اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

مروری بر زندگی و بهترین فیلم های کریس همسورث | از ثور تا انتقام جویان

در این بخش بیوگرافی کریس همسورث بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی کریس همسورث از بازیگران مرد که در فیلم ثور هنرنمایی کرده است. در حال حاضر هر کسی از پیر و جوان گرفته تا کودکان خوب می‌دانند ثور کیست و حتی اگر فیلمش را ندیده باشند هم با این کاراکتر آشنایی دارند. خبر خوب این است که کریس همسورث به زودی در معروف‌ترین نقش خود دوباره در فیلم «ثور: عشق و تندر» به ایفای نقش خواهد پرداخت. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی کریس همسورث آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کریس همسورث چند سال دارد؟

کریس متولد 11 آگوست 1983 برابر با 20 مرداد 1362 است. او در حال حاضر 38 سال دارد.

کریس همسورث چند فرزند دارد؟

3فرزند، یک دختر و دو پسر

همسر کریس همسورث کیست؟

السا پاتاکی، مدل و بازیگر استرالیایی

کریس همسورث کجا زندگی می کند؟

در شهر بایرون بی در استرالیا

خلاصه بیوگرافی کریس همسورث

نام اصلیکریستوفر هِمسوُرث
نام هنریکریس همسورث
تاریخ تولد۱۱ اوت ۱۹۸۳ ‏(۳۸ سال)
محل تولدملبورن، ویکتوریا، استرالیا
تحصیلاتHeathmont College
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۲–اکنون
همسرالسا پاتاکی (ا. ۲۰۱۰)
فرزندانهند-رز (متولد 2012) و TWINS- ساشا همسورث (متولد 2014) و Tristan Hemsworth (2014)
قد190 سانتی متر
امضا

بیوگرافی کریس همسورث

بیوگرافی کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث با نام اصلی کریستوفر هِمسوُرث (Chris Hemsworth) آمده است: وی متولد 11 اوت 1983 در استرالیا ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

در بیوگرافی کریس همسورث جالب است بدانید پانزده سال پیش او یک ستاره اپرا بود که دور از خاک مادری‌اش در فیلم‌ها و سریال‌های معمولی بازی می‌کرد. اما این بازیگر فروتن، اکنون به یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود و معروف‌ترین ستارگان سینمای مارول تبدیل شده است. اما فیلم‌شناسی او کمی پربارتر و غنی‌تر از آن است که او را تنها با ثورِ مارول بشناسیم. با بازیگرآنلاین همراه باشید تا شما را بیشتر با بیوگرافی کریس همسورث آشنا کنیم.

عکس کودکی کریس همسورث
عکس کودکی کریس همسورث

کریس در مدرسه‌ی فیلم و تلویزیون Screenwise در سیدنی تحصیل کرد و پس از آن در چند نمایش تئاتر نه چندان مطرح در استرالیا حاضر شد.

او فارغ التحصیل کالج هیتمونت می باشد که سال 2002 در 13 سالگی بازیگری را شروع کرد و در 22 سالگی با فیلم ثور به اوج شهرت رسید و حالا سه فرزند هم دارد

در بیوگرافی کریس همسورث بهتر است بدانید این بازیگر 91 کیلوگرم وزن و 190 سانتی متر قد از پر هزینه ترین بازیگر جهان است

قد کریس همسورث

کودکی کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث درباره ی دوران کودکی او میخوانیم: کریس هم در شهر ملبورن و هم در شهر بولمن (Bulman) کودکی خود را سپری کرده است.کریس دوران کودکی منزی و تنهایی داشت چون در یک جامعه بومی در بولمان استرالیا جایی که خانواده او تنها یکی از دو خانواده سفید پوست محله بودند بزرگ شد.

ماجرای کرونا لیلا بلوکات چه بود؟

او اعلام کرده که اکثر دوران کودکی خود را در ملبورن گذرانده، اما واضح‌ترین خاطرات کودکی خود را از شهر بولمن دارد. آن‌ها مدام درحال جابجایی بین این دو شهر بودند که زندگی در هر شهر سبک متفاوتی را می‌طلبید. زندگی در بولمن در کنار کروکدیل‌ها و بوفالو‌ها بود. قبل از اینکه خانواده‌ به جزیره فیلیپ نقل مکان کنند، کریس دوران دبیرستان خود را در کالج هیتمونت (Heathmont) گذراند.

عکس کودکی کریس همسورث
عکس کودکی کریس همسورث

بیوگرافی خانواده کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث درباره ی خانواده و اصالت او آمده است: وی روز 20 مرداد 1362 در شهر بولمان استرالیا به دنیا آمد و دو برادر بنام های لوک و لیام دارد و خود بچه وسط میباشد.

لوک همسورث ،برادر بزرگتر کریس نیز یک بازیگر است که کار خود را با بازی در مجموعه ی استرالیایی Neighbours شروع کرد و با بازی در سریال علمی تخیلی Westborld شبکه ی آمریکایی HBO به شهرت خود افزود.

کوچکترین برادر آنها لیام همسورث نیز بازیگر است و از جمله معروف ترین فیلم های او میتوان به Hunger Games در سال 2012 – 2015 و Independence Da: Resurgence در سال 2016 اشاره کرد.

کریس و برادرانش
کریس و برادرانش

مادرش معلم انگلیسی و پدرش مشاوره خدمات اجتماعی می باشد که از طرف پدری اصالت اسکاتلندی – آلمانی و از طرف مادر ریشه هلندی – ایرلندی دارد.

کریس و پدرش
کریس و پدرش
کریس و مادرش
کریس و مادرش

در بیوگرافی کریس همسورث جالب است بدانید پدربزرگ مادری او مهاجر هلندی و مادربزرگ مادری‌اش از تبار ایرلندی است. او همچنین اجداد انگلیسی، اسکاتلندی و آلمانی دارد.

در زیر، عکسی از والدین کریس همسورث را بیابید – پدر پیر او که در 70 سالگی است و مادرش که احتمالاً در 60 سالگی است.

والدین کریس همسورث- پدرش (کریگ) و مادرش (لئونی)
والدین کریس همسورث- پدرش (کریگ) و مادرش (لئونی)

در ادامه بیوگرافی کریس همسورث با دور شدن از والدین و خواهران و برادران کریس همسورث ، ما همچنین اقوام او را به شما معرفی می کنیم. نام پدربزرگ مادری کریس مارتین ون اوس است. این سوپراستار حرکت دایی نیز دارد که نام Rod Ansell را دارد ، همچنین یک عمه به نام Joanne van Os.

کریس همسورث سه خواهرزاده دارد و نام آنها را می گذارند رز همزورث ، هالی همسورث و الا همسورث. کریس همچنین یک برادرزاده به نام الکساندر همسورث دارد.

در زمان نوشتن این مقاله ، هیچ پرونده ای از پدربزرگ و مادربزرگ پدری وی وجود ندارد. به نظر می رسد ستاره پسر عموهای انتقام جویان همه تلاش آگاهانه ای برای حفظ زندگی خصوصی خود داشته اند

ازدواج و وضعیت تاهل کریس همسورث

بیشترین جستجوها در بیوگرافی کریس همسورث درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

اعتراض سید جواد هاشمی به واکنش های زخم کاری

کریس همسورث پس از بازی در سریال Home and Away با ایزابل لوکاس بازیگر زن دوستی اش را آغاز کرد. ایزابل بازیگر و مدل استرالیایی است که در بیست و نهمین روز ژانویه 29 متولد شد.

وی بیشتر به خاطر بازی در نقش آلیس در فیلم Transformers: Revenge of the Fallen شناخته شده است.در بیوگرافی کریس همسورث آمده است دوست دختر کریس همسورث در زمان انتقال به لس آنجلس در سال 2008 او را ترک کرد.

دوست دختر سابق کریس همسورث ، ایزابل لوکا
دوست دختر سابق کریس همسورث ، ایزابل لوکا

کریس همسورث در اوایل سال 2010 وقتی 27 ساله بود از طریق دوستان خود با السا پاتاکی (بازیگر و مدل اسپانیایی) آشنا شد

همسورث ده ماه پس از آشنایی با «السا پاتاکی» با او نامزد کرد و پس از گذراندن پنچ ماه، با هم ازدواج کردند

ازدواج کریس و السا پاتاکی
ازدواج کریس و السا پاتاکی

در ادامه بیوگرافی کریس همسورث میرسیم به فرزندان این هنرمند. این زوج در در دسامبر سال 2010 ازدواج کردند که ثمره این زندگی آنها یک دختر به نام ایندیا رز دارند که در یازدهمین روز از می 2012 به دنیا آمد و دوقلوهای مذکر به نام های ساشا و تریستان که در هجدهمین روز از مارس 2014 به دنیا آمدند.

خانواده کریس همسورث
خانواده کریس همسورث

محل زندگی کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث بهتر است بدانید در سال 2015 ، همسورث و خانواده اش پس از سال ها زندگی در آمریکا از لس آنجلس به خلیج بایرون در نیو ساوت ولز در زادگاهش استرالیا نقل مکان کردند

علایق و حقایقی درباره کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث آشنایی با زندگی شخصی و علایق او به شما کمک می کند تا تصویری بهتر از او را از جنبه سینمایی زندگی اش که احتمالاً از آن می دانید ، بدست آورید.

 او از شوخ طبعی سالمی برخوردار است که همکاری با دیگران را حتی ساده تر می کند – جای تعجب نیست که او یک بازیگر موفق هالیوود است.

کریس همسورث خلاق ، سخاوتمند ، وفادار ، غالب است. او اعتماد به نفس دارد ، در برابر او بسیار زیبا و بسیار دشوار است.

به نظر نمی رسید والدین کریس همسورث او را ترغیب کرده باشند که کاملاً به هر عمل دینی پایبند باشد.به بیان ساده، او یک انسان روحانی نبوده و نبوده است. علاوه بر این، کریس هرگز در مورد گذشته مذهبی خود صحبت نکرده است، یعنی اگر سابقه داشته است.

  • موج سواری، فوتبال و زنبورداری از علایق دیگر او در کنار بازیگری هستند
  • او در روز سه شنبه که روز «ثور» نیز نامیده می‌شود به دنیا آمده است.
  • در سال 2013 در فهرست «50 مرد جذاب» در رده 7 قبل از برادرش «لیام» قرار گرفت.
  • اگر چهار حرف آخر نام خانوادگی همسورث را جابجا کنیم کلمه Thor بدست می‌آید.
  • برخی معتقدند کریس ایوانز و کریس همسورث شباهت بسیاری به هم دارند. در برخی عکس‌های این دو، نیز واقعا اینطور است. کریس ایوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول است.
  • کریس در مقطعی از زندگی اولیه خود می خواست حرفه ای را در فوتبال دنبال کند. فوتبالیست شدن با آسیب دیدگی شانه کوتاه شد.
علت اختلاف سیامک انصاری و مهران مدیری در سری دوم دورهمی چه بود؟

خالکوبی کریس همسورث

کریس همسورث تعداد زیادی خال کوبی روی بدن خود دارد. او یک خال کوبی منطبق با همسرش ، السا دارد که نام فرزندان آنها هند ، تریستان و ساشا را با الفبای رونی هجی می کند.

خالکوبی کریس همسورث

شغل کریس همسورث قبل از بازیگری

یکی از حقایق در بیوگرافی کریس همسورث که به سختی می شنوید مربوط به کاری است که وی قبل از بزرگ شدن در صنعت فیلم سازی انجام داده است.

آیا می دانید؟ … این بازیگر زیبا قبل از بازی در اولین فیلم محبوب خود (ثور) کارهای پست و سنگینی انجام داد.

اولین کار کریس تمیز کردن پمپ های پستان بود ، کاری که او در سن 14 سالگی انجام داد. ستاره سینما وقتی در مورد زندگی اولیه خود قبل از شهرت شغلی س askedال شد ، موارد زیر را گفت. به قول او؛

“من مجبور شدم پمپ های پستانی را که به داروخانه ها اجاره داده شده تمیز و جمع آوری و تعمیر کنم. دستگاه پوشیده از شیر خشک است و من می توانم آنجا با مسواک ، آنها را تمیز و تمیز کنم. “

کریس همسورث پر هزینه ترین بازیگر

مجله فوربز در سال 2019 گزارش داد همسورث با دستمزد تقریبی 76 میلیون دلار پر هزینه ترین بازیگر مجموعه فیلم های ابر قهرمانی انتقام جویان بوده است

تصویر عمومی کریس همسورث

پس از حضور همسورث در فیلم های دنباله دار و ابرقهرمانی «مارول» بدن او بشدت مورد توجه قرار گرفت

به همین دلیل برنامه های ورزشی او در رسانه هایی مانند تایمز هند ، سلامت مردان ، MensXP ، Entertainment Tonight و Metro مورد بحث قرار گرفته است

نام مستعار دوران کودکی کریس همسورث

در آخر در بیوگرافی کریس همسورث، ما بینش بیشتری در مورد نام مستعار اولیه او در اختیار شما قرار می دهیم.

در کودکی، کریس همسورث برای تلفظ نام خود تلاش می کرد. علی‌رغم تلاش‌های مکرر برای گفتن «کریستوفر»، او در نهایت چیزی را گفت که شبیه «کیپتودر» بود.

این باعث شد همسایه ها و برخی از اعضای خانواده به او لقب دوران کودکی را بدهند.Kip ”.

فعالیت های تبلیغاتی کریس همسورث

در بیوگرافی کریس همسورث جالب است بدانید همسورث سال 2014 چهره تبلیغاتی کمپین «Everything’s Possible» برای لیگ فوتبال استرالیا بود که تمام دریافتی خود را به بنیاد کودکان استرالیا اهدا کرد

فتحعلی اویسی درباره مرگ و سنگ قبرش چه گفت ؟

او سال 2017 ستاره تبلیغات AFL به نام I’d Like to See That بود و از هواداران پرشور تیم Western Bulldogs نیز می باشد

اخیرا نیز در یک ویدئوی تبلیغاتی یک نرم‌افزار ورزشی حضور داشته است. عکس زیر نیز تبلیغی از ساعت برند TAGHeuer با حضور کریس همسورث است.

کریس همسورث در تبلیغی از ساعت برند TAGHeuer
کریس همسورث در تبلیغی از ساعت برند TAGHeuer

علاقه کریس همسورث به ورزش

همسورث به ورزش فوتبال در کشور استرالیا اهمیت زیادی می‌دهد.در بیوگرافی کریس همسورث آمده است: او تاکنون چندبار در تبلیغات و کمپین‌های تیم فوتبال استرالیا شرکت کرده و به خیریه آن‌ها نیز کمک مالی کرده است.

ثروت کریس همسورث

منشا ثروت کریس همسورث از فیلم هایی است که وی تولید می کند ، معاملات تأیید وی و مشاغل تجاری وی است. بدون شک او یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود است.

ثروت کریس همسورث به مقدار زیادی جمع شده است و استاندارد زندگی او او را در میان سلبریتی های درجه یک هالیوود قرار می دهد که سبک زندگی عجیب و غریبی دارند.

او در سالهای 2014 ، 2015 و 2018 در فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان از نظر مجله ی فوربز ظاهر شد

همچنین در سال 2018 و 2019 با درآمد تخمینی 76.4 میلیون دلار به ترتیب در رتبه ی 31 و 24 لیست ثروتمندترین افراد مشهور قرار گرفت

اتومبیل های مشهور به ویژه؛ آئودی Q7 (90,500 دلار) ، یک Cadillac SRX ، Acura MDX و Cadillac Escalade (200,000 دلار) چیزی است که کریس همسورث متعلق به آن است.

خانه ی کریس همسورث
خانه ی کریس همسورث

دوست صمیمی کریس همسورث

او علاقه دارد دور خودش را خلوت نگه دارد. برای همین تعداد دوستان نزدیکش نیز محدود هستند. از دوستان نزدیکش می‌توان به «کریس ایوانز» (Chris Evans)، «تام هیدلستون» (Tom Hiddleston) و «سیِنا میلر» (Sienna Miller) اشاره کرد.

عکس کریس همسورث و کریس ایوانز
عکس کریس همسورث و کریس ایوانز

شروع فعالیت هنری کریس همسورث

در ادامه بیوگرافی کریس همسورث میرسیم به زندگی هنری او.

در سال 2002 همسورث در دو قسمت از سریال «گینویور جونز» (Guinevere Jones) در نقش شاه آرتور، در سریال «همسایه‌ها» (Neighbours) و در دو قسمت از سریال «حکومت نظامی» (Marshall Law) ایفای نقش کرد.

سال بعدش نیز در سریال «باشگاه زین» (The Saddle Club) حضور پیدا کرد.

در بیوگرافی کریس همسورث بهتر است بدانید در سال 2004 همسورث برای بازی در نقش رابی هانتر در سریال «خانه و دوری» (Home and Away) تست بازیگری داد، اما برای این نقش قبول نشد. بجای آن تهیه‌کنندگان به او نقش «کیم هایدر» (Kim Hyde) را پیشنهاد دادند و او نیز پذیرفت.

او برای پیوستن به تیم بازیگری به سیدنی (Sydney) رفت و در 171 قسمت از سریال بازی کرد. او در تاریخ 3 جولای 2007 (تیر ماه 1386) از تیم بازیگری این سریال جدا شد. همسورث بعدها اعلام کرد که فکر می‌کرد با بازی در سریال بیشتر به چشم می‌آید، اما بازی در سریال‌های تلویزیونی انتظارات او را برآورده نکرد.

زندگی سخت سیروس گرجستانی از طلاق پدرومادرش تا دوری از فرزندانش

کریس همسورث در فصل پنجم از برنامه «رقصیدن با ستارگان استرالیا» (Dancing with the Stars Australia) به عنوان شرکت‌کننده در کنار رقصنده‌ای حرفه‌ای به نام اَبی رُز (Abbey Ross) حضور پیدا کرد. این فصل از برنامه در سپتامبر سال 2006 آغاز شد و همسورث بعد از 6 هفته از مسابقه حذف شد.در همان زمان بود که مسئولان مارول برای نقش Thor می‌خواستند او را انتخاب کنند، اما از طرفی می‌ترسیدند که طرفداران با این انتخاب دلسرد شوند.

کریس در صحنه فصل پنجم رقص در کنار شریک رقص ابی راس در سال 2006.
کریس در صحنه فصل پنجم رقص در کنار شریک رقص ابی راس در سال 2006.

شهرت کریس همسورث

در سال 2009 بود که همسورث در نقش پدر جیمز تی. کرک (James T. Kirk) یعنی جورج کرک (George Kirk) در فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) با کارگردانی «جی. جی. آبرامز» (J. J. Abrams) ایفای نقش کرد. این نقش ابتدا به «مت دیمون» (Matt Damon) پیشنهاد شد، اما او این نقش را رد کرد و سپس به کریس همسورث رسید

فیلم ریبوت سری استار تِرک که توسط جی. جی. آبرامز کارگردانی شده بود با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین و تماشاگران در سینما رو به رو شد. این فیلم که در سال ۲۰۰۹ با بودجه‌ی نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلاری تولید شده بود در نهایت بیش از ۳۸۵ میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان کسب کرد. همچنین فیلم استار ترک (Star Trek) با کسب میانگین نمره‌ی ۸۲ از منتقدینی که نمره‌ی آنها در وب‌سایت متاکریتیک ثبت می‌شود، دارای بالاترین نمره در بین فیلم‌های کریس همسورث تا زمان نگارش این مقاله است.

«جاش تایلر»، منتقد سینما، بازی کوتاه همسورث در این فیلم را «بهترین 5 دقیقه‌ای که امسال در سینما برای تماشای فیلم سپری کردم» توصیف کرد.

این ستاره در ادامه‌ی همان سال با میلا یوویچ در فیلم گریز بی‌نقص (A Perfect Getaway) هم‌بازی شد. این درام مهیج به داستان تعطیلات یک زوج در هاوایی پرداخته که طی آن متوجه می‌شود، افرادی در پی قتل گردشگران این جزیره هستند. این فیلم در سینماها با استقبال نسبتا خوبی از سوی تماشاگران رو به رو شد.

همسورث در سال 2010 در طول مدتی که در آمریکا بود با «شان بن» (Sean Bean) در فیلم «پول نقد» (Ca$h) هم‌بازی شد. کارگردان فیلم آقای استفن میلبورن اندرسون (Stephen Milburn Anderson) درمورد بازی همسورث گفت که او فقط 6 هفته در آمریکا بود که برای این نقش تست بازیگری داد. وی در ادامه گفت:

وقتی کریس برای تست آمد، جوان بود و چهره متناسبی داشت و بازی خوبی ارائه داد. بیایید رو راست باشیم؛ او بسیار زیباست! پس من تصمیم گرفتم که او را برای این نقش انتخاب کنم. من خیلی تحت‌تاثیر او قرار گرفته بودم.

عکس کریس همسورث در فیلم پول نقد
عکس کریس همسورث در فیلم پول نقد

در سال 2010 روزنامه دیجیتالی The Hollywood Reporter او را در فهرست بازیگران درجه A هالیوود که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند قرار داد.

معرفی سریال پسران پربیننده ترین سریال 2022 در آمازون

کریس همسورث در سال‌های 2011 تا 2015: دستیابی به موفقیت

در سال 2011 کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) در حالی که فیلم Shadow Runner در حال تولید بود اعلام کرد که کریس همسورث برای بازی در این فیلم انتخاب شده است. در همان سال بود که کریس برای بازی در نقش Thor برای دنیای سینمایی مارول (MCU) انتخاب شد. نام اولین فیلمی که او در این نقش بازی کرد Thor محصول 2011 نام داشت. در همان زمان هم‌بازی او «تام هیدلستون» (Tom Hiddleston) نیز برای بازی در نقش لوکی انتخاب شد و به کریس گفته شد که باید برای این نقش 10 کیلو عضله اضافه کند.

بدون شک می‌توان گفت که فیلم ثور (Thor) به کارگردانی کنت برانا زندگی کریس همسورث را متحول کرد و او را به شهرتی جهانی رساند.فیلم Thor با محوریت یکی از قهرمانان کمیک‌های مارول ساخته شده بود که با الهام از خدای رعد و نگهبان آزگارد از اساطیر نورس یعنی ثور خلق شده است.

همسورث در خلال ساخت این فیلم با تام هیدلستون آشنا شد و دوستی نزدیکی بین آنها شکل گرفت که تا امروز نیز ادامه دارد و همسورث، هیدلستون را یکی از اعضای خانواده‌ی خود می‌داند.

از دیگر ستارگان مشهور فیلم ثور می‌توان به آنتونی هاپکینز و ناتالی پورتمن اشاره کرد.

فیلم Thor با فروش نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار شروع خوبی را برای نگهبان آزگارد در سینماها رقم زد. همچنین کمپانی سگا در همان سال بازی Thor: God of Thunder را عرضه کرد که کریس همسورث نیز وظیفه‌ی صداپیشگی شخصیت ثور را در این بازی بر عهده داشت.

عکس کریس همسورث در نقش ثور
عکس کریس همسورث در نقش ثور

با این‌که فیلم ترسناک «کلبه‌ای در جنگل» (The Cabin in the Woods) قبل از «پیشتازان فضا» ساخته شده بود، اما انتشار آن در سال 2012 صورت گرفت. همسورث برای بازی در نقش «کرت واگن» (Curt Vaughan) از سمت منتقدین ستایش شد.

عکس کریس همسورث در فیلم کلبه‌ای در جنگل
عکس کریس همسورث در فیلم کلبه‌ای در جنگل

کریس همسورث پس از بازی موفق در نقش ثور در اثری ترسناک با نام کلبه‌ای در جنگل (The Cabin in the Woods) حاضر شد. این فیلم با استقبال خوبی همراه شد و همسورث نیز توانست با دستمزدی که برای بازی در این فیلم دریافت کرده بود، بدهی‌های خانه‌ی پدرش را پرداخت کند.

درخشش کریس همسورث با انتقام جویان

او یک سال بعد در اولین فیلم انتقام‌جویان «The Avengers» به کارگردانی جاس ویدون به ایفای نقش پرداخت که با استقبال بسیار بالایی از سوی طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی مواجه شد. این فیلم اکشن پرستاره که بازیگران مشهور زیادی از جمله اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال. جکسون و رابرت داونی جونیور در آن بازی کرده بودند با فروش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۲ تبدیل شد.

عکس های تولد لاکچری پردیس پورعابدینی در یک رستوران
کریس همسورث در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت Avengers: Infinity War
کریس همسورث در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت Avengers: Infinity War

جایزه انتخاب مردم

وی برای بازی در سری فیلم های انتقام جویان در سال 2015 علاوه بر نقدهای مثبت موفق به دریافت جایزه مردمی بعنوان بازیگر محبوب اکشن شد

و در همان سال در کنار «کریستن استوارت» (Kristen Stewart) در فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» (Snow White and the Huntsman) در نقش اریک شکارچی ایفای نقش کرد. با این‌که این فیلم در گیشه فروش 396 میلیون دلاری را تجربه کرد، اما از سمت منتقدین نقدهای متفاوتی دریافت کرد

کریس همسورث در فیلم فیلم سفیدبرفی و شکارچی
کریس همسورث در فیلم فیلم سفیدبرفی و شکارچی

فیلم سپیده‌دم سرخ (Red Dawn) سومین فیلم این ستاره در سال ۲۰۱۲ بود که هم در گیشه شکست خورد و هم از منتقدین نمرات پایینی را دریافت کرد.

کریس همسورث در فیلم سپیده‌دم سرخ
کریس همسورث در فیلم سپیده‌دم سرخ

دومین همکاری کریس و جی. جی. آبرامز به فیلم پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness) محصول سال ۲۰۱۳ مربوط می‌شود که موفقیت فیلم قبلی را تکرار کرد و توانست ۴۶۷ میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان به جیب بزند.

همسورث در فیلم درام «شتاب» (Rush) در نقش «جیمز هانت» (James Hunt) قهرمان مسابقات فرمول یک سال 1976 ایفای نقش کرد. این فیلم از دیدگاه منتقدین نقدهای مثبتی دریافت کرد و در گیشه نیز با فروش 98.2 میلیون دلاری در برابر هزینه ساخت 38 میلیون دلاری موفق ظاهر شد. این فیلم درام به بیوگرافی دو راننده‌ی مسابقات فرمول یک در دهه‌ی هفتاد میلادی پرداخته است. فیلم شتاب در کنار موفق تجاری، میانگین نمره‌ی ۷۴ را تا زمان نگارش این مقاله در متاکریتیک به خود اختصاص داده است.

کریس همسورث در فیلم شتاب
کریس همسورث در فیلم شتاب

دومین فیلم با محوریت شخصیت ثور با نام ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) در سال ۲۰۱۳ با هنرنمایی ستارگان قبلی مانند ناتالی پورتمن، تام هیدلستون و صد البته کریس همسورث اکران شد و توانست موفقیت فیلم قبلی را تکمیل کند. این اکشن فانتزی که بر خلاف قسمت قبلی توسط الن تیلور کارگردانی شده بود با فروش ۶۴۴ میلیون دلاری پس از فیلم لیگ عدالت Man of Steel در جایگاه دهمین فیلم پرفروش جهان در آن سال قرار گرفت.

کریس همسورث در فیلم ثور: دنیای تاریک
کریس همسورث در فیلم ثور: دنیای تاریک

در سال 2015 کریس در فیلم «بلک‌هت» (Blackhat) در نقش نیکلاس هاتاوی با «وایولا دیویس» (Viola Davis) هم‌بازی شد که این فیلم نیز یک شکست بزرگ دیگر چه در گیشه و چه در نگاه منتقدین بود. یکی از ایراداتی که اکثر منتقدین به آن اشاره کرده بودند این بود که به کریس نقش هکر نمی‌آید. همسورث بعدها اشاره کرد که از اجرای خود در این فیلم راضی نبوده است.

کریس همسورث در فیلم بلک هت
کریس همسورث در فیلم بلک هت

ادامه همکاری کریس همسورث و مارول

فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) دومین همکاری کریس همسورث و جاس ویدون بود که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. او برای بازی در این فیلم ۵ میلیون دلار و بخشی از فروش فیلم را به عنوان دستمزد دریافت کرد. این فیلم نسبت به قسمت اول انتقام‌جویان با افت محسوسی از نظر فروش همراه بود اما همچنان با بیش از ۱.۴ میلیارد در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال ایستاد.

معرفی فیلم گیج گاه کمدی متفاوت سینما
کریس همسورث در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران
کریس همسورث در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران

کریس در ادامه در فیلم کمدی تعطیلات (Vacation) حاضر شد که علی رغم نمرات پایین در گیشه عملکرد خوبی را به ثبت رساند.

کریس همسورث در فیلم تعطیلات
کریس همسورث در فیلم تعطیلات

کاهش وزن شدید کریس همسورث برای بازی در فیلم قلب دریا

سال 2015 برای بازی در فیلم «قلب دریا» در نقش اوون چیس یک ملوان گرسنه به رژیم سختی روی آورد و با دریافت تنها 500 تا 600 کالری در روز در 4 هفته 15 کیلوگرم وزن کم کرد. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است که در قرن نوزدهم میلادی توسط ناتانیل فیلبریک نوشته شده بود.

همسورث برای بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه ی Teen Choice شد

کریس همسورث در فیلم قلب دریا «In the Heart of the Sea»
کریس همسورث در فیلم قلب دریا «In the Heart of the Sea»

کریس همسورث در سال 2016 به بعد: شروع معروفیت جهانی

دنباله‌ی فیلم سفید برفی و شکارچی با نام The Huntsman: Winter’s War یکی دیگر از آثار کارنامه‌ی این بازیگر استرالیایی است که از سوی تماشاگران با استقبال خوبی مواجه شد اما نسبت به قسمت قبلی با افت محسوسی در فروش مواجه شده بود و منتقدین نیز رابطه عاشقانه بین دو شخصیت اصلی را سرد و غیرقابل‌باور توصیف کردند.

کریس همسورث در فیلم شکارچی: جنگ زمستان
کریس همسورث در فیلم شکارچی: جنگ زمستان

فیلم شکارچیان روح Ghostbusters دومین کار همسورث در سال ۲۰۱۶ بود که نقش ریبوت اولین فیلم این مجموعه را که سال ۱۹۸۴ ساخته شده بود بر عهده داشت. این کمدی فانتزی نقدهای عمدتا مثبتی را دریافت کرد و با فروش نزدیک به ۲۳۰ میلیون دلار سود خوبی را برای کمپانی سونی به همراه داشت.

کریس همسورث در فیلم شکارچیان ارواح
کریس همسورث در فیلم شکارچیان ارواح

نگهبان آزگارد در صدر گیشه

پنجمین تجربه‌ی کریس همسورث در نقش ثور به فیلم ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) ساخته‌ی تایکا وایتیتی مربوط می‌شود. این فیلم که نبرد ثور و هلا (با بازی کیت بلانشت) را به تصویر کشیده بود، مانند دیگر آثار دنیای سینمایی مارول از لحاظ تجاری سود بسیار زیادی را برای دیزنی به همراه داشت.

این ستاره‌ی استرالیایی یک سال بعد به همراه همسرش در فیلم اکشن ۱۲ دلاور «12 Strong» به ایفای نقش پرداخت.

کریس همسورث در فیلم دوازده دلاور
کریس همسورث در فیلم دوازده دلاور

سومین فیلم انتقام‌جویان یعنی Avengers: Infinity War نیز میزبان کریس در نقش ثور بود. این فیلم پرستاره که توسط برادران روسو کارگردانی شده بود با استقبال استثنایی طرفداران آثار ابرقهرمانی مواجه شد و توانست بیش از ۲ میلیارد دلار از سینماهای سراسر جهان به جیب بزند و لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند. کریس برای بازی در این فیلم ۱۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

تابستانی داغ با سریال جدید شبکه atv؛ سریال ترکی «تو رو به غریبه ها نمیدم»

همچنین همسورث در ادامه‌ی سال ۲۰۱۸ در فیلم اوقات بد در ال‌رویال Bad Times at the El Royale در نقش بیلی لی به ایفای نقش پرداخت که با استقبالی ضعیفی همراه شد و در گیشه شکست خورد.

کریس همسورث در چهارمین فیلم انتقام‌جویان با نام Avengers: Endgame که با بودجه‌ی ۳۵۶ میلیونی توسط برادران روسو ساخته شده بود نیز حضور داشت. این فیلم با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را کسب کند. البته چندی بعد فیلم آواتار دوباره در کشور چین اکران شد و این رکورد را از انتقام‌جویان مارول پس گرفت.

همچنین همسورث در سال 2019 در فیلم اسپین-آف «مردان سیاه‌پوش» (Men in Black) با نام «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» (Men in Black: International) در نقش مامور اچ ایفای نقش کرد. این فیلم در گیشه فروش 251 میلیون دلاری را تجربه کرد، اما از دیدگاه منتقدین واکنش مناسبی دریافت نکرد. هرچند که بازی او و هم‌بازی‌اش «تسا تامپسون» (Tessa Thompson) مورد ستایش قرار گرفت

کریس همسورث و تسا تامپسون در فیلم Men In Black: International
کریس همسورث و تسا تامپسون در فیلم Men In Black: International

فیلم استخراج (Extraction) هم از آثار منتشر شده کریس همسورث است که سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا توسط نت‌فلیکس به صورت آنلاین پخش و با ۹۹ میلیون تماشاگر لقب پربازدیدترین فیلم تاریخ این شبکه را از آن خود کرد. کریس همسورث در نقش تیلور ریک و گلشیفته فراهانی برای اولین بار در فیلم استخراج (Extraction) با هم همبازی شدند. این استقبال بالا باعث شد تا شبکه‌ی نت‌فلیکس ساخت دنباله‌ی این اثر را در دستور کار خود قرار دهد.فیلمنامه آن اثر برادران «روسو» و سبک فیلم اکشن هیجان‌انگیز است.

کریس همسورث در فیلم استخراج
کریس همسورث در فیلم استخراج

فیلم اسپایدرهد (Spiderhead) آخرین اثر منتشر شده از کریس همسورث فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی جوزف کوشینسکی است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. فیلم‌نامهٔ این فیلم را رت ریس و پال ورنیک بر پایهٔ داستان کوتاه ویران‌شهری «فرار از اسپایدر هد» نوشتهٔ جورج ساندرز به نگارش درآورده‌اند.مراحل تصویربرداری این پروژه در سال ۲۰۲۰ و در استرالیا به طول انجامید.اسپایدرهد در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ در سیدنی به نمایش درآمد و در ۱۷ ژوئن در نتفلیکس منتشر شد. این فیلم نقدهای ضد و نقیضی را از طرف منتقدان دریافت کرده‌است.

فیلم ثور: عشق و تندر Thor: Love and Thunder به کارگردانی تایکا وایتیتی مهم‌ترین فیلم کریس همسورث در آینده‌ی نزدیک است که چندی پیش فیلم‌برداری آن به پایان رسید. این فیلم قرار بود در تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ (۶ مِی ۲۰۲۲) در سینماهای سراسر جهان اکران شود.

صداپیشگی شخصیت ثور در انیمیشن انیمیشن What If که پخش آن از ۱۷ تیر ۱۴۰۰ آغاز شده از دیگر پروژه‌های این ستاره در سال جاری میلادی هستند.

رنگ چشمان خاص محمدرضا فروتن

همچنین فیلم اکشن فیوریوسا Furiosa به کارگردانی جرج میلر، فیلم بیوگرافی هالک هوگان به کارگردانی تاد فلیپس و فیلم Extraction 2 از دیگر پروژه‌های این بازیگر جوان در سال‌های آینده هستند.

لیست آثار هنری کریس همسورث

در ادامه بیوگرافی کریس همسورث باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های کریس همسورث

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۹پیشتازان فضاجورج کرک
گریز بی‌نقصکاله گریتی
۲۰۱۰پول نقدسام فیلن
۲۰۱۱ثورثور
۲۰۱۲انتقام‌جویان
کلبه‌ای در جنگلکرت وان
سفیدبرفی و شکارچیاریک شکارچی
سحرگاه سرخجد اکرت
۲۰۱۳پیشتازان فضا به‌سوی تاریکیجورج کرک (صدا)حضور افتخاری
شتابجیمز هانت
ثور: دنیای تاریکثور
۲۰۱۵انتقام‌جویان: عصر اولتران
بلک‌هتنیکلاس هاتاوی
تعطیلاتاستون کراندال
در دل دریاOwen Chase
۲۰۱۶شکارچی: جنگ زمستاناریک شکارچی
شکارچیان روحکوین بکمن
دکتر استرنجثورحضور کوتاه
۲۰۱۷ثور: رگنراک
۲۰۱۸۱۲ نیرومندکاپیتان میچ نلسون
اوقات بد در ال‌رویالبیلی لی
انتقام‌جویان: جنگ ابدیتثور
۲۰۱۹انتقام‌جویان: پایان بازی
مردان سیاه‌پوش: بین‌المللیهنری / مأمور اچ
ریبوت جی و باب ساکتخودشحضور
۲۰۲۰استخراجتایلر ریکهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۱اسپایدرهدپس تولید؛ همچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۲ثور: عشق و تندر daggerثورپس تولید
استخراج ۲ daggerتایلر ریکفیلم‌برداری؛ همچنین تهیه‌کننده

آثار تلویزیونی کریس همسورث

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۲Guinevere Jonesشاه آرتورقسمت ۲
NeighboursJamie Kaneقسمت ۴٬۰۶۹
Marshall LawThe Kidقسمت: “Domestic Bliss”
۲۰۰۳The Saddle ClubThe New Vetقسمت: “Tenderfoot”
۲۰۰۴Fergus McPhailCraigقسمت: “In a Jam”
۲۰۰۴–۲۰۰۷خانه و دوریکیم هایدقسمت ۱۸۹
۲۰۰۶رقصیدن با ستاره‌هاخودشمقام پنجم
۲۰۱۵پخش زنده شنبه شبمیزبان“کریس همسورث/زک براون برند”
“Chris Hemsworth/Chance The Rapper”
۲۰۲۱چه می‌شود اگر …؟ daggerثورنقش مهمان
در روند ضبط صدا

بازی‌های ویدیویی کریس همسورث

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۱۱ثور: خدای تندرثورصدا
۲۰۱۵ابعاد لگوکوین بکمنصدا
۲۰۱۶شکارچیان شبحصدا

صفحه اینستاگرام کریس همسورث

کریس همسورث ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 830 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی کریس همسورث و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی کریس همسورث و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی کریس همسورث ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام کریس همسورث @chrishemsworth میباشد و بیش از55 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام کریس همسورث

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا