اخبار بازیگران

بازیگران و چهره های معروف ایرانی متولد خرداد ماه

در این مطلب از بازیگرنیوز برای شما بازیگران متولد ماه خرداد را معرفی کرده ایم و بیوگرافی کوچکی از آنها را هم برای شما به نمایش گذاشته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

تاریخ تولد احمد مهران فر چه روزی است؟

احمد مهران فر زادهٔ ۱۰ خرداد ۱۳۵۴است.

ارسلان قاسمی چندم خرداد ماه متولد شده است؟

ارسلان قاسمی متولد 1خرداد ماه است.

امین حیایی متولد چندمین روز از خرداد ماه است؟

امین حیایی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ است.

تاریخ تولد سامیه لک چه روزی است؟

سامیه لک متولد ۹ خرداد ۱۳۵۹است.

مي‌گويند متولدين خرداد دوست‌داشتني‌ترين 2 شخصيتي‌هاي دنيا هستند. اگر روي دنده خوش خلقي باشند، بهترين و لذت‌بخش‌ترين ساعات زندگي‌تان را با آنها مي‌گذرانيد و از بذله‌گويي و شوخ طبعي‌شان لذت مي‌بريد اما اگر شانس با شما يار نباشد و دوست خردادي شما از روي دنده چپ بلند شده باشد، با هيچ ترفندي نمي‌توانيد بد عنقي، بي‌حوصلگي و بد اخلاقي‌اش را تحمل كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم در اين مواقع خيلي دور و بر او نچرخيد و كمي تنهايش بگذاريد چون خودش بلد است چطور حال خود را بهتر كند.

اما پيشنهاد ويژه ما براي برخورد با خردادي‌ها اين است كه او را هيچ وقت كلافه نكنيد؛ يك خردادي همان‌قدر كه مي‌تواند صبور و انعطاف پذير باشد، اگر آستانه تحملش تمام شود مي‌تواند تبديل به موجودي عصبي و بي‌منطق ‌شود و تمام قول و قرار خود را فراموش ‌كند و فقط و فقط حرف خود را تكرار كند. اين افراد شماري از معروف‌ترين متولدين خرداد هستند:

اسامی بازیگران متولد ماه خرداد

احمد مهران فر

احمد مهران‌فر از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۱۰ خرداد ۱۳۵۴) و نویسنده ایرانی است. بیشتر شهرت وی برای نقش آفرینی در نقش ارسطو عامل در سری مجموعه های پایتخت است. او همینطور در چک برگشتی به عنوان بازیگردان بود.

مهران‌فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده‌است.

این بازیگر برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاترهایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» و… به ایفای نقش پرداخته‌است. او نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است. احمد مهران‌فر در چند مجموعه تلویزیونی، از جمله سریال پایتخت بازی کرده‌است.

احمد مهران فر با کاپشن چرم از بازیگران متولد ماه خرداد

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی از بازیگران متولد ماه خرداد(زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۷۴) و خواننده ایرانی است. او تاکنون علاوه بر چند فیلم سینمایی در مجموعه‌های تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین و در چشم باد در نقش کودکی بیژن نیز بازی کرده‌است. وی علاوه بر کار تصویری چند ترک صوتی را عرضه کرده‌است قاسمی نخستین بار در سن هفت سالگی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن (پارسا پیروزفر) به بازی پرداخت. فیلم‌برداری این سریال از سال ۱۳۸۲ آغاز شد. او در فیلم جعبه موسیقی (فرزاد مؤتمن) نقش اصلی را به‌عهده داشت

فعالیت موسیقی
ارسلان قاسمی طی چند وقت اخیر دو ترانهٔ آفرین و ای کاش را به همراه سینا دست‌خوش با تنظیم محمد جواندر خواند. وی در مصاحبه با سایت ایران کنسرت گفت دوست دارم زمینه فعالیت موسیقی ام را گسترش دهم و کارهای جدیدی را به همراه سینا و محمد عرضه کنم.

معرفی خواننده های خارجی که تجربه بازیگری هم دارند!

عکس پرتره از ارسلان قاسمی از بازیگران متولد ماه خرداد

امیر جدیدی

امیر جدیدی از بازیگران متولد ماه خرداد(زادۀ ٣١ خرداد ١٣۶٣) است.

او تابحال موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم های عرق سرد و تنگه ابوقریب شده است.

امیر جدیدی دارای مدرک کارشناسی در مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه آزاد اسلامی است. او کار سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم «آفریقا» ساختهٔ هومن سیدی آغاز کرد. او ابتدا با هومن سيدى ديدار ميكند و به گفته ى هومن سيدى امير جديدى ذهن هومن سيدى رو در زمان نوشتن فيلم آفريقا درگير ميكند و اينگونه اين ستاره وارد سينماى ايران شد.

امیر جدیدی برای بازی در فیلم «من» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشن منتقدان سینمای ایران شد. او همچنین برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم «تنگۀ ابوقریب» و «عرق سرد» از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گردید. بازی او در نقش یک مأمور امنیتی وطن‌پرست در فیلم «روز صفر» تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان را برانگیخت. او همچنین برای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر گردید.

عکس سیاه سفید امیر جدیدی از بازیگران متولد ماه خرداد

امین حیایی

امین حیایی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) و خواننده ایرانی است.

امین حیایی در ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محلهٔ قیطریه به دنیا آمد. پدرش تقی حیایی کارمند شغل آزاد بود. در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد دریافت جایزهٔ بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در نخستین نقش‌آفرینی‌اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پردهٔ سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود.

حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی در سال ۱۳۸۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

او همچنین برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنوارهٔ سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله‌ور شد.

همسر وی نیلوفر خوش‌خلق از بازیگران سینمای ایران است. همچنین مونا بانکی‌پور، همسر سابق حیایی، و فرزندشان دارا حیایی نیز از بازیگران سینما هستند.

تیپ مشکی امین حیایی از بازیگران متولد ماه خرداد

آزیتا ترکاشوند

آزیتا ترکاشوند از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده خرداد ۱۳۵۹ بروجرد) است. او در فیلم قلاده‌های طلا و مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نقش آفرینی کرده‌است.

رنگ واقعی چشم گلزار چیست؟

آزیتا ترکاشوند در روز در خانواده ای نظامی به دنیا آمد.در کودکی به دلیل شغل پدر از بروجرد به تهران مهاجرت کردند.او در کودکی بسیار آرام بوده است به طوری که خود او می گوید:
دوران کودکی من تو خونه بسیار مظلوم، آروم و صبور، طوری که خانواده نگران بودن نکنه افسردگی دارم، بعد مدرسه اینقد شیطون بودم طوری که هفت زنگ پشت در کلاس بودم یا همیشه تو حیاط بودم یا از کلاس اخراج می شدم

او دوره های بازیگری را در آموزشگاه هنری زیر نظر رسول ملاقلی‌پور و رویا افشار طی کرد و کارش از روی صحنه با اتودهای نمایش شروع شد. در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم کار خود را در تلویزیون آغاز کرد.سپس با فیلم های ارتباط خانوادگی و فیلم فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت

تیپ مشکی آزیتا ترکاشوند از بازیگران متولد ماه خرداد

پرستو گلستانی

پرستو گلستانی از بازیگران زن متولد ماه خرداد (زادهٔ ١١ خرداد ۱۳۴۹، تهران) است. او خواهرزاده شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث است.

وی لیسانس بازیگری و کارگردانی را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت و دوره دو سال و نیم بازیگری را در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما گذراند. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۵ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۹ با فیلم مجنون کاری از رسول ملاقلی‌پور شروع به کار کرد.

تیپ جنجالی پرستو گلستانی از بازیگران متولد ماه خرداد

پروین سلیمانی

بتول سلیمانی‌خو با نام هنری پروین سلیمانی از بازیگران زن متولد ماه خرداد (۲۲ خرداد ۱۳۰۱ – ۱۲ خرداد ۱۳۸۸)اهل ایران بود.

او نخستین بازی خود را در سال ۱۳۲۳ در تئاتر شهرزاد قصه‌گو انجام داده‌است و اولین فیلم سینمایی خویش را با نام گلنسا در سال ۱۳۳۲ بازی کرده‌است. حسین فرهادپور از موسیقیدانان سرشناس ایرانی فرزند ارشد[۱] و ماه‌چهره خلیلی نوه دختری وی بودند.

درگذشت
پروین سلیمانی در ساعت بیست روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۸، در پی یک دوره بیماری، درگذشت.

گریم پروین سلیمانی در فیلم از بازیگران متولد ماه خرداد

حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۲ خرداد ۱۳۵۱) نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر است. آذرنگ جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه به دست آورده و تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی چون نویسندگی و بازیگری شده‌است از جمله برای دو لیتر در دو لیتر صلح و خنکای ختم خاطره. او همچنین دریافت‌کننده و نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده‌است. آذرنگ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و دانش‌آموخته این حرفه نزد استاد بهرام سامنی، منتقد سینما است.

آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است.[۴] او برنده جوایز متعدد سینمایی بوده‌است که از این جمله می‌توان به جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه اشاره کرد. او تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌است.

عکس پرتره حمیدرضا آذرنگ از بازیگران متولد ماه خرداد

هانیه توسلی

هانیه توسلی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان) اهل ایران است. او تنها چند سال پس از شروع حرفه بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

ماجرای حرف های بحث برانگیز امیرحسین رستمی روی آنتن زنده چه بود؟

هانیه توسلی متولد 17 خرداد 1358 در همدان بازیگر ایرانی است. او دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد.

هانیه توسلی از بازیگران متولد ماه خرداد

حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی و در اصل حمیرا حسنی ریاضی از بازیگران متولد ماه خرداد در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۴۶ در تهران بدنیا آمد. تحصیلات او در زمینه کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. ریاضی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۴ است. شروع فعالیت های سینمایی او در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم ساز و ستاره به کارگردانی محرم زینال زاده است.

حمیرا ریاضی بعد از ورود به دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ فعالیت هنری خود در زمینه تئاتر را شروع کرد. در نمایشنامه تراژدی اسفندیار و پس از آن نمایش مهرگیاه و لیرشاه و ایلیات، چند و چون به چاه رفتن چوپان، بهرام چوبینه و هانچو حضور یافت و در ادامه به کارهای تلویزیونی و سینمایی دعوت شد. شروع فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم ساز و ستاره (محرم زینال زاده) در سال ۱۳۷۳ بود.

شهرت ایشان در پروژه کاری پهلوانان نمی‌میرند به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۶ بوده است که از شبکه دوم سیما بر روی آنتن تلویزیون رفت. خانم ریاضی در این فیلم نقش لیلا را یه‌خوبی اجرا نمود. در مجموعه دیدنی وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت الله نیز حضور یافت و در کنار افرادی همچون مونا احمدی، عباس غزالی، افسانه بایگان، ابولفضل پورعرب، امیر حسین رستمی، سیما خضرآبادی، پوراندخت مهین، جواد هاشمی کار بی نظیری را اجرا نمود. خانم ریاضی در ارتباط با نقش هایی که به او داده می‌شود بیان می‌دارد برایم فرقی نمی‌کند نقش مثبت داشته باشم یا منفی، و جذابیت دراماتیک برایم کفایت دارد. او در سال ۱۳۷۸ با علی اوسیوند (بازیگر) ازدواج کرد. این زوج هنری صاحب یک فرزند دختر به اسم یاسمین هستند.

تیپ سفید حمیرا ریاضی از بازیگران متولد ماه خرداد

رضا کیانیان

رضا کیانیان از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۳۰، تهران) بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نویسنده ایرانی است.

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

شایسته ایرانی و تجربه ی بازی او در نقش تراجنسیتی

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش نخستین کار قابل توجه او بود. آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما بود، وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. فیلم‌های سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از کارهای شاخص او به‌شمار می‌رود و کیانیان در این آثار بازی‌های متفاوت و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت.

عکس سیاه و سفید رضا کیانیان از بازیگران متولد ماه خرداد

حسن شکوهی

حسن شکوهی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادۀ ۲ خرداد ۱۳۵۰ در تهران) است. وی علاوه بر بازیگری مدیر تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نیز بوده‌است.

حسن شکوهی بازیگر ایرانی است. وی علاوه بر بازیگری مدیر تولید فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز بوده است. او در فیلم های سینمایی بسیاری از جمله چک، دست های خالی، هر چی تو بخوای، باغ آلوچه، توکیو بدون توقف، عینک دودی، همه دختران من و بی دل نیز نقش آفرینی داشته است.

تیپ مشکی حسن شکوهی از بازیگران متولد ماه خرداد

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری از بازیگران زن متولد ماه خرداد (زادهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در کاشمر)و بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعهٔ نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد.

او دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ تئاتر فجر برای بازی در نمایش‌های سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (۱۳۷۹) و هم‌هوایی (۱۳۹۳) شده‌اسستاره اسکندری در سال ۱۳۵۳ در شهر تربت حیدریه، استان خراسان رضوی به دنیا آمد. دانشجوی رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی بود، اما به خاطر کار در تئاتر، بعد از دو سال از ادامه تحصیل انصراف داد و از سال ۱۳۷۲، همراه با دانشجویان دانشکدهٔ هنرهای زیبا، آن را آغاز کرد. در ادامه، نزدیک به شش سال در کنار دانشجویان به ایفای نقش در جشنواره‌های دانشجویی و پایان‌نامه‌ها پرداخت.ت.او خواهر لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون است.

ستاره اسکندری با مانتو مشکی و شال ابی از بازیگران متولد ماه خرداد

صابر ابر

صابر ابر از بازیگران متولد ماه خرداد (۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران)و بازیگر تئاتر و کارگردان تئاتر ایرانی است. وی به خاطر بازی در فیلم درباره الی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در ۲۷ امین جشنواره فیلم فجر و به خاطر بازی در فیلم دایره زنگی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در ۲۶ امین جشنواره فیلم فجر شد.

با وجود همه این علایق متفاوت او به شدت به بازیگری علاقه دارد. ولی کار اجرا در تلویزیون را هم دوست دارد.او برای جشنواره کارنامه که تنها جشنواره خصوصی تئاتر کشور است، یک تئاتر کار کرد که موفق هم بود و جایزه کارگردانی، نمایشنامه، بازیگری زن و طراحی صحنه گرفت.

معرفی حبیب دهقان نسب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و علت کم کاری او

تیپ مشکی صابر ابر از بازیگران متولد ماه خرداد

عزت ا…انتظامی

عزت‌الله انتظامی از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۳۱ خرداد ۱۳۰۳، سنگلج، تهران – درگذشته ۱۳۹۷، تهران) و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران بود. او نخستین بازیگر ایرانی بود که از یک جشنواره بین‌المللی جایزه گرفت. انتظامی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد

عزت‌الله انتظامی ۳۱ خرداد سال ۱۳۰۳ در محلهٔ سنگلج تهران متولد شد. وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۲۶ وارد عرصه هنر گردید و با اندک دست مایه‌های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر گردید. وی پدر مجید انتظامی آهنگ‌ساز و نوازنده است. عزت‌الله انتظامی فعالیت هنری خود را با پیش‌پرده‌خوانی در تماشاخانه‌های لاله‌زار شروع کرد؛ او پس از یک سال به تماشاخانه‌های هنر و فرهنگ تهران رفت؛ در سال ۱۳۲۰ نخستین نمایش حرفه‌ای خود را با عنوان اولتیماتوم نوشته پرویز خطیبی به کارگردانی اصغر تفکری در تئاتر پاریس خیابان لاله‌زار اجرا کرد و تا سال ۱۳۲۶ توانست در بیش از ده نمایش نقش‌پردازی کند. سپس، در سال ۱۳۵۱، پیش‌پرده‌خوانی در ایران و نیز کار هنری هنریش فون کلایست موضوع پایان‌نامهٔ کارشناسی او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد که با امتیاز «بسیار خوب همراه با تشویق کتبی» به تأیید استادانش، من جمله بهرام بیضایی، رسید

عزت ا...انتظامی با کت و شلوار از بازیگران متولد ماه خرداد

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی‌نیا‏ از بازیگران متولد ماه خرداد (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران) بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.

شریفی‌نیا در ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران زاده شد. او با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند: مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا.

شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. پس از پری آدم‌برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد. محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

محمدرضا شریفی نیا متولد ماه خرداد از بازیگران متولد ماه خرداد

سامیه لک

سامیه لک از بازیگران متولد ماه خرداد (متولد ۹ خرداد ۱۳۵۹ در تهران) اهل ایران است. او با ایفای نقش در مجموعه مرگ تدریجی یک رؤیا به شهرت رسید از آثار دیگر او میتوان به آنام و آقازاده اشاره کرد

سامیه لک متأهل و ساکن ایران و دو کشور دیگر به‌طور هم‌زمان است. او چند سالی در کشور امارات زندگی می‌کرد. لک برای ادامه تحصیل به دبی رفت و در رشته مهندسی معماری در آن کشور مشغول به تحصیل شد. سامیه لک غیر از حرفه بازیگری، معمار است و در کشورهای مختلف مشغول این کار است.

سامیه لک در فضای مجازی با شایعه‌ای مبنی بر مهاجرتش به آمریکا مواجه شد اما بلافاصله پس از این شایعات وی در صفحه اینستاگرامش این خبر را تکذیب و اعلام کرد که گرچه به دلایل کاری پیوسته به خارج سفر می‌کند اما ایران را دوست دارد و حاضر نیست در هیچ شبکه ماهواره‌ای بازیگری کند.او همچنین بیان کرد بازیگری را فقط و فقط در ایران ادامه خواهد داد

با خواننده های استقلالی بیشتر آشنا بشید

عکس پرتره سامیه لک از بازیگران متولد ماه خرداد

محمد کاسبی

محمد کاسبی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۳۰) اهل ایران است.

محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد.

محمد کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه‌آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریباً نیمه حرفه‌ای خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

او در کنکور سال ۱۳۵۰ شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد اما به جهت علاقه به تحصیل تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا، از پزشکی صرف نظر کرده و در سال ۱۳۵۱ به سربازی رفت.

در سال ۱۳۵۳ پس از برگشتن از سربازی دوباره در کنکور شرکت کرد و در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر قبول شد و به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت.

محمد کاسبی از بازیگران متولد ماه خرداد

مهناز افشار

مهناز افشار از بازیگران زن متولد ماه خرداد (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او بازیگری را با مجموعهٔ تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی به سینما نیز راه یافت. افشار در سال ۱۳۸۹ برای ایفای نقش در فیلم سعادت‌آباد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

مهناز افشار از سال ۱۳۹۸ در خارج از ایران زندگی می‌کند.

مهناز افشار در ٢١ خرداد ١٣۵۶ در تهران بدنیا آمد دیپلم دبیرستان را در رشتهٔ علوم تجربی گرفت و برای ادامهٔ تحصیل به مدّت چهار سال در یک مؤسسهٔ غیرانتفاعی به تحصیل در رشتهٔ تدوین پرداخت. به علّت گرایش مذهبی، خانوادهٔ او در آغاز، مخالف بازیگری او بودند. او در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان آموزش دید.

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دورهٔ دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد و سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خطبهٔ عقد آن‌ها را خواند. افشار و همسرش در اردیبهشت ۹۴ صاحب یک دختر شدند و نام او را «لیانا» گذاشتند.مهناز افشار در مهرماه ۱۳۹۸ با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش،با اعلام جدایی از یاسین رامین نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی

مهناز افشار از بازیگران متولد ماه خرداد

نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش‌خُلق از بازیگران زن متولد ماه خرداد (زاده ۲۴ خرداد ۱۳۵۱)و همسر امین حیایی است.

امین حیایی و همسرش نیلوفر خوش خلق تصمیم گرفتند که در اطراف تهران زندگی کنند و به همین خاطر لواسان را انتخاب کرده اند. منطقه ای خوش آب و هوا در شمال شرق تهران و زندگی آرام و بدون دغدغه .

معرفی فیلم ترسناک بازی آسانسور

نیلوفر خوش خلق در مورد همسرش می گوید : خیلی ها تصور می کنند که پیوند من و امین به خاطر سینما بود، اما معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب کرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال ها، بارها این ویژگی اش را به من ثابت کرد. ما سال ها روزگار خوشی را کنار هم می گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.

نیلوفر خوش خلق از بازیگران متولد ماه خرداد

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۳ خرداد ١٣۵٣) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

خوئینی‌ها بازیگری را برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری تجربه کرد که با همسرش همبازی بود.

او در سال ۱۳۷۰ با فیلم سینمایی گل‌ها و گلوله‌ها ساخته ناصر مهدی‌پور به سینما آمد. سپس در فیلم تلویزیونی طالع عشق به نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همبازی بود از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

پس از چند سال دوری از سینما، او دور جدید بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه‌حاتمی در سال ۱۳۷۸ و با نام واقعی خود یعنی «سارا خوئینی‌ها» آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی بود. سپس در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد. وی در سال ۱۳۸۳ در نقش اصلی فیلم سینمایی نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد جوان نقش اصلی را ایفا کرد. سارا خوئینی‌ها، با بازی مقابل امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته شبکه سوم سیما در نقش «حمیرا» (زن دلفریب و عشوه گر عرب) برای اهالی تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال، در جشنواره برنامه‌های تلویزیون سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت

تیپ مشکی سارا خوئینی ها از بازیگران متولد ماه خرداد

ساره آرین

ساره آرین از بازیگران زن متولد ماه خرداد (متولد خرداد ۱۳۵۹ در تهران) هنرپیشهٔ اهل ایران است که عمدتاً به‌دلیل بازی در فیلم آواز قو و هزاران چشم شناخته می‌شود

او فقط در فیلم سینمایی آواز قو همراه با بهرام رادان در سال ۱۳۷۹ بازی کرد. ضمناً در یک اپیزود از مجموعهٔ هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری در سال ۱۳۸۱ نیز بازی کرد.

ساره آرین از بازیگران متولد ماه خرداد

شیوا خنیاگر

شیوا «فاطمه» خنیاگر از بازیگران زن متولد ماه خرداد (زاده ۶ خرداد ۱۳۴۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

شیوا خنیاگر، در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد؛ و فارغ‌التحصیل لیسانس ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۳ است و همچنین دوره فیلمنامه‌نویسی را سال ۱۳۶۹ گذراند. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم «عبور از غبار» آغاز کرد.

شیوا خنیاگر فارغ التحصیل لیسانس ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۳ است و همچنين دوره فیلمنامه نویسی را سال ۱۳۶۹ گذراند.

عکس های دیدنی از بازیگران در دوران مدرسه

وی فعالیت هنري خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم« عبور از غبار» شروع کرد. چند وقتی بعنوان گوینده رادیو تهران مشغول بکار بود ولی به علت حقوق پائین این کار را رها کرد.

شیوا خنیاگر از بازیگران متولد ماه خرداد

غلامرضا طباطبایی

غلامرضا طباطبایی از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۱۹ – درگذشته ۲۵ دی ۱۳۸۴ ) و عضو ارشد انجمن بازیگران خانه سینما بود.

غلامرضا طباطبایی از بازیگران متولد ماه خرداد

فرحناز منافی ظاهر

فرحناز منافی ظاهر از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱ خرداد ۱۳۳۹ در اردبیل) است.

منافی ظاهر فوق دیپلم هنر از «دانش‌سرای هنر» دارد و فعالیتش را در سال ۱۳۴۸، با گویندگی در گروه کودک رادیو و بازی در نمایش‌های رادیویی آغاز کرده‌است. او از سال ۱۳۵۳ وارد تئاتر شد و اولین تئاتر او در جشنواره جشن فرهنگ و هنر، با نام «ترب» نوشته بیژن مفید بود. از سال ۱۳۵۷، وارد تلویزیون شد و در سریال‌هایی چون امام علی به کارگردانی سید داود میرباقری، پدرسالار، این خانه دور است، روزگار قریب، روز حسرت و در چشم باد ایفای نقش کرده‌است. حسین محب‌اهری، بازیگر سینما و تلویزیون، همسر وی بود.

از سال 1357، وارد تلویزیون شد و در سریال هایی چون امام علی به کارگردانی سید داود میرباقری، پدرسالار، این خانه دور است، روزگار قریب، روز حسرت و در چشم باد ایفای نقش کرده است.

فرحناز منافی ظاهر از بازیگران متولد ماه خرداد

فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ در بیجار)  است.

فرهاد اصلانی در سال ۱۳۴۵ در شهر بیجار در استان کردستان متولد شد. او در سال ۱۳۷۰ از دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران دانش‌آموخته شد. بازی در تئاتر را در سال ۱۳۷۵ هم‌زمان با تحصیل و هم‌چنین بازی در نمایش‌های رادیویی را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود. وی در سال ۱۳۷۲ اولین بار در مجموعه تلویزیونی همسایه‌ها ایفای نقش کرد و سپس حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۳ با فیلم روسری آبی کاری از رخشان بنی‌اعتماد تجربه کرد. اصلانی از سال ۱۳۸۶ گزیده کار شد و توانست با انتخاب‌های خوب و بازی‌های قابل توجه بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. وی در سال ۱۳۹۰ در سه فیلم خود یعنی خرس، زندگی خصوصی و من مادر هستم خوش درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای دو فیلم اول نامبرده شده دریافت کند. در سال ۱۳۸۹ سریال مختارنامه را بر روی آنتن داشت و توانست بازی ماندگاری را در نقش عبیدالله بن زیاد از خود به نمایش بگذارد. اصلانی در سال ۱۳۹۵ با بازی درخشان خود در فیلم دختر اثر رضا میرکریمی، توانست اولین جایزه بین‌المللی خود را از سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دریافت کند و در ادامه هم در چهار فستیوال بین‌المللی دیگر نامزد دریافت جایزه شود.

فرهاد اصلانی از بازیگران متولد ماه خرداد

کیوان محمود نژاد

کیوان محمود نژاد از بازیگران متولد ماه خرداد متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۷ در تهران و فرزند دوم خانواده است. فعالیت خود را از کودکی با تئاتر شروع کرد و با سینما و تلویزیون به شهرت رسید.

از كودكی به تئاتر علاقه داشته و به كانون پرورش فكری كودكان می رفته است. در سن 16 سالگی در كلاس استاد سمندریان رفت و پس از دیدن دوره هایی زیرنظر ایشان بازی در تئاتر را آغاز کرده است. پس از شاگردی كردن نزد اساتید مختلف و گذراندن رشته عكاسی در هنرستان وارد دانشگاه سینما و تئاتر شد و رشته سینما را در دانشگاه كاربردی ادامه داد.

سرشناس ترین بازیگران ایرانی لر تبار سینما و تلویزیون

به طور دقیق در سال 72 تئاتری بوده به سرپرستی دكتر قطب الدین صادقی به نام «مرد دیوانه، ببر فرزانه» كه در آن كار هم، كار سایه بازی انجام داده و در بخش دیگر كمک به بازیگران، كم كم در سن 15 سالگی در یک گروه كاملا حرفه ای تئاتر قرار گرفته و در سال 74 وارد سینما و در سال 75 وارد تلویزیون شده است.

کیوان محمود نژاد از بازیگران متولد ماه خرداد

کمند امیر سلیمانی

کمند امیرسلیمانی از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱۶ خرداد ۱۳۵۲ در تهران)و هنرپیشه تئاتر اهل ایران است.

کمند امیرسلیمانی ۱۶ خرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. بازی در نمایش «سنجاب‌ها» در سن ۷ سالگی نخستین فعالیت او در عرصهٔ تئاتر به حساب می‌آید. امیرسلیمانی در سال ۱۳۶۰ به تلویزیون آمد و در سال ۱۳۶۵ در فیلم سینمایی «ترنج» به هنرنمایی پرداخت.[۱] وی همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

کمند امیر سلیمانی از بازیگران متولد ماه خرداد

کریم اکبری مبارکه

کریم اکبری مبارکه از بازیگران متولد ماه خرداد (۱۶ خرداد ۱۳۳۲ – ۸ آبان ۱۳۹۹) و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر بود.مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی و اَحمَر بن شُمَیط در سریال مختارنامه بوده‌است.

وی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

کریم اکبری مبارکه در بخش نمایش کودک و نوجوان دومین جشنواره تئاتر شهر که در مرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، عضو هیئت انتخاب بود.همچنین وی سابقه تدریس تئاتر در اداره ارشاد مشهد، اداره ارشاد شهرری و اداره ارشاد میناب را در کارنامه خود داشت.

کریم اکبری مبارکه از بازیگران متولد ماه خرداد

مرضیه برومند

مرضیه‌سادات برومند یزدی معروف به مرضیه برومند از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۱۷ خرداد ۱۳۳۰در تهران)و کارگردان است. وی لیسانس هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد.

او خواهر راضیه برومند بازیگر و نویسنده، و همچنین خواهر احترام برومند مجری و بازیگر، و خواهر همسر داوود رشیدی می‌باشد. طاهره برومند خواهر دیگر اوست که همسر عادل بزدوده، عروسک‌گردان است.

خونه مادربزرگه»، «مدرسه موشها» و بسیاری از کارهای عروسکی تلویزیون هم ساخته مرضیه برمند کارگردان سینما و تلویزیون است که راضیه برومند در آنها صدا پیشگی کرده است و البته سریالهایی چون «کتابفروشی هدهد»، «زی زی گولو» و «همه بچههای من» هم از جمله آثاری است که به قلم راضیه برومند نگاشته شده است و مرضیه برومند آن را به تصویر کشیده است.

مرضیه برومند از بازیگران متولد ماه خرداد

محمود بهرامی

محمود بهرامی از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱۴ خرداد ۱۳۱۶ در تویسرکان – درگذشته ۱۵ تیر ۱۳۸۹ در تهران) بود.

محمود بهرامی که متولد ۱۳۱۶ خورشیدی در شهر تویسرکان بود. آغاز فعالیت هنری وی از سال ۱۳۳۴ با قصه‌نویسی در نشریات مختلف بود. بهرامی بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. یکی از نخستین تجربه‌های سینمایی او بازی در فیلم خواستگار (علی حاتمی ۱۳۵۱) بود.

سیر تا پیاز زندگی غلامرضا نیکخواه و تصاویر دیدنی کودکی او

او قبل از انقلاب در مجموعه تلویزیونی صمد ایفاگر نقش «سیامک» بود. بازی در فیلم‌های صمد به مدرسه می‌رود (پرویز صیاد، ۱۳۵۱)، خانه قمرخانم (بهمن فرمان‌آرا، ۱۳۵۱)، اسرار گنج دره جنی (ابراهیم گلستان، ۱۳۵۳) و زنبورک (فرخ غفاری) از دیگر فیلم‌های پیش از انقلاب است که محمود بهرامی در آن‌ها بازی کرد.

محمود بهرامی پس از انقلاب نیز در فیلم‌های فراوانی از جمله مسافران مهتاب (ساختهٔ مهدی فخیم‌زاده)، سال‌های خاکستری (ساختهٔ مهدی صباغ‌زاده)، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ساختهٔ ابوالحسن داوودی) و گاهی به آسمان نگاه کن (ساختهٔ کمال تبریزی) بازی کرد. وی همچنین نویسنده و شاعری توانا بود و دو کتاب او به نامهای دو کلوم حرف حساب (انتشارات جزیل – ۱۳۷۹) و انگیزه‌ای به نام عشق (نشر مجید-۱۳۷۹) حاوی داستانهای کوتاه و خاطرات هنرمند است. ایشان دارای تألیفات دیگری نیز بوده و همچنین از کارمندان بازنشسته سازمان هواشناسی می باشند .

از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی او می‌توان به تله‌فیلم جفت پوچ و سریال زن بابا اشاره کرد. ازدواج در وقت اضافه نیر آخرین کار بازیگری وی بود که در سینماها اکران شد.

محمود بهرامی از بازیگران متولد ماه خرداد

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی از بازیگران متولد ماه خرداد (زادهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۶۱، املش) است. او با سریال ۴۵ قسمتی یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید. او فعالیت کاری خود را در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۳۸۳ با بازی در این سریال شروع کرد.

مصطفی زمانی ساکن فریدون‌کنار، مازندران، در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۱ در املش، گیلان، به دنیا آمد. پدر وی مازندرانی و مادرش گیلانی است و اصلیتی مازندرانی دارد. او دارای ۳ برادر و ۱ خواهر می‌باشد و خودش فرزند سوم خانواده است. او تا هفت سالگی در استان گیلان زندگی کرد و از هفت سالگی به بعد در شهرستان فریدون‌کنار بزرگ شد.
از سال ۱۳۸۵ پا به عرصهٔ تلویزیون و سینما گذاشت و با سریال یوسف پیامبر به مردم معرفی شد. او در میان کاندیداهای زیاد برای نقش یوسف، توسط فرج‌الله سلحشور انتخاب شد.

وی هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است

مصطفی زمانی از بازیگران متولد ماه خرداد

مهدی سلوکی

مهدی سلوکی از بازیگران متولد ماه خرداد (متولد ۱۴ خرداد ۱۳۶۱ در اصفهان) است. وی با برنامهٔ تلویزیونی نیم‌رخ وارد تلویزیون شد. وی برادر کوچکتر محمد سلوکی مجری تلویزیون می‌باشد.

مهدي سلوكی در 14 خردادماه سال 1361 در اصفهان به دنيا آمد، پدر مهدی افسر نيروي هوايي ارتش و اصالتا تهراني است،زماني كه مهدی به دنيا آمد، سرهنگ سلوكي مامور به خدمت در پايگاه هشتم شكاري نيروي هوايي در اصفهان بود و به همين دليل شناسنامه‌اش را در اصفهان گرفتند پس از پايان ماموريت پدر به همراه خانواده به تهران بازگشت و در محله نارمك تهران سكني گزيد.

مادر مهدی سلوكی اصالتا اراكي است، فرزند اول خانواده محمد در سوم اسفندماه سال 1358 به دنيا آمد، او مجري شبكه تهران است. خانواده سلوكي‌ها اصيل و متعصب و مذهبي‌اند. پدر و مادر مهدي سلوكي هر دو تحصيلكرده و اهل فرهنگو هنر بودند.

مهدی سلوکی از بازیگران متولد ماه خرداد

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا