اخبار بازیگرانبازیگران مرد

دهه هفتادی های جذاب سینمای ایران چه کسانی هستند؟

بازیگران مرد متولد دهه 70 و با استعداد سینمای ایران هم کم نیستند. در ادامه معروف ترین بازیگران مرد متولد دهه 70 را با هم مرور خواهیم کرد.

ارسلان قاسمی متولد چه سالی است؟

ارسلان قاسمی متولد ۱ خرداد ۱۳۷۴ است.

دارا حیایی متولد چه سالی است؟

دارا حیایی متولد سال 1372 است.

سینا مهراد متولد چه سالی است؟

سینا مهراد متولد سال 1370 است.

علیرضا جعفری متولد چه سالی است؟

علیرضا جعفری متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۷۲ است.

در کنار نسلی از بازیگران متولد دهه شصت که این روزها به ستارگان سینمای ایران تبدیل شده‌اند، تعدادی از بازیگران مستعد و توانمند دهه هفتادی نیز در حال ستاره شدن هستند و راه موفقیت را با تلاش و پشتکار خود به خوبی پیدا کرده‌اند. برخی از این بازیگران جوان و نوجوان از کودکی وارد سینما شده‌اند، اما تعدادی از آنها نیز چند سالی می‌شود که با حضور در دانشگاه یا گذراندن دوره‌های مختلف مسیر ستاره شدن و درخشش را در پیش گرفته‌اند.

در ادامه به معرفی بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران پرداخته‌ایم. این بازیگران در حال حاضر در حال یادگیری و تجربه کردن هستند، اما مطمئن باشید جزو آینده‌داران سینمای ایران هستند و به زودی درخشش آنها افتخارات زیادی را برای سینمای ایران کسب خواهد کرد. با معرفی برترین بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران همراه ما باشید.

بازیگران مرد متولد دهه 70

دارا حیایی و بیوگرافی او

دارا حیایی از بازیگران مرد متولد دهه 70 متولد سال ۱۳۷۲ در تهران است. دارا حیاییی فرزند امین حیایی و مونا بانکی پور است که سالها پیش از هم جدا شدند. دارا حیایی برای نخستین بار در کنار پدرش، امین حیایی و در فیلم« شعله ور » به ایفای نقش پرداخته است.

واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر را بیشتر بشناسید

مادربزرگ دارا حیایی، فرزانه داوری ( مادر مونا بانکی پور) است که ازهنرپیشه های سال های پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در یک فیلم بازي کرد و بازیگری را کنار گذاشت.

مونا بانکی پور یکی از بازیگران ایرانی است که اکنون فعالیت بازیگری ندارد. مونا بانکی پور در مجموعه تلویزیونی« خواب و بیدار» در نقش همسر دانیال حکیمی و فیلم سینمایی« خانه ای در شن» بازي نموده است. او سال 1375 از امین حیایی جدا شد و حضانت دارا به عهده گرفت و بهمراه پسرش دارا سالها در خارج از ایران زندگی کردند و چند سال پیش به ایران برگشتند.

دارا حیایی از بازیگران مرد متولد دهه 70

ارسلان قاسمی و بیوگرافی او

ارسلان قاسمی از بازیگران مرد متولد دهه 70(زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۷۴) و خواننده ایرانی است. او تاکنون علاوه بر چند فیلم سینمایی در مجموعه‌های تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین و در چشم باد در نقش کودکی بیژن نیز بازی کرده‌است. وی علاوه بر کار تصویری چند ترک صوتی را عرضه کرده‌است قاسمی نخستین بار در سن هفت سالگی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن (پارسا پیروزفر) به بازی پرداخت. فیلم‌برداری این سریال از سال ۱۳۸۲ آغاز شد. او در فیلم جعبه موسیقی (فرزاد مؤتمن) نقش اصلی را به‌عهده داشت

فعالیت موسیقی
ارسلان قاسمی طی چند وقت اخیر دو ترانهٔ آفرین و ای کاش را به همراه سینا دست‌خوش با تنظیم محمد جواندر خواند. وی در مصاحبه با سایت ایران کنسرت گفت دوست دارم زمینه فعالیت موسیقی ام را گسترش دهم و کارهای جدیدی را به همراه سینا و محمد عرضه کنم.

معرفی سریال جاسوسی آمریکایی عضو جدید سی آی ای

عکس پرتره از ارسلان قاسمی از بازیگران متولد ماه خرداد

سهند جاهدی

سهند جاهدی از بازیگران مرد متولد دهه 70 (زادهٔ ۴ شهریور ۱۳۷۵ در شهر ری) و همچنین کمک‌مجری برنامهٔ کودکان و نوجوانان است.

وی با فیلم‌های مختلفی پا به عرصهٔ بازیگری گذاشته و باتوجّه به سنّ کم و عدم تجربه، در اکثر آن‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌است. او همچنین با عمو پورنگ (داریوش فرضیایی، مجری و تهیه‌کنندهٔ معروف و پر طرفدار برنامه‌های کودکان و نوجوانان در ایران)، در قسمت‌هایی از برنامهٔ «فوق‌برنامه»، همکاری داشته است. در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان همدان (ایران)، از وی تقدیر به‌عمل آمد. بازی وی در فیلم «یک وجب از آسمان»، مورد توجّه قرار گرفته‌است. فیلم «یک وجب از آسمان»، ازسوی داوران این جشنواره، فیلم برگزیده شناخته شده‌است.

سهند جاهدی از بازیگران متولد ماه شهریور

کیسان دیباج

کیسان دیباج خواننده و از بازیگران مرد متولد دهه 70 نقش سهراب در سریال از سرنوشت و متولد سال 1374 در تهران است. کیسان دیباج بازیگر نوظهور کشورمان که این شب ها در سریال از سرنوشت در نقش جوانی سهراب بازی میکند کیسان دیباج در یک خانواده چهار نفره زندگی میکند و دارای یک خواهر است. کیسان دیباج  می گوید نام وی از القاب مختار ثقفی است.

کیسان دیباج بازیگری را ابتدار در سال 1395 با تئاتر شروع کرد اولین تئاتر وی نیز تنها راه ممکن به کارگردانی و نویسندگی محمد یعقوبی بود که توانست در آن خوب ظاهر شود کیسان دیباج توانست در اولین بازیش در سریال از سرنوشت در نقش جوانی سهراب بازی کند که بازیش در این سریال سبب شهرتش شد. کیسان دیباج قبل از بازیگری نیز خواننده بوده و و در فروردین ماه سال 1398 اولین آهنگش به نام یعنی میشه را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

ماجرای ممنوع التصویری بهاره افشاری از چه قرار بود؟

کیسان دیباج از بازیگران مرد متولد دهه 70

بازیگر جوان متین عزیزپور

متین عزیزپور از بازیگران مرد متولد دهه 70 (زادۀ ۱۸ مهر ۱۳۷۲ در تهران) است. او بیشتر به دلیل بازی‌هایش در سنین کودکی و نوجوانی، به ویژه در سریال خواب و بیدار و فیلم هم‌نفس، شناخته شده‌است.

عزیزپور زادۀ ۱۸ مهر ۱۳۷۲ در تهران است. او فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگ‌تر به نام مهدیس دارد. او با بازی در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده به شهرت رسید.

عزیزپور بازیگری را از سن شش سالگی آغاز کرد. خواهر او مهدیس لنکرانی نیز یک بازیگر است.آخرین فیلمی که وی به ایفای نقش پرداخته، فیلم مادرزن سلام با کارگردانی خسرو ملکان می‌باشد. این فیلم در سال ۱۳۸۵ تولید و پخش شد.

متین عزیزپور از بازیگران متولد دهه 70

مهران ضیغمی

مهران ضیغمی از بازیگران مرد متولد دهه 70 (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۷۰)است.

مهران یک برادر کوچکتر از خود به نام عرفان دارد. او مهم‌ترین کار هنری خود را ” تولدی دیگر ” داریوش فرهنگ می‌داند. او علاوه بر تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر و بازیگری در زمینه مد و لباس نیز کم و بیش فعالیت می‌کند. مهران ضیغمی تاکنون در بیش از ۴۰ کار تصویری بازی کرده است. با بازی در نقش سهیل در سریال تولدی دیگر به شهرت رسید. وی در سال ۹۳ با دعوت حسین سهیلی زاده در سریال آخرین بازی نقش خشایار را ایفا می‌کند. به گفته خودش در سال ۷۶ توسط دوست پدرش برای کار پشت دیوار شب انتخاب شده است.

مهران ضیغمی از بازیگران متولد ماه مرداد

سینا مهراد

سینا مهراد  یا همان سینا سهیلی پسر سعید سهیلی کارگردان مشهور سینما از بازیگران مرد متولد دهه 70 یکی از دهه هفتادی های موفق دنیای هنر است که 12 آذرماه سال 1370 متولد شد.

فیلم تی تی نماینده موفق سینمای اجتماعی در گیشه؛ترکیب موفق هوتن شکیبا و الناز شاکردوست

پسر خانواده هنرمند سهیلی راه پدر و برادرش را در دنیای هنر ادامه داد و بازیگری را در دوران کودکی با فیلم شب برهنه به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفت.

بازی در نقش حامد در سریال پدر به کارگردانی بهرنگ توفیقی که سال 97 از شبکه دو سیما پخش شد از سینا مهراد چهره موفقی تری ساخت و در تجربه ای دیگر به عنوان یکی از بازیگران نقش اصلی سریال نمایش خانگی آقازاده مقابل دوربین رفت.

سینا مهراد از بازیگران متولد دهه 70

بازیگر موفق سینما و تلویزیون علی شادمان

علی شادمان بازیگر کشورمان یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 70 است که 4 آذر سال 75 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و سال 85 با فیلم میم مثل مادر رسول ملاقلی پور آغاز کرد.

این هنرمند جوان کشورمان یکی از چهره های موفق دنیای هنر است که سابقه درخشانی در بازیگری دارد و از فیلم و سریال های او میتوان به سریال دیوار به دیوار، سرزمین مادری، کیمیا، ماه و پلنگ، محکومین و فیلم شنای پروانه، مردن در آب مطهر، ویلایی ها، یتیم خانه ایران، ساکن طبقه وسط و… اشاره کرد.

علی شادمان از بازیگران متولد دهه 70

علیرضا جعفری

علیرضا جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 70 (زاده ۵ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تهران)است. وی اولین کار خود را با فیلم تلویزیونی «دیوار» ساختهٔ بیژن صمصامی آغاز کرد.

وی از جمله بازیگرانی است که فعالیت خود را از کودکی آغاز کرده‌اند، جعفری از ۵ تا ۱۵ سالگی در ۳۰ سریال و فیلم نقش‌های مختلفی را بازی کرد که از جمله این فیلم‌ها می‌توان به مهمان مامان، اثر داریوش مهرجویی اشاره کرد. علیرضا جعفری در سریال‌هایی نظیر بچه‌های خیابان و صیام و تیام محبوب شد.

همه چیز درباره سریال ترکی زیبا تر از تو (Senden Daha Güzel)

عموی وی، امیر جعفری از بازیگران مطرح ایرانی است.

علیرضا جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 70

یسنا میرطهماسب

یسنا میرطهماسب فرزند مجتبی میرطهماسب از بازیگران مرد متولد دهه 70 مستندساز، فیلمبردار و صدابردار سینمای ایران است که با معرفی پدرش برای اولین بار در فیلم «سیزده» در کنار هنرمندان بزرگ جلوی دوربین رفت. یسنا پس از فیلم «سیزده»، بیشتر در تئاتر فعالیت کرده است و سعی کرده بر روی صحنه بر آموخته‌های خود اضافه کند. او تاکنون در چهار فیلم سینمای ایفای نقش کرده است، اما پیشرفتش آنقدر قابل ملاحظه بوده است که در «درساژ» نقش اصلی را برعهده داشت و این نشان می‌دهد اگر به همین روال پیش برود یکی از آینده‌داران این سینما، یسنا میرطهماسب خواهد بود.

یسنا میرطهماسب از بازیگران متولد دهه 70

محمد صادقی

محمد صادقی از بازیگران مرد متولد دهه 70 اگرچه اصالتا مازندرانی است اما خودش ۲۲ فروردین سال ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد.

بازیگر نقش آبتین در سریال مانکن وقتی ۷ سال بیشتر نداشت با واقعه‌ای دردناک مواجه شد. مرگ پدر برای او بسیار اندوه بار بود. او از آن به بعد بیشتر به مادرش که سرپرستار یکی از بیمارستان‌های دانشگاه شهید بهشتی بود وابسته شد.

محمد صادقی در کودکی بسیار بازیگوش بود و شاید به همین دلیل به ورزش تکواندو علاقه‌مند شد و از ۱۰ سالگی در این رشته ورزشی آموزش دید تا جایی که عضو تیم سایپا شد و در دوره‌ای نیز او را به اردوی تیم ملی دعوت کردند اما صادقی بنا به دلایلی که معلوم نیست این ورزش را برای همیشه کنار گذاشت البته علاقه‌اش به ورزش از بین نرفت.

محمد صادقی اگرچه از نوجوانی به هنر و بازیگری علاقه‌مند شد ولی شاید تصور نمی‌کرد روزی بازیگر حرفه‌ای شود به همین دلیل نیز وقت انتخاب رشته برای دانشگاه ترجیح داد رشته مدیریت را انتخاب کند. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مدیریت اجرایی با گرایش صنایع است.

عکس هایی از تیپ بهنوش بختیاری در خارج از کشور

محمد صادقی از بازیگران مرد متولد دهه 70

امیرمحمد متقیان

امیرمحمد متقیان از بازیگران مرد متولد دهه 70 است که متولد ۱۳ آذرماه سال ۱۳۷۴ در شهر تهران می باشد.

امیرمحمد متقیان که بیشتر با نام کوچکش یعنی امیرمحمد شناخته می شود، جوانترین مجری تلویزیون ایران بوده و بیشتر در کنار داریوش فرضیایی (عموپورنگ) دیده می شود.

شغل پدرش چاپ و طراحی تابلو و پارچه‌نویسی بود. وی پس از آشنای با یک کارگردان تئاتر در شهر ساوه وارد بازیگری تئاتر می‌شود و قبل از ورود به تلویزیون در ۲ تئاتر شهرستانی روتین بازی کرده‌است، متقیان که به عنوان مهمان در برنامه کودک و نوجوان شبکه جام‌جم حضور یافته بود با داریوش فرضیایی مجری برنامه آشنا شده و توانسته به تلویزیون راه یابد.

وی در مجموعه محله گل و بلبل ۱ و محلهٔ گل و بلبل ۲ و محله گل و بلبل ۳ با نقش نگهبان محله (گلدون خان) بازی کرده‌است و نقش های آقاممنون ، مبارک ، آقا نگه دار و … را بر عهده داشته است .

سهندجاهدی ، علی شادمان ، داریوش فرضیایی دوستان صمیمی وی محسوب می شوند.

قد وی ۱۴۹ و وزنش ۵۲ می باشد؛ همچنین مدیریت آتلیه آس را برعهده داشته است.

امیرمحمد متقیان به همراه عمو پورنگ در پشت صحنه ی محلهی گل و بلبل

حسین جعفری

حسین جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 70 در مرداد 1371 در فریدون کنارمتولد شده است.

با بازی در نقش کودکی های حضرت یوسف (یوزارسیف) در سریالی به همین نام به شدت دیده شد، حالا بزرگ شده و در حال فیلمسازی و ادامه راه بازیگریست.

حسین در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمد است، از دوران کودکی با قرآن مونس بوده و آنرا به خوبی تلاوت می کرد تا اینکه از 5 سالگی مکبر و اذان گوی مسجد شد.

بیوگرافی محمدعلی کشاورز

حسین جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 70

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا