اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانیعکس بازیگران

همه چیز درباره بازیگران سریال خوشنام کمدی متفاوت با حضور چهره های مطرح

در این مطلب مروری میکنیم بر بازیگران سریال خوشنام و معرفی آنها.داستان سریال خوشنام،قصه جوانی است که می‌خواهد از گذشته تاریک و ویرانه‌اش بازگردد و به دنبال جبران است که کار راحتی نیست.اینجا اطلاعات کامل بازیگران سریال خوشنام را مشاهده می‌کنید و معرفی کاملی از بازیگران سریال خوشنام و عوامل کار جدید علیرضا نجف زاده را می‌خوانید.

سریال خوشنام در چه روزهایی پخش میشود؟

سریال خوشنام ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش میشد.

کارگردان سریال خوشنام چه کسی است؟

کارگردان سریال خوشنام علیرضا نجف زاده است.

بازیگر نقش شهرام در سریال خوشنام چه کسی است؟

بازیگر نقش شهرام در سریال خوشنام هومن حاجی عبداللهی است.

سریال خوشنام چند قسمت است؟

سریال خوشنام 30 قسمت است.

درباره ی سریال خوشنام

سریال خوشنام به تهیه کنندگی احمد زالی و کارگردانی علیرضا نجف زاده محصول سال 1400 است.بیوگرافی بازیگران سریال خوشنام + داستان و عوامل

بیوگرافی بازیگران سریال خوشنام + داستان و عوامل

خلاصه ای از نقش های بازیگران سریال خوشنام

در سریال خوشنام هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال و حمید لولایی هم در نقشی متفاوت ایفاگر نقش «اوسا شفیع» پدر «شهرام» و شهره لرستانی در نقش «پروین» مادر «شهرام» است. فریده سپاه منصور در نقش «مهربان» مادربزرگ «شهرام» بازی می کند. سحر ولد بیگی و نیلوفر رجایی فر هم به عنوان خاله های «شهرام» در این سریال هستند.

زمان پخش سریال خوشنام

این سریال از ابتدای ماه رمضان مصادف با ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش شد و ساعت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شد و و با توجه به پخش سریال «نیاز» در شب‌های قدر، این سریال تا یک هفته بعد از عید فطر هم روی آنتن شبکه یک قرار داشت.

تعداد قسمت های سریال خوشنام

آقای احمد زالی درباره این سریال می گوید که نگارش فیلمنامه حدوداً سال ۱۳۹۷ انجام شد و در ۳۰ قسمت تولید گردیده است که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

خلاصه سریال خوشنام

در خلاصه داستان این سریال می خوانیم :

از مکافات عمل غافل مشو ، گندم از گندم بروید جو ز جو…

کارگردان سریال خوشنام

کارگردانی این سریال را آقای علیرضا نجف‌زاده بر عهده دارد این درحالی بود که طرح اصلی آن را آقای محسن کیایی ارائه کرد آقای علیرضا نجف زاده از بازیگران و کارگردان های شناخته شده کشورمان بوده که تا به حال فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را کارگردانی کرده است .

از مهم‌ترین آثار او می توان به سریال نفس گرم اشاره داشت و همچنین فیلم های قتل آنلاین و فیلم انتظار و قلعه یاسین و چشم شیشه ای را کار کرده است و حالا اولین تجربه خود را در تلویزیون با سریال خوش نام به دست آورده است

استایل جنجالی بازیگران زن روی فرش قرمز جشنواره فیلم فجر

بازیگران سریال خوشنام در کنار علیرضا نجف زاده کارگردان خوشنام

بازیگران سریال خوشنام در کنار علیرضا نجف زاده کارگردان خوشنام

گفتگو با کارگردان سریال خوشنام

سریال «بوتیمار» با اقبال مواجه شد و تو با سریال «خوشنام» مناسبتی دیگری را تجربه کردی. سریال «خوشنام» چگونه کلید خورد و چگونه به امروز رسید؟

اول از همه خداوند را شاکرم که این اتفاق برای من رخ داد. پارسال قبل از سریال «بوتیمار» قصه «خوشنام» توسط احمد زالی به من پیشنهاد شد منتهی به دلیل اینکه تعهد داشتم تا «بوتیمار» را برای نوروز بسازم به عرض آقای زالی رساندم که اگر عجله‌ای برای ساخت این سریال باشد من نمی‌رسم تا آن را بسازم و همکاران دیگر زحمت ساخت این اثر را بر عهده بگیرند، اما اگر خیر اول از همه باید سریال «بوتیمار» به اتمام برسد تا بعد شروع به ساخت سریال «خوشنام» کنم، اما بنا به جدول پخشی که در دست داشتند و قرار را بر این گذاشته بودند تا «خوشنام» قبل از عید به پخش برسد عهده دار ساخت آن نشدم. بعد از تمام شدن سریال «بوتیمار» اواسط فروردین ۱۴۰۰ با من تماس گرفته شد و توضیحاتی در خصوص سریال «خوشنام» دادند که این سریال وارد مرحله پیش تولید شد، اما به دلایلی امکان ساخت آن مهیا نشد.

«خوشنام» با همان فیلمنامه‌ی اولیه وارد مرحله پیش تولید شد؟ یا اینکه تغییراتی در آن داشتید؟

فیلمنامه اولیه سریال که توسط محسن کیایی و علی کوچکی به نگارش درآمده بود توسط کسی که قرار بود قبل از من آن را بسازد بازنویسی شد، ولی بعد از اینکه من دعوت به کار شدم و قرار شد «خوشنام» را کارگردانی کنم یک دور فیلمنامه بازنویسی شده را خواندم، اما با آن موافقت نکردم به این دلیل که باگ‌های زیادی در آن فیلمنامه وجود داشت.

چه اتفاقاتی برای فیلمنامه افتاد و چه اشکالاتی در فیلمنامه بازنویسی شد؟

اشکالات فیلمنامه این بود که محرک اصلی قصه برای بازگشت کاراکتر شهرام به یک شخصیت مثبت که از یک عشق زمینی به نام مرجان شروع می‌شد را حذف کرده بودند و تنها یک الی دو مرتبه در خصوص این کاراکتر صحبت می‌شد و به همین خاطر احساس کردم موتور محرک قوی که باعث تحول شخصیت شهرام می‌شود باید حتما در سریال مشهود باشد و ما باید از این محرک قوی به نام مرجان اثری ببینیم و علاوه بر این در فیلمنامه بازنویسی شده بسیار زیاده گویی داشت و بین فضای فانتزی و فضای رئال معلق مانده بود. من یادم می‌آید برای شخصیت و کاراکتر نادر بار‌ها فیلمنامه را بازنویسی کردیم تا کمی متفاوت‌تر شود و تنوع در آن به چشم خورد.

بعد از اینکه از مشکلات فیلمنامه باخبر شدم با محسن کیایی تماس گرفتم و به او گفتم که فیلمنامه دارای این باگ‌ها می‌باشد و او بلافاصله به من گفت این فیلمنامه اصلی نیست چراکه فیلمنامه اصلا به این شکلی که برای من تعریف کردی نیست و بعد از این صحبت‌ها از او خواستم تا فیلمنامه اولیه را در اختیارم قرار دهد تا آن را بخوانم که بعد از خواندن متوجه شدم که فیلمنامه محسن کیایی این باگ‌ها را ندارد، اما با توجه به اینکه حدود سه الی چهار سال از نوشتن آن فیلمنامه توسط محسن کیایی می‌گذشت نیاز بود تا قصه به روز شود البته باید بگویم ایراد معلق ماندن و گیر کردن بین فضای رئال و فانتزی هنوز در فیلمنامه وجود داشت که قرار بر این شد تا جلسه‌ای بین من، محسن کیایی و علی کوچکی برگزار شود و بعد از برگزاری در جلسه علی کوچکی از معایب فیلمنامه گفت و اینطور بیان کرد که از ابتدا قرار بود فیلمنامه نوشته شود و اگر قرار به ساخت سریال شد شروع به برطرف کردن مشکلات آن کنیم.

فیلم شب طلایی | جدیدترین ساخته مشترک یوسف حاتمی کیا و پدرش

چرا محسن کیایی و علی کوچکی بازنویسی آن را بر عهده نگرفتند؟

محسن کیایی به خاطر گرفتاری‌ها و تعهداتی که در وی او دی داشت امکان بازنویسی فیلمنامه را نداشت و از طرفی علی کوچکی هم نمی‌توانست تنهایی این مسئولیت را بر عهده بگیرد چرا که این‌ها با یکدیگر تیم هستند و با توجه به اینکه نویسنده اصلی هم محسن کیایی بود این امکان وجود نداشت علاوه بر این زمان کافی هم نداشتیم چراکه همزمان باید وارد مرحله پیش تولید می‌شدیم و بعد از آن تولید را راه می‌انداختیم و به همین دلیل این امکان میسر نبود. به همین دلیل از او اجازه گرفتم تا با نویسنده دیگری در این خصوص صحبت کنیم که در نهایت و با توجه به شرایط توانستیم با فهیمه سلیمانی به توافق برسیم.

آیا از همان ابتدا نام سریال «خوشنام» بود؟

من شنیده ام که ورژن و نام اولیه این سریال حدود ۴ الی ۵ سال پیش «بد نام» بوده است، اما اینکه چه اتفاقی افتاده است تا «خوشنام» نام بگیرد را در جریان نیستم.

بعد از جلسات پی در پی با فهیمه سلیمانی و جلساتی که در خصوص فیلمنامه با غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک داشتم با استقبال او مواجه شدم و خداراشکر در بخش فیلمنامه بسیار با ما همراه بود و اصرار داشت تا زمان زیادی را وقف فیلمنامه کنیم و به سمت بازنویسی برویم. چراکه پایه و اساس هر کاری فیلمنامه است و ما هم زمان کافی روی فیلمنامه گذاشتیم منتهی ناگزیر بودیم که همزمان درگیر پروسه تولید نیز شویم.

با توجه به حساسیتی که روی بازیگران داری انتخاب بازیگران به چه صورت شکل گرفت؟

آغاز حرکت دوباره «نیسان آبی» از اول آذر

با توجه به شکل گیری فیلمنامه به سراغ انتخاب بازیگران رفتیم. زمانی که درگیر پروژه «خوشنام» شدم هومن حاجی عبداللهی برای نقش فریدون قرارداد داشت و تقریبا یکی دوتا از بازیگران، چون امیر غفارمنش و ساناز سماواتی قرارداد داشتند مابقی در عین حال که برای من عزیزو محترم بودند، اما برای انتخاب نقش با ذهنیت من جور در نمیامدند. راستش از روز اول این جرقه در ذهن من خورد تا مقداری ساختارشکنی کنم و از کلیشه فاصله بگیرم. با توجه به شناختی که از هومن حاجی عبداللهی و قدرت بازی او داشتم به ذهنم خطور کرد تا او را برای کاراکتر شهرام در نظر بگیرم و البته در این راه با افرادی، چون سعید آقاخانی و مهران مهام نیز مشورت کردم و به آن‌ها گفتم که می‌خواهم همچین کاری انجام دهم که خوشبختانه در مشورت‌ها و صحبت‌ها برای من قطعی شد که کاراکتر شهرام باید هومن حاجی عبداللهی باشد، اما به هیچ عنوان خود هومن را در جریان این ماجرا قرار ندادم و در جلسه‌ای که در تلویزیون داشتم آقای زالی از من پرسیدند چرا برای کاراکتر شهرام بازیگر انتخاب نمی‌کنی و من در جواب به او گفتم که شهرام «خوشنام» هومن حاجی عبداللهی است که تقریبا تعجب کردند البته طبیعی است چرا که برای انتخاب نقش اول سریال دوستان باید نظر دهند، اما من تصمیم خود را گرفته بودم.

چه بازیگری برای ایفای نقش کاراکتر شهرام مد نظر احمد زالی بود؟

من فکر می‌کنم بازیگری در تیپ‌های کامبیز دیرباز مد نظر آقای زالی بود. البته کامبیز دیرباز چنین نقش‌هایی را در طول دوران بازیگری اش ایفا کرده است و در آخر باز باید آن را تکرار کند. خداراشکر همگی نظرات من را پذیرفتند و این ریسک را قبول کردند و هم شبکه یک و هم تهیه کننده سریال من را حمایت کردند. بعد از این ماجرا من با هومن حاجی عبداللهی تماس گرفتم و او انتظار داشت تا من از نقش فریدون برای او بگویم، اما در صحبت‌ها به او گفتم در این سریال قرار است کاری انجام دهی که هم ریسک بالایی دارد و هم ماندگاری بالایی در بر خواهد داشت که بعد از پرس و جو‌هایی که در خصوص نقش کرد، کاراکتر شهرام را به او معرفی کردم و در همان تماس که راجع به این کاراکتر به او گفتم بسیار ترسید، اما من به او اطمینان کامل دادم که با علم این انتخاب را کردم بعد از آن هم با شهرام خلج وارد پروسه تست گریم و در بحث پوشش لباس با زهره رحمانی وارد کار شدیم و واقعا خداوند را شاکرم که انتخاب بسیار خوبی بود و مخاطبین هم این سریال را تا اینجای کار دوست داشتند.

ورزش تخصصی امین حیایی چیست؟

با توجه به نگرانی که در انتخاب بازیگر داشتی و در این انتخاب هم بسیار محتاط عمل کردی این حساسیت که بازیگران نقش‌های کوچک و نقش چندم سریال هم باید از پس نقش خود بر بیایند از کجا آمده است؟

من سال‌ها دستیار کارگردان بودم و شناخت خیلی خوبی روی بازیگرانی که توانمند هستند، اما در مقاطعی کم کار یا پر کار شدند دارم. طبیعتا تمام بازیگران تئاتر می‌گویند که نقش کوچک وجود ندارد درواقع بازیگر کوچک وجود دارد و اگر بازیگران متوجه شوند و اعتماد کنند که قرار است از توانایی آن‌ها در جای درستی استفاده شود قطعا شروع به فعالیت می‌کنند. جدا از این‌ها یک ویژگی که سریال «خوشنام» داشت این بود که من قصه را می‌شناختم و تقریبا نقش‌هایی که در ذهنم شکل گرفته بودند مصداق عینی ۹۰ درصد از مردم جامعه و آن فضایی که زندگی کردم بودند درواقع وقتی برای بازیگران از کاراکتر می‌گفتم نمونه عینی که در ذهنم ثبت شده و نقش بسته بود را نیز برایشان تعریف می‌کردم و همین باعث شد تا بازیگران به پروژه اعتماد کنند. چراکه فیلم را جزئیات می‌سازد درواقع اگر اعتقاد داشته باشیم فاصله بین فیلم و سریال خوب بین فیلم و سریال معمولی ده درصد است جزئیات نیز همان ده درصد است و بازیگران اصلی تلاش خود را می‌کنند، اما این هنر ماست که بتوانیم برای شخصیت‌های کمرنگ و کوچک انتخاب‌های درست داشته باشیم و اگر این اتفاق در سریال «خوشنام» رخ داده است و از بازیگران نقش‌های کوچک بازی درست و به اندازه گرفته شده است به سابقه دستیاری من بر می‌گردد.

تقریبا بیشتر کارگردانانی که در حرفه خود موفق عمل کرده اند افرادی بودند که سابقه دستیاری خوبی داشتند. اگر تهیه کنندگان با تجربه و مدیران تلویزیون نگاه ویژه‌ای نسبت به دستیاران کارگردان حرفه‌ای که سال‌ها کار می‌کنند داشته باشند به موفقیت چشمگیری خواهند رسید. با توجه به اینکه مسئولیتی در انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردانان دارم به جرات می‌توانم بگویم درحال حاضر حدود ۳۰ الی ۴۰ کارگردان خوب که تقریبا پروژه‌های سنگینی را به اتمام رسانده اند در میدان داریم که آمادگی لازم برای فعالیت و سریال سازی دارند، اما این مسئله نیازمند همت است درواقع باید تهیه کننده قدر باشد و در کنار این‌ها مدیران تلویزیون نیز مدیریت و حمایت کنند چرا که این بالندگی و شکوفا شدن باید در درازا و طولانی مدت جریان داشته باشد تا افراد جدیدتر نیز وارد این عرصه شوند و شروع به فعالیت کنند که اگر چنین موضوعی در نظر کارگردان به اعتماد تبدیل شود دستیاران کارگردانان بسیار راحت وارد حوزه فیلمسازی می‌شوند و خیلی راحت فیلم و سریال‌های زیادی خواهند ساخت.

واکنش های بازیگران به درگذشت علی سلیمانی

استفاده از بازیگر در نقش‌های کوچک برای تو چه نتیجه‌ای داشت؟

بازخوردی که درحال حاضر از سریال می‌گیرم این است که همه می‌گویند سریال کاملا قابل باور است.

چرا دیگر سریال‌ها مدل سریال «خوشنام» برای نقش‌های فرعی به دنبال بازیگران کاربلد چهره نمی‌روند؟

یک تصوری وجود دارد که شاید خودشان مایل به این کار نباشند. راستش پیشکسوتان ما خواستار احترام هستند وقتی که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و نوع دعوت کارگردان‌ها از آن‌ها به گونه‌ای باشد که به دیده شدن شان کمک کند قطعا قبول خواهند کرد که از نظر من این بخش عرفی، اخلاقی و حرفه‌ای آن است و بخش دیگر ماجرا این است زمانی که بخشی از آموزشگاه‌های بازیگری راه افتاد و فعالیت کردند یک سری از دوستان به صورت بیزینس عمل کردند تا شاگردان آموزشگاه خود را سر پروژه‌ها ببرند و با نقش دادن به آن‌ها چرخه بیزینس خود را بچرخانند فارغ از اینکه آیا در آموزشگاه اصول صحیح و حرفه‌ای بازیگری آموزش داده می‌شود یا خیر و درواقع اینگونه نیست که هر کارگردان یا فرد مطرحی مدرس خوبی باشد، ولی به صرف اینکه آموزشگاه بازیگری در اختیار دارند از این راه کلاس برگزار می‌کنند و هزینه‌های هنگفتی هم از این طریق به دست می‌آورند.

از نظر من به هیچ عنوان یک کلاس عملی با تعداد جمعیت بالا، اما با بازه زمانی کم به درد نمی‌خورد و شاگردان آن کلاس رسما هیچ سواد علمی در آن زمان نخواهند داشت و حتی امروزه بازیگرانی داریم که با پول دادن از کارگردان‌ها می‌خواهند که به یک پروژه معرفی شان کنند و اصلا اصول و الفبای اولیه بازیگری را بلد نیستند و این مسئله به اثر ضربه می‌زند و از طرفی حتی خود کارگردان نیز وقت کافی نداشته تا از بازیگر بازی درست بگیرد و همین باعث لطمه زدن به کار‌ها می‌شود و در این بخش مدیران باید ورود کنند و در جریان باشند که بازیگر با چه پیشینه‌ای مقابل دوربین می‌رود تا یک نقش مهم را بازی کند.

آیا دستیار کارگردان در پاسکاری بازیگر نقش اساسی دارد؟

دستیاران کارگردان‌ها افراد با تجربه و حرفه‌ای هستند و پای آبرو و کار خود می‌ایستند، ولی انتخاب آخر با کارگردان و تهیه کننده است. ممکن است دستیار من حدود ۱۰ گزینه پیشنهاد دهد، اما در پایان خود من باید از بین گزینه‌ها، گزینه نهایی را انتخاب کنم، اما به جرات می‌توانم بگویم دستیارانی که سال‌ها زحمت کشیدند درحال حاضر عضو انجمن دستیاران کارگردان‌ها هستند. ما فیلتر‌های به خصوصی در انجمن داریم، ولی خیلی از افراد هم درحال حاضر دستیار کارگردان هستند، اما عضو انجمن نیستند ما یک سایت رسمی در دست داریم که در آن سایت بازیگر معرفی می‌کنیم و افرادی که به ما رجوع می‌کنند طی فرایندی عکس هایشان را وارد سایت می‌کنیم و واقعا این معنا ندارد که در هر پروژه شماره هنرجویان رد و بدل شود و در آخر هم معلوم نشود که چه آسیب‌هایی گریبان گیر هنرجویان خواهد شد. افرادی که بدین گونه بازیگر معرفی می‌کنند عمدتا عضو انجمن دستیاران کارگردان‌ها نیستند.

معرفی فیلم کمدی ورود و خروج ممنوع با حضور ستاره های کمدی سینما

عوامل سریال خوشنام

  •  تهیه کننده: احمد زالی
  •  کارگردان علیرضا نجف زاده
  •  فیلمنامه اولیه: محسن کیایی، علی کوچکی
  •  فیلمنامه نهایی: فهیمه سلیمانی
  •  ناظر کیفی سریال: محمد صدری
  •  دستیار یک کارگردان: ماهان دریایی
  •  منشی صحنه: مهدیه درگاه نژاد
  •  عکاس آرشا عقیقی، پیام شاد پور
  •  مدیر برنامه ریزی: فرزین فتحی
  •  مدیر امور رسانه: مجتبی احمدی
  •  مدیر تولید:حمیدرضا سرپیران
  •  مدیر تدارکات:مجید نامنی
  •  مدیر تصویربرداری:سجاد حیدری
  •  طراح صحنه: حمید شهیری
  •  طراح لباس: زهره رحمانی
  •  طراح گریم: شهرام خلج
  •  تدوین گر: رضا بهارانگیز
  •  صدا گذار: مهدی جمشیدیان

تیزر سریال خوشنام

عکس بازیگران سریال خوشنام

هومن حاج عبدالهی از بازیگران سریال خوشنام در نقش شهرام

هومن حاجی‌ عبداللهی از بازیگران مرد سریال خوشنام متولد ۲۳ ام تیر ماه سال ۱۳۵۴ در شهر تهران، بازیگر ، مجری تلویزیون، صداپیشه و دوبلور ایرانی است که مقطع بسیار کوتاهی عضو انجمن گویندگان جوان نیز بوده‌ است. هومن حاجی‌ عبداللهی دارای دیپلم ریاضی و فیزیک، دیپلم گرافیک رایانه‌ای و دانشجوی انصرافی رشته تئاتر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در سال ۱۳۷۲ است.

تهیه‌کننده سریال «خوشنام» اظهار کرد: ایفای نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال برعهده هومن حاجی عبداللهی است، هومن حاجی عبداللهی بازیگر توانمندی است که سال‌ها در سریال «پایتخت» توانایی خودش را در ایفای نقش‌های کمدی و شیرین نشان داده و بر همگان استعداد و توانایی بازی او آشکار شده است اما این بار ما از او خواستیم تا ایفای یک نقش چند وجهی را برعهده بگیرد.

هومن حاج عبدالهی از بازیگران سریال خوشنام
هومن حاج عبدالهی از بازیگران سریال خوشنام

الهه جعفری از بازیگران سریال خوشنام در نقش مرجان

الهه جعفری متولد ۱۳۷۰ در تهران می باشد و این بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کند و در مسابقات بسکتبال لیگ دو قهرمانی کشور مقام دوم کشوری را کسب کرده اند. او در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم الهه جعفری در این سال، بازیگری در سریال احضار به کارگردانی رامین عباسی‌ زاده محسوب می‌شود.

الهه جعفری از بازیگران سریال خوشنام
الهه جعفری از بازیگران سریال خوشنام

شهره لرستانی از بازیگران سریال خوشنام در نقش پروین مادر شهرام

شهره لرستانی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۴۵ که هم اکنون وی ۵۴ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است ولی اصالتا اهل خرم آباد هستند. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس فیلمنامه نویسی سینما می باشد.

معرفی فیلم باغ کیانوش؛ داستانی جنگی برای مخاطبان نوجوان

شهره لرستانی در نقشی متفاوت، ایفاگر کاراکتر «پروین» مادر «شهرام» است و بی تردید با توجه به تجربه و توان ایشان شاهد اجرایی جذاب از خانم لرستانی هم خواهیم بود.

شهره لرستانی از بازیگران سریال خوشنام
شهره لرستانی از بازیگران سریال خوشنام

سحر ولدبیگی از بازیگران سریال خوشنام در نقش پروانه

سحر ولدبیگی (متولد ۱ تیر ۱۳۵۵، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی دختر مسعود ولدبیگی است. وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد. مسعود ولدبیگی پدر سحر ولدبیگی، بازیگر است.

کاراکتر «پروانه» خاله «شهرام» را سحر ولدبیگی بازی می کند که سابقه درخشان در ایفای نقش های طنز از او چهره ای محبوب نزد مخاطبان ساخته و انصافا یکی از بازی های درخشان ایشان را در این سریال شاهد خواهید بود.

سحر ولدبیگی از بازیگران سریال خوشنام
سحر ولدبیگی از بازیگران سریال خوشنام

نیلوفر رجایی‌فر از بازیگران سریال خوشنام خاله ی کوچکتر شهرام

نیلوفر رجایی فر بازیگر جوان تلویزیون متولد یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۷۱ در تهران است و هم اکنون بیست و شش سال سن دارد. تحصیلات نیلوفر رجایی فر فارغ التحصیل لیسانس فیزیک و اختر فیزیک از دانشگاه رویال لندن می باشد و کاملا مسلط به زبان انگلیسی می باشد.

نیلوفر رجایی فر هم که در سریال «پایتخت» در نقش یک داعشی حضور پیدا کرد، به عنوان خاله کوچک تر «شهرام» جلوی دوربین خواهد رفت.

نیلوفر رجایی‌فر از بازیگران سریال خوشنام
نیلوفر رجایی‌فر از بازیگران سریال خوشنام

عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال خوشنام

عباس جمشیدی 17 شهریور سال 59 در تهران به دنیا آمده است ، در رشته بازیگری تا دیپلم درس خوانده ، او در کار های کمدی بازی میکند و این در صورتی است که خودش این ژانر را خیلی دوست ندارد

می گوید دوره راهنمایی بودم که پدرم برایم ساز سنتور خرید ، علاقه مندی ام به موسیقی از همان سنتور بوده و سبب می شود که این ساز را یاد بگیرد ، عقیده دارد که اگر یکبار دیگر به دنیا بی آید ، دلش می خواهد رهبر ارکستر شود .

عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال خوشنام
عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال خوشنام

ساناز سماواتی از بازیگران سریال خوشنام

ساناز سماواتی متولد فروردین ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است، علاوه بر ورزش و مطالعه فعالیت‌هایی در سازمان مردم‌نهاد در زمینه حمایت از حیوانات خانگی دارد.

ساناز سماواتی از بازیگران سریال خوشنام
ساناز سماواتی از بازیگران سریال خوشنام

فریده سپاه منصور از بازیگران سریال خوشنام در نقش مهربان

فریده سپاه‌ منصور متولد سال ۱۳۲۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او دیپلم نقاشی را از مدرسه هنرهای زیبا دریافت کرد و سپس فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی شروع کرد.

همه چیز درباره زندگی مهدی پاکدل و جزئیات ازدواج و طلاقش + بررسی فیلم های او

فریده سپاه منصور نیز بعد از سال ها در شرایط سخت کرونایی به تلویزیون برگشته و ایفاگر نقش «مهربان» مادربزرگ «شهرام » است. او را نیز در حال و هوایی متفاوت با همیشه خواهیم دید.

فریده سپاه منصور از بازیگران سریال خوشنام
فریده سپاه منصور از بازیگران سریال خوشنام

محمدرضا داوودنژاد از بازیگران سریال خوشنام

«محمدرضا داودنژاد» از دیگر بازیگران مجموعه تلویزیونی خوشنام است که پس از وقفه چندین ساله دوباره به قاب تلویزیون بازگشت. او برادر کوچک‌تر «علیرضا داودنژاد» کارگردان موفق سینمای کشورمان است. محمدرضا داودنژاد سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. او یکی از بازیگران موفق و پرکار در دهه ۷۰ کشورمان محسوب می‌شود. اکنون چند سالیست که کم‌کار شده و با وسواس بیشتری نقش‌هایش را انتخاب می‌کند.

برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی او عبارتند از «مهر مادری»، «خاکستری»، «بانوی کوچک»، «هشت پا»، «ترنج»، «من دیوانه نیستم»، «موج و صخره»، «قلب یخی»، «شمعدونی»، «ستایش» و «محله گل و بلبل».

امیر کربلایی زاده از بازیگران سریال خوشنام

امیر کربلایی زاده، بازیگر نقش ماشال در سریال «خوشنام» درباره قصه سریال گفت: در «خوشنام» مابه ازای اتفاقات را خیلی در جامعه دیدیم و واقعا حس می شد و این خیلی خوب است. فکر می کنم خیلی سکانس های «خوشنام» به شکل واقعی درآمد.

امیر کربلایی زاده از بازیگران سریال خوشنام
امیر کربلایی زاده از بازیگران سریال خوشنام

امیر غفارمنش از بازیگران سریال خوشنام

امیر غفارمنش متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در تهران اصالتا آذری، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  است.

وی  فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز نمود.

او در حال حاضر متأهل و داری یک فرزند پسر بنام راستین است.

پوپک گلدره همسر سابق وی بود.

امیر غفارمنش از بازیگران سریال خوشنام
امیر غفارمنش از بازیگران سریال خوشنام

سید رضا حسینی از بازیگران سریال خوشنام در نقش باران

سیدرضا حسینی از بازیگران سریال خوشنام در نقش باران
سیدرضا حسینی از بازیگران سریال خوشنام در نقش باران

رابعه مدنی از بازیگران سریال خوشنام

رابعه مدنی متولد 1320 در همدان، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

او به مدت 30 سال معلم پیش دبستانی و کارمند آموزش و پرورش بود، بعد از بازنشستگی وارد عرصه بازیگری شد، دو پسر و یک دختر دارد.

رابعه مدنی از بازیگران سریال خوشنام
رابعه مدنی از بازیگران سریال خوشنام

حمید لولایی از بازیگران سریال خوشنام در نقش اوسا شفیع

حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۳۴ در تهران است اما اصالتا شمالی می باشد.

وی ازدواج کرده است و دو فرزند دختر دارد.

حمید لولایی از بازیگران سریال خوشنام
حمید لولایی از بازیگران سریال خوشنام

مهری آل آقا از بازیگران سریال خوشنام

مهری سادات آل آقا متولد 1344 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

دیپلم اقتصاد دارد و دوره کوتاه بازیگری ، کارگردانی ، اداره تئاتر در سالهای 1367 – 1366 و دوره مهارتی هنر پیشگی رشته نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی تهران را گذرانده است. فعالیت سینمایی خود را از سال 1368 با فیلم آب را گل نکنید به کارگردانی شهریار بحرانی آغاز کرد.

سیر تا پیاز زندگی محمدعلی کشاورز و ناگفته های زندگی شخصی او و دخترش نِلی

سیاوش چراغی پور از بازیگران سریال خوشنام

سیاوش چراغی پور متولد ۱ فروردین 1342 در شهرستان قصرشیرین می باشد.

وی ازدواج کرده و متاهل است و دو دختر نیز دارد دختر بزرگش خورشید چراغی پور  در زمینه بازیگری فعالیت دارد.

سیاوش چراغی پور از بازیگران سریال خوشنام
سیاوش چراغی پور از بازیگران سریال خوشنام

اکبر سنگی از بازیگران سریال خوشنام

اکبر سنگی از بازیگران سریال خوشنام
اکبر سنگی از بازیگران سریال خوشنام

خسرو احمدی از بازیگران سریال خوشنام

خسرو احمدی از بازیگران سریال خوشنام
خسرو احمدی از بازیگران سریال خوشنام

میزان رضایت مردم از سریال خوشنام

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که ۷۴.۸ درصد مردم در این ماه مخاطب مجموعه‌های تلویزیونی بوده‌اند. بر مبنای این آمار در ماه رمضان، سریال‌«خوشنام» از شبکه یک سیما با ۲۶ درصد مخاطب و ۷۶.۴ درصد رضایت مخاطبان جزو سریال‌های موفق رسانه ملی بوده است.

محمدمحسن بنی‌احمدی  که نگاهی مثبت به این سریال داشته، درباره آن نوشته است که: قُلْ یَا عِبَادِىَ الَّذِینَ أَسْرَفُواْ عَلَى‏ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ‏ [سوره زمر آیه ۵۳ ]؛ بگو: «اى بندگان من که بر نفس خویش اسراف (و ستم) کرده ‏اید! از رحمت خداوند مأیوس نشوید، همانا خداوند همه‏ گناهان را می‌بخشد، زیرا که او بسیار آمرزنده و مهربان است»این آیه، تم و ماهیت اصلی سریال خوشنام است. سریالی در ژانر طنز و کمدی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ حرف‌هایی جدی و حتی گاهی تلخ.

شروع داستان از خانواده‌ای است که به غیر از پسر خانواده، می‌توان گفت خانواده نرمالی هستند. خانواده‌ای متشکل از مادربزرگ، پسر، عروس و سه فرزند خانواده که یک پسر و دو دختر هستند. پسر خانواده جزو اشرار منطقه و محله است، ولی در  ادامه متوجه می‌شویم نسبت‌های این خانواده کمی متفاوت هستند یعنی فرزندان این خانواده در واقع فرزند نیستند، بلکه دو دختر عمه‌های شهرام، پسر خانواده هستند و بدین وسیله توانسته انسجام خانواده را رسانده و نشان دهد که بعد از وفات بزرگ خانواده، شیرازه خانواده از هم پاشیده نشده و آن‌ها با هم زیر یک سقف جمع شده‌اند و هوای همدیگر را دارند.

در ادامه شهرام عاشق می‌شود و برای وصال عشقش، باید شروطی را که پدر خانمش گذاشته را انجام دهد که بزرگ‌ترین این شروط، سر به راه شدن شهرام و حلالیت طلبیدن او از همه کسانی است که به آن‌ها آزار و اذیت رسانده است. همین شرط باعث می‌شود سریال خوشنام موقعیتی دراماتیک به خود بگیرد و آبستن اتفاق‌های غیرقابل پیشبی شود.

نکات حائز اهمیت در شخصیت اصلی سریال

از نظر بنی‌احمدی: عشق و عاشقی دو طرفه که همراه با احترام و حجب و حیا است باعث تغییر در روند زندگی شهرام می شود ولی نه تغییر یک دفعه و باور ناپذیر بلکه تغییری را مشاهده می‌کنیم که ذره ذره در حال وقوع است، درست است که در برخی صحنه‌های این تغییرجلب توجه می‌کند و کاملا مصنوعی و ساختگی به چشم می‌آید، ولی باز هم بهتر از یک تغییر ۱۸۰ درجه‌ای و بی‌منطق است که ما بارها شاهد آن بوده‌ایم.

معرفی سریال چینی تنها بخاطر عشق (Only for Love)

نکات حائز اهمیت در شخصیت شهرام را می‌توان این گونه برشمرد:

او شخصیت با مرامی دارد
او خانواده دوست است
با این که شرارت می‌کند به بحث ناموس معتقد و حساس است
و مهم‌تر از همه اینکه او به اشتباهات گذشته خود باور داشته و اذعان دارد که اشتباه کرده و درصدد جبران گذشته برمی‌آید و این از شرایط قبول توبه است که با ظرافت به آن پرداخته شده است.

در واقع روایت فیلم مربوط به درگیری شهرام و کسب حلالیت از کسانی است که آنها را آزار و اذیت کرده است و مشکلاتی که شهرام برای به دست آوردن حلالیت باید متحمل شود تا حلالیت از ته دل دیگران را به دست آورد و این نکته‌ای است که کاملا شرعی است و به درستی به آن اشاره شده است.

اشاره‌هایی که به مباحث اخلاقی در جاهای مختلف این فیلم دیده می‌شود، بسیار دل نشین بوده و دیدن عکس حاج آقا مجتبی تهرانی در گوشه تصویر برای دقایقی یا داستان مرشد چلویی که یکی از اشارات داستانی شهرام است، بسیار دل نشین است. یا اشاراتی که به مباحث تربیت کودک اشاره دارند را نمی‌توان نادیده گرفت.

از نقاط قوت این فیلم گفتیم ولی نمی‌شود از بازی و شخصیت تکراری حمید لولایی گذشت. به نظر می‌رسد این بازیگر برای این نقش هیچگونه زحمتی به خود نداده و شخصیت‌هایی که در گذشته بازی کرده را مجددا به اجرا در آورده است.

لیست بازیگران سریال خوشنام

بازیگرنقش
هومن حاجی عبداللهیشهرام
حمید لولاییاوسا شفیع
 شهره لرستانیپروین
فریده سپاه منصورمهربان
سحر ولد بیگیپروانه
 نیلوفر رجایی فر
عباس جمشیدی فرفریدون
امیر کربلایی زادهماشال داداش
 امیر غفارمنش
سیاوش چراغی پور
رابعه مدنی
خسرو احمدی
اکبر سنگی
مهرداد ضیاییاصلان
ساناز سماواتی
محمدرضا داوود نژاد
فاطمه شکری
 کریم قربانی
رضا فیاضی
شیوا خنیاگر
الهه جعفریمرجان
 سیامک ادیب
سلمان خطیحسن آقا
 فرزاد حاتمیان
سیدرضا حسینیباران
پروین ملکی
مهری آل آقا
پروین ملکی
دلارام ترکی
محسن گودرزیاحمد
مجید اکبری

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال خوشنام

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال خوشنام از صفحات فعال در اینستاگرام بوده و 44 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر سریال خوشنام و سکانس های دیدنی آن و بازیگران سریال خوشنام.آدرس اینستاگرام صفحه رسمی سریال خوشنام @khoshnam_serial میباشد و قریب به 6 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال خوشنام
صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال خوشنام
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا