اخبار بازیگراناخبار داغ بازیگران

بازیگران و هنرمندان معروفی که در ماه فروردین به دنیا امده اند!

اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یکی از چهره های مشهور ایرانی و بازیگران سینما در فروردین متولد شدند بهتر است این مطلب جذاب را از دست ندهید.

آیا خسرو شکیبایی متولد ماه فروردین است؟

بله خسرو شکیبایی در 7 فروردین متولد شده است.

آیا بیژن بنفشه خواه متولد ماه فروردین است؟

بله بیژن بنفشه خواه در 1 فروردین متولد شده است.

آیا پانته آ بهرام متولد ماه فروردین است؟

بله پانته آ بهرام در 1 فروردین متولد شده است.

محمدرضا گلزار متولد چه ماهی است؟

محمدرضا گلزار از بازیگران متولد فروردین است.

ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد فروردین می پردازیم و بیوگرافی کوتاهی از بازیگران متولد ماه فروردین به همراه عکس آنها را ارائه خواهیم داد.با ما همراه باشید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران متولد ماه فروردین

احمد نجفی

سید احمد نجفی شوشتری یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۲ فروردین ۱۳۲۷ در خرمشهر) بازیگر سینما و مجری برنامه تلویزیونی است. خاندان وی (از سادات مرعشی) از شوشتر به خرمشهر کوچ کردند و وی در سال ۱۳۲۷ در این شهر به دنیا آمد. نجفی در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم راهی آمریکا شد. وی در رشته طراحی صحنه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند.احمد نجفی در سال ۱۳۵۹ معاون شبکه دو سیما شد.

احمد نجفی با کت آبی

آتش تقی پور

آتش تقی‌پور یکی از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱۵ فروردین ۱۳۲۴، خوی) است.

تقی‌پور دیپلم ادبی را در ارومیه گرفت و در سال ۱۳۴۵ وارد دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شد. در سال ۱۳۴۹ در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی دانش‌آموخته شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه‌ای او بازی در نمایش حکومت زمانخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال ۱۳۴۶–۱۳۴۵ در تالار سنگلج به اجرا درآمد.

آتش تقی پور با لباس قرمز

احترام برومند

احترام‌السادات برومند یزدی معروف به احترام برومند یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۲۰ فروردین ۱۳۲۶، تهران) مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. او مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از انقلاب بود. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال یعنی تا سال ۱۳۵۸ به این فعالیت ادامه داد.او خواهر مرضیه برومند و راضیه برومند است.

تیپ مشکی احترام برومند

بیتافرهی

بیتا فرهی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۳۷، تهران) است. او فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ است. برای بازی در هامون توسط ناصر چشم‌آذر به مهرجویی معرفی شده و به سرعت مورد پسند او برای بازی در نقش مهشید قرار گرفت.

معرفی فیلم عاشقانه ملاقات خصوصی با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار

تیپ مشکی بیتافرهی

بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه‌خواه یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۲) و فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نقاشی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

او در مجموعه‌های طنز «این چند نفر»، «بدون شرح»، «مرد دوهزارچهره»، «قهوه تلخ»، «ساختمان پزشکان»، پژمان، لیسانسه ها، خانه اجاره‌ای» و «راه طولانی» به ایفای نقش پرداخته‌است. رضا بنفشه‌خواه پدر او است و محمود بنفشه‌خواه عموی او بود.

بیژن بنفشه خواه با پیراهن سفید

بیتا بیگی

بیتا بیگی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین در 17 فروردین 1366 در تهران، متولد شده است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته عکاسی و فوق لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر است می گوید سختی های زیادی کشیده و تلاش کرده تا در عرصه هنر حضور داشته باشد.در فیلم های همچون : انتهای خیابان هشتم «سینمایی» سراب «تلوزیون» سقوطازاد «تلوزیون» و شاید برای شما اتفاق بیافتد نقش افرینی کرده است …

تیپ مشکی بیتا بیگی

نوید محمد زاده

نوید محمدزاده یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۶۵)است. نقش‌آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید،تا جایی که بسیاری محمدزاده را شایستهٔ دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌ودومین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر می‌دانستند.همچنین وی ۲ بار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنوارۀ فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است. نوید محمدزاده اولین تجربه حضور در نمایش خانگی را با سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی آغاز کرد.

نوید محمدزاده با پیراهن طوسی و یک گل در دستش

پانته آ سیروس 

پانته‌آ سیروس یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۱ فروردین ۱۳۵۴ تهران) نقاش و هنرپیشه ایرانی است.«اینجا همه چیز خوب است» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، نخستین تجربه سینمایی اش بود که جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در «جشنواره فیلم یاس» را برای او به ارمغان آورد.

پانته آ سیروس  با شال طوسی

جعفر دهقان

جعفر دهقان یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ٢١ فروردین ۱۳۳۹ در تهران)است.

مدرک تحصیلی او دیپلم هنرستان فنی است. او با بازی در فیلم مردان آنجلس در نقش ماکسیمیلیانوس به همراه مهتاب کرامتی در نقش هلن به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه بازیگری ظاهر شد. او فنون رزمی را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت.

ماجرای بستن صدیقه کیانفر به درخت چه بود؟

تیپ مشکی جعفر دهقان

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ‌نژاد یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۲۸ فروردین ۱۳۴٨) هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون اهل آبادان است.

وی تحصیل‌کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فرخ‌نژاد فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد. در سال ۱۳۷۸ بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی‌اش بود، درخشید و آغاز درخشش او در سینما به حساب می‌آید.

تیپ مشکی حمید فرخ نژاد

پانته آ بهرام

پانته‌آ بهرام یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۴۹ در تهران) است.

او دانش‌آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است. در ۱۳۶۶ گرایش بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و آموختن در رشته بازیگری آغاز کرد. نخستین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷ (خورشیدی) با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد. در ۱۳۷۱ (خورشیدی) با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام تازه‌ای در یادگیری دانش آکادمیک در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.

پانته آ بهرام با کاپشن سبز و شال مشکی

خسروشکیبایی

خسرو شکیبایی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۷ فروردین ۱۳۲۳ در تهران – درگذشتهٔ ۲۸ تیر ۱۳۸۷ در تهران)هنرپیشه سینمای ایران بود. او تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصهٔ تئاتر و دوبله فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در سینما را با بازی در فیلم خط قرمز (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۱) آغاز کرد. خسرو شکیبایی در نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که او ایفا کرده‌است.

عکس پرتره از خسروشکیبایی

دانیال حکیمی

دانیال حکیمی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ٣١ فروردین ۱۳۴٢ در شاهرود) بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو است. او دانش‌آموخته مدرسه عالی بازیگری رادیو می‌باشد. وی کار حرفه ای خود را با بازی در نمایش ملکوت در سال ۱۳۶۰ به نویسندگی و کارگردانی حسین مختاری در سالن اصلی تئاتر شهر بر روی صحنه آغاز کرد و نقش های متفاوت بسیاری را با همین نویسنده و کارگردان در تالار مولوی دانشگاه تهران بر روی صحنه برد، سپس همزمان با فعالیت در رادیو و اداره ی فعالیت های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران همکاری خود را با اداره ی تئاتر شروع کرد.

معرفی سریال محرک؛ پربیننده‌ترین سریال کره‌ای در هولو و دیزنی پلاس

دانیال حکیمی با تیشرت سفید

رعنا آزادی ور

رعنا آزادی‌ور یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۲) است. وی همسر مهدی پاکدل از سال ۱۳۹۹ می باشد.

وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک‌وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند که در داستان سه روزه سفر این زوج‌ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت‌های داستان با اتفاقات روبرو می‌شود. همچنین او در فیلم خانهٔ دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم (سمیرا) را به عهده دارد.

تیپ مشکی رعنا آزادی ور

ژاله صامتی

ژاله صامتی از بازیگران زن متولد ماه فروردین در ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او در رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر فارغ‌التحصیل شده و فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم دت یعنی دختر، به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد.

ژاله صاهتی با مانتو زیتونی و شال قرمز

عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان) از هنرپیشگان ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده‌است. او پدر پندار اکبری بازیگر است. شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد.

عبدالرضا اکبری با کت و شلوار چهارخونه مشکی

عنایت بخشی

عنایت‌الله بخشی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (متولد ۷ فروردین سال ۱۳۲۴ در طالقان) است.

سحر قریشی چه عمل های زیبایی انجام داده است؟

او طی شش دهه کار هنری در بیش از ۱۷۰ اثر نمایشی ایفای نقش نموده و از بازیگران سرشناس ایفاگر نقش ضد قهرمان در تاریخ سینمای ایران است که روی به سوی نقش‌های خاکستری و مثبت داشته است. وی با کارگردانان متعددی همچون ابراهیم گلستان، بهرام بیضایی، علی حاتمی، امیر نادری، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و داوود میرباقری سابقه همکاری داشته و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دکتری هنر دریافت کرده است.

عکس پرتره از عنایت بخشی با پیراهن سفید

علی رام نورایی

علی‌رام نورایی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱۸ فروردین ۱۳۵۶، تهران)و مجری مسابقه شهروند و مافیا در ایران است.

وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و همچنین فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز نمود. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد. همچنین تا کنون در سریال‌های آسپرین (مجموعه نمایش خانگی) پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سینمایی سیب ترش، قلاده‌های طلا، سارق روح، پله، همیشه سینما و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی، در گاندو بعضی آرزوها بازی کرده‌است به عنوان مجری در مسابقه تلویزیونی مافیا شبکه سلامت انتخاب شده‌است.

تیپ مشکی علی رام نورایی

زهره فکور صبور

فکورصبور از بازیگران زن متولد ماه فروردین در نخستین روز فروردین ۱۳۵۷ در تهران از پدری کرمانشاهی و مادری سمنانی متولد شد. نخستین کار بازیگری وی ایفای نقش گل در تئاتر کودکی بود که زیردست یکی از دوستانش بود اما حرفه کاری اش از سال ۱۳۷۷ شروع شد که به وی پیشنهاد بازی در سریال روزگار جوانی داده شد و شهرتش از آن جا به دست آمد. بعد هم نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد و درکل در اواخر دههٔ ۱۳۷۰ بسیار پرکار بود. این قضیه تا اواخر سال‌های دههٔ ۱۳۸۰ ادامه داشت و بازی در نقش‌های بلندی مانند سریال‌های کارآگاهان و مخصوصاً دلنوازان بسیار موجب شهرتش شدند و بعد در چند فیلم سینمایی نقش‌های اول و اصلی را بازی کرد و بعد از آن با بازی در سریال دردسرهای عظیم یک و دو دوباره به تلویزیون بازگشت.

معرفی فیلم ترسناک بازی آسانسور

ژست مدلینگ زهره فکور صبور

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۶) و نوازنده، مجری، خواننده و مدل ایرانی است.

اصلیت او آذربایجانی و متولد تهران است. او در تیم استان تهران، باشگاه پارس خودرو، شیشه و گاز، باشگاه پاس و باشگاه دیهیم بازیکن والیبال بوده‌است. وی در لیگ برتر والیبال ۱۳۸۷ به عنوان مربی بدنساز تیم ارتعاشات صنعتی فعالیت می‌کرد. تا آخر دبیرستان فعالیت هنری نداشت.

تیپ اسپرت محمدرضا گلزار در کنسرت خودش

سیامک صفری

سیامک صفری یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱۶ فروردین ۱۳۴۷ در تهران)است. او افزون بر دو دهه فعالیت در سطح اول بازیگری تئاتر، به تدریس بازیگری تئاتر در کلاس‌های آموزشی نیز می‌پردازد.صفری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است.

تیپ مشکی سیامک صفری در جشنواره فجر

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۴ در رشت) است.

او کارش را از سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم شروع کرد و در فیلم‌هایی چون آب نبات چوبی و جنگجویان کوچولو نقش‌هایی را ایفا کرد. بعد از وقفه‌ای طولانی در فعالیتهای هنری، در سال ۱۳۷۸ و به دنبال بستری شدنِ پدرِ مهران مدیری در بیمارستان محل کارش با مهران مدیری آشنا شد و در آنجا از سابقه کار خود در دهه پنجاه گفت سپس مهران مدیری او را به مشاور اول خود یعنی دانیال شهیدی نژاد معرفی کرد که این آشنایی به همکاری طولانی آنها از جمله در سریال‌های پاورچین ، شب های برره ، مرد هزار چهره ، قهوه تلخ و در حاشیه انجامید.

ساعد هدایتی با پیراهن ابی و جلیغه

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران) است.

شبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی[نیازمند منبع] و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامهٔ “خانهٔ کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقهٔ اجرا در برنامه‌هایی چون “هفت شنبه”، “خط خطیم، “کبوتری ناگهان” و “هفت ترانه” را داراست.

شبنم مقدمی بازیگر متولد فروردین

شهرزاد کمال زاده

شهرزاد کمال‌زاده یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۷ فروردین ۱۳۶۴ در تهران) است. او حرفه خود را از سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری آغاز کرد و پس از ایفای نقش در آثاری مانند راه طولانی و عقاب صحرا به شهرت رسید.

تمام نکات خواندنی زندگینامه الهام حمیدی و همسرش و عکس های جذاب او

عکس پرتره از شهرزاد کمال زاده

فریده سپاه منصور

فریده سپاه‌منصور یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ١۵ فروردین ١٣٢۶ در تهران) است. وی همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون می‌باشد.

فریده سپاه منصور با شال مشکی

فریبا نادری

فریبا نادری یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۲۳ فروردین ۱۳۶۳ در تهران)و همسر سابق مسعود رسام است .

فریبا نادری در تهران به دنیا آمد و یک برادر دارد. نادری که در اوج جوانی با مسعود رسام که خیلی از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد، گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده‌است. او پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد

فریبا نادری با شال بنفش

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب‌نیا یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۴۳) است. او در آثار کارگردانان نامداری چون بهرام بیضایی، ایرج قادری، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری، فرزاد مؤتمن و بهروز افخمی بازی کرده‌است.

فریبرز عرب نیا بازیگر متولد فروردین

سارا صوفیانی

سارا صوفیانی بازیگر جوان و با استعداد کشورمان از بازیگران متولد ماه فروردین است که در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۶۴ در شهر مشهد به دنیا امده است. پدرش معلم ومادرش خانه دار است از دوران دبستان به بازیگری علاقه داشته تا اینکه در سال ۱۳۷۷ برای بازی در نمایش نگین انتخاب و وارد هنر می شودو با گذشت ۸ ماه از قعالیت هنری به هفدهمین جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می کند.

خانم سارا صوفیانی با امیر شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون ازدواج کرده است.

سارا صوفیانی در ماشین

کامران تفتی

کامران تفتی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران) و خواننده و مجری ایرانی است.

کامران فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر بوده و پدرش اردشیر تفتی نیز از بازیگران سریال های مهدی فخیم زاده بوده است. به دلیل شغل پدرش که از کارکنان نیروی هوایی ارتش بوده دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهرک قصر فیروزه گذرانده‌ است. کامران یک برادر کوچکتر از خود به نام کیوان دارد که متولد ۶۳ است و در رشته موسیقی فعالیت میکند.

تیپ مشکی کامران تفتی

کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱ فروردین ۱۳۲۹ در تهران) است.

او در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی ” آناهیتا ” رفت و شیوه ” استانیسلافسکی ” را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید. و در چندین نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر با گروه آناهیتا بازی کرد.وی سال ۱۳۶۱ از گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد. این همکاری هنوز ادامه دارد.

سریال پر ستاره قطب شمال جایگزین گناه فرشته می شود

کاظم هژیر آزاد با تیشرت قرمز

مسعود کرامتی

مسعود کرامتی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۶ فرودین ۱۳۳۱ در تهران)و  تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون و تئاتر است.

او متولد ۶ فروردین ۱۳۳۱ در محله حشمتیه تهران و فارغ‌التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. یک سال قبل از انقلاب وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و به دلیل انقلاب فرهنگی چند سالی فعالیت‌هایش متوقف ماند و دوباره با شروع کلاس‌ها به دانشگاه بازگشت که هم‌زمان با فعالیت‌های تلویزیونی او بود. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۵۵ پس از آشنائی با اردشیر کشاورزی با تکنیک تئاتر سایه و با اشعار مولوی آغاز کرد. پس از آن برای نخستین بار با عروسک گردانی در فیلم «شهر موشها» ساخته مرضیه برومند و محمدعلی طالبی و ایفای نقش در شب تاب، یک، دو، همه باهم وارد دنیای سینما شد.

مسعود کرامتی متولد فروردین ماه

محمد فیلی

محمد فیلی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۹ در شیراز) است. از معروف‌ترین نقش‌های تلویزیونی که وی تاکنون بازی کرده‌است می‌توان به نسیم بیگ و بسیم بیگ در سریال روزی روزگاری، مموش در سریال تفنگ سرپر و شِمر بن ذی الجوشن در سریال مختار نامه اشاره کرد.محمد فِیلی (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۹ در شیراز) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. از معروف‌ترین نقش‌های تلویزیونی که وی تاکنون بازی کرده‌است می‌توان به نسیم بیگ و بسیم بیگ در سریال روزی روزگاری، مموش در سریال تفنگ سرپر و شِمر بن ذی الجوشن در سریال مختار نامه اشاره کرد.

محمد فیلی با پیراهن مشکی

ط

محسن افشانی

محسن افشانی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین متولد ۱۱ فروردین ۱۳۶۸ در روستای وانشان شهرستان گلپایگان اصفهان است. افشانی که مدتی در رسانه ملی ایران به بازیگری و اجرای برنامه‌های تلویزیونی مشغول بود، به واسطه اقدام‌های جنجالی با حاشیه‌های فراوانی همراه شده است.

محسن افشانی بازیگر فروردینی با کت سورمه ای

مرجان شیر محمدی

مرجان شیرمحمدی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زاده ۴ فروردین ۱۳۵۲ در تهران)است.

ازدواج او با بهروز افخمی دومین ازدواج وی می‌باشد که از ازدواج اول پسری به نام ماکان دارد و از ازدواج خود با بهروز افخمی پسری به نام آهیل دارد که متولد کشور کانادا است. از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۱ زیر نظر آیدین آغداشلو نقاشی را فرا گرفت. در ۱۳۷۴ وارد کارگاه آزاد بازیگری شد و سپس به مدرسهٔ تئاتر سمندریان رفت. در ۱۳۷۵ وارد عرصهٔ بازیگری شد. از وی سه رمان و دو مجموعه داستان به چاپ رسیده‌است. وی برای اولین کتاب خود برنده جایزه کتاب سال بنیاد گلشیری شد. تا کنون دو فیلم بلند سینمایی از داستان‌های او ساخته شده‌است.

معرفی فیلم سرهنگ ثریا با الهام از یک داستان واقعی

مرجان شیرمحمدی در جشنواره فیلم فجر

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین (زادهٔ ۲۹ فروردین ١٣۶٠) است.

وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است.او مجرد و فرزند بازیگر سرشناس محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

مهراوه شریفی نیا بازیگر فروردینی با مانتو قرمز

سارا صوفیانی

سارا صوفیانی بازیگر جوان و با استعداد کشورمان از بازیگران متولد ماه فروردین است که در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۶۴ در شهر مشهد به دنیا امده است. پدرش معلم ومادرش خانه دار است از دوران دبستان به بازیگری علاقه داشته تا اینکه در سال ۱۳۷۷ برای بازی در نمایش نگین انتخاب و وارد هنر می شودو با گذشت ۸ ماه از قعالیت هنری به هفدهمین جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می کند.

خانم سارا صوفیانی با امیر شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون ازدواج کرده است.

سارا صوفیانی در ماشین

مهشید افشارزاده

مهشید افشارزاده یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۴در آبادان) است. وی فارغ‌التحصیل هنر و طراحی از دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان است واز سال ۱۳۶۵ با شرکت در کلاس‌های تئاتر کانون بانوان به فراگیری تئاتر پرداخت و به مدت دو سال دوره تئاتر را گذراند. در سال ۱۳۶۴ توسط محسن مخملباف برای بازی در فیلم بایسیکل‌ران انتخاب شد و بدین ترتیب فعالیت سینمایی‌اش آغاز شد.

مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان متولد فروردین

محسن تنابنده

محسن تنابنده یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین در ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ از یک خانوادهٔ دامغانی در تهران زاده شد. او فرزند دوم خانواده است و جز خودش، سه برادر و سه خواهر دارد، خانواده تنابنده به اقتضای شغل پدر به پیکان شهر می‌روند. پس از مدتی سکونت درآنجا به اسلامشهر رفته و مقیم این شهر حاشیه تهران می‌شوند، مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در اسلامشهر سپری کرد،او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است.تنابنده به‌طور حرفه‌ای فعالیت بازیگری خود رادر عرصهٔ تئاتر یک سال قبل از ورودش به دانشگاه، در سال ۱۳۷۴ با بازی در نمایش بارعام و پس از آن نمایش جریان عصبی که هر دو اثر نوشته و کار حسن وارسته است آغاز کرد.

بیوگرافی سعید پورصمیمی

محسن تنابنده بازیگر فروردینی

محمدعلی کشاورز

محمّدعلی کشاورز یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در تهران) بود. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.از محمدعلی کشاورز، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یاد می‌شود.این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

محمدعلی کشاورز بازیگر فروردینی

مهران مدیری

مهران مدیری یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶) کارگردان، هنرپیشه سینما و تلویزیون، خواننده، طراح تیتراژ، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کننده ایرانی است. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان سریال‌های: ساعت خوش، پاورچین، جنگ ۷۷، پلاک ۱۴، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر،نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخشید شما، ویلای من، شوخی کردم، در حاشیه، در حاشیه ۲، دورهمی و هیولا را نام برد.

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ میلادی در ایران نامید.

مهران مدیری بازیگر فروردینی با تیپ رسمی و کت شلوار

مریلا زارعی

مریلا زارعی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین در ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ در نطنز به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی است. زارعی برای اولین بار در فیلم سلام سینما ساخته محسن مخملباف (۱۳۷۳) از جمله کسانی بود که در تست بازیگری حضور یافته و چهرهٔ او بر روی پرده سینما نقش بست. بازی در فیلم دو زن یکی از شانس‌های بزرگ او بود. وی تا به حال با کارگردانانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی و احمد مرادپور همکاری داشته‌است.

مریلا زارعی با شال مشکی و مانتو خردلی

مرتضی زارع

مرتضی زارع بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر و نیز گوینده آثار رادیویی است.

رئالیتی شو ناتو جایگزین پدرخوانده میشود

او بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر و از بازیگران متولد ماه فروردین است،وی ۱ فروردین ۱۳۴۹ در شهر تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری در رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری است.

او فعالیت هنزی خود را با نمایش «پرده‌های نیلگون» از سال ۱۳۷۶ به کارگردانی امیر دژاکام آغاز کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ در مقام بازیگری با فیلم «نسل سوخته» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور آغاز کرد.

مرتضی زارع هنرپیشه فروردینی

مهتاج نجومی

مهتاج نجومی یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه فروردین(زاده ۱ فروردین ۱۳۲۸ در تهران) است.

وی در سال ۱۳۵۴ در رشته کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما فارغ‌التحصیل شد. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۴ با گروه شاهین سرکیسیان و همکاری با تلویزیون را از سال ۱۳۵۴ به عنوان کارگردان تلویزیونی و سپس بازیگری شروع کرد. همچنین وی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۸ با بازی نقش کوتاهی در فیلم گاو آغاز کرد.

مهتاج نجومی با شال طوسی و مانتو مشکی

نگار جواهریان

نگار جواهریان یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۲۲ دی ۱۳۶۱ در تهران)است.

نگار جواهریان در سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان ازدواج کرد.در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸، فرزند دختر جواهریان و جوان در کانادا متولد شد و آن‌ها نام نوردُخت را برای او انتخاب کردند.

نگار جواهریان بازیگر فروردینی با شال قرمز

نرگس محمدی

نرگس محمدی ۹ فروردین ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی ابتدا به انجام کار تئاتر روی آورد. نخستین حضور جدی سینمایی وی، در فیلم ریسمان باز، به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و نقش آفرینی در مجموعهٔ تلویزیونی ستایش موجب شهرت او شد. وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می‌باشد.

نرگس محمدی با مانتو سرخابی و شال مشکی

ناصر هاشمی

ناصر هاشمی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (متولد ۲۲ فروردین ۱۳۳۵، لنگرود)و دوبلور، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان ایرانی است. او برادر مهدی هاشمی، بازیگر سینمای ایران است

وی هرچند در عرصه‌های مختلف فیلم‌سازی حضور داشته است اما بیشتر به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می‌شودوی همسر سابق سیما تیر انداز هنرپیشه سینما و تاتر می باش.

ناصر هاشمی با لباس چهارخونه سورمه ای

ولی‌الله شیراندامی

ولی‌الله شیراندامی یکی دیگر از بازیگران متولد ماه فروردین (زاده ۳ فروردین ۱۳۱۰ مرو – درگذشته ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ تهران) بود. او همچنین برادر یدالله شیراندامی بود. شیراندامی پس از انقلاب بیشتر با نقش خود در سریال مختارنامه شناخته می‌شد.

تیپ مشکی ولی الله شهراندامی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا