اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی بندیکت کامبربچ | بازیگر نقش دکتر استرنج را بیشتر بشناسید

بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) از بازیگران مرد معروف ۴۵ ساله‌ی انگلیسی است که برای بازی در نقش‌های مختلفی از جمله دکتر استرنچ در دنیای سینمایی مارول و شرلوک هولمز شناخته می‌شود. با توجه به انتشار فیلم جدید این ستاره یعنی فیلم زندگی الکتریکی لوئیس وین The Electrical Life of Louis Wain و نزدیکی اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست Spider-Man: No Way Home در این مقاله به بیوگرافی بندیکت کامبربچ پرداخته و کارنامه‌ی این ستاره‌ی محبوب را مرور می‌کنیم.

بندیکت کامبربچ فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

بندیکت کامبربچ فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرد.

بندیکت کامبربچ متولد چه سالی است؟

بندیکت کامبربچ متولد ۱۹ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ ‏است و ۴۶ سال سن دارد.

همسر بندیکت کامبربچ کیست؟

همسر فعلی بندیکت کامبربچ سوفی هانتر نام دارد که در سال 2015 با هم ازدواج کرده اند و سه فرزند دارند.

خلاصه بیوگرافی بندیکت کامبربچ

نام اصلیبندیکت کامبربچ
نام هنریبندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ Benedict Timothy Carlton Cumberbatch
تاریخ تولد۱۹ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۶ سال)
محل تولدهمرسمیت، لندن، انگلستان
محل تحصیلدانشگاه منچستر
آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن
تحصیلاتکارشناسی ارشد رشته بازیگری کلاسیک
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۹۹–اکنون
همسرسوفی هانتر (ا. ۲۰۱۵)
فرزندان3 فرزند به نام های کریستوفر، هال و فین
قد1.83 متر

بیوگرافی بندیکت کامبربچ

بیوگرافی بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ با نام کامل بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ Benedict Timothy Carlton Cumberbatch آمده است:  در ۱۹ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ در بیمارستان ملکه شارلوت و چلسی واقع در ناحیهٔ همرسمیت لندن به دنیا آمد.

او برای فعالیت در آثار گوناگون سینما، تلویزیون و تئاتر معروف است و افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ امی ساعات پربیننده، یک جایزهٔ تلویزیونی بفتا و یک جایزهٔ لارنس الیویه برنده شده‌است. نام او در سال ۲۰۱۴ از سوی مجلهٔ تایم در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ به پاس خدماتش در هنرهای نمایشی به مقام فرماندهِ والا مقام امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد.

عکس کودکی بندیکیت کامبربچ
عکس کودکی بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ بهتر است بدانید از هشت سالگی در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کرد.او در مدرسهٔ برامبلی در غرب ساسکس تحصیل کرد و شاگرد ممتاز هنر در مدرسهٔ هارو بود. در مدرسه هارو، بندیکت با وجود اینکه به ورزش راگبی و هنر نقاشی علاقه نشان می‌داد، ولی این هنر بازیگری بود که می‌‌توانست تخیلات او را به منصه ظهور برساند. تحت تعالیم معلمش، مارتین تیرل، بندیکت توانست اولین بار در تئاتر رویای یک شب تابستان، نوشته ویلیام شکسپیر، به روی صحنه برود. او در این نمایش نقش تاتانیا ملکه پریان را بازی می‌کرد.معلمش او را «بهترین بازیگر پسر مدرسه‌ای» نامیده‌است که تا به حال با او کار کرده‌است.علیرغم توانایی‌هایش، معلم نمایش کامبربچ در هارو به او نسبت به حرفه بازیگری هشدار داد و آن را «تجارت سخت» نامید.

کامبربچ پس از ترک هارو یک سال به عنوان معلم زبان انگلیسی در یک صومعه تبتی در دارجلینگ هند درس داد و سپس در دانشگاه منچستر مشغول به تحصیل درام شد.

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ آمده است : او تحصیلاتش را به عنوان یک بازیگر در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن ادامه داد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته بازیگری کلاسیک شد.بعد از فارغ‌التحصیلی، یک دوره یکساله را در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن گذراند.

عکس دوران مدرسه بندیکیت کامبربچ
عکس دوران مدرسه بندیکت کامبربچ

قد بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ بهتر است بدانید قد بندیکت کامبربچ 1.83 متر می باشد.

بیوگرافی خانواده بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ درباره ی والدینش میخوانیم: تیموتی کارلتون و واندا ونتام هر دو بازیگر هستند و حتی سابقه‌ی همکاری با بندیکت در سریال شرلوک برای ایفای نقش والدین شخصیت شرلوک را در کارنامه دارند. او در منطقهٔ سلطنتی کنزینگتون و چلسی بزرگ شد. او یک خواهر ناتنی به نام تریسی دارد که حاصل ازدواج اول مادرش است.

بیوگرافی محمود پاک نیت

در ادامه بیوگرافی بندیکت کامبربچ جالب است بدانید : پدربزرگش، هنری کارلتون کامبربچ، افسر زیردریایی هر دو جنگ جهانی و یکی از چهره‌های برجسته جامعهٔ پیشرفته لندن بود. پدر پدربزرگش، هنری آرنولد کامبربچ، دیپلماتی بود که در مقام کنسول در ترکیه و لبنان خدمت می‌کرد.پدر پدر پدربزرگش، رابرت ویلیام کامبربچ، هم کنسول بریتانیا در ترکیه و امپراتوری روسیه بود. پدربزرگ جد او، آبراهام پری کامبربچ، یک برده‌دار ثروتمند در باربادوس، جامائیکا بود.

همچنین کامبربچ یکی از بستگان دور ریچارد سوم، آخرین حاکم سلسله پلانتژانت است. او و ریچارد سوم با ۱۶ فاصله پسر عمو هستند. کامبربچ او را در مجموعهٔ تلویزیونی تاج توخالی (۲۰۱۶) به تصویر کشیده‌است.او در مراسم تدفین مجدد ریچارد سوم در ۲۰۱۵ شرکت کرد و شعری را هم خواند.

گفته شده که بندیکت یک نسبت فامیلی طولانی هم با فضانورد مشهور کریس هادفیلد دارد!

زندگینامه بندیکیت کامبربچ

ازدواج و وضعیت تاهل بندیکت کامبربچ

بیشترین جستجوها در بیوگرافی بندیکت کامبربچ درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.
بندیکت با کارگردان تئاتر و اپرا، سوفی هانتر ازدواج کرده‌است.

عکس بندیکت کامبربچ و همسرش سوفی هانتر
عکس بندیکت کامبربچ و همسرش سوفی هانتر

ازدواج آن‌ها در بخش «ازدواج‌های آینده» روزنامه تایمز در ۵ نوامبر ۲۰۱۴ اطلاع‌رسانی شده بود؛ پس از یک دوستی ۱۷ ساله. آن دو در کلیسای قرن دوازدهمی سنت پیتر و سنت پاول در جزیره وایت عقد کردند، و در ۱۴ فوریه ۲۰۱۵ در دهکدهٔ موتی‌استون منر مهمانی عروسی برگزار کردند.

بندیکیت کامبربچ در کنار همسرش
بندیکت کامبربچ در کنار همسرش

ثمره این ازدواج سه فرزند به نام‌های کریستوفر، هال و فین است. بندیکت کامبربچ و همسرش و فرزندش زندگی آرام و به دور از حاشیه‌ای را می‌گذرانند.

عکس بندیکت کامبربچ و پسرش
عکس بندیکت کامبربچ و پسرش

علایق و حقایقی درباره بندیکت کامبربچ

در ادامه بیوگرافی بندیکت کامبربچ مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

حادثه برای بندیکت کامبربچ

در سال ۲۰۰۵، در کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی، کامبربچ و دو نفر از دوستانش نیمه‌شب توسط گروهی از محلیان مسلح ربوده شدند. سرانجام گروگان‌گیران آن‌ها را به منطقه‌ای غیر مسکونی برده و در آن‌جا بدون هیچ توضیحی رهایشان کردند. او دربارهٔ این حادثه می‌گوید: «این به من یاد داد که شما همانطوری‌که به این دنیا می‌آیید، از آن می‌روید؛ به خودی‌خود. این باعث شد من تصمیم بگیرم زندگی کمتر عادی را تجربه کنم.» او به فلسفه بودایی اعتقاد دارد و همچنین علاقه خود را به مدیتیشن و تمرکز حواس ابراز کرده‌است.

فعالیت های سیاسی بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ آمده است او به غیر از فعالیت‌های هنری به فعالیت‌های سیاسی نیز مشغول است. از فعالیت‌های سیاسی او می‌توان به شرکت در تظاهرات بر علیه جنگ عراق و افغانستان و همچنین عضویت در جنبشی بر علیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

بندیکت کامبربچ در رسانه‌ها

کامبربچ تا پیش از پخش سری نخست سریال شرلوک در سال ۲۰۱۰، از لحاظ بین‌المللی شناخته نشده بود. از آن موقع او در بسیاری از فهرست‌های «جذاب‌ترین مردان دنیا» از جمله فهرست مجله‌های امپایر و پیپل بوده‌است.

تتلر بندیکت کامبربچ را در فهرست «شایسته‌ترین مجردها در بریتانیا» در سال ۲۰۱۲ قرار داد.در همان سال کامبربچ اتفاقی را در جریان یک گفتگوی اینترنتی توصیف کرد که در آن او متوجه شده بود کسی تمام کارهای او در خانه‌اش در لندن را به‌صورت هم‌زمان توییت می‌کند.عکسی از او در باشگاه گریک توسط دری مور گرفته شد که بر روی جلد کتاب ۲۰۱۲ مور به نام یک اتاق انگلیسی استفاده شد.

در سال ۲۰۱۳، کامبربچ در فهرست «جالب‌ترین مردم بریتانیا» مجله تتلر، در رتبه پنجم، بالاتر از دوشس کمبریج و تنها پایینتر از ملکه الیزابت دوم قرار گرفت. اینترتینمت ویکلی کامبربچ را به عنوان یکی از «۵۰ سرگرم‌کننده جذاب و خلاق» در هالیوود ذکر کرد.او همچنین بر روی جلد جی‌کیو، تایم و «فهرست ممتاز جدید» هالیوود ریپورتر ظاهر شده‌است.

در سال ۲۰۱۴، در فهرست «سازندگان قرن بیست و یکم» ساندی تایمز قرار گرفت و به عنوان فردی از نسل لارنس الیویه از او نام برده شد.”جی‌کیو از او به عنوان یکی از «صد مرد برجسته» در بریتانیا در سال ۲۰۱۴ یاد کرد. در همان سال مجلهٔ کانتری لایف او را جزو جنتلمن‌های سال به حساب آورد. در آوریل ۲۰۱۴، مجلهٔ تایم کامبربچ را در فهرست سالانهٔ تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از «تاثیرگذارترین افراد در جهان» قرار داد. راجر فریدمن، منتقد فیلم دربارهٔ او گفته‌است: «کامبربچ احتمالاً نزدیکترین فرد به سر لارنس الیویه است.»

فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری ساخته میشود

در سال ۲۰۱۵، مجلهٔ جی‌کیو او را جز «۵۰ مرد خوش لباس بریتانیایی» قرار داد. همچنین از اکتبر ۲۰۱۴ مجسمهٔ مومی از کامبربچ در موزهٔ مادام توسو لندن قرار گرفته‌است.

فعالیت‌های خیریه بندیکت کامبربچ

در ادامه بیوگرافی بندیکت کامبربچ آمده است: کامبربچ سفیر مؤسسهٔ پرینس تراست است. او حامی سازمان‌های کمک‌کننده به جوانان محروم از طریق هنر، از جمله آد آرت، آنوز آفریقا و دراماتیک نید است. از سال ۲۰۰۴ و حمایت او از استفان هاوکینگ سفیر، و از سال ۲۰۱۵ حامی مؤسسه موتور نرون دیزیز بوده‌است و در سال ۲۰۱۴ چالش سطل یخ را برای مؤسسه انجام داد. او همچنین کمک مالی به سازمان ای‌ال‌اس انجام داده‌است. کامبربچ همچنین در اهدای آثار هنری و جمع‌آوری کمک‌های مالی به سازمان‌های مختلف مانند بنیاد ویلو کورام شرکت داشته‌است.

در سال ۲۰۰۳، کامبربچ به تظاهرات جنگ را متوقف کنید در لندن که علیه جنگ عراق بود پیوست. همچنین در سال ۲۰۱۳، علیه آنچه او نقض آزادی‌های مدنی توسط دولت بریتانیا می‌دانست، اعتراض کرد.

در ۱۹ مارس ۲۰۱۴، در کاخ سنت جیمز کامبربچ به همراه پرنس فیلیپ به ۸۵ جوان جایزهٔ دوک ادینبورگ را تقدیم کرد. او در میان مراسم گفت: «ما به این می‌اندیشیم که این فرصت را در اختیار صدها هزار نفر در سراسر بریتانیا بگذاریم».

در می ۲۰۱۴، او به همراه شاهزاده ویلیام و رالف لورن در قلعه ویندسور در مراسم آگاهی سرطان و جشن جمع‌آوری پول برای سازمان رویال مارزدن شرکت کردند. کامبربچ گفت: «سرطان بیماری نیست که آگاهی زیادی بخواهد، اما قطعاً نیاز به حمایت مالی برای تحقیقات دارد». در سپتامبر ۲۰۱۴، او در کمپین ویدئویی برای استند آپ فور کنسر مشارکت کرد.

کامبربچ حامی حقوق همجنسگرایان است و در ژوئیه ۲۰۱۳ در مراسم ازدواج دوستان همجنس‌گرایش آن را به‌طور رسمی اعلام کرد. برای روز جهانی زنان در سال ۲۰۱۴ او یکی از امضاکنندگان نامهٔ سازمان عفو بین‌الملل به نخست‌وزیر بریتانیا، دیوید کامرون دربارهٔ حقوق زنان در افغانستان بود.کامبربچ همچنین به عنوان یک فمینیست شناخته می‌شود.

در مجلهٔ اوت نوامبر ۲۰۱۴ که شامل کاور فیلم بازی تقلید بود، کامبربچ با صحبت‌هایی دربارهٔ آزمایش‌های جنسی که در زمان مدرسه‌اش انجام می‌شد، از حقوق همجنسگرایان دفاع کرد. گروه دگرباش جنسی استون‌وال نیز با انتشار بیانیه‌ای در تحسین نظرات کامبربچ گفت: دیدن فرد شناخته‌شده‌ای – مخصوصاً به تأثیرگذاری بندیکت – که دربارهٔ موضوعات همجنسگرایان مثبت صحبت می‌کند، برای مردان و زنان همجنسگرا یا دوجنسگرا امیدوارکننده است. معمولاً برای آن‌ها دشوار است که هنرپیشگانی را پیدا کنند که تظاهر می‌کنند همجنسگرایی به اندازهٔ دگرجنسگرایی معمولی است.در نامه‌ای سرگشاده که در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵ در گاردین منتشر شد، کامبربچ از جمله کسانی بود که خواستار عفو مردان همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرایی شد که بر اساس قانون لغو شدهٔ «بی‌شرمی خلاف عفت عمومی» مجرم شناخته شده بودند.

در سپتامبر ۲۰۱۵، کامبربچ طی سخنرانی پاسخ دولت بریتانیا دربارهٔ بحران مهاجرت را محکوم کرد.او همچنین در کمپین ویدئویی برای کمک به سازمان صندوق نجات کودکان در حمایت از پناهجویان کودک سوری، شرکت کرد. در زمان بازی در نمایش هملت، کامبربچ با سخنرانی‌هایی از مردم خواست برای حمایت از مهاجران سوری کمک کنند که در پایان، از طرف تماشاگران بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ پوند برای صندوق نجات کودکان جمع‌آوری شد.

دوستان صمیمی بندیکت کامبربچ

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ جالب است بدانید او دوستی نزدیکی با کیرا نایتلی، جیمز مک آووی، تام هاردی، ادی ردمین و تام هیدلستون دارد.

معرفی فیلم ترسناک بازی آسانسور
عکس بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی و ادی ردمین
عکس بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی و ادی ردمین

ورزش مورد علاقه بندیکت کامبربچ

برخی از ورزش های مورد علاقه اش عبارتند از چتر بازی ، غواصی ، اسکی و موتورسیکلت رانی می باشد.

رنگ چشمان بندیکت کامبربچ

یک جهش ژنتیکی نادر به نام ناهمرنگی عنبیه دارد و این طور به نظر می رسد که رنگ چشم هایش دائما در حال تغییر است. هر یک از چشمان او به دلیل وجود هتروکرومی مرکزی دارای چندین رنگ ترکیبی از رنگ آبی، سبز و طلایی هستند.

رنگ چشمان بندیکیت کامبربچ

شروع فعالیت هنری بندیکت کامبربچ

در ادامه بیوگرافی بندیکت کامبربچ میرسی به فعالیت های هنری او در سینما تئاتر و تلویزیون.با ما در ادامه همراه باشید.

بررسی آثار بندیکت کامبربچ در تئاتر

در بیوگرافی بندیکت کامبربچ آمده است: وی کار خود را به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در تئاترهای کلاسیک و سریال‌های کوچک تلویزیونی شروع کرد. از سال ۲۰۰۱ بندیکت کامبربچ نقش عمده‌ای در نمایشنامه‌های کلاسیک ایفا کرده‌است. او برای جایزه بهترین نمایش نقش مکمل مرد برای نقش جورج تسمان در هدا گابلر، در ۱۶ مارس ۲۰۰ در تئاتر آلمیدا و در ۱۹ می ۲۰۰۵ در تئاتر دوک یورک، زمانی که به وست اند منتقل شد، نامزد شد. این انتقال نخستین اجرای او در وست اند را رقم زد.

در ژوئن ۲۰۱۰، کامبربچ نمایش پس از رقص نوشتهٔ ترنس رتیگان به کارگردانی تی شارک را در تئاتر ملی به روی صحنه برد.او در این نمایش نقش دیوید اسکات-فاولر در دههٔ ۲۰ میلادی را بازی کرد که با موفقیت همراه بود. این نمایش در مجموع چهار جایزهٔ الیویر دریافت کرد.

در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۰ بندیکت کامبربچ در تئاتر قدیمی ویک لندن یک نمایش خیریه اجرا کرد. او در فوریه ۲۰۱۱ بازی در نقش فرانکنشتاین را شروع کرد. او هر شب در مقابل جانی لی میلر بر بروی صحنه می‌رفت. این تئاتر در ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تئاتر زندهٔ ملی در سینماها پخش شد و کامبربچ برای بازی در این نمایش، «سه تاج تئاتر لندن» را با بردن جایزه الیویر، جایزه ایونینگ استاندارد و جایزه تئاتر حلقهٔ منتقدان از آن خود کرد.

کامبربچ از اعضای کمپانی تئاتر ملی در مراسم پنجاهمین سال فعالیت این کمپانی در ۲ نوامبر ۲۰۱۳ بود. او نقش روزنکرانس را در صحنه‌های منتخب نمایشی از تام استاپارد بازی کرد. این نمایش در سینماهای سراسر جهان و همچنین از شبکهٔ بی‌بی‌سی دو پخش شد.

بندیکت کامبربچ با بازی در نمایش هملت نوشتهٔ شکسپیر در تئاتر باربیکن لندن به تئاتر بازگشت. این تئاتر در اوت ۲۰۱۵ به مدت ۱۲ هفته اجرا شد.

بررسی آثار بندیکت کامبربچ در تلویزیون

بندیکت کامبربچ فعالیت های تلویزیونی خود را از سال ۲۰۰۰ با بازی در سریال «ضربان قلب» در دو نقش جداگانه آغاز نمود و خیلی سریع توانست نگاه ها را به سمت خود جلب کند

پس از آن در فرِدی در سریال اوج مخمل (۲۰۰۲)، ادوارد هَند در جاسوسان کمبریج (۲۰۰۳) و روری در سریال کمدی‌درام چهل و خرده‌ای (۲۰۰۳) هنرنمایی کرد. او در سریال‌های شاهد خاموش و ام آی فایو نیز ظاهر شده‌است.

او اولین نقش اصلی خود را در تلویزیون در فیلم هاوکینگ در نقش استیفن هاوکینگ بازی کرد. سریال Hawking مراحل اولیه بیماری نورون حرکتی دکتر هاوکینگ را به تصویر می‌کشید. او نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در بفتا (بخش تلویزیون) شد و موفق شد جایزه نیمف طلایی بهترین بازیگر مرد را برنده شود. بعدها او در قسمت اول از سری تلویزیونی کنجکاوی صدای هاوکینگ را دوبله کرده‌است. او در مینی سریال دانکرک ساختهٔ بی‌بی‌سی به عنوان ستوان جیمی لانگلی ظاهر شد.

بندیکیت کامبربچ در سریال Hawking

در سال ۲۰۰۵، بندیکت کامبربچ نقش ادموند تالبوت را در مینی سریال به سوی انتهای زمین بازی کرد. در طول این سریال در آفریقای جنوبی، او با یک آدم‌ربایی وحشتناک روبه رو شد و موفق شد تا فرار کند. بندیکت نقش کوتاهی در نمایش کمدی اخبار فوری (۲۰۰۵) ایفا کرد. او در کنار تام هاردی در اقتباس تلویزیونی استوارت: زندگی به عقب بازی کرد که در سپتامبر ۲۰۰۷ در بی‌بی‌سی پخش شد.

ناگفته های زندگی محمدرضا رهبری و ازدواج او با ندا دیبا

بندیکت کامبربچ در سال ۲۰۰۸ در مینی‌سریال آخرین دشمن بازی کرد و نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد (در یک مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی) شد. در سال ۲۰۰۹ او در مارپل: قتل آسان به عنوان لوک فیتزویلیام بازی کرد. بندیکت کامبربچ در نقش برنارد در اقتباس تلویزیونی جزیره کوچک بازی کرد و نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد بفتا (در بخش تلویزیون) شد. بندیکت کامبربچ ۶ سری از مستند بخش جنوبی اقیانوس آرام را روایت کرده‌است که از ماه مه تا ژوئن سال ۲۰۰۹ در بی‌بی‌سی ۲ پخش شد.

بندیکت کامبربچ در سال ۲۰۱۰ وینسنت ون گوگ را در ون گوگ: نقاشی با کلمه‌ها به تصویر کشید.

پخش سریال شرلوک «Sherlock» در سال ۲۰۱۰ موفقیت زیادی را برای بندیکت کامبربچ به همراه داشت و به اعتقاد برخی بازی او در نقش شرلوک بهترین اجرای کارنامه‌ی این ستاره است. سری دوم مجموعه شرلوک در آغاز سال ۲۰۱۲ در بریتانیا پخش شد و سری سوم آن نیز در شروع سال ۲۰۱۴ در انگلستان پخش شد. او برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در نقش اول در یک مینی‌سری یا فیلم برای بازی در اپیزود سوم از سری سوم آخرین سوگند او شد.همچنین او در آوریل ۲۰۱۵ برای بازی در سری سوم شرلوک نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید. نادرست نیست اگر بگوییم این سریال مهمترین اثر زندگی بندیکت تا به این زمان به حساب می‌آید و هنوز اکثر مخاطبان او را با این نقش به یاد می آورند.

سریال شرلوک در واقع نسخه‌ی مدرن ماجراهای این کارآگاه باهوش است که در لندن قرن بیست و یکم جریان دارد. این سریال جنایی تاکنون جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است. سریال شرلوک در حال حاضر رتبه‌ی بیستم را در بین لیست ۲۵۰ سریال برتر وب‌سایت IMDB در اختیار دارد.

مارتین فریمن و بندیکت کامبربچ در سریال شرلوک
مارتین فریمن و بندیکت کامبربچ در سریال شرلوک

در سال ۲۰۱۲ او نقش تام استوپارد را در مینی‌سریال پایان رژه به همراه ربکا هال بازی کرد. این سریال به کارگردانی سوزانا وایت در پنج قسمت ضبط گردید. با بازی در این این مجموعه کامبربچ برای دومین بار نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد جوایز امی شد.

در فوریه ۲۰۱۴ کامبربچ در برنامه سسمی استریت با موری و کاونت، دو شخصیت ماپت‌ها حضور پیدا کرد.در آوریل همان سال اعلام شد که بندیکت کامبربچ ریچارد سوم را در سری دوم فیلم‌های تاج خالی به تصویر خواهد کشید. او همچنین در این سال در تبلیغی برای دانلوپ و اتومبیل‌های لوکس جگوار حضور پیدا کرد.

فیلم های بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ اولین فیلم سینمایی خود را در سال ۲۰۰۳ با نام «کشتن پادشاه» بازی کرد. داستان این فیلم درام تاریخی به ماجرای دو دوست در دوران سلطنت چارلز یکم مربوط می‌شود.

بندیکت کامبربچ رفته‌رفته در کنار بازی در مینی سریال‌های تلویزیونی مانند To the Ends of the Earth و The Last Enemy در فیلم‌های بیشتری به ایفای نقش پرداخت.فیلم Amazing Grace محصول سال ۲۰۰۶ از جمله‌ی این آثار است که داستان تلاش یکی از اعضای پارلمان بریتانیا برای پایان دادن به تجارت برده را به تصویر کشیده است.

بندیکت کامبربچ در سال ۲۰۰۶ ویلیام پیت جوان‌تر را در فیلم لطف حیرت‌آور به تصویر کشید. با ایفای این نقش او نامزد «دستیابی به جایزه بهترین بازیگر بریتانیا» از انجمن منتقدان فیلم لندن شد. او پس از آن نقش‌هایی مکمل را در فیلم‌های کفاره (۲۰۰۷) و دیگر دختر بولین (۲۰۰۸) ایفا کرد. کفاره که اقتباسی از رمانی به همین نام محسوب می‌شود، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم در مراسم گلدن گلوب شد. میانگین نمرات این فیلم در وب‌سایت متاکریتیک در حال حاضر برابر با ۸۵ است.دیگر دختر بولین با استقبال خوبی از سوی عموم در گیشه همراه و توانست بیش از ۷۸ میلیون دلار از گیشه به جیب بزند.

ماجرای کرونا لیلا بلوکات چه بود؟

امبربچ بعد از این فیلم در چند اثر دیگر از جمله Creation و The Whistleblower بازی کرد که با استقبال چندانی روبه رو نشدند. جالب است بدانید که استنلی کوبریک، آلفرد هیچکاک، استیون سودربرگ و جان هیوز کارگردان‌های مورد علاقه‌ی این بازیگر انگلیسی هستند.

در سال ۲۰۰۹ در فیلم آفرینش که دربارهٔ زندگی داروین ساخته شده‌است، در نقش دوست داروین جوزف هوکر ظاهر شد.در همان سال او با بازی در فیلم جزیره کوچک توانست بار دیگر نظر منتقدین را به سوی خود جلب کند و برای دومین بار نامزد جایزه بفتا شود.

کارنامه‌ی کامبربچ پس از سریال تلویزیونی شرلوک با شیب سعودی همراه بود و این ستاره توانست در آثار مختلف هنرنمایی کند. در سال ۲۰۱۰ او در نقش پیتر گیلیام، فرد دست راست جورج اسمایلی، در فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس که اقتباسی از رمان ژان لو کره با همین اسم است، ظاهر شد. این فیلم را توماس الفردسون کارگردانی کرده‌است.بندیکت کامبربچ در فیلم اسب جنگی (۲۰۱۱) ساخته استیون اسپیلبرگ در نقش سرگرد جیمی استوارت بازی کرده‌است. فیلم اسب جنگی «War Horse» به سرنوشت فیلم قبلی دچار و در فصل جوایز به موفقیت رسید.

در سال ۲۰۱۲ بندیکت کامبربچ صدا و حرکات اسماگ و صدای نکرومانسر را در سه‌گانه هابیت که بر اساس رمان جی‌آرآر تالکین ساخته شده، در قسمت اول هابیت: یک سفر غیرمنتظره اجرا کرده‌است.او نقش خود به عنوان اسماگ و نکرومانسر در هابیت: برهوت اسماگ (۲۰۱۳) و هابیت: نبرد پنج ارتش (۲۰۱۴) را تکرار کرده‌است. او برای جلوه‌های حرکتی اسماگ از لباس مخصوص و سنسورهای حرکتی استفاده کرده‌است. او در این باره گفت: «… این (اژدها) فقط من بودم با چهار دوربین استاتیک و یک سری سنسورهای حرکتی.»

در سال 2012 بندیکت کامبربچ در هابیت یک سفر غیرمنتظره (قسمت دوم هابیت‌ها) به جای اسماگ، اژدهای داستان صحبت کرد و همچنین سازندگان فیلم، حرکات اسماگ را با کمک بندیکت و سنسور‌های حرکتی ضبط کردند. او سال بعد نیز به بازی در فیلم‌های گیشه‌ای ادامه داد و در فیلم پیشتازان فضا: به سوی تاریکی ساخته جی جی آبرامز به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم عهده‌دار نقش منفی داستان بود و بازی او یکی از نقاط درخشان این عنوان به حساب می‌آید. او در همان سال در فیلم 12 سال بردگی نیز ظاهر شد. این اثر در چندین رشته نامزد اسکار شد و در آخر توانست جایزه بهترین فیلم را کسب کند. همچنین حالت پنجم که بندیکت در آن نقش جولیان آسانژ را بازی می‌کرد، یکی دیگر از آثار مهم اوست که در همان سال اکران شد و نظر مخاطبان و منتقدین را جلب کرد.

بندیکیت کامبربچ در پیشتازان فضا: به سوی تاریکی
بندیکت کامبربچ در پیشتازان فضا: به سوی تاریکی

سه فیلم از چهار فیلمی که او در نیمه دوم سال ۴ بازی کرده‌است در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو شرکت کرده‌اند: رکن پنجم، در نقش مؤسس ویکی لیکس، جولیان آسانژ، ۱۲ سال بردگی، در نقش ویلیام فورد، صاحب برده و فیلم اوت: شهرستان اوسیج که نقش چارلز آیکن را در آن ایفا کرده‌است.

همچنین او در انیمیشن سینمایی پنگوئن‌های ماداگاسکار، صدای مأمور طبقه‌بندی را ایفا کرده‌است که در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۴ در ایالات متحده منتشر شد.

در سال 2014، فیلم بازی تقلید به نمایش درآمد و بندیکت در این فیلم در نقش الن تورینگ، ریاضی‌دان نابغه انگلیسی و مخترع اولین کامپیوتر ظاهر شد. این فیلم در دوران جنگ جهانی دوم تعریف می‌شود و درباره‌ گروهی از نوابغ است که می‌خواهند رمز ماشین انیگمای نازی‌ها را بشکنند. این اثر به شدت مورد توجه منتقدین قرار گرفت و توانست معدل نمره 73 را کسب کند. بندیکت کامبربچ برای اولین بار به خاطر بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد؛ ولی متاسفانه این جایزه به کس دیگری اهدا شد.

ماجرای شکایت دختر سرطانی از حسام نواب صفوی چه بود؟

مجموع فروش این فیلم بیش از ۲۳۰ میلیون دلار است که برای اثری با بودجه‌ی ۱۴ میلیونی، رقم بالایی محسوب شده و نشان از موفقیت تجاری آن دارد.

بندیکیت کامبربچ در فیلم بازی تقلید
بندیکت کامبربچ در فیلم بازی تقلید

جانی دپ و داکوتا جانسون هم‌بازی‌های بعدی کامبربچ در فیلم توده سیاه Black Mass بودند. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی در مورد درگیری نیروهای FBI با مافیای بوستون است.

در سال 2016، بندیکت برای اولین‌بار بازی در نقش یک سوپر قهرمان به نام دکتر استرنج، یکی از قهرمانان دنیای مارول را قبول کرد. این فیلم درباره‌ جراح مغز و اعصابی به نام استیون استرنج است که یکی از بهترین متخصصان این رشته محسوب می شود؛ ولی متاسفانه شبی با اتومبیل خود به ته دره‌ای سقوط می‌کند و اعصاب هر دو دست او از کار افتاده و دیگر نمی‌تواند دست به عمل جراحی بزند. با این حال به پیشنهاد یکی از بیماران قبلی خود برای درمان به تبت سفر می‌کند و زندگی او بعد از این سفر به کلی تغییر می‌کند. این فیلم توانست با بودجه 165 میلیون دلاری، 677 میلیون دلار بفروشد و هزینه ساخت خود را برگرداند. این اثر مقدمه‌ای شد برای حضور بندیکت در نقش دکتر استرنج در فیلم‌های بعدی دنیای مارول از جمله سری فیلم‌های انتقام جویان.

بندیکیت کامبربچ در دنیای مارول
بندیکت کامبربچ در دنیای مارول

او این نقش را اولین بار در دکتر استرنج (۲۰۱۸) ایفا کرد و در فیلم‌های ثور: رگناروک (۲۰۱۷)، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸)، انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) حضور داشت.

کامبربچ در سال ۲۰۱۷ توماس ادیسون را در درام جنگ جریان به تصویر کشید. او در سال ۲۰۱۸ صداپیشگی کاراکتر اصلی فیلم پویانمایی گرینچ و موگلی: افسانه جنگل را بر عهده داشت. کامبربچ در سال ۲۰۱۹ در فیلم جنگی ۱۹۱۷ ساختهٔ سم مندس ایفای نقش کرد.

فیلم Brexit که به حواشی و عواقب خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا پرداخته بود از دیگر فیلم‌های بندیکت در سال‌های اخیر است. او در ادامه یکی از نقش‌های فرعی فیلم تحسین شده‌ی ۱۹۱۷ به کارگردانی سم مندز را بر عهده گرفت. این فیلم که به داستان دو سرباز در جریان جنگ جهانی اول پرداخته به صورت سکانس پلان ساخته شده و همین موضوع یکی از دلایل موفقیت آن است. فیلم ۱۹۱۷ در فصل جوایز موفقیت زیادی را کسب کرد که کامبربچ در آن سهمی نداشت.

فیلم‌های جدید بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ در سال ۲۰۲۱ میلادی در چند فیلم مورد انتظار بازی کرده که اولین آنها فیلم The Power of the Dog است که در جشنواره‌ی فیلم ونیز مورد توجه واقع شد و جایزه‌ی بهترین کارگردانی را برای جین کمپیون به همراه داشت. این فیلم داستان یک گاوچران را در اوایل قرن بیستم روایت می‌کند. دومین اثر او در سال جاری فیلم The Electrical Life of Louis Wain است که بندیکت را در نقش یک نقاش در قرن نوزدهم به تصویر کشیده است. این ستاره در سه قسمت از انیمیشن What If صداپیشگی دکتر استرنج را بر عهده داشت.

فیلم Spider-Man: No Way Home جدیدترین فیلم بندیکت کامبربچ و یکی از مهم‌ترین و مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ است که اکران آن بزودی اغاز خواهد شد. او در این فیلم با تام هالند، زندایا، ویلم دفو و آلفرد مولینا هم‌بازی است. این فیلم که توسط جان واتز کارگردانی شده با تکمیل داستان دو قسمت قبلی وقایع بعد از فاش شدن هویت مرد عنکبوتی می‌پردازد که در آن پیتر با کمک دکتر استرنج سعی در درست کردن وضعیت دارد اما همه چیز بدتر شده و از دکتر اختاپوس تا گرین گابلین برای شکار پیتر پارکر به این دنیا سرازیر می‌شوند. فیلم Spider-Man: No Way Home در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۰ (مصادف با ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱) اکران خواهد شد.

سپیده خداوردی بالاخره به شایعات طلاقش پایان داد

پروژه‌های آینده بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ در آینده‌ی نزدیک چند پروژه دارد که مهم‌ترین آنها دومین قسمت دکتر استرنج با نام Doctor Strange in the Multiverse of Madness است. کارگردانی این فیلم را سم ریمی بر عهده دارد که بسیاری او را برای ساخت سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ می‌شناسند. فیلم درام Rogue Male که اقتباسی از رمانی به همین نام است و فیلم Rio با بازی کامبربچ و جیک جیلنهال از دیگر کارهای این ستاره در آینده هستند. همچنین دو فیلم The 39 Steps و Magik نیز میزبان این ستاره‌ی انگلیسی خواهند بود که در حال حاضر اطلاعات زیادی از آنها در دسترس نیست.

بندیکت کامبربچ ۴۵ ساله در دو دهه‌ی اخیر فیلم و سریال‌های خوب زیادی بازی کرده که برای او افتخارات زیادی از جمله یک نامزدی اسکار را به ارمغان آورده است. او طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ میلیون دلار ثروت دارد. جالب است بدانید که او از فیلم‌های زیادی از جمله آنی هال، Inception و The Shining به عنوان فیلم‌های محبوب و از سریال‌های سوپرانوز، بریکینگ بد، The Wire و The Office به عنوان سریال‌های محبوب خود یاد می‌کند.

فعالیت بندیکت کامبربچ در رادیو

کامبربچ بارها علاقهٔ خود را نسبت به رادیو ابراز کرده و در ساخت برنامه‌های فراوانی برای بی‌بی‌سی مشارکت کرده‌است. در این میان شناخته‌شده‌ترین کار رادیویی او، اقتباسی از رمان رومپل بیلی نوشته جان مورتیمر در سال ۲۰۰۹ است. او نقش رامپل جوان را داشت، و پس از آن در ساخت نه اثر دیگر از مورتیمر همکاری کرد. میان سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، او نقش کاپیتان مارتین کریف را در فشار کابین، ساختهٔ بی‌بی‌سی بازی کرد. سپس در سال ۲۰۱۳ برای بازی در نقش آنجل ایزلینگتون در اقتباسی از “Neverwhere” نوشتهٔ نیل گیمن برای رادیو بی‌بی‌سی ۴ مشارکت کرد. در همان سال، در رادیو بی‌بی‌سی ۳ او مشغول به ساخت مجموعه‌ای بر اساس نمایشنامه کپنهاگ نوشته مایکل فراین بود که در آن خود نقش فیزیکدان آلمانی ورنر هایزنبرگ را بازی می‌کرد.

به مناسب هفتادمین سالگرد پیاده شدن در نرماندی، کامبربچ بیانیه رسمی نوشته شده در جون ۱۹۴۴ را در رادیو بی‌بی‌سی ۴ خواند.

روایت

کامبربچ مستندهای زیادی را برای شبکه‌های نشنال جئوگرافیک و دیسکاوری گویندگی کرده‌است. او همچنین کتاب‌های صوتی فراوانی مانند طوفان، ساخت موسیقی، با فراک، هنرمندان جنایتکار، شرلوک هولمز و داستان‌های دیگر را خوانده‌است. علاوه بر این‌ها او در پیام‌های تبلیغاتی صوتی از جمله تبلیغات جگوار، سونی، گوگل پلاس شرکت داشته‌است.

برای المپیک تابستانی لندن در سال ۲۰۱۲، او در ساخت فیلم کوتاهی دربارهٔ تاریخ لندن مشارکت کرد که از طرف بی‌بی‌سی در مراسم افتتاحیه پخش شد. او دو بار در فستیوال چلتنهام حضور یافته‌است، در ژوئیه ۲۰۱۲ برای شعری که دربارهٔ جنگ جهانی اول خواند و توسط قطعه‌های پیانو ساخته خودش همراهی می‌شد.و در اکتبر ۲۰۱۲ برای ادبیتات زمانی که دربارهٔ شرکت و رژهٔ پایانی در قنطورس بحث می‌کرد.

در سال ۲۰۱۲ او صداپیشگی دانته آلیگیری در فیلم دوست‌دختر در کما را انجام داد. در ۲۰۱۳ او در مستند اورشلیم ساختهٔ نشنال جیوگرافیک گویندگی کرد. این مستند در سالن‌های نمایش سه‌بعدی آی‌مکس سراسر جهان به نمایش درآمد. در همان سال او به عنوان مهمان ویژه در ضبط اپرای سقوط خانه آشر ساختهٔ گوردون گتی حضور داشت و نقش «بازدیدکننده» را گویندگی کرد. این کار توسط کمپانی پنتاتونه ضبط و منتشر شد.

در سال ۲۰۱۴، او گویندهٔ مستندی دربارهٔ کریستیانو رونالدو ساختهٔ شرکت ویمیو بود. در اوت همان سال، کامبربچ نخستین نسخهٔ کامل گویای رمان مارپیچ، نوشتهٔ ویلیام گلدینگ را ضبط کرد.

کمپانی فیلم‌سازی بندیکت کامبربچ

کابربچ، آدام آکلند، پاتریک مونرویه، بن دیلون و آدام سلوز در اواخر سال ۲۰۱۳ کمپانی فیلم‌سازی سانی‌مارچ را پایه‌گذاری کردند.

نخستین پروژه با نام این کمپانی، فیلم کوتاه ۸۷ هزار پوندی کمی لطف است؛ که کارگردان و نویسنده آن مونرویه و بازیگر اصلی آن کامبربچ است. این فیلم اکشن-تریلر ۳۰ دقیقه‌ای در ۵ نوامبر ۲۰۱۳ به‌طور بین‌المللی در آی‌تیونز در دسترس قرار گرفت.

پدرخوانده 2 با یک نقش جدید و جذاب می‌آید

شروع کار تهیه کنندگی بندیکت کامبربچ

با این که بندیکت در این سال‌ها حضور مستمری در فیلم‌های هالیوودی داشته، ولی این قضیه باعث نشد که او از کار در تلویزیون غافل بماند. در سال 2017 او در فیلمی تلویزیونی به نام کودک در زمان که توسط BBC ساخته شده بود به ایفای نقش پرداخت. این فیلم از رمانی به همین نام نوشته ایان مک اوان اقتباس شده بود. او در این اثر نقش فردی به نام استیون را بازی می‌کند. استیون یک نویسنده‌ موفق در ژانر ادبیات کودکان است و رمان‌های او از پرفروش‌ترین رمان‌ها به حساب می‌آیند. ولی با این حال زندگی به او روی خوش نشان نمی‌دهد و روزی در یک فروشگاه زنجیره‌ای دختر 4 ساله‌ خود را گم می کند و داستان از اینجا شروع می‌شود. این فیلم موفق شد که از سایت روتن تومیتوز نمره فوق‌العاده‌ 86 را کسب کند و گاردین نیز از بازی بندیکت به شدت استقبال کرد و آن را درخشان نامید.

سال بعد بندیکت با همکاری شو تایم برای اولین بار دست به کار تهیه یک مینی سریال به نام پاتریک ملروز زد. این مینی سریال پنج قسمتی دوره‌های مختلف زندگی فردی به نام پاتریک ملروز را تعریف می‌کند. پاتریک فردی است که در کودکی مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته و حالا در جوانی به خاطر همان اتفاقات به افسردگی شدید دچار شده و به دنبال آن به اعتیاد روی آورده است. بندیکت به غیر از تهیه‌کنندگی، در نقش اصلی این سریال نیز ظاهر شد. این سریال به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در بسیاری از رشته‌ها، از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد موفق به کسب جوایز مختلف شد.

بندیکت کامبربچ در سریال Patrick Melrose
بندیکت کامبربچ در سریال Patrick Melrose

لیست آثار هنری بندیکت کامبربچ

در ادامه بیوگرافی بندیکت کامبربچ باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های بندیکت کامبربچ

سالفیلمنقشپانویس
۲۰۰۲تپه‌ها مانند فیلهای سفیدمردفیلم کوتاه
۲۰۰۳برای کشتن یک پادشاهسلطنتی
۲۰۰۶شروع کننده برای ۱۰پاتریک واتس
لطف حیرت‌آورویلیام پیت
۲۰۰۷جدایی ناپذیرجوفیلم کوتاه
تاوانپل مارشال
۲۰۰۸دختر دیگر بولینویلیام کری
۲۰۰۹آفرینشجوزف دالتون هوکر
افسانه‌های مضحکهنری کلرک
۲۰۱۰چهار شیرمذاکره کننده
ستاره سومجیمز
افشاگرنیک کافمن
۲۰۱۱بندزن خیاط سرباز جاسوسپیتر گیلام
اسب جنگیجیمی استوارت
مخربدیوید
۲۰۱۲هابیت: یک سفر غیرمنتظرهاسماگ / سائورونضبط حرکت و صداپیشه
دوست‌دختر در کمادانته آلیگیری (صدا)مستند
۲۰۱۳پیشتازان فضا به‌سوی تاریکیخان نونین سینگ
فواید کموالاسفیلم کوتاه
۱۲ سال بردگیویلیام پرنس فورد
دسته پنجمجولین آسانژ
هابیت: برهوت اسماگاسماگ / سائورون
آگوست: اوسیج کانتیچارلز آیکن
۲۰۱۴بازی تقلیدآلن تورینگ
پنگوئن‌های ماداگاسکاررمزیصدا
هابیت: نبرد پنج سپاهاسماگ / سائورون
۲۰۱۵عشاء ربانی سیاهویلیام “بیلی” بلگر
۲۰۱۶زولندر ۲آل
دکتر استرنجدکتر استیون استرنج / دورمامو
۲۰۱۷جنگ جریانتوماس ادیسونمستند
ثور: رگنراکدکتر استیون استرنج
۲۰۱۸انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
گرینچگرینچ
۲۰۱۹انتقام‌جویان: آخر بازیدکتر استفین استرنج
موگلیشره خانضبط حرکت و صداپیشه
۱۹۱۷سرهنگ مکنزی
۲۰۱۹موریتانیاستوارت کاچ
قدرت سگفیل بوربانک
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیستدکتر استرنج
۲۰۲۲دکتر استرنج در مالتی‌ورس جنوندکتر استرنج
نامعلومداستان شگفت‌انگیز هنری شوگرهنری شوگردر حال ساخت

آثار تلویزیونی بندیکت کامبربچ

سالفیلمنقشپانویس
۱۹۹۸تپش قلبچالزاپیزود۱
۲۰۰۰پارتی گستاپیزود۱
۲۰۰۲تزیین مخملیفردیاپیزود #۱٫۱
شاهد خاموشوارن ریداپیزود۱، پارت دوم
۲۰۰۳جاسوس کمبریجادوارد هنداپیزود #۱٫۲
مأموران مخفیجم نورتاپیزود #۱٫۲
Fortysomethingروری سلیپپریاپیزود۶
۲۰۰۴دانکرکلت. جیمی لانگلیمستند
تپش قلبتوبی فیشراپیزود ۱
هاوکینگاستیون هاوکینگفیلم تلویزیونی
۲۰۰۵ناتان جورابیناپیزود۲
برای پایان دادن به زمینادموند تالبوتاپیزود۳
اخبار شکستهویل پارکراپیزود۳
۲۰۰۷استوارت: زندگی به عقبالکساندر مستارسفیلم تلویزیونی
۲۰۰۸آخرین دشمناستیفن آزارد۵ اپیزود
۲۰۰۹جزیره کوچکبرناردفیلم تلویزیونی
مارپل: قتل آسان استلوک فیتزویلیمفیلم تلویزیونی
۲۰۱۰ون گوگ: نقاشی با کلماتونسان ون گوگفیلم تلویزیونی
معما راتتیگانارائه کنندهمستند
۲۰۱۰ – ۲۰۱۷شرلوکشرلوک هلمز۱۳اپیزود
۲۰۱۲پایان رژهکریستوفر تییتزن۵اپیزود
۲۰۱۳سیمپسون‌هانخست‌وزیر بریتانیا / سوروس اسنیپ (صدا)اپیزود: “عشق یک چیز بسیار تکه تکه شده‌است”
۲۰۱۴گزارش کلبراسماگ (صدا)اپیزود#۱٬۴۴۳
۲۰۱۶تاج خالیریچارد سوم۲اپیزود
پخش زنده شنبه شبخودشاپیزود: “بندیکت کامبربچ/سولانج نولز”
۲۰۱۷کودک در زماناستفان لوئیسفیلم تلویزیونی
۲۰۱۸پاتریک ملروزپاتریک ملروز۵اپیزود؛ همچنین تولیدکننده اجرایی
TBABrexitدومینیک کامینگزفیلم تلویزیونی؛ در حال فیلمبرداری
سیر تا پیاز زندگی عباس غزالی و تصاویر بامزه ی کودکی او

تئاترهای بندیکت کامبربچ

سالتئاترنقشLocation
۱۹۹۸موش در جمجمهروشهفستیوال جشنواره ادینبورگ
۱۹۹۹داستان باغ وحشجریفستیوال جشنواره ادینبورگ
۱۹۹۹, ۲۰۰۲The Kvetchگرگتئاتر دلا کنتراددیزیونه
۲۰۰۰ویتسکناشناساستودیوی دیدسبوری
۲۰۰۱ملاقات با بانوی سالخوردهآنتون شیلجشنواره فندینگ ادینبورگ
تئاتر دلا کنتراددیزیونه
۲۰۰۱درد بیهوده عشقفردیناندOpen Air Theatre
۲۰۰۱A Midsummer Night’s DreamDemetriusOpen Air Theatre
2002As You Like ItOrlandoOpen Air Theatre
2002Romeo and JulietBenvolioOpen Air Theatre
2002Oh, What a Lovely War!UnknownOpen Air Theatre
2004Dead HandUnknownThe Old Vic
2004The Lady from the SeaLyngstrandAlmeida Theatre
2005Hedda GablerGeorge TesmanAlmeida Theatre
Duke of York’s Theatre
2006Period of AdjustmentGeorgeAlmeida Theatre
2007RhinocerosBérengerRoyal Court Theatre
2007The ArsonistsEisenringRoyal Court Theatre
2008The CityChrisRoyal Court Theatre
2010After the DanceDavid Scott-FowlerRoyal National Theatre
2010The Children’s MonologuesReaderThe Old Vic
2011FrankensteinThe Creature / Victor FrankensteinRoyal National Theatre
201350 Years on StageHimself / RosencrantzRoyal National Theatre
2013Letters LiveReaderThe Tabernacle
2014Letters LiveReaderHay Festival
2015Letters LiveReaderFreemasons’ Hall
2015HamletHamletBarbican Theatre
2018Letters LiveReaderThe Town Hall

جوایز و افتخارات بندیکت کامبربچ

در این سال‌ها بندیکت کامبربچ توانست افتخارات و جوایز زیادی را به نام خود ثبت کند. از نامزدی در اسکار تا برنده شدن در امی از افتخارات بزرگ این بازیگر نابغه است. ولی شاید بتوان گفت که مهمترین افتخار بندیکت کامبربچ، منصوب شدن به درجه فرماندهی امپراطوری بریتانیا است. در سال 2015، بندیکت کامبربچ در مراسم رسمی توسط شخص ملکه به پاس خدمات و فعالیت‌های هنری خود به این درجه مهم منصوب شد. از دیگر افتخارات او می‌توان به نامزدی در اسکار، بفتا، گلدن گلوب و انجمن منتقدان در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بازی تقلید و همچنین فیلم قدرت سگ اشاره کرد. همچنین او برای آثار تلویزیونی خود توانست برای شش بار نامزد جایزه امی شود و یکبار برای سریال شرلوک جایزه بهترین نقش اول مرد این جشنواره را تصاحب کند. وی تا کنون جایزه اسکار را دریافت نکرده، اما احتمالش زیاد است در اسکار 2022 برای فیلم قدرت سگ بالاخره این جایزه را دریافت کند. در جدول زیر می‌توانید برخی از جوایز مهم این هنرمند را مشاهده کنید.

فیلم

آکادمی فیلم استرالیا

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۴بهترین بازیگر مردبازی تقلیدنامزدشده

جایزه اسکار

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۵جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مردبازی تقلیدنامزدشده
2021جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مردقدرت سگنامزدشده
ماجرای تصادف مهدی فخیم زاده چه بود؟

جایزه بفتا

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۴جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مردبازی تقلیدنامزدشده

۲۰۱۸ جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد مینی سریال پاتریک ملروز برنده

جایزه مستقل فیلم بریتانیا

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۱بهترین بازیگر نقش مکمل مردبندزن خیاط سرباز جاسوس (فیلم)نامزدشده
۲۰۱۴بهترین بازیگر مردبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Variety Awardبازی تقلیدبرنده

جایزه انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلم

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۳Best Acting Ensemble۱۲ سال بردگینامزدشده
۲۰۱۳Best Acting Ensembleآگوست: اوسیج کانتی (فیلم)نامزدشده
۲۰۱۴بهترین بازیگر مردبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Best Acting Ensembleبازی تقلیدنامزدشده

جایزه اتحادیه منتقدان فیلم

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۰۶London Film Critics Circle Award for British Breakthroughلطف حیرت‌آور (فیلم ۲۰۰۶)نامزدشده
۲۰۱۳Washington D.C. Area Film Critics Association Award for Best Ensemble۱۲ سال بردگیبرنده
۲۰۱۳Boston Online Film Critics Association Award for Best Ensemble۱۲ سال بردگیبرنده
۲۰۱۳Detroit Film Critics Society Award for Best Ensemble۱۲ سال بردگینامزدشده
۲۰۱۳San Diego Film Critics Society Award for Best Performance by an Ensemble۱۲ سال بردگینامزدشده
۲۰۱۴Washington D.C. Area Film Critics Association Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Dallas–Fort Worth Film Critics Association Award for Best Actorبازی تقلید3rd Place
۲۰۱۴San Francisco Film Critics Circle Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Chicago Film Critics Association Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Detroit Film Critics Society Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Dublin Film Critics’ Circle Award for Best Actorبازی تقلید6th Place
۲۰۱۴Utah Film Critics Association for Best Actorبازی تقلید2nd Place
۲۰۱۴Vancouver Film Critics Circle Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Iowa Film Critics Association for Best ActorThe Imitation GameRunner-up (tie)
۲۰۱۴Houston Film Critics Society Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴London Film Critics’ Circle Award for Actor of the Yearبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴London Film Critics’ Circle Award for British Actor of the Yearبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴International Online Film Critics’ Poll Award for Best Actorبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴International Online Film Critics’ Poll Award for Best Ensemble Castبازی تقلیدنامزدشده

جایزه گلدن گلوب

جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی برای فیلم و مجموعه تلویزیونی ساخته شده پاتریک ملروز ۲۰۱۹ نامزد

جایزه فیلم هالیوود

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۲Best Actor in a Miniseries or Television Filmشرلوک (مجموعه تلویزیونی)نامزدشده
۲۰۱۴جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درامبازی تقلیدنامزدشده
سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۳Best Ensembleآگوست: اوسیج کانتی (فیلم)برنده
۲۰۱۴Best Actorبازی تقلیدبرنده

جایزه سینمایی ام‌تی‌وی

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۴Best VillainStar Trek Into Darknessنامزدشده
۲۰۱۴Favorite CharacterStar Trek Into Darknessنامزدشده

جایزه ستلایت

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۴Best Actor – Motion Pictureبازی تقلیدنامزدشده

جایزه ساترن

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۳Best Supporting Actorپیشتازان فضا به سوی تاریکینامزدشده

جایزه انجمن بازیگران فیلم

سالردهفیلمنتیجه
۲۰۱۳Outstanding Performance by a Cast in a Motion Pictureآگوست: اوسیج کانتی (فیلم)نامزدشده
۲۰۱۳Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture۱۲ سال بردگینامزدشده
۲۰۱۴جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مردبازی تقلیدنامزدشده
۲۰۱۴Outstanding Performance by a Cast in a Motion Pictureنامزدشده
۲۰۱۴Outstanding Performance by a Male Actor in a Miniseries or Television Movieشرلوک (مجموعه تلویزیونی)نامزدشده

جایزه امی ۲۰۱۲ بهترین بازیگر نقش اول مرد پایان رژه نامزد

جایزه امی پربیننده ترین ساعات برای بازیگر نقش اصلی نامزد جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول در مجموعه تلویزیونی کوتاه نامزد

بازیگر بندیکت کامبربچ و ملکه الیزابت دوم
بازیگر بندیکت کامبربچ در روز سه‌شنبه 10 نوامبر 2015 در مراسم سرمایه‌گذاری در کاخ باکینگهام لندن، بریتانیا، نشان CBE (فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا) را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. او این افتخار را برای خدمات به هنرهای نمایشی دریافت کرد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا