اخبار بازیگرانفیلم خارجی

بهترین فیلم های ایتالیایی که از دیدن آنها لذت خواهید برد

ایتالیا یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است و برای آشنایی با آن، چه راهی بهتر از تماشای بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما؟! ما در این مطلب فهرستی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه کرده‌ایم؛ اگر از عاشقان حقیقی ایتالیا هستید یا فقط می‌خواهید پیش از سفر اطلاعاتی کسب کنید، این راهنما را برای بهترین فیلم های ایتالیایی بررسی کنید!

بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما

فیلم و صنعت فیلمسازی در ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و فیلم‌های بسیار خوبی هم در این کشور ساخته شده و می‌شوند. قدمت سینما در ایتالیا به سال 1986 بر می‌گردد؛ زمانی که برادران لومیر برای فیلمسازی از فرانسه به ایتالیا رفتند. به این ترتیب در دو دهه اول قرن بیستم ساخت فیلم‌های صامت و حماسی زیادی با اقتباس از ادبیات اروپا در ایتالیا آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم ایتالیا هم همراه با موجی که در دنیای سینما در جریان بود شروع به تغییر کرد و سبک واقع گرایی در فیلم‌های ایتالیایی این دوران بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد. سینمای ایتالیا تاثیر به سزایی در سینمای دنیا داشت. در این مقاله به بررسی بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما می‌پردازیم.فیلم و صنعت فیلمسازی در ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و فیلم‌های بسیار خوبی هم در این کشور ساخته شده و می‌شوند. قدمت سینما در ایتالیا به سال 1986 بر می‌گردد؛ زمانی که برادران لومیر برای فیلمسازی از فرانسه به ایتالیا رفتند. به این ترتیب در دو دهه اول قرن بیستم ساخت فیلم‌های صامت و حماسی زیادی با اقتباس از ادبیات اروپا در ایتالیا آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم ایتالیا هم همراه با موجی که در دنیای سینما در جریان بود شروع به تغییر کرد و سبک واقع گرایی در فیلم‌های ایتالیایی این دوران بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد. سینمای ایتالیا تاثیر به سزایی در سینمای دنیا داشت. در این مقاله به بررسی بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما می‌پردازیم.

فیلم خوب، بد، زشت The Good, the Bad and the Ugly

معرفی بهترین فیلم های ایتالیایی را با فیلمی آغاز می‌کنیم که حتی اگر آن را ندیده باشید، حتما نامش را شنیده‌اید. فیلم خوب، بد و زشت از برترین آثار سرجیو لئونه و یکی از بهترین فیلم های ایتالیا در ژانر وسترن است. در حال حاضر 97% نقدهای سایت راتن تومیتوز در مورد این فیلم، مثبت ارزیابی شده و منتقدین آن را فیلمی سرنوشت‌ساز و الهام‌بخش در ژانر وسترن اسپاگتی می‌دانند.

داستان فیلم، از فیلم های قدیمی ایتالیایی ، درمورد یک گنج پنهان، و 3 شخصیت اصلی داستان است که به دنبال آن هستند. این سه نفر (خوب، بد و زشت) در این مسیر گاهی متحد و گاه دشمن هم می‌شوند.

فیلم خوب، بد، زشت The Good, the Bad and the Ugly از بهترین فیلم های ایتالیایی

فیلم زندگی زیباست Life is Beautiful

فیلم Life Is Beautiful از بهترین فیلم های ایتالیایی، شاهکار روبرتو بنینی، یک فیلم کمدی ایتالیایی درباره جنگ جهانی دوم است که برنده سه جایزه اسکار (نامزد 4 جایزه دیگر) و 1 جایزه بفتا (2 نامزدی دیگر) شد. داستان فیلم درباره مردی یهودی به نام گوییدو است که عاشق زنی مسیحی به نام دورا می‌شود. آن دو پس از ازدواج صاحب یک فرزند پسر می‌شوند. با وقوع جنگ جهانی دوم، گوییدو و پسرش به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده می‌شوند. گوییدو تمام تلاشش را می‌کند تا با ساختن یک بازی پسرش را از جنگ و آسیب‌های آن محفوظ نگه دارد. در میان فیلم‌های ایتالیایی برنده اسکار، این فیلم شاید بهترین فیلم عاشقانه ایتالیایی باشد.

زندگی زیباست ۱۹۹۷ Life is Beautiful از بهترین فیلم های ایتالیایی

فیلم لازاروی خوشحال Happy as Lazzaro

یکی از بهترین فیلم های ایتالیایی فیلم “لازاروی خوشحال” داستانی خنده‌دار و جذاب را از دو دوست در پس زمینه یک دهکده آرام ایتالیایی روایت می‌کند. به نظر روستاییان، “لازارو” یک کشاورز ساده‌لوح است و زندگی پیش پا افتاده‌ای دارد. “لازارو” یک شریک جنایی مناسب برای “تانکردی” (Tancredi) شخصیت عجیب و غریب روستا به نظر می‌آید. آنها در قالب یک برنامه وفادارانه غیر معمول، نقش ربوده شدن “تانکردی” را طراحی می‌کنند. آنها مجبور می‌شوند این نقشه را از “مارچسا آلفونسینا د لونا” (Marchesa Alfonsina de Luna) ملکه سیگار که بر روستا حکومت می‌کند و دیگر روستاییان فضول، مخفی کنند. هنگامی که “تانکردی” نقشه ربوده شدن خود را مدیریت می‌کند و در یک شهر دور مخفی می‌شود، “لازارو” طبق نقشه به دنبال دوست وفادار خود می‌گردد. فیلم “لازاروی خوشحال” یک درام خوش ساخت است که مملوء از لحظات فراموش‌نشدنی و خنده‌دار است.

مروری بر 40 سال فعالیت اکبر عبدی بازیگر هزار چهره در سینمای ایران

فیلم لازاروی خوشحال Happy as Lazzaro از بهترین فیلم های ایتالیایی

فیلم اولتراس Ultras

یکی از بهترین فیلم های ایتالیایی و اولین فیلم سینمایی “فرانچسکو لتیری” (Francesco Lettieri) کارگردان، درباره تصویری واقعی و ناخوشایند از هوچی‌گری فوتبالی است. این فیلم بر روی “ساندرو” (Sandro) (با بازی “انیپلو آرنا” (Aniello Arena)) رهبر آپاچی‌ها که دسته‌ای از طرفداران خشن باشگاه فوتبال ناپولی هستند، تمرکز دارد. او پس از اینکه قسمت اعظم عمر خود را در راه اوباشی‌گری و درگیری با افسران پلیس هدر می‌دهد، از این کار خسته می‌شود. او از یک اوباش فوتبالی بودن هیچ چیزی به دست نمی‌آورد. “ساندرو” متوجه این واقعیت می‌شود و به دنبال راهی برای فرار از این منجلاب می‌گردد. ناگهان او با “تری” (Terry) (با بازی “آنتونیا تروپو” (Antonia Truppo)) برخورد می‌کند، کسی که احتمالاً می‌تواند زندگی او را نجات دهد.

فیلم اولتراس Ultras از بهترین فیلم های ایتالیایی

فیلم مادر من My Mother

فیلم مادر من یک فیلم درام است که برای اولین بار در جشنواره کن و در ماه می 2015 به نمایش در آمد. این فیلم عاطفی ایتالیایی زیبا درباره کارگردانی است به نام مارگاریتا که علاوه بر شغل پر مشغله‌اش درگیری‌های زیادی در زندگی خصوصی‌اش دارد. او فیلمی در مورد کارخانه‌داری ورشکسته را با نگاهی رئالیسم کارگردانی می‌کند، در همین حال او درگیر پرونده طلاق از همسرش است و مادرش هم به شدت مریض است. این اثر نامزد دریافت جوایز زیادی شد و طبق گزارشات راتن تومیتوز 84 درصد از نقدهای نوشته در خصوص این فیلم مثبت بودند. در میان بهترین فیلم های ایتالیایی این فیلم از جایگاه خاصی به خصوص در میان فیلم های ایتالیایی جدید برخوردار است.

فیلم مادر من My Mother از بهترین فیلم های ایتالیایی

فیلم گومورا Gomorrah

معرفی بهترین فیلم های ایتالیایی را ادامه می‌دهیم. فیلم گومورا یکی دیگر از فیلمهای برتر سینمای ایتالیا است که تا حدودی می‌توان آن را جزء فیلم های ایتالیایی جدید به حساب آورد. داستان فیلم که از روی کتابی به همین نام اقتباس شده است، در زاغه‌های کامپانیا اتفاق می‌افتد؛ جایی که سندیکای جنایت کامورا ثروتی هنگفت از کوکائین، فساد و زباله‌های شیمیایی برای خود دست و پا کردند. در این میان نوجوانانی به نام سیرو و مارکو تصمیم دارند که یک مخزن اسلحه را به منظور کسب قدرت سرقت کنند. سایت متاکریتیک این اثر را در خور ستایش جهانی خواند و میانگین امتیاز این فیلم را 87 اعلام کرد. در هنگام تماشای بهترین فیلمهای ایتالیا ، به هیچ عنوان از این فیلم غافل نشوید.

فیلم گومورا Gomorrah

فیلم دو پاپ The Two Popes

فیلم “دو پاپ” ساخته “فرناندو میرلس” (Fernando Meirelles)از بهترین فیلم های ایتالیایی است که وقایعی را مستند می‌کند که منجر به انتخاب رهبر جدید کلیسای کاتولیک شدند، در حالی که هنوز رهبر قبلی زنده است. فیلم بیشتر بر عواقب رسوایی افشای اطلاعات واتیکان تمرکز دارد و عمیقاً به رابطه بین “خورخه ماریو برگولیو” (Jorge Mario Bergoglio) یا پاپ فرانسیس نهایی (با بازی “جاناتان پرایس” (Jonathan Pryce)) و “پاپ بندیکت شانزدهم” (با بازی “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins)) می‌پردازد. بحث و جدال بین آنها از خدا منحرف شده و به دنیای کودکی و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان کشیده می‌شود. “پرایس” و “هاپکینز” هر دو به خاطر بازی‌شان در این فیلم، مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و نامزد جوایز متعددی در جشنواره‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا شدند.

فیلم دو پاپ The Two Popes

فیلم سینما پارادیزو Cinema Paradiso

فیلم به‌یادماندنی و ماندگار سینما، Cinema Paradiso از بهترین فیلم های ایتالیایی است که دوبله آن از سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شد. مجله Empire این فیلم را در رتبه بیست و هفتم فهرست 100 تایی بهترین فیلم‌های جهان قرار داده است و بسیاری از منتقدان نیز به تحسین از این اثر پرداختند.

فیلم Cinema Paradiso، از فیلمهای ایتالیایی معروف ، درباره مردی به نام سالواتوره است که عاشق سینماست و با آگاهی یافتن از مرگ آپاراتچی سینمای محل زندگی خود شروع به مرور خاطرات کودکی خود از این سینما و فیلم‌های آن می‌کند. این فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره کن و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد.

فیلم داستان یک پسر جوان را روایت می‌کند که برای فرار از زندگی روزمره‌اش در روستای جنگ‌زده سیسیلی خود به سینما روی می‌آورد. در این درام پسر بزرگ می‌شود و شیفته یک زن محلی می‌گردد و به‌عنوان یک آپاراتچی (مأمور نمایش) در سینما فعالیت می‌کند. مربی‌اش در تلاش است تا او را متقاعد کند که این شهر کوچک را ترک کند تا بدین ترتیب بتواند رویای فیلمسازی را دنبال کند.

کدام بازیگران به طرح صیانت اعتراض کردند؟

سینما پارادیزو ۱۹۸۸ Cinema Paradiso

فیلم انیو Ennio

در لیست بهترین فیلم های ایتالیایی نام یک فیلم در سبک مستند نیز به چشم می‌خورد. مستند انیو برای بزرگداشت یاد و خاطره آهنگساز بزرگ ایتالیایی، انیو موریکونه ساخته شده که در سال 2020 فوت کرد. این عنوان از بهترین فیلم های ایتالیایی 2022 است که در آن با کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، ترانه‌سرایان، منتقدین و همه افرادی که در طول زندگی خویش با انیو موریکونه همکار بودند، مصاحبه شده است.

فیلم انیو Ennio

فیلم جزیره رز Rose Island

فیلم “جریزه رز”از بهترین فیلم های ایتالیایی براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم درباره زندگی “جورجو روسا” (Giorgio Rosa) و نحوه تاسیس یک کشور کوچک توسط او در سواحل “ریمینی” (Rimini) در سال 1968 است. در ابتدا “جورجو” فردی به تصویر کشیده می‌شود که به قوانین ایتالیا توجهی ندارد و همین باعث می‌شود که در چندین مورد درگیر دعوا با قانون شود. به همین دلیل وقتی فرصتی پیدا می‌کند تا در جزیره‌ای درست خارج از قلمرو ایتالیا، کشور خود را بسازد از این فرصت استفاده می‌کند و به تدریج کار روی کشور کوچک خود را آغاز می‌کند. جزیره رز با گذشت زمان به یک کشور مستقل با زبان، واحد پول، سیستم پستی و روند شهروندی مستقل تبدیل می‌شود. اما وقتی دولت ایتالیا این جزیره را یک تهدید برای خود محسوب می‌کند، جورجو را تهدید کرده و سعی می‌کند قدرت را از او بگیرد.

فیلم جزیره رز Rose Island

فیلم سزار باید بمیرد Caesar Must Die

فیلم سزار باید بمیرد یکی دیگر از بهترین فیلم های ایتالیایی است. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه ژولیوس سزار از نویسنده مشهور انگلیسی، ویلیام شکسپیر ساخته شده است. وبسایت راتن تومیتور با بررسی نقدهای نوشته شده در خصوص این فیلم، 92 درصد از آن‌ها را مثبت اعلام کرد. داستان فیلم درباره زندانیان یک زندان بزرگ است که قصد دارند برای مردم عادی نمایشنامه‌ای از آثار ویلیام شکسپیر را اجرا کنند. در طول فیلم به طور مداوم فلش بک‌هایی به دوران تمرین این زندانیان برای اجرای این نمایش صورت می‌گیرد. برادران تاویانی با ساخت این فیلم که از فیلمهای برتر سینمای ایتالیا است، نام خود را جاودانه کردند.

فیلم سزار باید بمیرد Caesar Must Die

فیلم هشت و نیم Otto e mezzo

این فیلم در حقیقت یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های ایتالیایی و از نظر بسیاری، یکی از بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما است.

یک داستان بسیار سورئال در مورد کارگردانی که با مشکل رایج کارگردان‌ها در زمان کار بر روی فیلم و در میانه دشواری‌های زندگی زناشویی و هنری خود روبرو است که او را به یادآوری خاطراتی از گذشته وا می‌دارد.

ممکن است خیلی‌ها این کاراکتر را رویا پرداز و یا دچار وسواس فکری بدانند و بسیاری دیگر وی را مردی نابغه و یا مشوش بدانند. زیبایی فیلم همین است و نبوغ بازیگری ماسترویانی و اهمیت نقش در این فیلم و همچنین در صنعت فیلمسازی را نشان می‌دهد.

فیلم هشت و نیم Otto e mezzo

فیلم دنباله‌رو The Conformist

برتولوچی این درام سیاسی را با اقتباس از داستانی به همین نام نوشته آلبرتو موراویا ساخت و به خوبی توانست چیدمان صحنه را برای نشان دادن آلمان‌های فاشیستی به‌کار گیرد و اختلاف طبقاتی را در آن به تصویر بکشد.

قهرمان داستان انسانی به ظاهر روشنفکر است که در جامعه‌ای فاشیستی به دنبال زندگی عادی می‌گردد و فکر می‌کند با از بین بردن ارزش‌ها می‌تواند خود را به قشری که به آن تعلق داشته برساند. او از طرف پلیس مامور می‌شود استادش را به قتل برساند و در حین انجام این ماموریت فلاش بک‌هایی از او درباره زندگی سخت کودکی یا مادر معتادش می‌بینیم.

فیلم دنباله‌رو The Conformist

فیلم بخاطر چند دلار بیشتر For a Few Dollars More

در معرفی بهترین فیلم های ایتالیایی از دیگر شاهکار سرجیو لئونه، یعنی فیلم برای چند دلار بیشتر، نباید غافل شد. این فیلم که دومین قسمت از سه‌گانه Dollars محسوب می‌شود، اثری در ژانر وسترن اسپاگتی است. در این فیلم می‌بینیم که دو جایزه‌بگیر با نیت یکسان برای پیداکردن یک قانون‌شکن مکزیکی با هم متحد می‌شوند.

معرفی خواننده های خارجی که تجربه بازیگری هم دارند!

فیلم بخاطر چند دلار بیشتر For a Few Dollars More

فیلم زندگی شیرین La Dolce Vita

«زندگی شیرین»از بهترین فیلم های ایتالیایی و یک کمدی- درام با بازی مارچلو ماسترویانی، آنیتا اکبرگ و آنوک امه است. این فیلم یک هفته از زندگی روزنامه‌نگار پاپاراتزی مارچللو روبینی، را روایت می‌کند؛ او زنان را دنبال می‌کرد و به کار و بار خود در رم می‌پرداخت. هنگامی که دوست‌دخترش، اما، دچار اوردوز می‌شود و از آن رنج می‌کشد، او یک وارث و یک ستاره سینما را دنبال می‌کند و برای لحظاتی در درون خود تامل می‌کند.

زندگی شیرین ۱۹۶۰ La Dolce Vita

فیلم ایل دیوو Il Divo

فیلم Il Divo یک فیلم سیاسی است که نظر مثبت بسیاری از منتقدان و تماشاچیان را کسب کرد. این فیلم در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه هیئت داوران شد. علاوه بر این فیلم ایل دیوو افتخارات دیگری نیز کسب کرد و نمرات بسیار خوبی از منتقدان گرفت. داستان فیلم درباره زندگی جولیو آندرئوتی نخست وزیر ایتالیاست که شرایط ایتالیا را در دوران او بررسی می‌کند. این اثر، یکی از فیلمهای برتر سینمای ایتالیا است، که تصویرگر مبارزات دولت‌مردان با مافیا و نفوذ آن‌ها در قدرت است. این فیلم از بهترین فیلم های ایتالیایی در ژانر سیاسی است.

فیلم ایل دیوو Il Divo

فیلم دزد دوچرخه Bicycle Thieves

فیلم Bicycle Thieves، که در آمریکا با نام The Bicycle Thief اکران شد، از بهترین فیلم های ایتالیایی قدیمی است. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و 2 سال بعد نیز به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ برگزیده شد. فیلم دزد دوچرخه هنوز هم در بسیاری از فهرست‌های بهترین فیلم‌های تاریخ سینما جای دارد.

این فیلم سینمایی ایتالیایی ، از بهترین فیلم های کلاسیک ایتالیایی ، داستان پدر فقیری را می‌گوید که پس از جنگ جهانی دوم، در رم به دنبال دوچرخه دزدیده شده خود می‌گردد، دوچرخه‌ای که بدون آن شغلی که قرار بود نجات‌بخش خانواده‌اش باشد را از دست می‌دهد.

فیلم  دزد دوچرخه Bicycle Thieves

فیلم ایل پوستینو: پستچی Il Postino

«ایل پوستینو: پستچی»از بهترین فیلم های ایتالیایی و یک فیلم کمدی- درام زندگی‌نامه‌ای است که ستاره‌های آن، ماسیمو ترویسی، فیلیپ نوآره و ماریا گراتزیا کوچینوتا هستند. این فیلم داستان پابلو نرودا جوان را دنبال می‌کند؛ کسی که به دلایل سیاسی از شیلی به جزیره ایتالیایی کوچکی تبعید شد. ماریو یک مرد بیکار و از اهالی روستا، به‌عنوان پستچی برای تحویل نامه نرودا استخدام می‌شود. در نتیجه، ماریو به دانش‌آموز نرودا بدل می‌شود و به جهت تحت تأثیر قرار دادن یک زن محلی، زیبایی شعر را می‌آموزد.

ایل پوستینو: پستچی ۱۹۹۴ Il Postino

فیلم بهترین دوران جوانی The Best of Youth

لیست بهترین فیلم های ایتالیایی را با فیلم The Best of Youth آدامه می‌دهیم. فیلم بهترین دوران جوانی بعد از اکران دل مخاطبان و منتقدان را ربود و با واکنش‌های مثبت زیادی روبرو شد. راجر ابرت منتقد مشهور سینما به این فیلم نمره 4 از 4 را اعطا کرد و این عنوان را زیبا و الهام‌بخش توصیف کرد. داستان این فیلم درباره دو برادر است که به دلیل تحولات سیاسی و اجتماعی که در دهه‌های 60 و 70 میلادی به وقوع می‌پیوندد، زندگی‌شان دگرگون می‌شود. این فیلم نیز از فیلم های معروف ایتالیایی است که حتما باید آن را تماشا کرد.

فیلم بهترین دوران جوانی The Best of Youth

فیلم پدرخوانده The Godfather

گرچه این کلاسیک به انگلیسی است اما حتماً باید در لیست بهترین فیلم های ایتالیایی جای گیرد! «پدرخوانده» (با بازی مارلون براندو، آل پاچینو و جیمز كان) یکی از معروف‌ترین فیلم‌های مافیایی است كه تاكنون ساخته شده است و به‌طور گسترده به‌عنوان یكی از بهترین فیلم‌های تمام ادوار تاریخ شناخته می‌شود. داستان این فیلم جنایی- درام در دهه چهل میلادی در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. «پدرخوانده» داستان خانواده مافیایی برجسته، کورلئونه، و عبور رئیس این خاندان از تجارت جنایت خانوادگی به پسر مرددش، را روایت می‌کند.

پدرخوانده ۱۹۷۲ The Godfather

بهترین فیلم های عاشقانه ایتالیایی

فیلم تعطیلات رمی Roman Holiday

لیست بهترین فیلم های ایتالیایی را با فیلم تعطیلات رمی ادامه میدهیم. صحنه‌پردازی این فیلم کمدی- رمانتیک در رم ایتالیا صورت گرفته است و ستاره‌های آن گریگوری پک، آدری هپبورن و ادی آلبرت هستند. داستان درباره یک پرنسس جوان است که در یک تور اروپاگردی خیرخواهانه به سر می‌برد. او از نگهبانان خود فرار می‌کند و با یک خبرنگار مشهور آمریکایی که در رم سکونت دارد، ملاقات می‌کند. وقتی این خبرنگار متوجه می‌شود که او کیست، سعی می‌کند از او برای خبر دست اول خود استفاده کند، اما درمی‌یابد که دلباخته او شده است.

نگاهی به فیلم کوتاه شیهه با هنرنمایی نگار جواهریان

تعطیلات رمی ۱۹۵۳ Roman Holiday

فیلم ۱۸ هدیه 18 Presents

فیلم “هجده پیشکش”از بهترین فیلم های ایتالیایی و یک درام علمی تخیلی است که در آن دختری به نام “آنا” (Anna) (با بازی “بندتا پورکارولی” (Benedetta Porcaroli)) توسط پدرش بزرگ می‌شود. زیرا مادرش اندکی پس از زایمان به دلیل سرطان سینه درگذشته است. “آنا” مانند تمام هم سن و سالان خود در آستانه بزرگسالی و قبل از اینکه خانه را ترک کند، به دنبال سهم خود از زندگی است. او ناگهان به اتومبیلی که به مادر مرحومش تعلق داشته برخورد می‌کند. “آنا” ناگهان متوجه می‌شود که به 21 سال قبل سفر کرده است. این فیلم قطعاً شما را به یاد فیلم‌های “بازگشت به آینده” (Back to the Future) و “خانه‌ای روی برکه” (The Lake House) می‌اندازد. در واقع فیلم “هجده پیشکش” فیلمی دلگرم‌کننده در مورد عشق، غم و اندوه و تخلیه هیجانی است.

۱۸ هدیه 18 Presents

فیلم گرفتار یک موج Caught by a Wave

فیلم “گرفتار یک موج” در ابتدا تحت عنوان یک داستان عاشقانه بین “سارا” (Sara) و “لورنزو” (Lorenzo) شروع می‌شود که در یک مدرسه تابستانی قایقرانی در سیسیل با هم آشنا می‌شوند. “سارا” ناگهان در طول کلاس درس قایقرانی دچار بی‌حسی عضلانی می‌شود و “لورنزو” به داخل آب می‌پرد تا به او کمک کند؛ بعد از این حادثه به نظر می‌آید که همه چیز تمام شده است. اما بعد از اینکه رابطه عاشقانه آنها کم کم شکوفا می‌شود، ابعاد جدیدی از نحوه زندگی کردن “سارا” با دیستروفی عضلانی برملا می‌شود. بیماری او به سرعت در حال بدتر شدن است و به آرامی قبل از اینکه جانش را بگیرد، در حال از بین بردن عملکردهای حرکتی او است. به همین دلیل این داستان عاشقانه سرزنده، خیلی زود به یک داستان دلخراش تبدیل می‌شود، زیرا دانش‌آموزان در تلاشند تقدیر ظالمانه سرنوشت را بپذیرند.این فیلم نیز در فهرست بهترین فیلم های ایتالیایی جای میگیرد.

گرفتار یک موج Caught by a Wave

فیلم شام چهار نفره Four to Dinner

فیلم “چهار تا شام” از بهترین فیلم های ایتالیایی و یک کمدی عاشقانه دلچسب است. این فیلم درباره چهار دوست مجرد است که در تلاش هستند یک شریک عشقی کامل پیدا کنند. فیلم در قالب نمونه‌ای از فیلم‌سازی بدیع، چهار خط داستانی موازی را به صورت همزمان دنبال می‌کند. زیرا هر کدام از این دوست‌ها سعی می‌کنند با کسی که از نظر او عالی است، جفت شوند. اگر دوست دارید به تماشای یک رمان عاشقانه با احساس بنشینید که دیدگاه شما نسبت به فیلم “همدم” (soul-mates) را به چالش بکشد، حتماً باید این فیلم را تماشا کنید. چون یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است.

شام چهار نفره Four to Dinner

فیلم پیروزی Vincere

فیلم پیروزی یک فیلم تاریخی ایتالیایی و از بهترین فیلم های ایتالیایی ، درباره زندگی بنیتو موسولینی، دیکتاتور ایتالیایی و همسرش ایدا دالسر است. این فیلم در سال 2009 برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش در آمد و سپس در 20 می همان سال (30 اردیبهشت 88) اکران شد. سایت متاکریتیک این فیلم عاشقانه ایتالیایی را لایق تحسین جهانیان خواند و به آن 85 از 100 را اعطا کرد.

ایدا و بنیتو قبل از جنگ جهانی دوم ازدواج می کنند؛ زمانی که موسولینی بیکار بود. پس از به دنیا آمدن فرزندشان این دو به دلایلی از هم جدا می‌شوند؛ ولی هرگز عشق میانشان از بین نمی‌رود و تلاش‌های زیادی برای پیوستن به هم انجام می‌دهند. اما موسولینی دارای شخصیتی سیاسی و قدرتمند است و نمی‌تواند به راحتی هرجایی با ایدا دیده شود. این فیلم به طرز زیبایی عشق را به تصویر کشیده و از بهترین فیلم های عاشقانه ایتالیا محسوب می‌شود.

فیلم پیروزی Vincere

فیلم مالنا Malena

این کمدی- درام رمانتیک در مقابل پس‌زمینه جنگ جهانی دوم سیسیل قرار گرفته است؛ جایی که یک پسر جوان به‌نام ریناتو، شیفته بیوه‌زنی زیبا به‌نام مالنا در زمان جنگ می‌شود. مالنا تحسین هر مردی برمی‌انگیزد و موجب رنجش و آزردگی‌خاطر هرزنی می‌شود. این فیلم تجربه بلوغ ریناتو را نشان می‌دهد چراکه مالنا درس‌های مهم زندگی‌اش را به او می‌آموزد. ستاره‌های این فیلم مونیکا بلوچی در نقش مالنا، لوچیانو فدریکو و جوزپه سولفارو هستند.

امید روحانی پزشک، بازیگر و منتقد سینما که هرگز موبایل نداشته است!

مالنا ۲۰۰۰ Malena

فیلم یوزپلنگ The Leopard

یوزپلنگ در سال ۱۹۶۳ بر اساس رمانی از جوزپه توماس دی لمپدوزا، جلوی دوربین رفت. نخل طلای جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین طراحی لباس دو دست‌آورد بین‌المللی این فیلم بود.

فیلم «یوزپلنگ» به گفته بسیاری از منتقدان شبیه به تابلوی نقاشی باشکوهی است که جزئیات را تک به تک به بیننده نشان می‌دهد. داستان فیلم حول مضمون زوال می‌چرخد و روزهای اوج یک خاندان اشراف زاده را تا پایان نشان می دهد.

فیلم یوزپلنگ The Leopard

فیلم ازدواج به سبک ایتالیایی Marriage Italian Style

«ازواج به سبک ایتالیایی» در ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این کمدی- درام رمانتیک داستان دومینیکو، یک تاجر ثروتمند را روایت می‌کند. او رابطه طولانی‌مدتی را با فیلومنا زیبا، یک فاحشه بی‌پول، آغاز می‌کند. زمانی که فیلومنا از ‌برنامه‌های دومینیکو برای ازدواج با فرد دیگری آگاه می‌گردد، دست به کار می‌شود تا او را مال خود کند. ستاره‌های این فیلم سوفیا لورن،‌ مارچلو ماسترویانی و الدو پوگلیسی هستند.

ازدواج به سبک ایتالیایی ۱۹۶۴ Marriage Italian Style

فیلم اتاقی با یک چشم‌انداز A Room with a View

در این درام رمانتیک مگی اسمیت، هلنا بونهام کارتر و دنهلم الیوت خوش می‌درخشند. لوسی هانیچرچ جوان و پسرعموی بزرگ‌ترش، در یک تور ایتالیایی شرکت می‌کنند. در آن‌جا آن‌ها با جورج امرسون وحشی روبرو می‌شوند؛ کسی که اتاق خود را با چشم‌اندازی رو به فلورانس به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. لوسی به انگلیس برمی‌گردد و با مرد دیگری نامزد می‌کند اما زمانی که مسیرهای لوسی و جورج دوباره با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند، او مجبور می‌شود که بین این دو مرد یکی را انتخاب کند.

اتاقی با یک چشم‌انداز ۱۹۸۵ A Room with a View

فیلم دست خدا The Hand of God

فیلم The Hand of God یک درام ایتالیایی از بهترین فیلم های ایتالیایی جدید است. این فیلم سینمایی ایتالیایی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در بخش جایزه شیر طلایی شرکت داشت و درنهایت نیز جایزه بزرگ هیئت دوران را از آن خود کرد. فیلم دست خدا در مراسم اسکار نیز نامزد بهترین فیلم بین‌الملل شده بود.

داستان فیلم، از بهترین فیلم های سینمایی ایتالیایی ، درباره فابیتو جوان است که در دهه 1980 در نپال به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند. او به موسیقی گوش می‌‌دهد، بازی‌های دیه‌گو مارادونا را دنبال می‌کند، و به تست‌های بازیگری می‌رود. تا اینکه فاجعه‌ای سبب می‌شود فابیو داستان به شکل بی‌رحمانه‌ای به بلوغ برسد

فیلم دست خدا The Hand of God

بهترین فیلم‌های مافیایی و جنایی ایتالیایی

فیلم پدرخوانده: قسمت دوم The Godfather: Part II

صحنه‌پردازی «پدرخوانده: قسمت دوم» به دهه ۲۰ میلادی شهر نیویورک تعلق دارد و ستاره‌های آن آل پاچینو، رابرت دنیرو و رابرت دووال هستند. فیلم داستان سازمان جنایت خانواده کورلئونه را ادامه می‌دهد. این درام جنایی زندگی ویتو کورلئونه مهاجر جوان ایتالیایی را دنبال می‌کند که با زندگی جنایی آشنا گشته است و پسرش،‌ مایکل، تلاش می‌کند تجارت خانوادگی را در لاس وگاس، کوبا و هالیوود گسترش دهد.

پدرخوانده: قسمت دوم ۱۹۷۴ The Godfather: Part II

فیلم روزی روزگاری در آمریکا Once Upon a Time in America

در میان بهترین فیلم های ایتالیایی ، فیلم Once Upon a Time in America از فیلم های ایتالیایی قدیمی است که پس از اکران جنجال بسیاری به پا کرد. فیلم جنجالی روزی روزگاری در آمریکا ساخته سرجیو لئونه از بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ است که پس از ممیزی خوردن در جشنواره کن و کوتاه کردنش در اکران‌های عمومی باعث نارضایتی و کناره‌گیری این کارگردان افسانه‌ای سینما شد. اگر برنامه دانلود فیلمهای قدیمی ایتالیایی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این فیلم آغاز کنید.

داستان فیلم، که از بهترین فیلم های ایتالیا است، در چند مقطع زمانی درباره سنین مختلف قهرمان داستان، نودولس است. در ابتدا گروهی گانگستر به دنبال او هستند و همسر نودولس توسط این گروه خلافکار به قتل می‌رسد. نودولس که در یک بار چینی مخفی شده است در روزنامه‌ای می‌خواند 3 شریک دیگرش در دام افتادند.

فیلم روزی روزگاری در آمریکا Once Upon a Time in America

فیلم روی پوست من On My Skin

“روی پوست من” یک فیلم جنایی واقعی است که براساس داستان زندگی “استفانو کوچی” (Stefano Cucchi) (با بازی “آلساندرو بورگی” (Alessandro Borghi)) یک هفته قبل از مرگش در سال 2009 ساخته شده است. “کوچی” یک مرد جوان و آینده‌دار اهل رم است که هنوز راه زیادی پیش رو دارد. او راه پدرش را دنبال کرده و نقشه‌بردار ساختمان شده است. در ضمن او یک بوکسور آماتور بوده است. او در 15 اکتبر 2009 به دلیل همراه داشتن حشیش، کوکائین و یک داروی نسخه‌ای صرع دستگیر شد. آنچه در ادامه فیلم می‌آید، نمونه‌ای از خشونت پلیس است. او قبل از معرفی به دادگاه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. اما درباره این اتفاق با هیچ کسی صحبت نمی‌کند. قاضی دادگاهی او را به یک ماه بعد موکول می‌کند و او را مجبور می‌کند در “رجینا کولی” (Regina Coeli) بماند. خانواده‌اش ناامیدانه سعی می‌کنند او را ببینند، اما همه تلاش‌های آنها توسط یک سیستم فاسد با شکست مواجه می‌شود. “کوچی” در 22 اکتبر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. تنها پس از آن خانواده‌اش اجازه دسترسی به جسدش را پیدا کردند.

معرفی فیلم آهنگ دو نفره با بازی احمد مهرانفر و فرزاد فرزین

فیلم روی پوست من On My Skin

فیلم بی‌رحم The Ruthless

زندگی “سانتو روسو” (Santo Russo) (با بازی “ریکاردو اسکامارچو” (Riccardo Scamarcio)) خیلی زود در دنیای جرم و جنایت آغاز می‌شود. او پس از دستگیری توسط پلیس به دلیل جرمی که در کودکی مرتکب نشده است، به تدریج درگیر جنایت سازمان‌یافته می‌شود. او در بزرگسالی یک گروه بسیار پیچیده از گانگسترها را در میلان رهبری می‌کند. او با “ماریانجلا” (Mariangela) (“سارا سرائیوکو” (Sara Serraiocco)) دختری که از کودکی او را می‌شناسد، ازدواج می‌کند. متعاقباً روند موفقیت کثیف و خشونت‌آمیز او شروع می‌شود و به بالاترین سطح در دنیای جنایت می‌رسد. این فیلم توسط “رناتو دا ماریا” (Renato De Maria) کارگردانی شده و براساس فیلمنامه مشترک “رناتو دا ماریا” و “والنتینا استرادا” (Valentina Strada) ساخته شده است. به غیر از “اسکامارچو” و “سرائیوکو”، “آلیسو پراتیکو” (Alessio Praticò)، “پترو پیس” (Pietro Pace) و “ماری آنگه کاستا” (Marie-Ange Casta) نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. پس حتما فیلم را تماشا کنید چون یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است.

زندگی “سانتو روسو” (Santo Russo) (با بازی “ریکاردو اسکامارچو” (Riccardo Scamarcio)) خیلی زود در دنیای جرم و جنایت آغاز می‌شود. او پس از دستگیری توسط پلیس به دلیل جرمی که در کودکی مرتکب نشده است، به تدریج درگیر جنایت سازمان‌یافته می‌شود. او در بزرگسالی یک گروه بسیار پیچیده از گانگسترها را در میلان رهبری می‌کند. او با “ماریانجلا” (Mariangela) (“سارا سرائیوکو” (Sara Serraiocco)) دختری که از کودکی او را می‌شناسد، ازدواج می‌کند. متعاقباً روند موفقیت کثیف و خشونت‌آمیز او شروع می‌شود و به بالاترین سطح در دنیای جنایت می‌رسد. این فیلم توسط “رناتو دا ماریا” (Renato De Maria) کارگردانی شده و براساس فیلمنامه مشترک “رناتو دا ماریا” و “والنتینا استرادا” (Valentina Strada) ساخته شده است. به غیر از “اسکامارچو” و “سرائیوکو”، “آلیسو پراتیکو” (Alessio Praticò)، “پترو پیس” (Pietro Pace) و “ماری آنگه کاستا” (Marie-Ange Casta) نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. پس حتما فیلم را تماشا کنید چون یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است.

فیلم رفقای خوب Goodfellas

لیست بهترین فیلم های ایتالیایی را با فیلم رفقای خوب ادامه میدهیم. صحنه‌پردازی این درام جنایی زندگی‌نامه‌ای در نیویورک است و ستاره‌های آن رابرت دنیرو، جو پشی و ری لیوتا هستند. «رفقای خوب» زندگی هنری هیل را دنبال می‌کند؛ او از طریق سلسله سندیکای جنایی تبه‌کاران محلی، بالا می‌رود. هنری هیل و دو شریکش، از ثروت و تجملاتی که با موفقیت از آن مسیر تجاری به دست می‌آید، لذت می‌برند. هنری گرفتار مواد مخدر و این سبک زندگی می‌شود که در نهایت ارتقا او به شکوه را از بین می‌برد.

رفقای خوب ۱۹۹۰ Goodfellas

فیلم کازینو Casino

«کازینو» یک فیلم درام جنایی است که در مقابل پس‌زمینه مافیایی لاس وگاس اجرا شده است. ستاره‌های آن رابرت دنیرو، شارون استون و جو پشی هستند. این فیلم داستان گانگستر سام “آس” روتشتین را روایت می‌کند؛ او به لاس وگاس می‌رود تا با دوستش و گانگستر خشن، نیکی سانتورو، رهبری کازینو تنجیرز را برعهده بگیرد. با گذشت زمان، هر دو مرد به سوی ویرانی رانده می‌شوند. یکی به‌واسطه عشقش به یک زن اغواگر زیبا‌رو و دیگری به دلیل مواد مخدر و خشونت.

کازینو ۱۹۹۵ Casino

فیلم سوبورا Suburra

فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته مشترک کارلو بونینی و جانکارلو د کاتالدو ساخته شده است. فیلم به رابطه جنایت و سیاست در سال ۲۰۱۱ در رم اشاره دارد. داستان فیلم سوبورا در هفت روز اتفاق می‌افتد و از زمانی آغاز می‌شود که یک رئیس سابق جرم و جنایت، توسط خانواده مافیا مامور می‌شود تا ناحیه ساحلی رم را به لاس وگاس جدیدی تبدیل کند.

فیلیو مالگاردی (فاوینو)، سیاستمدار، به شبکه خیانت و فریب کشیده می‌شود و در درگیری گانگسترهای رقیب گرفتار می‌شود.

فیلم سوبورا Suburra

فیلم خائن The Traitor

در فهرست بهترین فیلم های ایتالیایی به یک فیلم ژانر بیوگرافی-جنایی می‌رسیم. اگر به این ژانر علاقمندید، از تماشای فیلم خائن غافل نشوید. این فیلم براساس رندگی واقعی توماسو بوسکتا ساخته شده است، اولین خبرچین مافیایی در سیسیل که با عنوان “رئیس دو جهان” شناخته می‌شد. این فیلم سینمایی ایتالیایی توانست پس از اکران نمرات خوبی از منتقدین و بینندگان کسب کند.

فیلم خائن The Traitor

بهترین فیلم های ترسناک ایتالیایی

فیلم نقاب شیطان Black Sunday

«نقاب شیطان» یک فیلم ترسناک ایتالیایی است که ستاره‌های آن، باربارا استیل، جان ریچاردسن و آندره‌آ ککی هستند. فیلم، داستان یک جادوگر شیطانی را روایت می‌کند که از مقبره خود باز می‌گردد. او به دنبال انتقامی خونین از زندگی با تعقیب فرزندان زیبای خود است؛ کسانی که شباهت زیادی با او داشتند به این جهت که کنترل بدنش را به دست بگیرد بنابراین او می‌توانست یک‌بار دیگر زندگی کند. فقط برادر این دختر جوان و یک پزشک جذاب بر سر راه او ایستاده‌اند.

ببینید چهره گلزار بدون گریم چقدر پیر شده

نقاب شیطان ۱۹۶۰ Black Sunday

فیلم یک داستان کلاسیک ترسناک A Classic Horror Story

فیلم “یک داستان کلاسیک ترسناک” حول محور یک گروه غریبه می‌چرخد که با یک ماشین کاروان در روستاهای ایتالیا سفر می‌کنند. ناگهان راننده آنها در مسیر جسد بزی را می‌بیند و برای اینکه با آن برخورد نکند از جاده منحرف شده و با یک درخت برخورد می‌کند. اما پس از اینکه گروه خود را از داخل ماشین بیرون می‌کشند، به طرز عجیبی متوجه می‌شوند که جاده ناپدید شده است و آنها در وسط یک مکان مسطح در داخل یک جنگل انبوه ایستاده‌اند. آنها یک کلبه را در آن نزدیکی پیدا می‌کنند که یک فرقه قاتل وحشتناک در داخل آن زندگی می‌کنند، کسانی که به نظر می‌رسد خون در بدن ندارند. بنابراین اعضای این گروه مجبور می‌شوند برای نجات جان خود با اعضای این فرقه بجنگند.

فیلم یک داستان کلاسیک ترسناک A Classic Horror Story

فیلم انقیاد The Binding

فیلم ترسناک انقیاد داستان “اما” (Emma) (با بازی “میا مایسترو” (Mia Maestro)) را روایت می‌کند که به همراه دخترش “سوفیا” (Sofia) (با بازی “Giulia Patrignani) و نامزدش “فرانچسکو” (Francesco) (با بازی “ریکاردو اسکامارچ”و (Riccardo Scamarcio)) به جنوب ایتالیا سفر می‌کند تا با مادر شوهر آینده‌اش (با بازی “ماریا لو ساردو” (Mariella Lo Sardo)) برای اولین بار ملاقات کند. این زن مسن در عمارت بزرگی زندگی می‌‎کند و تنها یک سگ و زنی به نام “سابرینا” (Sabrina) با او زندگی می‌کنند. بلافاصله پس از رسیدن آنها، اتفاقات عجیبی برای “سوفیا” رخ می‌دهد. یک رتیل او را گاز می‌گیرد و شروع به کندن موهایش می‌کند. “اما” متوجه می‌شود که شخصی این خانه را نفرین کرده است و تنها راه نجات دخترش این است که آن را بلند کند.

فیلم انقیاد The Binding

بهترین فیلم کریسمسی ایتالیایی

فیلم بابا نوئل از شمال نمی‌آید Babbo Natale non Viene da Nord

«بابا نوئل از شمال نمی‌آید» یک کمدی ایتالیایی‌زبان است که داستان آن در ایتالیای جنوبی رخ می‌دهد. ستاره‌های این فیلم، موریزیو کاساگرانده، اِنالیسا و جامپائولو مورلی هستند. در فیلم «بابا نوئل از شمال نمی‌آید»، ایندیا، یک خواننده بااستعداد اما ناشناخته، تصمیم می‌گیرد کریسمس را با پدر شرور و فریبکار خود بگذراند تا از روابط ناموفقش با مردان فرار کند.

بابا نوئل از شمال نمی‌آید ۲۰۱۵ Babbo Natale non Viene da Nord

بهترین فیلم خون‌آشام‌محور ایتالیایی

فیلم سیاره خون‌آشام‌ها Planet of the Vampires

«سیاره خون‌آشام‌ها»از بهترین فیلم های ایتالیایی و یک فیلم ترسناک علمی- تخیلی است و ستاره‌های آن، بری سالیوان، نورما بنگل و آنخل آراندا هستند. صحنه‌پردازی فیلم در یک سیاره آینده‌نگر و دورافتاده در جو بیرونی زمین قرار دارد. هنگامی که سفینه فضایی تعدادی فضانورد در این سیاره عجیب‌وغریب فرود می‌آید، آن‌ها شروع به حمله کردن به یکدیگر به‌صورت ناگهانی می‌کنند چراکه تحت تاثیر عدم‌اطمینان این سیاره و ساکنان غیرعادی‌اش، قرار گرفته‌اند. فضانوردان متوجه می‌شوند که این موجودات مرموز به‌طرز ناامیدکننده‌ای به دنبال راهی برای خارج شدن از سیاره در حال مرگ خود هستند.

سیاره خون‌آشام‌ها ۱۹۶۵ Planet of the Vampires

بهترین فیلم زامبی‌محور ایتالیایی

فیلم جهنم مردگان زنده Hell of the Living Dead

در ادامه لیست بهترین فیلم های ایتالیایی میرسیم به فیلم های ترسناک و زامبی محور. از میان تمامی آثار موجود در این فهرست شاید فیلم hell of the living dead فیلمی باشد که از نسخه‌ی اولیه خودش فیلم موفق‌تری بوده است. این فیلم به کارگردانی برونو ماتی به عنوان یکی از بهترین فیلم های زامبی ایتالیایی شناخته شده است.

این فیلم درباره‌ی زن خبرنگاری است که به همراه 4 کماندو به جنگل‌های نیویورک می‌رود تا از مباررزه با زامبی‌ها تصویر برداری کند. آنها به سرعت متوجه می‌شوند که کشور توسط زامبی‌ها تسخیر شده است و باید با یکدیگر همکاری کنند تا از آن شرایط جان سالم به در ببرند.

این فیلم تلاش می‌کند در کنار ترسی که به بیننده القا می‌کند جنبه‌هایی از طنز سیاه (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021) را هم در نظر بگیرد، اما موفق نمی‌شود و همچنین طرفداران معتقد بودند که فیلمنامه به شدت خارج از ریل و با هرج و مرج زیاد پیش می‌رود.

نکات خواندنی بیوگرافی پوریا پورسرخ و همسرش و ماجرای ازدواج او

این فیلم علیرغم تمام آشفتگی‌هایش و سکانس‌های غم انگیزش، شور و نشاظ دیدنی دارد و به خوبی حس پوچی در جهان سوم را به تصویر می‌کشد.

فیلم جهنم مردگان زنده Hell of the Living Dead

فیلم ماورا The Beyond

فیلم The Beyond دومین اثر از سه گانه‌ی دروازه‌های جهنم به کارگردانی فولچی است که وقتی که اکران شد سر و صدای زیادی در اروپا به پا کرد. بعد از اکران این فیلم در انگلستان به عنوان فیلم Video Nasty (فیلمی که دارای خشونت زیاد و صحنه‌های پرونوگرافی می‌باشد – فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی) نام گرفت و تحت سانسور شدید قرار گرفت، اما با وجود سانسور‌های فراوان بر روی این فیلم، همچنان یکی از بهترین فیلم زامبی محور ایتالیایی می‌باشد.

داستان فیلم درباره‌ی زن جوانی به اسم لیزا مریل است که هتلی در روستای لوئیزیانا را به ارث می‌برد که بعد از آن اتفاقاتی غیر فراطبیعی و وحشتناک برایش می‌افتاد که این ساختمان بر روی یکی از دروازه‌های جهنم ساختته شده است.

این فیلم به علت فیلم برداری دیوانه‌ کننده‌اش، نماد گرایی زیاد و سکانس‌های بی رحمانه‌اش در دل طرفداران این ژانر جا خوش کرده و همچنین خودش را تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های فولچی، کرده است.

فیلم ماورا The Beyond

فیلم زامبی ۲ ‌Zombi 2

فیلم Zombi 2 ممکن است یکی از جدی‌ترین و بهترین فیلم ایتالیایی زامبی محور باشد. این اثر در ابتدا به عنوان یک دنباله از فیلم طلوع مردگان رومرو بود اما آنقدر جذاب به تصویر کشیده شده است که به عنوان یکی از فیلم‌های کلاسیک ایتالیا نام گرفت.

Zombi 2 بخاطر فضاسازی ترسناکی که از جزیره‌ی کالیپسو کرده، به شدت بین طرفداران این ژانر محبوبیت دارد. این فیلم حول محور دختری به نام آنه و خدمه‌ی روزنامه نگارش می‌باشد که راهی جزیره‌ای پر از زامبی می‌شود تا به دنبال پدرش گمشده‌اش بگردد.

این فیلم پر از صحنه‌های اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) به یاد ماندنی می‌باشد. زامبی 2 در زمان خودش در سینمای ایتالیا، سبک نوین و جدیدی را در بخش فیلم‌های زامبی محور آورد.

نحوه‌ی ساخت زامبی‌ها، واقع گرایانه بودن داستان و توجه به جزئیات در ساخت زامبی نقاط قوتی بودند که این فیلم را نسبت به بقیه فیلم‌های زامبی محور ایتالیایی متمایز می‌کرد.

فیلم زامبی ۲ ‌Zombi 2

فیلم شهر مردگان زنده City of the Living Dead

پس از موفقیت «زامبی ۲»، فیلم زامبی‌محور «شهر مردگان زنده» به‌نمایش درآمد تا سه‌گانه‌ی شاخص لوچو فولچی، با قدرت مسیر خود را ادامه دهد و به یکی از جریان‌سازترین سه‌گانه‌ها در تاریخ سینمای ایتالیا تبدیل شود.

این فیلم شامل سکانس‌های ترسناک سورئال، خیابان‌های مه‌آلود، زامبی‌های گروتسک و برخی از جسورانه‌ترین صحنه‌های موجود در این ژانر است. سکانسی که در آن شاهد خون‌ریزی از چشمان یک زن هستیم، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظاتی به‌شمار می‌رود که لوچو فولچی تابه‌حال بر روی آن کار کرده است.

«شهر مردگان زنده» به اثری تاثیرگذار و جریان‌ساز در ژانر وحشت تبدیل شد و از ظرفیت‌های جامعه‌ی خود فراتر رفت. پس از نمایش خانگی، این فیلم تحت برچسب خشونت‌آمیز بودن قرار گرفت و برای کودکان منع شد. ساخته‌ی مشهور لوچو فولچی ابتدا در آلمان غربی توقیف گردید و به‌دلیل خشونت فراوان‌اش، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. با این حال، نقدهای امروزی در اکثر موارد کیفیت بالای فیلم را تایید کرده‌اند‌؛ زیرا «شهر مردگان زنده» به ژانری تبدیل شد که تماشاگران به‌دلیل فضاسازی و کارگردانی عالی آن را ستایش می‌کنند.

«شهر مردگان زنده» پس از موفقیت فیلم قبلی فولچی یعنی «زامبی ۲» ساخته شد. موفقیت‌های لوچو فولچی در «زامبی ۲» باعث شد تا این فیلم‌ساز ایتالیایی نسبت به همکاری با داردانو ساکتی (فیلم‌نامه‌نویس) برای نوشتن داستان یک فیلم ترسناک جدید با الهام از آثار اچ. پی. لاوکرفت ترغیب شود. این فیلم جدید برای تولید چراغ سبز گرفت اما فولچی آن را رها کرد تا کار بر روی «شهر مردگان زنده» را آغاز کند. عکاسی و ثبت تصاویر اولیه‌ی این فیلم در ایالات متحده انجام گرفت و نماهای داخلی در شهر رم گرفته شده است.

فیلم شهر مردگان زنده City of the Living Dead

فیلم خانه‌ی کنار گورستان The House by the Cemetery

سومین فیلم از مجموعه‌ی دروازه‌ی جهنم کارگردان نام آشنای ایتالیایی، لوسیانو فولچی خانه کنار گورستان نام داشت که بهترین فیلم زامبی محور ایتالیایی هم شناخته می‌شود. این فیلم با کمتر کردن مرگ‌های سورئالیستی و سکانس‌های پر انرژی، متفاوت تر از دو مجموعه‌ی اول فیلم بود. فیلم آرام پیش می‌رود و خبری از هیجان نیست و تمرکز اصلی بر روی ترس و فضاسازی وحشتناک (بهترین فیلم های دلهره آور 2022) است.

عکس هایی از الهام پاوه نژاد با چادر

این فیلم درباره‌ خانواده‌ای به نام بویل است که به خانه‌ای در نیوانگلند نقل مکان می‌کنند، اما پس از آن متوجه می‌شوند که خانه فرسوده است و در وضعیت بدی قرار دارد. آنها نمی‌دانند که در زیرزمین خانه یک زامبی زندگی می‌کند که از قسمت‌های بدن انسان‌ها برای بازیابی سلول‌های خودش تغذیه می‌کند.

به گفته‌ی منتقدان خانه کنار گورستان بهترین فیلم ایتالیایی زامبی محور است.چیزی که این اثر را جذاب می‌کند این است  که زامبی را به گونه‌ای دیگر به تصویر می‌کشد و داستان غم‌انگیزی در قالب یک زامبی را روایت می‌کند که در گوشه‌ای از زیرزمین خانه‌ای زندگی می‌کند. به گفته‌ی طرفداران و کاربران این فیلم تشابه زیادی به شخصیت فرانکشتاین دارد.

خانه‌ی کنار گورستان The House by the Cemetery

فیلم زمین دفن Burial Ground

«زمین دفن» یکی از چندین فیلمی به‌شمار می‌رود که تحت عنوان «زامبی ۳» منتشر شده است. ساخت این فیلم که در ابتدا به‌عنوان کلونی سطحی از «زامبی ۲» رد شده بود، نهایتا به‌دست آندرئا بیانکی افتاد تا تماشاگران شاهد یک فیلم زامبی‌محور عجیب و متفاوت باشند. فیلمی مملو از وحشت‌های تاثیرگذار و تنش‌های بی‌رحمانه‌ای که ممکن است در نگاه اول غیرقابل باور به‌نظر برسد.

«زمین دفن» درباره‌ی دانشمندی است که دخمه‌ای را می‌گشاید و این دخمه‌ی عجیب، نفرینی شیطانی به‌راه می‌اندازد. در حالی که او افرادی را برای جشن گرفتن کشف جدید علمی‌اش دور یکدیگر جمع می‌کند، زامبی‌ها به‌سمت جمعیت حمله‌ور می‌شوند و آشفتگی و ویرانی هولناکی را به‌وجود می‌آورند. مهمانان با حالتی سراسیمه به‌دنبال سرپناهی در یک عمارت هستند و شب‌شان را با مبارزه برای زندگی خود سپری می‌کنند.

این فیلم که با کشتارهای هیجان‌انگیز، فضایی سورئال و موسیقی متن فوق‌العاده‌ای همراه است، بهترین استفاده‌ی ممکن را از هر لحظه می‌برد. «زمین دفن» ممکن است با جلوه‌های بصری چشمگیر آثار لوچو فولچی مطابقت خاصی نداشته باشد اما به‌عنوان یک فیلم ترسناک با برخی از خشن‌ترین عناصر موجود در این ژانر، هرآنچه را که از یک فیلم‌ زامبی‌محور می‌خواهید در اختیارتان قرار خواهد داد.

فیلم زمین دفن Burial Ground

فیلم شهر کابوس Nightmare City

دهه‌ی ۵۰ میلادی زمانی بود که ساخت فیلم‌های مختلف با محوریت تشعشعات هسته‌ای به‌ اوج رسید؛ زمانی که بمب‌های هسته‌ای تبدیل به غول‌افکن فرهنگی شدند و عموم مردم را فرا گرفتند. اومبرتو لنتسی با استفاده از این مضمون، یک فیلم زامبی‌محور تکان‌دهنده را کارگردانی کرد. فیلمی که در نهایت اگر بخواهیم با آثار جرج رومرو مقایسه‌اش کنیم، بیشتر به «دیوانه‌ها» شباهت دارد تا «شب مردگان زنده».

این فیلم زامبی‌محور درباره‌ی دین میلر، گزارشگر تلویزیونی آمریکایی است که برای مصاحبه با دانشمندان پیرامون حادثه‌ی هسته‌ای اخیر، به محیط داخلی فرودگاه می‌رود. زامبی‌ها بلافاصله در محیط پراکنده می‌شوند و دین میلر به‌سمت ایستگاه رادیویی می‌گریزد تا درباره‌ی یورش زامبی‌ها به مردم هشدار دهد. زامبی‌ها به‌سرعت از ایستگاه رادیویی بالا می‌روند و دین و همسرش باید برای بقای زندگی خود با این موجودات بجنگند.

«شهر کابوس» با صحنه‌های ترسناک مبتکرانه و غیرقابل پیش‌بینی بسیاری همراه است و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زامبی‌محور ایتالیایی شناخته می‌شود. اثری که با برداشت نسبتا متفاوت‌تری از حملات زامبی‌ها و قصه‌گویی در بستر یک داستان درباره‌ی حوادث هسته‌ای، مخاطب خود را تا انتها راضی نگه می‌دارد.

«شهر کابوس» در سال ۱۹۸۰ راهی سینماهای ایتالیا شد و در تاریخ ۱۹ دسامبر ۱۹۸۰ در کشور آلمان منتشر گردید. این فیلم سه‌سال پس از اکران اولیه، برای آمریکایی‌ها در دسترس قرار گرفت و در سال ۱۹۸۳ برای نخستین‌بار تحت عنوان «شهر مردگان متحرک» در ایالات متحده به‌نمایش درآمد. اومبرتو لنتسی در مقام کارگردان اثر، احساس می‌کرد که «شهر کابوس» نباید صرفا به‌عنوان یک فیلم زامبی‌محور شناخته شود زیرا دارای اشارات و پیام‌های ضد هسته‌ای و ضد نظامی فراوانی است.

فیلم شهر کابوس Nightmare City

فیلم هولوکاست زامبی Zombie Holocaust

اگرچه فیلم زامبی‌محور «هولوکاست زامبی» فاقد یک پلات ارجینال است، اما این فقدان با برخی از وحشتناک‌ترین لحظات در تاریخ این ژانر جبران می‌شود. این فیلم که ترکیبی از ژانر زامبی و آدم‌خواری است، برای طرفداران چنین آثاری فیلم جسورانه و لذت‌بخشی به‌شمار می‌رود.

«هولوکاست زامبی» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که خودش را به‌عنوان «زامبی ۳» معرفی می‌کند. این فیلم به ماجرای گروهی از دانشمندان می‌پردازد که منشا اجساد مثله‌شده‌ی مرموزی را از نیویورک تا جزایر ملوک در جنوب شرقی آسیا دنبال می‌کنند. در آنجا دکتر پیتر چندلر و کارشناس مردم‌شناسی لوری ریجوِی، با انبوهی از زامبی‌های آدم‌خوار روبه‌رو می‌شوند که در حال پیدا کردن ملکه‌ی جدیدی هستند.

نگاهی به فیلم صبحانه با زرافه ها با حضور ستاره های سینمای ایران

در «هولوکاست زامبی» لحظات به‌یادماندنی بسیاری وجود دارد و مارینو جیرولامی به‌عنوان کارگردان، احمقانه‌ترین و خنده‌دارترین چیزهای ممکن را در فیلم‌اش به‌تصویر می‌کشد؛ بدون قربانی کردن حس خلاقانه و غافلگیرکننده‌ای که از این فیلم‌ها انتظار می‌رود. بنابراین با خیال راحت به‌تماشای این داستان نیمه‌جنایی و ترسناک بنشینید و از آن لذت ببرید.

این فیلم در سال ۱۹۸۰ در ایتالیا اکران شد و نهایتا به فروشی معادل ۳۰۰ میلیون لیر ایتالیا دست پیدا کرد. «هولوکاست زامبی» در سال ۱۹۸۲ و در فرمی به‌شدت ویرایش‌شده و تحت عنوان Doctor Butcher M.D راهی سینماهای ایالات متحده شد. علاوه‌بر عنوان اصلی، این فیلم از آن زمان با عناوین انگلیسی دیگری مانند «جزیره‌ی آخرین زامبی‌ها»، «ملکه‌ی آدمخوارها» و «زامبی ۳» منتشر شده است.

فیلم هولوکاست زامبی Zombie Holocaust

فیلم شهر کابوس Nightmare City

در این فیلم ترسناک علمی- تخیلی و تریلر بازیگران خارجی نظیر هیوگو استیگلیتز، لارا تروتر و ماریا رزاریا اوماجو حضور دارند. یک هواپیمای پر از زامبی‌های خون‌خوار در یک شهر بی‌نام اروپایی در معرض زمین‌های پرتوی هسته‌ای قرار گرفته است. این زامبی‌ها مسیر خود را در حومه شهر ایتالیا هموار می‌کنند. آن‌ها همه چیز را در مسیر خود گزش و ویران می‌کنند. یک خبرنگار و همسرش ناامیدانه سعی می‌کنند از حمله زامبی‌ها فرار کنند چراکه ارتش بیهوده می‌کوشد عقب‌نشینی کند.

شهر کابوس ۱۹۸۰ Nightmare City

فیلم نگهبان گورستان Cemetery Man

تقریبا یک دهه پس از گذشت دوران طلایی بهترین فیلم های ایتالیایی زامبی محور می‌گذشت که فیلم مرد قبرستان در سال 1994 اکران شد و به علت لایه‌های کمدی که در این فیلم به بیننده نشان می‌داد تبدیل شد به یکی از بهترین فیلم های زامبی ایتالیایی. این اثر با الهام برداری از سریال مردگان شیطانی سم ریمی و تکنیک‌های کارگردانی تیم برتون ساخته شد و توانست در آن سال سر و صدای زیادی به پا کند.

فیلم در مورد فرانچسکو دلامورته، نگهبان قبرستانی است که مجبور است مردگانی که تبدیل به زامبی می‌شوند دوباره بکشد. بخش اول فیلم یک فستیوال از مسخره بازی‌هایی است که به صورت یک افسانه روایت می‌شوند. فیلم فضایی فلسفی مملو از سکانس‌های خشن تکان دهنده است.

فیلم نگهبان گورستان Cemetery Man

فیلم شیاطین Demons

هنگامی که فیلم زامبی‌محور «شیاطین» منتشر شد، تیمی که پشت آن قرار داشت حتی از خود فیلم نیز بزرگ‌تر بود. داریو آرجنتو کبیر در نگارش فیلم‌نامه مشارکت داشت و همچنین تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده گرفت و لامبرتو باوا (پسر ماریو باوا) آن را کارگردانی کرد. علی‌رغم تیم سازندگان خلاق و مطرح فیلم، «شیاطین» کم‌تر حال و هوای یک فیلم جالو واقعی را دارد؛ زیرا سعی می‌کند تا اتمسفر یک اثر متعلق به دهه‌ی ۸۰ میلادی را در بی‌آلایش‌ترین شکل ممکن ارائه دهد. در واقع این فیلم به‌طرز چشمگیری از فضای مرده و هرج و مرج رایج در اکثر فیلم‌های زامبی‌محور ایتالیایی فاصله می‌گیرد.

این فیلم در یک سالن سینما اتفاق می‌افتد و مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را دنبال می‌کند که در حال تماشای نخستین نمایش یک فیلم ترسناک جدید هستند. با آغاز فیلم بر روی پرده، زامبی‌ها سالن سینما را تسخیر می‌کنند و حالا افراد حاضر در این جهنم هنری، برای محافظت از خود باید از جان‌شان مایه بگذارند.

«شیاطین» با مجموعه‌ای از شخصیت‌های به‌یادماندنی مانند یک مرد نابینا، گروهی از جوانان عیاش و معتاد، کشتارهای هولناک‌ را با حسی سرگرم‌کننده ترکیب می‌کند. لحن آنارشیک فیلم با حضور قطعاتی از بَندها و موزیسین‌های پانک-راک و هوی متالی مانند بیلی آیدل، ماتلی کرو و Pretty Maids در موسیقی متن، به‌شدت افزایش یافته است.

این فیلم زامبی‌محور جسورانه که برای تماشا در جمع دوستانه عالی است، تمام المان‌های خاطره‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ی ژانر وحشت در دهه‌ی ۸۰ میلادی را شامل می‌شود. لامبرتو باوا و داریو آرجنتو اثری را خلق کرده‌اند که می‌توان بارها و بارها آن را دید و همچنان لذت برد.

شیاطین (Demons)

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا