اخبار بازیگرانبازیگران زن

بازیگران و ستارگان زن موفق متولد دهه 50 چه کسانی هستند؟

دنیای سینما و تلویزیون از سالهای ابتدایی فعالیت تا به امروز بازیگران زیادی را به خود دیده است اما برخی از هنرمندان با ایفای نقش هایی ماندگار موفق تر عمل کرده اند.از میان هنرمندان بازیگران زن دهه 50 که اغلب در دهه 70 وارد سینما شدند و خوش درخشیدند از چهره های پرطرفدار دنیای سینما هستند که نقش های ماندگاری را خلق کردند.

آرام جعفری متولد جه سالی است؟

آرام جعفری متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۹ است.

الهام حمیدی متولد چه سالی است؟

الهام حمیدی زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶ است.

بهاره رهنما متولد چه سالی است؟

بهاره رهنما متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۲ است.

سحر دولتشاهی متولد چه سالی است؟

سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ است.
بازیگران زن دهه 50

اگر مشتاقید که با موفق ترین بازیگران زن دهه 50 بیشتر آشنا شوید ادامه این مطلب از بازیگرنیوز را از دست ندهید.

نگاهی بر بازیگران زن دهه 50

آتیه جاوید

آتیه جاوید از بازیگران زن دهه 50 می باشد که همه ما او را در فیلم هایی همچون روزگار قریب، زوج یا فرد، دارکوب، اینجا بدون من و ستایش 2 دیده ایم. رقیه (آتیه) جاوید در سال 1355 متولد شده است و به عنوان یکی از پر تلاش ترین هنرمندان سینما و تلویزیون شناخته می شود

آتیه جاوید از بازیگران زن دهه 50

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی نقش داشته‌است و نخستین کار حرفه‌ای او، در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی بود. نخستین نقش سینمایی وی نیز در سال ۱۳۸۴، در فیلم چهارشنبه‌سوری از اصغر فرهادی بود. وی با بسیاری از کارگردان‌های سرشناس ایرانی همکاری داشته و در سریال‌هایی همچون کتاب‌فروشی هدهد، مسافران، نابرده رنج، توطئه فامیلی، عالیجناب، قلب یخی و ساخت ایران ۲ ایفای نقش کرده‌است.

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی بودند. سحر دولتشاهی در رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به تحصیل پرداخت. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود. حضور در صحنهٔ تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد. دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد. بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته‌است.

سحردولتشاهی از بازیگران زن دهه 50

آزاده صمدی

آزاده صمدی از بازیگران زن دهه 50 است.

او همسر هومن سیدی (بازیگر و کارگردان) است. صمدی با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بی‌پایان به شهرت رسید.

او پس از گذراندن دوره کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره، دوره کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) گذراند. در تئاتر «بی‌شیر و شکر» حمید امجد ایفای نقش کرد. سپس در تله‌تئاتر «دریاروندگان» محمد عاقبتی بازی و پس از مدتی برای بازی در سریال تلویزیونی «راه بی‌پایان» همایون اسعدیان انتخاب شد.

تیپ زیبای آزاده صمدی از بازیگران زن دهه 50 با لباس مشکی و زرد

آرام جعفری

آرام جعفری از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۹ در تهران) اهل ایران است. او با سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

آرام جعفری متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۹ در تهران است . او کار بازیگری را از اول دوره راهنمایی با مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما شروع کرده و در پانزده سالگی شاگرد حمید سمندریان بوده است و اولین کار تئاترش ( دایره گچی قفقازی ) را با او تجریه کرده است و تا به الان مشغول به کار است.

آرام جعفری مدرک کارشناسی ارشد در رشته نقاشی گرافیک و همچنین مدرک کارشناسی کارگردانی بازیگری را دارد. او در آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد که از همسر خود جدا شده است.

آرام جعفری از بازیگران زن دهه 50

آزیتا ترکاشوند

آزیتا ترکاشوند از بازیگران زن دهه 50 (زاده خرداد ۱۳۵۹ بروجرد) است. او در فیلم قلاده‌های طلا و مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نقش آفرینی کرده‌است.

آزیتا ترکاشوند در روز در خانواده ای نظامی به دنیا آمد.در کودکی به دلیل شغل پدر از بروجرد به تهران مهاجرت کردند.او در کودکی بسیار آرام بوده است به طوری که خود او می گوید:
دوران کودکی من تو خونه بسیار مظلوم، آروم و صبور، طوری که خانواده نگران بودن نکنه افسردگی دارم، بعد مدرسه اینقد شیطون بودم طوری که هفت زنگ پشت در کلاس بودم یا همیشه تو حیاط بودم یا از کلاس اخراج می شدم

او دوره های بازیگری را در آموزشگاه هنری زیر نظر رسول ملاقلی‌پور و رویا افشار طی کرد و کارش از روی صحنه با اتودهای نمایش شروع شد. در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم کار خود را در تلویزیون آغاز کرد.سپس با فیلم های ارتباط خانوادگی و فیلم فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت

تیپ مشکی آزیتا ترکاشوند از بازیگران زن دهه 50

الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد از بازیگران زن دهه 50 در سال 1351 در تهران متولد شد. او دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان، فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال 1371 میباشد.

پاوه‌نژاد دارای دیپلم علوم طبیعی از دبیرستان نوشیروان و کاردانی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ (خورشیدی) است. از سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد حرفه بازیگری شد و فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد. نخستین کار صحنه وی در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی اکبر زنجانپور با عنوان «ساحره سوزان» و نخستین بازی کار تصویری او در سال ۱۳۷۳ سریال همسران بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

معرفی فیلم ترسنا‌ک و فراطبیعی عمارت متروکه ۲۰۲۳

الهام پاوه نژاد از بازیگران زن دهه 50

الهام حمیدی

الهام حمیدی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶) است.او تحصیلاتش را در رشته حسابداری در دانشگاه آزاد رودهن به پایان رسانده و از همین دانشگاه لیسانس گرفته‌است. وی یک ترم به کلاس‌های بازیگری رفته‌است و همان کلاس‌ها بود که برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی انتخاب شد.در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک»، موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانه سینما گردید. از مجموعه‌های تلویزیونی که حمیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است؛ می‌توان از «مسافری از هند»، «زیر تیغ»، «آخرین دعوت»، «شوق پرواز» و «یوسف پیامبر» نام برد. او همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر «بچه‌های ابدی»، «ملک سلیمان» و «گهواره‌ای برای مادر» را در کارنامه هنری خود دارد. او در سیزدهم بهمن سال ۱۳۹۷، خبر ازدواجش را در اینستاگرام خود اعلام کرد.

الهام حمیدی از بازیگران زن دهه 50

الهام چرخنده

الهام چرخنده از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۴ تیر ۱۳۵۷ در کاشان) و مستندسازایرانی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد.

چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.

او و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود.

الهام چرخنده از بازیگران زن دهه 50

الیزابت امینی

الیزابت امینی یکی از بازیگران زن دهه 50 است که در اسفند ۱۳۵۴ در تهران متولد شده است. الیزابت امینی متولد ۲۹ اسفند ۱۳۵۴ در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران می‌باشد. وی تحصیلات خود را در رشته روان‌شناسی نیمه کاره رها کرده و به علت علاقه به حرفه بازیگری به مطالعه و تحصیل در این زمینه اقدام نمود.

الیزابت امینی دوره آموزش بازیگری را ابتدا در سال ۱۳۷۶ در آموزشگاه پویا شروع و به‌طور حرفه ای وارد کار تئاتر شده و با دو تأتر کودک به گروه تأتر بزرگسالان وارد شد، در سال ۱۳۷۹ و بخاطر بازی در فیلم خواب سفید دعوت به تست بازیگری شد که این فیلم آغازی برای شروع کار بازیگری خانم امینی شد.

تیپ مشکی الیزابت امینی از بازیگران زن دهه 50

آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۰ تیر ۱۳۵۴ در مشهد)، معروف به آنا نعمتی است.

آناهیتا نعمتی، بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. وی، پس از گذراندن دوره بازیگری، زیر نظر حمید سمندریان، برای اولین بار، در نقش کوتاهی در فیلم «هیوا» (رسول ملاقلی‌پور، ۱۳۷۵) ظاهر شد. اما با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار «مسافر» بود که به شهرت رسید.

وی، تا پیش از پارک‌وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) در سینما با نقش‌های دیگری، مطرح شده بود؛ اما پس از این فیلم، نشان داد که می‌توان برای کارهای سخت‌تر، روی او حساب کرد. نعمتی، در فیلم زن دوم (سیروس الوند)، یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده داشت و در یک سکانس، جایی که از بهرام (محمدرضا فروتن) خواست که به او فرصت بدهد، به‌یادماندنی شد. او با فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و ایفای نقش یک مادر شکست‌خورده، وارد مرحله جدیدی از بازیگری شد که تحسین منتقدین را برانگیخت و پس از آن، با بازی در تئاتر و همین‌طور، نقش‌آفرینی در فیلم‌های انارهای نارس، ماحی و عصر یخبندان، سعی کرد تا گزیده‌کار باشد و بیشتر، برای ایفای نقش خوب و متفاوت، صبر کند. او همسر سابق ابوالفضل پورعرب است. آناهیتا نعمتی علاقه زیادی به طبیعت و کوهنوردی دارد

اناهیتا نعمتی از بازیگران زن دهه 50

آیدا کیخانی

آیدا کیخائی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ آذر ۱۳۵۳ در مشهد)و از هنرپیشگان ایرانی و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

او بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۷۴ هم‌زمان با تحصیل در رشته‌ی بازیگری آغاز نمود و یکی از بنیان‌گذاران گروه تئاتر «این‌روزها» است که از سال ۱۳۸۱ در تئاتر ایران با نمایش قرمز و دیگران نوشته و کار همسرش محمد یعقوبی اعلام موجودیت نمود.

آیدا کیخایی از سال ۲۰۱۵ میلادی همراه همسرش در کانادا زندگی می‌کند و در سال ۲۰۱۶ کمپانی NOWADAYS THEATRE را تاسیس نمود. در سال ۲۰۱۸ نمایش «تیم شنا» نوشته‌‌ی جابر رمضانی را به انگلیسی در فستیوال سامرورکس در تورنتو به روی صحنه برد که با استقبال بسیار زیادی در این فستیوال موجه شد. آیدا کیخایی در سال ۲۰۲۰ پس از بازی به زبان انگلیسی در نمایش‌ «زمستان شصت و شش» در فستیوال نکست‌استیج در تورنتو مورد توجه منتقدان قرار گرفت

آیدا کیخانی از بازیگران زن متولد دهه 50

بهاره رهنما

بهاره رهنما از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲) است.

همسر پیشین او پیمان قاسم‌خانی نویسندهٔ مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربهٔ حضور در تئاتر پنجره‌ها و فیلم سینمایی دایرهٔ زنگی و سریال مرد هزار چهره را دارد. او پس از جدایی از قاسم‌خانی در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.جشن عروسی آن‌ها را در تالاری در منطقهٔ ۱۹ تهران در تالار تشریفاتی قصر کسری برگزار شد. وی در وب‌نوشت شخصی خود و مدتی در نشریهٔ چلچراغ می‌نوشت.

آیا رویا نونهالی عمل زیبایی انجام داده است؟

او در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) از جمله هنرمندان حامی میرحسین موسوی بود و در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۲) به حامیان حسن روحانی پیوست. حضور گستردهٔ او در شبکه‌های اجتماعی انتقاداتی را از طرف کاربران این شبکه‌ها متوجه او نموده‌است.

بهاره رهنما از بازیگران زن دهه 50

الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۵۸ در تهران) است. او فارغ‌التحصیل آموزشگاه سمندریان و دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است. او همچنین همسر امین زندگانی است.

الیکا عبدالرزاقی دو برادر به نام های بورژین و مانلی دارد و هر دو در عرصه هنر فعالیت می کنند. الیکا اصالتاً اهل شمال ایران رامسر می باشد.

الیکا عبدالرزاقی بازیگر خوب و مستعد کشورمان در رشته ادبیات نمایشی درس خواند و همزمان با دانشگاه دوره های آموزش بازیگری را نزد استاد سمندریان گذراند. وی در سال ۷۷ فعالیت در عرصه بازیگری را به طور جدی با اجرای تئاتر آغاز کرد. اولین تئاتر اجرایی الیکا عبدالرزاقی دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان نام دارد.

الیکا عبدالرزاقی با نقش آفرینی در سریال گم شده ساخته مسعود نوابی برای اولین بار از شبکه تلویزیون دیده شد و پس از آن سال ۷۲ اولین تجربه سینمایی اش را با بازی در فیلم مومیایی ۳ به دست آورد. کارگردان مومیایی ۳ محمدرضا هنرمند است و بازیگران مطرحی همچون پرویز پرستویی، رامبد جوان و مهتاب کرامتی در آن نقش آفرینی می کنند. الیکا زمانی چهره اش مشهور و شناخته شد که به گروه مهران مدیری پیوست. وی ابتدا به بازی در سریال باغ مظفر دعوت شد و پس از آن در سریال مرد هزارچهره حضور پیدا کرد. سریال نمایش خانگی قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری از آثار برجسته الیکا عبدالرزاقی محسوب می شود.

الیکاعبدالرزاقی از بازیگران زن دهه 50

بهناز جعفری

بهناز جعفری از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۵ مرداد ۱۳۵۳، هشتگرد) اهل ایران است.

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان‌آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

بهناز جعفری از بازیگران زن دهه 50

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران) و منشی صحنه ایران است.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ زبان فرانسوی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. بهنوش بختیاری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۴ به خاطر بازی در فیلم من نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن شد.

بهنوش بختیاری با لباس جنجالی در جشنواره فجر از بازیگران زن دهه 50

بیتا بادران

بیتا بادران از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۱۶ مرداد ۱۳۵۴ در اراک) اهل ایران است که به خاطر بازی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و دلشکسته شهرت یافت.

او فراگیری بازیگری را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اراک در سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و سابقهٔ شرکت در کارگاه آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ در سال ۱۳۷۹ را دارد.شروع فعالیت سینمایی بادران با بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای ساخته (ابراهیم حاتمی کیا) در سال ۱۳۷۶ بود.

بیتا بادران از بازیگران زن دهه 50

پانته آ پناهی

پانته‌آ پناهی‌ها از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۳۵۶ – تهران) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و منشی صحنه اهل ایران است. وی در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

پانته آ پناهی از بازیگران زن دهه 50

چکامه چمن ماه

چکامه چمن‌ماه از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۴ آبان ۱۳۵۹ شیراز) است.

چکامه دختر هنگامه فرازمند منشی صحنه و بازیگر سینما ایران است.

وی که با دیپلم مجسمه‌سازی از هنرستان علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شده‌است، بازیگری در سینما را از سال ۱۳۷۷ با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد.

وی در حال حاضر از کشور مهاجرت کرده و مدتی در شبکهٔ فارسی‌زبان خارجی GEM TV، مشغول بازیگری بود.

چکامه چمن ماه از بازیگران زن دهه 50

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۰ دی ۱۳۵۶ در تهران) است.

حدیث فولادوند فعالیت هنری را از کودکی آغاز کرد، در دوازده سالگی زیر نظر گلاب آدینه آموزش دید و در نمایش «گل‌های دوستی» روی صحنه رفت. وی برای اولین بار نقش کوتاهی را در فیلم دست‌های آلوده به کارگردانی سیروس الوند بازی کرد و بدین ترتیب اولین حضورش را در سینما در سال ۱۳۷۸ اعلام نمود. او که پس از گرایش به هنرهای مختلف از جمله موسیقی و نقاشی اکنون خود را در بازیگری موفق می‌دید یک سال بعد از اولین تجربه خود، در فیلم سینمایی مارال به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده هنرنمایی کرد.

همچنین درخشش فولادوند در تلویزیون با بازی در سریال تلویزیونی گمگشته آغاز شد. او هم‌چنین در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های خاکستری، دیوار شیشه‌ای، معصومیت ازدست‌رفته بازی کرده‌است. وی علاوه بر آن در نمایش مده‌آ نیز نقش‌آفرینی نموده‌است. حدیث فولادوند در سال ۱۳۸۹ به ازدواج رامبد شکرابی درآمد.

حدیث فولادوند از بازیگران زن دهه 50 با مانتو آبی نفتی و روسری مشکی

پوپک گلدره

پوپک گلدره از بازیگران زن دهه 50 (متولد 1350 – فوت 1385 ) او در میانه ساخت سریال نرگس چند روز مرخصی گرفت و به شمال رفت وی سوار بر خودرو پیکان بود که راننده به سمت چپ منحرف و به یک پژو اردی برخورد کرد که در این تصادف خونین 7 نفر کشته شدند و گلدره هم ضربه مغزی شد و به کما رفت – او تا 27 فروردین 1385 در بیمارستان مهر تهران دوام آورد اما سرانجام بعد از 6 ماه تسلیم مرگ شد.

معرفی سریال پلیس رودخانه هان (Han River Police)

پوپک گلدره از بازیگران زن دهه 50

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری یکی دیگر از بازیگران زن دهه 50 در ۲۷ دی ۱۳۵۱ به دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ کارگردانی سینما است. غفاری چند فیلم کوتاه انیمیشن کارگردانی کرده و عضو آسیفای ایران است.

او در یک مصاحبه کوتاه تلویزیونی در شبکه ۵ سیما (شبکه تهران) در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۸۸، گفته که مربی اسکی نیز هست.

تیپ مشکی رزیتا غفاری از بازیگران زن دهه 50

رویا میرعلمی

رؤیا میرعلمی از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۱۰ شهريور ۱۳۵۷ قزوین)است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. بیشتر فعالیت‌های او در حوزه تئاتر است.

او بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر است و عمده فعالیتهای وی در حوزه تئاتر است. او در حال حاضر سریال شمعدونی در نقش سیما به ایفای نقش پرداخته که از شبکه 3 سیما در حال پخش است.

از کارنامه هنری رویا میرعلمی می توان به فیلم هایی چون ‏برادر (مهدی غضنفری)-1387‏، ‏صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)-1387‏ و ‏بیداری (فرزاد موتمن)-1387‏ و سریال هایی چون ‏وجدان آشفته”(منوچهر هادی)-1388‏ و زمانه (حسن فتحی)-1391 اشاره کرد.

رویا میرعلمی از بازیگران زن دهه 50

مرحوم زهره فکورصبور

فکورصبور از بازیگران زن دهه 50 در نخستین روز فروردین ۱۳۵۷ در تهران از پدری کرمانشاهی و مادری سمنانی متولد شد. نخستین کار بازیگری وی ایفای نقش گل در تئاتر کودکی بود که زیردست یکی از دوستانش بود اما حرفه کاری اش از سال ۱۳۷۷ شروع شد که به وی پیشنهاد بازی در سریال روزگار جوانی داده شد و شهرتش از آن جا به دست آمد. بعد هم نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد و درکل در اواخر دههٔ ۱۳۷۰ بسیار پرکار بود. این قضیه تا اواخر سال‌های دههٔ ۱۳۸۰ ادامه داشت و بازی در نقش‌های بلندی مانند سریال‌های کارآگاهان و مخصوصاً دلنوازان بسیار موجب شهرتش شدند و بعد در چند فیلم سینمایی نقش‌های اول و اصلی را بازی کرد و بعد از آن با بازی در سریال دردسرهای عظیم یک و دو دوباره به تلویزیون بازگشت.

ژست مدلینگ زهره فکور صبور از بازیگران زن دهه 50

زیبا بروفه

زیبا بروفه از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۵۴ در تهران) است.

زیبا بروفه در سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. بروفه فارغ‌التحصیل حقوق قضایی است.

وی در فیلم سینمایی «شب روباه» ایفای نقش نموده‌است؛ و در سال ۱۳۷۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی «مجید دلبندم» به کارگردانی رضا عطاران به شهرت بیشتری دست یافت.

وی به‌مدت ۴ سال به‌دلیل انتشار بدون اجازهٔ بخش‌هایی از فیلم ازدواجش در اینترنت ممنوع‌الکار شد و رسماً اجازهٔ کار نداشت.

او همسر پیام صابری ،چهره‌پرداز و بازیگر بود که در ۱۸ آذر ۹۷ در تهران به علت ایست قلبی در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

زیبا بروفه از بازیگران زن دهه 50

ژاله صامتی

ژاله صامتی از بازیگران زن دهه 50 در ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او در رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر فارغ‌التحصیل شده و فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم دت یعنی دختر، به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد.

ژاله صامتی با مانتو زیتونی و شال قرمز از بازیگران زن دهه 50

سحر زکریا

سحر زکریا از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۸ آذر ۱۳۵۲، اراک) است.

سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «در پناه تو» (در نقش دخترعموی رامین) وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش‌ها و تله‌تئاترهای مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش‌های نه‌چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

بازی در نقش همسر رابین‌هود در مجموعه طنز «قطار ابدی» تا حدودی او را به شهرت رساند، اما شاید او با برنامهٔ طنز «پاورچین» بود که هم استعدادهای نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خود را بروز داد و هم توانست به محبوبیت دست یابد.

او کار خود را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد. همچنین در مجموعهٔ ویدئویی قهوهٔ تلخ بازی کرده‌است .

سحر زکریا از بازیگران زن دهه 50

سامیه لک

سامیه لک از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۹ خرداد ۱۳۵۹ در تهران) اهل ایران است. او با ایفای نقش در مجموعه مرگ تدریجی یک رؤیا به شهرت رسید از آثار دیگر او میتوان به آنام و آقازاده اشاره کرد

سامیه لک متأهل و ساکن ایران و دو کشور دیگر به‌طور هم‌زمان است. او چند سالی در کشور امارات زندگی می‌کرد. لک برای ادامه تحصیل به دبی رفت و در رشته مهندسی معماری در آن کشور مشغول به تحصیل شد. سامیه لک غیر از حرفه بازیگری، معمار است و در کشورهای مختلف مشغول این کار است.

سامیه لک در فضای مجازی با شایعه‌ای مبنی بر مهاجرتش به آمریکا مواجه شد اما بلافاصله پس از این شایعات وی در صفحه اینستاگرامش این خبر را تکذیب و اعلام کرد که گرچه به دلایل کاری پیوسته به خارج سفر می‌کند اما ایران را دوست دارد و حاضر نیست در هیچ شبکه ماهواره‌ای بازیگری کند.او همچنین بیان کرد بازیگری را فقط و فقط در ایران ادامه خواهد داد

ماجرای انتخاب نیلوفر پارسا برای سریال آوای باران چه بود؟

عکس پرتره سامیه لک از بازیگران زن دهه 50

سوسن پرور

سوسن پرور از بازیگران زن دهه 50 متولد سال ۱۳۵۴ و عضو گروه نمایش «ستاک» است و تاکنون نمایشنامه‌هایی چون سالار تشنگان و جمعه ۳۰ دی را کارگردانی کرده است.

بازیگری را از سال ۱۳۷۳ به طور رسمی با بازی در تئاتر شروع نمود.

وی در سال ۸۷ با بازی در سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران توانست به خوبی شناخته شود او همچنین در در فیلم های سینمایی زندان زنان و ردکارپت نیز بازی داشته است.

سوسن پرور با شال زرد رنگ از بازیگران زن دهه 50

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در کاشمر) و بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعهٔ نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد.

او دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ تئاتر فجر برای بازی در نمایش‌های سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (۱۳۷۹) و هم‌هوایی (۱۳۹۳) شده‌اسستاره اسکندری در سال ۱۳۵۳ در شهر تربت حیدریه، استان خراسان رضوی به دنیا آمد. دانشجوی رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی بود، اما به خاطر کار در تئاتر، بعد از دو سال از ادامه تحصیل انصراف داد و از سال ۱۳۷۲، همراه با دانشجویان دانشکدهٔ هنرهای زیبا، آن را آغاز کرد. در ادامه، نزدیک به شش سال در کنار دانشجویان به ایفای نقش در جشنواره‌های دانشجویی و پایان‌نامه‌ها پرداخت.ت.او خواهر لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون است.

ستاره اسکندری با مانتو مشکی و شال ابی از بازیگران زن دهه 50

سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۱ تیر ۱۳۵۷ در سن فرانسیسکو) و نویسنده و شاعر ایرانی-آمریکایی است.

سحر جعفری جوزانی در سن فرانسیسکو در کالیفرنیا از یک مادر آمریکایی متولد شد و تا ۵ سالگی ساکن آنجا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان فیلم) است.

او فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است

سحر جعفری جوزانی فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی پدرش (مسعود جعفری جوزانی) در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد، او با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد.

او در سال ۱۳۸۲ در سریال تلویزیونی طنز نقطه‌چین بازی کرد و و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد.

سحر جعفری جوزانی در سال ۱۳۷۸ نامزد سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم بلوغ شد.

سحرجعفری جوزانی از بازیگران زن دهه 50

ساغر عزیزی

ساغر عزیزی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۹ فروردین ماه ۱۳۵۶ در شیراز) است. او در رشته تحصیلی سینما تحصیل کرده و با اولین فیلم خود در سال ۱۳۷۸ به‌طور حرفه‌ای پا به عرصه سینما گذاشت؛ و فعالیت تلویزیونی خود را با مجموعهٔ تلویزیونی معصومیت از دست رفته شروع کرد. وی در مجموعهٔ تلویزیونی معمای شاه در نقش فرح دیبا ایفای نقش کرد.

ساغر عزیزی از بازیگران زن دهه 50

سیما مطلبی

سیما مطلبی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۵۵ در تهران) است. وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت آموزش است.

شته تحصیلی سیما مطلبی مدیریت آموزش می باشد اما به دلیل علاقه زیادی که به بازیگری داشت فعالیت های خود را , در این زمینه آغاز کرد و به جرگه بازیگران پیوست .این بازیگر جوان سینما تلویزیون در گفتگویی بیان کرد که به فیلم هایی, که درباره ارتباط نوجوانان با والدین است علاقه دارد و بیان کرد که این موضوع پراهمیتی می باشد .

سیما مطلبی از بازیگران زن دهه 50

سولماز غنی

سولماز غنی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۶ در تهران) اهل ایران است.

او در ۱۳۸۰ در نقش یک بیمار قلبی در فیلم اتانازی، و سپس تیک آف (۱۳۸۱) وارد سینما شد. بازیگری در تلویزیون با مجموعه تلویزیونی تب سرد (۱۳۸۲) آغاز و در مجموعهٔ پنج کیلومتر تا بهشت (۱۳۹۰) و سرنوشت (۱۳۸۶) به خوبی شناخته شد.

سولماز غنی از بازیگران زن دهه 50

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۳ خرداد ١٣۵٣) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

خوئینی‌ها بازیگری را برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری تجربه کرد که با همسرش همبازی بود.

او در سال ۱۳۷۰ با فیلم سینمایی گل‌ها و گلوله‌ها ساخته ناصر مهدی‌پور به سینما آمد. سپس در فیلم تلویزیونی طالع عشق به نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همبازی بود از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

پس از چند سال دوری از سینما، او دور جدید بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه‌حاتمی در سال ۱۳۷۸ و با نام واقعی خود یعنی «سارا خوئینی‌ها» آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی بود. سپس در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد. وی در سال ۱۳۸۳ در نقش اصلی فیلم سینمایی نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد جوان نقش اصلی را ایفا کرد. سارا خوئینی‌ها، با بازی مقابل امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته شبکه سوم سیما در نقش «حمیرا» (زن دلفریب و عشوه گر عرب) برای اهالی تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال، در جشنواره برنامه‌های تلویزیون سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت

اردتمندی سعید راد به هدیه تهرانی

تیپ مشکی سارا خوئینی ها از بازیگران زن دهه 50

ساره بیات

ساره بیات از بازیگران زن دهه 50 (زاده مهر ۱۳۵۸ مشهد) اهل ایران است.

او فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. ساره بیات علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و نقاشی نیز انجام می‌دهد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد. بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و در ادامه نیز، خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد.

ساره بیات از بازیگران زن دهه 50

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) است.

وی دختر مسعود ولدبیگی و همسر نیما فلاح است.

وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» به شهرت رسید.

شروع فعالیت سینمایی با فیلم « ازدواج غیابی » (کارگروهی) به عنوان بازیگر در سال 1379 سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد.
سحر دختر مسعود ولدبیگی بازیگر و چهره پرداز نه چندان دور سینما و تلویزیون است. او همسر نیما فلاح دیگر بازیگر سینما وتلویزیون است

سحر ولدبیگی از بازیگران زن دهه 50

شقایق فرهانی

شقایق فراهانی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران) است.

شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. وی در طول مدت بازیگری‌اش پرکار بوده‌است و منتقدین بازی وی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند. او از کودکی در کنار پدر و مادرش در تئاتر بازی می‌کرد. او با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد. در بزرگسالی با بازی در فیلم پروانه در سطح بین‌المللی توانست موفق شود.شقایق فراهانی چندین سال قبل ازدواج کرده بود اما این ازدواج او منجر به جدایی و طلاق از همسر سابقش گردید. او یک پسر به نام سام از این ازدواج دارد که با خودش زندگی می‌کند.

شقایق فرهانی از بازیگران زن دهه 50

شقایق دهقان

شقایق دهقان از بازیگران زن دهه 50 در ۴ اسفند ۱۳۵۷ متولد شد. همسر او مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طراح صحنۀ تلویزیون است که در جریان مجموعهٔ تلویزیونی پاورچین با هم آشنا شدند. عمده فعالیت وی در سریال‌های نود شبیِ مهران مدیری است. از بازی‌های معروف او ایفای شخصیت «خانم شیرزاد» در مجموعهٔ تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ است.او از سال ۱۳۹۴ در برنامۀ خندوانه، به اجرای استند آپ کمدی پرداخت و در سال ۱۳۹۶ به همراه مهراب قاسم‌خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنوارۀ هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شدند.

شقایق دهقان از بازیگران زن دهه 50 با مانتو سبز و شال طوسی

شیوا بلوریان

شیوا بلوریان از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۴ مهر ١٣٥٨)و نویسنده، تهیه‌کننده فیلم و کارگردان ایرانی تئاتر و تلویزیون و سینماست.

شیوا بلوریان دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی است. ​همچنين او دانش آموخته فيلمنامه نويسي حرفه ايي سينما نزد استاد ناصر تقوايي در حوزه هنري، دوره هاي فيلمسازي حرفه ايي از انجمن فيلمسازان جوان، همچنين گذراندن دوره کامل فیلمبرداری و کارگردانی تخصصی و فوق تخصصی سینما نزد استاد سعید پور اسماعیلی در هیلاج فیلم به مدیریت امیرشهاب رضویان می باشد.

آغاز فعالیت هنری او از دوران کودکی با صداپیشگی در رادیو در گروه خرسالان شروع شد و با رفتن به کلاسهای بازیگری کودکان، آغازی متفاوت در بازیگری تئاتر برای او رقم خورد.خیلی زود در نمایشهای کودکان و در جشنواره های مختلف تئاتر کودک و نوجوان با بازیهای روان و اثر گذار توانست نگاههای بسیاری را به خود جلب کند و جوایز متعددی را به دست بیاورد.او در آغاز نوجوانی در کنار بازیگری، نویسندگی و کارگردانی چندین تئاتر کودک را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده است که تماما شایسته تقدیر و جایزه از جشنواره سراسری کودک و نوجوان امید شناخته شدند. کم کم نویسندگی و کارگردانی به صورت جدی به فعالیت او در تئاتر افزوده شد. کارگردانی و‌بازیگری چندین تئاتر موفق و پر جایزه همچون: شهر سوخته، نقل زنان سنگی، حدیث آصف، که در تئاتر شهر اجرا شدند روزهایی درخشان برای او در تئاتر و درفعالیت تئاتری او محسوب شد.

معرفی جیسون موموآ بازیگر و مدل محبوب امریکایی و حقایقی جالب درباره او

شیوا بلوریان از بازیگران زن دهه 50

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران) است.

شبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی[نیازمند منبع] و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامهٔ “خانهٔ کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقهٔ اجرا در برنامه‌هایی چون “هفت شنبه”، “خط خطیم، “کبوتری ناگهان” و “هفت ترانه” را داراست.

شبنم مقدمی از بازیگران زن دهه 50

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۵۵، شمیرانات) است. او در سال ۱۳۷۳ پس از ورود به دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. او دارای مدرک کارشناسی تئاتر ، گرایش عروسکی می‌باشد . اولین کار حرفه‌ای خود در جلوی دوربین را با سریال «کهنه سوار» در سال ۱۳۷۵ به کارگردانی اکبر خواجویی شروع کرد.

شیوا ابراهیمی از بازیگران زن دهه 50

شیوا خسرومهر

شیوا خسرومهر از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۲۴ آبان ۱۳۵۰، سبزوار) تئاتر اهل ایران است.

از کودکی با تئاتر آشنا بوده چون پدرش در این عرصه حضور داشته و فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا بوده، شیوا خسرو مهر علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم فعالیت دارد. در کلاسهای امین تارخ هم حضور داشته ، اولین حضورش بر روی صحنه سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان بوده است.

یک دختر دارم بنام رکسانا که همه زندگی ام را در بر می گیره ، رکسانا سال اول دانشگاه است و گریم می خونه ، کار تئاتر انجام میده البته حرکات فرم و به بازیگری علاقه نداره،اما به هر حال وارد این حرفه شده.

شیوا خسرومهر از بازیگران زن دهه 50

شیلا خداداد

شیلا خداداد از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۴ آبان ۱۳۵۹ در تهران) است. شیلا خداداد با فرزین سرکارات ازدواج نموده‌است.پدر وی اهل تهران و مادرش اصالتا کرد مهاباد می‌باشد.

در مرداد سال ۱۳۹۸ کتاب «بعضی رازها را نباید نگه داشت» با موضوع آزار جنسی کودکان، با ترجمه شیلا خداداد رونمایی شد.

او دوران تحصیل خود را با موفقیت سپری کرد و در سال 75 وارد دبیرستان شد . در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت و در سال 78 با معدل 17 فارق التحصیل شد و به دانشگاه راه یافت . در دانشگاه رشته مهندسی فیزیک را برگزید و در این رشته شروع به تحصیل کرد.

وی همچنین در رشته موسیقی نیز فعالیت دارد و در چند گروه موسیقی مشغول به کار است. ورزش مورد علاقه او فوتبال و والیبال ، وتیم مورد علاقه اش استقلال است.

شیلا خداداد از بازیگران زن دهه 50

شراره رخام

شراره رخام از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۵۰ در تهران) است. او دارای مدرک لیسانس زبان روسی از دانشگاه آزاد و همچنین لیسانس بازیگری از جهاد دانشگاهی است.فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان روسی از دانشگاه آزاد تهران شمال و لیسانس بازیگری از جهاد دانشگاهی تهران است شراره رخام فارغ التحصیل رشته تدوین از مرکز آموزش فیلمسازی نیز می باشد و دوره های بازیگری را در کارگاه های آزاد گذرانده است، از همین کلاسه ها به فیلم عروسک کاغذی در سال 1374 معرفی شد.
. پدرش فوت کرده و یک برادر دارد و یک خواهر دارد
بازی او در اپیزود اول فیلم نسل سوخته در سال 1379 او را به عنوان بازیگری توانا معرفی کرد اما بازی وی در مجموعه فقط بخاطر تو در رمضان سال 1382 باعث شهرت وی شد.

شراره رخام از بازیگران زن دهه 50

شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۶ بهمن ۱۳۵۶ در تهران) است. او دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است و در کارنامه هنری خود سابقه حضور در نمایش‌های تئاتر متعدد و نیز بازیگری در آثار تلویزیونی و سینمایی را دارد.

شبنم فرشادجو از بازیگران زن دهه 50

شبنم قلی خانی

شبنم قلی‌خانی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران) و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت می‌کند.

شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد. شبنم فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز نمود. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۰۵، شبنم نخستین اثر خود به نام حقیقت یک دست‌فروش را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی کرد و وارد عرصهٔ کارگردانی شد. او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.

شبنم قلی خانی از بازیگران زن دهه 50

مرحوم عسل بدیعی

عسل بدیعی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران – درگذشتهٔ ۱۲ فروردین ۱۳۹۲، تهران) بود.

وی دانش‌آموخته علوم تغذیه از دانشگاه آزاد اسلامی است. فریبرز عرب‌نیا همسر سابق وی بوده‌است.

وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سینما و با فیلم بودن یا نبودن در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد.او در انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۸۸، از طرفداران میرحسین موسوی بود.

عکس پرتره از عسل بدیعی از بازیگران زن دهه 50

غزل صارمی

غزل صارمی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۳۵۷ در تهران) است.

او دوره بازیگری را در کلاس‌های آزاد گذراند و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۷۸ با عروس آتش به کارگردانی خسرو سینایی آغاز کرد. وی پس از تحصیل درس سینما در ایران، برای ادامه تحصیل به سوئد رفت و ادبیات خواند. سپس به ایران بازگشت و در فیلم کوتاه «خانه‌ام را دوست می‌دارم» به کارگردانی بهادر ادب حضور یافت.

ورزش تخصصی امین حیایی چیست؟

غزل صارمی از بازیگران زن دهه 50

فلامک جنیدی

فلامک جنیدی از بازیگران زن دهه 50 در ۱۴ بهمن ۱۳۵۱در مشهد بدنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایشنامه‌نویسی است. او کار خود را با بازی در سریال‌های مهران مدیری آغاز کرد. نخستین کتاب وی با عنوان «جایی به نام تاماساکو» توسط نشر چشمه در سال ۹۰ به چاپ رسید و همان سال کاندید بهترین کتاب سال جایزهٔ گلشیری شد. دومین کتاب او را نیز با عنوان «چرک» که یک رمان است، نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده‌است.

فلامک جنیدی از بازیگران زن دهه 50

فریبا ترکاشوند

فریبا ترکاشوند از بازیگران زن دهه 50 در۲۲ بهمن ۱۳۵۰ در بروجرد بدنیا آمد. دارای مدرک کارشناسی در رشته ادبیات می‌باشد. از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینهٔ بازیگری آغاز کرد. تاکنون در سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌های زیادی بازی کرده‌است.

فریبا ترکاشوند از بازیگران زن دهه 50

فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۹ مرداد ۱۳۵۳ در همدان) است.

فقیهه سلطانی فرزند آیت الله سلطانی متولد ۱۳۵۳ بوده و فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است. سلطانی یک دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۱ و زیر نظر گلاب آدینه گذرانده‌است. او بازیگری سینما را از سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم «روسری آبی» ساختهٔ رخشان بنی‌اعتماد آغاز کرد. او در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر با ۳ فیلم پرکارترین بازیگر بود.

فقیه سلطانی از بازیگران زن دهه 50

کمند امیرسلیمانی

کمند امیرسلیمانی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۶ خرداد ۱۳۵۲ در تهران)و هنرپیشه تئاتر اهل ایران است.

کمند امیرسلیمانی ۱۶ خرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. بازی در نمایش «سنجاب‌ها» در سن ۷ سالگی نخستین فعالیت او در عرصهٔ تئاتر به حساب می‌آید. امیرسلیمانی در سال ۱۳۶۰ به تلویزیون آمد و در سال ۱۳۶۵ در فیلم سینمایی «ترنج» به هنرنمایی پرداخت.وی همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

کمند امیر سلیمانی از بازیگران زن دهه 50

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی حائری از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۲ در تهران)است. لیلی رشیدی با سریال تلویزیونی زی‌زی گولو در دهه هفتاد شمسی که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد.

وی فرزند داوود رشیدی و احترام برومند و همچنین خواهرزاده مرضیه برومند است. نیما بانکی بازیگر و کارگردان تبلیغاتی، همسر سابق لیلی رشیدی بود. او یک فرزند پسر به نام سینا دارد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است. لیلا حاتمی یکی از دوستان صمیمی لیلی رشیدی است.

لیلی رشیدی فعالیت اصلی خود در سینما را با فیلم «دلشدگان» ساخته «علی حاتمی» آغاز نمود. او در زمان ساخت این فیلم تنها ۱۸ سال داشت.

لیلی رشیدی از بازیگران زن دهه 50

لیندا کیانی

لیندا کیانی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان) است.

لیندا کیانی در ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان متولد شد. وی دارای یک خواهر و ۴ برادر است. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده‌است.فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های آموزشگاه بازیگری سمندریان و کلاس‌های فن بیان خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد؛ و با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی‌های خود جلب کرد. لیندا کیانی پیشنهاد بازی در سریال پربیننده شهرزاد را رد کرد.

لینداکیانی از بازیگران زن دهه 50

لاله اسکندری

لاله اسکندری از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در تربت حیدریه) و عکاس اهل ایران است.

لاله اسکندری زاده آذر ماه سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه است. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود. او همچنین در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت‌های بی‌شماری داشته‌است که شامل چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور می‌باشد.لازم است ذکر شود ایشان از سال ۱۳۸۷ تا کنون با شهرداری تهران جهت زیباسازی شهری فعالیت خود را ادامه داده‌است.وی خواهر ستاره اسکندری است.

لاله اسکندری از بازیگران زن دهه 50

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران)و مترجم و صداپیشه اهل ایران است.

لیلا حاتمی در نهم مهر ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما بود. او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این دانشگاه را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا هنرپیشه سینمای ایران ازدواج کرد. او در گفتگویی که با ماهنامهٔ فیلم در شهریور ۱۳۹۰ انجام داد، بیان کرد احساسات عمیق شکل گرفته در حین ساخت فیلم لیلا، پایه‌گذار شکل‌گیری پیوند این دو در زندگی واقعی شده‌است. وی دارای دو فرزند به نام‌های مانی و عسل است.

سیر تا پیاز زندگی الهام پاوه نژاد و دخترش کردیا

لیلا حاتمی از بازیگران زن دهه 50

لیلا برخورداری

لیلا برخورداری از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران ) اهل ایران است.

لیلا فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوان؛ ۱۳۷۶ لیسانس بازیگری، دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران؛ دارای مدرک فوق‌لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است.

لیلا برخورداری متولد 1357 در تهران اسـت 2 خواهر و 2 برادر دارد و خود فرزند سوم خانواده اسـت و بـه ساز دف تسلط کامل دارد بازیگری را از سال 1376 و با تئاتر شروع کرده اسـت.

تحصیلات لیلا برخورداری
لیلا فارغ التحصیل انجمن سینمای جوان؛ 1376 لیسانس بازیگری، دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران؛ 1386 دانشجوی فوق‌لیسانس کارگردانی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران اسـت.

لیلا برخورداری از بازیگران زن دهه 50 با مانتو مشکی و شال قرمز

لادن مستوفی

لادن مستوفی یکی دیگر از بازیگران زن دهه 50 در 20 اسفند 1351و در تنکابن به دنیا آمده است. او تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه تمام رها کرده و وارد عرصه و دنیای بازیگری شده است.

تیپ مشکی لادن مستوفی از بازیگران زن دهه 50

مرحوم ماه چهره خلیلی

ماه‌چهره خلیلی (۲۵ دی ۱۳۵۵ – ۱۷ مرداد ۱۳۹۹) از بازیگران زن دهه 50 بود.

خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و یک دورهٔ بازیگری را در «مدرسه متد» (Method School) واقع در لندن گذرانده بود. او نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی بود و بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه (تولید ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸، پخش از ۱۳۸۹) ساخته داوود میرباقری، و بازی در سینما را با چشمان سیاه (فیلم ۱۳۸۱) ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد.

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت. پیکر او در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان منطقهٔ هِندون واقع در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.

ماهچهره خلیلی از بازیگران زن دهه 50 با شال قرمز

مهسا مهجور

وی فرزند مسعود مهجور از مدیران تولید باسابقه ایران که دستی هم بر بازیگری دارد.

او از از بازیگران زن دهه 50 و شاگردهای گلاب آدینه و عضو گروه «مروارید» می‌باشد.

مدرک تحصیلی او لیسانس جامعه‌شناسی از «دانشگاه علامه طباطبائی» است. همچنین فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

در ایران او را بیشتر با اجرای جذاب مسابقه دیدنی «راز سیب» به یاد می‌آورند. او اجرای شاد و بر تحرک خود را در این مسابقه مدیون سال‌ها فعالیت در رشته دفاع شخصی و تکواندو می‌باشد.

عمده فعالیت او در زمینه تئاتر می‌باشد و در این زمینه جایزه‌های زیادی از جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌است. در سال ۱۳۸۵ در مسکو و از میان شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی “آثار کلاسیک روس (لوبنیا)” برای بازی در نمایش دو نفره “جنایت و مکافات ” به کارگردانی چیستا یثربی شد.

مهسا مهجور از بازیگران زن دهه 50

مرجان شیرمحمدی

مرجان شیرمحمدی یکی دیگر از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۴ فروردین ۱۳۵۲ در تهران)است.

ازدواج او با بهروز افخمی دومین ازدواج وی می‌باشد که از ازدواج اول پسری به نام ماکان دارد و از ازدواج خود با بهروز افخمی پسری به نام آهیل دارد که متولد کشور کانادا است. از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۱ زیر نظر آیدین آغداشلو نقاشی را فرا گرفت. در ۱۳۷۴ وارد کارگاه آزاد بازیگری شد و سپس به مدرسهٔ تئاتر سمندریان رفت. در ۱۳۷۵ وارد عرصهٔ بازیگری شد. از وی سه رمان و دو مجموعه داستان به چاپ رسیده‌است. وی برای اولین کتاب خود برنده جایزه کتاب سال بنیاد گلشیری شد. تا کنون دو فیلم بلند سینمایی از داستان‌های او ساخته شده‌است.

مرجان شیرمحمدی از بازیگران زن دهه 50 در جشنواره فیلم فجر

مریلا زارعی

مریلا زارعی یکی دیگر از از بازیگران زن دهه 50 در ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ در نطنز به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی است. زارعی برای اولین بار در فیلم سلام سینما ساخته محسن مخملباف (۱۳۷۳) از جمله کسانی بود که در تست بازیگری حضور یافته و چهرهٔ او بر روی پرده سینما نقش بست. بازی در فیلم دو زن یکی از شانس‌های بزرگ او بود. وی تا به حال با کارگردانانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی و احمد مرادپور همکاری داشته‌است.

مریلا زارعی از بازیگران زن دهه 50 با شال مشکی و مانتو خردلی

میترا حجار

میترا حجار از بازیگران زن دهه 50 در ۱۵ بهمن ١٣۵۵ در مشهد بدنیا آمد.حجار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم غریبانه ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم است. از دیگر کارهای او بازی در نمایش‌هایی چون هملت و دایی وانیا است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است. وی با پدرام پوراکبری خواننده و بازیگر نوجوان همکاری داشته‌است. حجار در سال ۱۳۸۲ ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود. میترا حجار در حال حاضر در ایران است و به نظر می‌رسد خواهان ادامه فعالیت هنری خود در ایران باشد.

زندگی پر فراز و نشیب آشا محرابی دختر بازیگر مشهور

میترا حجار از بازیگران زن دهه 50

مهناز افشار

مهناز افشار از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران) است. او بازیگری را با مجموعهٔ تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی به سینما نیز راه یافت. افشار در سال ۱۳۸۹ برای ایفای نقش در فیلم سعادت‌آباد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

مهناز افشار از سال ۱۳۹۸ در خارج از ایران زندگی می‌کند.

مهناز افشار در ٢١ خرداد ١٣۵۶ در تهران بدنیا آمد دیپلم دبیرستان را در رشتهٔ علوم تجربی گرفت و برای ادامهٔ تحصیل به مدّت چهار سال در یک مؤسسهٔ غیرانتفاعی به تحصیل در رشتهٔ تدوین پرداخت. به علّت گرایش مذهبی، خانوادهٔ او در آغاز، مخالف بازیگری او بودند. او در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان آموزش دید.

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دورهٔ دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد و سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خطبهٔ عقد آن‌ها را خواند. افشار و همسرش در اردیبهشت ۹۴ صاحب یک دختر شدند و نام او را «لیانا» گذاشتند.مهناز افشار در مهرماه ۱۳۹۸ با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش،با اعلام جدایی از یاسین رامین نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی

مهناز افشار از بازیگران زن دهه 50

نازنین فرهانی

نازنین فراهانی از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۳۵۲ در تهران) است.

نازنین فرهانی از بازیگران زن دهه 50

نسرین نصرتی

نسرین نصرتی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۲٧ مرداد ١٣۵۵) اهل ایران است.

حضورش در عرصه بازیگری بصورت کاملا اتفاقی صورت گرفت به پیشنهاد یکی از دوستانش از سال 80 بعنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد در یکی از روزها در نبود بازیگر آن نقش، بجای وی بازی کرد و مورد اقبال قرار گرفت و همینطور برای بازی در یک نمایش از او دعوت کرد که موجب تغییر سرنوشت وی شد.

بعد از چندین سال تست در دفتر بازیگری سیروس الوند در نهایت با انتخاب دسیتار وی برزو نیک نژاد به سریال تا ثریا سیروس مقدم در سال 1390 معرفی شد و بازی کرد.

نسرین نصرتی از بازیگران زن دهه 50

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام‌دوست از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۳ آبان ۱۳۵۳ در رشت) است.

نعیمه نظام‌دوست دارای دیپلم علوم تجربی است و اصالتا گیلک و اهل گیلان می‌باشد او از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه نوروز ۷۲ بازی کرد. نظام‌دوست به‌طور حرفه‌ای با ساعت خوش و در سال ۱۳۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.
چهار خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است به غیر از او کسی در خانواده شان کار هنری نکرده پدرش چند سال پیش فوت کرده در سینما دوستان زیادی از جمله ماه چهره خلیلی، لیلا اوتادی، الناز شاکردوست و لیدا عباسی را دارد.
در سال ۱۳۷۴ با برنامه ساعت خوش به‌طور حرفه در سریال‌ها و فیلم‌ها شروع به بازی کرد. او ازدواج کرده و یک پسر دارد.

نعیمه نظام دوست از بازیگران زن دهه 50

نگار فروزنده

نگار فروزنده از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۳ تیر ۱۳۵۷ در شمیران، تهران) است.

وی کلاس‌های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذراند و سپس به سینمای حرفه‌ای ایران روی آورد. بهترین بازی او در فیلم کافه ستاره اثر سامان مقدم بوده‌است.

او بازیگری را از ۱۴ سالگی آغاز کرد. پس از بازی در فیلم پاپیتال، بسیاری از منتقدان بازی وی را ستودند. وی در دو فیلم از داریوش مهرجویی در سه نقش حضور یافت. مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا دیگر اسامی ثبت‌شده در کارنامهٔ هنری اوست. از ویژگی‌های بارز بازیگری نگار فروزنده، ایفای نقش‌های متفاوت است.همچنین بازی در اخراجی های ۱و۲و۳ مسعود ده نمکی از بازیهای ماندگار نگارفروزنده میباشد.

نگارفروزنده از بازیگران زن دهه 50

نیکی کریمی

نیکی کریمی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰)و کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. او تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا،رسول ملاقلی پور ،بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته‌است.

نیکی کریمی همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است. در سال ۲۰۱۷، نیکی کریمی در لیست «۳۰ تن از زیباترین زنان جهان» از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت

نیکی کریمی از بازیگران زن دهه 50

نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش‌خُلق از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۲۴ خرداد ۱۳۵۱)و همسر امین حیایی است.

استقبال بی نظیر از مینی سریال‌ هیجان‌ انگیز کودک دلبند

امین حیایی و همسرش نیلوفر خوش خلق تصمیم گرفتند که در اطراف تهران زندگی کنند و به همین خاطر لواسان را انتخاب کرده اند. منطقه ای خوش آب و هوا در شمال شرق تهران و زندگی آرام و بدون دغدغه .

نیلوفر خوش خلق در مورد همسرش می گوید : خیلی ها تصور می کنند که پیوند من و امین به خاطر سینما بود، اما معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب کرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال ها، بارها این ویژگی اش را به من ثابت کرد. ما سال ها روزگار خوشی را کنار هم می گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.

نیلوفر خوش خلق از بازیگران زن دهه 50

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی از بازیگران زن دهه 50 (متولد ۱۸ تیر ۱۳۵۹، تهران) است.

نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. نیوشا ضیغمی بعد از اتمام دبیرستان، لیسانس خود را در رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.

او با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فراگرفت و توسط این مؤسسه به مسعود جعفری‌جوزانی معرفی شد. پس از فارغ‌التحصیلی از این کلاس‌ها در مجموعهٔ تاریخی در چشم باد نقش یک دختر روستایی شمالی را ایفا کرد.

نیوشا ضیغمی یکی از حامیان جدی صنایع دستی ایران به‌شمار می‌رود. او در گفت وگویی که با مدیر کل صادرات ایران داشت بر لزوم معرفی صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی تأکید کرد.

نیوشاضیغمی یکی از بازیگران متولد ماه تیر

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران) و طراح صحنه و طراح لباس سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد.

ویشکا آسایش از بازیگران زن دهه 50

هانیه توسلی

هانیه توسلی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان) اهل ایران است. او تنها چند سال پس از شروع حرفه بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

هانیه توسلی متولد 17 خرداد 1358 در همدان بازیگر ایرانی است. او دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد.

هانیه توسلی از بازیگران زن دهه 50

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی از بازیگران زن دهه 50 (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۵۱) است. وی همچنین در زمینه عکاسی فعالیت دارد. هدیه تهرانی برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

هدیه تهرانی از بازیگران زن دهه 50

یکتا ناصر

یکتا ناصر از بازیگران زن دهه 50 (زاده ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران) اهل ایران است.

یکتا ناصر در ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. پدرش افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه‌دار است. وی در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه به بازیگری به چند دفتر سینمایی مراجعه کرده و در تست انتخاب بازیگر شرکت نمود به‌طوریکه در نهایت برای بازی در سریال گلهای کاغذی انتخاب شد.

یکتا ناصر پس از بازی درسریال گلهای کاغذی، کماکان فعالیتهای خویش را ادامه داده و در چند مجموعه تلویزیونی دیگر نیز بازی کرد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود. او در این مدت وارد دانشگاه نیز شد و در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل گردید.

یکتا ناصر همسر منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است. این زوج صاحب فرزندی به نام سوفیا هستند

یکتاناصر از بازیگران زن دهه 50

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا