اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ماجرای تغییر اسم آناهیتا نعمتی چه بود؟

در این بخش بیوگرافی آناهیتا نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی آناهیتا نعمتی که بیشتر او را با فیلم مسافر به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی آناهیتا نعمتی از بازیگران زن معروف و ماجرای طلاق از همسرش و کم کاری او . برای مطالعه بیوگرافی آناهیتا نعمتی با ما همراه باشید.

آناهیتا نعمتی متولد چه سالی است ؟

آناهیتا نعمتی زادهٔ  20 تیر 1356 در شاهرود است.

آناهیتا نعمتی مجرد است یا متاهل ؟

همسر سابق آناهیتا نعمتی ابوالفضل پورعرب است که سالهاست از او جدا شده است .

آناهیتا نعمتی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد ؟

آناهیتا نعمتی فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرد.

مدرک تحصیلی آناهیتا نعمتی چیست؟

آناهیتا نعمتی مدرک دیپلم تجربی دارد.

خلاصه بیوگرافی آناهیتا نعمتی

نام اصلیآناهیتا نعمتی
نام هنریآنا نعمتی
تاریخ تولد 20 تیر 1356
محل تولدشاهرود سمنان
قد167 سانتیمتر
تحصیلاتدیپلم رشته تجربی
زمینه فعالیتتئاتر، سینما و تلویزیون
سالهای فعالیتاز ۱۳۷۷ تا کنون
همسر ابوالفضل پورعرب (همسر سابق)
فرزندرایکا پور عرب

بیوگرافی آناهیتا نعمتی

بیوگرافی آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی از بازیگران نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران است، نعمتی با توجه به نقش‌های متعدد و ویژگی‌های ظاهری خاصش، چهره‌ای آشنا در میان مخاطبین ایرانی است. آناهیتا نعمتی که به دلیل شباهت نامش به یکی دیگر از بازیگران ایرانی_آناهیتا همتی_  از سال 85 با نام آنا نعمتی به کار حرفه‌ای‌اش ادامه می‌دهد، در طول دوران بازیگری‌اش با کارگردانان مطرحی مانند رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، سیروس الوند، فریدون جیرانی و تهمینه میلانی سابقه همکاری دارد.

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی معروف به آنا نعمتی آمده است : وی متولد 20 تیر 1356 در شاهرود سمنان ، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون است

کودکی آناهیتا نعمتی
کودکی آناهیتا نعمتی

تحصیلات آناهیتا نعمتی

در ادامه بیوگرافی آناهیتا نعمتی میخوانیم: او دارای مدرک دیپلم در رشته تجربی است و با اینکه دانشگاه هنرهای دراماتیک نوشهر قبول شده بود بخاطر مسافت زیاد نرفت و غیر از حضور در کلاس‌های بازیگری در ایران و آمریکا، تحصیلات آکادمیک هنری ندارد.

در دوران مدرسه بسیار شیطان و در عین حال خیلی هم درسخوان بود بدترین نمره ای که در دوران مدرسه گرفته را هرگز فراموش نمی کند ، نمره یک در فیزیک! البته این نمره بخاطر شیطنت های زیادش بود که خون دبیر فیزیک را بجوش آورده بود.

قد آناهیتا نعمتی

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی آمده است قد او 167 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده آناهیتا نعمتی

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی درباره ی خانواده اش آمده است: یک خواهر و یک برادر دارم و پدر و مادرم هر دو فرهنگی بازنشسته هستند ، حتی مادربزرگم در حوزه فرهنگ نیز فعالیت هایی داشته است

عروس فاطمه گودرزی باردار شد

من در چنین فضایی بزرگ شدم ، فضایی که پدرم مرا به سمت کارهای نقاشی و خطاطی و ورزش هل می داد ولی خودم علاقه زیادی به موسیقی داشتم.موسیقی های مختلف و به خصوص موسیقی های شرقی.

بعد از کنکور و قبولی در رشته هنرهای دراماتیک که نرفتم ، مسیر تازه ای در بازیگری پیدا و سعی کردم آنرا ادامه بدهم

آناهیتا نعمتی و پدر و مادرش

آناهیتا نعمتی و خواهر و برادرش
آناهیتا نعمتی و خواهر و برادرش

وضعیت تاهل و ازدواج آناهیتا نعمتی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی آناهیتا نعمتی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

آنا نعمتی همسر سابق یکی از ستاره‌های بازیگری دهه هفتاد سینمای ایران، یعنی ابوالفضل پورعرب بوده است، که زندگی مشترکشان حواشی زیادی برای آن‌ها به همراه داشته و نهایتاً منتج به طلاق شده است، هرچند او در همه مصاحبه‌هایش با احترام از پورعرب یاد می‌کند؛ اما درباره تأثیرات ازدواجش با این ستاره مطرح سینما می‌گوید: « اگر ازدواج نمی‌کردم قطعاً مسیر دیگری را پیش می‌گرفتم و حتماً بیشتر پیشرفت می‌کردم، در آن دوران ( او در سال 79 با ابوالفضل پور عرب ازدواج کرده است ) پیشنهادهای خیلی خوبی از فیلم‌سازان مطرح داشتم؛ اما همسرم دوست نداشتند که من به بازیگری ادامه دهم. در سال‌های زندگی با آقای پورعرب، فقط در سریال «مسافر» بازی کردم که خود ایشان هم در آن حضور داشتند.»

آناهیتا نعمتی در سال 1379 وقتی 23 ساله بود با ابوالفضل پور عرب سوپراستار 39 ساله سینما که تجربه دو ازدواج ناموفق داشت ازدواج کرد

آناهیتا نعمتی و ابوالفضل پورعرب

این زوج در حالی 16 سال اختلاف سنی داشتند که در سال 80 صاحب فرزند دختری بنام رایکا شدند اما بعد از آن این زندگی به مشکل خورد و همنطور که گفتیم از هم جدا شدند

طلاق آناهیتا نعمتی از ابوالفضل پور عرب

رابطه آناهیتا نعمتی با دخترش رایکا

رایکا انگیزه زندگی ، کار کردن ، موفقیت ، پیشرفت و ساختن من است ، بسیار دختر باهوشی است و منتقد کارهای من هم می باشد

یکی از دلایلی که بعضی از فیلم ‌ها را بازی نکردم رایکا بود چند تا از کارهای من را دید و گفت خجالت نمی ‌کشی اینها را بازی کرده ‌ای ؟ این چه بازی است (خنده)

ولی خیلی جاها آمده و تئاترهایم را دیده و تشویقم هم کرده. خیلی بیشتر از سن اش می فهمد.

آناهیتا نعمتی و دخترش

کاش زودتر مادر می شدم

حیلی خوشحال که دختر رایکا را دارم و خوشحال که با سن و سال کم او را به دنیا آوردم چون الان خیلی با هم دوست هستیم

دلیل حذف سارا و نیکا از پایتخت 7 چیست؟

همیشه به خودم می گویم ای کاش او را در 17 – 18 سالگی به دنیا می آوردم

علایق و حقایقی درباره آناهیتا نعمتی

در ادامه بیوگرافی آناهیتا نعمتی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه آناهیتا نعمتی به ورزش

در ادامه بیوگرافی آناهیتا نعمتی میگوید: از کودکی همه اش در حیاط و کوچه بودیم و ورزش می کردیم. دوچرخه سواری و والیبال حتی فوتبال! الان رایکا را هم سعی می کنم همین گونه تربیت کنم.
چند رشته همزمان البته نه به صورت تخصصی که حرفه اش بشود. از کودکی دوست داشتم ورزش های مختلف را در حد بلد بودن یاد بگیرم. بعد از فیلم «هدف اصلی» رفتم کیک بوکسینگ کار کردم و دوره ای هم در رالی شرکت می کردم که بدلیل عدم ایمنی پیست و هزینه های بالای آن دیگر ادامه ندادم

آناهیتا نعمتی در کلاس های هالیوود

بله ، بعد از فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» حالم زیاد مساعد نبود و 3-2 ماهی سفری داشتم به آمریکا؛ هم سفر شخصی بود و هم شرکت در فستیوال فیلم نور که برای فیلم های ایرانی است و من به جای آقای میهندوست که آن زمان مادرشان به رحمت خدا رفته بودند ، شرکت کردم و به کلاس های هالیوود اکتینگ استلا ادلر معرفی شدم.

اعتیاد آناهیتا نعمتی به مسافرت

به قول شاعر: بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی. سفر در ایران و خارج از ایران بسیار به شناخت آدم کمک می‌کند. مثلا شیراز، یزد، اصفهان و… از چند سال پیش و به خصوص از زمانی که دخترم رایکا بزرگ‌تر شد اعتیاد به سفر پیدا کردم. خوشبختانه الان کیفیت پرواز‌های داخلی هم بهتر شده و می‌توان همه جا رفت. کشور‌های مختلف هم همین‌طور. دیدن آدم‌های مختلف، شکل‌ها و قیافه‌های مختلفشان، فرهنگشان، سبک زندگی‌هایشان، تنوع غذاییشان و… همه این‌ها را بسیار دوست دارم. شاید در ایران دانستن چند زبان به درد آدم نخورد اما در اغلب کشور‌ها حداقل به سه زبان صحبت می‌کنند.

طراحی داخلیک

چند سالیست با تاسیس یک گروه طراح داخلی بنام آوارد گروپ با بچه های تحصیل کرده این رشته در زمینه دکوراسیون خانه و بیلدینگ های اداری مشغول هستیم

توجه به جذابیت نقش ها

در طول این سال ها به جز چند تجربه سعی کردم نقش هایی را بپذیرم که کاملا متفاوت از کارهای قبلی ام باشند و بازی کردن برای خودم هیجان انگیز و جالب باشد

فیلم تصور با بازی لیلا حاتمی به سینماها می آید

کار کردن آناهیتا نعمتی با کارگردان های جوان

نمی ‌خواهم بگویم فقط با کارگردانان جوان کار می ‌كنم اما کار کردن با جوان ‌ها از این منظر برایم بسیار جذاب است که بسیار پرانرژی و پر از ایده ‌های بکر هستند به همین خاطر از کار کردن با جوان ‌ها لذت می ‌برم

زبان فرانسه و انگلیسی

یک مدت زبان فرانسه را به خاطر فیلمی شروع کردم اما چون فیلم لغو شد رهایش کردم  ، واقعا هم یادگیری این زبان سخت بود

زبان انگلیسی را هم دست و پا شکسته در حدی که امور روزمره ‌ام در سفر بگذرد ، متاسفانه نتوانستم زبان را کامل فرا بگیرم

شروع فعالیت هنری آناهیتا نعمتی از کلاس تا سینما

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی آمده است : او در سال 1375 وقتی 19 ساله بود قید تحصیل در دانشگاه را زد و به کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان رفت و با نمایش تئاتر «تنبور نوازان» به کارگردانی هادی مرزبان، در سال 72 کار هنری را آغاز کرد.

او بازیگری را در تئاتر و همچنین فیلم‌های کوتاه ادامه داد. آنا نعمتی در نمایش‌های زیادی ازجمله «چنگیز خان» به کارگردانی چیستا یثربی، «مرغ سحر» به کارگردانی احمد آسود و «سیزده» به کارگردانی روزبه سجادی حسینی بازی کرده است.

بازیگری در مقابل دوربین از سال 74 و با حضور نعمتی در سریال محبوب «دبیرستان خضراء» به کارگردانی اکبر خواجویی برای او آغاز می‌شود.

آنا نعمتی در سال 77 اولین تجربه سینمایی‌اش را می‌گذراند و در فیلم «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور حضور می‌یابد؛ البته قبل از این فیلم، او در فیلم «افسانه طلایی» به کارگردانی خسرو شجاعی بازی کرده است که هیچگاه به نمایش گذاشته نشد.

آناهیتا نعمتی در فیلم هیوا
آناهیتا نعمتی در فیلم هیوا

بعد از «هیوا» بازی آنا نعمتی در سینما ادامه پیدا کرد و این‌بار و در سال 78، او در فیلم «دلباخته» به کارگردانی خسرو معصومی بازی کرد و در سال 79 آناهیتا نعمتی در فیلم «زندانی 707» به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی ایفای نقش کرد.

آناهیتا نعمتی در فیلم دلباخته
آناهیتا نعمتی در فیلم دلباخته

شهرت آناهیتا نعمتی با تلویزیون

آنا نعمتی که قبل از سال 79 در دو سریال نه چندان مهم «همراز» و «سایه آفتاب» حضور پیدا کرده بود، در این سال در سریال «مسافر» ساخته سیروس مقدم بازی کرد و با بازی در کنار همسرش در نقش افسانه، به شدت دیده شد و مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

ابوالفضل پورعرب و آناهیتا نعمتی در سریال همراز
ابوالفضل پورعرب و آناهیتا نعمتی در سریال همراز

نعمتی در سال‌های 80 و 82 دو سریال دیگر را هم تجربه کرد و در دو سریال «کریم‌ خان» و «پول کثیف» حضور یافت.

از ثروت مهران مدیری چه میدانید؟

آنا نعمتی در سال 83 بازی در سینما را از سر گرفت و در فیلم سینمایی «انتخاب» ساخته تورج معصومی ایفای نقش کرد.
فیلم سینمایی «شغال» اثر اصغر نصیری در سال 84 فیلم بعدی نعمتی بود و پس از آن آنا نعمتی یکی از خاص‌ترین نقش‌هایش را تجربه کرد و در فیلم «پروین» به کارگردانی مرتضی هرندی، نقش پروین اعتصامی_شاعر شهیر معاصر_ را بازی کرد.

«پارک وی»؛ سکوی پرتاب آناهیتا نعمتی

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی آمده است: در سال 85 آنا نعمتی در فیلم «سوغات فرنگ» ساخته کامران قدکچیان و سریال «خسته دلان» به کارگردانی سیروس الوند بازی کرد تا نوبت به فیلم «پارک وی» برسد.

آناهیتا نعمتی و امین تارخ در سریال خسته دلان
آناهیتا نعمتی و امین تارخ در سریال خسته دلان

آناهیتا نعمتی با بازی در فیلم «پارک وی» به کارگردانی فریدون جیرانی بیش از پیش مورد توجه مخاطبین و کارگردان‌های سینمای ایران قرار گرفت تا با بازی در فیلم‌های بعدی، به‌واسطه بازی در این فیلم متفاوت در ژانر وحشت، در مسیر ستاره شدن قدم بردارد. او نام خود را از این سال به بعد به آنا نعمتی تغییر داد تا دوره جدید بازیگری‌اش را با نامی جدید آغاز کند.

آناهیتا نعمتی در فیلم پارک وی

نعمتی در سال 86 برای فیلم «دو زن» در مقابل دوربین قرار گرفت و بعد از آن در فیلم «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا حضور یافت تا همکاری با کارگردان بزرگ دیگری را تجربه کند.

آناهیتا نعمتی در قامت یک ستاره

پس از آن‌که آنا نعمتی به چهره‌ای آشنا برای مخاطبین و فیلم‌سازان سینمای ایران تبدیل شد، با بازی در فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان، مورد توجه دوران بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر هم قرار گرفت و کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

آناهیتا نعمتی در فیلم آل
آناهیتا نعمتی در فیلم آل

آنا نعمتی در سال 89 در فیلم «یکی از ما دو نفر» تهمینه میلانی بازی کرد و بعد از آن با بازی در فیلم «برف روی شیروانی» باز هم مورد توجه داوران جشنواره فیلم فجر قرار گرفت و برای دومین سال متوالی کاندید جایزه سیمرغ شد.نعمتی همچنین در این سال در فیلم «در امتداد شب» به کارگردانی علی عطشانی بازی کرد.

شهاب حسینی و آناهیتا نعمتی در فیلم برف روی شیروانی داغ
شهاب حسینی و آناهیتا نعمتی در فیلم برف روی شیروانی داغ

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی جالب است بدانید سال 89 برای آنا نعمتی پرکارترین سال تمام دوران بازیگری‌اش بود. او در این سال در فیلم‌های سینمایی «پایان دوم» و «پنهان» نیز ایفای نقش کرد.

آناهیتا نعمتی و زیبا بروفه در فیلم پایان دوم
آناهیتا نعمتی و زیبا بروفه در فیلم پایان دوم

او سال بعد هم کاندید جایزه سیمرغ شد، اما باز هم موفق به دریافت آن نشد، او این‌بار با فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، به جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن نزدیک شد. او بعد از بازی در این فیلم به آمریکا سفر کرد و پس از حضور در دوره بازیگری «هالیوود اکتینگ»، از آمریکا مدرک بازیگری گرفت.

معرفی سریال رژیم(The Regime) | هنرنمایی تلویزیونی کیت وینسلت
آناهیتا نعمتی ، شهاب حسینی و یکتا ناصر در فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه
آناهیتا نعمتی در فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی مبخوانیم: در سال 91 به گروه بازیگران سریال مطرح «کلاه پهلوی» ملحق شد و در این سریال تاریخی به کارگردانی ضیاءالدین دری بازی کرد.

آناهیتا نعمتی و گوهر خیر اندیش در سریال کلاه پهلوی
آناهیتا نعمتی و گوهر خیر اندیش در سریال کلاه پهلوی

در بیوگرافی آناهیتا نعمتی جالب است بدانید او در سال 92 برای بازی در فیلم «انارهای نارس» ساخته مجیدرضا مصطفوی، برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن حافظ شد؛ او همچنین برای بازی در این فیلم، برای چهارمین بار کاندید جایزه سیمرغ بهترین بازیگر زن شد.

آنا نعمتی در فیلم انارهای نارس
آنا نعمتی در فیلم انارهای نارس

از دیگر تجربه‌های بازیگری آناهیتا نعمتی که علاوه بر بازیگری در زمینه‌های مزون لباس و طراحی دکور فعالیت دارد می‌توان به فیلم‌های سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی، «ماحی» به کارگردانی داوود حیام و «آپاندیس»، و سریال «جاده قدیم» اشاره کرد.

مهران احمدی و آناهیتا نعمتی در فیلم ماحی
مهران احمدی و آناهیتا نعمتی در فیلم ماحی
امیرعلی دانایی و آناهیتا نعمتی در فیلم آپاندیس
امیرعلی دانایی و آناهیتا نعمتی در فیلم آپاندیس
آناهیتا نعمتی در سریال جاده قدیم
آناهیتا نعمتی در سریال جاده قدیم

شما در حال مطالعه بیوگرافی آناهیتا نعمتی در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مصاحبه ی خواندنی با آناهیتا نعمتی

اوایل فعالیت تان، آناهیتا نعمتی بودید چه شد که اسمتان را به آنا تغییر دادید؟ این امر قبل از انقلاب خیلی باب بود اما بعد از انقلاب کمتر این اتفاق میافتد.
دلیلش تشابه اسمی با خانم آناهیتا همتی بود که قبل از من و در سال ۱۳۷۲ وارد این عرصه شده بود، در حالی که من سال ۷۶ وارد سینما شدم. خب خانم همتی قدیمیتر از من بود. اسمشان هم جا افتاده بود و شناخته شده بودند. سه – چهار سال اولی که وارد این عرصه شدم، اغلب مصاحبه هایی که از من چاپ میشد، اطلاعات غلط داشت! در حقیقت اطلاعات خانم همتی جای من نوشته میشد! از سال تولد بگیرید تا اطلاعات فیلمها و سریالها. و همینطور عکس! حتی گاهی در تیتراژها هم این اشتباه پیش می آمد. به همین خاطر احساس کردم که باید یک تفاوتی ایجاد شود. از فیلم «پارک وی» به بعد بود که تصمیم گرفتم اسمم را به آنا تغییر دهم.
 
پس خانواده و دوستانتان همچنان آناهیتا خطابتان میکنند؟
بله. آناهیتا صدایم میکنند.
خانواده‌تان مخالفتی با بازیگریتان نداشتند؟

نه، پدر و مادرم خیلی حمایت و تشویقم کردند و خیلی خوشحال بودند. حتی تابلویی را که آقای ملاقلی‌پور برایم امضا کردند به خوبی نگه داشتیم.

کنار امضایشان، نکته یا یادداشتی هم نوشتند؟

سریال درمانگر؛ روانپزشکی که کارآگاه می‌شود!

بله… نوشتند که: «من قول می‌دهم 5 سال آینده آناهیتا نعمتیجزو 5 بازیگر زن اول ایران خواهد بود.» و امضاء و تاریخی که به یادگار برایم گذاشتند. البته بعد از هیوا و دو فیلم دیگری که بازی کردم، 4- 3 سالی بازیگری را به دلیل ازدواج و به دنیا آمدن فرزندم کنار گذاشتم و آن چیزی که ایشان گفت محقق نشد تا اینکه مجدد به طور جدی با «پارک‌وی» شروعی دوباره داشتم.

البته سریال مسافر هم خیلی با استقبال مواجه شد.
سریال مسافر را بعد از سه فیلم سینمایی اولم هیوا، دلباخته و زندانی ۷۰۷ کار کردم. بعد از زندانی ۷۰۷ ازدواج کردم و بلافاصله سریال مسافر را بازی کردم و دیگر کار نکردم. زمانی که کار نمیکردم این سریال پخش شد و با استقبال ۹۸ درصدی بیننده ها مواجه شد. طوری که رسانه ها میگفتند پنجشنبه ها و زمان پخش این سریال، ترافیک خیابانها کم میشود.
چرا بعد از مسافر، چند سالی کار نکردید؟

به دلیل به دنیا آمدن دخترم رایکا و زندگی خانوادگی. می ‌خواستم خودم بالای سر رایکاباشم تا او بزرگ‌تر شود و به نقطه ‌ای برسد که از عهده ‌ یک‌سری از کار‌هایش بربیاید.

پس این تصور اشتباهی است که می ‌گویند شما به دلیل ازدواجتان خیلی شناخته شدید؟

دقیقا. خیلی‌ها ادعا کردند کهآناهیتا نعمتیبعد از ازدواجش هنرپیشه شد ولی خب، اصلا این‌گونه نبود. من کار می‌کردم و پیشنهاد‌های خوبی داشتم و حتی فرصت همکاری با چند کارگردان مشهور را هم از دست دادم. دقیقا زمانی که ازدواج کردم دیگر کار نکردم.

در آن برهه‌ای که مشکلاتی بر سر زندگی شخصی‌تان پیش آمد و از همسرتان جدا شدید، آن اتفاقات به زندگی حرفه‌ای شما آسیب زدند؟ در حقیقت اگر آن اتفاق‌ها نمی‌افتاد الان خودتان را جلو‌تر می‌دیدید یا این‌که فرقی نمی‌کرد؟

من اگر ازدواج نمی‌کردم الان قطعا مسیر دیگری را در کارم پیش می‌گرفتم. صددرصد پیشرفت می‌کردم چون پیشنهادات خیلی خوبی از کارگردان‌های خوب داشتم، ولی خب آن زمان همسرم دوست نداشت من کار کنم. تنها کاری که فقط در همان اوایل ازدواج انجام دادم سریال مسافر بود که خود ایشان هم حضور داشتند.

یک مقدار اطلاعات غلط در مورد شما در ویکی پدیا و دیگر منابع اینترنتی وجود دارد. مثلا اینکه در سال ۷۲ و با بازی در نمایشی از آقای مرزبان وارد عرصه ‌ی نمایش شدید یا اولین فیلمتان، یک فیلم به نمایش درنیامده است یا در فیلم کوتاهی از آقای مخملباف شرکت داشتید. کمی در مورد این اشتباهات توضیح می ‌دهد.
بله… متاسفانه این اشتباهات وجود دارد. این اطلاعاتی که گفتید هم مربوط به خانم همتی است که امیدوارم در منابعی که گفتید تصحیح شوند. حتی گاهی سال تولد من را ۱۳۵۲ می ‌زنند که باز هم اشتباه است آنقدر که گاهی می ‌پرسند چرا آناهیتا نعمتی پیر نمی ‌شود؟!! (می ‌خندد) در حالی که من تیرماه ۵۶ به دنیا آمده ‌ام.
در ۲۶ سالگی نقش چند سال بزرگتر از خودم را در پارک ‌وی بازی کرده ‌ام، در زن دوم اجازه دادم که پیرترم کنند و فیلم ‌هایی مثل شیش و بش که در سن و سال خودم بازی کردم اغلب تعجب کردند که چرا نقش از سن خودم پایین ‌تر است! الان هم در فیلم ‌های آخرم با گریم ‌های سنگین حاضر شده ‌ام یا در یکی می ‌خواد باهات حرف بزنه که ۸-۷ کیلو اضافه وزن پیدا کردم، برای اینکه بتوانند گریم خوبی روی صورتم اجرا کنند و از این قبیل مسائل.
اولین بار که جلوی دوربین رفتید و اولین بار که پا روی صحنه ‌ی تئاتر گذاشتید چه حسی داشتید؟
اولین بار که روی صحنه ‌ی تئاتر رفتم مثل یک سقوط آزاد بود! آن هم در سالن چهار سو، در جشنواره تئاتر فجر با آن ازدحام جمعیت، خانم ثمینی، زمانی که می ‌خواستم از پشت صحنه به روی صحنه بیایم. وقتی جمعیت را از پشت پرده دیدم، ناخودآگاه دیگر نتوانستم قدم بردارم. چند بار بلند شدم و نشستم و نفس عمیق کشیدم اما باز هم نشد و دیگر نتوانستم بلند شوم. به قول معروف کُپ کرده بودم. نور صحنه هم داشت می ‌آمد.
به هر حال با کمک دوستان و عوامل بلند شدم و زمانی که می ‌خواستم وارد صحنه شوم احساس یک سقوط آزاد را داشتم. انگار پاهایم روی زمین نبود و هیچ استقامتی نداشتم. وقتی قدم برمی ‌داشتم، خدا خدا می ‌کردم که بتونم استقامتم را حفظ و ضربان قلبم را کنترل کنم تا بتوانم شروع کنم به دیالوگ گفتن. خیلی حس عجیبی بود! هر طور بود توانستم به خودم مسلط بشوم و روی صحنه حاضر شوم. ولی برای سینما، آنقدر سخت نبود و راحت با دوربین و… کنار آمدم. یادم می ‌آید وقتی اولین بار که دوربین را گذاشتند و من قرار بود در یک پلانی از هیوا حاضر شوم، باید یک ری ‌اکشن می ‌دادم به یک پایی که از قبر درآمده بود.
آقای ملاقلی ‌پور جلوی من نشست و دستش را جلو آورد و گفت: «دست من را می ‌بینی، فکر کن همین پایی ست که بعد از سال ‌ها از قبر بیرون کشیده ‌اند؟ چه حسی نسبت به آن داری؟ ری اکشنت به آن چیست؟ خب، من تصور می ‌کردم که الان خیلی باید چندشم بشود و حالم بد. صورتم را به هم ریختم و خلاصه یک ری ‌ ‌اکشن دادم. آتیلا پسیانی سریع آمد و گفت: «نه، نه… اصلا اینطوری نیست. دارند از تو کلوزآپ می ‌گیرند و لازم نیست اووراکت بکنی و…»
توضیحاتی از این قبیل داد و تاکید کرد که باید یک برداشت این پلان را بازی کنی. با اینکه کم سن و سال بودم اما خیلی ساپورتم می ‌کردند. نمی ‌گذاشتند بترسم. همه در پشت صحنه به من امیدواری می ‌دادند. انرژی می ‌دادند. درهر حال، راهنمایی ‌های درست آقای پسیانی باعث شد راحت ‌تر باشم و از پس نقش بربیایم. با یک برداشت اجرا کردم و بعد همه دست زدند و تشویقم کردند. از آنجا به بعد بود که شور و شوقی درونم ایجاد شد و همش می ‌گفتم پس کی نوبت من می ‌شود (می ‌خندد) خلاصه سعی کردم حرفه ‌ای باشم، حرفه ‌ای برخورد کنم، همیشه اخلاق را مدنظر بگیرم. در سینمای ایران و درکارم همیشه مدیون هیوا و عوامل حرفه ‌ای آن هستم.
تلاش ‌های شخصی هم داشتید برای ارتقاء سطح بازیگری ‌تان؟ گویا در کلاس ‌های بازیگری در آمریکا شرکت داشتید؟
بله، بعد از فیلم «یکی می ‌خواد باهات حرف بزنه» حالم زیاد مساعد نبود و ۳-۲ ماهی سفری داشتم به آمریکا؛ هم سفر شخصی بود و هم شرکت در فستیوال فیلم نور که برای فیلم ‌های ایرانی است و من به جای آقای میهندوست که آن زمان مادرشان به رحمت خدا رفته بودند، شرکت کردم و به کلاس ‌های هالیوود اکتینگ استلا ادلر معرفی شدم.
یک شیوه ‌ی بازیگری متفاوت که با آنچه در ایران آموخته بودم کاملا فرق می ‌کرد. گرچه در ایران باز هم آنچه را آموخته ‌ای نمی ‌توانی کامل به نمایش بگذاری. به دلیل محدودیت ‌هایی که برای یک زن بازیگر وجود دارد. استاد ادلر نقطه ‌ی مقابل شیوه ‌ی استانیسلاوسکی است که با آقای سمندریان کار می ‌کردیم. در کل باید بگویم خیلی دنیای متفاوتی دارد. نکته اینجاست که اگر بتوانی از هر دو شیوه ‌ی بازیگری بهره ببری، موفق خواهی شد.

شما در حرفه‌های مختلف هنری دستی بر آتش دارید. از مزون لباس گرفته تا طراحی دکوراسیون و دیزاین. این کار‌ها را برای درآمد‌زایی انجام می‌دهید یا علاقه شخصی؟

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او

نمی‌شود گفت درآمدزایی، چرا که مثلا در دکوراسیون با تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده داخل و خارج کار می‌کنم و به نوعی در کنار آن‌ها هستم. خب، حرفه اصلی من هم نیست و تخصص‌های لازم را می‌خواهد و به واسطه سفارش‌هایی که می‌گیریم، کارها را تقسیم ‌بندی می‌کنیم و انجام می‌دهیم. در مورد مزون لباس عروس هم باید بگویم که الان به دلیل وقت کمی که دارم بیشتر کار‌ها را واگذار کرده‌ام، چرا که طرح‌ها و لباس‌ها از آن طرف می‌آمد و رسیدگی زیادی را می‌طلبد. در حال حاضر بیشتر تمرکزم را روی سینما گذاشته‌ام و امیدوارم آن اتفاق و آن نقشی را که دوست دارم برایم پیش بیاید، محقق بشود.

در وبسایت تان عکس با اتومبیل دارید.
بله، یک دوره ‌ای در رالی شرکت می ‌کردم که به دلیل عدم ایمنی در پیست دیگر ادامه ندادم. البته الان شنیدم که پیست را درست کرده ‌اند. ضمن اینکه هزینه ‌های بالایی داشت. آماده ‌سازی ماشین و تجهیز کردنش با خودت بود و باید می ‌رفتی اسپانسر جذب می ‌کردی.

هیجان ‌انگیزترین سفری که رفته ‌اید؟

سفر‌های هیجان انگیز زیادی داشته ‌ام اما… والت دیزنی خیلی خوب بود. هیجان ‌انگیز بود. طوری که از رایکا هم بیشتر هیجان داشتم.

معمولا سفر‌ها را تنهایی انجام می‌دهید یا با دوستان؟

هم تنهایی بوده و هم با رایکا. با دوستان کمتر ولی پیش آمده.

شغل بازیگری و این‌که دخترتان مجبور است تنها بماند اذیتتان نمی‌کند؟

تنها که نمی‌ماند. چون با پدر و مادرم زندگی می‌کنیم، همه خانواده با همیم.

لیست آثار هنری آناهیتا نعمتی

در ادامه بیوگرافی آناهیتا نعمتی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

شوک بزرگ ماجرای پسر ساعد سهیلی و گلوریا هاردی

آثار سینمایی آناهیتا نعمتی

عنوان فیلمکارگردانسال تولید
آپاندیسحسین نمازی۱۳۹۵
ماحیداود خیام۱۳۹۴
جاودانگیمهدی فرد قادری۱۳۹۴
متولد ۶۵مجید توکلی۱۳۹۳
عصر یخبندانمصطفی کیایی۱۳۹۳
انارهای نارسمجیدرضا مصطفوی۱۳۹۲
یکی می‌خواد باهات حرف بزنهمنوچهر هادی۱۳۹۰
پایان دومیعقوب غفاری۱۳۸۹
مهدی رحمانی۱۳۸۹
شیش و بشبهمن گودرزی۱۳۸۹
در امتداد شهرعلی عطشانی۱۳۸۹
برف روی شیروانی داغمحمدهادی کریمی۱۳۸۹
پرستوهای عاشقفریال بهزاد۱۳۸۹
یکی از ما دو نفرتهمینه میلانی۱۳۸۹
آلبهرام بهرامیان۱۳۸۸
برخورد خیلی نزدیکاسماعیل میهن دوست۱۳۸۷
دعوتابراهیم حاتمی‌کیا۱۳۸۷
زن دومسیروس الوند۱۳۸۶
پارک ویفریدون جیرانی۱۳۸۵
هدف اصلیقدرت‌الله صلح میرزایی۱۳۸۵
سوغات فرنگکامران قدکچیان۱۳۸۵
پروینمرتضی هرندی۱۳۸۴
شغال (فیلم)اصغر نصیری۱۳۸۴
انتخابتورج منصوری۱۳۸۳
زندانی ۷۰۷حبیب‌الله بهمنی۱۳۸۰
دلباختهخسرو معصومی۱۳۷۸
هیوارسول ملاقلی‌پور۱۳۷۷
آناهیتا نعمتی در برخورد خیلی نزدیک
آناهیتا نعمتی در برخورد خیلی نزدیک
آناهیتا نعمتی در فیلم زن دوم
آناهیتا نعمتی در فیلم زن دوم
حامد کمیلی و آناهیتا نعمتی در فیلم پرستوهای عاشق
حامد کمیلی و آناهیتا نعمتی در فیلم پرستوهای عاشق

مجموعه های تلویزیونی آناهیتا نعمتی

عنوان فیلمکارگردانسال تولید
جاده قدیمبهرام بهرامیان۱۳۹۴
کلاه پهلویسید ضیاءالدین دری۱۳۹۱
خسته‌دلانسیروس الوند۱۳۸۸
پول کثیفجواد افشار۱۳۸۲
کریم‌خان زندمحمدرضا ورزی۱۳۸۰–۱۳۷۹
مسافرسیروس مقدم۱۳۷۹
سایه آفتابمحمدرضا آهنج۱۳۸۲
همرازسامان مقدم۱۳۸۱ پاییز، ماه رمضان

فیلم کوتاه آناهیتا نعمتی

  • قضاوت
  • سکوت
  • بازتاب یک ذهن ناتمام
  • مثل همیشه

تئاترهای آناهیتا نعمتی

  • چنگیزخان (چیستا یثربی)
  • مرغ سحر (احمد آسوده)
  • سیزده (روزبه سجادی حسینی)
  • نمایشنامه خوانی «ماه در آب» (بهاره مشیری)

جوایز و افتخارات آناهیتا نعمتی

  • کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از جشن بزرگ دنیای تصویر برای فیلم «زن دوم»
  • کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «آل»
  • کاندیدای بهترین بازیگر زن برای فیلم «آل» از جشن دنیای تصویر
  • کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «برف روی شیروانی داغ»
  • کاندیدای بهترین بازیگر زن برای فیلم «برف روی شیروانی داغ» از دنیای تصویر
  • کاندیدای بهترین بازیگر زن برای فیلم «برف روی شیروانی داغ» از جشن منتقدین
  • کاندیدای بهترین بازیگر مکمل زن به انتخاب نویسندگان و منتقدین سایت سی نت برای بازی در فیلم «برخورد خیلی نزدیک»
  • کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «یکی میخواد باهات حرف بزنه» از سی امین جشنواره فیلم فجر
  • کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «انارهای نارس»
  • دریافت تندیس سینمایی حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم «انارهای نارس»
لیلا بلوکات؛ از بازیگری تا تاسیس خیریه و علت ازدواج نکردنش

صفحه اینستاگرام آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 1135 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی آناهیتا نعمتی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی آناهیتا نعمتی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی آناهیتا نعمتی، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام آناهیتا نعمتی @annanemati می باشد و 1میلیون و 700 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام آناهیتا نعمتی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا