اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

مروری بر زندگی شخصی و آثار هنری ژیلا شاهی

در این بخش بیوگرافی ژیلا شاهی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی ژیلا شاهی از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم قصر شیرین میشناسیم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی ژیلا شاهی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

ژیلا شاهی چند سال سن دارد؟

ژیلا شاهی زاده 1364 است و 37 سال سن دارد.

ژیلا شاهی مجرد است یا متاهل؟

از وضعیت تاهل ژیلا شاهی اطلاعاتی منتشر نشده است.

ژیلا شاهی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

ژیلا شاهی از سال 1389 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی ژیلا شاهی

نام اصلیژیلا شاهی
تاریخ تولد1364
محل تولداردبیل
محل زندگیتهران
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1389 تاکنون

بیوگرافی ژیلا شاهی

بیوگرافی ژیلا شاهی

در بیوگرافی ژیلا شاهی آمده است:وی متولد 1364 در اردبیل، بازیگر می باشد.او اصالتا ترک است و به زبان ترکی مسلط است.

از تئاتر شروع کرد و با کلاس های استاد سمندریان مسیر زندگی اش حرفه ای تر شد بازی در تلویزیون را تجربه کرد اما با حضور در سینما به شهرت رسید

او برای انتخاب نقشهایش، دقت لازم را به کار میگیرد تا در هر اثر مبتذل و بی مایه ای به عنوان بازیگر حضور نیابد. توانائی و مهارت او در بازیگری با وجود سن کمش، و تجربه کاری نه چندان زیادش او را کاندید بهترین نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر کرد که در نهایت فرشته صدرعرفایی آن را از آن خود نمود اما رقیبان ژیلا شاهی در این رقابت سخت، بازیگران توانا و استخوان خورده کرده سینمای ایران بودند که سالهای سال در عرصه بازیگری فعال بودند.

معرفی کامل سریال داوینچیز با بازی سام درخشانی

بیوگرافی ژیلا شاهی بازیگر فیلم قصر شیرین

ازدواج و وضعیت تاهل ژیلا شاهی

در بیوگرافی ژیلا شاهی در مورد وضعیت تاهل او نیز مطلقا هیچ آگاهی دسته اولی وجود ندارد زیرا او خیلی کم مصاحبه میکند و چون چهره کمتر شناخته شده ای نیز هست رسانه ها کمتر رغبت میکنند در مورد زندگی خصوصی و کاری وی با او حرف بزنند و در ضمن ایشان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز تمایل چندانی ندارند تا درباره زندگی خصوصی خود صحبت کنند.

ژیلا شاهی در کنار مادرش
ژیلا شاهی در کنار مادرش
پدر ژیلاشاهی
پدر ژیلاشاهی

علایق و حقایقی درباره ژیلا شاهی

در ادامه بیوگرافی ژیلا شاهی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

تجربه همکاری با حامد بهداد

حامد بهداد ،یک بازیگر همراه، بخشنده، باهوش و باسواد است

در آن دو ماهی که من با ایشان کار کردم، از او در زندگی و بازیگری یاد گرفتم، خیلی ها نمی دانند که او در پشت این چهره، چه شخصیت خیری دارد

ژیلا شاهی در کنار حامد بهداد
ژیلا شاهی در کنار حامد بهداد

جایزه اصل هر چیزی نیست

هیچکس از دریافت جایزه و مورد توجه قرار گرفتن بدش نمی آید ولی از گرفتنش هم هیچ وقت آنقدر خوشحال نخواهم شد که فکر کنم به همه چیز رسیده ام

از نگرفتنش هم ناراحت نمی شوم، من هنوز در ابتدای راه هستم و همین که کارم مورد توجه قرار بگیرد و اسمم در کنار بازیگری که سال ها کار می کنند باشد، خوشحال می شوم

خرس طلایی برلینانه در دستان ژیلا شاهی
خرس طلایی برلینانه در دستان ژیلا شاهی

نحوه قبول نقش و کار کمدی

برای من نقش، کارگردان، فیلمنامه و گروهی که با آن کار می‌ کنم مهم است

بازی در فیلم کمدی که یک گروه حرفه‌ ای و نقش خوب داشته باشد، چرا که نه. من استقبال می‌ کنم، برای من مهم اینست که کارم را درست انجام دهم

استایل جنجالی بازیگران زن روی فرش قرمز جشنواره فیلم فجر

شروع فعالیت هنری ژیلا شاهی

وی از سنین نوجوانی وقتی که یک دانش آموز دبیرستانی شانزده ساله بود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، شروع به یادگیری بازیگری کرد و سپس در چند نمایش به روی صحنه رفت.

مهاجرت به تهران

او احساس کرد که برای وارد شدن به حرفه بازیگری و فعالیت جدی در این حرفه نیاز به مهاجرت از شهر خود دارد بنابراین در سال ۱۳۸۸ وقتی بیست و چهار سالش بود به تهران مهاجرت کرد و نامش را در کلاسهای بازیگری استاد سمندریان نوشت.

این کلاسها یکی از بهترین و حرفه ای ترین آموزشگاه های بازیگری ایران به مدیریت زنده یاد حمید سمندریان و همسرش زنده یاد هما روستا بود که بازیگران توانا و کارکشته ای همچون عزت الله انتظامی، رضا کیانیان، گلاب آدینه و سوسن تسلیمی آموزش بازیگری دیدند. از همانجا بود که وی را به فیلمهای سینمائی و تلویزیونی در دست ساخت معرفی کردند و او مسیر بازیگریش را به شکلی قدرمند و اصولی دنبال نمود.

بازی در سریال همه چیز آنجاست و سرزمین مادری تجربه های کوتاه او در مدیوم تلویزیون بودند و در چند کار فیلم کوتاه نیز حضور داشت

او در سریال همه چیز آنجاست در نقش منشی شرکت فانی هنرنمایی میکرد.

در سینما

در سال 1390 که 26 ساله بود با فیلم سینمایی روییدن در باد، کنار بازیگرانی چون گوهر خیراندیش و امید زندگانی بازی در سیما را تجربه کرد

ژیلا شاهی در فیلم سینمایی روییدن در باد
ژیلا شاهی در فیلم سینمایی روییدن در باد

او از سال 91 با فیلم خاکستر و برف مسیر را ادامه داد و تا 96 در بیش از 9 فیلم دیگر تجربه های بسیار موفقی بدست آورد

معرفی و نقد و بررسی فیلم کمدی سگ بند
ژیلا شاهی در فیلم خاکستر و برف
ژیلا شاهی در فیلم خاکستر و برف

شهرت ژیلا شاهی

سال 96 با سریال شکوه یک زندگی به قاب تلویزیون بازگشت تا اینکه سال 97 با فیلم قصر شیرین کنار حامد بهداد در نقش نجمه به شدت مورد توجه قرار گرفت

ژیلا شاهی در سریال شکوه یک زندگی
ژیلا شاهی در سریال شکوه یک زندگی

ژیلا شاهی در همین باره میگوید شاید کمتر کسی هست که بداند در پس چهره جنجالی حامد بهداد، چه شخصیت خیرخواه و مهربانی نهفته شده است.

او در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد که در نهایت این جایزه به خانم فرشته صدرعرفایی رسید

داستان درباره جلال مرادی ۴۲ ساله است که طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل رسانده اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندانی‌اش، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود. پس از دو سال به شهرش بازمیگردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده است.

ژیلا شاهی در سینمایی قصر شیرین
ژیلا شاهی در سینمایی قصر شیرین

مهمترین نقش افرینی وی حضور در فیلم شیطان وجود ندارد است که توسط اقای محمد رسول اف کارگردانی شده و خرس طلایی جشنواره برلین را در سال 2020 از آن خود کرد.حضور خانم ژیلا شاهی در این فیلم باعث شد که او به شهرت جهانی دست پیدا کند و بسیار از علاقمندان به فیلم در کشورهای مختلف با کارهای وی آشنا شود.

ژیلا شاهی در شیطان وجود ندارد
ژیلا شاهی در شیطان وجود ندارد

روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی دیگر فیلم بلند سینمائیست که ژیلا در آن حضور یافته و نقش دختری به نام فیروزه را ایفا میکرد.

این فیلم ابتدا با نام «واسطه» ساخته شده سپس به نام روزهای نارنجی تغییر نام پیدا کرده‌است.روزهای نارنجی پس از چندین حضور بین المللی و نامزدی در بخش بهترین فیلم جشنواره های بین‌المللی فیلم زوریخ و سائوپائولو، چهارم مهرماه ۱۳۹۷موفق شد سه جایزه بهترین فیلم (با عنوان سینماگر بزرگ تازه وارد)، جایزه کلیسای جهانی و جایزه فیبرشی را از جشنواره بین المللی فیلم مانهایم آلمان از آنِ خود کند. همچنین بازی هدیه تهرانی در این فیلم مورد تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره قرار گرفت.
هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور و امین گلستانه بازیگران این فیلم هستند.

محمدرضا هدایتی از بازیگری و خوانندگی تا رستوران داری
ژیلا شاهی در روزهای نارنجی
ژیلا شاهی در روزهای نارنجی

مهم‌ ترین ایفای نقش های ژیلا شاهی می‌توان به بازیگری در سریال “هفت خوان تا بهشت” و فیلم “دلتنگی های عاشقانه” اشاره کرد.

ژیلا شاهی در سریال هفت خوان تا بهشت
ژیلا شاهی در سریال هفت خوان تا بهشت

جدیدترین کار هنری ژیلا شاهی هنرنمایی در فیلم موقعیت مهدی به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر است.ژیلا شاهی در فیلم «موقعیت مهدی» نقش همسر شهید باکری را بازی می کند

*قصد دارم اولین پرسش خود را اینگونه مطرح کنم، باتوجه به اینکه در «موقعیت مهدی» عاشقانه‌ها چارچوب خاص خود را دارند، آیا می‌توان از روابط بین آدم‌ها به این نتیجه رسید که متفاوت از کلیشه‌های مرسوم است؟
-می‌توانم بگویم تاثیرگذاری لحظه‌های عاشقانه و سادگی و اندازه در پرداخت روابط آدم‌های فیلم موقعیت مهدی بدلیل شناخت خوب کارگردان از جهان آدم‌ها و روابط آنهاست.
*آیا عاشقانه بین مهدی باکری و همسرش از جنس همان عواطفی است که از زنان و مردان تُرک انتظار می‌رود؟
-عشق و دوست داشتن را نمی‌توان به قومیت و یا کشور خاصی نسبت داد؛ چرا که زبان عاطفی میان همه آدمهاست. شاید بدلیل وجود حال و هوای دهه ۶۰ در فیلم، «موقعیت مهدی» برای ما تداعی کننده سادگی آن سالهاست.
* گفتگوهایی در این فیلم میان صفیه و مهدی در جریان است که در کمتر اثری شاهد آن بوده‌ایم…

-بخشی از دیالوگ‌ها از خاطرات خود شخصیت‌های اصلی فیلم بازنویسی شده بود، خاطراتی که توسط آقای حجازی‌فر به ما منتقل می‌شد. اگر هم به طور کامل از آن دیالوگ‌ها استفاده نمی‌شد، اما باعث عمیق‌تر شدن روابط می‌شد و به باورپذیری آدم‌های فیلم کمک می‌کرد.

*شخص هادی حجازی‌فر هم به عنوان کارگردان و هم به عنوان بازیگر تا چه اندازه به این باورپذیری که درباره آن صحبت می‌کنید، کمک کرد؟
-باید بگویم آقای حجازی‌فر یک بازیگر صددرصد و کارگردانی مسلط است و جزئیات هم در اجرای نقش و هم در کارگردانی برای او بسیار اهمیت دارد. صحبت‌هایی که قبل از شروع هر سکانس در مورد رابطه مهدی باکری و صفیه مدرس می‌کردیم، بسیار کمک کننده بود.
*در نقدی خواندم شخصیت زن فیلم موقعیت مهدی تصویر همان زن قهرمان و شاید به نوعی قهرمان داستان است و هیچ تصویری شاید گویاتر از درددل تنهایی صفیه در مقابل مهدی که از فرط خستگی بیهوش می‌شود، نمی‌تواند تعبیر شهادت از قاب چشم همسران شهدا باشد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟
-بنظرم این طور نیست، قهرمان فیلم مهدی باکری است؛ اما نقش صفیه مدرس را از زمانی که وارد زندگی مهدی باکری می‌شود نمی‌توان نادیده گرفت. حضور او در قصه فیلم کمک می‌کند وجه دیگری از شخصیت مهدی باکری روایت بشود و ما به آن بخش‌ عاشقانه زندگی آنها نیز نزدیک‌تر شویم.
*شخصیت صفیه ویژگی‌های خاصی دارد؛ اگرچه صلابت بسیاری در رفتارش دیده می‌شود اما بُعد زنانه و عاطفی کاراکتر نیز به خوبی شکل گرفته است. ویژگی دیگری هست که بخواهید درباره این کاراکتر بگویید؟
-احساسم از ایشان به عنوان یک زنی که در دهه ۶۰ با روابط و مناسبات اجتماعی آن دوره با یک فرمانده ازدواج می‌کند، این بود که واقعا مهدی باکری را دوست داشته، می‌خواسته او را برای خود حفظ کند و حتی در جنگ دنبال این بوده است که زندگی بسازد. همه آن افراد دوست داشتند در آرامش زندگی کنند اما  این فرصت از آن‌ها گرفته شده است و این مهمترین چیزی بود که به آن فکر می‌کردم. بیوگرافی ژیلا شاهی
*پیش از این اشاره کرده بودید که «موقعیت مهدی» فیلمی درباره یک فرمانده نیست بلکه از سربازها و تنها ماندن آدم‌ها می‌گوید. دوست دارم بیشتر نظر شما را درباره فیلم بدانم.
-بله، بنظر من بجز مهدی باکری خیلی فیلم فرمانده‌ها نیست، فیلم سربازهاست، آدمهایی که خیلی دیده نمی‌شوند؛ فیلم تنها ماندن آدمها و سربازهاست.
سخن پایانی…
دوست دارم از آقای حجازی‌فر تشکر کنم، همکاری با ایشان برای من تجربه متفاوت و ارزشمندی بود.
من خودم فیلم را دوست دارم و امیدوارم کسانی که فیلم را می‌بینند هم فیلم را دوست داشته باشند.

ازدواج لاله صبوری با مردی 17 سال بزرگتر از خود و ماجرای طلاق و ازدواج مجدد او
ژیلا شاهی در فیلم موقعیت مهدی
ژیلا شاهی در فیلم موقعیت مهدی

لیست آثار هنری ژیلا شاهی

در ادامه بیوگرافی ژیلا شاهی بازیگر موقعیت مهدی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم سینمایی

عنوانسال انتشارکارگردان
موقعیت مهدی۱۴۰۰هادی حجازی فر
شیطان وجود ندارد۱۳۹۸محمد رسول‌اف
زغال۱۳۹۸اسماعیل منصف
قصر شیرین۱۳۹۷رضا میرکریمی
روزهای نارنجی۱۳۹۶آرش لاهوتی
لرد۱۳۹۵محمد رسول‌اف
پرسه در حوالی من۱۳۹۵غزاله سلطانی
فصل فراموشی فریبا۱۳۹۲عباس رافعی
خاکستر و برف۱۳۹۱روح‌الله سهرابی
دلتنگی‌های عاشقانه۱۳۹۱رضا اعظمیان
روئیدن در باد۱۳۹۰رهبر قنبری
ژیلا شاهی در فیلم پرسه در حوالی من
ژیلا شاهی در فیلم پرسه در حوالی من
ژیلا شاهی در فیلم زغال
ژیلا شاهی در فیلم زغال
ژیلا شاهی در فیلم لرد
ژیلا شاهی در فیلم لرد

فیلم کوتاه

عنوانسالکارگردان
اویان۱۳۸۹اسماعیل منصف
بچه مرز۱۳۹۰رضا جمالی
کات۱۳۹۴رضا جمالی
باغ بی‌برگی۱۳۹۴غزاله سلطانی
نارگل۱۳۹۵زهره معتمدی
رودی از فصل‌های من گذشت۱۳۹۵آبتین سلیمی
آرداک۱۳۹۵اسماعیل منصف
جایی برای آرامش۱۳۹۶جمیل عامل‌صادقی
ژیلا شاهی در فیلم جایی برای آرامش
ژیلا شاهی در فیلم جایی برای آرامش
ژیلا شاهی در فیلم آرداک
ژیلا شاهی در فیلم آرداک

مجموعه تلویزیونی

  • همه‌چیز آنجاست (۱۳۹۳)
  • سرزمین کهن
عکس ژیلا شاهی در سریال سرزمین کهن
عکس ژیلا شاهی در سریال سرزمین کهن

جوایز و افتخارات ژیلا شاهی

سالجشنوارهبخشاثرنتیجهجایزه
۱۳۹۷سی و هفتمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش مکمل زنقصر شیریننامزدشدهسیمرغ بلورین
۱۳۹۸سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
۱۳۹۹بیستمین جشن حافظبهترین بازیگر زننامزدشدهتندیس حافظ
نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیابهترین بازیگر زنبرندهانار طلایی
۱۴۰۰چهلمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زنموقعیت مهدینامزدشدهسیمرغ بلورین

صفحه اینستاگرام ژیلا شاهی

ژیلا شاهی، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 69 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی ژیلا شاهی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی ژیلا شاهی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی ژیلا شاهی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام ژیلا شاهی @jilashahi میباشد و بیش از 5 هزار دنبال کننده دارد.

معرفی سریال جدید ترکی ملکه

صفحه اینستاگرام ژیلا شاهی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا