اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

سرنوشت پردیس افکاری از بازیگری در ایران تا پیوستن به جم تی وی

در این بخش بیوگرافی پردیس افکاری بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پردیس افکاری از بازیگران زن ایرانی که بیشتر او را با سریال پنج کیلومتر تا بهشت به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی پردیس افکاری آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

پردیس افکاری چند سال سن داشت؟

پردیس افکاری زاده۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ بود و در ۵۹ سالگی درگذشت.

پردیس افکاری مجرد است یا متاهل؟

پردیس افکاری متاهل بود و همسر او محمد نجفی است.

تحصیلات پردیس افکاری چقدر است؟

تحصیلات پردیس افکاری کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی است.

پردیس افکاری فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

پردیس افکاری از سال 1367 تا سال 1395 در ایران فعالیت میکرد.

خلاصه بیوگرافی پردیس افکاری

نام اصلیپردیس افکاری
تاریخ تولد۶ اردیبهشت ۱۳۴۷
محل تولدتهران
محل زندگیاستامبول ترکیه
تحصیلاتکارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1367 تا 1395
همسرمحمد نجفی
فوت۳ اسفند ۱۴۰۲ (۵۹ سال) بیمارستان مفرح تهران
علت مرگسرطان کبد

بیوگرافی پردیس افکاری

بیوگرافی پردیس افکاری

در بیوگرافی پردیس افکاری آمده است: متولد اردیبهشت ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در کاشمر، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی ادامه داد. او در سن ۱۶ سالگی به مدرسه هنرپیشگی آناهیتا راه یافت و دوره دو ساله بازیگری را در آن مرکز گذراند. پس از آن فعالیت هنری خود را ابتدا در عرصه تئاتر و پس از آن در سینما و تلویزیون شروع کرد.

معرفی فیلم نبودنت؛ فیلمی که بعد از ۳ سال اکران شد

خانم افکاری متولد تهران بود و پدرش جهانگیر افکاری مترجم است و یک خواهر بزرگتر از خودش دارد.

پردیس افکاری و خواهرش
پردیس افکاری و خواهرش

ازدواج و وضعیت تاهل پردیس افکاری

بیشترین جستجوها در بیوگرافی پردیس افکاری درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

او متاهل بود و همسرش محمد نجفی نام داشت و از پرویز کاسب یا عزیز کاسب هم در خیلی از منابع به عنوان همسر او یاد می شد.

همسر پردیس افکاری

حقایقی درباره پردیس افکاری

سرطان پردیس افکاری

یکی از اخبار ناراحت‌کننده اخیر درباره بازیگران ایرانی ابتلای پردیس افکاری به بیماری سرطان کبد بود که توسط نعیمه نظام دوست در غالب یک استوری و در صفحه رسمی الهام به صورت رسمی منتشر شد. الهام پاوه‌نژاد در بخشی از توضیحات خود در این رابطه اینطور عنوان کرد که :

خانم افکاری به دلیل سرطان کبد در بیمارستانی در جنوب شهر تهران بستری است. اصلاً نمی‌دونستم کی به ایران برگشتند و دقیقاً کی بستری شدند.

کار از کار گذشته بود

محمد نجفی همسر خانم افکاری می گوید؛ از زمان تشخیص بیماری همسرم تا وخامت حال ایشان کمتر از یک هفته طول کشید. متاسفانه این بیماری پنهان بود و ما اصلا متوجه آن نشدیم و حال و روز ایشان هم طوری نبود که احتمال بیماری بدهیم. از زمان بروز بیماری ، خیلی زود به این مرحله حاد رسید و به سرعت تمام کبد را گرفت و به بخشی از ریه هم سرایت کرده است.

پردیس افکاری و حمیرا ریاضی

یکی از جستجوهای پرتکرار درباره پردیس افکاری، موردی است که نام او را در کنار حمیرا ریاضی قرار میدهد. به عقیده برخی از کاربران این دو بازیگر زن ایرانی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند که میتواند بدلیل نسبت فامیلی باشد، ولی ین مسئله تا کنون توسط هیچ یک از این دو بازیگر تایید یا رد نشده است.

ماجرای ازدواج فلورا سام و تصاویر دیدنی او در لباس عروس!

پردیس افکاری و حمیرا ریاضی

انتفاد پردیس افکاری از باند بازی

افرادی مثل من که باندی ندارند و در مهمانی های شبانه شرکت نمی کنند جای کار ندارند. فکر می کنم دلیل این موضوع هم  مدیریت های اشتباهی است که هر کسی که هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام بدهد.

افکاری عنوان کرد: این روزها هر کسی که کمی پول ته جیب خود دارد تهیه کننده می شود و تمام اقوام خود را وارد یک کار می کند و درنهایت یکسری رنگ و حرکات باعنوان فیلم سینمایی و سریال ارائه می دهند.

این بازیگر با اشاره به اشتغال برخی از بازیگران به کار دیگری در کنار بازیگری گفت: از نظر من این کار درست نیست ولی به هرحال عده ای  به خاطر شرایط این کار را می کنند برای مثال برخی از بازیگران مرد رستوران می زنند این هم به خاطر گذران زندگی است.

عکس بی حجاب پردیس افکاری

شروع فعالیت هنری پردیس افکاری

در بیوگرافی پردیس افکاری آمده است: پس از فارغ التحصیلی فعالیت هنری خود را ابتدا در عرصه تئاتر و پس از آن در سینما و تلویزیون شروع کرد.

. او در سال ۱۳۶۷ برای اولین بار با فیلم ” شاخه های بید” به کارگردانی امرالله احمدجو جلوی دوربین قرار گرفت. در سال ۶۸ دومین تجربه خود را با دو فیلم به نام های ” گزل” به کارگردانی محمدعلی سجادی و “دخترک کنار مرداب” به کارگردانی و نویسندگی علی ژاکان به دست آورد.

پردیس افکاری در فیلم شاخه های بید
پردیس افکاری در فیلم شاخه های بید

در بیوگرافی پردیس افکاری از دیگر فیلم های سینمایی وی که در آن حضور داشته است می توان به ضربه آخر (۷۲)، پنجاه روز التهاب (۷۲)، شیرین قناری بود (۹۰)، قلاده های طلا (۱۳۹۰)، گیرنده (۹۰) و … اشاره نمود.

زندگینامه ریحانه پارسا | از ازدواج سفید و کشف حجاب تا عریانی!
پردیس افکاری و جهانگیر الماسی در فیلم ضربه آخر
پردیس افکاری و جهانگیر الماسی در فیلم ضربه آخر

پردیس افکاری در سال ۱۳۷۵ در سن ۲۸ سالگی با سریال ” معین پزشک” کاری از احمدرضا گرشاسبی وارد قاب تلویزیون شد. از آخرین فعالیت ایشان در تلویزیون می توان به سریال ” پنج کیلومتر تا بهشت” به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۹۰ اشاره نمود. در این سریال بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی، پریناز ایزدیار، شبنم قلی خانی، شهرام قائدی و … حضور داشتند.

پردیس افکاری در سریال پنج کیلومتر تا بهشت
پردیس افکاری در سریال پنج کیلومتر تا بهشت

او در مدت حضور خود در تلویزیون علاوه بر بازی در سریال های «فکر پلید» و «طریق عشق»، در برنامه های عروسکی «بزبز قندی» و «هادی و هدی» به عنوان بازیگر عروسکی نیز به فعالیت پرداخت.

آخرین فیلمهای اکران شده افکاری در سینما، “شور شیرین” و “گیرنده” بودند که در این بین “شور شیرین” به واسطه تصویرسازی بخشهایی از زندگی شهید محمود کاوه بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ البته افکاری در این فیلم ایفاگر یک نقش کاملا منفی بود.

پردیس افکاری در فیلم سینمایی شور شیرین
پردیس افکاری در فیلم سینمایی شور شیرین

مهاجرت پردیس افکاری از ایران

پردیس افکاری به دعوت مهدی مظلومی کارگردان سریال “بدون شرح” که خودش ماه هاست مشغول کار برای جم است، به ترکیه رفته و در فیلمی به نام “شهر قشنگ” از محصولات جم مشغول ایفای نقش است.

پردیس افکاری در پشت صحنه شهر قشنگ
پردیس افکاری در پشت صحنه شهر قشنگ

جالب است که نام این فیلم یادآور هفته نامه “شهر قشنگ” است که داستان مهمترین محصول کارنامه کارگردانی مظلومی یعنی “بدون شرح” در آن می گذشت. سریالی که ۱۴ سال پیش تولید شد اما گویا مظلومی هنوز نتوانسته از خاطرات آن بیرون بیاید…

پردیس افکاری و مهدی مظلومی
پردیس افکاری و مهدی مظلومی
پردیس افکاری در ترکیه
پردیس افکاری در ترکیه
پردیس افکاری در شبکه جم
پردیس افکاری در شبکه جم
عکسهای پردیس افکاری در ترکیه
عکسهای پردیس افکاری در ترکیه

بازگشت پردیس افکاری به ایران

به تازگی سؤال برخی از کاربران با عنوان پردیس افکاری کجاست اینطور پاسخ داده می‌شود که مدتی قبل به ایران بازگشته و به دلیل ابتلا به بیماری کبد تحت درمان است.

پدرخوانده 2 با یک نقش جدید و جذاب می‌آید

درگذشت پردیس افکاری

افکاری از مدت‌ها پیش دچار سرطان کبد بود. به گفتهٔ همسرش، محمد نجفی، از زمان تشخیص سرطان تا زمان مرگ پردیس کمتر از یک هفته گذشته بود. مراحل درمان نتیجه‌ای نداشت و افکاری در ۳ اسفند ۱۴۰۲ درگذشت. پیکر او در ۷ اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری این بازیگر، صبح امروز، دوشنبه ۷ اسفند ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، مجید جعفری کارگردان تئاتر که در چند نمایش با افکاری همکاری داشته است، در سخنانی درباره او گفت: سخن گفتن از عزیزی مانند پردیس افکاری سخت است که او ستاره درخشانی در هنر ایران بود.

او با اشاره به اولین همکاری خود با افکاری یادآور شد: ۴۰ سال پیش، پردیس، از طرف خانواده به من معرفی شد و آنچنان فعال و درخشان بود که در اولین همکاری، نقش اول نمایش را به او واگذار کردم؛«آنتیگونه».

دختری خوش کلام از یک خانواده فرهنگی بود. همان روزها ورود یک ستاره درخشان به هنر ایران نوید داده شد و در این مدت تلاش بسیاری کرد.

جعفری ابراز تاسف کرد: وقتی آن لحظات را به یاد می‌آورم، اصلا باور نمی‌کنم که امروز آمده‌ایم تا «پردیس» را به خاک بسپاریم. نمی‌دانم چه بدبختی است که گریبان ما را گرفته، هنوز یک دوست را به خاک نسپرده‌ایم که باید عزیز دیگری را بدرقه کنیم آن هم کسانی که می‌توانستند همچنان به کار و فعالیت خود ادامه بدهند. همیشه آرزو داشتم که باز او را روی صحنه ببینم ولی پرپر شد، حیف شد. رسم خیلی بدی است و شاید رسم دیگری باید، نمی‌دانم ولی، این رسم نه پایدار است و نه مناسب. برای همه شما آرزوی سلامتی و برای آن عزیزان آرزوی غفران دارم.

عکس آفرین عبیسی قبل و بعد از انقلاب

در ادامه، محسن شایان‌فر نیز با یادآوری اولین ورود افکاری به سینما افزود: اعتماد به نفس او بسیار جالب توجه بود و صراحت لهجه‌اش ویژگی کار او بود. خیلی حرفه‌ای بود و اصلا شبیه بازیگری تازه‌کار نبود. متاسفانه پس از بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» مانند برخی دیگر از همکارانش، منزوی شد و از او خبری نداشتیم تا اخیرا که ماجرای بیماری‌اش معلوم شد و متاسفانه خیلی دیر شد.

سپس نسرین نکیسا، دیگر بازیگر، به نمایندگی از گروه «اتاق شماره ۲۵» دانشکده هنر و معماری متنی را به یاد افکاری خواند.

همچنین حامد نصرآبادیان، هنرمند پانتومیم و یکی دیگر از هم‌کم‌کلاسی‌های افکاری توضیح داد که هم‌کلاسی‌های این گروه برای ایرانی آباد، ۲۵ نهال به یاد او می‌کارند.

در ادامه، علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما با تسلیت‌گویی از سوی این تشکل صنفی به مناسبت درگذشت افکاری، گفت: امان از این زود رفتن‌های تلخ و غم‌انگیز برای ستاره‌ای که منتظر شروع فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایش بودیم اما اجل فرصت نداد. امروز روز تلخی است که دو عزیز هنرمند سینما و تلویزیون، پردیس افکاری و استاد پرویز ربیعی، هنرمند باسابقه دوبله را به خاک سرد می‌سپاریم.

دهکردی از مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری و وحید لک قدردانی کرد و افزود: تکرار نام پردیس، تا ابد، تکرار هنر بازیگری خواهد بود.

سپس محمد نجفی، همسر افکاری و کارگردان نیز با قدردانی از حاضرانی که در هوای سرد به مراسم خاکسپاری این بازیگر آمده بودند، با صدایی بغض‌آلود افزود: قرار ما این نبود و قرار ما این بود که با هم باشیم و کار کنیم. من ۸ سال کنار پردیس بودم و ما عاشقانه یکدیگر را دوست داشتیم و می‌خواستیم با هم کار کنیم. لحظه‌ای نبود کنار من باشد و به فکر من نباشد. تمام غصه‌های مرا می‌خورد ولی غصه‌هایش را به من نمی‌گفت.

مینی سریال جذاب شوگان را از دست ندهید

او در ادامه دو پیام از خواهر و خواهرزاده افکاری را که امکان حضور در مراسم را نداشتند، خواند و بخشی از مطالبی را که پردیس افکاری برای ایران نوشته بود، ارایه کرد.

افکاری در دل‌نوشته‌ای که برای روز سینما نگاشته بود، آورده بود: در زمان ترک دنیا باید چیزی ارزشمند به یادگار بگذاریم. دلم می‌خواهد وقتی دوستانم از من یاد می‌کنند، بگویند یادش خوش! پردیس همیشه هوای ما را داشت و همیشه ما را شاد می‌کرد و هرگز از تلخی‌ها و غم و غصه‌هایش چیزی نمی‌گفت. دلم می‌خواهد به یاد خنده‌هایم، اشک‌هایشان به خنده تبدیل شود و خوش و خرم روزگار بگذرانند و زندگی کنند.

همچنین مطلب دیگری را هم که افکاری، درباره مادرش نوشته بود، خوانده شد.

این مراسم به کوشش خانه سینما، مرکز هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان مهرآفرین برگزار و پیکر پردیس افکاری در کنار مهری ودادیان و در همسایگی فریماه فرجامی و مهین شهابی به خاک سپرده شد.

همچنین مجلس ختم این بازیگر توسط همین‌ حامیان روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند ماه در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر، راس ساعت ۱۶ و سی دقیقه برگزار می‌شود.

درگذشت پردیس افکاری

لیست آثار هنری پردیس افکاری

در ادامه بیوگرافی پردیس افکاری بازیگر در مسیر زاینده رود باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی پردیس افکاری

سالنام فیلمکارگردان
۱۳۶۷شاخه‌های بیدامرالله احمدجو
۱۳۶۸گزلمحمدعلی سجادی
۱۳۶۸دخترک کنار مردابعلی ژکان
۱۳۷۰برخوردسیروس الوند
۱۳۷۱پرواز را به خاطر بسپارحمید رخشانی
۱۳۷۲ضربه آخرداوود موثقی
۱۳۷۲پنجاه روز التهابکریم آتشی
۱۳۷۴بانی چاواحمدرضا گرشاسبی
۱۳۸۸کیفرحسن فتحی
۱۳۸۸شور شیرینجواد اردکانی
۱۳۹۰قلاده‌های طلاابوالقاسم طالبی
۱۳۹۰شیرین قناری بودداوود توحیدپرست
۱۳۹۰گیرندهمهرداد غفارزاده
گامی در تاریکیآرش معیریان
بهار؛ قبل و بعدشاهد احمدلو
دربست تا بهشتحسین تبریزی
مهاکبر منصور فلاح
شاید برای شما هم اتفاق بیفتداصغر توسلی
۱۳۹۲بیدار بختافشین صادقی
۱۳۹۳چای جوشیدهافشین صادقی
۱۳۹۴شیوااشکان شاپوری
۱۳۹۰پنج درجهٔ شرقیمحمد خراط‌زاده
۱۳۹۵آخرین شب بارانیاحمدرضا گرشاسبی
ورزش تخصصی امین حیایی چیست؟
پردیس افکاری در فیلم بانی چاو
پردیس افکاری در فیلم بانی چاو
خانمها پردیس افکاری و مینا لاکانی در نمایی از فیلم پرواز را به خاطر بسپار
خانمها پردیس افکاری و مینا لاکانی در نمایی از فیلم پرواز را به خاطر بسپار
پردیس افکاری در سینمایی آخرین شب بارانی
پردیس افکاری در سینمایی آخرین شب بارانی

تئاترهای پردیس افکاری

سالنام نمایشکارگرداننویسندهسالن اجرا
۱۳۶۴ابن سینامصطفی اسکوییمصطفی اسکوییآناهیتا
۱۳۶۴سوسنگردمصطفی اسکوییمصطفی اسکوییآناهیتا
۱۳۶۵آنتیگونهمجید جعفریسوفوکلچهارسو. تئاتر شهر تهران
۱۳۷۱باغ آلبالوآنتوان چخوفرکن‌الدین خسرویچهارسو. تئاتر شهر تهران
۱۳۸۲دخمهٔ شیرینقطب‌الدین صادقیقطب‌الدین صادقیچهارسو. تئاتر شهر تهران
۱۳۷۹خط عشققطب‌الدین صادقیقطب‌الدین صادقیچهارسو. تئاتر شهر تهران
۱۳۸۶عاشق کشونسیاوش طهمورثسیاوش طهمورثسالن اصلی تئاتر شهر تهران
۱۳۸۷مهمان‌سرای دو دنیاسهراب سلیمیاریک امانوئل اشمیتسالن اصلی تئاتر شهر تهران
۱۳۸۰دندون طلاداوود میرباقریفرید سجادی حسینیسالن تبلیغات اسلامی
۱۳۸۶دنیای زن‌هاحسین سحرخیزحسین سحرخیزسالن شماره ۲ تئاتر شهر
۱۳۸۳حریر سرخ صنوبرشکرخدا گودرزیشکرخدا گودرزیسالن قشقایی تئاتر شهر
۱۳۸۵شهادت‌خوانی انسان‌های سرگشته‌ای که به بهایی اندک مسیح‌شان را به صلیب کشیدندروح‌الله جعفریروح‌الله جعفریسالن قشقایی
۱۳۸۹بهرام چوبینهشکرخدا گودرزیشکرخدا گودرزیسالن قشقایی تئاتر شهر تهران
۱۳۹۲بر فرس تندرومحسن معینیمحسن معینیسالن برج میلاد
۱۳۹۳کاسپارمحسن معینیپیتر هانتکهسالن فاطمی
۱۳۹۲شیر در زنجیرمحسن معینیمحسن معینیسالن برج میلاد
۱۳۸۶لالای نخل زیتونسیروس اسنقیسیروس اسنقیسالن تبلیغات اسلامی تهران
۱۳۹۳مرگ در می‌زند آیا؟محمد نجفیوودی آلنسه نقطه
۱۳۹۳مردی در یک موقعیتمحمد نجفیسه نقطه
۱۳۹۴کفاش و بچه‌هایشمحمد نجفیمحمد نجفیسالن گوشهٔ فرهنگسرای نیاوران و سالن فرهنگسرای فردوس
بیداری در خوابمحمد رحمانیانمحمد رحمانیان

مجموعه‌های تلویزیونی پردیس افکاری

سالمجموعه تلویزیونیکارگردانتوضیحات
۱۳۷۵معین پزشکاحمدرضا گرشاسبیشبکه دو

نسخهٔ تلویزیونی فیلم بانی چاو

۱۳۷۶دل‌های شادحمید قدکچیانشبکه دو
۱۳۷۶غفلتپرویز حسن‌پور
۱۳۷۷فکر پلیدمحسن شاه‌محمدیشبکه یک

۲۰ قسمت

۱۳۷۸طریق عشقحسین مختاری
۱۳۷۸شیرینی زندگیترانه عطا
۱۳۷۸مامااحمد ظریف‌رفتار
۱۳۷۹این یک دادگاه نیستاصغر توسلیشبکه پنج
۱۳۷۹آبدارشاهرحیم رحیمی‌پورشبکه دو

۱۳ قسمت

۱۳۸۰خاکستر و بادجهانبخش لکشبکه دو
۱۳۸۲مشاورعلی بیابانیشبکه یک

۱۲ قسمت

۱۳۸۶چای جوشیدهافشین صادقی
۱۳۸۷مسافر زمان ۲مسعود نوابیشبکه دو

۲۰ قسمت

۱۳۸۷خسته‌دلانسیروس الوندشبکه یک

۱۵ قسمت

بازی در اپیزود راحله

۱۳۸۸شور شیرینجواد اردکانیشبکه سه

۶ قسمت

۱۳۸۹در مسیر زاینده‌رودحسن فتحیشبکه یک

۳۰ قسمت

پخش در ماه رمضان

۱۳۹۰پنج کیلومتر تا بهشتعلیرضا افخمیشبکه سه

۲۴ قسمت

پخش در ماه رمضان

۱۳۸۹بی‌قراربهمن گودرزی
۱۳۹۲پشت درهای بهشتسید مجید موسویان
۱۳۹۵شهر قشنگمهدی مظلومی
رادیو شبرضا کشاورز
پلکان هنرمحمد نجفی
پردیس افکاری در سریال در مسیر زاینده رود
پردیس افکاری در سریال در مسیر زاینده رود

برنامه‌های عروسکی پردیس افکاری

عنوانکارگردان
بزبز قندیاردشیر کشاورزی
هادی و هدیاردشیر کشاورزی
هرچی داری بده یک تجربه بخرمحمود جعفریان
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا