اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

زندگینامه برد پیت | از ازدواج با آنجلینا جولی تا بیماری عجیب او و مروری بر فیلم هایش

در این بخش بیوگرافی برد پیت از بازیگران مرد هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی برد پیت که نه تنها به واسطه حرفه بازیگری و جذابیت ظاهری، بلکه به دلیل زندگی پر حاشیه اش، همواره در اخبار رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی برد پیت آشنا میشویم. برای پرداختن به زندگی پر فراز و نشیب این بازیگر هالیوودی در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

بهترین فیلم های برد پیت کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های برد پیت می‌توان به فیلم Seven، فیلم Fight Club و فیلم Troy اشاره کرد.

در کدام فیلم برد پیت و آنجلینا جولی به‌طور مشترک بازی کردند؟

در فیلم Mr. & Mis. Smith شاهد زوج جذاب برد پیت و آنجلینا جولی هستیم.

فیلم های جنگی برد پیت چه فیلم هایی هستند؟

از میان فیلم های جنگی برد پیت می‌توان به فیلم Fury، فیلم Allied و فیلم World War Z اشاره کرد.

برد پیت چند بار ازدواج کرده است؟

برد پیت 2 بار ازدواج کرده است.

نتیجه ازدواج برد پیت چند فرزند بوده است؟

برد پیت طی دو ازدواج ناموفق خود 6 فرزند دارد.

خلاصه بیوگرافی برد پیت

نام اصلیویلیام بردلی پیت
نام هنریبرد پیت
تاریخ تولد۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ ‏(۵۸ سال)
محل تولدشانی، اکلاهما، ایالات متحده
محل تحصیلدانشگاه میزوری
پیشهبازیگر و تهیه‌کننده فیلم
سالهای فعالیت۱۹۸۷–اکنون
همسر
  • جنیفر آنیستون (ا. ۲۰۰۰–ج. ۲۰۰۵)
  • آنجلینا جولی (ا. ۲۰۱۴–۲۰۱۹)
فرزندان۶ فرزند
قد180 سانتی متر

بیوگرافی برد پیت

بیوگرافی برد پیت

بیوگرافی برد پیت را این گونه شروع می‌کنیم: برد پیت با نام کامل ویلیام بردلی پیت William Bradley Pitt متولد 18 دسامبر 1963 در آمریکا، بازیگر و تهیه‌کننده است.

عکس کودکی برد پیت
عکس کودکی برد پیت

فارغ التحصیل لیسانس رشته خبرنگاری از دانشگاه میزوری آمریکا می باشد، قبل از بازیگری پیشخدمت و راننده بود و حالا سوپر استار سینمای هالیوود است

در بیوگرافی برد پیت بهتر است بدانید او برای نقش‌آفرینی‌هایش افتخارات مختلفی از قبیل یک جایزهٔ اسکار، یک جایزهٔ فیلم بفتا و دو جایزهٔ گلدن گلوب برنده شده‌است.

عکس جوانی برد پیت
عکس جوانی برد پیت

تحصیلات برد پیت

در بیوگرافی برد پیت میخوانیم: پیت در دبیرستان کیکاپو تحصیل کرد و در آنجا عضو تیم‌های گلف، شنا و تنیس بود و در همه مسابقات جایزه اول را می گرفت. برد پیت یک شاگرد نمونه در دبیرستان بود و در همه درس هایش چه خواندنی و چه ورزش نمرات بالا می گرفت.

وی در کلوپ‌های مدرسه، در بحث‌های مدرسه ای و نمایش‌های موزیکال آن شرکت می‌کرد.

پیت پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۹۸۲ در دانشگاه میزوری ثبت نام کرد و در رشته روزنامه‌نگاری با گرایش تبلیغات مشغول به تحصیل شد.

با نزدیک شدن به زمان فارغ‌التحصیلی، پیت احساس کرد علاقه ای به این رشته ندارد. او عاشق فیلم و سینما بود و به آنها به‌عنوان درگاهی برای جهان‌های مختلف می‌نگریست. از آنجایی که در محل زندگی پیت، میزوری، فیلم‌سازی نمی‌شد، پیت تصمیم گرفت به لس آنجلس نقل مکان کند. در نتیجه او دو هفته پیش از دریافت مدرکش و قبل از فارغ‌التحصیل شدن، دانشگاه را ترک کرد و وارد لس آنجلس شد. او در آنجا دوره‌های بازیگری را گذراند و کارهای عجیب و غریب انجام داد.

از شوفری فروش سیگار و کمک کردن به یک مولف نمایش های تلویزیونی تا پوشیدن لباس جوجه ال پولولوکو تا بتواند هزینه کلاس های بازیگری را بپردازد. وقتی که از او درباره تاثیر محوری تصمیمش که میسوری را به قصد لوس آنجلس ترک کرد پرسیدند گفت:”من قصد نداشتم از شر چیزی خلاص شوم تا بتوانم به دنیای خودم برسم. قصد هم نداشتم چیزی را پشت سرم رها کنم تا به سوی چیزی دیگری حرکت کنم. نمی دانستم وقتی به لوس آنجلس برسم چه خواهد شد حتی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد سفر کردن بی اطلاع بودم.

کلاس بازیگری و کارگری برد پیت

در بیوگرافی برد پیت جالب است بدانید بعد از رفتن به لس آنجلس و شرکت در کلاس های بازیگری برای اینکه هزینه این کلاس ها را بدهد،علاوه بر پیشخدمتی در یک غذاخوری رانندگی بود

مدتی هم در لباسی شبیه به مرغ برای فروشگاه زنجیره ای El Pollo Loco تبلیغ می کرد

وی گری اولدمن، شان پن و میکی رورک را به عنوان الگوهای اولیه بازیگری خود معرفی کرده‌است.

عکس جوانی برد پیت

بیوگرافی خانواده برد پیت

در بیوگرافی برد پیت درباره ی او و خانواده اش میخوانیم: ویلیام بردلی پیت در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۶۳ در شهر شانی، از ویلیام آلوین پیت، مالک یک شرکت حمل و نقل و جین اتا (هیل هاوس)، مشاور مدرسه متولد شد.تبار اصلی پیت به انگلستان برمی گردد.

خیلی زود خانواده او به اسپرینگفیلد، میزوری نقل مکان کردند، مکانی که او با خواهر و برادر کوچکترش، داگلاس میچل (متولد ۱۹۶۶) و جولی نیل (متولد ۱۹۶۹) در کنار هم زندگی می‌کردند.

او در یک خانواده مسیحی متولد شد، او غسل تعمید داده شد و به‌عنوان یک مسیحی باپتیست پرورش یافت. او بعداً بین اعتقاد داشتن به فرقه‌های ندانم گرایی و الحاد نوساناتی داشت.وی بعد از این نوسانات، عقیده خود را دربارهٔ معنویت تصحیح کرد.

پدر و مادر برد پیت در کنار انجلینا جولی
پدر و مادر برد پیت در کنار انجلینا جولی

ازدواج و وضعیت تاهل برد پیت

بیشترین جستجوها در بیوگرافی برد پیت درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

پیت در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ با ستارگان زیادی رابطه داشته‌است از جمله این ستارگان می‌توان به رابین گیونز، جیل شولن و جولیت لوئیس اشاره کرد. اما یکی از رابطه‌های وی که بسیار حالت عمومی به خود گرفت، رابطه پیت با گوئینت پالترو بود که در بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ رخ داد.

روابط عاشقانه برد پیت قبل از ازدواج روابط عاشقانه بردپیت قبل از ازدواج

ازدواج اول برد پیت

در بیوگرافی برد پیت آمده است: برد پیت در سال ۱۹۹۸ با جنیفر انیستون بر سر یک قرار عاشقانه بدون شناخت قبلی (blind date) که توسط مدیر برنامه هایشان ترتیب داده شده بود، آشنا شد. آن‌ها در سال ۲۰۰۰، زمانی که جنیفر مشغول بازی در سریال Friends بود، ازدواج کردند. مراسم آن‌ها در ماه جولای و بصورت خصوصی در مالیبوی کالیفرنیا برگزار شد. در یکی از اپیزود‌های این سریال که در اواخر ۲۰۰۱ پخش شد، برد پیت به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد. او در این قسمت نقش دوست دوران کودکی راس که از ریچل (جنیفر انیستون) متنفر بود را بازی می‌کرد. پس از پخش این اپیزود شایعاتی مبنی بر اختلاف میان آن دو اوج گرفت و در نهایت، در سال ۲۰۰۵ برد و جنیفر از هم طلاق گرفتند.

ازدواج برد پیت و جنیفر انیستون
ازدواج برد پیت و جنیفر انیستون
عکس برد پیت و جنیفر آنیستون
عکس برد پیت و جنیفر آنیستون

ازدواج دوم برد پیت

در زمانی که درخواست طلاق پیت و آنیستون در دادگاه در حال بررسی بود، پیت جذب بازیگر فیلم آقا و خانم اسمیت، آنجلینا جولی می‌شود که در نهایت نیز به شکل رسمی اعلام می‌کند که عاشق آنجلینا جولی شده‌است. چندی بعد نیز تصاویری از وی و آنجلینا جولی در حالی که با همراه فرزند جولی، مادوکس در سواحل کنیا بودند توسط چند پاپاراتزی منتشر می‌شود. رسانه‌ها از این تصاویر به عنوان اسنادی شروع رابطه وی با جولی یاد می‌کنند. این دو در سال ۲۰۰۵ به مرور بیشتر با هم دیده شده که در نهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۶ موضوع بارداری جولی طی مصاحبه خودش با مجله پیپل تأیید می‌شود؛ که بر همین اساس نیز رابطه آن‌ها به شکل رسمی تأیید شد. در سال ۲۰۱۲ نیز بعد ۷ سال در کنار هم بودند، پیت و جولی، نامزدی رسمی خود را اعلام کردند.

از سال ۲۰۰۵ و با شروع رابطه وی با آنجلینا جولی توجه رسانه‌ها به آن‌ها بسیار بیشتر از قبل شد. پس از تأیید خبر بارداری جولی، شدت فشار رسانه‌ها به قدری بالا گرفت که این زوج تصمیم گرفتند برای تولد دخترشان به نامیبیا بروند. در همین زمینه یکی از وبلاگ‌های پاپاراتزی از تولد کودک آنها به عنوان مورد انتظارترین تولد از زمان مسیح یاد کرد. همین ماجرا بار دیگر دو سال بعد و در زمان بارداری مجدد جولی تکرار شد. این بار جولی به مدت دو هفته در بیمارستانی در نیس بستری بود و خبرنگارانی که در انتظار تولد فرزند آن‌ها بودند در بیرون از بیمارستان اردو زده و منتظر بودند تا خبر تولد را مخابره کنند.

نکات خواندنی بیوگرافی ارام جعفری از ازدواج اول تا طلاق و ماجرای ازدواج با افشین وطن خواه
برد پیت و همسر دومش آنجلینا جولی
برد پیت و همسر دومش آنجلینا جولی

برد پیت و آنجلینا جولی، بعد از نزدیک به ۹ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۴ ازدواج کرده‌اند، این دو بازیگر از ده سال پیش با یک‌دیگر آشنا شده بودند و از سال ۲۰۰۸ کاخی قدیمی به نام میراوال را نیز، در جنوب فرانسه خریده‌اند، و در نهایت در سال ۲۰۱۴ در همین کاخ ییلاقی ازدواج کردند. البته آنها برند شراب سازی خود را نیز به نام همین کاخ تأسیس کردند که نام آن شراب میراوال بود. جولی در ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۱۶ درخواست جدایی از برد پیت را به دلیل وجود تفاوت‌های غیرقابل تطبیق به دادگاه ارائه کرد و همچنین این زوج به‌طور قانونی از یکدیگر جدا شده‌اند، البته پروسه طلاق این زوج تا کنون به دلیل مسئله حضانت فرزندان شان ادامه دارد.همچنین پیت مدتی از سال ۲۰۲۰ را با مدل مشهور آلمانی، نیکول پوتورالسکی در رابطه بود.

برد پیت و آنجلینا جولی

فرزندان برد پیت

آنجلینا جولی تا پیش از آشنایی با برد پیت، یک فرزندخوانده بنام مادوکس داشت. این دو بعد از آشنایی با یکدیگر و در سفری به آدیس آبابا، پایتخت کشور اتیوپی، دختربچهٔ شش‌ماهه‌ای را به فرزندخواندگی خود قبول می‌کنند. نام این دختر بچه زهرا است.

سومین فرزند پیت و جولی، حاصل رابطه این دو است و در نامیبیا متولد شده. نام فرزندشان را شیلو نهادند. بعد از تولد این کودک، پیت تأیید کرد که پاسپورت صادر شده برای وی متعلق به کشور نامیبیا خواهد بود. پیت و جولی تصمیم گرفتند که اولین عکس از این نوزاد خود را به فروش برسانند. حقوق این تصویر در آمریکای شمالی به مبلغ ۴٫۱ میلیون دلار به شرکتی به فروش رسید و همین تصویر برای کشور بریتانیا با مبلغ ۳٫۵ میلیون دلار، توسط یک مجله انگلیسی خریداری شد. پول‌های به دست آمده نیز به سازمان‌های خیریه‌ای که برای کودکان آفریقایی فعال بودند اهدا شد.

در ۱۵ مارس ۲۰۰۷، جولی پسر ۳ ساله‌ای را که اهل کشور ویتنام است به فرزندخواندگی قبول می‌کند.

جولی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۸ و زمانی که در فرانسه حضور داشت، یک فرزند پسر (به نام ناکس) و یک دختر (به نام ویوین) را به دنیا می‌آورد. البته او در جشنواره فیلم کن همان سال اظهار کرده بود که انتظار یک دوقلو را داشته‌است. اولین تصویر از این دو کودک نیز به مبلغ ۱۴ میلیون دلار به فروش رفت و تمامی این مبلغ به بنیاد خیریه پیت و جولی اهدا شد تا صرف نیازمندان شود.

در سپتامبر ۲۰۱۶، اف‌بی‌آی و دپارتمان خدمات کودکان و خانواده در لس آنجلس، دربارهٔ کودک آزاری که توسط پیت در پی سفر با جت شخصی رخ داده بود، تحقیق کردند. پیت توسط فردی ناشناس در جت متهم شد که با فرزندخوانده خود، مادوکس، درگیری فیزیکی پیدا کرده‌است. همچنین گفته می‌شود این درگیری فیزیکی، جولی را به سمت گرفتن طلاق از پیت سوق داد. هرچند که پیت گفت او فرزندش را نزده‌است، اما با این وجود او با تحقیقات مربوط به این پرونده همکاری کرد. اداره خدمات کودکان و خانواده در شهرستان لس آنجلس در گزارش نهایی خود در مورد تحقیقات انجام شده حکم داد که پیت با هیچ‌یک از فرزندان خود بدرفتاری نکرده‌است و با آنها درگیری فیزیکی پیدا نکرده‌است. همچنین پیت توسط اف‌بی‌آی از هرگونه عمل خلافی پاک شد.در ماه مه ۲۰۲۱، پس از یک نبرد طولانی مدت بین جولی و پیت دربارهٔ گرفتن حضانت فرزندانشان در دادگاه، به پیت حق حضانت مشترک فرزندان زیر سن قانونی‌اش با آنجلینا جولی اعطا شد. اما حق حضانت بزرگترین فرزندشان، مادوکس، به پیت اعطا نشد چرا که او به سن قانونی رسیده‌است و حضانتش همچنان در دستان آنجلینا جولی است. در ماه اوت همان سال، قاضی پرونده حضانت فرزندان این زوج را فاقد صلاحیت لازم دانست و رای پیشین دادگاه را ابطال کرد و حضانت هر ۶ فرزند این زوج مجدداً به جولی سپرده شد.

عکس برد پیت و فرزندانش

پدر و مادر برد پیت در کنار انجلینا جولی
پدر و مادر برد پیت در کنار انجلینا جولی

طلاق برد پیت از آنجلینا جولی

سال 2016 آنجلینا جولی درخواست جدایی از برد پیت را به علت تفاوت‌ های غیرقابل تطبیق به دادگاه ارائه داد، گفته می شود بدرفتاری، استفاده از الکل و خیانت برد پیت عامل این جدایی بود

تجدید دیدار برد پیت با جنیفر انیستون

در مراسم Screen Actors’ Guild Awards سال ۲۰۲۰، برد پیت و همسر سابقش جنیفر انیستون دو تن از برندگان خوش شانس آن شب بودند. پخش عکس‌هایی از آن دو در حالی که یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند سوژه داغ رسانه‌ها بود و به شایعاتی مبنی بر رابطه مجدد آن دو دامن زد.

برد پیت و همسر سابقش جنیفر انیستون
برد پیت و همسر سابقش جنیفر انیستون

رابطه برد پیت با شارلیز ترون شایعه یا واقعیت؟

پس از جدایی آنجلینا جولی از برد پیت و پایان یافتن دادگاه بررسی حضانت فرزندانشان، اخباری مبنی بر رابطه برد پیت و شارلیز ترون، بازیگر ۴۳ هالیوودی و برنده اسکار، در رسانه‌ها منتشر شد.

برد پیت ۵۵ ساله، در تعطیلات کریسمس و پس از آن به دفعات به دیدار شارلیز ترون رفته و تصاویری از ملاقات‌های آنان در رسانه‌ها انتشار یافته است. البته هیچ یک از این دو نفر تاکنون داشتن رابطه را تایید نکرده اند.

برد پیت و شارلیز ترون
برد پیت و شارلیز ترون

ارتباز برد پیت با نری اوکسمن

پیت بعد از آنجلینا جولی در 6 ماه گذشته با نری اوکسمن، معمار و محقق موسسه فناوری ماساچوست وارد رابطه شده است ولی فعلاً قصد ندارد آن را به طور رسمی اعلام کند. به نظر می رسد که یک پروژه معماری MIT موجب آشنایی بازیگر 50 ساله با این خانم 42 ساله شده است.

علایق و حقایقی درباره برد پیت

در ادامه بیوگرافی برد پیت مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

فعالیت‌های بشردوستانه و سیاسی برد پیت

در بیوگرافی برد پیت گفته شده است: برد پیت تقریباً از حامیان حزب دموکرات آمریکا است. او برای حمایت از نامزدی جان کری در سال ۲۰۰۴، به دانشگاه میزوری رفت و سخنرانی کرد. در انتخابات سال ۲۰۱۲ نیز از حامیان ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه نیز پیت فعالیت بسیاری دارد. وی از اعضای کمپینی است که علیه بیماری ایدز مبارزه می‌کند. پیت همچنین در سال ۲۰۰۵ مستندی دربارهٔ وضعیت سلامت بشریت، صداگذاری کرد، در همین سال بود که به همراه جولی به هائیتی سفری بشردوستانه می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۰۷، پیت مبلغ یک میلیون دلار به ۳ سازمان خیریه در چاد و سودان اهدا می‌کند تا صرف مردمی شود که در معرض خشونت‌های آن منطقه دچار خسارت شدند.

برد پیت علاقه خاصی به معماری دارد. فارغ از فعالیت‌های فرهنگی‌اش در زمینه ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست، وی مالک شرکتی در حوزه معماری و فعال در زمینه سازه‌های سازگار با محیط زیست دارد. در مارس ۲۰۰۹ طی دیداری با اوباما و نانسی پلوسی نیز در این زمینه با هم گفتگوهایی انجام دادند.

در ماه سپتامبر ۲۰۰۶، پیت به همراه جولی سازمانی خیریه به نام بنیاد پیت-جولی را راه‌اندازی می‌کنند. این بنیاد در همان سال تأسیس، مبلغ یک میلیون دلار را به پزشکان بدون مرز و سازمانی دیگر حامی حقوق کودکان اهدا می‌کند، چند ماه بعد و در ماه اکتبر نیز مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰ دلار دیگر به مؤسسه خیریه دیگر اهدا می‌شود. بر طبق اسناد رسمی، برد پیت و آنجلینا جولی تنها در سال ۲۰۰۶ مبلغی حدود ۸٫۵ میلیون دلار را در این مؤسسه خیریه متعلق به خود سرمایه‌گذاری کردند که ۳٫۴ میلیون دلار دیگر در سال ۲۰۰۷ را نیز باید به آن افزود.
در ماه جون سال ۲۰۰۹ مبلغ یک میلیون دلار به بخش حمایت از پناهجویان سازمان ملل اهدا می‌کنند تا صرف آوارگان پاکستانی آواره بر اثر جنگ نظامیان و طالبان شود. در سال ۲۰۱۰ نیز مبلغ یک میلیون دلار به پزشکان بدون مرز اهدا شد تا صرف هزینه‌های کمک‌های پزشکی فوری به بیماران در زلزله هائیتی شود.

علاقه برد پیت به معماری

به علت علاقه به معماری و ساخت و ساز، مالک شرکتی در حوزه معماری و سازهای سازگار با محیط زیست می باشد

مدل عینک آفتابی بازیگران مشهور مرد ایرانی

علاقه برد پیت به مجسمه سازی

در بیوگرافی برد پیت آمده است: بعد از طلاق در استودیوی مجسمه سازی دوستش توماس هوسیگو شروع به فعالیت کرد و می گوید سعی می کنم مواد را بشناسد

بیماری عجیب برد پیت

برد پیت در گفت‌وگو با مجله جی کیو/GQ با اطمینان گفت مشکل پروسوپاگنوزیا یا کوری چهره دارد، اختلالی عصبی که ناتوانی در تشخیص چهره‌ها مشخصه بارز آن است و از هر ۵۰ نفر ۱ نفر به آن دچار می‌شود.

به گفته این ستاره ۵۸ ساله هالیوودی وی در به یاد آوردن و تشخیص چهره‌ها مشکل دارد و این باعث شده سرد و گوشه‌گیر به نظر برسد.

وی در ادامه گفت: هیچکس باورم نمی‌کند. دوست دارم با کسی که مشکل مشابهی دارد ملاقات کنم.

ابتلای برد پیت به کوری چهره هنوز به طور رسمی از سوی هیچ پزشکی تایید نشده است

این اولین بار نیست که بازیگر فیلم‌های آقا و خانم اسمیت و هفت می‌گوید به اختلال کوری چهره مبتلاست. وی در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با مجله اسکوایر درباره مشکلی که دارد، گفت: خیلی از مردم از من متنفرند چون فکر می‌کنند به آنها بی‌احترامی می‌کنم. به من می‌گویند خودپسندی، می‌گویند مغروری اما خودم هم از وضعی که دارم سردرنمی‌آورم. من نمی‌توانم چهره‌ها را تشخیص دهم.

معلوم نیست آیا برد پیت آزمایش‌های لازم برای تشخیص این اختلال را انجام داده است یا نه اما ابتلای او به این بیماری هنوز به طور رسمی از سوی هیچ پزشکی تایید نشده است.

اعتیاد برد پیت به الکل و الکلیسم

در سپتامبر سال ۲۰۱۶، پیت مصرف الکل و اعتیاد به آن را ترک کرد و در جلسات ترک مشروبات الکلی به صورت ناشناس حاضر شد. او در دسامبر سال ۲۰۱۹، مقاله ای برای مجله اینترویو نوشت که در آن با همکار قدیمی خود که اعتیاد به الکل را ترک کرده، آنتونی هاپکینز دربارهٔ تجربیات خودشان از اعتیاد و ترک آن سخن گفتند

برد پیت جذابترین مرد جهان

بسیاری از منابع، از جمله مجله امپایر از پیت به‌عنوان یکی از ۲۵ ستاره جذاب و سکسی سینما در سال ۱۹۹۵ نام برد. در همان سال از او به عنوان نماد جذابیت یاد شد و به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا شناخته شد.

پیت همین لقب را مجدداً در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد.پیت در لیست ۱۰۰ سلبریتی مشهور و قدرتمند مجله فوربز از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ قرار گرفت. در سال ۲۰۰۷ او در لیست ۱۰۰ نفره با نفوذترین افراد جهان در مجله تایم قرار گرفت. او دوباره در سال ۲۰۰۹ در لیست ۱۰۰ نفره مجله تایم در لیست “Builders and Titans” قرار گرفت.

برد پیت جذابترین مرد جهان

حقایق جالب درباره برد پیت

  • آرزوی کودکی برد پیت این بود که یک ستاره موسیقی راک شود.
  • برد پیت در پنج سالگی یک تفنگ شکاری از پدربزرگش هدیه می‌گیرد. این تفنگ نوعی میراث بردخانوادگی برای او محسوب می‌شود.
  • او از کلاس ششم ابتدایی شروع به سیگار کشیدن کرد.
  • در سال ۱۹۸۲ به عنوان خوش لباس‌ترین فرد مدرسه انتخاب شد.
  • برای بازی در فیلم هفت، بازی در فیلم آپولو 13 (1995) را رد کرد.
  • برای بازی در نقش اصلی فیلم ماتریکس (1999) پیشنهاد شد اما این نقش به کیانو ریوز رسید.
  • در برنامه تبلیغاتی کمپانی تویوتا حضور داشت، این تبلیغ فقط در کشورهای آسیایی پخش شد و برای محبوبیت این کمپانی تاثیر بسزایی داشته است.
  • برای بازی در فیلم “هفت سال در تبت” توسط کشور چین ممنوع الورود شد.
  • از گری اولدمن، شان پن و میکی رورک به عنوان قهرمانان خودش یاد می کند.
  • برای بازی در فیلم “تروا” 9 کیلو وزن اضافه کرد.
  • برای سورپرایز کردن جنیفر آنیستون – که تبار یونانی دارد – پنهانی به کلاس زبان یونانی می رفت.
  • دایان ویست بازیگر مورد علاقه اش است.
  • بازویش هنگام فیلمبرداری فیلم هفت شکست.
  • برای بازی در دو فیلم اسلیپی هالو (1999) و چارلی و کارخانه شکلات سازی (2005) در نظر گرفته شد اما هر دو نقش به جانی دپ رسید.
  • گواهی نامه خلبانی دارد.
  • در سال ۲۰۰۶ او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها وقتی ازدواج می‌کند که ازدواج همجنسبازان نیز در امریکا قانونی اعلام شود.
  • برد پیت فردی کمال گرا در بازیگری است. او پیش از شروع فیلم برداری فیلم Fight Club از دندانپزشکش خواست تا دندان جلوی او را بشکند تا بیشتر به نقش نزدیک شود. البته پس از پایان فیلمبرداری دندانش را ترمیم کرد.
  • علاقه ای به بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت نداشت.
  • برد پیت و راسل کرو دو گزینه اصلی ریدلی اسکات برای فیلم گانگستر آمریکایی (2007) بودند اما این نقش به راسل کرو رسید.
  • او گیاهخوار است.
  • به زبان فرانسوی مسلط است.
  • ثروت برد پیت حدود 300 میلیون دلار برآورد شده است.
  • صبح که از خواب پا می شود، آتش روشن می کند. شب که به خواب می روم هم آتش برپا می کند، می گوید آتش بهم حس زندگی می کند
  • در ۲ ژوئن ۲۰۱۵، سیاره کوچک ۲۹۱۳۲ به احترام وی، (Bradpitt) نامگذاری شد.

شروع فعالیت هنری برد پیت

در ادامه ی بیوگرافی برد پیت میرسیم به فعالیت هنری او در سینما و تلویزیون. در سال 1987 وقتی 24 ساله بود با مصاحبه های تلویزیون کارش را شروع کرد و سپس در یک شو و سپس درام تلویزیونی سال 1990 بازیگری را تجربه کرد

پیت در حالی که برای شغل خود در لس آنجلس تلاش می‌کرد، از مربی بازیگری، روی لاندن درس‌هایی آموخت. حرفه بازیگری پیت در سال ۱۹۸۷ با بازی جزئی در فیلم‌های هیچ راهی وجود ندارد (۱۹۸۷)، سرزمین هیچ‌کس (۱۹۸۷) و کمتر از صفر (۱۹۸۷) آغاز شد.

در ماه مه ۱۹۸۷، او اولین نقش تلویزیونی خود را در یک نقش دو اپیزودی در یک سریال آبکی در شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی به‌نام دنیایی دیگر انجام داد.

در نوامبر همان سال، پیت به عنوان میهمان در سریال کمدی شبکه سی‌بی‌اس به نام Trial and Error و سریال کمدی شبکه ای‌بی‌سی به نام مسائل اولیه حضور داشت.

ورود حرفه ای برد پیت

او بین دسامبر ۱۹۸۷ و فوریه ۱۹۸۸ در چهار قسمت از سریال تلویزیونی دالاس در نقش رندی، دوست پسر شارلی وید (با بازی شالین مک کال) ظاهر شد.

سپس در سال ۱۹۸۸، پیت به عنوان مهمان در سریال پلیسی خیابان جامپ شماره ۲۱ شبکه رسانه ای فاکس حضور یافت.

در همان سال، کشورهای یوگسلاوی و ایالات متحده آمریکا برای تولید فیلم نیمه تاریک خورشید با یکدیگر همکاری کرده و نقش اصلی را به پیت دادند. داستان این فیلم درمورد یک جوان آمریکایی است (پیت) که توسط خانواده اش به سواحل آدریاتیک سفر می‌کند تا دارویی برای بیماری پوستی پیدا کند. این فیلم در زمان شروع جنگ استقلال کرواسی بایگانی شد و تا سال ۱۹۹۷ اکران نشد.

پیت در سال ۱۹۸۹ در دو فیلم سینمایی ظاهر شد: اولین فیلم، شامل بازی او در نقش مکمل مرد در فیلم کمدی با هم خوشبخت و دومین نقش اصلی او در فیلم ترسناک طبقه برنده بود. این‌ها جزو اولین فیلم‌های پیت بودند که به سینماها راه یافتند.

او در مجموعه‌های تلویزیونی سی ثانیه، Head of the class ،کابوس‌های فردی، و (برای بار دوم) مسائل اولیه به عنوان مهمان ظاهر شد.

پیت برای بازی در فیلم تلویزیونی Too Young to Die در نقش بیلی کانتون، یک معتاد به مواد مخدر که از یک جوان فراری (با بازی ژولیت لوئیس) سوءاستفاده می‌کند، بازی کرده‌است. داستان فیلم دربارهٔ یک نوجوان سوءاستفاده گر است که به جرم قتل به اعدام محکوم می‌شود. کن تاکر از مجله انترتینمنت ویکلی نوشت: «پیت (در نقش) یک حقه باز باشکوه به‌عنوان دوست پسر او (جولیت لوئیس) است و بسیار بدذات بنظر می‌رسد، او واقعاً ترسناک است.» در همان سال، پیت در شش قسمت از فیلم تلویزیونی Glory Days ایفای نقش کرد و در شبکه اچ‌بی‌او در فیلم تلویزیونی نگاره نقش مکمل را بازی کرد.

حضور بعدی او در سال ۱۹۹۱ و در فیلم از میان مسیرها رخ داد. پیت نقش جو مالونی، دونده دبیرستان را به همراه یک برادر جنایتکارش، با بازی ریک شرودر به تصویر کشید.

تمام نکات خواندنی بیوگرافی سام درخشانی و ماجرای ازدواج او با عسل امیرپور

پیت پس از سالها بازی در نقش مکمل در فیلم‌ها و حضور مکرر به‌عنوان مهمان در برنامه و فیلم‌ها، در نقش مکمل مرد در فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۱۹۹۱ به نام تلما و لوییز شهرت بیشتری پیدا کرد. برد پیت با بازی در این فیلم اولین نقش اصلی خود را تجربه کرد. برد پیت که در این فیلم اولین نقش‌آفرینی حرفه‌ای خود را برعهده دارد همان‌چیزی است که باید باشد. با اینکه نقش‌های اصلی را بازیگران زن برعهده دارند اما او هرگاه جلوی دوربین ظاهر می‌شود توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در این فیلم وی نقش یک دزد پاره وقت را دارد که با تلما (با بازی جینا دیویس) دوست می‌شود تنها برای آن که بتواند با پس انداز لوییز (با بازی سوزان ساراندون) فرار کند. این دو زن کم کم در مسیر بیچارگی و جرم و جنایت قرار می‌گیرند که موجب می‌شود نهایتا خود را با ماشین به گرند کانیون پرتاب کنند. برد پیت با وجود آن که نقش کوچکی در این فیلم فمنیستی ایفا می‌کند، کاملا جذاب و به یاد ماندنی ظاهر شده است. دیویس و ساراندون نیز بی‌نظیر بازی کرده‌اند و در مجموع این فیلم که پایانی بسیار به یاد ماندنی دارد، یکی از بهترین فیلم های ریدلی اسکات محسوب می‌شود. ویژگی ساختاری تلما و لوئیز در نوع تیپ‌سازی در بین بازیگران مرد است و تمام بازیگران مرد فیلم از جمله برد پیت تیپ هستند.

برد پیت در فیلم تلما و لوئیز
برد پیت در فیلم تلما و لوئیز

شما در حال مطالعه بیوگرافی برد پیت در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

پس از تلما و لوئیز، پیت در سال ۱۹۹۱ و در فیلم کم بودجه جانی سوئید در نقش یک ستاره راک حضور داشت و در سال ۱۹۹۲ در فیلم لایو اکشن و فانتزی جهان باحال بازی کرد که این لایو اکشن دارای نقدهای ضعیف و عملکرد ضعیف در گیشه بود.

برد پیت اولین نقش اصلی خود را در پروژه‌ای با بودجه کلان در فیلم «رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند» در سال 1992 بازی کرد.

این فیلم که یکی از فیلم های قدیمی برد پیت است، درامی مربوط‌به دوره‌ای خاص است که براساس رمان نیمه زندگینامه‌ای به همین نام ساخته شده و پیت در نقش پل، برادر نورمن (کریگ شفر) بازی کرده است. فیلم‌نامه این فیلم توسط ریچارد فریدنبرگ نوشته شده است. فیلم در اطراف شهر میزولا در ایالت مونتانا آمریکا اتفاق میفتد و داستان دو پسر یک کشیش را روایت می‌کند، که یکی از آن‌ها درس‌خوان و دیگری کودکی سرکش است. آن‌ها در دوره زمانی روزهای سخت پس از جنگ جهانی اول تا رکود بزرگ در آمریکا که شامل ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا می‌شد در منطقه کوه های راکی بزرگ می‌شوند و به سن بلوغ می‌رسند. این فیلم از دیدگاه نورمن روایت می‌شود، پسراني که توسط پدرشان تربیت شده‌اند و پس از مدتی دوری از او در بزرگسالی با وضعیتی آشفته به خانه بازمی‌گردند. این فیلم دستاویز خوبی برای پیت بود که بتواند استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد و ثابت کند که بازیگر ماهری است. همکاری پیت با تیمی حرفه‌ای و کاربلد باعث شد تا نقش او بهتر دیده شود. از نکات قابل‌توجه فیلم می‌توان به فیلم‌برداری خیره‌کننده آن اشاره کرد که اسکار فیلم‌برداری را به ارمغان آورد. از A River Runs Through It به‌عنوان فیلمی یاد می‌شود که باعث ارتقای بازیگری پیت و تبدیل شدن او به ستاره‌ای مشهور شد.

ژانت موک در مجله پیپل از ایفای نقش او برای این شخصیت به عنوان یک عملکرد شغلی یاد می‌کند و نقدهایی به آن وارد کرد. پیت اعتراف کرده‌است که هنگام ساخت فیلم تحت فشار بوده و گفت که این یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش می‌باشد و خیلی عجیب است که در نهایت این فیلم یکی از مواردی بوده که او بیشتر به آن توجه کرده بود و در آن بازی کرده‌است. علی‌رغم این صحبت‌ها، پیت معتقد بود که او از کار با چنین بازیگران با استعدادی سود برده‌است. او همکاری با ردفورد را با بازی تنیس با یک بازیکن بهتر مقایسه کرد و گفت «وقتی با کسی بهتر از خودت بازی کنی، بازیت بهتر می‌شود.»

برد پیت در فیلم رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند
برد پیت در فیلم رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند

در سال ۱۹۹۳، پیت در فیلم کالیفرنیا با ژولیت لوئیس همبازی شد. او در نقش اریل گریس، یک قاتل زنجیره ای و شوهر حقه باز کاراکتر ژولیت لوئیس ایفای نقش کرد. نقش پیت توسط پیتر تراورس از مجله رولینگ استون اینگونه توصیف شد «فوق‌العاده، همه جذابیت‌های ظاهری و جسمانی یک پسر را داراست و همچنین دارای ویژگی‌های مردانه و صدای کلفت و خشنی است که مانند یک تهدید به حساب می‌آید.» پیت همچنین توجهات زیادی را برای ایفای نقش مختصری در فیلم داستان عاشقانه واقعی بدست آورد. در این فیلم، او نقش یک حسابدار را بازی کرد که با وجود ژانر اکشن فیلم، جلوه‌های طنز به آن می‌بخشید. او سال ۱۹۹۳ را با برنده شدن جایزه انجمن ملی صاحبان سینما به پایان رساند.

برد پیت در فیلم کالیفرنیا
برد پیت در فیلم کالیفرنیا

شهرت برد پیت

۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸:سالهای پیشرفت و موفقیت برد پیت

در سال ۱۹۹۴، پیت، خون‌آشام لوئی دو پوئنت دو لاک را در فیلم ترسناک مصاحبه با خون‌آشام براساس رمانی به همین نام به نویسندگی آن رایس در سال ۱۹۷۶ به تصویر کشید.

این فیلم خون آشامی ترسناک که براساس یک رمان پرفروش ساخته شده است را می‌توان یک اثر خاص از دغدغه‌های دو خون آشام دانست که در اواسط داستان با مفاهیم فلسفی دنیای خون آشامان و انسان‌ها مواجه می‌شوند. دو ستاره فیلم برد پیت و تام کروز هستند که کماکان یکی از شناخته‌ شده ترین خون آشامان تاریخ سینما محسوب می‌شوند. داستان این فیلم روایتگر یک خون‌آشام با بازی برد پیت است که روی صندلی مصاحبه می‌نشیند و تمام زندگیش را از ابتدا تا انتها تعریف می‌کند. از عاشق شدنش می‌گوید، خیانتی که در حقش شده، عذابی که از تنهایی می‌کشد و عطش سیری ناپذیرش برای خون.

این فیلم در گیشه موفق شد و بازی پیت مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. با این حال، پیت گفته است که از کار در این فیلم لذت نمی‌برد، در درجه اول به دلیل فیلم‌برداری‌های شبانه و گریم‌های سنگین. علاوه بر این، او محیط فیلمبرداری استودیو را بسیار مأیوس کننده دید. اما این اثر یک فیلم خون آشام بسیار ظریف بود، و پیت در نقش لوئیس عملکردی بی سر و صدا ویرانگر را ارائه می‌دهد. رابطه‌ای که او با شخصیت کریستن دانست 12 ساله دارد، محور عاطفی روایت را تشکیل می‌دهد.

علی‌رغم برنده شدن دو جایزه فیلم MTV در سال ۱۹۹۵، عملکرد او با استقبال ضعیفی روبرو شد. به گفته نشریه دالاس آبزرور، برد پیت قسمت عمده ای از مشکل در فیلم را تشکیل می‌داد و هنگامی که کارگردانان بر از خود راضی بودن و حماقت او تأکید می‌کنند، او باعث لذت و خوشحالی بینندگان می‌شود و این احساسات تأکید شده را به بیننده القا نمی‌کند. اما در مورد بازی او در این فیلم، چیزی وجود ندارد که نشان دهنده عذاب درونی او (لویی) باشد و این نواقص او را به لویی، خون‌آشام خسته کننده تبدیل می‌کند.

برد پیت در فیلم مصاحبه با خون‌آشام
برد پیت در فیلم مصاحبه با خون‌آشام

برای اطلاعات بیشتر درباره ی بیوگرافی برد پیت با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

برای بسیاری افسانه‌های خزان به منزله‌ی فیلمی است که جایگاه برد پیت را به‌عنوان ستاره هالیوود تثبیت کرد. این فیلم که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد از رمانی به همین نام اقتباس شده بود و کارگردانی آن بر عهده ادوارد زوئیک بود. از بازیگران دیگری که برد پیت را در این فیلم یاری می‌کردند می‌توان از ستاره‌هایی مثل آنتونی هاپکینز و هنری توماس نام برد. با این فیلم بود که پیت برای اولین‌بار نامزد گلدن گلوب شد. زمان داستانی این فیلم به قبل از جنگ جهانی اول برمی‌گردد و درباره سه برادر و پدرشان است که در جنگلی دور افتاده زندگی می‌کنند و محوریت داستانی فیلم نمایش تاثیری است که جنگ بر زندگی‌ آن‌ها می‌گذارد. پیت در این فیلم در نقش تریستان لادلوف، برادر وسطی بوده و شخصیتی به مراتب پیچیده‌تر نسبت به برادران دیگر خود دارد و در کل می‌توان بازی او در این فیلم را قابل لمس، دارای جنبه دراماتیک بالا و صمیمی توصیف کرد. پیت در این فیلم به‌لطف نقشی چالش برانگیز به‌عنوان شخصیتی که آسیب‌های زیادی را تجربه می‌کند ، در هر صحنه هنرنمایی می‌کند. از موفقیت‌های این فیلم می‌توان به اسکار فیلم‌برداری و چهار نامزدی گلدن گلوب اشاره کرد. برد پیت برای نمایش تمام عیار یک قهرمان سرکش در این فیلم تحسین منتقدان و مخاطبان فیلم را برانگیخت.

زمان اکران فیلم کمدی بخارست مشخص شد
برد پیت در فیلم افسانه‌های خزان
برد پیت در فیلم افسانه‌های خزان

در سال ۱۹۹۵، پیت در تریلر جنایی هفت بازی کرد و نقش یک کارآگاه که دنبال قاتل زنجیره ای است که افراد را به علت انجام هفت گناه کبیره به قتل می‌رساند، بازی کرد.

اکثرا موافق این موضوع هستند که Seven نسبت به متوسط تریلرهای جنایی سطح بالاتری دارد و این بیشتر به خاطر بازی های خارق‌العاده بازیگرانی مثل برد پیت، مورگان فریمن و همچنین نقش متفاوت و غافگیرکننده کوین اسپیسی است. بی‌شک seven شاهکار دیوید فینچر محسوب می‌شود و فینچر به خوبی از پس کارگردانی داستانی سیاه و گیرا برمی‌آید. شاید دور از ذهن نباشد اگر از بازی پیت در هفت به‌عنوان مشهورترین بازی کارنامه‌اش یاد کنیم. بازی او در نقش یک کاراگاه تازه‌کار با نام میلز در آخرین لحظات فیلم ضربه‌ای ویران‌گر وارد می‌کند و غافلگیرکننده است. سامرست (مورگان فریمن) که یک کارآگاه مهربان و کارکشته است و قرار است به‌زودی بازنشسته شود و چیزهای دردناکی در زندگی حرفه‌ای خود دیده پیت را همراهی می‌کند. آن‌ها مأموریت دارند جلوی یک قاتل زنجیره‌ای را بگیرند که قتل او براساس هفت گناه مرگبار است اما خیلی زود بیش از آن‌چه که باید درگیر پرونده می‌شوند. ویژگی مهم نقش پیت ضعف‌هایی است که در شخصیت او به‌عنوان قهرمان وجود دارد و او با بازی درستی که از خود به نمایش می‌گذارد به‌عنوان یک شخصیت پیچیده و نه چندان کامل در ایفای این نقش می‌درخشد. فیلم موفق می‌شود فضای جهنم‌گونه مدنظرش را به خوبی ترسیم کند و کاری می‌کند تا مخاطب، خود را در جایگاه پلیس‌ها قرار داده و در تعقیب قاتل حرفه‌ای، مانند آن‌ها زندگی کند.

پیت این فیلم را یک فیلم عالی و فوق‌العاده خواند و اعلام کرد این فیلم، افق‌های بازیگری او را گسترش می‌دهد. او ابراز خرسندی کرد که از بازی در نقش کاراکترهای پسران زیبا و جذاب به سمت به بازی در نقش کاراکترهای عیب‌دار سوق پیدا کرده‌است. عملکرد او در این فیلم با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، مجله ورایتی گفت که این فیلم در بهترین حالت ممکن عمل می‌کند. بیشتر اظهارها در مورد توانایی پیت برای تبدیل شدن به عنوان کاراکتر کارآگاهی مصمم بود. فیلم هفت در گیشه بین‌المللی ۳۲۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

عکس برد پیت و مورگان فریمن در فیلم هفت
عکس برد پیت و مورگان فریمن در فیلم هفت

به دنبال موفقیت این فیلم، پیت در نقش یک آنارشیست روان پریش به نام جفری گوینز، در فیلم علمی-تخیلی ۱۲ میمون، ساخته تری گیلیام، در سال ۱۹۹۵ بازی کرد.

۱۲ میمون یکی از اولین چشم‌اندازهای برد پیت در مقام بازیگر به‌عنوان کاراکتری منفی و پیچیده بود که این تنوع اجرایی به پرفورمنس او در این فیلم کمک شایانی کرد. ۱۲ میمون که در رده آثار علمی تخیلی قرار می‌گیرد، فیلمی است که در آن از حضور ستارگانی مثل بروس ویلیس درکنار برد پیت بهره‌مند شده است. کول (ویلیس) که در زمان آینده به‌دنبال این بوده است که زودتر مرگ خود را رقم بزند به عقب فرستاده می‌شود تا نمونه‌ای از طاعون را قبل از جهش نابود کند و بشریت را نجات دهد. در سال ۱۹۹۰ او در یک تیمارستان با جفری (برد پیت) که بیماری بیش فعال و با ذهنیتی فانتزی است و توانایی گفتن ۱۰۰۰ کلمه در دقیقه را دارد ملاقات می‌کند. بازی دیوانه‌وار برد پیت که با رعایت جزئیات زیادی همراه شده است به غیر از کمک به تقویت خط داستانی تا حد زیادی بازی ویلیس را به‌عنوان نقش اصلی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

این فیلم انتقادات مثبتی درمورد بازی پیت کسب کرد. جانت ماسلین از مجله نیویورک تایمز، فیلم دوازده میمون را «خشن و نگران کننده» خواند و در مورد عملکرد فوق‌العاده پیت اظهار نظر کرد. ۱۲ میمون نقطه عطف مهمی در زندگی برد پیت محسوب می‌شود چرا که با ایفای این نقش برای اولین‌بار نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار شد. منتقدان سکانس پایانی فیلم را شبیه به دیوانه بازی‌های جوکر در بتمن کریستوفر نولان دانسته‌اند.

برد پیت در فیلم 12 میمون
برد پیت در فیلم 12 میمون

سال بعد، او در فیلم خواب روها بر اساس رمانی به همین نام، از لورنزو کارکاتررا ظاهر شد. این فیلم با بازخوردهای مختلفی روبرو شد. در فیلم متعلق به شیطان (سال ۱۹۹۷) پیت، در مقابل هریسون فورد، در نقش تروریست ارتش جمهوری‌خواه ایرلندی، روری دیوانی، بازی کرد. او برای ایفای این نقش لازم بود لهجه ایرلندی را یاد بگیرد. انتقاداتی در مورد لهجه او شکل گرفت. سانفرانسیسکو کرونیکل نوشت: «پیت لحن درست لهجه را پیدا کرده‌است، اما در بعضی مواقع لهجه او آزار دهنده می‌شود و درک آنچه او می‌گوید دشوار است». روزنامه چارلستون اظهار داشت که لهجه پیت را در فیلم پسندیده‌است. فروش فیلم متعلق به شیطان در سراسر جهان ۱۴۰ میلیون دلار بود و یک شکست مهم تجاری محسوب شد.

برد پیت در فیلم متعلق به شیطان
برد پیت در فیلم متعلق به شیطان

بعداً در همان سال، او نقش هاینریش هارر، کوهنورد اتریشی در فیلم هفت سال در تبت، اثر ژان ژاک آناود را بازی کرد. پیت ماه‌ها برای ایفای این نقش آموزش کوهنوردی و کوه پیمایی دید و ایفای این نقش تمرین‌های زیادی لازم داشت از جمله صخره‌نوردی در کالیفرنیا و آلپ اروپا با همبازی خود، دیوید تیولیس.

برد پیت در فیلم هفت سال در تبت
برد پیت در فیلم هفت سال در تبت

در ادامه ی بیوگرافی برد پیت آمده است: در سال ۱۹۹۸، پیت نقش اصلی فیلم عاشقانه-فانتزی با جو بلک آشنا شوید را دریافت کرد. وی شخصیتی از جهان مرگ را که در بدن یک مرد جوان ساکن است به تصویر کشید که یادمی‌گیرد انسان بودن چگونه است. این فیلم با بازخوردهای مختلفی روبرو شد و بسیاری انتقاداتی نسبت به عملکرد پیت داشتند. به گفته میک لاسال از کرونیکل سانفرانسیسکو، پیت قادر نبود باعث شود مخاطب باور کند که او از همه رمز و راز مرگ و ابدیت خبر دارد. راجر ابرت اظهار داشت که پیت بازیگر خوبی است، اما این اجرایش یک محاسبه غلط بود.

برد پیت در فیلم با جو بلک آشنا شوید
برد پیت در فیلم با جو بلک آشنا شوید

۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳: آغاز شهرت برد پیت

چهار سال بعد از همکاری موفق پیت با فینچر او این بار در باشگاه مشت‌زنی با فینچر همکاری کرد. بازی در نقش تایلر دوردن در fight club که یک کالت کلاسیک محسوب می‌شود پیت را قادر ساخت تا با تمام هنرش به ایفای نقش بپردازد. فیلم «باشگاه مشت‌زنی» درامی تأثیرگذار و اقتباسی از کتابی به همین نام اثر «چاک پالانیک» است. این فیلم به کارگردانی «دیوید فینچر» و بازی های «برد پیت»، «ادوارد نورتون» و «هلنا بونهم کارتر» در سال ۱۹۹۹ اکران شد اما مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار نگرفت. این اثر آخرین فیلم برد پیت در قرن بیستم به شمار می‌رود. باشگاه مشت ‌زنی فیلم مدرن و کالتی است که جلوتر از زمان خود حرکت کرد و چندین سال پس از اکران ارزش‌های خود را اثبات کرد. فایت کلاب نقدی جدی بر زندگی مدرن و نظام سرمایه‌داری حاکم بر زندگی انسان‌ها دارد و این نقد را در قالب یک داستان جذاب به خوبی منتقل می‌کند.

برد پیت در نقش تایلر دارن که به عقیده بسیاری بهترین فیلم برد پیت است، با بازی دیوانه‌وار خود در تاریخ سینما ماندگار شد. تایلر معتقد است که برای رهایی از عقده‌های درونی و مشکلات زندگی، بهتر است به مشت ‌زنی و دعوا بپردازیم تا خود را رها کنیم. به همین منظور او در زیر زمین، باشگاه مشت‌ زنی خود را تأسیس می‌کند و عضوهای جدید می‌پذیرد. این تازه شروع داستان عجیب و غریب این درام دیوانه‌وار فینچر است. بدون تردید در این فیلم سینمایی برد پیت بهترین نقش خود را بازی کرده است. او به همراه ادوارد نورتون برای آمادگی بیشتر برای ایفای نقش‌هایشان، به کلاس‌های بوکس، تکواندو و مبارزات ترکیبی رفتند و ساعت‌های زیادی را به تحقیق درباره‌ی مسابقات مبارزه در قفس پرداختند. حتی پیت به‌صورت داوطلبانه پیش دندان‌پزشک رفت و از وی خواست تا تعدادی از دندان‌های جلویش را خراب کند! فیلم‌شناسی برد پیت نشان می‌دهد که او تا چه حد در انتخاب نقش‌های خود ریسک‌پذیر است. در ابتدا راسل کرو برای بازی در نقش تایلر داردن در نظر گرفته شده بود، اما در انتها این نقش با دستمزد ۱۷.۵ میلیون دلار به برد پیت رسید. ادوارد نورتون نیز تنها با دستمزد ۲.۵ میلیون دلار حاضر به ایفای نقش در این فیلم شد. درنهایت اگر این اثر را تا به حال تماشا نکرده‌اید یکی از بهترین فیلم‌ها و بازی‌های تاریخ سینما را از دست داده‌اید.

معرفی سریال 1923 پیش‌درآمد Yellowstone
برد پیت در فیلم باشگاه مبارزه
برد پیت در فیلم باشگاه مبارزه

برد پیت کمتر به خاطر بازی در نقش های کمدی شناخته می‌شود (به‌خصوص در اوایل کار خود)، اما او ثابت کرد که می‌تواند با نوعی شوخ‌ طبعی سیاه‌گونه پس از بازی در نقش یک گنگستر بریتانیایی در فیلم Snatch ساخته گای ریچی توانایی خود را نشان دهد. در سال ۲۰۰۰، پیت به عنوان یک بوکسور کولی ایرلندی با لهجه ای به سختی قابل درک در فیلم گانگستری گای ریچی به نام قاپ زنی ایفای نقش کرد. پیت به خوبی از پس نقش میکی اونیل که یک بوکسور ایرلندی است برآمده. بیشترِ شوخ طبعی‌های او برآمده از لهجه بسیار غلیظ ایرلندی‌اش ناشی می‌شود که باعث سردرگمی شخصیت‌های دیگر و مخاطبان می‌شود. چندین صاحب نظر، منتقد این فیلم بودند. با این حال، بیشتر از پیت برای ایفای نقشش تمجید می‌شود.

هنگامی که تامی (استیون گراهام) و جرج (آدام فوگرتی) برای خرید کاروان با مسافران ایرلندی روبه‌رو می‌شوند میکی و استعداد او در بوکس را کشف می‌کنند و او را برای شرکت در مبارزات و جذب درآمد به خدمت می‌گیرند. شمایل برد پیت در این فیلم بی‌شباهت به دیگر شمایل آثار گای ریچی نیست و او توانسته به‌لطف یک بازی خوب و متفاوت کمدی، عملکردی قابل قبول در این نقش از خود به‌جای بگذارد. در این فیلم حتی اگر نتوان از لهجه میکی اونیل چیزی فهمید پیت آن‌چنان این نقش را برای خود کرده است که می‌توانید از بوکس‌های واقعی او لذت ببرید. میکی اونیل را می‌توان در میان آثار دوست‌داشتنی برد پیت قرار داد و با اینکه مخاطب هرگز نمی‌تواند حقیقت‌ حرف‌های او را کاملا متوجه شود بااین‌حال انگار در حال تجربه کردن بازی بوکس همراه‌با اوست.

میک لاسال از سانفرانسیسکو کرونیکل گفت: پیت در نقش یک ایرلندی بازی می‌کرد که لهجه اش خیلی غلیظ است به طوری که انگلیسی‌ها هم نمی‌توانند دیالوگ‌های او را به خوبی متوجه شوند، و ادامه داد که قبل از فیلم قاپ زنی، پیت به ایفای نقش در فیلم‌هایی که بی محتوا و فقط مخصوص گیشه بودند مشغول بود اما اخیراً حرفه خود را در کمدی سیاه و فیلم‌های برون‌گرایی گسترش داده‌است. در حالی که ایمی توبین از ویلج ویس ادعا کرد که پیت با ایفای یک نقش در فیلم کمدی، بسیار بامزه بازی می‌کند.

برد پیت در فیلم قاپ زنی
برد پیت در فیلم قاپ زنی

سال بعد پیت در مقابل جولیا رابرتز در کمدی رمانتیک مکزیکی بازی کرد، که این فیلم از موفقیت در گیشه نیز برخوردار شد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

نقش بعدی پیت، در فیلم جاسوس بازی (سال ۲۰۰۱) با فروش ۱۴۳ میلیون دلار، در نقش تام بیشاپ، یکی از اعضای بخش فعالیت‌های ویژه سازمان سیا بود که از کاراکتری که رابرت ردفورد آن را بازی کرد، راهنمایی و مشاوره می‌گرفت. مارک هولکومب از وبگاه خبری سلان از این فیلم لذت برد، اگرچه خاطرنشان کرد که نه پیت و نه ردفورد ارتباط عاطفی زیادی برای مخاطب ایجاد نکردند.

در این فیلم رابرت ردفورد نقش یک افسر سی‌آی‌ای به نام ناتان مویر را بازی می‌کند که در دوران پایانی خدمت خودش است. این فیلم روایت‌گر ماجرایی در آخرین ۲۴ ساعت کاری او پیش از بازنشستگی‌اش است. جاسوس بازی با قصه‌گویی خاص خود حتی مخاطب را هم در دقایق ابتدایی فریب می‌دهد و با صبر و حوصله دست به خلق داستانی می‌زند که خیانت و سیاهی در نقطه به نقطه‌ی آن جای گرفته است. در ابتدای کار، بیننده فکر می‌کند با یکی دیگر از فیلم‌های اکشن این سبک روبه‌رو است که از قضا سکانس آغازین‌اش را نیز در اوج هیجان خلق کرده و طبیعتا در ادامه هم اکشن حجم بالایی از دقایق آن را تشکیل می‌دهد. تام بیشاپ، با بازی براد پیت، یک کارمند جوان سی‌آی‌اِی است که در آستانه‌ی اعدام در یک زندان در چین است. مشخص است که سران سی‌آی‌ای قصد ندارند مانع مرگ او شوند اما مویر، برخلاف تصمیمات گذشته‌اش، این بار تصمیم می‌گیرد بیشاپ را نجات دهد. هیجان بالای فیلم از زمانی‌که مویر تصمیم می‌گیرد به زندان چینی یورش برده و پیت را آزاد کند به مخاطب منتقل می‌شود و تماشاگر، فیلم را بدون وقفه و افت داستان تا انتها دنبال می‌کند. بازی خوب رابرت ردفورد به‌عنوان نقش اصلی کمک شایانی به پریشان‌حالیِ نقش پیت در جایگاه یک زندانی می‌کند.

برد پیت در فیلم جاسوس بازی
برد پیت در فیلم جاسوس بازی

در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۱، پیت به عنوان مهمان در فصل هشتم سریال تلویزیونی دوستان ظاهر شد و در نقش یک شخص با کینه از ریچل گرین (با بازی جنیفر آنیستون)، که پیت در آن زمان با او ازدواج کرده بود، بازی کرد.او برای ایفای این نقش، نامزد دریافت جایزه امی در رده بازیگران مهمان برجسته در سریال کمدی شد.

در دسامبر ۲۰۰۱، پیت در نقش راستی رایان در فیلم یازده یار اوشن -که بازسازی فیلمی در دهه شصت بود- به گروه بازیگرانی از جمله جورج کلونی، مت دیمون، اندی گارسیا و جولیا رابرتز پیوست.

داستان فیلم درباره سارقی به نام دنیل اوشن (با بازی جورج کلونی) است که به‌تازگی از زندان آزاد شده‌ است. اوشن بلافاصله پس از آزادی از زندان نقشه‌ای جدید برای یک سرقت بزرگ می‌کشد. اوشن قصد دارد تا به خرانه‌ی یکی از کازینوهای زنجیره‌ای و سه‌گانه‌ی لاس وگاس دستبرد بزند و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از آن بدزدد. به همین دلیل دنی اوشن به ملاقات دوست قدیمی‌اش راستی رایان (با بازی برد پیت) می‌رود.

در این فیلم سینمایی برد پیت به خوبی توانسته هوش بالای شخصیت را نمایان کند و نقش یک قمارباز حرفه‌ای را بسیار خوب به نمایش بگذارد. فیلم‌شناسی برد پیت نشان‌دهنده ظرافت‌های بازی اوست. او می‌تواند به خوبی در هر فیلمی به مخاطب نزدیک شود.ماجرای دزدی اوشن، به همین سادگی‌ها پیش نمی‌رود و عوامل زیادی باعث خراب شدن نقشه او می‌شود. یازده یار اوشن با بازی بازیگران به نام خود فیلمی با موضوع سرقت است که الهام‌بخش بسیاری از فیلمهای سرقت محور بعد از خود شد. این فیلم از آخرین فیلم‌ های برد پیت در ژانر سرقت محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال فیلمی هستید که نزدیک به دو ساعت شما را هیجان‌زده و سرگرم کند این اثر سودربرگ را حتما تماشا کنید.

با استقبال خوب منتقدان، یازده یار اوشن در گیشه بسیار موفق بود و فروش ۴۵۰ میلیون دلاری در سراسر جهان داشت.

برد پیت در فیلم یازده یار اوشن
برد پیت در فیلم یازده یار اوشن

پیت در فوریه سال ۲۰۰۲ در دو قسمت از سریال Jackass ظاهر شد. در همان سال، پیت در اولین تجربه کارگردانی جرج کلونی و در فیلم اعترافات ذهن خطرناک ایفای نقش کرد. سال ۲۰۰۳ پیت کار دوبلوری را با دوبله شخصیت سندباد در انیمیشن سندباد: افسانه هفت دریا و همچنین یک قسمت از انیمیشن پادشاه جهنم امتحان کرد.

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳: شهرت جهانی برد پیت

پیت در سال ۲۰۰۴ دو نقش مهم سینمایی داشت، اولین فیلم مهم او بازی در نقش آشیل در تروآ و دومین فیلم او بازی مجدد در نقش راستی رایان، در دنباله فیلم یازده یار اوشن یعنی دوازده یار اوشن بود. وی قبل از فیلمبرداری تروآ، که براساس فیلم ایلیاد بود، شش ماه دوره آموزش شمشیر زنی را گذراند. او هنگام فیلمبرداری این فیلم دچار آسیب دیدگی از ناحیه تاندون پا شد که روند فیلمبرداری را چند هفته به تأخیر انداخت. استفان هانتر از روزنامه واشینگتن پست اظهار داشت که پیت در ایفای چنین نقشی سرآمد بود.

تروآ اولین فیلم تولید شده توسط شرکت پلن بی انترتینمنت بود که او دو سال قبل از آن فیلم با جنیفر آنیستون (همسر سابقش) و برد گری که مدیرعامل پارامونت پیکچرز بود، تأسیس کرده بود. دوازده یار اوشن در سراسر جهان ۳۶۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد و پل کلینتون از سی‌ان‌ان، زوج سینمایی پیت و کلونی را به عنوان بهترین زوج بازیگر مرد از زمان پل نیومن و رابرت ردفورد توصیف کرد.

ماجرای آشنایی و ازدواج برزو ارجمند و همسرش

داستان فیلم تروآ (Troy) همان‌گونه که از نامش پیدا است، از افسانه‌های یونانی الهام گرفته شده است. در این فیلم سربازان یونانی با هدف فتح تروا به این شهر لشکر کشیده و پس از اینکه راهی برای نفوذ به شهر پیدا نمی‌کنند، اسب چوبی بسیار بزرگی ساخته و با پنهان شدن در این اسب به داخل شهر نفوذ می‌کنند. این نقشه زمینه‌ساز فتح تروی و نابودی این شهر را فراهم می‌کند.

برد پیت در این فیلم در نقش آشیل، یکی از معروف‌ترین اسطوره‌های یونان باستان ایفای نقش می‌کند. بدون شک این فیلم از بسیاری از جهات شایستگی قرار گرفتن در فهرست بهترین فیلمهای برد پیت را دارد زیرا او به زیبایی نقش یک کاراکتر اسطوره‌ای را ایفا کرده و به خوبی زوایای مختلف شخصیت آشیل را به تصویر کشیده است. او همان اندازه که جنگ‌آوری و شجاعت آشیل را ایفا می‌کند، در نشان دادن احساسات و عواطف آشیل نیز موفق عمل کرده است. جالب است بدانید که برد پیت برای بازی در نقش آشیل، چیزی حدود شش ماه تمرین کرد و رژیم‌غذایی ویژه‌ای گرفت تا در قد و قواره یک اسطوره یونانی ظاهر شود. به همین جهت می‌توان به جرئت فیلم تروا را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخی برد پیت دانست.

برد پیت در فیلم تروآ
برد پیت در فیلم تروآ

شما در حال مطالعه بیوگرافی برد پیت در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

در سال ۲۰۰۵، پیت در نقش جان اسمیت در فیلم کمدی-حادثه ای آقا و خانم اسمیت به کارگردانی داگ لیمان بازی کرد. جان اسميت و جين اسميت هر دو به نوعي مأمور مخفي و آدمكش هستند. آن‌ها پنج يا شش سال در كنار هم زندگي كرده‌اند؛ بي آن كه بدانند شغل هر يك چيست. فیلم برای اینکه بهتر بتواند به شغل این زن و شوهر بپردازد از ساختاري مبتني بر مونتاژ موازي استفاده مي‌كند كه در نهايت به فيلم‌نامه ساختاري آينه‌اي مي‌دهد. نکته مهمی که در این اثر اهمیت دارد رابطه‌ی عاطفی نه چندان مستحکم زن و شوهر است که قبل از تمام دعواهای آن‌ها وجود داشته و شغل طرف مقابل صرفا بهانه است. بی‌شک مسئله‌ای که آقا و خانم اسمیت را تبدیل به اثری ماندگار می‌کند توجه به کلیشه‌های عادی زندگی است که می‌تواند در زندگی هر انسان معمولی‌ای وجود داشته باشد. اما این کلیشه وقتی با یک نبرد تمام عیار همراه می‌شود مخاطب‌اش دو چندان خواهد شد. آقا و خانم اسمیت ۴۷۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و این یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۵ بود.

برد پیت در فیلم آقا و خانم اسمیت
برد پیت در فیلم آقا و خانم اسمیت

برای فیلم بعدی، پیت در مقابل کیت بلانشت در درام چند روایتی بابل (محصول سال ۲۰۰۶) ساخته الخاندرو گونسالس اینیاریتو بازی کرد. عملکرد پیت با استقبال خوبی روبرو شد و سیاتل Post-Intelligencer گفت که او بازیگری معتبر است و به فیلم بُعد می‌بخشد. پیت بعدها گفت که وی شرکت در این فیلم را به عنوان یکی از بهترین تصمیمات شغلی خود می‌داند. این فیلم در یک نمایش ویژه در جشنواره کن سال ۲۰۰۶ به نمایش درآمد و سپس در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو سال ۲۰۰۶ دوباره اکران شد. بابل در هفت بخش نامزد دریافت جایزه آکادمی و گلدن گلوب شد و جایزه گلدن گلوب بهترین درام را از آن خود کرد و پیت نامزدی جایزه گلدن گلوب بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد.

ریچارد (برد پیت) و سوزان (کیت بلانشت) یک زوج توریست هستند که در غم از دست‌دادن فرزند سوم‌شان به روستایی در حومه مراکش سفر می‌کنند تا زمان بیشتری را با هم بگذرانند. در مراکش دو پسر با اسلحه پدرشان اتوبوسی را که آن دو از مسافران آن هستند نشانه می‌روند و این کارشان باعث زخمی‌شدن سوزان می‌شود. جریان رسانه‌ای می‌شود و اینترپل در ماجرا دخالت می‌کند. این فیلم به بیان علت و معلول حوادث کوچک، که مجموع آن یک حادثه بزرگ در سطح جهانی می‌شود، می‌پردازد و تأثیر روابط کوچک را بر حادثه‌ای بزرگ که از درون خالی است بیان می‌کند. ایناریتو برای این هدف از روایت داستان‌های موازی و توالی‌‌های زمانی درهم استفاده کرده و با این کار ذهن بیننده را از منحرف شدن در خطوط داستانی مختلف فیلم حفظ کرده‌است. بازی درست و اندازه برد پیت که مجبور است در دقایقی فقط سکوت کند تا نگرانی‌اش بابت ناامنی به همسرش منتقل نشود دیدنی و قابل‌توجه است. بابِل به خوبی احساسات تماشاگر را درگیر کرده و روی عواطف او تاثیر می‌گذارد. ایناریتو در این فیلم به خوبی به تقابل فرهنگ‌های مختلف و عدم درک متقابل انسان‌ها پرداخته است.

برد پیت در فیلم بابِل
برد پیت در فیلم بابِل

در همان سال، کمپانی پیت، پلن بی انترتینمنت، فیلم رفتگان را تولید کرد که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. پیت به عنوان تهیه‌کننده فیلم حضور داشت. با این حال، فقط گراهام کینگ واجد شرایط برنده شدن در اسکار شد.

پیت در سال ۲۰۰۷، مجدداً در نقش راستی رایان در فیلم سینمایی سیزده یار اوشن ایفای نقش نمود که دنباله ای از فیلم‌های یازده یار اوشن و دوازده یار اوشن بود. این دنباله در حالی که فروش کمتری نسبت به دو فیلم اول داشت، در گیشه بین‌المللی ۳۱۱ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

پیت در فیلم سینمایی بعدی خود، نقش مجرم آمریکایی، جسی جیمز را در درام وسترن ترور جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل که اقتباسی از رمان رون هانسن به همین نام در سال ۱۹۸۳ بود، ایفا کرد. این فیلم توسط اندرو دومینیک کارگردانی شد و توسط شرکت پیت یعنی پلن بی انترتینمنت تهیه شد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فیلم ونیز اکران شد. لوئیس بیل از مجله بین‌المللی فیلم، نقش پیت را ترسناک و جذاب توصیف کرد. این فیلم برای پیت موفقیت در کسب جایزه جام ولپی شصت و چهارمین جشنواره فیلم ونیز را به همراه داشت. وی سرانجام این جایزه را یک سال بعد و در همین جشنواره در سال ۲۰۰۸ دریافت کرد. از ژانویه ۲۰۱۹، ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل به گفته خودش، یکی از فیلم‌هایش است که بسیار برای او جذاب می‌باشد و به نظرش این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌هایش محسوب می‌شود.

برد پیت در فیلم ترور جسی جیمز به‌‌ دست رابرت فورد بزدل
برد پیت در فیلم ترور جسی جیمز به‌‌ دست رابرت فورد بزدل

حضور بعدی پیت در کمدی سیاه بخوان و بسوزان در سال ۲۰۰۸ بود. این فیلم کمدی سیاه تنها همکاری پیت با برادران کوئن محسوب می‌شود که ازلحاظ فروش و نظر منتقدین خوب بود. اما همانند آثار دیگران برادران کوئن رفته‌رفته نظر عده بیشتری را جلب کرد و به یکی از مهم‌ترین آثار او تبدیل شد. درواقع پیش از این، پیت قرار بود در اقتباسی از رمان به سمت دریای سفید که درباره جنگ جهانی دوم است، به کارگردانی این دو برادر ایفای نقش کند؛ اما این فیلم به علت هزینه بالا هرگز ساخته نشد. داستان فیلم “بخوان و بسوزان” را نمی‌توان به شکلی یکپارچه توصیف کرد، زیرا این فیلم مانند پازلی‌ست که تکه‌های آن را باید در روایت فیلم پیدا کنیم و کنار هم قرار دهیم؛ اما جریان اصلی فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک کارمند سازمان CIA به‌نام آزبورن کاکس (با بازی جان مالکوویچ) بعد از بیرون آمدن از کارش تصمیم می‌گیرد کتابی با محوریت سرگذشت زندگی و چگونگی انجام شغلش در این سازمان بنویسد. در طرف دیگر داستان زنی به‌نام لیندا (با بازیفرانسیس مک‌دورموند) در یک باشگاه ورزشی بزرگ کار می‌کند و به‌دنبال تأمین هزینه عمل جراحی زیبایی‌اش است تا اینکه دوستش چاد (با بازی برد پیت) یک وسیله ارزشمند که توسط یکی از اعضای باشگاه جامانده است را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد از صاحب آن اخاذی کند تا به پول هنگفتی برسد .وی در این فیلم نقش یک مربی بدن سازی را ایفا می‌کند که به شکل ناخوشایندی تلاش در پیمان‌شکنی دارد. بخوان و بعد بسوزان با اینکه با نظرات مختلف مواجه شد اما یک کمدی سیاه موفق است و برد پیت هم در نقش خود خوش درخشیده است. فیلم با استقبال مثبت منتقدان رو به رو شد و گاردین آن را «کمدی جاسوسی» قلمداد کرد و خاطر نشان کرد که بازی پیت یکی از جالب‌ترین بازی‌ها بود.

نکات خواندنی بیوگرافی فریبا متخصص و همسرش و ماجرای بازیگر شدن او + تصاویر دیدنی
برد پیت در فیلم بخوان و بعد بسوزان
برد پیت در فیلم بخوان و بعد بسوزان

او سپس برای ایفای نقش بنجامین باتن در همان سال و در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن ساخته دیوید فینچر انتخاب شد. این فیلم نسخه اقتباس شده از یک داستان کوتاه اثر اسکات فیتزجرالد است. این دومین همکاری پیت با فینچر پس از فیلم موفق باشگاه مبارزه به‌شمار می‌آید. داستان این فیلم درمورد مردی است که پیر متولد می‌شود و به مرور زمان، جوان می‌شود. روزنامه بالتیمور سان بازی پیت در این فیلم را بسیار احساسی خواند و اشاره کرد که این بازی فوق‌العاده، فیلم را به یک شاهکار تمام دوران تبدیل کرده‌است. موفقیت پیت در بازی در این فیلم موجب شد تا پیت برای اولین بار نامزدی دریافت جایزه انجمن بازیگران فیلم و همچنین چهارمین جایزه گلدن گلوب و دومین جایزه اسکار همه در رده بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند. این فیلم در سیزده بخش جایزه اسکار دریافت کرد و ۳۲۹ میلیون دلار در گیشه سراسر جهان فروش داشت.

برد پیت در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن
برد پیت در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

نقش اصلی بعدی پیت در سال ۲۰۰۹ در فیلم جنگی حرامزاده‌های لعنتی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بود که اولین بار در جشنواره کن سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. شاید ویژه‌ترین فیلمی که برد پیت با پس‌زمینه تاریخی جنگ جهانی بازی کرده باشد حرامزاده‌های لعنتی باشد.

این فیلم به سیاق دیگر فیلم‌های تارانتینو فیلمی سرگرم‌کننده است و بیان‌گر نگاه جدید او به مقوله جنگ است. درحالی‌که کریستوفر والس بیشترین افتخارات را برای بازی در نقش سرهنگ هانس لاندا در این فیلم به‌دست آورد اما پیت توانست در نقش ستوان راین عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. آلدو راین، حرامزده‌ها (افرادی که پوست سر نازی‌ها را با چاقو می‌برند) را رهبری می‌کند و شمایل او تقریبا کارتونی است. برد پیت توانسته با ادای لهجه قوی و بازی‌های درخشانِ چهره به‌ویژه در زمانی‌که به‌عنوان یک ایتالیایی با هانس لاندا رو‌به‌رو شده و با لهجه ایتالیایی صحبت می‌کند به ساخته‌شدن هرچه بهتر این شخصیت در یکی دیگر از آثار خونین و افسارگسیخته تارانتینو، جانی تازه بخشد. دیالوگ‌های کنایی و گاها طنز بازیگران و البته غافلگیری‌های فراوانی که در فیلم وجود دارد، آن را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند.

این فیلم با فروش ۳۱۱ میلیون دلار در سراسر جهان در گیشه موفق شد و نظرات مطلوبی را به همراه داشت. این فیلم جوایز و نامزدی‌های متعددی از جمله نامزدی هشت جایزه اسکار و هفت بار نامزدی دریافت جایزه فیلم MTV دریافت کرد و همچنین جایزه بهترین بازیگری مرد برای پیت را به همراه داشت.

برد پیت در فیلم حرامزاده‌های لعنتی
برد پیت در فیلم حرامزاده‌های لعنتی

برد پیت سپس شخصیت ابرقهرمانی مترومن را در انیمیشن ابر ذهن (سال ۲۰۱۰) صداپیشگی کرد.

برد پیت در فیلم درام درخت زندگی ساخته ترنس مالیک با شان پن همبازی شد که در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۱، جایزه نخل طلا را از آن خود کرد.

ترنس مالیک نقش مهمی در بازی فوق‌العاده برد پیت در درخت زندگی دارد. این فیلم که مربوط‌به دهه ۱۹۵۰ بوده و در تگزاس می‌گذرد درباره خانواده، حافظه و منشا زندگی است و باعث شده برد پیت در نقش سرپرست خانواده به‌عنوان همسر و پدر سه فرزند یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه کاری خود را به نمایش بگذارد. برد پیت در نقش اوبرایان حساسیتی توام با پرخاشگری در تربیت فرزند خود به کار می‌گیرد. با اینکه “درخت زندگی” اولین باری نبود که پیت در نقش پدر بازی می كرد اما این اولین‌بار بود که بعد از درخواست ترنس مالیک پذیرفت به‌طور كامل از پیچیدگی‌های نقش پدر بودن استقبال کند. اقدامات او ممکن است سؤال برانگیز یا توهین‌آمیز به نظر برسد، اما او با بازی خود این احساس را القا می‌کند که تصمیم دارد به مرد بهتری تبدیل شود. درخت‌زندگی هم‌چنان که یکی از نامتعارف‌ترین نقش‌های پیت است، یکی از بهترین کارهای اوست. نقش او مشابه کهن‌الگوهای پدر سالار آمریکایی در قرن بیستم است. فردی سخت‌گیر و گوشه‌گیر که بی‌اعتنا به صدمات جبران ناپذیر آن‌چه در انتظارش است همه چیز را وقف خانواده‌اش می‌کند. پیت تجسم احترامی است که پسران نسبت به پدران خود دارند اما همزمان انگار چیزهای زیادی برای مخفی کردن دارد. در کل کاراکتر اوبرایان طوری است که همزمان هم او را دوست دارید و هم می‌خواهید او را از بین ببرید.

برد پیت در فیلم درخت زندگی
برد پیت در فیلم درخت زندگی

برد پیت به غیر از بازیگری، جایگاه خود را به‌عنوان یک تهیه‌کننده خوب نیز تثبیت کرده است. فیلم مانیبال یکی از فیلم‌هایی است که برد پیت به غیر از ایفای نقش اصلی، آن را تهیه نیز کرده است. او ستاره این فیلم بیوگرافی ورزشی است که فیلم‌نامه آن از رمانی به همین نام اقتباس شده است. بازی در نقش شخصیتی که بیس بال و برخی از مناسبات‌اش را برای همیشه تغییر داد، می‌تواند یک چالش سخت تلقی شود، به‌خصوص اگر فیلم‌نامه نویسی مانند آرون سورکین آن را به نگارش درآورده باشد. اما نه برای برد پیت. او در نقش بیلی بین، مدیر کل سابق دو و میدانی Oakland Athletics ، شخصی آرام ، قدرتمند ، شوخ طبع و فریبنده بود. او در تلاش است برای تیم بیسبال Oakland Athletics در فصل جدید مسابقات در سال ۲۰۰۲ مجموعه‌ای از افراد بااستعداد را با بودجه‌ی محدودی که در اختیار دارد به خدمت بگیرد. او درنهایت موفق می‌شود تیمی بسازد که رکورد بیشترین بردهای متوالی در طول مسابقات را به نام خود ثبت کند. در نگاه اول مانیبال شاید فقط برای طرفداران بیس بال مانند یک فیلمِ واقعی به نظر برسد اما بازی استادانه پیت، جونا هیل در نقش مکمل و کارگردانی بنت میلر، Moneyball را به یک فیلم ورزشی هیجان انگیز ، جذاب و منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است. مانیبال به غیر از فتح گیشه در اسکار نیز به توفیق می‌رسد و در شش رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پیت، نامزد دریافت جایزه می‌شود.

برد پیت در فیلم مانیبال
برد پیت در فیلم مانیبال

نقش بعدی او در فیلم به آرامی بکش ساخته اندرو دومینیک بود. او کاراکتر جکی کوگان، ضارب اوباش را به تصویر کشید. این فیلم بر اساس رمان تجارت کوگان نوشته جورج وی هیگزز ساخته شد.

در سال ۲۰۱۳، پیت در فیلم جنگ جهانی زد که یک فیلم مهیج دربارهٔ آخرالزمان زامبی بود، براساس رمانی به همین نام از ماکس بروکس، بازی کرد. پیت تهیه‌کننده این فیلم نیز بود. فیلم جنگ جهانی زد با فروش ۵۴۰ میلیون دلار در گیشه جهانی، بالاترین فروش فیلم‌های پیت را به خود اختصاص داد.

پیت در این فیلم در نقش یک مأمور سازمان ملل به نام جری لین بازی می‌کند که سفری بین‌المللی را علیه زمان شروع می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبیها شود. او درکنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز دربرابر حمله زامبی ها محافظت کند. در یک صبح معمولی در خیابان‌های فیلادلفیا، ناگهان همه شهر بهم ریخته و عده‌ای شروع به حمله به دیگران می‌کنند. به‌زودی معلوم می‌شود که افراد حمله‌کننده، به‌نوعی ویروس کشنده مبتلا شده‌اند که آن‌ها را تبدیل به موجوداتی درنده و خونخوار کرده که تنها هدفشان ویرانی و نابودی انسان‌هاست. در این وضعیت خطرناک ، گری در لحظات آخر به همراه خانواده اش با هلیکوپتر موفق می‌شود تا از مهلکه بگریزد و به یک کشتی امن واقع در اقیانوس اطلس بپیوندد؛ جایی که در آن اطلاع می یابد که باید به شغل سابق خود برگشته و به راه حلی برای پایان دادن به این شرایط و یافتن درمان اقدام کند. اما گری مخالف تنها گذاشتن خانواده و ریسک کردن بر سر زندگی اش است بااین‌حال زمانی‌که به او اطلاع داده می‌شود در صورت سرباز زدن از وظیفه‌اش، جان خانواده‌اش در خطر قرار ‌می‌گیرد، مجبور به پذیرش این پیشنهاد می‌شود. بازی پیت در این فیلم در نقش یک قهرمان نجات‌دهنده قابل تحسین است. او شخصیتی شجاع و در عین حال دوست‌دار خانواده‌اش است. امری که او را در معرض انتخاب‌های سخت قرار داده و منحنی شخصیتی او را تکمیل می‌کند.

بیوگرافی لیندا کیانی
برد پیت در فیلم جنگ جهانی زد
برد پیت در فیلم جنگ جهانی زد

سپس او در سال ۲۰۱۳، درام تاریخی ۱۲ سال بردگی برگرفته از زندگی‌نامه سلیمان نوروتاپ را تهیه و نقش مختصری را در آن ایفا کرد.

اهمیت نقش باس در فیلم ۱۲ سال بردگی برای برد پیت آن‌چنان زیاد بود که او را از بین تیم تهیه به جلوی دوربین کشاند و باعث شد او به غیر از تهیه‌کنندگی در نقشی کوتاه نیز ظاهر شود و در مقابل دوربین استیو مک‌کوئین قرار گیرد. نقش او خیلی طولانی نیست اما کلیدی است. جان ریدلی فیلم‌نامه‌ ۱۲ سال بردگی را براساس یک درام تاریخی – خودزندگی‌نامه‌ای نوشته سالامون نورثاپ به رشته تحریر درآورده است. نورثاپ یک سیاه آزاد بود ولی ربوده شده و به‌عنوان برده فروخته شده بود. در این فیلم چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) به‌عنوان کاراکتر اصلی به ایفای نقش می‌پردازد. ۱۲ سال بردگی برای اولین‌بار در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود. این فیلم هم‌اکنون جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در وبگاه IMDb است و اولین فیلم تاریخ سینماست که در آن یک سیاه‌پوست، اسکارِ بهترین فیلم را تصاحب کرده ‌است. این فیلم همچنین برنده بهترین فیلم درام از هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب و همچنین بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادمی اسکار شده است. جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید. این فیلم همچنین جوایزی مانند اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بفتای بهترین فیلم و بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز تصاحب کرد.

برد پیت در فیلم دوازده سال بردگی
برد پیت در فیلم دوازده سال بردگی

همچنین در سال ۲۰۱۳، پیت نقش مکمل در فیلم مشاور ساخته ریدلی اسکات را بازی کرد. کمپانی پلن بی اینترتینمنت در سال ۲۰۱۳–۲۰۱۴، اولین مجموعه تلویزیونی این کمپانی را با همکاری استودیو ABC به نام Resurrection تولید کرد که یک درام علمی-تخیلی/خیالی است.

۲۰۱۴ تا کنون: برد پیت بازیگر مطرح سینما

پیت در فیلم خشم که داستانی درمورد جنگ جهانی دوم دارد به کارگردانی و نویسندگی دیوید آیر بازی کرده‌است و در این فیلم همبازی جان برثنال، شایا لابوف، مایکل پنیا و جیسون ایساکس گردید.

برد پیت در این فیلم نقش یک گروهبان به نام دان واردی را ایفا می‌کند که فرماندهی یک تانک شرمن مدل M4 را به عهده دارد. او به همراه خدمه‌اش و چند تانک دیگر برای یک مأموریت خطرناک و حساس علیه متفقین در خط مقدم دشمن اعزام می‌شوند. اما با از بین رفتن سایر تانک‌ها، او و تانکش که فیوری نام دارد، باید به‌تنهایی در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

دیوید آیر، کارگردان فیلم فیوری، این فیلم را با هدف قهرمان سازی از سربازان آمریکایی به واسطه‌ی اقدامات شجاعانه در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم ساخته است. با وجود اینکه ایرادات مختلفی به خط داستانی فیلم و اغراق‌های آن وارد شده است، اما بازی درخشان برد پیت فیلم فیوری را نجات داده است. او به خوبی زوایای مختلفی از شخصت گروهبان دان را به تصویر می‌کشد و به خوبی شخصیت دان را رفته رفته به یک قهرمان در ذهن بیننده تبدیل می‌کند.

این فیلم در تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۴ اکران شد. در پایان اکران خود، فیلم خشم ثابت کرد که یک موفقیت تجاری است. این فیلم بیش از ۲۱۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است و از صاحب نظران و منتقدان، نظرات بسیار مثبتی را دریافت کرده‌است.

برد پیت در فیلم خشم
برد پیت در فیلم خشم

در سال ۲۰۱۵، پیت در سومین فیلم کارگردانی شده همسر سابقش یعنی، آنجلینا جولی، به نام by the sea با او همبازی می‌شود. این فیلم توسط جولی کارگردانی و فیلمنامه آن نیز توسط جولی نوشته شده‌است. داستان این فیلم درمورد ازدواجی است که به بحران برخورده است. این فیلم در ژانر درام و رمانتیک است. همچنین این فیلم دومین همکاری آنها از سال ۲۰۰۵ و پس از فیلم آقا و خانم اسمیت بود.

نقش بعدی پیت در فیلم کمدی درام بیوگرافی رکود بزرگ نام داشت که وی همچنین تهیه‌کننده آن فیلم نیز بود و در کنار کریستین بیل، استیو کارل و رایان گاسلینگ بازی کرد.«رکود بزرگ» فیلمی در سبک زندگینامه‌ای و کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد. البته نام این فیلم معادل فارسی ندارد و قابل ترجمه نیست. می‌توان نام فیلم را این‌گونه توضیح داد: هنگامی که معامله‌گری پیش‌بینی کند قیمت یک سهم در آینده کاهش می‌یابد، با روش فروش استقراضی یا ابزار اختیار معامله می‌تواند از وقوع ریزش، سود کسب کند. به این کار«short» کردن می‌گویند. داستان این فیلم درباره‌ی «short» کردن بازار است. پیت به‌عنوان نقش مکمل در این فیلم حضوری چشم‌گیر دارد. سخنان آهسته، نرم و آسان قابل دسترسی آدام مک کی از فروپاشی بازار مسکن در سال 2007 به‌طور گسترده ای مورد ستایش قرار گرفت و کریستین بیل و استیو کارل بسیاری از تحسین ها را برانگیختند. در این بین شاید نقش پیت به آن اندازه‌ای که باید دیده نشد. او با بازی در نقش بن ریکرت، مشاور جان ماگارو و فین ویتروک از خود هوشیاری فراوان نشان می‌داد و با راهنمایی‌های خود این دو نفر را به خوبی کنترل می‌کرد. فیلم علاوه‌بر سرگرم‌کننده بودن، این مسئله را یادآور می‌شود که عده زیادی به خاطر نوسانات مالی چنین بازارهایی زندگی‌شان دچار اختلال شده و رو به فروپاشی می‌رود.

این فیلم در جهان موفقیت تجاری کسب کرد. همچنین این فیلم در گیشه بین‌المللی بیش از ۱۰۲ میلیون دلار فروش داشت و نظرات مثبت منتقدان را دریافت کرد. فیلم رکود بزرگ نامزد دریافت پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و برای پیت، سومین نامزدی جایزه اسکار را شامل گردید.

برد پیت در فیلم رکود بزرگ
برد پیت در فیلم رکود بزرگ

در سال ۲۰۱۶، پیت در تریلر عاشقانه متفقین و به کارگردانی رابرت زمکیس بازی کرد، که داستان آن در مورد جاسوسی است (پیت) که در حین مأموریت برای کشتن یک مقام آلمانی در جنگ جهانی دوم عاشق یک جاسوس فرانسوی (کوتیار) می‌شود.

«متفقین» یک فیلم آمریکایی در سبک رمانتیک مهیج به نویسندگی استیون نایت و کارگردانی رابرت زمکیس است. در طول جنگ جهانی دوم، ماکس واتان (پیت) و مبارز فرانسوی، ماریان بوسه‌ژوق (ماریون کوتیار) در نقش زن و شوهر در کازابلانکا برای ترور سفیر آلمان فرستاده می‌شوند. آن‌ها هنگام انجام مأموریت خود، عاشق یکدیگر می‌شوند و درنهایت ازدواج می‌کنند، اما این امر آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. Allied یادآور ملودرام های جنگ جهانی دوم دهه 1940 است و پیت و کوتیار در آن فارغ از فضای هرج‌و‌مرج محیط زندگی‌شان، عاشق یکدیگر می‌شوند. فیلم را می‌توان ترکیب دو داستان متوالی با موضوعات مجزا دانست. داستانی درباره ترور و عشق و داستان دیگر مربوط‌به مأموریت پیت برای پرده‌برداشتن از راز جاسوس بودن همسرش. بازی‌های خوب پیت و کوتیار باعث شده تعلیق فیلم کرد بهتری پیدا کرده و مخاطب تا پایان این اثر را دنبال کند.

برد پیت در فیلم متفقین
برد پیت در فیلم متفقین

در سال ۲۰۱۷، او در فیلم کمدی-جنگی ماشین جنگ بازی کرد که از پلتفرم نتفلیکس پخش شد. او علاوه بر بازی در این فیلم، تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده داشت. پیت در برنامه گفتگوی آخر شب جیم جفری در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک هواشناس نقش بازی کرد. در سال ۲۰۱۶، اعلام شد که پیت در دنباله فیلم جنگ جهانی زد بازی خواهد کرد که به‌طور رسمی در تاریخ ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ اکران خواهد شد. با این حال، در اوایل سال ۲۰۱۷، اعلام شد که تاریخ انتشار به‌طور نامحدود به تأخیر می‌افتد. در ژوئن همان سال، اعلام شد که دیوید فینچر که دنباله جنگ جهانی زد را کارگردانی می‌کند اما در نهایت به دلیل مسائل مالی و بودجه کم، از اجرای پروژه منصرف گردید.

بیماری سخت مارال فرجاد که او را از بازیگری دور کرده است چیست؟

پیت در سال ۲۰۱۹ در فیلم روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در نقش کلیف بوث، یک بدلکار بازی کرد. در این فیلم شاهد حضور ستارگانی همچون لئوناردو دیکاپریو، برد پیت و مارگو رابی هستیم. داستان فیلم، یک بازیگر هالیوود به نام ریک دالتون (دیکاپریو) و بدلکارش کلیف بوث (برد پیت) را در دوران طلایی هالیوود دنبال می‌کند. بازی پیت در این فیلم هویتی مستقل یافته و با اینکه نقشی مکمل است زیر سایه بازی هیچ بازیگر دیگری قرار نمی‌گیرد و باید این نقش آفرینی را یکی از بهترین بازی‌های کارنامه بازیگری‌اش دانست. در ظاهر، این فیلم بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های تارانتینو است اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم می‌بینیم که دقیقاً همان فضایی را دارد که تارانتینو در دیگر فیلم‌هایش به آن پرداخته است. قهرمانان روزی روزگاری در هالیوود در تلاش‌اند تا حرفه‌ی رو به افول خودشان را نجات دهند. حضور دیکاپریو و پیت درکنار یکدیگر به‌تنهایی می‌تواند هر داستانی را از سطح معمولی به سطح عالی برساند. روزی روزگاری در هالیوود در ۱۰ شاخه‌ مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار بود که درنهایت با دو جایزه (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه) مراسم را ترک کرد. اما در مراسم گلدن گلوب فیلم درخشش بیشتری داشت و با دریافت ۳ جایزه از ۵ نامزدی و دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم موزیکال و کمدی توانست مراسم را با دستی پر ترک کند. اگر از ایرادهای داستانی و مدت زمان طولانی فیلم چشم‌پوشی کنید، آن‌گاه تماشای جدیدترین ساخته‌ی تارانتینو با نقش‌آفرینیِ دو تن از بهترین بازیگران تاریخ معاصر سینمای جهان(دیکاپریو و برد پیت) برایتان لذت‌بخش خواهد بود

برد پیت در فیلم روزی روزگاری در هالیوود
برد پیت در فیلم روزی روزگاری در هالیوود

او در سال ۲۰۱۹، در فیلم به سوی ستارگان کارگردانی شده توسط جیمز گری ایفای نقش کرد. عملکرد و بازی پیت در این فیلم از سوی منتقدان ستایش شد. بعد از ایفای نقش در این فیلم، پیت با مارگو رابی در فیلم جدید دیمین شزل به نام بابل مجدداً همبازی خواهد شد که این دومین همکاری پیت با رابی بعد از فیلم روزی روزگاری در هالیوود به‌شمار می‌آید. (ابتدا اما استون برای ایفای نقش در فیلم انتخاب شده بود که به‌دلیل تداخل در برنامه و فعالیت‌های سینمایی او، این نقش به مارگو رابی داده شد) همچنین پیت در فیلم جدید دیوید لیچ به نام قطار سریع‌السیر نیز بازی خواهد کرد که در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود.

برد پیت در فیلم به سوی ستارگان
برد پیت در فیلم به سوی ستارگان

لیست آثار هنری برد پیت

در ادامه بیوگرافی برد پیت باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های برد پیت

سالعنوانبه‌عنواننقشتوضیحات
بازیگرتهیه‌کننده
۱۹۸۷هانکآرینهپسر کنار ساحل با نوشیدنیجزئی
هیچ راهی وجود نداردآرینهمهمان کراوات مشکی جشنجزئی
سرزمین هیچ‌کسآرینهپیشخدمتجزئی
کمتر از صفرآرینهیکی از حضار جشن/پسر آماده دعواجزئی
۱۹۸۸نیمه تاریک خورشیدآرینهریک
۱۹۸۹با هم خوشبختآرینهبرایان
طبقه برندهآرینهدویت اینگلاس
۱۹۹۱از میان مسیرهاآرینهجو مالونی
تلما و لوییزآرینهجی. دی
جانی سوئیدآرینهجانی سوئید
۱۹۹۲تماسآرینهکاکسفیلم کوتاه
دنیای باحالآرینهفرانک هریس
رودخانه‌ای از میان آن می‌گذردآرینهپاول مکلین
۱۹۹۳کالیفرنیاآرینهارلی گریس
داستان عاشقانه واقعیآرینهفلوید
۱۹۹۴علاقهآرینهالیوت فاولر
مصاحبه با خون‌آشامآرینهلویی دو پونت دو لاک
افسانه‌های خزانآرینهتریستان لادلو
۱۹۹۵هفتآرینهدیوید میلز
۱۲ میمونآرینهجفری جوینس
۱۹۹۶خفتگانآرینهمایکل سالیوان
۱۹۹۷متعلق به شیطانآرینهروری دوانی (فرانسیس آستین مک‌کوری)
هفت سال در تبتآرینههاینریش هارر
۱۹۹۸با جو بلک آشنا شویدآرینهمرد جوان در کافی‌شاپ/مرگ در قالب «جو بلک»
۱۹۹۹باشگاه مبارزهآرینهتایلر دوردن
جان مالکوویچ بودنآرینهخودشحضور افتخاری
۲۰۰۰قاپ‌زنیآرینهمیکی اونیل
۲۰۰۱مکزیکیآرینهجری ولباخ
جاسوس‌بازیآرینهتام بیشاپ
یازده یار اوشنآرینهراستی رایان
۲۰۰۲اعترافات یک ذهن خطرناکآرینهبردحضور افتخاری
۲۰۰۳سندباد: افسانه هفت دریاآرینهسندباد (صداگذاری)
۲۰۰۴تروآآرینهآشیل
دوازده یار اوشنآرینهراستی رایان
۲۰۰۵آقا و خانم اسمیتآرینهجان اسمیت
۲۰۰۶خدا از ما خسته شدهنهاجرایی
رفتگاننهآری
دویدن با قیچینهآری
بابلآرینهریچارد جونز
۲۰۰۷پروژه تهوآکاننهاجراییفیلم کوتاه
سال سگنهاجرایی
قلب قدرتمندنهآری
سیزده یار اوشنآرینهراستی رایان
قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدلآریآریجسی جیمز
۲۰۰۸بخوان و بسوزانآرینهچاد فلدهیمر
مورد عجیب بنجامین باتنآرینهبنجامین باتن
۲۰۰۹حرامزاده‌های لعنتیآرینهستوان آلدو رین
همسر مسافر زماننهاجرایی
زندگی شخصی پیپا لینهاجرایی
۲۰۱۰ابر ذهنآرینهمترومن (صداگذاری)
کیک-اسنهآری
بخور عبادت کن عشق بورزنهآری
۲۰۱۱درخت زندگیآریآریاوبرین
مانیبالآریآریبیلی بین
خوش قدم ۲آرینهویل کریل (صداگذاری)
۲۰۱۲کشتار با لطافتآریآریجکی کوگان
۲۰۱۳جنگ جهانی زدآریآریگری لین
کیک-اس ۲نهآری
مردان بزرگنهاجراییمستند
۱۲ سال بردگیآریآریساموئل باس
مشاورآرینهوستری
۲۰۱۴خشمآریاجراییگروهبان ارتش آمریکا، دان «وارددی» کالیر
سلمانهاجرایی
۲۰۱۵داستان واقعینهاجرایی
تستآریآریخودشفیلم کوتاه
کنار دریاآریآریرونالد
اصابت به رأسنهآریراویمستند
رکود بزرگآریآریبن ریکرت
۲۰۱۶مهتابنهاجرایی
سفر زمانآریآریراوی (صداگذاری)مستند
متفقینآرینهمکس واتن
شهر گمشده زینهاجرایی
۲۰۱۷اوکجانهاجرایی
ماشین جنگآریآریژنرال گلن مک‌ماهن
وضعیت بردنهآری
۲۰۱۸ددپول ۲آرینهونیشر/تلفورد پورترحضور افتخاری
پسر زیبانهآری
اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزندنهاجرایی
مشاورنهآری
۲۰۱۹آخرین مرد سیاه‌پوست در سان فرانسیسکونهاجرایی
روزی روزگاری در هالیوودآرینهکلیف بوث
پادشاهنهآری
به‌سوی ستارگانآریآریروی مک‌براید
۲۰۲۰کجیلیونرنهاجرایی
مینارینهاجرایی
سرسختنهاجرایی
۲۰۲۲بلوندنهآریپس‌تولید
قطار سریع‌السیرآرینهلیدی‌باگپس‌تولید
شهر گمشدهآرینهپس‌تولید، تغییر نام یافته از شهر گمشده دی
آن زن گفتنهآریپس‌تولید
بابیلونآرینهپس‌تولید

آثار تلویزیونی برد پیت

سالعنوانبه‌عنواننقشتوضیحات
بازیگرمدیر تولید
۱۹۸۷دنیایی دیگرآرینهکریس۲ قسمت
مسائل اولیهآرینهجف و جانان کیث۲ قسمت
برتر کلاسآرینهچاکقسمت: «یاران»
کابوس‌های فردیآرینهریک آستینقسمت: «بلیط‌های سیاه»
دالاسآرینهرندی۴ قسمت
۱۹۸۸آزمون و خطاآرینهچمدان‌بر هتلقسمت: «نوش جان»
سنگسار در منطقه فولهامآرینهتدیتله‌فیلم
خیابان جامپ شماره ۲۱آرینهپیترقسمت: «بهترین سال‌های عمرت»
۱۹۹۰نگارهآرینهفیلمبردارتله‌فیلم
برای مردن خیلی جوان است؟آرینهبیلی کانتونتله‌فیلم
روزهای خوبآرینهواکر لاوجوی۶ قسمت
۱۹۹۲داستان‌هایی از ترس و شجاعتآرینهبیلیبخش: «پادشاه جاده»
قصه‌هایی از سردابهآرینهبیلیقسمت: «پادشاه جاده»
۱۹۹۸پخش زنده شنبه شبآرینهخودشمیزبان: دیوید اسپید
۲۰۰۱فرندزآرینهویل کولبرتقسمت: «یکی با شایعه»
۲۰۰۲کله‌خرآرینهخودش۲ قسمت
۲۰۰۳پادشاه تپهآرینهپچ بومهاور (صداگذاری)قسمت: «پچ بومهاور»
۲۰۰۸زیبا/خوش قیافهنهآری
۲۰۱۴رستاخیزنهآریقسمت: «بازگشته»
قلب طبیعینهآری
بلبلنهآری
۲۰۱۹–۲۰۱۶او اینهآری
۲۰۱۹–۲۰۱۸تلخ شیریننهآری
۲۰۱۸–۲۰۱۷نمایش جیم جفریزآرینهکارشناس هواشناسی۷ قسمت، حضور افتخاری
۲۰۲۰–اکنونلگو مسترزنهآری
۲۰۲۰روز سومنهآریقسمت: «پنجشنبه — پدر»
سلبریتی آی‌او‌یونهنهخودشقسمت: «برد پیت حیاط خلوت هدیه می‌دهد»
پخش زنده شنبه شبآرینهدکتر آنتونی فاوچیقسمت: «مایلی سایرس»، کلد اوپن
۲۰۲۱راه آهن زیرزمینینهآری۱۰ قسمت
بیوگرافی کامل ساره بیات از ماجرای مخالفت خانواده با بازیگری تا ستاره شدن + تصاویر

تئاترهای برد پیت

سالعنواننقشمحل برگزاریتوضیحات
۲۰۱۲۸وان آر. واکرتئاتر ویل‌شایر ابلتک‌اجرا

جوایز و افتخارات برد پیت

جوایز اسکار برد پیت

سالردهاثر نامزدشدهنتیجه
۱۹۹۶بهترین بازیگر نقش مکمل مرد۱۲ میموننامزدشده
۲۰۰۹بهترین بازیگر نقش اصلی مردمورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
۲۰۱۲مانیبالنامزدشده
بهترین فیلمنامزدشده
۲۰۱۴۱۲ سال بردگیبرنده
۲۰۱۶رکود بزرگنامزدشده
۲۰۲۰بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده

جوایز برد پیت در فیلم بفتا

سالردهاثر نامزدشدهنتیجه
۲۰۰۹بهترین بازیگر نقش اول مردمورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
بهترین بازیگر نقش مکمل مردبخوان و بسوزاننامزدشده
۲۰۱۲بهترین بازیگر نقش اول مردمانیبالنامزدشده
۲۰۲۰بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده

جوایز گلدن گلوب برد پیت

سالردهاثر نامزدشدهنتیجه
۱۹۹۵بهترین بازیگر مرد فیلم درامافسانه‌های خزاننامزدشده
۱۹۹۶بهترین بازیگر نقش مکمل مرد۱۲ میمونبرنده
۲۰۰۷بابلنامزدشده
۲۰۰۹بهترین بازیگر مرد فیلم دراممورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
۲۰۱۲مانیبالنامزدشده
۲۰۱۵بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونیقلب طبیعینامزدشده
۲۰۲۰بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده

جوایز امی ساعات پربیننده

سالدستهاثر نامزدشدهنتیجه
۲۰۰۲بازیگر مرد مهمان برجسته در مجموعه تلویزیونی کمدیفرندزنامزدشده
۲۰۱۴فیلم تلویزیونی برجستهقلب طبیعیبرنده
۲۰۱۵بلبلنامزدشده
۲۰۲۰بازیگر مرد مهمان برجسته در مجموعه تلویزیونی کمدیپخش زنده شنبه شبنامزدشده
۲۰۲۱مجموعه تلویزیونی کوتاه برجستهراه‌آهن زیرزمینینامزدشده

جوایز انجمن بازیگران فیلم

سالردهاثر نامزدشدهنتیجه
۲۰۰۷گروه بازیگران برجسته در یک فیلم سینماییبابلنامزدشده
۲۰۰۹بازیگر نقش اول مرد برجسته در یک فیلم سینماییمورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
گروه بازیگران برجسته در یک فیلم سینمایینامزدشده
۲۰۱۰حرامزاده‌های لعنتیبرنده
۲۰۱۲بازیگر نقش اول مرد برجسته در یک فیلم سینماییمانیبالنامزدشده
۲۰۱۴گروه بازیگران برجسته در یک فیلم سینمایی۱۲ سال بردگینامزدشده
۲۰۱۶رکود بزرگنامزدشده
۲۰۱۹روزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
بازیگر نقش مکمل مرد برجسته در یک فیلم سینماییبرنده

جوایز متفرقه

سالجایزهدستهاثر نامزدشدهنتیجه
۲۰۱۲اتحادیه زنان روزنامه‌نگار سینماییبهترین گروه بازیگرانمانیبالنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۹جوایز اکتابهترین بازیگر نقش مکمل مرد بین‌المللیروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۱انجمن منتقدان فیلم بوستونبهترین بازیگر مردمانیبالبرنده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۹جوایز فیلم به انتخاب منتقدان بهترین بازیگر مرد فیلممورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
بهترین گروه بازیگراننامزدشده
۲۰۱۰حرامزاده‌های لعنتیبرنده
۲۰۱۲بهترین بازیگر فیلممانیبالنامزدشده
۲۰۱۴بهترین بازیگر فیلم اکشنجنگ جهانی زدنامزدشده
۲۰۱۵خشمنامزدشده
۲۰۱۶بهترین کمدیرکود بزرگبرنده
بهترین گروه بازیگرینامزدشده
۲۰۲۰بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلمروزی روزگاری در هالیوودبرنده
بهترین گروه بازیگراننامزدشده
بهترین فیلم ترسناک یا علمی تخیلیبه‌سوی ستارگاننامزدشده
۲۰۰۶انجمن منتقدان فیلم شیکاگوبهترین بازیگر نقش مکمل مردبابلنامزدشده
۲۰۱۱درخت زندگینامزدشده
۲۰۱۹روزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۸انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث بهترین بازیگر مردمورد عجیب بنجامین باتندوم
۲۰۱۱مانیبالنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۱جامعه منتقدان فیلم دیترویتبهترین بازیگر مردمانیبالنامزدشده
۲۰۱۵بهترین گروهرکود بزرگنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۵حلقه منتقدان فیلم فلوریدا بهترین گروهرکود بزرگنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۱انجمن منتقدان فیلم جورجیابهترین بازیگر مردمانیبالبرنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرددرخت زندگیبرنده
۲۰۱۹روزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۲انتخاب بچه‌هاانتخاب بچه‌هابرنده
۲۰۱۹انجمن منتقدان هالیوود بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۰۸جامعه منتقدان فیلم هیوستونبهترین بازیگر مردمورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
بهترین بازیگر نقش مکمل مردبخوان و بسوزاننامزدشده
۲۰۱۱بهترین بازیگر مردمانیبالنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۲جایزه جوپیتر بهترین بازیگر مرد بین‌المللیدرخت زندگینامزدشده
۱۹۹۵جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی بهترین اجرای مردمصاحبه با خون‌آشامبرنده
مطلوب‌ترین مردبرنده
بهترین اجرای دو نفره روی صحنهنامزدشده
۱۹۹۶مطلوب‌ترین مردهفتبرنده
بهترین اجرای دو نفره روی صحنهنامزدشده
۲۰۰۲بهترین تیم روی صحنهیازده یار اوشننامزدشده
۲۰۰۵بهترین اجرای مردتروآنامزدشده
بهترین مبارزهنامزدشده
۲۰۰۶بهترین بوسهآقا و خانم اسمیتنامزدشده
بهترین مبارزهبرنده
۲۰۱۴بهترین اجرای ترسناکجنگ جهانی زدبرنده
۲۰۱۵هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین گروهرکود بزرگبرنده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۱انجمن ملی منتقدان فیلمبهترین بازیگر مردمانیبالبرنده
درخت زندگیبرنده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۱حلقه منتقدان فیلم نیویورکبهترین بازیگر مردمانیبالبرنده
درخت زندگیبرنده
۲۰۱۱جامعه آنلاین منتقدان فیلم بهترین بازیگر نقش مکمل مرددرخت زندگینامزدشده
۲۰۱۹روزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۷جشنواره بین‌المللی فیلم پام اسپرینگزجایزه گروه بازیگرانبابلبرنده
۲۰۱۱جایزه دستاورد دزرت پاممانیبالبرنده
درخت زندگیبرنده
۲۰۱۵جایزه گروه بازیگرانرکود بزرگبرنده
۲۰۰۶جوایز برگزیده مردمبازیگر نقش اصلی مرد محبوببرنده
ترکیب روی صحنه محبوب (مشترک با آنجلینا جولی)آقا و خانم اسمیتنامزدشده
ستارهٔ اکشن مرد محبوبنامزدشده
۲۰۰۸ترکیب روی صحنه محبوب (مشترک با جرج کلونی)سیزده یار اوشنبرنده
۲۰۱۰بازیگر فیلم مرد محبوبحرامزاده‌های لعنتینامزدشده
۲۰۱۴بازیگر فیلم اکشن مرد محبوبجنگ جهانی زدنامزدشده
۲۰۱۵بازیگر فیلم مرد محبوبخشمنامزدشده
بازیگر فیلم دراماتیک مرد محبوبنامزدشده
۲۰۱۹روزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۵جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکافرم بلندمدت تلویزیونی برجستهقلب طبیعینامزدشده
جایزهٔ رؤیاییبرنده
جایزهٔ استنلی کرامربرنده
۱۹۹۸جایزه رمبراند انتخاب حضارهفت سال در تبتبرنده
۲۰۰۶انجمن منتقدان فیلم سن دیگوبهترین اجرای گروه بازیگرانبابلبرنده
۲۰۰۹حرامزاده‌های لعنتیبرنده
۲۰۱۱بهترین بازیگر مردمانیبالنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۱۹انجمن منتقدان فیلم سیاتلبهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۱انجمن منتقدان فیلم سنت لوئیسبهترین بازیگر مردمانیبالنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۶جایزه ستلایتبهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک فیلمبابلنامزدشده
۲۰۲۰روزی روزگاری در هالیوودنامزدشده
۲۰۱۴جوایز ساترنبهترین بازیگر مردجنگ جهانی زدنامزدشده
۲۰۱۹انجمن منتقدان فیلم تورنتو بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۲جوایز برگزیده نوجوانانبهترین بازیگر مرد در یک ماجراجویی درام/اکشنیازده یار اوشننامزدشده
۲۰۰۵فیلم برگزیده: صحنهٔ رقص (مشترک با آنجلینا جولی)آقا و خانم اسمیتنامزدشده
فیلم برگزیده: لیپ‌لاک (مشترک با آنجلینا جولی)نامزدشده
فیلم برگزیده: شیمی(مشترک با آنجلینا جولی)نامزدشده
فیلم برگزیده: دروغ‌گونامزدشده
بازیگر مرد فیلم برگزیده: اکشننامزدشده
فیلم برگزیده: رامبل (مشترک با آنجلینا جولی)برنده
۲۰۰۹بازیگر مرد فیلم برگزیده: دراممورد عجیب بنجامین باتننامزدشده
۲۰۱۹حلقه منتقدان فیلم ونکوور بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده
۲۰۰۷جشنواره فیلم ونیزجام وُلپی برای بهترین بازیگر مردقتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدلبرنده
۲۰۱۱انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن دی.سی. بهترین بازیگر مردمانیبالنامزدشده
۲۰۱۵بهترین گروه بازیگریرکود بزرگنامزدشده
۲۰۱۹بهترین بازیگر نقش مکمل مردروزی روزگاری در هالیوودبرنده

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا