اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

فرهاد آئیش ؛ از پدرِ خودخواهش تا علت بچه دار نشدن و فکر کردن به خودکشی

در این بخش بیوگرافی فرهاد آئیش بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی فرهاد آئیش از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با شمس‌العماره به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او از ماجرای مهاجرت تا خاستگاری عجیب او در 5 صبح و علت بچه دار نشدنش را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی فرهاد آئیش آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

فرهاد آئیش چند سال سن دارد؟

فرهاد آئیش زاده ۲۷ شهریور ۱۳۳۱ ‏ ‏و69 سال سن دارد.

فرهاد آئیش مجرد است یا متاهل؟

فرهاد آئیش متاهل و همسر او مائده طهماسبی است.

تحصیلات فرهاد آئیش چقدر است؟

فرهاد آئیش فارغ التحصیل فیلمسازی از دانشگاه انگلستان و عکاسی از آمریکاست است.

فرهاد آئیش فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

فرهاد آئیش از سال 1377 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی فرهاد آئیش

نام اصلیفرهاد حشمتی عقدایی
نام هنریفرهاد آئیش
تاریخ تولد۲۷ شهریور ۱۳۳۱ ‏(۶۹ سال)
تحصیلاتفارغ التحصیل فیلمسازی از دانشگاه انگلستان و عکاسی از آمریکاست
پیشهبازیگر، تهیه‌کننده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر
سالهای فعالیت۱۳۷۷-اکنون
همسرمائده طهماسبی
قد183 سانتی متر

بیوگرافی فرهاد آئیش

بیوگرافی فرهاد آئیش

فرهاد آئیش یکی از مطرح‌ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که تجارب ارزنده‌ای نیز درزمینهٔ کارگردانی و نویسندگی تئاتر دارد. آئیش که ثمره سال‌ها فعالیتش در زمینه‌های هنری مختلف گرفتن لقب «آقای آرتیست» بوده است. آئیش که برای مخاطب امروز بیش از هر چیز با بازی در سریال‌های طنز شناخته شده است، در کارنامه خود تجربیات هنری بسیار متنوعی دارد.در ادامه بیشتر با بیوگرافی فرهاد آئیش آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی فرهاد آئیش با نام اصلی فرهاد حشمتی عقدایی آمده است: وی متولد 27 شهریور 1331 بازیگر، تهیه‌کننده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است.

در بیوگرافی فرهاد آئیش بهتر است بدانید که او دارای اصالت یزدی است، در محله شمیران تهران به دنیا آمده و هم‌اکنون هم در آن منطقه ساکن است.

قد فرهاد آئیش

در بیوگرافی فرهاد آئیش آمده است قد او 183 سانتی متر است.

کودکی فرهاد آئیش

او دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند.

چه ارتباطی بین سحر قریشی و امیر تتلو وجود دارد؟

در کودکی خیلی کارهای عجیب و غریب نمی کردم و به همین دلیل مادرم اجازه می داد در کوچه بازی کنم. به هر حال فضای آن دوره با حالا تفاوت داشت. جالب است آن موقع کوچه معنا داشت، بچه ها با هم بزرگ می شدند و پدر و مادرها رابطه خانوادگی با هم داشتند، بنابراین هر محله ای هویت خاص خودش را داشت. برعکس امروز که کوچه و محله تقریبا حذف شده، به خصوص برای خانواده هایی که در آپارتمان زندگی می کنند، خیلی غم انگیز و خطرناک است.

از دبستان تا دبیرستان من یک بچه بامزه پرشور و پر هیجانی بودم که معلم ها بعضی ها عاشق من بودند و بعضی ها ازم تنفر داشتند.ولی فکر می کنم خودم گمگشته بودم که شاید یکی از دلایل اش نبود پدر و عشق فراوان یک نفر چون مادر در زندگی ام بود.

ماجرای مهاجرت فرهاد آئیش

در بیوگرافی فرهاد آئیش لازم به ذکر است بعد از عدم قبولی در کنکور با کمک مادرش بدون بلد بودن زبان با 500 پوند راهی کشور انگلستان شد، آنجا در یک رستوران ایرانی کار پیدا کرد و سپس کلاس زبان رفت

مادرم که مدیر یک مدرسه بود با درس نخواندن من خیلی اذیت می‌شد، به خاطر اینکه غرورش ایجاب می‌کرد که بچه‌اش شاگرد اول مدرسه باشد. زمانی بود در دبیرستان فقط برای ورزش من معلم خصوصی نمی‌گرفت.

فرهاد آئیش پس از گذراندن دوران ابتدایی و دبیرستان در ایران، وقتی پس از شرکت در کنکور رشته‌های هنری و مردود شدن در آن، در سال 1349 بدون بلد بود زبان با 500 پوند به انگلستان و سپس آمریکا مهاجرت می‌کند. او ابتدا در انگلیس در یک رستوران ایرانی کار پیدا کرد و سپس کلاس زبان رفت سپس و به تحصیل فیلم‌سازی و عکاسی می‌پردازد.

پس از آن فرهاد آئیش به تئاتر روی می‌آورد و در سال‌های زندگی‌اش در سانفرانسیسکو، واشنگتن، بوستون و برلین، به کارگردانی و بازیگری در بیش از 30 نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی می‌پردازد.

او همچنین در دوران حرفه‌ای خود به نویسندگی نمایشنامه هم پرداخته است. آئیش درباره نویسندگی می‌گوید: «من به‌عنوان نویسنده اجیر شخصیت‌هایی هستم که آن‌ها را خلق می‌کنم. من آدم‌هایی را برای نمایشنامه‌نویسی انتخاب می‌کنم و آن‌ها را در موقعیتی که ساخته و پرداخته من است قرار می‌دهم. بعد از آن من دیگر شاهد هستم نه خالق اثر.»

نگاهی به فیلم کت چرمی با بازی جواد عزتی

بیوگرافی خانواده و اصالت فرهاد آئیش

در بیوگرافی فرهاد آئیش درباره ی خانواده اش آمده است: او در سن پنج سالگی پدرش را در یک سانحه رانندگی از دست می‌دهد و از آن پس در کنار مادرش که مدیر مدرسه بوده‌است زندگی می‌کند.

پدرم مرد مشکوک و عجیبی بوده

این بازیگر برای اولین بار درباره پدرش که از دنیا رفته است حقایقی عنوان کرد و گفت: آنطور که شنیدم پدرم مرد عجیبی بوده و در عین حال خودخواه! پدرم مرد مشکوکی بوده و من‌ رابطه خوبی با او ندارم؛ او مادرم را اذیت و دچار رنجش کرده و یادم می‌آید وقتی که یک روز تصمیم گرفتم او را ببخشم و عکس‌هایش را به دیوار اتاقم زدم و می‌خواستم تلاش کنم او را دوست داشته باشم؛ خواهرم با دیدن آن عکس‌ها با تصمیمم مخالفت کرد و گفت او آدم خوبی نبوده است.

ازدواج و وضعیت تاهل فرهاد آئیش

بیشترین جستجوها در بیوگرافی فرهاد آئیش درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

فرهاد آئیش با مائده طهماسبی، بازیگر و گارگردان ایرانی ازدواج کرده است. مائده طهماسبی در سال ۱۳۳۶ در بابل متولد شده است.

این زوج فرزندی ندارند.

فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی
فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی

در بیوگرافی فرهاد آئیش در مورد نحوه آشنایی او با همسرش و مراسم ازدواجشان می گوید: من مدت زمان زیادی را در آمریکا زندگی می کردم.در آنجا بیشتر در تئاتر کار می کردم ویکی از نمایش های من در مورد مشکلات اجتماعی زنان بود.

به دعوت گروهی از نان این نمایش را در آلمان اجرا کردم,در آنجا برای اولین بار خانم طهماسبی را دیدم به او گفتم کمی استراحت می کنم و قبل از شروع نمایش من را بیدار کن,دلش به حال خسته من سوخت و یک دقیقه مانده بود به شروع نمایش من را بیدار کرد,از آن موقع مهرش به دلم افتاد (با خنده).

آیا میدانستید آزاده صمدی یک گیلانی اصیل است؟

بعد از دو سال باز هم همدیگر را در آمریکا دیدیم. همان موقع شماره اش را گرفتم و با او در تماس بودم و احساسم را برایش توضیح دادم.

سه سال دورادور با هم در تماس بودیم تا این‌که یک شب به من الهام شد که مائده می‌تواند جفت من باشد. همان موقع بود که شماره‌اش را گرفتم و گفتم: «تو جفت من هستی و من می‌خواهم با تو زتدگی کنم.» فکرش را کنید که پنج صبح به وقت آلمان به مائده زنگ زده بودم و او از شدت تعجب فقط می‌خندید و فکر می‌کرد که شوخی می‌کنم.»

بعد با یک مراسم خیلی مختصر ازدواج کردیم. باور کنید حتی یک عکس از مراسم نداریم ولی همسرم در اینگونه موارد حساسیت نشان نمی‌دهد و باید بگویم که مهریه همسرم فقط ۵ سکه است

بازگشت فرهاد آئیش بعد از 27 سال

در بیوگرافی فرهاد آئیش میخوانیم: بعد از 27 سال زندگی در خارج از کشور و بازی در بیش از 30 نمایش و کارگردانی در نهایت در سال 1376 وقتی 45 ساله بود با همسرش به ایران بازگشت تا دوره جدیدی از فعالیت‌های هنری‌اش را آغاز کند.

در نهایت بعد از ۲۷ سال برگشتم و تنها دلیلش هم مادرم بود. به‌ خاطر مادرم به ایران برگشتم چون داشت پیر می‌شد و من باید یا خانه سالمندان را انتخاب می‌کردیم که طبیعتا برایم تا پایان عمر یک حسرت باقی می‌گذاشت یا اینکه به کشور برگردم.

علت بچه دار نشدن فرهاد آئیش

فرهاد آئیش در مصاحبه ای در پاسخ مصاحبه کننده که پرسیده بود چرا بچه ندارید پاسخ داد که من و همسرم با هم تصمیم تصمیم گرفتیم آزادی هایی که در زندگی مون داریم و با بچه نداشتن در دوران پیری عوض کنیم.

بالاخره هر چیزی قیمتی دارد و این آزادی ما قیمتش بچه دار نشدن بوده است. اگر بچه داشتیم دیگر نمی توانستیم هر مسافرتی که دوست داریم برویم و باید خودمان را با شرایط فرزندمان هماهنگ می کردیم.

اما من منکر این نیستم که به هر حال بچه داشتن هم جذابیت های خودش را دارد و شیرینی بخش زندگی خیلی افراد است. به نظرم هر زوجی باید متناسب با سبک زندگی خودش در این مورد تصمیم بگیرد.

داستان ازدواج هانیه غلامی و تصاویر او و همسرش

اگر بچه دار بودیم، دیگر نمی توانستیم هر مسافرتی که می خواستیم، برویم و… خلاصه باید خودمان را مرتب با وضعیت کودک هماهنگ می کردیم. اما اصلا منکر نمی شوم که به هر حال بچه داشتن هم جذابیت های خاص خودش را دارد و می تواند شیرینی بخش زندگی خیلی ها باشد. من معتقدم این هم یکی از آن تصمیم هایی است که هر زوجی باید برای زندگی خودش و متناسب با زندگی خودش بگیرد.

او در ادامه میگوید من گربه دارم و بچه ندارم! قبلا شعار می‌دادم که دلیلی ندارد با این شرایط یک نفر دیگر را هم به دنیا اضافه کنیم اما حالا می‌گویم که من از مسئولیت می‌ترسم و شاید برای این باشد که هیچ‌گاه پدر نداشتم.

علایق و حقایقی درباره فرهاد آئیش

در ادامه بیوگرافی فرهاد آئیش مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

گوشت نمی خوریم

من و همسرم بیش از 25 سال است که گوشت نمی خوریم

من گوشت نمی خورم و فکر می کنم خوب نیست آدمی یک سری موجودات را نگه داشته و به آنها حسابی برسد و بعد سرشان را ببرد برای خوردن خودش! این را به یکی از دوستانم که از شکار متنفر بود هم گفتم!!!
یشتر غذاهای شرقی می خورم مثلا غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی؛ این غذاها پر از سبزیجات هستند و ادویه ای که به آنها می زنی برآمده از زیبایی شناسی بصری آنهاست.

غم انگیز ترین اتفاق زندگی فرهاد آئیش

مادرم، دایی ام و خاله ام در عرض سه ماه فوت کردند و همین به ناگاه گیجم کرد. البته قبل از مرگ مادرم و وقتی که او بیمار شد و در بستر افتاد تقریبا این گیجی به سراغم آمده بود اما وقتی او را از دست دادم و بعد هم ناگاه خاله و دایی ام کوچ ابدی کردند من هم رفتم در گیجی….

علایق هنری فرهاد آئیش

تئاتر را دوست داریم در زمان خلوت نویسندگی می کنم، کار در سینما و تلویزیون برایم فرقی نمی کنم مهم چالش نقش است و اصولا کمدی را بیشتر دوست دارم

ماجرای جالب ورود افسانه ناصری به عرصه بازیگری

چرا ویولن را کنار گذاشتم

در کودکی به کلاس ویولن می رفتم اما بعد از مدتی استادم به من گفت؛ چون دستت عرق می کند هیچگاه نخواهی توانست ویلونیست بزرگی شوی

برا همین من هم ویلون را کنار گذاشتم و گفتم یا باید ویولنیست درجه یک شوم یا برم سراغ هنری دیگر

خوشبختی از نظر فرهاد آئیش

من خوشبختی را امری خیلی عجیب و غریب یا خارق العاده که دست یافتنی نباشد، نمی دانم. معتقدم خوشبختی در دل آدم است. یک امر درونی است، نه یک امر بیرونی. کافی است قناعت را بلد باشیم و در حال زندگی کنیم. برای من، همین که هر شب با مائده میز شام را می چینم و با او شام می خورم، یک خوشبختی بزرگ است. اینکه من می توانم هر روز عشقم را با کلام و رفتارم به همسرم نشان دهم، یعنی خوشبختی.

خوشبختی به معنای ثروت یا سایر دارایی های بیرونی نیست. آدم باید از درون شاد باشد و از لحظات بودن در کنار نزدیکانش لذت ببرد. من خیلی تعجب می کنم از مردهایی که عشقشان را نسبت به همسرشان بیان نمی کنند. یک زن نیاز دارد که دوست داشته شود و این احساس برای او امنیت و آرامش دنبال دارد. بیوگرافی فرهاد آئیش

موسیقی سنتی گوش نمی کنم

زمان عاشق موسیقی کلاسیک بودم و بعدتر به موسیقی جاز علاقمند شدم ، موسیقی سنتی گوش نمی کنم چون صبر ندارم برای این نوع موسیقی …

در موسیقی سنتی باید مدتی را صبر کرد تا کار به اوج برسد و من چون صبر ندارم ، موسیقی سنتی گوش نمی کنم

به خودکشی فکر می‌کنم

در بیوگرافی فرهاد آئیش این کارگردان تئاتر با اعلام اینکه به مرگ زیاد فکر می‌کند بیان کرد:من با مرگ رابطه عاشقانه‌ای دارم همانطور که با زندگی رابطه‌ام عاشقانه است.به مرگ و خودکشی فکر می‌کنم ؛ اما خودکشی از سر خوشی.

سفرهای فرهاد آئیش

من به اتفاق مائده همه جای آمریکا را سفر کردیم و این سفر یکی از جذاب ترین سفرهایی بود که با هم داشتیم. یادم است به ماشنیم کاروان وصل کردم و سفر طولانی خود را شروع کردیم. نمی توانم بگویم کدام سفر بهتر بوده. همین سفرهای داخلی که می روم به کردستان و کویر خیلی خوب است و معتقدم سفر واقعا آدم را پخته می کند و جلوه جدیدی از زندگی را به تو نشان می دهد. من عاشق سفر کردن هستم. یادم است در دوران مجردی ام یک بار نزدیک ۲ ماه به اتفاق یکی از دوستانم در یک چشمه در بلندی یک کوه زندگی کردیم.

بازیگران ایرانی اگر چاق بودند چه شکلی بودند؟

شروع فعالیت هنری فرهاد آئیش در ایران

آئیش از همان ابتدای ورودش به ایران، به فعالیت در تئاتر می‌پردازد. او تا کنون در نمایش‌هایی مانند «چمدان»، «کرگدن»، «پنجره‌ها»، «شام آخر» و «شام اول» به‌عنوان کارگردان و بازیگر و در نمایش‌هایی مانند «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که چهار سال متوالی اجرا شد به‌عنوان بازیگر نقش داشت. او همچنین در تله‌تئاترهایی نظیر «نکراسف» به کارگردانی محمد رحمانیان و «هنر» به کارگردانی داوود رشیدی ایفای نقش کرده و تله‌تئاترهایی نظیر «شام آخر» را کارگردانی کرده است.

فرهاد آئیش در کنار کارنامه مفصل بازیگری، کارگردانی و نویسندگی تئاتر، در نزدیک به چهل پروژه سینمایی و تلویزیونی نیز فعالیت داشته است.

او در سال 77 بازی در مقابل دوربین را برای اولین بار در سریال «سلام کوچولو» که سریالی مخصوص کودکان و نوجوانان بود، تجربه کرد.

اما بازی‌های او در سال 79 بود که ورود چهره‌ای جدید به عرصه بازیگری ایران را نوید داد. آئیش در آن سال در فیلم سینمایی «شب‌های تهران» به کارگردانی داریوش فرهنگ و سریال «قطار عبدی» به کارگردانی مشترک رضا عطاران و بهروز بقایی بازی کرد.

فرهاد آئیش در فیلم سینمایی شب‌های تهران
فرهاد آئیش در فیلم سینمایی شب‌های تهران
فرهاد آئیش در قطار ابدی
فرهاد آئیش در قطار ابدی

در سال 80 در فیلم‌های سینمایی «نورا» و «سیندرلا» بازی کرد و در همان سال با بازی در فیلم «عزیزم من کوک نیستم» ساخته محمدرضا هنرمند، در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و محمد کاسبی به ایفای نقش پرداخت.

فرهاد آئیش در فیلم سینمایی سیندرلا
فرهاد آئیش در فیلم سینمایی سیندرلا

فرهاد آئیش در سال 81 بعد از حضور به‌عنوان بازیگردان در فیلم سینمایی «عطش» به کارگردانی سامان مقدم، در فیلم «عروس خوش‌قدم» ساخته همان کارگردان بازی کرد و همچنین در همین سال در گروه بازیگران سریال طنز «بدون شرح» ساخته مهدی مظلومی قرار داشت. او در سال 82 سومین تجربه سینمایی همراه با سامان مقدم را هم تجربه کرد و در فیلم «مکس» بازی کرد.

ماجرای مسلمان شدن ماهایا پطروسیان چه بود؟
فرهاد آئیش در فیلم مکس
فرهاد آئیش در فیلم مکس

شهرت فرهاد آئیش

او با مجموعه «بانکی ها» در سال 1382 به اوج شهرت رسید و با سریال محبوب «باجناق‌ها» در سال 83 بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به چهره‌ای آشنا تبدیل شد.

فرهاد آئیش در سریال باجناق‌ها
فرهاد آئیش در سریال باجناق‌ها

فرهاد آئیش بین سال‌های 83 تا89 در فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر «عاشق»، «خواستگار محترم»، «نصف مال من، نصف مال تو»، «در شهر خبری نیست»، «هدهد»، «زندگی با چشمان بسته» و «شمس‌العماره» بازی کرد تا نوبت به بازی او در فیلم سینمایی «پوپک و مش ماشاء‌الله» ساخته فرزاد موتمن برسد.

آئیش در پیوند با شخصیت «مش رحمت» در سریال شمس العماره چنین عنوان کرده است: به نظر من مش رحمت به اين دليل دوست داشتنی است که هر 3 وجه یک نقش خوب یعنی نگاه به زاویه متن، كارگردانی و خود بازيگر را دارد، سعی كردم مش رحمت را تا اندازه ای كه متن و كارگردان از من خواسته است، در درون خودم پيدا كنم.

فرهاد آئیش در سریال شمس‌العماره
فرهاد آئیش در سریال شمس‌العماره

او در همین سال در سریالی به نام «نون و ریحون» هم به کارگردانی موتمن بازی کرد.

فرهاد آئیش در سریال نون و ریحون
فرهاد آئیش در سریال نون و ریحون

این آثار هرچند آثاری موفق نبودند، اما فرزاد موتمن مهم‌ترین کارگردانی است که فرهاد آئیش سابقه کار با او را دارد.
بازیگری در سینما و تلویزیون در آثار اغلب طنز، برای فرهاد آئیش ادامه پیدا کرد تا دیگر این بازیگر به‌عنوان بازیگر سریال‌ها و فیلم‌های طنز در ذهن تماشاگران ایرانی ثبت شود.

در میان این نقش‌ها، آئیش در سال 91 ، در فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده بازی کرد، فیلمی با مضمون ملتهب تجاوز به کودکان که مورد توجه جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

او در همین سال در سریال تاریخی «کلاه پهلوی» بازی کرد و پس از آن با بازی در سریال «همه خانواده من» به کارگردانی داریوش فرهنگ، یکی از معدود سال‌های دور از نقش‌های طنزش را گذراند.

فرهاد آئیش در سریال همه خانواده من
فرهاد آئیش در سریال همه خانواده من

آئیش در سال 92 در سریال «باغ سرهنگ» به کارگردانی فلورا سام و در نقش سرهنگ بازی کرد و در سال 93 یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در نقش یک روحانی تجربه کرد.

نکات خواندنی زندگی الیزابت اولسن Elizabeth Olsen از کودکی تا به امروز
فرهاد آئیش در باغ سرهنگ
فرهاد آئیش در باغ سرهنگ

او درباره بازی در سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی می‌گوید: «این نقش مرا درگیر یک طوفان روحی و روانی کرد، چون باید آن را در خودم پیدا می‌کردم و این کار ساده‌ای نبود. باید نقش یک انسان والا و فرهیخته را بازی می‌کردم. حتی خوابی دیدم که نماد احساس گناه من از بازی در نقش یک روحانی بود.»

هنرنمایی فرهاد آئیش در سریال پرده نشین
هنرنمایی فرهاد آئیش در سریال پرده نشین

فیلم‌های «آیینه شمعدون»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «یک دزدی عاشقانه»؛ و سری‌های اول و دوم سریال «دیوار به دیوار»، از دیگر نقش‌آفرینی‌های قابل ذکر فرهاد آئیش هستند.

فرهاد آئیش در دیوار به دیوار
فرهاد آئیش در دیوار به دیوار

آخرین فعالیت هنری فرهاد آئیش در سینما در فیلم خائن کشی و در تلویزیون با سریال برف بی صدا می‌بارد در زمستان 1400 است.

فرهاد آئیش در برف بی صدا می بارد
فرهاد آئیش در برف بی صدا می بارد

 

فرهاد آئیش که در فیلم «خائن کشی»، در نقش دکتر مصدق بازی کرده است، می‌گوید اگرچه خودش را چون مسعود کیمیایی، مصدقی نمی‌داند، ولی این شخصیت تاریخی را یکی از شریف‌ترین سیاستمدارهای ایرانی می‌داند و برای همین، او را دوست دارد
فرهاد آئیش در نقش مصدق در «خائن‌کشی»
فرهاد آئیش در نقش مصدق در «خائن‌کشی»

لیست آثار هنری فرهاد آئیش

در ادامه بیوگرافی فرهاد آئیش بازیگر خوب بد جلف باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

تئاترهای فرهاد آئیش

نامبازیگرکارگرداننویسندهسالناجراتوضیحات
چمدانآریآریآریتئاتر شهرزمستان ۱۳۹۴
بهار ۱۳۹۵
اقتباس از کوبو آبه
سقراطآریحمیدرضا نعیمیحمیدرضا نعیمیتالار وحدتپاییز و زمستان ۱۳۹۲
بهار ۱۳۹۳
بهار ۱۳۹۴
تابستان ۱۳۹۵
درپروازهای خروجی
بود که گم شد ریحانه
(ویدیویی)
آریمهدی مشهورمهدی مشهورمرکز تئاتر دوسلدورفپائیز ۹۴
هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورکآریآریآریتئاتر شهرپائیز ۹۱به همراه علی نصیریان
کلمه، سکوت، کلمه
(ویدیویی)
آریمائده طهماسبیدیوید آیوزتماشاخانه ایرانشهرتابستان و پاییز ۱۳۹۱
کرگدنآریآریاوژن یونسکوتئاتر شهرزمستان ۱۳۸۷
پنجره‌هاآریآریآریپاییز ۱۳۸۴
آیا شما خانمی با مانتوی آبی دیده‌اید؟آریرحیم نوروزیرحیم نوروزیبهار ۱۳۸۴
شام آخرآریآریآریتئاتر شهرپاییز ۱۳۸۰
پاییز ۱۳۷۹
شام اولآریآریآریپاییز ۱۳۸۰اقتباسی از «آوازه‌خوان طاس» نوشتهٔ اوژن یونسکو
هنرآریداوود رشیدییاسمینا رضاتابستان ۱۳۸۰
تقصیر و ۳۲ دقیقه از ماجراآریآریآریتابستان ۱۳۷۹
دختر گلفروشآریپروانه مژدهزمستان ۱۳۷۸
یک رابطه سادهآریآریآریتابستان ۱۳۷۸
گزارش به آکادمیآریمائده طهماسبیتابستان ۱۳۷۸
شب روی سنگفرش خیسآریهادی مرزبانزمستان۱۳۷۷
هفت شب با مهمانی ناخواندهآریآریآریپاییز ۱۳۷۳
چمدانآریآریتابستان ۱۳۷۱
پوشش بهناز جعفری در جشنواره کن

نمایشنامه‌خوانی فرهاد آئیش

نامبازیگرکارگرداننویسندهاجرا
پارسیفالآریمائده طهماسبیتانکر دورستپاییز ۱۳۸۲
صندوقآریآریکوبو آبهتابستان ۱۳۸۰

آثار سینمایی فرهاد آئیش

سالنامکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰خائن کشیمسعود کیمیایی
۱۳۹۹شهر گربه‌هاسید جواد هاشمی
۱۳۹۹گیج گاهعادل تبریزی
۱۳۹۸خوب، بد، جلف ۲:ارتش سریپیمان قاسم‌خانی
۱۳۹۷غلامرضا تختیبهرام توکلی
۱۳۹۵کاناپهکیانوش عیاری
۱۳۹۴پنجاه کیلو آلبالومانی حقیقی
۱۳۹۴یک دزدی عاشقانهامیرشهاب رضویان
۱۳۹۱آینه شمعدونبهرام بهرامیان
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنندپوران درخشنده
۱۳۹۰چککاظم راست‌گفتار
یک عاشقانه سادهسامان مقدم
۱۳۸۹پرینازبهرام بهرامیان
دیو و دلبروحید نیکخواه آزاد
۱۳۸۸پوپک و مش ماشااللهفرزاد مؤتمن
۱۳۸۷زندگی با چشمان بستهرسول صدرعاملی
۱۳۸۵در شهر خبری نیست، هستسیدرضا خطیبی
نصف مال من، نصف مال تووحید نیکخواه‌آزاد
خواستگار محترمداوود موثقی
عاشقافشین شرکتبازیگردان
۱۳۸۲شکلاتافشین شرکت
مکسسامان مقدم
۱۳۸۱عروس خوش‌قدمکاظم راست‌گفتار
عطشسامان مقدمبازیگردان
۱۳۸۰سیندرلابیژن بیرنگ
عزیزم من کوک نیستممحمدرضا هنرمند
نورامحمود شولیزاده
۱۳۷۹شب‌های تهرانداریوش فرهنگ

آثار تلویزیونی فرهاد آئیش

سالنامبازیگرکارگرداننویسندهتوضیحات
۱۴۰۰برف بی صدا می‌باردآریپوریا آذربایجانیمسعود بهبهانی نیادر نقش عطا شکیبا
۱۳۹۹خوب، بد، جلف: رادیواکتیوآریمحسن چگینیپیمان قاسم خانی – امیرمهدی ژولهدر نقش (دکتر مدنی)
۱۳۹۷نهنگ آبیآریفریدون جیرانی
۱۳۹۷خندوانهآریرامبد جوانبه عنوان داور در مسابقه خنداننده شو حضور داشت.
۱۳۹۷دیوار به دیوار ۲آریسامان مقدم
۱۳۹۶دیواربه‌دیوارآریسامان مقدمدر نقش «سرهنگ دلپاک» – برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم
۱۳۹۶گاراژ ۸۸۸آریسام کلانتریتهیه‌کننده:سامان مقدم، برنامه اتومبیل رانی
۱۳۹۴آشوبآریکاظم راست گفتار
۱۳۹۳پرده‌نشینآریبهروز شعیبیدر نقش «حاج‌آقا شهیدی»
۱۳۹۲باغ سرهنگآریفلورا سامدر نقش «باغبان باغ سرهنگ»
۱۳۹۱–۱۳۹۲کلاه پهلویآریسید ضیاءالدین دریدر نقش «سرپاس مختاری»
همه خانواده منآریداریوش فرهنگدر نوروز ۱۳۹۲ پخش شد.
۱۳۹۱پژمانآریسروش صحتشبکه ۳
۱۳۹۰سه پنج دوآریحسین سهیلی‌زادهدر نقش «حشمت خان» / شبکه تهران
۱۳۸۹نون و ریحونآریفرزاد مؤتمنشبکه تهران
۱۳۸۸تله فیلم حق‌السکوتآریسعید سلطانیشبکه تهران
۱۳۸۸لطفاً دور نزنیممهدی مظلومیمشاور کارگردان
شمس‌العمارهآریسامان مقدمدر نقش «مش رحمت»
۱۳۸۷تله تئاتر «خرده جنایت‌های زن و شوهری»آرینویسنده: «اریک امانوئل اشمیت» / شبکه ۴
تله تئاتر «هنر»آریداوود رشیدیبر اساس نمایشنامه‌ای از «یاسمینا رضا»
۲۰ آذر ۱۳۸۷ از شبکه ۴ پخش شد.
تله فیلم «اتوبان»آریسجاد آوینیتهیه‌کننده: «کیومرث پوراحمد»
۱۳۸۷تله فیلم چشمهای تقریباً نگرانآریکیومرث پوراحمد
۱۳۸۷–۱۳۸۶تله فیلم «این خلوت تنهایی»آریسعید ابراهیمی‌فر
۱۳۸۶تله فیلم دیوونه خونهآریاردشیر افشین راد
۱۳۸۶تله تئاتر «خانواده تت»آریمائده طهماسبینویسنده: «ایشتوان ارکنی»
تله تئاتر «شام آخر»آریآریآری
تله فیلم «پریش»آریکاظم معصومی
۱۳۸۵کتاب‌فروشی هدهدآریمرضیه برومند
تله تئاتر «یغمای با شکوه خورشید»آریفرهاد مهندس‌پورنویسنده: «پیتر شفر»
۱۳۸۴تله تئاتر «ببر گرازدندان»آریهادی مرزباننویسنده: «فریتیش هوخ‌ولدر»
در سال ۱۳۸۵ از شبکه ۴ پخش شد.
۱۳۸۳–۱۳۸۴سقوطآریسعید اکبریانشبکه ۱
۱۳۸۳باجناغ‌هاآریآریآریشبکه تهران
۱۳۸۲بانکی‌هاآریمهدی مظلومیبازیگردان
شبکه ۲
تله تئاتر «نکراسف»آریمحمد رحمانیاندر نقش «نکراسف»
نویسنده: «ژان-پل سارتر»
۱۳۸۱بدون شرحبازیگر مهمانمهدی مظلومیبازیگردان
۱۳۸۰–۱۳۷۹داستان یک شهر ۲بازیگر مهماناصغر فرهادیشبکه تهران
۱۳۷۹–۱۳۷۸قطار ابدیآریرضا عطاران
بهروز بقایی
فرهاد آئیش
در نقش منوچهر
۱۳۷۷سلام کوچولوآریرضا ژیانگروه کودک و نوجوان شبکه ۱
نطر جالب گوهر خیراندیش در مورد نقش هایش
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا