اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

مروری بر آثار هنری و زندگی شخصی علیرضا جلالی تبار

در این بخش بیوگرافی علیرضا جلالی تبار بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی علیرضا جلالی تبار از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال وارش به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی علیرضا جلالی تبار آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

علیرضا جلالی تبار چند سال سن دارد؟

علیرضا جلالی تبار زاده 21 اردیبهشت 1357 است و 44 سال سن دارد.

علیرضا جلالی تبار مجرد است یا متاهل؟

علیرضا جلالی تبار متاهل است ولی اطلاعاتی از همسر او موجود نیست.

تحصیلات علیرضا جلالی تبار چقدر است؟

علیرضا جلالی تبار فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی است.

علیرضا جلالی تبار فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

علیرضا جلالی تبار از سال 1374 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی علیرضا جلالی تبار

نام اصلیعلیرضا جلالی تبار
تاریخ تولد21 اردیبهشت 1357
تحصیلاتلیسانس ادبیات نمایشی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1374 تاکنون
وضعیت تاهلمتاهل
قد182 سانتی متر

بیوگرافی علیرضا جلالی تبار

بیوگرافی علیرضا جلالی تبار

در بیوگرافی علیرضا جلالی تبار آمده است:وی متولد 21 اردیبهشت 1357 در تهران، بازیگر است.

وی فارغ‌التحصیل از “هنرستان صدا و سیما در رشته ادبیات نمایشی” و همچنین فارغ‌التحصیل از “دانشکده هنر و معماری در گرایش کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه خاتم” است .

زندگینامه علیرضا جلالی تبار

وی خود را این چنین معرفی میکند:

”  زاده‌ی بهارم و بی آنکه بدانم ماه تولدم نام زیبای اردیبهشت بر خود دارد . از آن سال یعنی ۱۳۵۷ درگیرِ هنرم ، ساختنِ چیزی انسانی که خمیره‌اش لحظاتِ سفر در میانِ مردم است ، زیرِ گنبدِ کبود. ادبیاتِ نمایشی خوانده ام ، و پیش از آن در سالهای دور ، هنرهای نمایشی که مجموعه دروسی بود در چهار سال برای تلویزیون. بعدتر چیزهای دیگری هم خواندم ، مثل : معماری و … و همچنان میخوانم.
 “شاید که نه ، قطعا بهارِ کوچکی است همیشه سبز این باغِ کلمات . “

او درباره دوران دانشگاهش و همینطور بازیگری در آن زمان اینگونه تصریح کرد: «من آخرین گزینه ام در میان کارهایی که در هنرستان صدا و سیما بلد بودم، بازیگری بود چون یک دفعه مدیریت صدا و سیما عوض شد و خصوصی سازی در آنجا اتفاق افتاد ما به دانشکده تئاتر رفتیم. به عنوان کارهای تجربی بازیگری کردم اما اینکه دغدغه اصلی ام بازیگر باشد، نه اینطور نبوده.»

نکات جالب زندگی شخصی و هنری مت دیمون بازیگر سرشناس آمریکایی
عکس یادگاری علیرضا جلالی تبار
عکس یادگاری علیرضا جلالی تبار

قد علیرضا جلالی تبار

در بیوگرافی علیرضا جلالی تبار بهتر است بدانید قد او 182 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل علیرضا جلالی تبار

بیشترین جستجوها در بیوگرافی علیرضا جلالی تبار درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.
جلالی تبار در سال ۹۴ با همسرش آشنا شد و سپس ازدواج کرد. او در حال حاضر متاهل است اما تابحال نام و عکسی از همسر ایشان منتشر نشده است. جلالی تبار یک صفحه خصوصی در اینستاگرام دارد.

علایق و حقایقی درباره علیرضا جلالی تبار

در ادامه بیوگرافی علیرضا جلالی تبار مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علیرضا جلالی تبار از بازار آهن تا عکاسی

من هم مثل خیلی از دوستانم که شغل های متفرقه دارند خیلی از کارها را تجربه کردم. فقط به خاطر اینکه حاضر نیستم در هر کاری بازی کنم.

من تقریبا 8 سال در بازار آهن و پارتیشن و … کار کردم که پول به دست بیاورم و بتوانم تئاتر کار کنم آخر هم این اتفاق نیفتاد بعد از آن هم مدت ها کار عکاسی صنعتی کردم و باز منتظر ماندم و باز به نتیجه نرسیدم.

علت کم کاری علیرضا جلالی تبار

یکی از دلایل کم کاری من فرار از کلیشه ها است. من در کاری بازی کرده بودم که گریم با ریش بود از آن به بعد، دستیارها برای ایفای تمام نقش های ریش دار با من تماس می گرفتند، انگار من با ریش به دنیا آمده بودم.

من معتقدم هیچ بازیگری را «کلیشه» به دنیا نمی آید، بلکه شرایط، تهیه و تولید بازیگر را کلیشه می کند. از بعضی همکاران شنیده ام که می گویند ما بازیگر نداریم در صورتی که از دانشگاه ها, و مدارس هنری هر سال حداقل ۲۰۰ نفر بازیگر فارغ التحصیل می شوند.

حقایق جالب زندگی نرگس محمدی بازیگر ستایش و ماجرای ازدواج و طلاقش از علی اوجی

عرصه تله فیلم جایی است که بازیگرها با یک درصد ریسک پایین تر می توانند بازیگری را تجربه کنند و برای , حضور در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی آزمون پس بدهند.

بازیگران مورد علاقه علیرضا جلالی تبار

من بازی های مورد علاقه دارم نه بازیگر مورد علاقه، که آنها را هم نگویم بهتر است چون این مسائل شخصی است و ناگفته بماند بهتر است

من سینمای نوظهور شرق آسیا در سینمای کره جنوبی و ژاپن را دنبال می کنم حتی فیلم های تئاتر آنها به دستم می رسد یک لحظه های نابی در بازیگری آنها می بینم که پیگیری می کنم

کلیشه بازی نمی کنم

همیشه سعی داشته ام در هیچ نقشی کلیشه نشوم، من در کارهایم تا به حال سه بار نقش پزشک را بازی کرده ام که هیچ کدام به هم شباهت نداشتند

حتی در شبیه ترین نقش هایم تفاوت هایی از نظر اجرا، راه رفتن، حرف زدن و… وجود دارد

استاد من بیضایی است

با اینکه بهرام بیضایی استاد همیشگی من است اما بعنوان یک هنرآموز فیلم های بیشتر کارگردان های ایرانی و حتی خارجی را می بینم

از سال 76 بیشتر با بهرام بیضایی همکاری کرده ام و در کارهای صحنه ای هم سعی داشته ام به اندازه ای که می توانم از دانش و تجربیات و هنر ایشان استفاده کنم

سینمای کپی ما

سینمای ما نه دوست دارد شاگری کند نه دوست دارد به تاریخ خوش توجه کند و نه دوست دار همگام با سینمای روز دنیا پیش برود

یکسری با داعیه اینکه هیچ کسی را قبول ندارند، فیلم می سازند و اغلب قریب به اتفاق دیگر هم دارند کپی می کنند

معرفی فیلم اکشن و هیجان انگیز آزاد (Freelance 2023)

پیشنهادهای خوب

من همیشه دنبال پیشنهاد خوب سینمایی و پیشنهاد خوب تلویزیونی هستم چون برای پیشنهادات دیگر کاری از دست بازیگر برنمی آید و نیازمند کارهایی فارغ از بازیگری است و بازار مخصوص خودش را دارد.

نقش تکراری بازی نمی کنم

من در کارهایم تا به حال سه بار نقش پزشک را بازی کرده ام که هیچ کدام به هم شباهت نداشتند. حتی در شبیه ترین نقش هایم تفاوت هایی از نظر اجرا ، راه رفتن ، حرف زدن و… وجود دارد.

شاهد خرید نقش بودم

خودم شاهد بودم که فردی برای خرید نقشی که کسی دیگر 300 میلیون داده بود و آن نقش را خریده بود آمد و یک چک 500 میلیون نوشت که آن نقش را مال خود کند

دستمزد بازیگران در ایران

بعضی ها می گویند پول بازیگران از پارو بالا می رود، اما چرا از خودشان نمی پرسند که واقعاً سینمای ما, توان پرداخت پول کلان به بازیگران را دارد یا نه؟ در دنیا هیچ وقت بابت بازی در فیلم پول زیادی , به بازیگر پرداخت نمی شود.

البته عده ای سوپراستارهای هالیوود را که تعدادشان از ۲۰ نفر هم بیشتر نیست، کنار بگذارید. غیر از آنها, بقیه بازیگران قسمت اعظم دستمزدشان از پخش مجدد فیلم ها است، اما در ایران , چنین سیستمی وجود ندارد.

به اضافه اینکه بازیگر همیشه سرکار نیست حداکثر در سال دو سه فیلم کار می کند و با دستمزدی که می گیرد. فقط می توانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

شروع فعالیت هنری علیرضا جلالی تبار

فعالیت رسمی اش در بازیگری را از سال 1374 با تئاتر “منصور حلاج” شروع کرد اما برای اولین بار در فیلم سینمایی “وقتی همه خوابیم” به کارگردانی “بهرام بیضایی” در سال 1387 به مخاطب معرفی شد. وی در این فیلم ایفاگر نقش اصلی (مانی اورنگ_نجات شکوندی) در مقابل مژده شمسایی بود. ناگفته نماند که پیش از آن ، در نقشهای کوتاه نیز کار هنری را تجربه کرده بود.

جنگل آسفالت جدیدترین سریال نوید محمد زاده در نماوا
علیرضا جلالی تبار در وقتی همه خوابیم
علیرضا جلالی تبار در وقتی همه خوابیم

اثر بعدی وی سریال سه شنبه شب بود.

علیرضا جلالی تبار در فیلم سه شنبه شب
علیرضا جلالی تبار در فیلم سه شنبه شب

شهرت علیرضا جلالی تبار

سال 1389 در 32 سالگی نیز با سریال گمشده به کارگردانی راما قویدل وارد قاب تلویزیون شد سپس در مجموعه های راز پنهان و نفس شیرین به شهرت رسید

علیرضا جلالی تبار در گمشده
علیرضا جلالی تبار در گمشده
علیرضا جلالی تبار در فیلم راز پنهان
علیرضا جلالی تبار در فیلم راز پنهان
علیرضا جلالی تبار در سریال نفس شیرین
علیرضا جلالی تبار در سریال نفس شیرین

علیرضا جلالی تبار در نقش یوسف در سریال وارش

سریال وارش جدیدترین کار جلالی تبار است. او نقش یوسف را در این سریال بازی کرده است البته بازیگر نقش نوجوانی یوسف در این سریال مصطفی فاضلی نوجوان گیلانی بود.

علیرضا جلالی تبار در سریال وارش
علیرضا جلالی تبار در سریال وارش

گفتگوی خواندنی با علیرضا جلالی تبار

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی علیرضا جلالی تبار می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

شما قبلا بیشتر در سینما بودید. پیشنهاد خوبی برای کار در سینما به شما ارائه نشد که به تلویزیون بازگشتید؟
علیرضا جلالی تبار: من همیشه دنبال پیشنهاد خوب سینمایی و پیشنهاد خوب تلویزیونی هستم چون برای پیشنهادات دیگر کاری از دست بازیگر برنمی آید و نیازمند کارهایی فارغ از بازیگری است و بازار مخصوص خودش را دارد.

چرا اینقدر از تئاتر دور شدید؟
علیرضا جلالی تبار:  دلایل حرفه ای وجود دارد که یکی دوتا نیست. من به بازی خوب اعتقاد دارم و دوست دارم اگر قرار است کار کنم در تئاتری خوب کار کنم. کما اینکه سال گذشته در یک نمایش سه شب تمرین کردم و متاسفانه آن اتفاقی که باید می افتاد برایش نیفتاد و ادامه ندادم. من تقریبا 8 سال در بازار آهن و پارتیشن و … کار کردم که پول به دست بیاورم و بتوانم تئاتر کار کنم.

آخر هم این اتفاق نیفتاد. بعد از آن هم مدت ها کار عکاسی صنعتی کردم و باز منتظر ماندم و باز به نتیجه نرسیدم. اگر قرار است که من در رشته دیگری کار کنم و آنهایی که صلاحیت کار کردن در این عرصه را ندارند بیایند و بشوند شاخص این هنر که دیگر شرایط خیلی تراژیک می شود.

عکس هایی از عنایت الله بخشی قبل از انقلاب

واقعا شما در بازار آهن کار کردید؟
علیرضا جلالی تبار:  من هم مثل خیلی از دوستانم که شغل های متفرقه دارند خیلی از کارها را تجربه کردم. فقط به خاطر اینکه حاضر نیستم در هر کاری بازی کنم. من آدمی را می شناسم که خیلی سرمایه دار است و حاضر است 300 میلیون بدهد برای خرید یک نقش.

خودم شاهد بودم که فردی برای خرید نقشی که کسی دیگر 300 میلیون داده بود و آن نقش را خریده بود آمد و یک چک 500 میلیونی نوشت که آن نقش را مال خود کند. با وجود این در این سینما آدم هایی هستند که حاضر نیستند به هر قیمتی نقش قبول کنند تا سر آخر در کنار این آدم ها بازی کنند. طبقه تازه به دوران رسیده ای که با هر ضرب و زوری مسیری را برای خود خریده و حالا می خواهد اعتبار را هم از هنر بخرد.

از روندی که طی کردید راضی هستید؟ اگر زمان به عقب برمی گشت باز هم بازیگر می شدید؟
علیرضا جلالی تبار: من آخرین گزینه ام در میان کارهایی که در هنرستان صدا و سیما بلد بودم، بازیگری بود چون یک دفعه مدیریت صدا و سیما عوض شد و خصوصی سازی در آنجا اتفاق افتاد ما به دانشکده تئاتر رفتیم. به عنوان کارهای تجربی بازیگری کردم اما اینکه دغدغه اصلی ام بازیگر باشد، نه اینطور نبوده.

یعنی واقعا دغدغه بازیگری ندارید؟
علیرضا جلالی تبار: من کار بازیگران را می بینم و خیلی از آنها را تعقیب می کنم. بازیگر از همه چیز تاثیر می گیرد. از راه رفتن استاد فلسفه در دانشگاه، از تخمه خوردن راننده تاکسی و … از همه چیز تاثیر می گیرد ولی تاثیر به معنی شیفتگی نوستالژیکی که دارد جای چیزهای دیگری را پر می کند نه؛ اعتقادی به اینها ندارم. فکر می کنم آدم باید شاگردی کند و به گذشته اش احترام بگذارد. این معنای تاثیر را هیچ کدام از تئوریسین های تئاتر هم تجویز نکردند. واقعا تعصب و کباده کشیدن را نمی فهمم.

سوسن پرور بهترین بازیگر جشنواره فیلم ایتالیا

لیست آثار هنری علیرضا جلالی تبار

در ادامه بیوگرافی علیرضا جلالی تبار بازیگر بچه مهندس باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی علیرضا جلالی تبار

  • وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)
  • کرگدن(۱۳۸۸)
  • خنده در باران (۱۳۸۹)
  • پل(۱۳۸۹)
  • مجرم(۱۳۸۹)
  • مادر پائیزی(۱۳۹۰)
  • کشتی ارواح(۱۳۹۰)
  • عامل سوم(۱۳۹۰)
  • محرمانه تهران(۱۳۹۰)
  • حس تماس (۱۳۹۱)
  • وقتی بهار می‌آید (۱۳۹۱)
  • سگ‌های پوشالی (۱۳۹۱)
  • یک نفر تا مرگ(۱۳۹۱)
  • بیداری(۱۳۹۲)
  • حریر (۱۳۹۳)
  • سلام مامان(۱۳۹۳)
  • اولین امضا برای رعنا (۱۳۹۵)
  • به وقت رهایی (۱۳۹۶)
  • بوی عطر مردانه(۱۳۹۸)
  • سلول انفرادی(۱۳۹۸)
  • بی‌صدا حلزون (۱۳۹۸)
  • الف امنیت(۱۳۹۸)
  • سه سپیده (۱۳۹۸)
  • انتخاب ویژه(۱۳۹۸)
  • کلاه سبزها(۱۳۹۹)
  • چشمهای بی سرمه (۱۳۹۹)
  • تانک شب(۱۳۹۹)
  • مواجهه(۱۴۰۰)
  • دختری با لباس ارغوانی(۱۴۰۰)
  • مرجان(۱۴۰۱)
علیرضا جلالی تبار در فیلم سگ های پوشالی
علیرضا جلالی تبار در فیلم سگ های پوشالی
علیرضا جلالی تبار در فیلم سلول انفرادی
علیرضا جلالی تبار در فیلم سلول انفرادی
علیرضا جلالی تبار در فیلم پل
علیرضا جلالی تبار در فیلم پل
علیرضا جلالی تبار و هانیه توسلی در فیلم مادر پاییزی
علیرضا جلالی تبار و هانیه توسلی در فیلم مادر پاییزی
علیرضا جلالی تبار و امیر دژاکام در فیلم عامل سوم
علیرضا جلالی تبار و امیر دژاکام در فیلم عامل سوم
علیرضا جلالی تبار در فیلم حس تماس
علیرضا جلالی تبار در فیلم حس تماس
علیرضا جلالی تبار در فیلم حریر
علیرضا جلالی تبار در فیلم حریر
علیرضا جلالی تبار در به وقت رهایی
علیرضا جلالی تبار در به وقت رهایی
علیرضا جلالی تبار در فیلم بیداری
علیرضا جلالی تبار در فیلم بیداری
علیرضا جلالی تبار در بوی عطر مردانه
علیرضا جلالی تبار در بوی عطر مردانه
علیرضا جلالی تبار در فیلم بی صدا حلزون
علیرضا جلالی تبار در فیلم بی صدا حلزون
علیرضا جلالی تبار در الف امنیت
علیرضا جلالی تبار در الف امنیت
علیرضا جلالی تبار در انتخاب ویژه
علیرضا جلالی تبار در انتخاب ویژه
علیرضا جلالی تبار در فیلم چشم های بی سرمه
علیرضا جلالی تبار در فیلم چشم های بی سرمه
علیرضا جلالی تبار در فیلم اولین امضا برای رعنا
علیرضا جلالی تبار در فیلم اولین امضا برای رعنا
علیرضا جلالی تبار در فیلم سه سپیده
علیرضا جلالی تبار در فیلم سه سپیده
علیرضا جلالی تبار ، نازآفرین کاظمی و فرید قبادی در فیلم کشتی ارواح
علیرضا جلالی تبار ، نازآفرین کاظمی و فرید قبادی در فیلم کشتی ارواح
علیرضا جلالی تبار در خنده زیر باران
علیرضا جلالی تبار در خنده زیر باران

سریال‌های تلویزیونی علیرضا جلالی تبار

عنوان مجموعهسالکارگردانشبکه
آنها ( اپیزود 6)
۱۴۰۰
میلاد جرموز
 نمایش خانگی
سرجوخه (مجموعه تلویزیونی)۱۴۰۰احمد معظمییک
روزهای آبی١۴٠٠محمدرضا حاجی غلامیپنج
بچه‌مهندس ۴۱۴۰۰احمد کاوریدو
وارش۱۳۹۸احمد کاوریسه
ترور خاموش۱۳۹۸احمد معظمییک
راه و بیراه۱۳۹۷داود بیدلیک
سارق روح۱۳۹۶احمد معظمیپنج
نفس شیرین۱۳۹۵سیامک خواجه وندسه
غیرعلنی۱۳۹۴مهرداد خوشبختدو
تله‌فیلم «سلام مامان»۱۳۹۳اصغر توسلیدو
رخنه۱۳۹۲حسین تبریزیدو
راز پنهان۱۳۹۱فلورا سامیک
گمشده۱۳۸۹راما قویدلیک
تله‌فیلم کرگدن۱۳۸۹
علیرضا جلالی تبار در کرگدن
علیرضا جلالی تبار در کرگدن
علیرضا جلالی تبار در راز پنهان
علیرضا جلالی تبار در راز پنهان
علیرضا جلالی تبار در سریال رخنه
علیرضا جلالی تبار در سریال رخنه
علیرضا جلالی تبار و برزو ارجمند در سریال غیرعلنی
علیرضا جلالی تبار و برزو ارجمند در سریال غیرعلنی
علیرضا جلالی تبار در سریال سارق روح
علیرضا جلالی تبار در سریال سارق روح
علیرضا جلالی تبار در فیلم راه و بیراه
علیرضا جلالی تبار در سریال راه و بیراه
علیرضا جلالی تبار در سریال ترور خاموش
علیرضا جلالی تبار در سریال ترور خاموش
علیرضا جلالی تبار در آنها
علیرضا جلالی تبار در آنها
علیرضا جلالی تبار در سریال سرجوخه
علیرضا جلالی تبار در سریال سرجوخه
علیرضا جلالی تبار در بچه مهندس4
علیرضا جلالی تبار در بچه مهندس4

تئاترهای علیرضا جلالی تبار

  • منصور حلاج
  • زاویه
  • شاعر
  • رستم از شاهنامه رفت
  • یادگاری

صفحه اینستاگرام علیرضا جلالی تبار

علیرضا جلالی تبار ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 167 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی علیرضا جلالی تبار و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی علیرضا جلالی تبار و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی علیرضا جلالی تبار ، به اینستاگرامش کنید. آدرس اینستاگرام علیرضا جلالی تبار @alireza_jalalitabar میباشد و بیش از 1900 دنبال کننده دارد.

ماجرای تهدید یوسف مرادیان به ترور چه بود؟

صفحه اینستاگرام علیرضا جلالی تبار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا