اخبار بازیگران

بازیگران و هنرمندان معروف متولد ماه شهریور چه کسانی هستند؟

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه شهریور را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

تاریخ تولد اکبر عبدی چه روزی است؟

اکبر عبدی متولد ۴ شهریور ۱۳۳۹ است.

امیر جعفری متولد چندم شهریور ماه است؟

امیر جعفری متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ است.

پژمان جمشیدی در چندمین روز از شهریور ماه متولد شده است؟

پژمان جمشیدی در بیستمین روز از شهریور ۱۳۵۶ متولد شده است.

سیما تیرانداز متولد چندم شهریور است؟

سیما تیرانداز متولد ٩ شهریور ١٣۴٩ است.

نگاهی بر اسامی بازیگران متولد شهریور ماه

امیرجعفری

امیر جعفری از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران) است. همسر او ریما رامین‌فر از بازیگران سینما و تئاتر است.

امیر جعفری در شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است. جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌است. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد. بازی او در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ۱۳۸۰) اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ۱۳۸۳) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد. علیرضا جعفری برادرزادهٔ اوست.

امیرجعفری از بازیگران متولد ماه شهریور

اکبر عبدی

اکبر عبدی آقاباقر از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ در تهران) و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است.

اکبر عبدی از پدری اردبیلی و مادری تهرانی در سال ۱۳۳۹ در محله نازی‌آباد تهران به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۶۰ به تلویزیون رفت و تاکنون به نقش‌آفرینی در موضوعات مختلفی می‌پردازد. عبدی سپس در سال ۱۳۶۳ با فیلم جنجال بزرگ بازی در سینما را آغاز کرد و پس از آن در فیلم های مردی که موش شد، اجاره نشین ها، گراند سینما و ای ایران توانست قابلیت های خود را در ایفای نقش‌های کمدی ثابت کند. نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینه‌ی کمدی منحصر به‌فرد بود که حتی در فیلم مادر در نقش معلول و در فیلم سفر جادویی در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست پیدا کند، این امر حتی در فیلم های دلشدگان و آقای شانس هم مشهود بود. عبدی را بیشتر به خاطر بازی‌های کمدی و طنز می‌شناسند. وی اصالتاً اهل روستای آقاباقر اردبیل است؛ و در هشتم دی ماه ۱۳۹۴ کلید طلایی اردبیل به ایشان تقدیم شد

سیر تا پیاز زندگی پویا امینی و همسرش

اکبر عبدی از بازیگران متولد ماه شهریور

الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد از بازیگران زن متولد ماه شهریور در سال 1351 در تهران متولد شد. او دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان، فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال 1371 میباشد.

پاوه‌نژاد دارای دیپلم علوم طبیعی از دبیرستان نوشیروان و کاردانی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ (خورشیدی) است. از سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد حرفه بازیگری شد و فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد. نخستین کار صحنه وی در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی اکبر زنجانپور با عنوان «ساحره سوزان» و نخستین بازی کار تصویری او در سال ۱۳۷۳ سریال همسران بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

الهام پاوه نژاد از بازیگران متولد ماه شهریور

امین زندگانی

امین زندگانی از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۵۱)اهل ایران است. وی فرزند سیاوش زندگانی از استادان موسیقی بنام ایران و برادر امید زندگانی می‌باشد. امین زندگانی فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش – ادبیات نمایشی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد؛ و الیکا عبدالرزاقی همسر او می‌باشد.

امین زندگانی در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. پدرش، سیاوش زندگانی، از استادان موسیقی بود که در سال ۱۳۸۲ درگذشت. برادرش، امید زندگانی، مدتهاست که درعرصه موسیقی فعالیت می‌کند. زندگانی به فراگیری نواختن فلوت پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند.

امین زندگانی از بازیگران متولد ماه شهریور

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) بازیکن فوتبال پیشین اهل ایران است. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد.

او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن، جمشیدی در آثار مختلفی حضور پیدا کرد و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش و موفق، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است. او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند. جمشیدی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شد

عکس هایی از مرحوم ماهچهره خلیلی با چادر

پژمان جمشیدی از بازیگران متولد ماه شهریور

آهو خردمند

آهو خردمند از بازیگران متولد ماه شهریور (متولد ١٧ شهریور ۱۳۲۹ در تهران)و بازیگر تئاتر و سینما و مترجم است.

آهو خردمند سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. وی خواهر کوچکتر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد. خردمند فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ با حضور در صحنه در نمایش‌های «خسرو و شیرین»، «افول» و «لبخند باشکوه آقای گیل» و فعالیت خود در تلویزیون را از سال ۱۳۵۱ با مجموعه «آدم و حوا» آغاز کرد. از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی او در این دوره می‌توان به «گذر خلیل ده‌مرده»، «طلاق» و «در گذر عاشق» اشاره کرد. خردمند همچنین فعالیت در سینما را از سال ۱۳۵۲ با فیلم «پسر ایران از مادرش بی‌خبر است» ساخته فریدون رهنما شروع کرد اما تا پیش از پیروزی انقلاب در فیلم دیگری ایفای نقش نکرد. خردمند در سال ۱۳۶۳ ایران را ترک کرد و نزدیک به دو دهه در آمریکا و کانادا اقامت داشت. او در این سال‌ها در چند نمایش و مجموعه تلویزیونی حضور یافت. وی در سال ۱۳۸۱ به ایران بازگشت و فعالیت هنری‌اش را پی گرفت.

آهو خردمند از بازیگران متولد ماه شهریور

مهران غفوریان

مهران غفوریان از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۵۳) هنرپیشه، کارگردان فیلم، کمدین، فیلم‌نامه‌نویس و مجری اهل ایران است.

غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می‌باشد. بازیگری را به کارگردانی داریوش کاردان با مجموعه طنز جنگ ۳۹ آغاز کرد؛ و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶ بود که برنامه گل‌ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف، سپس در برنامه ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد، سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود. بعد از آن هم، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی شد برای پخش هر شب سریالها در تلویزیون. با موفقیت این مجموعه وی مبادرت به ساخت سری دوم و سوم آن نمود. غفوریان سپس در سال ۸۲ شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام «ورود ممنوع، ممنوع» کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد. پس از آن وی بیشتر به بازی در فیلم‌های سینمایی و سریالهای تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام «من پلیس نیستم» ساخت. تا اینکه در سال ۹۵ در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود.

با خانواده ی مهناز افشار بیشتر آشنا شوید

مهران غفوریان از بازیگران متولد ماه شهریور

لینداکیانی

لیندا کیانی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان) است.

لیندا کیانی در ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان متولد شد. وی دارای یک خواهر و ۴ برادر است. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده‌است.فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های آموزشگاه بازیگری سمندریان و کلاس‌های فن بیان خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد؛ و با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی‌های خود جلب کرد. لیندا کیانی پیشنهاد بازی در سریال پربیننده شهرزاد را رد کرد.

لینداکیانی از بازیگران متولد ماه شهریور

بهروز شعیبی

بهروز شُعِیبی از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ٢٥ شهریور ۱۳۵۸ در مشهد) و کارگردان ایرانی است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته‌است. او برای کارگردانی فیلم دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقهٔ فیلم‌های اول) شد. علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتیِ محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده‌است.

بهروز شعیبی از بازیگران متولد ماه شهریور

پارساپیروزفر

پارسا پیروزفر از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده‌ ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران)و کارگردان و مدرس تئاتر، نقاش ، نمایشنامه‌نویس و مترجم ایرانی است.

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او بازیگر سینما و تلویزیون؛ بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر، نقاش،نمایشنامه‌نویس، مترجم ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان است. علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد. آثار مصوری که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر، و با توجه به اطلاعات ثبت شده در وبسایت[۶] رسمی اش، تا کنون هنوز اقدامی برای چاپ این آثار نشده‌است. بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود. از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد.

بیوگرافی رایان رینولدز ستاره کمدی‌های پرطرفدار از کودکی تا به امروز

پارساپیروزفر از بازیگران متولد ماه شهریور

حسام نواب صفوی

سید حسام‌الدین نواب‌صفوی از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران است. او علاوه بر بازیگری، به وکالت و نوازندگی مشغول است.

او در محله میرداماد تهران متولد شده‌است. پدرش قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول شد. پدرش در سال ۱۳۸۸ درگذشت. عمویش اسماعیل نواب صفا، ترانه‌سرای معروف بود. او سه برادر به نام‌های هومن، حسین و حسن دارد که دو تن از آن‌ها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می‌کنند و به خاطر خانواده اش زیاد به آمریکا سفر می‌کند. اما خود می‌گوید که عاشق ایران است و در ایران زندگی می‌کند. .

حسام نواب صفوی از بازیگران متولد ماه شهریور

خاطره حاتمی

خاطره حاتمی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۴ شهریور ۱۳۶۲) است. وی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی فقط به خاطر تو به شهرت رسید.

حاتمی در دوران دبیرستان، دانش‌آموز رشتهٔ تجربی بود و در مقطع پیش‌دانشگاهی، رشتهٔ هنر را انتخاب کرد. او همچنین دانشجوی کارشناسی روان‌شناسی بود؛ اما پس از مدتی انصراف داد. حاتمی پس از انصراف از دانشگاه، فعالیت هنری خود را به‌صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد.

خاطره حاتمی از بازیگران متولد ماه شهریور

زیبا بروفه

زیبا بروفه از بازیگران متولد ماه شهریور  (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۵۴ در تهران) است.

زیبا بروفه در سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. بروفه فارغ‌التحصیل حقوق قضایی است.

وی در فیلم سینمایی «شب روباه» ایفای نقش نموده‌است؛ و در سال ۱۳۷۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی «مجید دلبندم» به کارگردانی رضا عطاران به شهرت بیشتری دست یافت.

وی به‌مدت ۴ سال به‌دلیل انتشار بدون اجازهٔ بخش‌هایی از فیلم ازدواجش در اینترنت ممنوع‌الکار شد و رسماً اجازهٔ کار نداشت.

او همسر پیام صابری ،چهره‌پرداز و بازیگر بود که در ۱۸ آذر ۹۷ در تهران به علت ایست قلبی در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

ناگفته های زندگی مهتاب ثروتی و ماجرای کنار گذاشتن عکاسی و شروع بازیگری

زیبا بروفه از بازیگران متولد ماه شهریور

سیما تیرانداز

سیما سادات تیرانداز از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ٩ شهریور ١٣۴٩ در تهران)اهل ایران است.

وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکدهٔ سینما و تئاتر است.آغاز فعالیت سیما تیرانداز از سال ۱۳۶۷ با نمایش‌های آموزشی مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما زیر نظر جاری سابق خود -گلاب آدینه- بود. با بازی در نقش کوتاهی در فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی به سینما آمد و سپس در فیلم بانو ساخته دیگر داریوش مهرجویی بازی کرد. اما سایه‌های هجوم فرصت مناسبی برای هنرنمایی او بود که برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. سیما تیرانداز با ناصر هاشمی هنرپیشه صدا و سیما ازدواج کرد ولی اکنون از هم جدا شده‌اند و او هم‌اکنون همسر مجید نصیری جوزانی بازیگر فیلم جاده‌های سرد می‌باشد.

در اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه از سیما تیرانداز به‌واسطه چند سال تلاش صادقانه و دلسوزانه در حوزه آموزش تئاتر از سوی رئیس جشنواره تقدیر شد و جایزه وی توسط محمد رحمانیان به ایشان اهدا شد

سیما تیرانداز از بازیگران متولد ماه شهریور

سیما مطلبی

سیما مطلبی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۵۵ در تهران) است. وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت آموزش است.

شته تحصیلی سیما مطلبی مدیریت آموزش می باشد اما به دلیل علاقه زیادی که به بازیگری داشت فعالیت های خود را , در این زمینه آغاز کرد و به جرگه بازیگران پیوست .این بازیگر جوان سینما تلویزیون در گفتگویی بیان کرد که به فیلم هایی, که درباره ارتباط نوجوانان با والدین است علاقه دارد و بیان کرد که این موضوع پراهمیتی می باشد .

سیما مطلبی از بازیگران متولد ماه شهریور

رویا میرعلمی

رؤیا میرعلمی از بازیگران متولد ماه شهریور (متولد ۱۰ شهريور ۱۳۵۷ قزوین)است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. بیشتر فعالیت‌های او در حوزه تئاتر است.

او بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر است و عمده فعالیتهای وی در حوزه تئاتر است. او در حال حاضر سریال شمعدونی در نقش سیما به ایفای نقش پرداخته که از شبکه 3 سیما در حال پخش است.

از کارنامه هنری رویا میرعلمی می توان به فیلم هایی چون ‏برادر (مهدی غضنفری)-1387‏، ‏صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)-1387‏ و ‏بیداری (فرزاد موتمن)-1387‏ و سریال هایی چون ‏وجدان آشفته”(منوچهر هادی)-1388‏ و زمانه (حسن فتحی)-1391 اشاره کرد.

رویا میرعلمی از بازیگران متولد ماه شهریور

سهند جاهدی

سهند جاهدی از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۴ شهریور ۱۳۷۵ در شهر ری) و همچنین کمک‌مجری برنامهٔ کودکان و نوجوانان است.

عکس هایی از ماشین گرانقیمت امین حیایی

وی با فیلم‌های مختلفی پا به عرصهٔ بازیگری گذاشته و باتوجّه به سنّ کم و عدم تجربه، در اکثر آن‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌است. او همچنین با عمو پورنگ (داریوش فرضیایی، مجری و تهیه‌کنندهٔ معروف و پر طرفدار برنامه‌های کودکان و نوجوانان در ایران)، در قسمت‌هایی از برنامهٔ «فوق‌برنامه»، همکاری داشته است. در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان همدان (ایران)، از وی تقدیر به‌عمل آمد. بازی وی در فیلم «یک وجب از آسمان»، مورد توجّه قرار گرفته‌است. فیلم «یک وجب از آسمان»، ازسوی داوران این جشنواره، فیلم برگزیده شناخته شده‌است.

سهند جاهدی از بازیگران متولد ماه شهریور

سارینا فرهادی

سارینا فرهادی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۱۵ شهریور ۱۳۷۷ در اصفهان) است.

وی دختر اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور است. او در فیلم جدایی نادر از سیمین (برنده جایزه اسکار) در نقش ترمه ظاهر شد که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت. وی در مجموعه تلویزیونی پشت کنکوری ها و فیلم سینمایی دایره زنگی نیز ایفای نقش داشته است.

سارینا فرهادی از بازیگران متولد ماه شهریور

سهیلا رضوی

سهیلا رضوی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۹ شهریور ۱۳۳۳ در تهران) است. وی همسر فرخ نعمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است

سهیلا رضوی کار خود را بازی در تئاتر شروع کرد و در سال 1366 با سریال گرگ ها به کارگردانی داوود میرباقری وارد قاب تلویزیون شد. و با بازی در سریال شبکه خانگی شهرزاد به شهرت رسید.

سهیلا رضوی در سال 53 با فرخ نعمتی (بازیگر سینما و تلویزیون) ازدواج کرده و ماحصل ازدواج این دو بازیگر، دو فرزند پسر می باشد. که هر دو پسرشان ازدواج کرده اند.

سهیلا رضوی از بازیگران متولد ماه شهریور

فرزادحسنی

فرزاد حسنی از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۲۱ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) و مجری تلویزیون و ترانه‌سرای اهل ایران است.

فرزاد حسنی در سال ۱۳۵۶ در محله خانی‌آباد تهران متولد شد. حسنی دورهٔ بازیگری را در کلاس‌های حمید سمندریان و امین تارخ گذرانده‌است. برنامهٔ تلویزیونی گفتگو محور کوله‌پشتی که به مجری‌گری او بین سال‌های ۸۳ تا ۸۶ پخش می‌گردید باعث شهرت او شد. وی همچنین در رادیو هم اجرای برنامه می‌پردازد.

او به‌عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی کاشانه، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار، مسیر انحرافی تله تئاتر پرواز از فراز تیر چراغ برق و پایان پادشاهی تله فیلم‌های فصل زندگی و روز هشتم، فیلم‌های آمین خواهیم گفت، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند و در امتداد شهر (با نام قبلی شش نفر زیر باران) و تئاتر یلدا ایفای نقش نموده‌است.

در صفحه اینستاگرام گلزار چه میگذرد؟

در اردیبهشت ۱۳۹۲ فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای و در ۶ تیر ۱۳۹۲ به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند.

فرزادحسنی از بازیگران متولد ماه شهریور

فرهادآئیش

فرهاد حشمتی عقدایی با نام هنری فرهاد آئیش از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۷ شهریور ۱۳۳۱ در شمیران) و نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است.

آئیش در سال ۱۳۳۱ در شمیران به دنیا آمد وی اصالتاً اهل شهر عقدا است. او دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند. چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم‌سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی پرداختن به عکاسی به تئاتر گروید. آئیش سال‌هایی از زندگی‌اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. او پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت.

فرهادآئیش از بازیگران متولد ماه شهریور

کیهان ملکی

کیهان ملکی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲ شهریور ۱۳۴۷ در تهران اصالتاً آذری) است. وی فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۷۲ با نقشی کوتاه در فیلم آرزوی بزرگ به کارگردانی خسرو شجاعی آغاز کرده‌است.

با «جنگ ۳۹» (داریوش کاردان ۱۳۷۳) شناخته شد. اما با مجموعه تلویزیونی روزگار جوانی (شاپور قریب ۱۳۷۷) بود که محبوب شد و با مجموعه همسایه‌ها (محمدحسین لطیفی ۱۳۷۹) توانایی‌هایش را به رخ همگان کشید. او در سینما هم موفق بود. در معجزه خنده بازی زیبایی ارائه داد و بازی اش در فیلم مرد بارانی نظرات متفاوتی را برانگیخت.

کیهان ملکی از بازیگران متولد ماه شهریور

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ١٩ شهریور ١٣٣۴ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی در جوانی تئاتر بازی می‌کرده‌است و همچنین در رادیو هم تست صدا داده و قبول شده بود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها کرد. اولین حضور او در جلوی دوربین به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرده بود. وی بازی کوتاهی در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال هشتاد و هفت داشت و با حضور پررنگ تر در سریال «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت رسید و پس از آن در سریال‌های کمدی «چهارچرخ» و «خانه اجاره‌ای» بازی کرد. این بازیگر با حضور در سریال‌های «وضعیت سفید» و «ارمغان تاریکی» نشان داد که به‌خوبی از پس نقش‌های جدی هم برمی آید. از دیگر کارهایش می‌توان به فیلم‌های «طلا و مس»، «آوار» و مجموعه‌های «دلنوازان»، «حیرانی»، «باغ مظفر»، «مادرانه» و… اشاره کرد.

نکات خواندنی زندگی الیزابت اولسن Elizabeth Olsen از کودکی تا به امروز

شهین تسلیمی از بازیگران متولد ماه شهریور

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تنکابن) است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش – بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد. از مهمترین آثار او که مورد توجه قرار گرفت سریال نابرده رنج می‌باشد.

کامبیز دیرباز از بازیگران متولد ماه شهریور

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۱ شهریور ۱۳۳۳، شیراز) و مدرس بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده رادیو است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است.

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد، که این آشنایی منجر به ازدواج این‌دو گشت، که حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او با همسرش در شیراز به فعالیت تئاتر می‌پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود. وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شده و به همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید. در تهران در کنار درس خواندن به فعالیت تئاتر می‌پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می‌شود. خیراندیش سپس بازی را در سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه می‌دهد. او با فیلم روزهای انتظار فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم بانو خوش درخشید. گوهر خیراندیش همیشه در نقش‌های متفاوت ظاهر شده‌است. وی همچنین چندین سال در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو به فعالیت مشغول است.

گوهر خیراندیش از بازیگران متولد ماه شهریور

مجیدصالحی

مجید صالحی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تهران) و کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده و ترانه‌سرای ایرانی است.

سید مجید صالحی در تهران خیابان امین الملک (امامزاده حسن) به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سن هجده سالگی با شرکت در مؤسسهٔ بازیگری رسام هنر و کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، این حرفه را به‌طور جدی دنبال کرد.

امیر جدیدی از مربیگری تنیس تا حضور در جشنواره کن

مجید صالحی در گفتگویی که در ۲۵ آذر ماه ۹۶ با فریدون جیرانی داشت در «برنامه زنده سی و پنج» از بسیاری از بخش‌های ز‌ندگی خود و همچنین دربارهٔ فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود صحبت کرد.

وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش دکتر جوشکار و تئاتر «آنتیگونه» آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون کار کودک و طنز بازی، نویسندگی و کارگردانی کرد. خیلی زود با شخصیت «مجید دلبندم» مشهور شد و این روند با برنامه‌های دیگر ادامه پیدا کرد.

مجیدصالحی از بازیگران متولد ماه شهریور

ملکه رنجبر

ملکه رنجبر از بازیگران متولد ماه شهریور (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۱۰ در رشت – درگذشته ۸ اسفند ۱۳۹۸ در تهران) بود. وی از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در بینوایان شروع کرد. پدر او به خاطر اجرای تئاتری سیاسی به همدان تبعید شد. از مهمترین فیلمهایی که او بازی کرده می‌توان به اعتراف (مجید فهیم خواه) و دو فیلم ابوالحسن داوودی یعنی مرد بارانی و نان و عشق و موتور ۱۰۰۰، و چپ دست ۱۳۸۴ به کارگردانی (آرش معیریان) اشاره کرد. او سابقه بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی را هم دارد. او در سال ۱۳۹۲ بعد از بازی کردن در فیلم تله فیلم هیچ و پوچ به دلیل کهولت سن دیگر در هیچ فیلمی بازی نکرد. او همچنین در فیلم گناهکاران بازی کرده است.

ملکه رنجبر از بازیگران متولد ماه شهریور

مختار سائقی

مختار سائقی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۳۵ در تهران) و طراح صحنه و لباس سینما اهل ایران است.

در سال ۱۳۶۱ وارد سينما شد و به عنوان بازيگر در فيلم «ريشه در خون» (سيروس الوند) حضور يافت. از همان سال ها در كنار بازيگري به عنوان دستيار صحنه و دستيار كارگردان نيز به فعاليت پرداخت و از سال هفتاد با فيلم «بلوف» به كارگرداني مرحوم خاچيكيان بطور مستقل به كار طراحي صحنه و لباس مشغول شد. سائقي در زمينه ساخت فيلم هاي مستند و كليپ نيز فعال بوده است.

مختار سائقی از بازیگران متولد ماه شهریور

نصرت ا…وحدت

نصرت‌الله وحدت از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۱۶ شهریور ۱۳۰۴، اصفهان – درگذشته ۱۵ مهر ۱۳۹۹، تهران)و کارگردان سینما و تئاتر ایران بود.

وحدت یکی از پایه‌گذاران تئاتر اصفهان بود و از ۱۸ سالگی در تئاتر حرفه‌ای حاضر شد. شیرینی بیان و کلامش دلها را شاد و مجذوب خویش می‌کرد و سر انجام به دنیای شیرین کمدی و شادی آفرینی روی آورد. نخستین نمایش او «خلیفه یک روزه» در تئاتر المپ بود و پس از آن سال‌ها به همراه رضا ارحام صدر در این تئاتر و تئاتر سپاهان فعالیت کرد.

ماجرای طلاق فریبرز عرب نیا ار آتنه فقیهه نصیری چه بود؟

وی پس از مدتی وارد سینما شد. او می‌گوید: «از زمانی که به عرصه سینما راه یافتم روزها روی صحنه فیلمبرداری بودم و شب‌ها ساعت ۶ به تئاتر می‌رفتم و تا ساعت ۸ تمرین می‌کردم که ساعت ۸ موقع اجرای عمومی بود» وحدت علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی نیز موفق بود در بسیاری از فیلم‌ها کارگردانی سناریو را به عهده داشت.

نصرت ا...وحدت از بازیگران متولد ماه شهریور

نادرفلاح

نادر فلاح از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۱۴ شهریور ۱۳۵۲ در کرمان) و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

فلاح فعالیت‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۶۸ در کرمان با بازی در نمایش‌های «دو به دل»، «شاه بازی خیال بازی»، «پرده راز»، «همای و همایون» و «آخرین برومند» آغاز کرد. فلاح با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به صورت جدی وارد عرصه سینما شد. وی با فیلم چند متر مکعب عشق بیشتر مورد توجه قرار گرفت و با بازی قابل توجه خودش توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را دریافت کند و نامزد جایزه جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شود. فلاح در سال ۱۳۹۵ با دو فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. وی دارای تحصیلات لیسانس ادبیات نمایشی (۱۳۷۸) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و فوق لیسانس کارگردانی نمایش (۱۳۹۰) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

نادرفلاح از بازیگران متولد ماه شهریور

وحیدرزاقی

وحید رزاقی از بازیگران متولد ماه شهریور (زاده ۲۴ شهریور ۱۳۴۹، تهران) و بازیگر تئاتر اهل ایران است.

رزاقی در سال ۱۳۶۲ طی یک اتفاق ساده فرصت حضور در مقابل دوربین محسن مخملباف در فیلم سینمایی دو چشم بی سو را یافت. او پیش از آن فقط درگروه‌های تئاتر دانش آموزی در مناطق آموزش و پرورش فعالیت داشت. پس از این تجربهٔ اولیه در مقابل دوربین برآن شد تا با حضور در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما به صورت جدی، سینما و بازیگری را دنبال کند. در این راه از اولین معلمین وی علیرضا خمسه و هرمز هدایت می‌توان یاد کرد.

وحیدرزاقی از بازیگران متولد ماه شهریور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا