارد این حوزه شوم. وقتی حامد عنقا پیشنهاد ساخت فیلمی با محوریت شهید بروجردی را به من دادند، من خودم احساس نزدیکی بسیار زیادی نسبت به شخصیت شهید بروجردی در وجود خودم می‌کردم. ولی باز هم این دلیل کافی برای من نبود، بنابراین به شرط اینکه خود حامد عنقا فیلمنامه را بنویسد، ساخت آن را قبول کردم.
  • لحظاتی در فیلم بود که من با دو محمد بروجردی روبه‌رو بودم؛ یکی نقش شهید بروجردی که بابک حمیدیان آن را ایفا می‌کرد و یکی هم محمد بروجردی که نوه آن شهید بود.
  • دوستان شاید راضی نباشند، اما می‌گویم تمامی فیلمسازان جمع شدند و گفتند چون همه فیلم‌ها ممکن است به موقع نرسند، پس احتمال دارد به فیلم‌های دیرتر برسد و ظلم شود. پس تصمیم گرفته شد سیمرغ مردمی نباشد.
  • تدوین نهایی برای جشنواره فیلم فجر همین نسخه‌ای بود که امشب در کاخ رسانه به نمایش درآمد اما ممکن است برای اکران عمومی، زمان فیلم کمی بیشتر شد و صحنه‌هایی اضافه شود.
  • در زمان پیش‌تولید، من و حامد عنقا به بابک حمیدیان برای نقش محمد بروجردی رسیدیم زیرا از لحاظ چهره هم به شدت به این شهید نزدیک بود. همچنین اینکه بابک به شدت به شهید بروجردی علاقه داشت و از قبل با این شخص آشنا بود.
  • هر فیلمی که انسانیت، محبت و عشق را منتقل کند، فیلم ارزشی محسوب می‌شود. به نظر من هر فیلمی که آگاهی دهد و به سمت درستی برود، فیلم ارزشی است.
  • این فیلم در دوساعت باید دیده شود و عموما به این صورت است که ما یک فیلم مستندی را می‌بینیم و ترغیب می‌شویم تا درباره آن ماجرا یا کاراکترها بیشتر بدانیم که به آن اطلاعات فرامتنی می‌گویند.
  • اینکه گفته شد این نسخه نهایی فیلم است باید بگویم صحبت این بود که ممکن است کمی به فیلم اضافه شود و ابهامات و سوالات برطرف شود. امیدوارم توانسته باشیم با این فیلم به نوع نگرش و ایدئولوژی‌اش نزدیک شویم و باز درباره آن بخوانیم و درکش کنیم.
خداحافظی پروانه معصومی از بازیگری تا پایان کرونا

حامد عنقا | نویسنده و تهیه‌کننده:

  •  فکر می‌کنم حرف‌هایی که در آن سال‌ها از زبان محمد بروجردی شنیده می‌شود، الان باید از زبان کسانی که معتقدند این شهید الگویشان است، شنیده شود.
  • تقریبا مرداد بود که پروانه ساخت را گرفتیم و شهریور هم فیلم را کلید زدیم. فیلم شهید بروجردی فارغ از مسایل سیاسی روز کشور ساخته شده است. دنبال این همانی نباشید اما اگر هم شد، اشکالی ندارد.
  • ما جریان‌های دو سه ماه زندگی این شهید را کپسولی تعریف و فقط آن را منسجم کردیم. نام شخصیت‌ها واقعی هستند و فقط اسم واقعی چند نفر را نیاوردیم؛ آن هم به لحاظ موقعیت‌های فعلی آن شخصیت‌ها در جامعه امروز است.
  • کتاب «محمد مسیح کردستان» بسیار مفصل است و زندگی شهید بروجردی را از زمان تولد تا شهادت توصیف می‌کند. در واقع نمی‌توان گفت که سراسر فیلم «غریب» اقتباس است.
  • اگر فیلم توانسته باشد که دغدغه ما را از ساخت به مخاطب القا کند، یعنی ما کارمان را انجام داده‌ایم و اگر نتوانسته باشد، یعنی ایراد از ماست. از بهمن و اسفند سال قبل متوجه شدیم که تولید را چه زمانی آغاز کنیم.
  • «محمد مسیحِ کردستان» عنوان کتابی بود که ما از آن استفاده زیادی کردیم زیرا این کتاب نتیجه ۱۵ سال تحقیق نویسنده بود.
  • وقتی وارد پروسه ساخت فیلم «غریب» شدیم آرام آرام فهمیدم که چرا نزدیک به سی سال قرار است که درباره شهید بروجردی فیلمی ساخته شود، ولی ساخته نشده است. اما شرم حضور دختر شهید بروجردی اجازه صحبت درباره این موضوع را به من نمی‌دهد.

محمد بروجردی | بازیگر:

  • شهید بروجردی پدربزرگ بنده هستند و اولین حضور من در این فیلم سینمایی بود. وقتی بابک حمیدیان را با گریم شهید بروجردی دیدیم، دو سه دقیقه در شوک بودیم و بعد متوجه شدیم که ایشان بابک حمیدیان است. من در پشت صحنه به شوخی بابک حمیدیان را پدربزرگ صدا می‌کردم و حس خیلی عجیبی بود.
ماجرای بستن صدیقه کیانفر به درخت چه بود؟

عبدالله عبدی‌نسب | مدیر فیلمبرداری:

  • لوکیشن‌های فیلم، برای دهه پنجاه بودند و مسیر سختی را در پیش داشتیم. عوامل بسیار با ما همراه بودند و خداوند را شاکریم که توانستیم از این مرحله عبور کنیم. «غریب» چندمین فیلمی درباره شهداست که من در آن حضور داشتم و باید بگویم که همه ما مدیون شهداییم.

فیلم غریب

معرفی فیلم غریب

در طول یک دهه اخیر بارها خبر ساخت فیلم یا سریالی درباره شهید محمد بروجردی منتشر شد و چهره‌هایی نیز به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده پروژه‌ها معرفی شدند اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیدند تا این که دی‌ماه 1400 خبر سریالی به نام «غربت» درباره این شهید منتشر و محمدحسین لطیفی نیز به عنوان کارگردان آن معرفی شد اما مرداد امسال سازمان سینمایی مجوز ساخت فیلم «غریب» به تهیه‌کنندگی سازمان اوج و حامد عنقا را صادر کرد و این اثر در قالب فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

فیلم سینمایی غریب که فیلمبردای آن به تازگی آغاز شده است، دومین تجربه محمدحسین لطیفی در سینمای مقاومت و دفاع مقدس پس از «روز سوم» است. او سال 85 برای این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر را بدست آورد.

فیلم غریب جدی‌ترین محصول امسال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که فیلمنامه آن بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده و دیگر اسناد تازه یافته، نوشته شده است. محمودزاده همچنین به عنوان مشاور محتوایی با این پروژه همکاری می‌کند.

فیلم سینمایی شهید بروجردی که یک ماه پیش با عنوان «غریب» پروانه ساخت دریافت کرد، پرتره این شهید نیست بلکه به مقطعی از دوران فرماندهی او در منطقه غرب، پیش از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌پردازد. فیلم، شمایلی از احوالات باطنی، سبک زندگی و شیوه فرماندهی شهید بروجردی با نگاهی به دوره‌ای کوتاه از زندگی و تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور است.

فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری ساخته میشود

معرفی فیلم غریب

شهید محمد بروجردی کیست؟

شهید محمد بروجردی از نظامیان حاضر و فعال در ایران بود که در اوایل جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه نیز شناخته میشد از فعالیت او میشود به حفاظت از سید روح اله خمینی در زمان بازگشت به ایران در سال 1357 نیز نام برد. او یکی از پیروان اصلی سید روح اله خمینی بوده و در زمان خدمت خود به قصد دیدن ایشان از مرز ایران و عراق گریخت و در آن زمان دستگیر و به مدت شش ماه در کشور عراق نیز زندانی گشت.

بعد از انقلاب و با توجه به گسترده شدن اعتراضات توسط احزاب سیاسی با دستور شخص اول انقلاب یعنی سید روح اله خمینی، بروجردی به عنوان فرمانده ارشد سپاه کردستان نیز انتخاب گشت و در مرداد ماه 1358 برای سرکوب این اعتراضات به پاوه رفت و در آنجا سازمانی را تحت عنوان پیشمرگان کرد مسلمان تشکیل داد.

خلاصهٔ داستان فیلم غریب

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب ساخته محمد حسین لطیفی به حوادث و اتفاقات سال های 1359 و 1358 نیز میپردازد که در آن زمان در کردستان ایران اعتراضاتی از سمت و سوی احزاب سیاسی کرد از جمله کومله و دموکرات نیز آغاز میشود و در این میان فردی به نام محمد بروجردی از سمت روح اله خمینی ماموریت پیدا میکند که به عنوان فرمانده سپاه کردستان در این شهر آرامش را برقرار کرده جلوی اعتراضات احزاب سیاسی کرد از جمله کومله و دموکرات را پیش از هر گونه اتفاق ناهنجاری دیگری بگیرد.

زندگینامه ریحانه پارسا | از ازدواج سفید و کشف حجاب تا عریانی!

در واقع فیلم ایرانی غریب بر اساس یک داستان واقعی روایت میشود و تمام اتفاقات و داستان فیلم نیز بر شخصیت اول آن تمرکز دارد که بابک حمیدی نیز نقش شهید محمد بروجردی را در فیلم سینمایی غریب ایفا می نماید.

خلاصهٔ داستان فیلم غریب

درباره بازی مهران احمدی در فیلم «غریب» که نظرها را به سوی خود جلب کرد

«کاک‌شوان» ترکیبی از چند شخصیت واقعی کوموله است که سازندگان «غریب» آن را در قالب یک کاراکتر ارائه کرده اند. از شخصیت احمدی در فیلم با با چهره ای مقتدر و عبوس رونمایی می شود که چند نفر به عنوان خدم و حشم همراهی اش می‌کنند.

قدرت نمایی احمدی با همین سکانس افتتاحیه و «بازی در سکوت» به رخ کشیده می‌شود و در صحنه های بعدی به اوج می رسد. جایی که کاک شوان یک سخنرانی غرا برای یارانش می‌کند و وعده‌هایی اغواکننده برای نجات «ملت کرد» می‌دهد. او فردی تحصیل کرده است و می‌داند چه بگوید که دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. احمدی طوری در جلد کاراکتر فرورفته که لحن بیان، شیوه نگاه و همه جزئیات رفتاری اش او را تبدیل به یک ضد قهرمان مخوف و خارج از کلیشه های مرسوم کرده است.

با ورود شهید محمد بروجردی به کردستان، وجه دیگر شخصیت شوان نمایان می‌شود و بی‌ملاحظه‌تر از قبل دستور قتل و خونریزی می دهد. کاک شوان حتی در سکانسی که بنظر باید مستاصل باشد، همچنان ابهت خود را حفظ می کند و همین عامل دیگری است که شخصیت را به تمام معنا پیش مخاطب منفی جلوه می‌دهد.

فیلم «غریب» برای نمایش اهمیت کاری که شهید بروجردی در مبارزه با ضد انقلاب انجام داده است، به این شخصیت منفی نیاز داشت. سازندگان فیلم و خود احمدی این نکته را بخوبی دانسته‌اند که ذره ای کوتاهی، کاک شوان را تبدیل به کاراکتری کلیشه‌ای و حتی مضحک می‌کرد!

محسن تنابنده و همسرش

احمدی اما به واسطه سال ها تجربه بازیگری، حواسش بوده که از مرز مشخص شده عدول نکند و ویژگی شوان یعنی پایمردی و استواری در راه عقیده (ولو عقیده ای ناصواب) را نگه دارد. در این راه گریم هم به کمک بازیگر آمده است و مخاطب از همان ابتدا پی به ابهت و ترسناکی شخصیت می برد.

سینمای ما نه تنها قهرمان کم دارد که جای ضد قهرمان به عنوان عنصری که اهمیت قهرمان را دوچندان کند، هم خالی است. در «غریب» دوگانه بروجردی (بابک حمیدیان) و شوان اما یک قهرمان و ضد قهرمان را شکل داده است و بخشی از موفقیت فیلم به همین عامل برمی گردد.

مهران احمدی برای بازی در نقش «شوآن» نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

مهران احمدی در فیلم «غریب»

نگاهی به بازی پردیس پورعابدینی در فیلم «غریب» که برای آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره شد

پورعابدینی جزو چهره های تازه نفس سینمای ایران است که از همان گام نخست نشان داد برای «ماندن» دورخیز کرده. او خیلی زود مزد تلاشش را گرفت و در جشنواره چهل و یکم فجر برای «غریب» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را بدست آورد.

آن چه بازی پورعابدینی را قابل تحسین کرده، نمایش درست و قابل درک شخصیت کژال در موقعیت های مختلف است. او به عنوان یک پرستار جوان زندگی آرامی را تجربه می کند و سودای خوشبختی با همسر دارد که کردستان مورد هجوم کومله ها واقع می شود. زندگی کژال به هم می ریزد و مسیری تازه پیش روی او قرار می گیرد.

پورعابدینی در «غریب» چند چالش مهم داشته است؛ از جمله ارائه احساسات زنانه که میان وظیفه انسانی و خشمی جانکاه گیر افتاده. او در دوره ای به قدری مستاصل می شود که حتی بر سر شهید محمد بروجردی فریاد برمی آورد و از خواسته بدیهی خود برای یک زندگی آرام می گوید. این بازیگر در «غریب» صحبت با لهجه کردی را هم تجربه کرد. او هم در این بخش و هم در انتقال درونیات مختلف شخصیت کژال عملکرد موفقی داشته است و حضورش رنگی متفاوت به فیلم بخشیده.

معرفی فیلم آبی روشن محصول تازه سازمان هنری اوج

نخستین مواجهه مخاطبان با پردیس پورعابدینی به سریال خانگی «آقازاده» برمی گردد که در آن دو نقش متفاوت (راضیه و مانلی) بر عهده داشت. او در این سریال کاری کرد که در نهایت یکی از عوامل موفقیت این سریال لقب گرفت. پورعابدینی فعالیت حرفه‌ای خود را از تئاتر شروع کرد و خیلی زود با «آقازاده» طعم شهرت را چشید. بعد از پایان سریال مهم ترین سوال این بود که پورعابدینی در ادامه چه خواهد کرد؟ آن طور که خودش گفته پیشنهادهای مختلفی بدستش رسیده اما سعی کرده است با دقت دست به انتخاب بزند. در جشنواره چهلم فجر او در «بی مادر» سید مرتضی فاطمی و «خائن کشی» مسعود کیمیایی دیده شد که به اذعان رسانه ها و منتقدان عملکردی تحسین آمیز در هر دو فیلم داشته است. حتی کیمیایی آینده این بازیگر را درخشان دانست و خیلی زود بخشی از پیش بینی او با بازی خوبش در«غریب» محقق شد.

سینمای ایران حالا صاحب یک ستاره جدید است که در مدتی کوتاه نقش هایی متفاوت از هم تجربه کرده و نشان داده بخوبی می تواند از پس شخصیت هایی با جهان هایی دور از هم برآید و خاص و عام را به تحسین وادارد.

پردیس پورعابدینی در فیلم غریب

پوستر فیلم غریب

پوستر تازه این فیلم که توسط شکوفه بیاتی طراحی شده است، رونمایی شد.

پوستر فیلم غریب

تیزر فیلم غریب

بیوگرافی بازیگران فیلم غریب

بابک حمیدیان در فیلم غریب

بابک حمیدیان (زادۀ ۱۳۵۹ در تهران)، بازیگر سینما و تئاتر ایران است. وی فعالیت خود را در سینما در سال ۱۳۸۲ با فیلم قدمگاه شروع کرده‌است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشتۀ نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.

معرفی سریال کره ای کیمیای روح 2022 (Alchemy of Souls)

بابک حمیدیان پیش از این بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی را تجربه کرده است؛ از جمله «مزرعه پدری»، «چ»، «50 قدم آخر»، «سرو زیر آب» و «طبل بزرگ زیر پای چپ». او همچنین طی دو دهه فعالیت در سینما موفق به دریافت جوایز مختلف شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر برای «چ» و «روز رستاخیز»، تندیس نقش مکمل برای «ریسمان باز» از جشن خانه سینما، دو تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل برای «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «چ» از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به همراه جایزه بهترین بازیگر مرد برای «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «چ» از جشن حافظ، برخی از افتخارات حمیدیان هستند.

گریم بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی در فیلم غریب
گریم بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی در فیلم غریب

جوایز

جشنواره فیلم فجر

مراسمتاریخ برگزاریردهنامزدنتیجه
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر۲۲ بهمن ۱۴۰۱بهترین طراحی صحنهمحمدرضا شجاعیبرنده
بهترین طراحی لباسنامزدشده
بهترین جلوه‌های ویژه میدانیحمید رسولیانبرنده
بهترین چهره‌پردازیشهرام خلجبرنده
بهترین نقش اول زنپردیس پورعابدینیبرنده
بهترین نقش مکمل مردفرهاد قائمیاندیپلم افتخار
مهران احمدینامزدشده
بهترین کارگردانیمحمدحسین لطیفینامزدشده
سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملیبرنده
جایزه ویژه هیئت داوران در بخش مقاومت بین‌المللبرنده

«غریب» در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و همچنین عبدالله عبدی نسب جایزه بهترین فیلمبرداری و شهرام خلج جایزه بهترین طراحی گریم را به دست آوردند و همچنین در بخش دفاع مقدس نیز جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند به محمد حسین لطیفی برای این فیلم تعلق گرفت.

پوشش جنجالی بازیگران ایرانی در روزهای مختلف جشنواره فیلم کن
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا