اخبار بازیگران

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه مهر را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم.

باران کوثری متولد چندمین روز از مهر ماه است؟

باران کوثری متولد بیست و پنجمین روز از مهر ماه ١٣۶۴ است.

تاریخ تولد روشنک گرامی چه روزی است؟

روشنک گرامی متولد ۱ مهر ۱۳۶۲ است.

سحر دولتشاهی چندم مهر ماه متولد شده است؟

سحر دولتشاهی زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸ است.

تاریخ تولد شاهرخ استخری چه روزی است؟

شاهرخ استخری متولد ۱۴ مهر ۱۳۶۰ است.

اگر برایتان جالب است که با چهره های مشهور ایرانی متولد مهر آشنا شوید ادامه این مطلب از بازیگرنیوز را از دست ندهید.

بررسی بازیگران متولد ماه مهر

احمد آقالو

احمد آقالو از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۲۸ در قزوین – درگذشتهٔ ۳ آذر ۱۳۸۷ در تهران) و صداپیشهٔ ایرانی بود. او در چند فیلم سینمایی و مجموعهٔ تلویزیونی بازی کرد.

احمد آقالو در سال ۱۳۲۸ خورشیدی در قزوین به‌دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ تئاتر در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. با بازی در فیلم دادشاه در ۱۳۶۲ به‌عنوان بازیگر به سینما وارد شد. آخرین فیلم سینمایی‌اش پاداش بود که در سال ۱۳۸۷ در آن بازی کرد.

وی در سحرگاه سوم آذر ۱۳۸۷ در ۵۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان مغز استخوان در منزل خود درگذشت.

احمدآقالواز بازیگران متولد ماه مهر

خاطره اسدی

خاطره اسدی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۷ مهر ۱۳۶۲، رشت) است.

وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا شروع کرد. اولین حضور تلویزیونی‌اش را در مجموعه تلویزیونی «سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و در کنار مسعود رایگان و فریبا کوثری تجربه کرد. پس از آن علاوه بر سینما و تلویزیون، با نمایش‌های حسین کیانی به روی صحنه تئاتر آمد.

خاطره اسدی از بازیگران متولد ماه مهر

احمد ساعتچیان

احمد ساعتچیان از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ١١ مهر ۱۳۵۱ در تهران)اهل ایران است.

احمد ساعتچیان ۱۱ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او علاوه بر دو دهه فعالیت در زمینه بازیگری تئاتر، به کارگردانی و تدریس بازیگری نیز مشغول است. وی فارغ‌التحصیل کانون حمید سمندریان در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. او همچنین سابقهٔ تدریس بازیگری در آموزشگاه‌های کانون سینماگران جوان، کانون هنری سمندریان و سینمایش را در کارنامهٔ هنری خود دارد و هم‌اکنون مدرس بازیگری و بیان در کانون هنری حمید سمندریان و آکادمی سینمایش می‌باشد. همسر وی فرانک حیدریان بازیگر و نویسنده می‌باشد.ساعتچیان به همراه همسرش گروه تئاتر برگ را در سال۱۳۹۲ راه اندازی کردند.

معرفی و دانلود رایگان سریال پربیننده سقوط

احمدساعتچیان از بازیگران متولد ماه مهر

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۲۵ مهر ۱۳۴۹) و تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان-زنان و مدیر هنری اهل ایران است. وی از ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ سفیر حسن نیّت و صلحِ یونیسف است.

کرامتی دانش‌آموختهٔ میکروبیولوژی و دوره‌دیدهٔ بازیگری در سال ۱۳۷۵ نزد امین تارخ است. او از ۱۳۷۶ با بازی در مردان آنجلس در نقش بانو هلن به همراه جعفر دهقان در نقش ماکسیمیلیانوس به تلویزیون رفت و شناخته شد، مردی از جنس بلور (۱۳۷۷) نخستین حضورش در سینما بود و در ۱۳۸۱–۱۳۸۰ در نمایش‌هایی به کارگردانی مجید جعفری بازی کرد.[۶] کرامتی نقش اصلی زن را در شماری فیلم‌های درام و تاریخی بازی کرده است. نقش‌های شناخته‌ترش عبارت است از فیروزه در بیست (۱۳۸۷) که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از ۲۷امین جشنواره فیلم فجر گرفت، آسیه در آلزایمر (۱۳۸۹)، آوا در زندگی خصوصی آقا و خانم میم (۱۳۹۰)، رؤیای فرزند چهارم (۱۳۹۱)، سارا در اشباح (۱۳۹۲)، منیره در عصر یخبندان (۱۳۹۳)، مادر در ماجان (۱۳۹۳) و مینوی جاده قدیم (۱۳۹۶). از نقش‌های ماندگارش در تلویزیون، پس از هلن در مردان آنجلس (۱۳۷۶)، شخصیت لیالی در مجموعهٔ تلویزیونی خاک سرخ (۱۳۸۰-۱۳۷۹) ساختهٔ ابراهیم حاتمی‌کیاست که در مقابل پرویز پرستویی بازی کرد. دیگر بازی‌های چشمگیرش در فیلم‌های مرد بارانی (۱۳۷۸) که برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در ۱۸امین جشنواره فیلم فجر شد، پاداش سکوت (۱۳۸۵)، تردید (۱۳۸۷)، اسب حیوان نجیبی است (۱۳۹۰)، ناخواسته (۱۳۹۲)، ارغوان (۱۳۹۳) و مزار شریف (۱۳۹۳) بوده‌است.

مهتاب کرامتی از بازیگران متولد ماه مهر

انوشیروان ارجمند

انوشیروان ارجمند از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۰ – درگذشته ۲۳ آذر ۱۳۹۳) و برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند و بهار ارجمند بود.

بیوگرافی فخرالدین صدیق ‌شریف

انوشیروان ارجمند چند مدتی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان پارسیان تهران بستری بود و ظهر روز ۲۳ آذر ۱۳۹۳ بر اثر همین بیماری در سن ۷۳ سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری وی در روز ۲۵ آذر همان سال از مقابل تالار وحدت انجام گرفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا مدفون شد. در مراسم خاکسپاری وی، جمعی از دولتمردان و هنرمندان ایرانی نیز حضور داشتند.

انوشیروان ارجمند از بازیگران متولد ماه مهر

باران کوثری

باران کوثری از بازیگران زن متولد ماه مهر (زادهٔ ٢۵ مهر ١٣۶۴) است.

باران کوثری ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان (۱۳۷۶) توانایی‌هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده‌است. او در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (۱۳۸۱)، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

سال ۱۳۸۵ از طرف خوانندگان هفته‌نامه چلچراغ برای دریافت نشان محبوبیت این نشریه انتخاب شد و سرانجام در بهمن ماه همین سال با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون‌بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی، آلبوم افتخارات یک سالش را ورق زد. او در سال ۱۳۸۶ در جایزه تصویر آسیا پاسیفیک توانست برای فیلم خون بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری شود و در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم حیران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

باران کوثری از بازیگران متولد ماه مهر

امیرمحمد زند

امیرمحمد زند از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۵۷ در تهران) است. وی در دانشگاه ساپینزای رم در کشور ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرده و «یک آن اشتباه» اولین ساخته بلند او محسوب می‌شود.امیر محمد زند بازیگر دانش‌آموخته سینما، پیش از فیلم حیرانی در فیلم‌هایی نظیر «اتوبوس شب»، «تقاطع» و «شب حورا» نقش آفرینی کرده‌است.

کنایه محسن کیایی به این شخص جنجال به پا کرد

امیرمحمدزند از بازیگران متولد ماه مهر

پوری بنایی

پوری بنایی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۱۹ مهر ۱۳۱۹ در اراک) و هنرپیشه تئاتر است. او خواهر اکی بنایی، خواننده ایرانی ساکن آمریکا است.

وی فعالیت سینمایی‌اش را در سال ۱۳۴۳ با بازی در فیلم عروس فرنگی به کارگردانی نصرت‌الله وحدت آغاز کرد. از بازی‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز وی می‌توان به نقش اعظم در فیلم قیصر و اقدس در کوچه مردها اشاره کرد. او پس از انقلاب ۵۷ موفق به بازی در هیچ فیلمی نشد. محمدعلی نجفی برای مجموعه تلویزیونی سربداران (۱۳۶۲) به او پیشنهاد همکاری داد که بنایی به دلیل بیماری پدر و مادرش نپذیرفت. همچنین، در سال‌های بعد از انقلاب چند بار به خارج از کشور رفت و به رغم پیشنهادهایی که برای بازیگری به او شد، به ایران بازگشت و حاضر به اقامت در خارج از کشور نشد.

پوری بنایی از بازیگران متولد ماه مهر

حسین محب اهری

حسین محب‌اهری از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۲۹ مهر ۱۳۳۰ در تهران – درگذشتهٔ ۲۶ دی ۱۳۹۷ در تهران) اهل ایران بود.

او کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده بود. یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ ه‍.خ دید.

محب‌اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر اشتغال داشته‌است.

حسین محب اهری از بازیگران متولد ماه مهر

رابعه اسکویی

رابعه اسکویی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۱ مهر ۱۳۴۵ در تهران) اهل ایران است.

وی دوره بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذرانده‌است. او مدتی در شبکه جم تی‌وی فعالیت داشته‌است.

در ۱۳ دی ۱۳۹۴ و به دنبال آن که چکامه چمن‌ماه، صدف طاهریان و مانی کسراییان به شبکه ماهواره‌ای جم تی وی پیوستند، خبر مهاجرت رابعه اسکویی از ایران برای پیوستن به این شبکه ماهواره‌ای برای بازی در یک فیلم ویدئویی منتشر گردید. اسکویی نوروز ۱۳۹۵ در گفتگویی با ویژه‌برنامه نوروزی جم تی‌وی از انگیزه‌هایش برای مهاجرت سخن گفت.

رابعه اسکویی از بازیگران متولد ماه مهر

روشنگ گرامی

روشنک گرامی از بازیگران متولد ماه مهر (متولد ۱ مهر ۱۳۶۲) اهل ایران است. وی در فیلم‌های قاعده تصادف و هلن به ایفای نقش پرداخته‌است.

خاطره جالب محمود پاک نیت با خسرو شکیبایی و درسی که از او گرفت!

روشنک در سال ۸۵ در رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی قبول شد. وی همچنین لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه سوره گرفته است.

این بازیگر جوان استعداد موسیقیایی اش را یک استعداد درونی میداند و به گفته خودش توانایی نواختن سازهای مختلف را دارد و جنس علاقه اش به موسیقی متفاوت از بازیگری است.

روشنک گرامی علاوه بر پرداختن به این هنرها در زمینه طراحی لباس و نوشتن فیلمنامه هم تا حدودی تبحر دارد.

روشنگ گرامی از بازیگران متولد ماه مهر

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی نقش داشته‌است و نخستین کار حرفه‌ای او، در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی بود. نخستین نقش سینمایی وی نیز در سال ۱۳۸۴، در فیلم چهارشنبه‌سوری از اصغر فرهادی بود. وی با بسیاری از کارگردان‌های سرشناس ایرانی همکاری داشته و در سریال‌هایی همچون کتاب‌فروشی هدهد، مسافران، نابرده رنج، توطئه فامیلی، عالیجناب، قلب یخی و ساخت ایران ۲ ایفای نقش کرده‌است.

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی بودند. سحر دولتشاهی در رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به تحصیل پرداخت. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود. حضور در صحنهٔ تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد. دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد. بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته‌است.

سحردولتشاهی از بازیگران متولد ماه مهر

علی قربان زاده

علی قربان‌زاده از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۳۰ مهر ۱۳۵۷) است.

مدرک تحصیلی او دیپلم در رشتهٔ ریاضی و فیزیک است. او با گذراندن دوره تجربی ساختن فیلم‌های انیمیشن در شرکت کلک خیال در سال ۱۳۷۳ و شروع فعالیت سینمایی با فیلم سیاوش (سامان مقدم) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۷ کار خود را آغاز کرد.

معرفی سریال تاریخی گیلدخت با حضور بازیگران مطرح

شانس او حضور در فیلم سیاوش (فیلم) در کنار هدیه تهرانی بود که او را یک شبه بشدت مطرح کرد. بلافاصله بعد از این فیلم در سری اول مجموعه داستان یک شهر ظاهر شد و بر محبوبیت خود افزود.

علی قربان زاده از بازیگران متولد ماه مهر

ساره بیات

ساره بیات از بازیگران متولد ماه مهر (زاده مهر ۱۳۵۸ مشهد) اهل ایران است.

او فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. ساره بیات علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و نقاشی نیز انجام می‌دهد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد. بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و در ادامه نیز، خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد.

ساره بیات از بازیگران متولد ماه مهر

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۱۴ مهر ۱۳۶۰ در تهران) است.

از جمله فعالیت‌های او می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دلنوازان، فاصله‌ها، ساعت شلوغی، آمین، ماه و پلنگ، سوگند، پرواز در ارتفاع صفر و دلدادگان اشاره کرد. وی که به واسطۀ بازی در سریال‌های دلنوازان و فاصله‌ها شهرت پیدا کرده بود، برای مدت ۵ سال وارد عرصهٔ بازیگری در سینما شد و از تلویزیون فاصله گرفت؛ همین موضوع باعث گردید تا پس از بازگشت مجدد به تلویزیون و بازی در مجموعه‌هایی چون آمین و… استقبال خوبی از کارهای وی صورت نگیرد.
شاهرخ استخری در مصاحبه‌ای (برنامه دورهمی) اعلام داشت: علت منفی شناخته شدن شخصیت او و پیشنهاد بازی کردن در نقش‌های منفی از سوی تهیه‌کنندگان به وی؛ از تاثیر نقش‌هایش در دو سریال ابتدایی اش نشاًت گرفته است.

شاهرخ استخری از بازیگران متولد ماه مهر

شهره لرستانی

شهره صالحی لرستانی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۶ مهر ۱۳۴۵ در تهران اصالتاً خرم‌آباد) و هنرپیشه تئاتر و کارگردان اهل ایران است.

شهره لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج»، «تبعیدی‌ها»، و… تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

نکات خواندنی بیوگرافی الناز شاکردوست از رتبه 11 کنکور تا بازیگری + تصاویر

شهره لرستانی از بازیگران متولد ماه مهر

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۳ مهر ۱۳۲۰، کرمان) است.

وی همچنین در رشته شیمی در برلین تحصیل می‌کرد که آن را نیمه کاره رها کرد، بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۴۹ با فیلم «تجاوز» به کارگردانی «حمید مصداقی» شروع کرد.وی در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری و کارگردانی فارغ التحصیل شد. همچنین به مدت یک سال در کلاسهای بازیگری حمید سمندریان شرکت کرد.

از معروفترین فیلم‌های او می‌توان به شهر قصه، اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس، سگ‌کشی و سریال‌های همسران و آژانس دوستی اشاره کرد. او آخرین اثر هنری اش را در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد.

در ۲۶ تیر ۱۳۹۸ مراسم نکوداشت فردوس کاویانی در حالی در خانه سینمای ایران برگزار شد که او به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت.

فردوس کاویانی از بازیگران متولد ماه مهر

شیوا بلوریان

شیوا بلوریان از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۱۴ مهر ١٣٥٨)و نویسنده، تهیه‌کننده فیلم و کارگردان ایرانی تئاتر و تلویزیون و سینماست.

شیوا بلوریان دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی است. ​همچنين او دانش آموخته فيلمنامه نويسي حرفه ايي سينما نزد استاد ناصر تقوايي در حوزه هنري، دوره هاي فيلمسازي حرفه ايي از انجمن فيلمسازان جوان، همچنين گذراندن دوره کامل فیلمبرداری و کارگردانی تخصصی و فوق تخصصی سینما نزد استاد سعید پور اسماعیلی در هیلاج فیلم به مدیریت امیرشهاب رضویان می باشد.

آغاز فعالیت هنری او از دوران کودکی با صداپیشگی در رادیو در گروه خرسالان شروع شد و با رفتن به کلاسهای بازیگری کودکان، آغازی متفاوت در بازیگری تئاتر برای او رقم خورد.خیلی زود در نمایشهای کودکان و در جشنواره های مختلف تئاتر کودک و نوجوان با بازیهای روان و اثر گذار توانست نگاههای بسیاری را به خود جلب کند و جوایز متعددی را به دست بیاورد.او در آغاز نوجوانی در کنار بازیگری، نویسندگی و کارگردانی چندین تئاتر کودک را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده است که تماما شایسته تقدیر و جایزه از جشنواره سراسری کودک و نوجوان امید شناخته شدند. کم کم نویسندگی و کارگردانی به صورت جدی به فعالیت او در تئاتر افزوده شد. کارگردانی و‌بازیگری چندین تئاتر موفق و پر جایزه همچون: شهر سوخته، نقل زنان سنگی، حدیث آصف، که در تئاتر شهر اجرا شدند روزهایی درخشان برای او در تئاتر و درفعالیت تئاتری او محسوب شد.

معرفی نیکول کیدمن بازیگر پرافتخار هالیوود و همسر سابق تام کروز

شیوابلوریان از بازیگران متولد ماه مهر

فرناز رهنما

فرناز رهنما از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۷ مهر ۱۳۶۰ در اصفهان) است. بازی در سریال ساختمان پزشکان و فیلم بعدازظهر سگی سگی از کارهای معروف او هستند. او در دانشگاه هنر و معماری در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده‌است.

فرناز رهنما از سال ۱۳۷۹ وارد تئاتر شد و در سال ۱۳۹۴ با بازی در نمایش چشم اندازی از پل، کارهای زیادی به وی پیشنهاد شد. آغاز فعالیت حرفه ای فرناز رهنما در تلویزیون از سال ۱۳۸۵ در فیلم تلویزیونی «زیر زمین» به کارگردانی علیرضا افخمی می باشد.

فرناز رهنما در نقش نازنین در ساختمان پزشکان، به کارگردانی سروش صحت شهرت یافت

فرناز رهنما از بازیگران متولد ماه مهر

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران)و مترجم و صداپیشه اهل ایران است.

لیلا حاتمی در نهم مهر ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما بود. او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این دانشگاه را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا هنرپیشه سینمای ایران ازدواج کرد. او در گفتگویی که با ماهنامهٔ فیلم در شهریور ۱۳۹۰ انجام داد، بیان کرد احساسات عمیق شکل گرفته در حین ساخت فیلم لیلا، پایه‌گذار شکل‌گیری پیوند این دو در زندگی واقعی شده‌است. وی دارای دو فرزند به نام‌های مانی و عسل است.

مشکلات فیزیک خاص بهرام افشاری برای او در بازیگری!

لیلا حاتمی از بازیگران متولد ماه مهر

مجید بهشتی

مجید بهشتی از بازیگران متولد ماه مهر (زاده ۲۹ مهر ۱۳۳۴ در کرمان)و نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی تئاتر و تلویزیون و سینماست.

وی در سال ۱۳۵۳ تحصیلات متوسطه را در دبیرستان آرشام کرمان در رشته طبیعی و شیمی به پایان برد و پس از اخذ دیپلم به دانشکده هنرهای دراماتیک تهران راه پیدا کرد، او تحصیلات خود را تا پایان سال ۱۳۶۵ تا سطح لیسانس در رشته هنرپیشگی و کارگردانی ادامه داد و در سال ۱۳۸۳ در رشته کارگردانی تئاتر فوق لیسانس گرفت.

مجید بهشتی از بدو ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک تهران به‌طور عملی نیز به فراگیری فن نمایش و کارگردانی پرداخت و زیر نظر استادان بزرگی چون رکن‌الدین خسروی، حمید سمندریان، بهزاد فراهانی، حسین پرورش و دیگر استادان، فن کارگردانی و بازیگری را آموخت. وی در سال ۱۳۶۰ در تلویزیون به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان به‌کارِ تهیه و تولید سریال و فیلم سینمایی پرداخت و کارهای بسیاری را به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان تولید کرد. همزمان در سال ۱۳۷۶ مجله سینمایی فیلم و هنر را پایه‌گذاری کرد و بمدت ۷ سال در این مجله به عنوان مدیر مسئول و سردبیر مشغول کار بود.اما انتشار این نشریه در سال ۱۳۸۴ متوقف شد. بهشتی در دوران خدمت در رادیو و تلویزیون، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سریال‌های بلند و نمایش‌های تلویزیونی پُر بیننده‌ای را به عهده داشت که با موفقیت از رادیو و تلویزیون ایران پخش گردید. او در سال ۱۳۸۳ ایران را به مقصد انگلستان ترک گفت و اکنون در لندن اقامت دارد. فعالیت‌های هنری مجید بهشتی را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد.

مجید بهشتی از بازیگران متولد ماه مهر

مریم پالیزبان

مریم پالیزبان از بازیگران متولد ماه مهر (۱۵ مهر ۱۳۶۰، ارومیه) و شاعر اهل ایران است.

مریم پالیزبان دارنده دکترای فلسفه و علوم انسانی با گرایش مطالعات تئاتری از دانشگاه فرای برلین (Freie Universität Berlin) و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی از سال ۱۳۷۸ در حوزه‌ی شعر و تئاتر شروع به فعالیت کرد و در اولین تجربه‌ی بازیگری خود در سینما با فیلم نفس عمیق کاندید بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد. از دیگر تجربه‌های او در حوزه‌ی بازیگری می‌توان به فیلم‌های لرزاننده چربی و لانتوری اشاره کرد.

واکنش بازیگران به درگذشت ارشا اقدسی

مریم پالیزبان از محققان مرکز تحقیقات مطالعات فرهنگ و ادبیات برلین (ZFL) بوده و دوره‌ی فوق دکترای خود را در مطالعات مذهبی با گرایش مطالعات تئاتری از دانشگاه بوخوم در کالج کِته هامبورگر (Käte Hamburger Kollegs) گذرانده است. تألیفات و سخنرانی‌های وی به زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فارسی در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی و گرایش بینارشته‌ایست.رساله‌ی دکترای او با عنوان ابعاد نمایشی قتل در سال ۲۰۱۶ به زبان آلمانی به چاپ رسیده است که به موضوع آیین و نمایش خشونت در حوزه مطالعات تئاتری، به‌خصوص تعزیه می‌پردازد.

مریم پالیزبان از بازیگران متولد ماه مهر

محمد متوسلانی

محمد متوسلانی از بازیگران متولد ماه مهر  (زاده ۱۷ مهر ۱۳۱۴ در تهران)و فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی است. او به همراه منصور سپهرنیا و گرشا رئوفی گروه کمدی معروف سینمای ایران در دهه چهل خورشیدی را به وجود آورد. در ۱۳۳۷ با بازی در فیلم «طوفان در شهر ما» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان وارد سینما شد و با کارگردانی فیلمهایی مانند سازش و ذبیح در دهه پنجاه شهرت خود را بیشتر کرد. سال ۱۳۶۸ در هشتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فجر برای فیلم‌نامهٔ «جستجوگر» دیپلم افتخار گرفت و برای همین فیلم نامزد دریافت بهترین کارگردانی شد.

محمد متوسلانی از بازیگران متولد ماه مهر

محمود بنفشه خواه

محمود بنفشه‌خواه از بازیگران متولد ماه مهر (۲۷ مهر ۱۳۲۱ – ۱۸ فروردین ۱۳۸۹)بود. او برادر رضا بنفشه‌خواه و عموی بیژن بنفشه‌خواه (بازیگر) بود.

بنفشه‌خواه در ۲۷ مهر ۱۳۲۱ در تهران زاده شد. نخستین فعالیت هنری او، بازی در نمایش «در اعماق» (مهین اسکویی) در سال ۱۳۵۲ بود. او بازی در تلویزیون را در سال ۱۳۶۵ با بازی در نقش کوتاهی در سریال ماجراهای آقای خیرخواه و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم مدرسه پیرمردها آغاز کرد. آخرین حضور بنفشه‌خواه در سینما، بازی در فیلم پسر آدم، دختر حوا به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۸۷ بود. او عضو انجمن بازیگران سینمای ایران، خانه سینما و خانه تئاتر بود.بنفشه‌خواه نزدیک به ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف سینما و تئاتر حضور داشت.

پوشش های متفاوت فلور نظری در خارج از کشور

بنفشه‌خواه در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

محمود بنفشه خواه از بازیگران متولد ماه مهر

نگین معتضدی

نگین معتضدی از بازیگران متولد ماه مهر (زادهٔ ۳ مهر ۱۳۶۴ در حصار بوعلی، شهر کوچکی در تهران) است. او در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد و در سریال‌های گذر از رنج‌ها، تکیه بر باد و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین اپیزود چهارگاه سریال روزهای بهتر ایفای نقش داشت. او در برنامه دورهمی مهران مدیری به عنوان مهمان حضور داشت.طلا معتضدی خواهر وی در عرصهٔ نویسندگی فعالیت دارد و در برخی قسمت‌های شاید برای شما اتفاق بیفتد همکاری داشته‌است.

نگین معتمندی از بازیگران متولد ماه مهر

مرحوم هما روستا

هما روستا از بازیگران متولد ماه مهر (۴ مهر ۱۳۲۳ – ۴ مهر ۱۳۹۴) و کارگردان فیلم و مترجم اهل ایران بود. او برای بازی در فیلم ملک خاتون برنده جایزه بهترین بازیگر زن از «جشنواره هنری ادبی روستا» شد، برای بازی در تله‌تئاتر شعبده‌باز برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره سیما شد، و برای بازی در فیلم‌های تمام وسوسه‌های زمین و از کرخه تا راین نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و برای پرنده کوچک خوشبختی نامزد دریافت لوح زرین جشنواره فیلم فجر شد، و برای بازی در لژیون نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از سومین جشن خانه سینما شد.

هما روستا از بازیگران متولد ماه مهر

خصوصیات بازیگران متولد ماه مهر چیست؟

بهترین قلب ها متعلق به مهر ماهی هاست چون بی توقع مهربانند .

آن‌ها از استعداد و قوه ذهنی خوبی برخوردارند و در شرایطی که مجبور به قضاوت‌می‌شوند، قادرند منصفانه و بی‌طرفانه داوری کنند.

یکی از نقطه ضعف‌های آن‌ها ناشکیبایی در برابر انتقاد است و شدیدا مایلند که‌دیگران رفتار و اعمالشان را تأیید نمایند.

ولی در کل افرادی متعادل، با تدبیر، ملاحظه گر و حتی انعطاف‌پذیر هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا