اخبار بازیگرانبازیگران زن

بازیگران دهه هفتادی سینما ؛ از بیتا توکلی تا ریحانه پارسا

بازیگران زن متولد دهه 70 و با استعداد سینمای ایران هم کم نیستند. ترلان پروانه یکی از این بازیگران است که به تازگی در فهرست 100 بانوی زیبای جهان قرار گرفت. در ادامه معروف ترین بازیگران زن متولد دهه 70 را با هم مرور خواهیم کرد.

فاطیما بهارمست متولد چه سالی است؟

فاطیما بهارمست متولد 1375 است.

لاله مرزبان متولد چه سالی است؟

لاله مرزبان متولد دی ماه 1372 است.

ماهور الوند متولد چه سالی است؟

ماهور الوند متولد تیر ماه 1373 است.

مریم مومن متولد چه سالی است؟

مریم مومن متولد 1377 است.

در کنار نسلی از بازیگران متولد دهه 60 که این روزها به ستارگان سینمای ایران تبدیل شده‌اند، تعدادی از بازیگران مستعد و توانمند دهه هفتادی نیز در حال ستاره شدن هستند و راه موفقیت را با تلاش و پشتکار خود به خوبی پیدا کرده‌اند. برخی از این بازیگران جوان و نوجوان از کودکی وارد سینما شده‌اند، اما تعدادی از آنها نیز چند سالی می‌شود که با حضور در دانشگاه یا گذراندن دوره‌های مختلف مسیر ستاره شدن و درخشش را در پیش گرفته‌اند.

در ادامه به معرفی بازیگران زن دهه هفتادی سینمای ایران پرداخته‌ایم. این بازیگران در حال حاضر در حال یادگیری و تجربه کردن هستند، اما مطمئن باشید جزو آینده‌داران سینمای ایران هستند و به زودی درخشش آنها افتخارات زیادی را برای سینمای ایران کسب خواهد کرد. با معرفی برترین بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران همراه ما باشید.

نگاهی بر بازیگران زن متولد دهه 70

فاطیما بهارمست

فاطیما بهارمست مجری و از بازیگران زن متولد دهه 70 در 10 تیرماه 1375 در تهران متولد شد.

معرفی سریال جاسوسی آمریکایی عضو جدید سی آی ای

این هنرمند کشورمان تنها فرزند خانواده است و پدرش فرشید بهارمست و مادرش خانم کافی است.

فاطیما بهارمست حضور در دنیای هنر را از سن کودکی و زمانی که تنها 6 یا 7 سال داشت آغاز کرد و با اجرای برنامه کودک در کنار عمو پورنگ یا همان داریوش فرضیایی به دنیای هنر معرفی شد.

این بازیگر کشورمان دیپلم کارگردانی سینما دارد و مدرک کارشناسی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است.

فاطیما بهارمست زمانی که تنها 6 سال داشت به عنوان مجری در کنار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ به اجرا پرداخت و عنوان کوچکترین مجری کودک را از آن خودش کرد.

حضور فاطیما بهارمست به عنوان مجری در برنامه کودک عمو پورنگ به صورت اتفاقی رخ داد و استعداد او در زمینه در این زمینه با اجراهای موفقش کشف شد.

فاطمه بهارمست سابقه اجرای یک تله تئاتر ویژه نوروز به همراه نیما فلاح در نقش فصل بهار را هم در کارنامه هنری اش دارد.

فاطیما بهار مست از بازیگران زن متولد دهه 70

بیتا توکلی

بیتا توکلی از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ ۱۳۷۴ – درگذشتهٔ ۱۳۸۴) بود. بیتا توکلی کلاس پنجم دبستان بود و در فیلمهایی چون چتری برای دو نفر و سام و نرگس به ایفای نقش پرداخت. وی در مجموعه در چشم باد در نقش لیلی و در من و پوتی نقش «لیموآ» را بازی کرد.

بیتا توکلی در سن ۱۰ سالگی به همراه پدر و مادر خود برای ادای نذری پس از به هوش آمدن مادرش از کما، به مشهد رفت، اما هنگام بازگشت و در ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ در جاده مشهد-دامغان تصادف کرد و هر سه نفر جان خود را از دست دادند.

مهران غفوریان ، بازهم چالش نقش جدی اینار در فیلم بی سر و صدا

بیتا توکلی از بازیگران زن متولد دهه 70

سارینا فرهادی

سارینا فرهادی از بازیگران زن متولد دهه 70 (زاده ۱۵ شهریور ۱۳۷۷ در اصفهان) است.

وی دختر اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور است. او در فیلم جدایی نادر از سیمین (برنده جایزه اسکار) در نقش ترمه ظاهر شد که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت. وی در مجموعه تلویزیونی پشت کنکوری ها و فیلم سینمایی دایره زنگی نیز ایفای نقش داشته است.

سارینا فرهادی از بازیگران زن متولد دهه 70

لاله مرزبان

لاله مرزبان از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد 29 دی ماه سال 1372 می باشد وی فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری می باشد.

لاله مرزبان متولد سال ۱۳۷۲ از دوران نوجوانی در مدرسه و سپس به صورت حرفه‌ای به تئاتر مشغول بوده‌است و نقش‌هایی در سریال هوش سیاه و هیس دخترها فریاد نمی‌زنند داشته‌است. مرزبان در سال ۱۳۹۵ با طی کردن یک فراخوان برای فیلم به عنوان نقش اصلی در فیلم «زیر سقف دودی» بازی کرد. و در سال ۱۳۹۶ جلوی دوربین جواد افشار رفته‌است تا به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال آنام ایفای نقش کند.

از دوران نوجوانی در مدرسه و سپس به صورت حرفه‌ای به تئاتر مشغول بوده‌است بعد از تحصیلات دانشگاهی دوره‌های آزاد بازیگری دانشگاه تهران را گذرانده‌است. در سن شانزده سالگی علی‌رغم مخالفت‌های خانواده مبنی بر ورودش به عرصه بازیگری در سال ۱۳۸۸ با ایفای نقش کوتاه در سریال هوش سیاه به کارگردانی مسعود آب پرور وارد عرصه هنر شد.

لاله مرزبان از بازیگران زن متولد دهه 700

ماهور الوند

ماهور الوند از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۷٣) است. او دانش‌آموختهٔ رشته تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

معرفی فیلم های ترسناک ایرانی که شما را تا مرز سکته میبرد!

وی دختر سیروس الوند کارگردان و برادرزاده خشایار الوند فیلم نامه نویس است

ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر شروع کرد که در آن نقش اصلی فیلم را داشت و اتفاقا به همان کار هم توانست به خوبی شناخته شود. وی در جشنواره فیلم فجر سال 96 نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم چهارراه استانبول گردید.

معصومه آقاجانی از بازیگران زن متولد دهه 70

هستی مهدوی فر

هستی مهدوی‌ فر از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ ۲۱ آذر ۱۳۷۰ در تهران) اهل ایران است.

مهدوی‌فر در سریال‌های جراحت، مادرانه، گذر از رنج‌ها، حانیه، سایه بان و فیلم‌های سوت پایان، چهارشنبه، پنجاه کیلو آلبالو، کمدی انسانی و ماجرای نیمروز: رد خون بازی کرده که نوع هر کدام از نقش‌هایش گوناگون است؛ از دختری متفاوت در «سوت پایان» تا نقش یک دختر لال در «زبان مادری». او در «مادرانه» در نقش دختری دبیرستانی که گرفتار اعتیاد گشته، ظاهر شد؛ در ماجرای نیمروز نیز به ایفای نقشی متفاوت و خاکستری پرداخت.

هستی مهدوی فر از بازیگران زن متولد دهه 70

ترلان پروانه

ترلان پروانه یکی دیگر از بازیگران موفق دهه هفتاد در سینما است که 18 تیرماه سال 77 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و از سال 1383 آغاز کرد.

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون تابحال در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفته است و یکی از چهره هایی است که در دوران کودکی درخشید و هنوز هم میتوان از او به عنوان بازیگر جوان پرکار دهه هفتاد نام برد.

ترلان پروانه در سریال هایی چون 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر، خوش غیرت، جایزه بزرگ، زیر تیغ، قاب های خالی، ملکوت، ارمغان تاریکی، تا ثریا، سرزمین کهن، گذر از رنج ها، کوبار و… به ایفای نقش پرداخته است.

رئالیتی شو متفاوت چیدمانه با اجرای لیلا اوتادی

ترلان پروانه از بازیگران زن متولد دهه 70

مریم مومن

مریم مومن از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد 6 مرداد 1377 در مشکین شهر اردبیل است.

تک فرزند خانواده است و دوران کودکی اش را در مشکین شهر اردبیل سپری کرده است.

گرچه پدر نی نواز و هنرمند و مادرش اسب سوار است اما به شدت مخالف ورود وی به عرصه بازیگری و انجام کار هنری بودند.

تنها کسی که از او حمایت کرد خاله اش بود که باعث ورود مریم به بازیگری شد

مریم مومن از بازیگران زن متولد دهه 70

ساغر قناعت

ساغر قناعت هم یکی دیگر از بازیگران دهه هفتادی سینما و تلویزیون ایران است. او که این روزها سریال «بوم و بانو» را روی آنتن تلویزیون دارد، اولین بازی خود را در فیلم «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی تجربه کرد. در «مالاریا» او نقش اول زن را بر عهده داشت و با اینکه سطح خود فیلم از سطح سایر آثار شهبازی پایین‌تر بود، اما انصافا ساغر قناعت در حد بازی اول به خوبی از پس ایفای نقشش برآمده بود. قناعت پس از «مالاریا» در دو فیلم سینمایی هم بازی کرده و منتظر فرصتی هست تا بتواند توانمندی‌های خود را بیشتر نشان بدهد. شاید سریال «بوم و بانو» سکوی پرتاب این بازیگر جوان باشد.

ساغر قناعت از بازیگران زن متولد دهه 70

آیتک جاویدنژاد 

آیتک جاویدنژاد فرزند معمار و طراح دکوراسیون معروف از بازیگران زن متولد دهه 70، زاده ۸ مهر ۱۳۷۲ در تهران است.او دارای یک خواهر به نام آیناز است و مسلط به زبان انگلیسی است.

خانواده پدری آیتک جاویدنژاد تقریباً همه معمار هستند. یکی از معماری های برجسته پدر آیتک طراحی مرکز خرید و سینمایی کوروش در تهران است.باتوجه به معمار بودن اکثر اعضای خانواده شرایط معمار شدن برای آیتک جاویدنژاد هم آماده بود ولی او مسیر دیگری را انتخاب کرد.

هنرمندانی که به خارج مهاجرت کردند، از گلشیفته فراهانی تا مهناز افشار

خانم جاویدنژاد کارشناسی ارشد طراحی لباس و پارچه را دارند. آیتک جاوید نژاد ابتدا آموزش های بازیگری را در یک دوره کلاس های آموزشی مسعود کیمیایی که به صورت آزاد برگزار شد گذرانده است. او بازیگری را با فیلم یک دزدی عاشقانه به کارگردانی امیرشهاب رضویان در سال ۱۳۹۴ بطور حرفه ای شروع کرد.

آیتک جاویدنژاد در مجموعه خانگی هم گناه به کارگردانی مصطفی کیایی در کنار سوپراستارهای سینمای ایران از جمله پرویز پرستویی و هدیه تهرانی و … به ایفای نقش پرداخته است.

آیتک جاویدنژاد بازیگر زن متولد دهه 70

پردیس احمدیه

پردیس احمدیه از بازیگران زن متولد دهه 70 تا قبل از فیلم سینمایی «لاک قرمز» آنچنان دیده نشده بود. دلیل آن هم حضور در نقش‌های کوتاه و از همه مهم‌تر توقیف فیلم «خانه دختر» بود. اما «لاک قرمز» جهش فوق‌العاده پردیس احمدیه در سینمای ایران بود و توانست علاوه بر توجه منتقدان و سینماگران به او، توجه مخاطبان عادی و عام را هم در پی داشته باشد. این بازیگر جوان در «لاک قرمز» نقش اصلی فیلم را که دختری بی‌پناه بود بازی می‌کرد و درخشش در این نقش برای احمدیه جوایز زیادی به ارمغان آورد. او در یکی دو سال اخیر بسیار پرکارتر از قبل شده است و پس از بازی متفاوت در «سرکوب»، حالا «لامینور» داریوش مهرجویی و «مجبوریم» رضا درمیشیان را هم آماده اکران دارد. پردیس احمدیه را به دلیل استعداد بسیار بالا و حضور روی صحنه تئاتر، به جرئت می‌توان از بهترین بازیگران دهه هفتادی نامید. او را از همین الان جزو ستارگان بزرگ سال‌های بعد سینمای ایران بدانید.

پردیس احمدیه از بازیگران زن متولد دهه 70

فرشته حسینی

فرشته حسینی از بازیگران زن متولد دهه 70 (زاده ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶) افغان و ساکن ایران است.

در مورد همسر الهام حمیدی چه میدانید؟

وی از پدر و مادری مهاجر و افغان‌تبار در تهران متولد شد. او در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمده و دارای ۶ خواهر و یک برادر است. وی کودکی سختی داشته و در زمان کودکی برای تأمین هزینه‌های مدرسه اش مجبور بود تا دیر وقت در یک کارگاه خیاطی کار کند.

او از دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است.

فرشته حسینی فعالیت هنریش را زمانی که ۹ سال سن داشت شروع کرد و به خاطر حساسیت‌هایی که خانواده اش داشتند فعالیتش را از تئاتر شروع کرد. وی در کنار تئاتر در فیلم‌های سینمایی و مستند هم بازی کرده‌است.

فرشته حسینی از بازیگران زن متولد دهه 70

زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی یکی دیگر از معروف‌ترین بازیگران زن متولد دهه 70 ایران است. او متولد آذرماه ۱۳۷۵ در کرج است. رشته‌ی دانشگاهی‌اش سینما است و از مشهورترین فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده می‌توان به فیلم‌های لاتاری و دینامیت اشاره کرد.

زیبا کرمعلی از بازیگران زن متولد دهه 70

پردیس پور عابدینی

پردیس پور عابدینی از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد سال 1379 می باشد و هم اکنون 20 سال سن دارد .وی بازیگری را از طریق تئاتر شروع کرده است و دارای تحصیلات دانشگاهی رشته هنر می باشد.

پردیس پور عابدینی از بازیگران زن متولد دهه 70

نگار مقدم

نگار مقدم از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ ٩ خرداد ١٣٧٨) است.

نگار مقدم در اولین تجربه حرفه‌ای خود در فیلم سینمایی درساژ بازیگر نقش اصلی این فیلم بود که بازخورد های بسیار مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان سینما داشت.

مقدم در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای جایزه بهترین بازیگر زن در بخش «استعداد جدید آسیا» را برای بازی در فیلم درساژ دریافت کرد؛ همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به خاطر بازی در این فیلم، مورد استقبال و تحسین مخاطبان قرار گرفت.

ماجرای جالب خاستگاری فاطمه معتمدآریا از همسرش چه بود؟

نگار مقدم از بازیگران زن متولد دهه 7070

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ ۴ اسفند ۱۳۷۷) است. او نخستین فعالیت حرفه‌ای خود را با نقش‌آفرینی در مجموعه پدر (۱۳۹۷) آغاز کرد. او در رشتهٔ نمایش از هنرستان دیپلم گرفت. در ۲۱ سالگی با مهدی کوشکی هم‌خانه و کمتر از یک سال بعد از وی جدا شد.

ریحانه پارسا از بازیگران زن متولد دهه 70

هانیه غلامی

هانیه غلامی از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد 12 بهمن 1373 درتهران است.

فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالبینی از دانشگاه تهران – مرکز است، او دختر لادن سلیمانی از بازیگران زن ایرانی است.

هاینه غلامی بهمن ماه 95 بود که خبر نامزدی خود را رسانه ای کرد، در نهایت اردیبهشت ماه 96 مصادف با نیمه شعبان جشن عروسی اش برگزار شد.

هانیه غلامی از بازیگران زن متولد دهه 70

ساقی حاجی پور

ساقی حاجی پور از بازیگران زن متولد دهه 70 در سال ۱۳۷۴ در تهران می باشد. ساقی حاجی پور کار خویش را با تئاتر از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و در تئاتر شربت سینه به کارگردانی و نویسندگی «رسول کاهانی» بازي کرد. ساقی حاجی پور هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

سریال «هم گناه» نخستین کار تصویری ساقی حاجی پور است و پیش از این کار فقط در تئاتر فعالیت داشته است.

ساقی حاجی پور در سریال هم گناه با بازیگران مشهوری مانند پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، محسن کیایی، مهدی پاکدل، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، پدرام شریفی بازي می کنند.

ساقی حاجی پور بازیگر زن متولد دهه 70

روفیا محضری

روفیا محضری از بازیگران زن متولد دهه 70 در 4 مهر 1372 در تهران متولد شده است. روفیا محضری فارغ التحصیل رشته داروسازی در مقطع دکتری است. او به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد.

معرفی سریال کره ای کیمیای روح 2022 (Alchemy of Souls)

نخستین کار روفیا محضری یک فیلم کوتاه بود که نقش زنی که قربانی اسید پاشی است را بازي می کند.

روفیا محضری فعالیت حرفه ای خویش در عرصه بازیگری را با مجموعه نمایش خانگی هم گناه در سال 1398 شروع کرد. البته وی قبل از حضور در مجموعه هم گناه تجربه فعالیت در تئاتر را نیز داشته است. حضور روفیا محضری در تک اجرای “کشتن گربه بابا فونتن” از بازي های او در صحنه تئاتر است. فیلمسازی و کارگردانی از سایر فعالیت های روفیا محضری به حساب می آیند  که در این مورد میتوان به فیلم کوتاه یخ فروش که با کارگردانی او و فائزه صدر انجام شده است اشاره کرد.

روفیا محضری بازیگر زن متولد دهه 70

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا