اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

پارسا پیروزفر جذاب تر از همیشه در سریال یاغی ظاهر شد

 پارسا پیروزفر در سریال یاغی

سریال یاغی اولین تجربه حضور پارسا پیروزفر در نمایش خانگی است. این بازیگر سال 1400 در اولین سریال محمد کارت کارگردان سریال یاغی بازی کرده و اکنون با این مجموعه در نمایش خانگی حضور دارد. هنوز ماهیت واقعی شخصیت او به نام « بهمن » رو نشده، بنابراین برای پرداختن به بازی پیروزفر و کاراکتر او زود است، اما سریال با استقبال مخاطبان مواجه شده است. پارسا پیروزفر همزمان با این سریال، «مجبوریم» را روی پرده دارد که در آن نقش یک پزشک را ایفا کرده است.

در سریال یاغی پارسا پیروزفر در نقش یک مفرح، ثروتمند ظاهر شده البته با گذشته ای سخت و پر از ابهام که هنوز در سریال یاغی به آن اشاره ای نشده است، البته علاقمندانی که به سریال که  می خواهند زود تر از ادامه داستان مطلع شوند و به اصطلاح از اسپویل داستان مطلع شوند، می توانند رمان سالتو که سریال یاغی اقتباسی از این سریال است را مطالعه فرمایند.

بازی متفاوت پارسا پیروزفر در سریال یاغی 

این بار پیروزفر در سریال یاغی با هیبت جذاب تری که از خود در ابتدا نشان داد، به مخاطب نمایش خانگی این مفهوم را رساند کهبا ایفای نقشی متفاوت تر از این بازیگر در نقش بهمن نسبت به سریال های دیگر که در کارنامه این بازیگر است رو به رو هستیم، که البته نباید از بازی خوب طناز طباطبایی در نقش طلا مطلا کنار شخصیت بهمن با بازی پارسا پیروزفر گذشت.

حضور بازیگران شناخته شده و معروف در سریال جدید کارت باعث شد تا نظرها به سمت این سریال جلب شود، به ویژه بازی پارسا پیروزفر و علی شادمان و الیکا ناصری (ابرا) آبان عسکری (عاطفه) تحسین برانگیز بوده است.

طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی دیگر بازیگرانی هستند که  در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پارسا پیروزفر در سریال یاغی

 

 

در این بخش بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پارسا پیروزفر از بازیگران مرد خوب و توانمند سینما که بیشتر او را با سریال در چشم باد به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی وی و حضورش در کانادا و نسبتش با هما روستا را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی پارسا پیروزفر آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

رازی که امیر غفارمنش از زندگی خود فاش کرد!

پارسا پیروزفر چند سال سن دارد؟

پارسا پیروزفر زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ است و 49 سال سن دارد.

پارسا پیروزفر مجرد است یا متاهل؟

پارسا پیروزفر در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات پارسا پیروزفر چقدر است؟

تحصیلات پارسا پیروزفر لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

پارسا پیروزفر فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

پارسا پیروزفر از سال 1370 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی پارسا پیروزفر

نام اصلیپارسا پیروزفر
تاریخ تولد۲۲ شهریور ۱۳۵۱
تحصیلاتلیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران
پیشهبازیگر،کارگردان تئاتر،نقاش،نمایشنامه‌نویس،مترجم
سالهای فعالیت1370تاکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد176 سانتی متر

بیوگرافی پارسا پیروزفر

بیوگرافی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. البته پیروزفر در حرفه‌های دیگری مانند نمایشنامه‌نویسی، ترجمه و نقاشی هم مهارت دارد. او همچنین تجربه کارگردانی و تدریس تئاتر نیز دارد. پیروزفر علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر هم بسیار موفق بوده است. به عنوان مثال نمایش «ماتریوشکا» یکی از محبوب‌ترین نمایش‌های او بوده که در خارج از ایران هم اجرا شد و مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفت.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی پارسا پیروزفر داشته باشیم.

در بیوگرافی پارسا پیروزفر آمده است:وی متولد 22 شهریور 1351 در تهران ،بازیگر سینما و تلویزیون؛ مدرس، بازیگر و کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه‌نویس و مترجم است

کودکی پارسا پیروزفر
کودکی پارسا پیروزفر

در بیوگرافی پارسا پیروزفر لازم به ذکر است او در حال حاضر ساکن کاناداست و اجراهایی در این کشور و لس آنجلس بروی صحنه می برد و به ندرت در ایران اجرا دارد

در بیوگرافی پارسا پیروزفر بهتر است بدانید او از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه‌ای مصاحبه نکرده است. حتی در سریال در چشم باد که نقش اول و اصلی را داشت در مراسم تقدیر از عوامل سریال که از سوی صدا و سیمای ایران تدارک دیده شده بود شرکت نکرد به همین علت اطلاعات کمی از او منتشر شده است.

قد پارسا پیروزفر

در بیوگرافی پارسا پیروزفر آمده است قد این بازیگر 176 سانتی متر است، که البته در بسیار از کارهای این بازیگر قد پارسا پیروزفر بیشتر به نظر می رسد که البته 

فیلم قلب رقه با محوریت داعش در راه جشنواره فیلم فجر

تحصیلات پارسا پیروزفر

او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است

علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد.

نویسنده و تصویرگر این آثار مصور خود اوست اما تاکنون اقدامی برای چاپ آنها انجام نداده است و این آثار فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود.

 

بیوگرافی خانواده پارسا پیروزفر

در بیوگرافی پارسا پیروزفر لازم به ذکر است او از آن دسته هنرمندانی است که تابه حال با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است، میشود گفت تا به حال جزئیاتی از زندگی خودش فاش نکرده است.

هیچ اطلاعاتی از پدر مادر وی توسط هیچ رسانه ای منتشر نشده است، گویا این بازیگر ترجیح میدهد درباره زندگی شخصی خود با کسی حرف نزند.

ازدواج و وضعیت تاهل پارسا پیروزفر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی پارسا پیروزفر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

از ازدواج و خانواده او اطلاعاتی در دست نیست ، عکس زیر نیز یکی از طرفدارانش می باشد که به اشتباه از همسر وی نام می برند

پارسا پیروزفر و همسرش

علایق و حقایقی درباره پارسا پیروزفر

در ادامه بیوگرافی پارسا پیروزفر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

صبوری پارسا پیروزفر

من آدم بسيار صبوری هستم و معتقدم پله پله بايد به موفقيت رسيد من سالها صبر كردم ، انگار از اول دبستان تا پايان ليسانس ، اين كم نيست

تجربه های خوب و زيادي به دست آورده ام ، بازيگری دنيای سخت و پيچيده ای است و نمی شود در چند هفته يا چند ماه بازيگر شد

معرفی فیلم دست انداز آخرین ساخته کمال تبریزی

رژیم غذایی پارسا پیروزفر

من اصول كلی رژيم غذايی سالم ومناسب را واقعا رعايت می كنم، بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد يعنی هر چقدر بخورم تغييرات وزنی بدنم سه کیلو است

لذت سفر پارسا پیروزفر

من بسيار زياد سفر را دوست دارم و واقعا عاشق سفرم ، سفر به من آرامشی می دهد كه از تمام لذت هايی كه در مورد مسافرت می گويند برای من مهمتر است

ضعف بزرگ پارسا پیروزفر

كلارفتن به جای شلوغ و پرجمعيت را دوست ندارم و اين ربطی به بازيگری ام ندارد در جای شلوغ اكسيژن كم می آورم و انرژی ام زود تمام می شود و خسته می شوم

دوری پارسا پیروزفر از ستاره شدن

اصلا اهل جنجال و حاشیه نیست ، در حقیقت هیچ ارتباطی با مخاطبان سینما و هوادارانش نداشته و مسیری را انتخاب کرده تا از ستاره شدن دور بماند

نسبت هما روستا و پارسا پیروزفر

در مراسم تشییع جنازه هما روستا همسر حمید سمندریان در سال 1394 شایعه ای باعنوان اینکه پارسا پیروزفر فرزند این بازیگر باسابقه می باشد منتشر شد

این خبر کذب بوده و این زوج هنری صاحب یک فرزند پسر بنام کاوه می باشند

نسبت هما روستا و پارسا پیروزفر

روند پیشرفت پارسا پیروزفر

رضا بهبودی، بازیگر توانای سینما و تئاتر درباره روند پیشرفت پارسا پیروزفر می‌گوید:

اولین بار که پارسا نمایش «هنر» را اجرا کرد (که البته تنها کاری است که من موفق به دیدنش نشدم و فیلم اجرا را دیدم) نشان داد که تنها با یک بازیگر مواجه نیستیم. او به متن و به هدایت بازیگران و کار خلاقانه کارگردانی حساس است و به داده‌های سطحی که در خیلی از تئاترها مرسوم است، بسنده نمی‌کند. این روند وسواس گونه در کارهای بعدی او ادامه یافت.

مجسمه های پارسا پیروزفر

پیروزفر علاقه‌ی زیادی به نقاشی و مجسمه سازی دارد و با نگاهی گذرا به وبسایت این هنرمند، برخی از مجسمه‌های ساخته شده توسط او را مشاهده خواهید کرد.

مجسمه های پارسا پیروزفر مجسمه های پارسا پیروزفر مجسمه های پارسا پیروزفر

شروع فعالیت هنری پارسا پیروزفر

او اولین تجربه بازیگری را در تئاتر دانشگاه بدست آورد.از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ بخاطر تن صدای خاص خود  به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود.

سیر تا پیاز زندگی فریبا ترکاشوند بازیگر دادستان
پارسا پیروزفر در فیلم پری
پارسا پیروزفر در فیلم پری

کلاس بازیگری و تئاتر پارسا پیروزفر

در همان سال 73 ، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد. اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود

گریم پارسا پیروزفر در تئاتر بینوایان
گریم پارسا پیروزفر در تئاتر بینوایان

سال 76 با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد.

ورود به تلویزیون و شهرت پارسا پیروزفر

سال‌های 1373 و 1374 برای پیروزفر سال‌های ورود به تلویزیون هم بود. او در این سال‌ها با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده به صفحه تلویزیون آمد و در بین مردم بیشتر معروف و محبوب شد.

سریال در پناه تو را می توان انقلابی در ساخت سریالهای بعد از انقلاب دانست. این سریال با معرفی چهره های جوان و با استعدادی همچون لعیا زنگنه، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر، یکی از سریالهای پر بیننده در دهه هفتاد بود. بازیگران این سریال اگرچه در فیلم و سریالهای قبل از در پناه تو نیز حضور داشتند اما با حضور در این سریال شهرت بیشتری کسب کردند.

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود.

آزیتا لاچینی، پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه، ایرج راد و حسن جوهرچی در سریال در پناه تو
پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

سریال در قلب من، عنون دومین سریال به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1377 بود که با حضور بازیگران مطرحی همچون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، ایرج راد، علی دهکردی و لعیا زنگنه، باعث معروفیت بیشتر پارسا پیروزفر شد.

پارسا پیروزفر در نقش برادر لعیا زنگنه بود که در یک خانواده با وضعیت مالی اندک زندگی می کرد. پدر او راننده ایرج راد بوده و داستانهای مختلفی در این سریال به تصویر کشیده شد.

پارسا پیروزفر در سریال در قلب من
پارسا پیروزفر در سریال در قلب من

سریال سفر سبز به کارگردانی محمدحسین لطیفی یکی از سریالهای پرمخاطب پارسا پیروزفر در سال 1381 بود. پارسا پیروزفر در این سریال نقش مرد جوانی را بازی می کرد که در کودکی توسط خانواده ای آلمانی به فرزندخواندگی پذیرفته  شده و به آلمان رفته بود. او پس از سالها به ایران باز می گردد تا خانواده واقعی خود را پیدا کند.

فرهاد اصلانی ؛ از رفاقت با همسر و دخترش تا آقای شرافت در هیولا

پارسا پیروزفر در این سریال با امین تارخ، محمدرضا شریفی نیا، سارا خوئینی ها، لادن مستوفی، هایده حائری و گوهر خیراندیش همکاری کرد.

پارسا پیروزفر در سفر سبز
پارسا پیروزفر در سفر سبز

او در آخرین تجربه بازی خود در قاب تلویزیون سال 82 با سریال در چشم باد در نقش بیژن ایرانی درخشید.

در چشم باد سریالی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است که در سال 1388 از شبکه یک پخش شد. پارسا پیروزفر در این سریال خلبان است و پس از ترک نامزدش و جنگ با متفقین، دستگیر شده و به خارج تبعید می شود. او در زمان اسارت، عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی《ستاره صفراوه》 را در ارتش شوروی پیدا کرده و به همراه او فرار می کند.

پارسا پیروزفر در این سریال با بازیگران مطرحی همچون کامبیز دیرباز، ماه چهره خلیلی، اکبر عبدی، سعید نیکپور، سحر جعفری جوزانی و … همکاری کرد. او برای بازی در این سریال کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر شد.

پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد
پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد
نمایی از پارسا پیروزفر در «یاغی»
نمایی از پارسا پیروزفر در یاغی

ورود پارسا پیروزفر به سینما

پارسا پیروزفر نخستین بار در سال 1371 با فیلم مجسمه در سینما حضور یافته است.

مجسمه داستان سه دوره زندگی شخصی به نام بهرام شیرازی است. داستان از لحظه‌یی شروع می‌شود که روزی بهرام وقتی از خواب بیدار می‌شود. می‌بیند که دست راستش دیگر به فرمان او نیست و می‌خواهد برای خودش مستقلاً عمل کند.

پارسا پیروزفر در فیلم مجسمه
پارسا پیروزفر در فیلم مجسمه

پارسا پیروزفر در فیلم دختران انتظار

دختران انتظار فیلمی به کارگردانی رحمان رضایی در سال 1378 بود که پارسا پیروزفر در نقش دانشجوی پزشکی با نیکی کریمی بازی کرد. هر دوی آنها دچار بدهی مالی شده و به اجبار با یکدیگر عقد کردند و در این دوران به هم علاقه مند شدند اما پایان فیلم برای بینندگان قابل انتظار نبود.

پارسا پیروزفر در فیلم دختران انتظار
پارسا پیروزفر در فیلم دختران انتظار

پارسا پیروزفر در فیلم مهمان مامان

مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1382 بود که پارسا پیروزفر به همراه گلاب آدینه، حسن پورشیریازی، نسرین مقانلو، امین حیایی، ملیکا شریفی نیا و فریده سپاه منصور در آن حضور داشتند.

بیوگرافی کامل نازنین بنیادی

پارسا پیروزفر در این فیلم نقش فردی معتاد و همسر نسرین مقانلو را بازی می کرد که دارای خانواده ای ثروتمند بود اما به دلیل زدواج با همسرش از خانواده و ثروت محروم شده بود. او برای بازی در این فیلم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر شد.

بازی متفاوت پارسا پیروزفر در فیلم مهمان مامان
بازی متفاوت پارسا پیروزفر در فیلم مهمان مامان

در بیوگرافی پارسا پیروزفر میبینیم بیشتر نقش‌هایی که او بازی کرده شخصیت‌های مثبت بوده‌اند. شاید این به آن خاطر است که نقش‌های منفی و شرور با چهره معصوم و مثبت او چندان همخوانی ندارد. اگرچه او با بازی در فیلم‌هایی مانند «مهمان مامان» و «نقاب» ثابت کرده که در نقش‌های نه چندان مثبت هم می‌تواند درخشان و به یاد ماندنی باشد.

پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی نقاب محصول سال 1383 در کنار امین حیایی
پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی نقاب

سایر فعالیت های پارسا پیروزفر

تدریس بازیگری پارسا پیروزفر

در بیوگرافی پارسا پیروزفر بهتر است بدانید وی از سال 1383 به مدت یکسال در موسسه کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی به تدریس بازیگری پرداخت

او همچنین در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌است.

کارگردانی پارسا پیروزفر

در بیوگرافی پارسا پیروزفر میخوانیم: آقای بازیگری در زمینه طراحی گرافیک ، ساخت تیزر و مجسمه سازی مدتی فعال بود و از سال 1392 در قامت کارگردان و نمایشنامه نویس در تئاتر حضور دارد

پیروزفر نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۸۰ کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود.

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال ۱۳۹۰، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۹۱، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال ۱۳۹۲، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال ۱۳۹۳، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال ۱۳۹۷ و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ به روی صحنه برده‌است. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراح صحنه نمایشش بود.

علی انصاریان درگذشت + واکنش بازیگران

اجرای نمایش‌نامه ماتریوشکا توسط پارسا پیروزفر

در سال ۱۳۹۴ پارسا پیروزفر نمایش ۸ اپیزودی ماتریوشکا را که خود بر اساس داستان‌های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود به صورت نمایش‌های کوتاه، مرتبط و به هم پیوند خورده به صورت تک نفره (وان من شو) به اجرا درآورد. ماتریوشکا پنجمین کارگردانی او بود. کمدی درام‌هایی چند پرسوناژی که روی صحنه به صورت مونودرام به اجرا درمی‌آمدند. از نقاط قوت بازیگری پارسا پیروزفر می‌توان به سولو پرفرمنس اشاره کرد. دانش عمیق او در اجرای تک نفره و همچنین متد استانیسلاوسکی به او این قدرت شگفت را می‌دهد که کاملاً و همزمان چندین نقش را زیست کند و همه آن‌ها را به تنهایی به اجرا بگذارد. پیروزفر در اثر نمایشی ماتریوشکا خود به تنهایی ایفاگر بیش از ۳۰ نقش بود. او قبل تر نیز در سال ۱۳۹۲ در نمایش سنگ‌ها در جیب هایش بالغ بر ۱۰ نقش را، در کنار رضا بهبودی، خود به تنهایی اجرا کرده بود. طراحی مینیمالیستی صحنه ماتریوشکا با یک صندلی، یک میز و یک چراغ رومیزی آنتیک روسی و طراحی لباس این اثر نیز ایده خود او بود.

ماتریوشکا به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور اجرا شد و مورد استقبال کم‌نظیر تماشاچیان قرار گرفت؛ و پس از پشت سر گذاشتن اجراهای متعددی به دلیل استقبال کم‌نظیر تماشاگران در ایران در شهر تهران، سرانجام در زمستان ۱۳۹۶ به پایان رسید.پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۵ شد.

پارسا پیروزفر در نمایش ماتریوشکا
پارسا پیروزفر در نمایش ماتریوشکا

از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آنها پرداخته‌است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

همه چیز درباره الهه حصاری از بازیگری تا یوگا و مادر بسیار جوانش

لیست آثار هنری پارسا پیروزفر

در ادامه بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر در پناه تو باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی پارسا پیروزفر

سالعنواننقشکارگردانتوضیحات
۱۳۹۸تی تیابراهیمآیدا پناهنده
۱۳۹۸مست عشقمولاناحسن فتحیقرار بر این بود که فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه باشد. فیلمبرداری «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی سال گذشته در ترکیه به سبب کویید-۱۹ و شرایط نامناسب پندمیک نیمه کاره ماند و بازیگران و عوامل به ایران باز گشتند. در چند ماه گذشته اخبار و حواشی متعددی درباره فیلم مست عشق منتشر شده که از مهم‌ترین آنها خبر فروش «سریال» مست عشق توسط کشور ترکیه به یک شبکه ماهواره‌ای است. با توجه به آنچه کارگردان فیلم «حسن فتحی» ابراز میدارد اما سکانس هایی از این فیلم هنوز فیلمبرداری نشده است. حواشی درباره این سریال همچنان ادامه دارد و سرانجام «مست عشق» همواره نامشخص است.
۱۳۹۸مجبوریمرضا درمیشیان
۱۳۹۷بی حسی موضعیشاهرخحسین مهکام
۱۳۹۳شکاففرهادکیارش اسدی‌زاده
۱۳۹۳نزدیکتراحسانمصطفی احمدی
۱۳۹۲زندگی جای دیگریستعلیمنوچهر هادی
۱۳۸۹اینجا بدون منرضابهرام توکلی
۱۳۸۹اسب حیوان نجیبی استبرزوعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۸شبانه روزفرخکیوان علیمحمدی، امید بنکدار
۱۳۸۳نقابنیماکاظم راست گفتار
۱۳۸۳زن زیادیرحیمتهمینه میلانی
۱۳۸۲مهمان مامانیوسفداریوش مهرجوییبرنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم مهمان مامان (۱۳۸۳)کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم مهمان مامان از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۲)
۱۳۸۲وقت چیدن گردوهالطیف کاشانیایرج امامیبه نمایش در نیامده.پس از گذر ۱۶ سال از ساخت این فیلم سرانجام در زمستان سال ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی به اجرا درآمد.
۱۳۸۲اشک سرماکاوه کیانیعزیزالله حمیدنژادبرنده جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‘خروس زرین و صد گل’ کشور چین برای بازی در فیلم اشک سرما (۱۳۸۵)برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نو (۱۳۸۴)

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مرد از هشتمین جشن خانه سینما (۱۳۸۳)

۱۳۸۱عروس خوشقدماینجانبکاظم راست گفتار
۱۳۷۹دختری بنام تندررَعْدحمیدرضا آشتیانی پور
۱۳۷۸اعتراضقاسممسعود کیمیایینامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما (۱۳۷۹)
۱۳۷۸دختران انتظارسعید مسروررحمان رضایی
۱۳۷۷شیدافرهاد هرندیکمال تبریزینامزد تندیس زرین بهترین بازیگر مرد از جشن خانه سینما (۱۳۷۹)
۱۳۷۶مرسدسیحییمسعود کیمیایی
۱۳۷۴ضیافتعَبِدمسعود کیمیایی
۱۳۷۳پریمرد زاهدداریوش مهرجوییزاهدی در تخیلات پری و در کتابی که پری در فیلم می خواند.
۱۳۷۱مجسمهدانشجوابراهیم وحید زاده
پارسا پیروزفر در فیلم اینجا بدون من
پارسا پیروزفر در فیلم اینجا بدون من
پارسا پیروزفر در فیلم د ختری به نام تندر
پارسا پیروزفر در فیلم د ختری به نام تندر
پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی شیدا محصول سال 1377
پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی شیدا
پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی مرسدس
پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی مرسدس
پارسا پیروزفر در فیلم شکاف
پارسا پیروزفر در فیلم شکاف
پارسا پیروزفر در فیلم وقت چیدن گردوها
پارسا پیروزفر در فیلم وقت چیدن گردوها
پارسا پیروزفر و ماهایا پطروسیان در عروس خوش قدم
پارسا پیروزفر و ماهایا پطروسیان در عروس خوش قدم
پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در فیلم تی تی
پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در فیلم تی تی
نقش آفرینی پارسا پیروزفر در زن زیادی
نقش آفرینی پارسا پیروزفر در زن زیادی
حبیب رضایی ، باران کوثری و پارسا پیروزفر در فیلم بی حسی موضعی
حبیب رضایی ، باران کوثری و پارسا پیروزفر در فیلم بی حسی موضعی

فیلم کوتاه پارسا پیروزفر

سالعنواننقشکارگردانتوضیحات
۱۳۸۳دیروقتاصغر نعیمیبه نمایش در نیامده

آثار تلویزیونی پارسا پیروزفر

سالعنواننقشکارگردانتوضیحات
۱۳۸۷–۱۳۸۲در چشم بادبیژن ایرانیمسعود جعفری جوزانیبرنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان از شبکه جهانی جام جم (۱۳۸۹)
۱۳۸۱سفر سبزدنیل وسبرگمحمدحسین لطیفی
۱۳۷۷در قلب منرضاحمید لبخنده
۱۳۷۴در پناه توپارساحمید لبخنده

پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی

سالعنواننقشکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰یاغینادرمحمد کارتاولین حضور پارسا پیروزفر در نمایش خانگی.در حال فیلمبرداری

تئاترهای پارسا پیروزفر

سالعنواننقشنویسندهمترجمکارگردانتوضیحات
۱۳۹۷-۱۳۹۸ملاقاتمعلم مدرسهفریدریش دورنماتپارسا پیروزفرپارسا پیروزفر
۱۳۹۷بینوایانژان والژانویکتور هوگوحسین پارسایی(نمایش موزیکال)
۱۳۹۷یک روز تابستانیموفاسلاومیر مروژکپارسا پیروزفر،سپیده خسروجاهپارسا پیروزفر
۱۳۹۴-۱۳۹۶ماتریوشکاهمه نقش‌هاپارسا پیروزفر(براساس ۸ داستان کوتاه آنتون چخوف)پارسا پیروزفرپارسا پیروزفرنمایشنامه ماتریوشکا بیش از ۳۰ نقش دارد که پارسا پیروزفر خود به تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌ها در طول اجرای این اثر نمایشی بود.برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر

ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر (۱۳۹۵)

۱۳۹۳بر پهنه دریادوکاسلاومیر مروژکپارسا پیروزفرپارسا پیروزفر
۱۳۹۲سنگ ها در جیب هایشدر ۱۰ نقشمری جونزپارسا پیروزفرپارسا پیروزفر
۱۳۹۱خدای کشتارآلن رَلییاسمینا رضاپارسا پیروزفرنمایشنامه خوانی
۱۳۹۰گلن گری گلن راسریکی رومادیوید ممتامید روشن ضمیرپارسا پیروزفر
۱۳۸۰هنرمارکیاسمینا رضابهمن کیارستمیپارسا پیروزفر
۱۳۷۷بانو آئوییهیکارویوکیو میشیمابهرام بیضاییبهرام بیضایی
۱۳۷۴-۱۳۷۶بینوایانماریوسویکتور هوگوبهروز غریب پوربهروز غریب پور

صداپیشگی پارسا پیروزفر

سالعنوانکارگرداننریشنبنیادتوضیحات
۱۴۰۰فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته(دیوانه ای از قفس پرید)میلوش فورمننریشن با خوانش پارسا پیروزفرسوينا (سينمای ويژه نابينايان )نسخه ویژه نابینایان

جوایز و افتخارات پارسا پیروزفر

  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر /۱۳۹۵
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ) برای بازی در سریال در چشم باد / ۱۳۸۹
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان از شبکه جهانی جام جم برای بازی در سریال در چشم باد / ۱۳۸۹
  • برنده جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‘خروس زرین و صد گل’ کشور چین برای بازی در فیلم اشک سرما / ۱۳۸۵
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نو برای بازی در فیلم اشک سرما / ۱۳۸۴
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم مهمان مامان / ۱۳۸۳
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اشک سرما / ۱۳۸۳
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مهمان مامان / ۱۳۸۲
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اعتراض / ۱۳۷۹
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شیدا / ۱۳۷۹

داوری‌های پارسا پیروزفر

  • نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا ۱۳۹۹
  • خانه تئاتر ایران ۱۳۸۹–۱۳۹۰
  • چهاردهمین جشن خانه سینما ۱۳۸۹
  • دهمین جشن خانه سینما ۱۳۸۰
  • نهمین جشن خانه سینما ۱۳۷۹

صفحه اینستاگرام پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 340 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی پارسا پیروزفر و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی پارسا پیروزفر و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی پارسا پیروزفر ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام پارسا پیروزفر @parsapirou میباشد و 373 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام پارسا پیروزفر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا