اخبار بازیگراناخبار داغ بازیگران

بازیگران و هنرمندان معروفی که در بهمن ماه متولد شده اند

آیا ساعد سهیلی از بازیگران متولد ماه بهمن است؟

بله ساعد سهیلی متولد 30 بهمن ماه است.

امیرحسین رستمی متولد چندم بهمن است؟

امیرحسین رستمی متولد 12 بهمن است.

کدام بازیگران سینما متولد 1 بهمن ماه هستند؟

فلور نظری ، بهزاد فراهانی ، تقی ظهوری و مسعود رایگان متولد 1 بهمن هستند.

بهنام تشکر در چه ماهی متولد شده است؟

بهنام تشکر متولد 4 بهمن است.

در این مقاله برای شما دوستان عزیز که می خواهید بدانید که کدام بازیگران متولد بهمن ماه هستند می توانید با مطالعه این مطلب تمامی چهره های مشهور متولد بهمن ماهی را بشناسید. در این مطلب سعی شده است که تقریبا تمامی متولدین بهمن ماه را مورد پوشش قرار دهد اما هنوز نیز ممکن است افرادی از قلم افتاده باشند به همین منظور می توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات افرادی را که در لیست این مقاله جای داده نشده است و متولد بهمن ماه هستند به ما معرفی کنید.

اما هر شخصیتی تنها ویژگی های مثبت در درون خود را نگنجانده است و مشخصات بد بهمن ماهی ها نیز این است که زنان و مردان بهمن ماه بسیار سرکش و نافرمان بوده ، خودرای و لجباز هستند.

اگر شما هم بهمن ماهی هستید علاقه مند خواهید بود که بدانید کدام یک از بازیگران سینما متولد ماه بهمن هستند. بر اساس فال و طالع بینی های قدیمی افرادی که در یک ماه بدنیا آمده اند دارای خصوصیات و ویژگی های خاصیی بوده که تقریبادر متولدین یک ماه همسان و یکسان است. بهمن ماهی ها نیز دارای خصوصیات و ویژگی های مشترکی هستند که می توان از آن جمله به صمیمی بودن، راستگو صادق بودن در کار و زندگی ، اندیشمند بودن و تفکر کردن در مورد مسائل روزمره، صبور و بدون وابستگی اشاره نمود.

بازیگران متولد ماه بهمن

زنده یاد محمدعلی فردین

محمدعلی فردین از بازیگران متولد ماه بهمن (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۰۹ در تهران – درگذشتهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۷۹ در تهران) و کارگردان سینما و کشتی‌گیر ایرانی بود. او با دعوت اسماعیل کوشان و نقش آفرینی در فیلم چشمه آب حیات وارد دنیای بازیگری شد، و اولین حضور حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. وی قبل از عرصه سینما در ورزش کشتی فعالیت داشت و در قهرمانی جهان ۱۹۵۴ به مدال نقره دست یافت. از بازی‌های به یادماندنی فردین می‌توان به سلطان قلبها، کوچه مردها، گنج قارون، چرخ فلک، مرد هزار لبخند، باباشمل، میعادگاه خشم، همای سعادت، جوانمرد، برزخی‌ها، جهنم + من، غزل و چند فیلم دیگر اشاره کرد.

پخش مهمونی از شبکه نسیم با بازگشت شخصیت های کلاه قرمزی

فردین از محبوبیت ویژه‌ای از بین دیگر هنرمندان ایرانی در میان توده کثیر مردم ایران برخوردار بود. فردین از معدود بازیگرانی است که می‌توان به او لقب سوپراستار داد. وی در میان طرفداران و اهالی سینما به سلطان قلب‌ها مشهور است.

وی در بعد از انقلاب به همراه سعید راد و ناصر ملک‌مطیعی در فیلم برزخی‌ها به کارگردانی ایرج قادری بازی کرد که سال ۱۳۶۱ روی پرده رفت. این فیلم آخرین حضور فردین در عرصه سینمای ایران بود و پس از آن اجازهٔ کار به او داده نشد.

محمدعلی فردین از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی حدیث میرامینی

حدیث میرامینی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۱۹ بهمن ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمده است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش است و به‌عنوان بازیگر به فعالیت‌های تلویزیونی و هنری می‌پردازد. حدیث میر امینی فرزند سوم خانواده است و دو برادر بزرگتر از خود هم دارد . رنگ بنفش رنگ مورد علاقه ی حدیث میر امینی است و به غذاهای آلمانی هم علاقه فراوان دارد. ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ با مجتبی رجبی معمار (بازیگر سینما و مدیر فعلی شبکه جام جم) ازدواج کرد. مجتبی رجبی معمار متولد ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۲ در تهران است و در سریال سایه روشن بازی کرده است. یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. وی در رشته تئاتر تحصیل کرده و پدرش مجید رجبی معمار مدیر سابق شبکه تهران می باشد. او ابتدا در سریال فرزند صبح به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت و از آن به بعد پایش به دنیای بازیگری باز شده است.

حدیث میرامینی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی عباس غزالی

عباس غزالی از بازیگران متولد ماه بهمن(زاده ۱۴ بهمن ۱۳۶۳ در تهران)است. این بازیگر دارای تحصیلات دیپلم ادبیات و علوم انسانی می‌باشد و بیشتر به خاطر حضورش در سریال وضعیت سفید و بازی در نقش بهروز به شهرت رسید.

معرفی فیلم رویای کاغذی که از 25 بهمن روی پرده ی سینما میرود

عباس غزالی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی از بازیگران متولد ماه بهمن در ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ متولد شده است. او به مدت یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ بوده‌است.وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند آغاز کرد.وی مجری برنامه شوتبال در شبکه نسیم نیز بود.

امیر حسین رستمی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر از بازیگران زن متولد ماه بهمن در 21بهمن سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شده است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش‌های مکمل آغاز کرد. اما بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی «جمعه تعطیل نیست» به همراهی علیرضا خمسه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست.

بازی متفاوت او در نقش کوتاهی در فیلم «بوتیک» او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره‌ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.

افسانه چهره آزاد از بازیگران زن متولد ماه بهمن

بیوگرافی مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان از بازیگران متولد ماه بهمن در 30 بهمن ماه 1367 در تهران متولد شده است.

مهرداد صدیقیان از بچگی علاقه زیادی به هنر و سینما داشت و خواننده پروپاقرص مجلات سینمایی بود. مهرداد صدیقیان از کودکی کار تئاتر را به صورت غیر حرفه ای در مدرسه انجام می داده ، اولین موفقیتش این بود که سرپرست یک گروه تئاتر در مدرسه شده و در مسابقات بین مدارس مقام اول را کسب کرده و بعد چند بار دادن تست بازیگری ، در سال ۸۴ برای فیلم عصر جمعه مونا زندی تست می دهد و قبول می شود.

سال بعد درخشش در «اتوبوس شب» جایزه بهترین بازیگر مرد جشن خانه سینما را برایش به ارمغان آورد. او در کنار بزرگانی چون خسرو شکیبایی و محمدرضا فروتن نمایش قابل قبولی داشت.

مهرداد صدیقیان از بازیگران متولد ماه بهمن

اسفندیار قره باغی نوازنده مطرح کشور

قره باغی از بازیگران متولد ماه بهمن در اول بهمن ۱۳۲۰ در کوچهٔ قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد. او فرزند «قلی خان سالار»، مشهور به «ساری قلی خان»، از طنزپردازان کافه خران بود. او پس از گذراندن دورهٔ اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی گردید و در خرداد ماه سال ۱۳۴۳ فارغ‌التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. اواخر سال ۱۳۴۸ به تهران منتقل و در گروه اپرای تهران مشغول گردید، ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران پس از عزیمت و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده‌دار شد.

بیوگرافی کامل همراز اکبری

اسفندیار قره‌باغی در چند فیلم هم به عنوان خواننده، نوازنده یا بازیگر حضور داشته‌است که معروف‌ترین آن‌ها در مقام بازیگر، بازی در فیلم سینمایی صمد و فولادزره‌دیو (۱۳۵۱) در کنار پرویز صیاد بود. همچنین وی سال ها در هنرستان هنرهای زیبای میرک و موسیقی تبریز به تدریس رشته و دروس موسیقی پرداخته است.

اسفندیار قره باغی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی از بازیگران متولد ماه بهمن در ۱ بهمن ۱۳۲۳در اراک به دنیا آمده است. وی دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فارغ‌التحصیل شد. او همسر فهیمه رحیمی‌نیا و پدر شقایق فراهانی، گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

بهزاد فراهانی از بازیگران متولد ماه بهمن

سوسن تسلیمی بازیگر قبل از انقلاب

سوسن تسلیمی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۱۸ بهمن ۱۳۲۸ در رشتبه دنیا آمد.

تسلیمی ماندگارترین بازی‌هایش را در چهار فیلم بهرام بیضایی یعنی چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک و شاید وقتی دیگر ارائه کرده‌است و از مکرّرترین بازیگران بیضایی به‌شمار می‌رود.

تسلیمی در حال حاضر در سوئد اقامت دارد و در کارگردانی و بازیگری تئاتر و سینما فعالیت می‌کند. او در سال ۲۰۰۲ جایزه شخصیت ممتاز فرهنگی و هنری کشور سوئد را گرفت. از او به عنوان یکی از برترین بازیگران زن تاریخ سینمای ایران که دارای سبک بازیگری خاص است ،نام برده می‌شود.کتابی با عنوان اسطوره مهر دربارهٔ زندگی و آثار او به کوشش بی تا ملکوتی به چاپ رسیده و همچنین کتاب گفت و گویی با او دربارهٔ زندگی و آثارش تحت عنوان «سوسن تسلیمی در گفت و گویی بلند با محمد عبدی» در لندن به چاپ رسیده‌است.

سریال آکتور ؛ با حضور نوید محمدزاده و احمد مهرانفر

سوسن تسلیمی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی اکبر زنجانپور

اکبر زنجانپور از بازیگران متولد ماه بهمن روز دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۲۳ (۲۲ ژانویه ۱۹۴۵) در تهران متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد، سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود.

در سال ۱۳۸۳ او در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد.

در سال ۱۳۹۸ فیلم مستندی به نام مثل هیچ کس نبود از زندگی اکبر زنجانپور به کارگردانی فرزاد فره وشی ساخته شد که در سال ۱۳۹۹ در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.در این فیلم: بهرام ابراهیمی، اکتای براهنی، کاظم هژیرآزاد، ابوالحسن تهامی، ژرژ پطروسی، سعید نیکپور، سیاوش چراغیپور و… حضور دارند.

اکبر زنجانپور از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی پریوش نظریه

پریوش نظریه از بازیگران زن متولد ماه بهمن در 3 بهمن ۱۳۴۸ در گچسارانبه دنیا آمده است.

پریوش نظریه در سال 1369 وارد عرصه حرفه ای و جدی سینما شد اما نگاه سخت گیر او به مقوله هنر وسینما باعث شد برای بازی در فیلم بعدی اش پنج سال صبر کند. او در سال 1374 با فیلم پدر ساخته مجید مجیدی به عنوان یک چهره شاخص در بازیگری سینما خوش درخشید وی در انتخاب نقش ها و فیلم هایش همواره با حساسیت برخورد کرده، چنانکه این حساسیت او را به بازیگری شاخص تبدیل کرده است.

وی در تلویزیون کم کارتر است و در سال 93 با حضور در سریال مدینه به خوبی دیده شد. همچنین آخرین کار او در تلویزیون در سریال زیر پای مادر در نقش رخساره می باشد.

پریوش نظریه از بازیگران زن متولد ماه بهمن

بیوگرافی تقی ظهوری

تَقی ظُهوری از بازیگران متولد ماه بهمن در ۱ بهمن ۱۲۹۱ بدنیا آمد. تقی ظهوری فارغ‌التحصیل دوره اول هنرستان هنر پیشگی است. از سال ۱۳۱۵ در تماشاخانه‌های تهران مشغول فعالیت شد. ظهوری در سال ۱۳۵۰ تصمیم به کناره‌گیری از سینما گرفت. روزنامه‌های عصر دوشنبه ۶ مهر متن اطلاعیه او را به چاپ رساندند. ظهوری پس از این اطلاعیه به زیارت خانه خدا رفت و پس از بازگشت از مکه از سوی سندیکای هنرمندان به او پیشنهاد شد تا به عنوان مشاور عالی سندیکا فعالیت کند. ظهوری این پیشنهاد را پذیرفت و ازآن پس در هیچ فیلمی بازی نکرد.

بازیگر بعدی نقش جیمز باند کیست؟

تقی ظهوری از بازیگران متولد ماه بهمن

 

بیوگرافی رویا نونهالی

رؤیا نونهالی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۲۴ بهمن ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمده است. وی اصالتاً مازندرانی است و اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران می‌رسد. رؤیا نونهالی در سال ۱۳۹۵ جزو داوران سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بود و اکنون هم جزو داوران برنامه عصر جدید است.

رویا نونهالی از بازیگران متولد ماه بهمن

 

بیوگرافی ساعد سهیلی

ساعد سهیلی از بازیگران متولد ماه بهمن ۳۰ بهمن ۱۳۶۶در مشهد به دنیا آمد.

ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا (بازیگر سینما و تلویزیون ایران) و دو خواهر به نام‌های سارا (بازیگر ایرانی) و صبا (بازیگر تئاتر و سینمای ایران) دارد که هر سه نفر در حوزهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارند. وی معروف‌ترین عضو خانوادهٔ سهیلی است.

ساعد سهیلی که در خانواده‌ای هنری زاده شده است با گلوریا هاردی بازیگر مجموعهٔ کیمیا (در نقش آزاده/رها) ازدواج کرد. طبق تاریخ منتشر شده در صفحهٔ خواهر ساعد سهیلی شهریورماه ۹۳ با هم ازدواج کردند اما با بازی گلوریا هاردی در مجموعهٔ کیمیا ماجرای این ازدواج با تبریک‌هایی که در اینستاگرام این سریال منتشر شد علنی گردید.

ساعد سهیلی از بازیگران متولد ماه بهمن

 

بیوگرافی بهنام تشکر

بهنام تشکر از بازیگران متولد ماه بهمن در ۴ بهمن ۱۳۵۵ در بندر انزلی، در یک خانواده آذری‌تبار اردبیلی به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در شهر هشتپر گذراند. تشکر در دوران نوجوانی، ورزش را با فوتبال آغاز کرد، سپس به شطرنج و بیلیارد رو آورد.

او از سال ۱۳۷۵ فعالیت در تئاتر را با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره در ساری آغاز کرد. تشکر دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه است. از مطرح‌ترین نقش‌های وی می‌توان به بازی در سریال ساختمان پزشکان در نقش «نیما افشار» اشاره کرد.

بیوگرافی جک نیکلسون ؛ پسر بد هالیوود و علت کناره گیری او از بازیگری

بهنام تشکر از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی سارا بهرامی

سارا بهرامی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۲ بهمن ۱۳۶۱بدنیا آمد.

او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد. او برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد.همچنین وی توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

سارا بهرامی از بازیگران متولد ماه بهمن

شهاب حسینی هنرمند مجبوب کشور

سید شهاب حسینی از بازیگران متولد ماه بهمن در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ به دنیا آمد.
شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

شهاب حسینی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی از بازیگران زن متولد ماه بهمن (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۵۵، شمیرانات) است. او در سال ۱۳۷۳ پس از ورود به دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. او دارای مدرک کارشناسی تئاتر ، گرایش عروسکی می‌باشد . اولین کار حرفه‌ای خود در جلوی دوربین را با سریال «کهنه سوار» در سال ۱۳۷۵ به کارگردانی اکبر خواجویی شروع کرد.

شیوا ابراهیمی از بازیگران زن متولد ماه بهمن

بیوگرافی شهلا ریاحی

شهلا ریاحی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۱۷ بهمن ۱۳۰۵ در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد و در ۱۷سالگی، بنا به خواست و راهنمایی همسرش اسماعیل ریاحی، که خود از شیفتگان تئاتر بود، به صحنه (تئاتر تهران) راه یافت و برای اولین بار معزالدیوان فکری در نمایشنامه‌ای به نام «سیاست هارون‌الرشید» نقش اول دختر نمایش را به او داد. او با کار سوم و چهارم در دنیای محدود تئاتر آن زمان به عنوان بازیگری محبوب و سرشناس مورد توجه قرار گرفت.

حواشی زندگی گلاب آدینه در پی ازدواج مجدد همسرش مهدی هاشمی

او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۳۰ با فیلم «خواب‌های طلایی» به کارگردانی معزالدیوان فکری تجربه کرد. ریاحی سال ۱۳۳۵ فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد. وی گوینده رادیو و تلویزیون، مجری برنامه‌های کودک نیز بود.

شهلا ریاحی از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی صبا کمالی

صبا کمالی از بازیگران زن متولد ماه بهمن(زاده ۲۴ بهمن ۱۳۵۵ در ساری)است.

او در سال ۱۳۷۸ مدرک کارشناسی خود را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرد و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می‌باشد. آغاز فعالیت‌های او در تئاتر به سال ۱۳۷۶ و در تلویزیون به سال ۱۳۷۸ بر می‌گردد. همچنین وی در سال ۷۸ با فیلم «متولد ماه مهر» ساخته احمدرضا درویش، نخستین بار سینما را تجربه کرد.

وی در ۲۳ سالگی (۱۳۷۷) جایزهٔ نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنوارهٔ تئاتر تهران برای بازی در نمایش «از عدمیت تا آدمیت» بُرد.

وی در خصوص کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون می‌گوید:

من بابت هر جواب ردی که به پیشنهاد وقیحانه تهیه‌کنندگان دادم آن‌ها مرا پنج سال به‌عقب پرت کردند یک‌مشت موجودات حقیر که اسم دیگری را روی آن‌ها نمی‌توان گذاشت.

صبا کمالی از بازیگران زن متولد ماه بهمن

استاد علی نصیریان

علی نصیریان از بازیگران متولد ماه بهمن (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ در تهران) و نویسنده و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

علی نصیریان از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه‌نیا از بازیگران متولد ماه بهمن (زادهٔ ۹ بهمن ۱۳۳۱ در تهران) و فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری تلویزیونی ایرانی است. خمسه بازیگری در سینما را در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرد. او برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.

ماجرای مصدومیت نسرین نسرتی در پایتخت 5 چه بود؟

علیرضا خمسه از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی رضا بنفشه‌خواه

رضا بنفشه خواه از بازیگران متولد ماه بهمن در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۲۲ در دروازه شمران تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۲ پس از دریافت دیپلم به «هنرکده آناهیتا» رفت و نخستین بازی تئاتر خود را در همان سال بازی کرد. نخستین بازی تلویزیونی وی در فیلم مخمصه در سال ۱۳۶۲ بود و نخستین کار سینمایی وی بازی در فیلم شب مکافات در سال ۱۳۶۳ بود. وی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، مدتی آموزگار بازیگری و فن بیان و گویندگی نیز بود.
رضا بنفشه خواه کارمند وزارت کار و امور اجتماعی و بازنشسته از این سازمان است.

رضا بنفشه‌خواه از بازیگران متولد ماه بهمن

 

بیوگرافی نگار عابدی

نگار عابدی از از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ١٨ بهمن ۱۳۴٩ در اهوازبدنیا آمد و در رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری فارغ‌التحصیل شده‌است و دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی بوده است. خانم عابدی در ابتدا در دانشگاه در رشته زبان انگلیسی شروع به تحصیل نمود ولی با دیدن آگهی کلاس بازیگری در یکی از مجلات و ثبت‌ نام در آن کلاس به سمت بازیگری کشیده شد.فعالیت اصلی وی تئاتر است و در نمایش‌هایی چون «بازگشت به خان نخست» به کارگردانی محمد رضایی‌راد و «آندرانیک» به کارگردانی حمید آذری ایفای نقش نموده‌است.وی در فیلم‌های کوتاهی چون «هدیه» و «خط مستقیم دایره» بازی کرده‌است. عابدی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۱ و با فیلم جانا آغاز کرد. نگار عابدی از همسرش هدایت هاشمی جدا شده‌است و به همراه دخترش ” اما هاشمی ” زندگی می‌کند. نگار عابدی فارغ التحصیل رشتهٔ نمایش – بازیگری از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است.

نگار عابدی از بازیگران زن متولد ماه بهمن

مرحوم عارف لرستانی

عارف لرستانی از بازیگران متولد ماه بهمن (زادهٔ ١۵ بهمن ۱۳۵۱ – درگذشته ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) بود. با مجموعهٔ جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعهٔ دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرد. او روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ بر اثر ایست قلبی درگذشت.عارف لرستانی در بامداد روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶، در سن ۴۴ سالگی به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشت.

سیر تا پیاز زندگی پدرام شریفی ستاره نو ظهور سینمای ایران

عارف لرستانی از بازیگران متولد ماه بهمن

 

بیوگرافی فلامک جنیدی

فلامک جنیدی از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۱۴ بهمن ۱۳۵۱در مشهدبدنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایشنامه‌نویسی است. او کار خود را با بازی در سریال‌های مهران مدیری آغاز کرد. نخستین کتاب وی با عنوان «جایی به نام تاماساکو» توسط نشر چشمه در سال ۹۰ به چاپ رسید و همان سال کاندید بهترین کتاب سال جایزهٔ گلشیری شد. دومین کتاب او را نیز با عنوان «چرک» که یک رمان است، نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده‌است.

فلامک جنیدی از بازیگران زن متولد ماه بهمن

بیوگرافی فریبا ترکاشوند

فریبا ترکاشوند از بازیگران زن متولد ماه بهمن در۲۲ بهمن ۱۳۵۰ در بروجرد بدنیا آمد. دارای مدرک کارشناسی در رشته ادبیات می‌باشد. از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینهٔ بازیگری آغاز کرد. تاکنون در سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌های زیادی بازی کرده‌است.

فریبا ترکاشوند از بازیگران زن متولد ماه بهمن

 

 

بیوگرافی مجید مظفری

مجید مظفری از بازیگران متولد ماه بهمن (زاده ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران) است. وی فعالیت حرفه‌ای را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و یک دوره ۵ ماهه بازیگری را در دانشگاه ون سن پاریس پشت سر گذاشته و برای بازی در فیلم مسافران (بهرام بیضایی) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم‌های سگ‌کشی، جنگ نفت‌کش‌ها و سایه‌های هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد.مجید مظفری تنها یک دختر بنام نیکی دارد.

مجید مظفری از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی ناصر ممدوح

ناصر ممدوح از بازیگران متولد ماه بهمن (زادهٔ ۲۶ بهمن ۱۳۲۱، تهران) و صداپیشه (دوبلور) مدیر دوبلاژ است. وی رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم بود و بیشتر در زمینه دوبله فیلم‌های مستند فعالیت می‌کند.

ناصر ممدوح از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی مسعود رایگان

مسعود رایگان از بازیگران متولد ماه بهمن (زاده ۱ بهمن ۱۳۳۳ در خرم‌آباد) است.

وی همسر رؤیا تیموریان است. وی دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. مسعود رایگان چند سالی را در اروپا و کشور سوئد به بازیگری پرداخت، ولی در سال ۱۳۸۰ به ایران بازگشت. نام مسعود رایگان با فیلم خاموشی دریا بر سر زبان‌ها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند؛ به طوری که جایزه جشن‌خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد. وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده‌است. وی همچنین در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی ۷ گردید.

ماجرای جالب ازدواج رویا نونهالی با همسرش

مسعود رایگان از بازیگران متولد ماه بهمن

بیوگرافی فلور نظری

فلور نظری از بازیگران زن متولد ماه بهمن زاده ۱ بهمن ۱۳۴۷ است. است.وی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی مدیریت و مدرک بازیگری از دانشگاه سوره، دوره های آموزش بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور گذرانده است. نظری در آثاری چون «رویای خیس»، «خانه به دوش»، «مسافری از هند»، «پرواز در حباب» و «نفس گرم» نقش آفرینی کرده است و 20 سال است که در عرصه بازیگری فعالیت می کند.

فلور نظری از بازیگران زن متولد ماه بهمن

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار از بازیگران زن متولد ماه بهمن در ۱۵ بهمن ١٣۵۵ در مشهد بدنیا آمد.حجار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم غریبانه ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم است. از دیگر کارهای او بازی در نمایش‌هایی چون هملت و دایی وانیا است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است. وی با پدرام پوراکبری خواننده و بازیگر نوجوان همکاری داشته‌است. حجار در سال ۱۳۸۲ ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود. میترا حجار در حال حاضر در ایران است و به نظر می‌رسد خواهان ادامه فعالیت هنری خود در ایران باشد.

میترا حجار از بازیگران زن متولد ماه بهمن

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا