اخبار بازیگران

کدام بازیگران و هنرمندان ایرانی متولد آبان هستند؟

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه آبان را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

چکامه چمن ماه متولد چندم آبان ماه است؟

چکامه چمن ماه متولد ۱۴ آبان ۱۳۵۹ است.

حامد بهداد چندمین روز از آبان ماه متولد شده است؟

حامد بهداد ۲۶امین روز از آبان ماه ۱۳۵۲ متولد شده است.

شبنم قلی خانی چندم آبان ماه متولد شده است؟

شبنم قلی خانی ۱۹ آبان ۱۳۵۶ متولد شده است.

تاریخ تولد ویشکا آسایش چه روزی است؟

ویشکا آسایش زادهٔ ۱۶ آبان ۱۳۵۱ است.

نگاهی بر اسامی بازیگران متولد ماه آبان

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری از بازیگران زن متولد ماه آبان در 23 آبان 1347 در تهران متولد شده است، مدتی از دوران کودکی خود را در چالوس بوده. مدرک لیسانس زبان اسپانیایی را از دانشگاه آزاد سال 1372 دریافت کرده است.

بیشتر اوقات خود را در تنهایی شعر میگوید و کتاب میخواند.به قالی بافی علاقه خاصی دارد و گاهی اوقات به آن می پردازد.دوست نداره کسی اون رو از حال خودش بیرون بیاره و کاری به کارش داشته باشه.به مجله و مطبوعات علاقه ای نداره و بر این باور هست که مطبوعات فقط باعث درگیر کردن ذهن به مطالب بیهوده و الکی می شود.و نمی گذارد به هدفش متمرکز شود.هیچ وقت خانواده را فدای سینما نکرده و همیشه بین سینما و خانواده تعادل برقرار کرده و مرز مشخصی برای هر دو دارد.

آتیه فقیه نصیر از بازیگران متولد ماه آبان

حامد بهداد

حامد بهداد از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۲۶ آبان ۱۳۵۲) و خواننده اهل ایران است.

نخستین‌بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او بازی‌های تحسین شده‌ای در فیلم‌هایی چون: بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر، قصر شیرین داشته و برای بازی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است. از آخرین جوایز او می‌توان جایزه معتبر بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم قصر شیرین را نام برد.

بیوگرافی رضا کیانیان

حامد بهداد در طول فعالیت هنری‌اش از سوی بسیاری از کارگردانان سرشناس سینمای ایران همچون: عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، پرویز شهبازی و بهمن قبادی دعوت به همکاری شده‌است. همچنین بهداد برای نقش‌آفرینی در بسیاری از فیلمهایش از جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی نامزد دریافت جایزه بازیگری شده‌است.

حامدبهداد ازبازیگران متولد ماه آبان

احمد ایراندوست

احمد ایراندوست از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ در آبادان) و بادیگارد ایرانی است.پدرش شهاب ایراندوست نیز از کشتی گیران هم دوره غلامرضا تختی بوده‌است.

او از سن ۹ سالگی به خارج از ایران مهاجرت می‌کند و بعد از گذشت ۷ سال زندگی در خارج در سن ۱۶ سالگی دوباره تصمیم به بازگشت به ایران می‌کند. سپس، برای انجام خدمت سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت می‌پردازد و بعد از اتمام دوره سربازی به امارات سفر می‌کند. احمد ایراندوست مدعیست که در دبی بادیگارد شیخ محمد، حاکم امارات بوده‌است.

احمد ایراندوست ازبازیگران متولد ماه آبان

امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۸ آبان ۱۳۵۱ در تهران) اهل ایران است. اوج درخشش او در شماری از ساخته‌های مرضیه برومند بوده‌است.

امیرحسین صدیق پدرش علی صدیق را زمانی که ۷ سال داشت، در یک تصادف رانندگی از دست داد (۱ مهر ۱۳۵۸). او در کودکی به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و عضو کلاس‌های تئاتر آن مجموعه شد. صدیق در سال ۱۳۷۳ با بازی در نقش آقای پدر زی زی گولو به کارگردانی مرضیه برومند به شهرت رسید.

او در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اجرای برنامهٔ تلویزیونی کتاب‌باز را بر عهده داشت. در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۷ خبر ازدواجش با باران خوش‌اندام (شاعر و تصنیف‌سرا) رسانه‌ای شد.

تیپ متفاوت عمار تفتی و همسرش در مراسم عروسیشان

امیرحسین صدیق ازبازیگران متولد ماه آبان

چکامه چمن ماه

چکامه چمن‌ماه از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۵۹ شیراز) است.

چکامه دختر هنگامه فرازمند منشی صحنه و بازیگر سینما ایران است.

وی که با دیپلم مجسمه‌سازی از هنرستان علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شده‌است، بازیگری در سینما را از سال ۱۳۷۷ با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد.

وی در حال حاضر از کشور مهاجرت کرده و مدتی در شبکهٔ فارسی‌زبان خارجی GEM TV، مشغول بازیگری بود.

چکامه چمن ماه ازبازیگران متولد ماه آبان

شبنم قلی خانی

شبنم قلی‌خانی از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران) و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت می‌کند.

شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد. شبنم فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز نمود. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۰۵، شبنم نخستین اثر خود به نام حقیقت یک دست‌فروش را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی کرد و وارد عرصهٔ کارگردانی شد. او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.

شبنم قلیخانی ازبازیگران متولد ماه آبان

علی دهکردی

علی‌اسماعیل پور دهکردی از بازیگران متولد ماه آبان (زاده۱۷ آبان ۱۳۴۴، شهرکرد) است.

بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم از کرخه تا راین به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد. او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

علی دهکردی و آفرین چیت ساز در سال 1989 میلادی ازدواج کردند و در سال 2002 میلادی طلاق گرفتند.

علی دهکردی بازیگر پنجاه و سه ساله اهل شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری که درس بازیگری و کارگردانی هم خوانده، تا امروز نقش های متعددی را تجربه کرده، اما بازی او در نقش یک جانباز شیمیایی در فیلم از کرخه تا راین ابراهیم حاتمی کیا یکی از ماندگارترین نقشهای او به شمار می رود.

شباهت باور نکردنی نیکول کیدمن و لیلا حاتمی

علی دهکردی ازبازیگران متولد ماه آبان

یکتا ناصر

یکتا ناصر از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران) اهل ایران است.

یکتا ناصر در ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. پدرش افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه‌دار است. وی در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه به بازیگری به چند دفتر سینمایی مراجعه کرده و در تست انتخاب بازیگر شرکت نمود به‌طوریکه در نهایت برای بازی در سریال گلهای کاغذی انتخاب شد.

یکتا ناصر پس از بازی درسریال گلهای کاغذی، کماکان فعالیتهای خویش را ادامه داده و در چند مجموعه تلویزیونی دیگر نیز بازی کرد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود. او در این مدت وارد دانشگاه نیز شد و در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل گردید.

یکتا ناصر همسر منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است. این زوج صاحب فرزندی به نام سوفیا هستند

یکتاناصر ازبازیگران متولد ماه آبان

غلامحسین لطفی

غلامحسین لطفی از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۲۳ آبان ۱۳۲۸ در قزوین) می‌باشد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۱ و دکترای افتخاری تئاتر است. او علاوه بر بازیگری به نویسندگی و کارگردانی هم پرداخته‌است. آغاز فعالیت سینمایی با فیلم صبح خاکستر به کارگردانی تقی مختار به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۶ بوده‌است.

غلامحسین لطفی ازبازیگران متولد ماه آبان

سعید راد

احمد سعید حق‌پرست راد مشهور به سعید راد از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۴ آبان ۱۳۲۳ در تهران) و نمایشنامه نویس ایرانی است. راد پس از اینکه در اواسط دهه ۱۳۶۰ ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۷۸ پس از سال‌ها دوری از سینما به وطن خود بازگشت و حرفهٔ خود را تاکنون ادامه داده‌است.

بازیگران ایرانی طرفدار پرسپولیس را بشناسید + عکس و فیلم

وی در شهر جونقان چشم به جهان گشود و بعد از پنج سالگی به همراه خانواده به محله‌ای در شمیران (تجریش) درون کوچه‌ای به نام فردوسی سکنی گزید، کوچه‌ای مشهور که به انتهای آن نامِ «کوچه روشنفکران» اطلاق می‌شد و در آنجا خانهٔ جلال آل‌احمد، نیما یوشیج، علی آزاد و داریوش رفیعی نیز قرار داشت. به گفتهٔ خودش او و «شراگیم یوشیج» پسر نیما، دوست بوده‌اند.

دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسهٔ نیکی علاء آغاز نمود. سپس در مدرسهٔ شاپور تجریش (نام دیگر رشید یاسمی) که محل کنونی موزه سینما است، دوران دبیرستان خود را شروع کرد.

سعید راد ازبازیگران متولد ماه آبان

شیوا خسرومهر

شیوا خسرومهر از بازیگران متولد ماه آبان (متولد ۲۴ آبان ۱۳۵۰، سبزوار)و تئاتر اهل ایران است.

از کودکی با تئاتر آشنا بوده چون پدرش در این عرصه حضور داشته و فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا بوده، شیوا خسرو مهر علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم فعالیت دارد. در کلاسهای امین تارخ هم حضور داشته ، اولین حضورش بر روی صحنه سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان بوده است.

یک دختر دارم بنام رکسانا که همه زندگی ام را در بر می گیره ، رکسانا سال اول دانشگاه است و گریم می خونه ، کار تئاتر انجام میده البته حرکات فرم و به بازیگری علاقه نداره،اما به هر حال وارد این حرفه شده.

شیواخسرومهر ازبازیگران متولد ماه آبان

شیلا خداداد

شیلا خداداد از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۵۹ در تهران) است. شیلا خداداد با فرزین سرکارات ازدواج نموده‌است.پدر وی اهل تهران و مادرش اصالتا کرد مهاباد می‌باشد.

در مرداد سال ۱۳۹۸ کتاب «بعضی رازها را نباید نگه داشت» با موضوع آزار جنسی کودکان، با ترجمه شیلا خداداد رونمایی شد.

او دوران تحصیل خود را با موفقیت سپری کرد و در سال 75 وارد دبیرستان شد . در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت و در سال 78 با معدل 17 فارق التحصیل شد و به دانشگاه راه یافت . در دانشگاه رشته مهندسی فیزیک را برگزید و در این رشته شروع به تحصیل کرد.

معرفی و نقد و بررسی فیلم کمدی سگ بند

وی همچنین در رشته موسیقی نیز فعالیت دارد و در چند گروه موسیقی مشغول به کار است. ورزش مورد علاقه او فوتبال و والیبال ، وتیم مورد علاقه اش استقلال است.

شیلا خداداد ازبازیگران متولد ماه آبان

فلورا سام

فلورا سام از بازیگران متولد ماه آبان (متولد ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شیراز) و نویسنده و کارگردان تلویزیون و تئاتر ایرانی است.

فلورا سام در سال ۱۳۶۳ با مجید اوجی، تهیه‌کننده ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۶ با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد. شروع فعالیت حرفه‌ای وی در تلویزیون صرفاً به دلیل روابط خانوادگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «مهر و ماه» در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حمید لبخنده بود. او همچنین در مجموعه‌های شیخ مفید، روزهای زندگی، همسایه‌ها، شبی از شب‌ها، نشانی و ماه عسل ایفای نقش کرده‌است. سریال توطئهٔ فامیلی، آخرین کار اوست. فیلمنامهٔ این سریال را نیز او نوشته بود. آخرین فیلمنامه پخش شده توسط صدا و سیما که به دست وی نوشته شده با عنوان تا… رهایی می‌باشد که در پاییز ۹۰ شروع به پخش شده‌است. مجموعه تلویزیونی راز پنهان در ماه رمضان سال ۱۳۹۱ از تلویزیون پخش شد که نویسندگی و کارگردانی آن به عهده فلورا سام بود. در ایام نوروز ۱۳۹۳ «ما فرشته نیستیم» از این کارگردان از شبکه تهران پخش شد.

فلوراسام ازبازیگران متولد ماه آبان

فاطمه معتمد آریا

فاطمه سیمین معتمدآریا از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۷ آبان ۱۳۴۰، تهران)است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.

فاطمه معتمد آریا در ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران[۲] به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. در ۱۳۵۵ به عنوان هنرجوی هنر در دانشسرای هنر پذیرفته، و در سال ۱۳۵۸ فارغ‌التحصیل شد. هم‌زمان با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا نیز همکاری می‌کرد.

عکس هایی از مرحوم ماهچهره خلیلی با چادر

او در سال ۱۳۶۰ با احمد حامد ازدواج کرد و یک پسر به اسم نریمان دارد.

شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ مدرسه موش‌ها در سال ۱۳۶۰ بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ به ضبط سریال محله برو بیا پرداخت و سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه‌ای شد. پس از آن و در سال ۱۳۶۵ به بازی در فیلم‌های جهیزیه‌ای برای رباب، تحفه‌ها پرداخت.

در ۱۳۶۹ اولین مجموعه تلویزیونی خود تحت عنوان گل پامچال را بازی کرد. وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است.

از نقش آفرینی‌های محبوب معتمدآریا باید به بازی‌هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران هستند.

فاطمه معتمد آریا ازبازیگران متولد ماه آبان

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۲۷ آبان ۱۳۲۰) و کارگردان ایرانی است. او تاکنون سه بار در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده‌است. او پدر سام قریبیان (بازیگر ایرانی) است.

فرامرز قریبیان در سال ۱۳۲۰ در تهران، خیابان ری، کوچهٔ آبشار متولد شد. وی تباری تفرشی دارد. دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری مدرسه ویژوال آرت آمریکا است و فعالیت سینمایش را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم بیگانه بیا ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد. سپس به دلیل مسافرت به خارج از کشور چند سالی از سینما دور بود.

فرامرز قریبیان ازبازیگران متولد ماه آبان

فریده صابری

فریده صابری از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۱۸ آبان ۱۳۲۷، تهران – درگذشته ۱۹ بهمن ۱۳۹۶) بود.

وی دیپلم هنرستان عالی موسیقی را در سال ۱۳۴۷ دریافت کرد و همزمان در رشتهٔ طبیعی از دبیرستان نراقی فارغ‌التحصیل شد. وی دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک ایران (در سال ۱۳۵۲) و درجه فوق لیسانس از دانشگاه ایندیانا در آمریکا (در سال ۱۳۵۵) بود. وی در سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ دوره پانتومیم را در کشور آلمان گذراند

شباهت باور نکردنی لیلا اوتادی و اسکارلت جوهانسون

فریده صابری در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

فریده صابری ازبازیگران متولد ماه آبان

گلاب آدینه

گلاب آدینه، با نام اصلی گلاب مستعان از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۲۲ آبان ۱۳۳۲ تهران) است.

وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. او فعالیت هنری را سال ۱۳۵۴ با گروه تئاتر دانشجویی «پیاده» به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز کرد و در چندین نمایشنامه مانند «داستانی نه تازه»، «همشهری»، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و مرگ امیر کبیر»، «دیوار چین»، «دایره گچی قفقازی»، «پوف!!»، «مادام پی پی» و «در مصر برف نمی‌بارد» بازی و کارگردانی نمایش‌های «سلطان مار»، «مرگ یزدگرد» و «شبی در تهران» را بر عهده داشت. از کارهای تلویزیونی وی می‌توان به بازی در سریال «افسانه سلطان و شبان» و کارگردانی مجموعه ۵۰ قسمتی به‌نام «خواستگاران» اشاره کرد. وی همچنین انتخاب بازیگر و بازیگردان تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی بوده‌است. بازی و منشی صحنهٔ فیلم نیمه‌بلند «رسول پسر ابوالقاسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ نخستین تجربهٔ سینمایی اوست.

گلاب آدینه ازبازیگران متولد ماه آبان

مرتضی احمدی

مرتضی احمدی از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۱۰ آبان ماه ۱۳۰۳ تهران – درگذشتهٔ ۳۰ آذر ۱۳۹۳ تهران) و صداپیشه و خواننده اهل ایران بود.
به نوشته علی شیرازی او در چهار عرصهٔ «سینما، تلویزیون، رادیو و تئاتر» بازیگری صاحب سبک، در هنر دوبلاژ گوینده‌ای با یک صدای خاص و منحصربه‌فرد و نیز یادآور عصر طلایی دوبله در کشورمان بود. در نگارش کتاب‌هایش نیز نویسنده‌ای یکّه، خوش‌قلم و توانا نشان می‌داد. کتاب‌هایی که هر یک برآمده و چکیده‌ای از سال‌ها پرسه زدن و جدیت در یکی از عرصه‌های مورد علاقه و فعالیتش بودند. در هنر آواز و موسیقی نیز یکی از معدود خوانندگان سبک بیات تهران بود، به علاوه این‌که نام و صدایش در زمرهٔ انگشت‌شمار پیش‌پرده خوانان قدیم برده می‌شد. او کسی بود که از هر انگشتش هنری در حد کمال یا دست‌کم نزدیک به کمال‌یافتگی می‌بارید و خالق گنجینه‌ای از چند هنر گوناگون به‌شمار می‌رفت.

پژمان جمشیدی ازدواج کرد | نگار فرهمند همسر او کیست؟

مرتضی احمدی ازبازیگران متولد ماه آبان

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام‌دوست از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۲۳ آبان ۱۳۵۳ در رشت) است.

نعیمه نظام‌دوست دارای دیپلم علوم تجربی است و اصالتا گیلک و اهل گیلان می‌باشد او از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه نوروز ۷۲ بازی کرد. نظام‌دوست به‌طور حرفه‌ای با ساعت خوش و در سال ۱۳۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.
چهار خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است به غیر از او کسی در خانواده شان کار هنری نکرده پدرش چند سال پیش فوت کرده در سینما دوستان زیادی از جمله ماه چهره خلیلی، لیلا اوتادی، الناز شاکردوست و لیدا عباسی را دارد.
در سال ۱۳۷۴ با برنامه ساعت خوش به‌طور حرفه در سریال‌ها و فیلم‌ها شروع به بازی کرد. او ازدواج کرده و یک پسر دارد.

نعیمه نظام دوست ازبازیگران متولد ماه آبان

مرحوم نیکو خردمند

نیکو خردمند از بازیگران متولد ماه آبان (زاده ۱۹ آبان ۱۳۱۱ تهران – درگذشته ۲۶ آبان ۱۳۸۸ تهران) و دوبلر اهل ایران بود.

نیکو خردمند ۱۹ آبان ۱۳۱۱ در تهران و در خانواده‌ای فرهنگی متولد شد. او خواهر بزرگ‌تر آهو خردمند و دخترعموی شهرو خردمند بود. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینمادر رویال تئاتر سلطنتی بود.

فعالیت هنری او از سال ۱۳۳۷ با گویندگی در رادیو شروع شد. وی گویندگی فیلم را از شهریور سال ۱۳۳۹ زیر نظر هوشنگ لطیف‌پور و سعید شرافت آغاز کرد و گوینده نقش‌های اصلی به‌جای کلودیا کاردیناله، آوا گاردنر، الیزابت تیلور، اینگرید برگمن، ایوت میمی‌یوکس، لی رمیک، الکه زومر، فخری خوروش، ایرن، کتایون، آرام، پوری بنایی و… بوده‌است.

او همزمان با دوبله، از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۴۷ گوینده نمایش‌های رادیویی برنامه دوم رادیو و همچنین مجری برنامه «معرفی تئاتر در تلویزیون» در سال ۱۳۵۱ بود. او در دوبله فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما که در دهه پنجاه در «تلویزیون ملی ایران» دوبله می‌شدند، حضور داشت و گوینده مجموعه مستند «پنجره‌ها» نیز بود.

نگاهی به سریال کره ای دکتر اسلامپ (Doctor Slump 2024)

نیکوخردمند ازبازیگران متولد ماه آبان

نیکی کریمی

نیکی کریمی از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰)و کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. او تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا،رسول ملاقلی پور ،بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته‌است.

نیکی کریمی همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است. در سال ۲۰۱۷، نیکی کریمی در لیست «۳۰ تن از زیباترین زنان جهان» از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت

نیکی کریمی ازبازیگران متولد ماه آبان

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران) و طراح صحنه و طراح لباس سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد.

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار

ویشکا آسایش ازبازیگران متولد ماه آبان

هادی کاظمی

سید هادی کاظمی از بازیگران متولد ماه آبان (زادهٔ ۱۳ آبان ۱۳۵۵) اهل ایران است.

وی با سریال شب‌های برره به شهرت رسید و در آثار دیگر مهران مدیری نیز ظاهر شد. از دیگر آثار بازیگری او می‌توان به بازی در نقش نظام دوبرره، باباشاه و امیر یل زهره خانی اشاره نمود.

هادی کاظمی ۱۳ آبان ۱۳۵۵ در میانه متولد شد.او اصالت خود را در یک برنامه تلویزیونی به یکی از شهر های اطراف میانه با نام ترک (شهر) نسبت داد. او در هنگام تحصیل و از سال‌های نوجوانی به روی صحنه رفت. بعدها وارد دانشگاه شد و در رشته بازیگری تحصیلاتش را ادامه داد، دوره‌ای که خودش معتقد است که هیچ کمکی به او و پیشرفتش در بازیگری نکرده‌است: «من در دانشگاه هیچ چیز یاد نگرفتم اما یک استادی داشتم به اسم آقای دامود که خیلی چیزها به من یاد داد ولی متأسفانه وقتی وارد دانشگاه شدم حس اینکه چیزی در آنجا یادگرفتم را نداشتم. دانشگاه بیشتر برای من محیطی بود برای ارتباط بیشتر، همین».

او از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد اما با بازی در نقش «نظام دوبرره» در سریال شبهای برره برای عامه مردم شناخته شد و از همان کار به نوعی تبدیل به یکی از اعضای ثابت گروه مدیری شد و تقریباً در همه کارهای بعد از «پاورچین» مدیری حضور داشت. وی در تله‌فیلم‌ها و سریال‌های دیگری هم بازی کرده که از آن کارها می‌توان به سریال «در چشم باد» در نقش عباس پذیرش هتل نام برد. کاظمی با «قهوه تلخ» در نقش باباشاه جایگاه خود در طنز را محکم‌تر کرد. وی در سریال علی‌البدل که در نوروز ۱۳۹۶ پخش شد، نیز ایفای نقش کرد.

هادی کاظمی ازبازیگران متولد ماه آبان

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا