اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

سریال سووشون؛ جدیدترین اثر نرگس آبیار به نماوا رسید

رونمایی از اولین تصاویر سریال سووشون

سریال سووشون اقتباسی از رمان پر آوازه‌ی سیمین دانشور نویسنده شهیر ایران ، تازه‌ترین سریال شبکه خانگی ساخته نرگس آبیار است که به‌زودی در پلتفرم نماوا منتشر خواهد شد. اینجا خبرهای مربوط به سریال سووشون و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال سووشون منتشر شده می‌خوانید، همچنین لینک دانلود رایگان سریال سووشون در این مطلب قرار داده شده است.

کارگردان سریال سووشون چه کسی است؟

کارگردان سریال سووشون نرگس آبیار است.

خلاصه داستان و موضوع سریال سووشون چیست؟

این سریال اقتباسی از رما‌نی به نام سووشون نوشته سیمین دانشور است.

اسامی بازیگران سریال سووشون در نقش های اصلی چیست؟

بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، فرشته صدر عرفایی، میلاد کی مرام از بازیگران نقش های اصلی سریال سووشون هستند.

مشخصات سریال سووشون

نام سریالسووشون (Savushun)
کارگرداننرگس آبیار
تهیه‌کنندهمحمدحسین قاسمی
ژانرتاریخی – اجتماعی – عاشقانه
توزیع کنندهنماوا
انتشارتابستان 1402
رده سنیمناسب برای تمامی سنین

گریم متفاوت بهنوش طباطبایی در سریال سووشون

دانلود سریال سووشون

طبق اخبار منتشر شده این سریال بهار 1402 منتشر خواهد شد. به محض کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، این صفحه را به روز رسانی خواهیم کرد و قطعا لینک‌های قانونی دانلود سریال سووشون را نیز پس از انتشار سریال، در اختیار شما خواننده عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

لیست بازیگران سریال سووشون

  • میلاد کی مرام در نقش یوسف. سام درخشانی در نقش خان کاکا
  • بهنوش طباطبایی در نقش زری. هوتن شکیبا در نقش برادر زری
  • فرشته صدرعرفایی در نقش عمه خانم.
  • مریم سعادت در نقش عزت الدوله.
  • مجید صالحی در نقش حاج آقا معتمد
  • ترلان پروانه در نقش فردوس
  • مزدک میرعابدینی در نقش مستر زینگر
  • آرمین رحیمیان در نقش حمیدخان
  • آزاده صمدی در نقش سودابه هندی
معرفی تمام فیلم و سریال‌های تایید شده آینده مارول

عوامل سریال سووشون

  • تهیه کننده: محمدحسین قاسمی
  • کارگردان: نرگس آبیار

معرفی کارگردان سریال سووشون

نرگس آبیار (زاده ۶ اسفند ۱۳۵۰ در تهران) نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.

آبیار دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات فارسی است و داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. آثاری برای نوجوانان پدیدآورده و مجموعه داستان‌های دو خط (سال ۱۳۷۸) و قصهٔ زنی که همه‌اش یأس‌های فلسفی داشت (سال ۱۳۸۱) و رمان‌های عروس آسمان (سال ۱۳۷۹) – دربارهٔ زندگی رابعهٔ عدویه – و کوه روی شانه‌های درخت (سال ۱۳۸۲) را برای بزرگسالان نوشت؛ رمان اخیر که مضمونی دربارهٔ جنگ ایران و عراق دارد، برندهٔ جایزهٔ هشتمین «جشنوارهٔ کتاب دفاع مقدّس» شده‌است.

سریال اجتماعی سووشون اولین فعالیت نرگس آبیار در شبکه نمایش خانگی محسوب میشود. وی که با فیلم های ابلق و شبی که ماه کامل شد حضوری قدرتمند را در سینما تجربه کرده است؛ این بار قصد دارد در عرصه نمایش خانگی هم تجربه ای داشته باشد.

نرگس آبیار در کارنامه هنری خود بعد از سریال سووشون، آثاری همچون «فیلم ابلق (1399)، فیلم شبی که ماه کامل شد (1397)، فیلم نفس (1394)، فیلم شیار 143 (1392)، فیلم اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند (1391)» را نیز در مقام کارگردانی به ثبت رسانده است.

معرفی سریال سووشون

سریال خانگی سووشون (Savushun Series) جزو آثار پربازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در فضایی اجتماعی حرکت میکند. سناریوی سریال خانگی سووشون اقتباسی از رمان سووشون نوشته نویسنده شهیر ایران؛ سیمین دانشور جان گرفته است. از هنرمندان آن می‌توان به ترکیبی از هنرمندهای سینمایی و تلویزیونی از جمله بهنوش طباطبایی و … اشاره کرد که در این سریال هنرنمایی کرده اند.

بازیگران و هنرمندان مرداد ماهی را بیشتر بشناسید + تصاویر
نخستین تصویر منتشر شده از سریال سووشون
نخستین تصویر منتشر شده از سریال «سووشون»

نرگس آبیار کارگردان این مجموعه تلویزیونی نیز چندی پیش در توضیحاتی در شبکه‌های اجتماعی گفته بود: در رابطه با پروژه سووشون که بر اساس رمان شاخص سیمین دانشور شکل گرفته، لازم است که توضیحاتی را عنوان کنم. هرچند که ساخت این سریال در شیراز هزینه‌های بسیاری را به گروه تولید تحمیل می کرد اما با اصرار من قرار شد که برای انجام این پروژه به شیراز سفر کنیم تا صحنه های این سریال در شیراز فیلمبرداری شود. در واقع هدف ما این بود که معماری بناها و اتمسفر زیبای شیراز بتواند در سریال نشان داده شود. چراکه از نظر من شهرک‌های سینمایی در تهران برای نمایش تهران قدیم ساخته شده است.

خلاصهٔ داستان

داستان یک خانواده از طبقه متوسط را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌ کند، در حالی که زندگی روزمره به‌ خاطر حضور اشغال‌گران، روز به‌ روز سخت تر می‌ شود. داستان در مقابل دیدگان زری اتفاق می‌ افتد که یک زن متاهل و خوشبخت است و سعی دارد از خانواده‌اش محافظت کند. زری و یوسف در یک مهمانی از سوی حاکم شرکت می‌کنند. حاکم که خود مهره‌ای وابسته است از طریق فروش آذوقه‌ای که متعلق به مردم است به ارتش بیگانه، موجبات قحطی بیشتر می‌ شود. یوسف خان فردی روشنفکر و با غیرت است. او حاضر به فروش آذوقه‌ مردم به بیگانگان نیست و می‌ خواهد از مردم پشتیبانی کند. اما زری، همچون همه زنان سووشون، حتی چهره‌های منفی چون عزت‌الدوله، که هریک به نوعی وجوه گوناگون ستمدیدگی، بی‌پناهی، ناکامی، فداکاری و تحمل زن ایرانی را به نمایش می‌گذارند، مسالمت‌جویانه، می‌کوشد او را آرام کند.

آیا میدانستید مهران غفوریان چپ دست است؟

درباره رمان سووشون

رمان سووشون نخستین اثر نویسنده شهیر ایرانی، سیمین دانشور است. این رمان اولین بار در سال 1348 منتشر شد و تا سال 1392 به چاپ نوزدهم رسید. سووشون یک داستان اجتماعی است که در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم در شیراز روایت می‌شود. این کتاب تاکنون به 17 زبان، از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، ژاپنی، اسپانیایی، چینی و ترکی ترجمه شده است.

عنوان کتاب یعنی سووشون یا سیاووشان یا سوگ سیاوش، برگرفته از مراسمی است که از پیش از اسلام در سوگ سیاوش، از قهرمانان افسانه‌ای ایران، برگزار می‌شد. شواهد تاریخی نشان می‌دهد برگزاری مراسم سوگ سیاوش از قبل اسلام در آسیای مرکزی رایج بوده و به طور خاص عشایر استان فارس نیز این مراسم را برگزار کرده و می‌کنند. سیاوش قهرمانی است که غریبانه کشته شد و از خون بر زمین ریخته او، گیاهی رویید.

در خلاصه‌ داستان رمان سووشون سیمین دانشور آمده است: «زری و یوسف در یک مهمانی از سوی حاکم شرکت می‌کنند. حاکم که خود مهره‌ای وابسته است از طریق فروش آذوقه‌ای که متعلق به مردم است به ارتش بیگانه، موجبات قحطی بیشتر می‌شود. یوسف، خان فردی روشنفکر و با غیرت است. او حاضر به فروش آذوقه‌ی مردم به بیگانگان نیست و می‌خواهد از مردم پشتیبانی کند. اما زری، همچون همه زنان سووشون، حتی چهره‌های منفی چون عزت‌الدوله، که هریک به نوعی وجوه گوناگون ستمدیدگی، بی‌پناهی، ناکامی، فداکاری و تحمل زن ایرانی را به نمایش می‌گذارند، مسالمت‌جویانه، می‌کوشد او را آرام کند.»

ژانر سریال سووشون

«سریال ایرانی سووشون» یک درام اجتماعی است که پیش تولید آن به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی از مهرماه 1400 وارد مرحله تولید شده است.

صبا راد با این کار چهره اش را به ترسناکترین حالت ممکن درآورد

رونمایی از اولین تصاویر سریال سووشون

از اولین تصاویر سریال سووشون با تصاویری از میلاد کی مرام،بهنوش طباطبایی و سام درخشانی به ترتیب در نقش های یوسف،زری و خان کاکا رونمایی شد…

رونمایی از اولین تصاویر سریال سووشون رونمایی از اولین تصاویر سریال سووشون رونمایی از اولین تصاویر سریال سووشون

حواشی ساخت سریال سووشون

نرگس آبیار حدود یک و سال نیم قبل، حق ساخت اثری براساس رمان سووشون را خرید. پس از نگار فیلمنامه، علیرغم هزینه بالای ساخت سریال در شیراز، آبیار اصرار داشت این اثر در شیراز فیلمبرداری شود. وی در این مورد می‌گوید: “شیراز معماری متفاوت و شگفت‌انگیزی دارد و به نظر من سریال سووشون که متعلق به مردم شیراز است باید در همین شهر و در بناهای متعلق به همان دوره فیلمبرداری شود”.

باغ عفیف‌آباد شیراز به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری انتخاب شد. باغ عفیف‌آباد یا باغ گلشن از اموال شخصی ایل ذوالقدر، حاکم فارس در زمان صفویه بود. این مجموعه شامل یک کاخ سلطنتی با قدمت قاجاری، یک باغ ایرانی و یک موزه سلاح‌های قدیمی، هم‌اکنون در اختیار ارتش است. با توجه به اینکه از سال 1393، سازمان میراث فرهنگی ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها را در اماکن تاریخی ممنوع اعلام کرده، انتخاب این لوکیشن و سپس ساخت‌وساز در آن با موجی از مخالفت‌های مردمی روبرو گشت.

چندی پیش عکس‌هایی از ساخت‌وساز در محوطه باغ عفیف آباد برای ساخت سریال سووشون نرگس آبیار منتشر شد. انتشار این عکس‌ها واکنش رسانه‌ها، فضای مجازی و مردم و درنهایت به راه افتادن کارزاری برای توقف آن را در پی داشت. مدتی بعد این کارگردان در صفحه اینستاگرام خود از توقف ساخت‌وساز‌ خبر داد. آبیار با اشاره به این نکته که خودش نیز یک فعال میراث فرنگی است، گفت که از دغدغه مردم حمایت می‌کند و نگرانی آنان را ارج می‌نهد.

معرفی کامل و نقد فیلم پرستاره بابیلون (Babylon )

البته آبیار به این نکته نیز اشاره کرد که تمامی تغییرات وارد آمده، پرتابل است و هیچگونه آسیبی به بنا وارد نمی‌کند. کارشناسان بسیاری نیز از آن بازدید کرده و گفته‌اند هیچ ضرر و آسیبی برای باغ و عمارت عفیف‌آباد وجود ندارد. با این حال وی به احترام مردم و در راستای خواسته آنان، تمامی این تغییرات را حذف کرده و باغ به روز اول خود بازگشت.

حواشی ساخت سریال سووشون

این کارگردان سینما سال ۱۳۹۹ برای ساخت «سووشون» براساس رمان معروف سیمین دانشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت و پروژه‌ی خود را شروع کرد و در حالی که تقریباً به روزهای پایانی کار خود رسیده، هفته‌ی گذشته خبر رسید که اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا (سامانه تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) با طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی موافقت کرده‌اند.

این در حالی است که به تازگی درخواست سازندگان این اثر برای دریافت پروانه ساخت در قالب فیلم بلند داستانی سینمایی در سایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد ثبت شده است و به نظر می‌رسد آبیار و قاسمی قصد دارند ابتدا نسخه‌ی سینمایی «سوشون» را اکران کنند.

با ثبت این درخواست جدید می‌توان گفت که تولید و نمایش توأمان نسخه‌های سینمایی و سریال از پروژه‌های تصویری اتفاقی است که از این پس بیشتر شاهد آن خواهیم بود، زیرا هزینه‌های سنگین ساخت و شاید برنگشتن سرمایه در اکران، سینماگران را ترغیب کرده تا به فکر نمایش آثار خود در قالب‌های گوناگون باشند.

دراین مورد چند روز قبل مهران برومند، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی نیز گفت که این فیلم در ماه‌های آینده در سینماها اکران خواهد شد و پس از آن در قالب یک سریال پنج قسمتی از یک پلتفرم اینترنتی نمایش داده می‌شود.

آثار ماندگار حمیدرضا آذرنگ در سینما تلویزیون و تئاتر

پیش‌تر فیلم «موقعیت مهدی» هم شرایطی مشابه داشت و در حالی که هادی حجازی‌فر مشغول ساخت این سریال بود، ناگهان اعلام شد که یک نسخه سینمایی مجزا از این مجموعه در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند که بعد از آن، نوروز امسال در سینماها اکران شد.

بیوگرافی بازیگران سریال سووشون

تا به امروز اطلاعات کاملی در مورد بازیگران سریال نمایش خانگی سووشون منتشر نشده است. فعلا می‌دانیم که بهنوش طباطبایی در سریال سووشون حضور دارد. تیرماه 1400 بود مه خبر رسید بهنوش طباطبایی به عنوان اولین بازیگر، به پروژه سریال سووشون نرگس آبیار پیوسته است.

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی (زاده ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰، تهران) بازیگر است. اولین تجربه‌ی بازیگری‌ اش با سریال کوی دامون»در سال 1381 بود و با سریال مسافری از هند به شهرت رسید.

از جدیدترین فیلم هایی وی میتوان ماجرای نیمروز: رد خون، غلامرضا تختی، لابی و زیر سقف دودی اشاره کرد.

دیگر فیلم و سریال های بهنوش طباطبایی:

  • فیلم ماجرای نیمروز 2: رد خون
  • فیلم غلامرضا تختی
بهنوش طباطبایی از بازیگران سریال سووشون

هوتن شکیبا بازیگر سووشون

هوتن شکیبا (زاده ۲۴ خرداد ۱۳۶۳، سنندج) هنرپیشه و صداپیشه است. وی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید.

از مهم‌ترین آثار هوتن شکیبا می‌توان به بازیگری در سریال کلاه قرمزی 97، سریال لیسانسه‌ها و سریال لیسانسه‌ها 2 و فیلم شبی که ماه کامل شد اشاره کرد.

دیگر فیلم و سریال های هوتن شکیبا:

  • فیلم ابلق
  • فیلم تی تی
  • فیلم عامه پسند
  • فیلم شبی که ماه کامل شد
معرفی فیلم آواتار ۲؛ راه آب | بازگشت دوباره پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

هوتن شکیبا از بازیگران سریال سووشون

سام درخشانی بازیگر سووشون

سام درخشانی (زاده ۳۱ تیر ۱۳۵۴ – تهران) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و مجری، دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت.

دیگر فیلم و سریال های سام درخشانی:

  • فیلم تگزاس 3
  • سریال خوب، بد، جلف: رادیواکتیو
  • فیلم خائن کشی
  • فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری
  • سریال قبله عالم
  • فیلم تگزاس 2
  • سریال روزی روزگاری مریخ

سام درخشانی از بازیگران سریال سووشون

ترلان پروانه بازیگر سووشون

تَرلان پروانه (زاد ۱۸ تیر ۱۳۷۷) بازیگر اهل ایران است. او در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌خاطر بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید (۱۳۹۱) برنده پروانه زرین بهترین بازیگر دختر شد.

دیگر فیلم و سریال های ترلان پروانه:

  • فیلم گربه سیاه
  • سریال سیاوش
  • سریال آهوی من مارال
  • فیلم علفزار

ترلان پروانه از بازیگران سریال سووشون

میلاد کی مرام بازیگر سووشون

میلاد کِی‌ مَرام (زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۶۴، بندرانزلی) هنرپیشه سینما، و تئاتر است.

میلاد کی‌ مرام، دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر دوازدهمین جشنواره‌ی فیلم مقاومت برای بازی در فیلم ملکه و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و دومین جشنواره‌ی فیلم فجر برای بازی در فیلم خط ویژه را در کارنامه دارد.

دیگر فیلم و سریال های میلاد کی مرام:

میلاد کی مرام از بازیگران سریال سووشون

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا