اخبار دیگران

چگونه در دانشگاه‌های قبرس شمالی درس بخوانیم؟

امروزه تب‌وتاب مهاجرت برای ایرانیان بسیار بالاست و همهٔ افراد این فکر از سرشان می‌گذرد؛ اما انتخاب روش درست و کشور خوب برای مهاجرت بسیار سخت است. با توجه به نوسانات بازار ارز، شرایط برای مهاجرت نسبت‌به گذشته بسیار سخت‌تر شده‌است. یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای مهاجرت دانشجویان، کشور قبرس شمالی است. تحصیل در قبرس شمالی نسبت‌به سایر کشورهای آمریکایی و اروپایی هزینهٔ کمتری دارد و سخت‌گیری آن نیز برای مهاجرت افراد کمتر است. این یعنی دانشجویان می‌توانند به قبرس شمالی مهاجرت کرده و سپس با گذراندن چند ترم، به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت کنند. به‌جز مهاجرت تحصیلی، افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند هم می‌توانند از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی اقدام کنند. روش‌های متنوعی برای زندگی و تحصیل در این کشور وجود دارند که می‌توانند مهاجرت آسان و راحتی را برای افراد رقم بزنند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای دو بخش است که هرکدام تحت اختیار دو کشور یونان و ترکیه اداره می‌شود و ایرانیان برای ورود به دانشگاه باید تصمیم بگیرند در کدام قسمت زندگی کنند. بخش اروپایی کشور قبرس شمالی تحت اختیار یونان است و نیازمند دریافت ویزاست. بخش دیگر هم که تحت کنترل ترکیه است، نیازی به دریافت ویزا ندارد.

کشور قبرس شمالی برای تحصیل ایرانیان، شرایط بهتری نسبت‌به دیگر کشورها دارد و به کشور ایران نیز نزدیک‌تر است. تحصیل در قبرس شمالی این مزیت را دارد که درون دانشگاه‌های آن، تدریس به روش اروپایی انجام می‌شود. سیستم آموزشی آن‌ها علاوه‌بر به‌کارگیری متدهایی مانند اروپا، دارای تجهیزات مدرن و آپدیتی است. دانشگاه‌های این کشور رتبهٔ خوبی در دنیا دارند و بین دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی قابل‌قبول‌اند. با تحصیل در کشور قبرس شمالی، می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی، مدرکی دریافت کنید که موردقبول تمامی کشورهاست.

چقدر اضافه وزن دارم؟

اگر دوست دارید که تحصیل در قبرس شمالی را تجربه کنید، در ابتدا باید نسبت‌به پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آن اقدام کنید. برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها، ابتدا باید مدارک و سوابق تحصیلی خود را آماده کنید. سپس قبل از رسیدن ددلاین دانشگاه، آن‌ها ارسال کنید. پس از این‌که موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه شدید، باید نسبت‌به درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید. این کار را باید پس از دریافت پذیرش تحصیل در کشور قبرس شمالی با ارسال مدارک مشخص و موردنیاز برای ویزا انجام دهید.

تحصیل در قبرس شمالی چه شرایطی دارد؟

برای این‌که در این کشور تحصیل کنید، در هر مقطع خاصی بسته به رشتهٔ تحصیلی و نوع دانشگاه، نیازمند مدارک و شرایط خاصی هستید. به‌طورکلی می‌توان گفت داشتن دانش زبان انگلیسی و سوابق تحصیلی مرتبط، موارد اساسی هستند. علاوه‌بر این‌ها، برای پذیرش در هر مقطع تحصیلی نیز، نیازمند گذراندن و داشتن مدرک مقطع تحصیلی پیشین هستید، یعنی برای دریافت ویزای تحصیل در قبرس شمالی درون مقطع کارشناسی، باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی را ارائه دهید. برای برخی از رشته‌های فنی درون کشور ایران، پیش‌دانشگاهی تعریف نشده‌است و باید برای تحصیل در کشور قبرس شمالی، ابتدا دورهٔ کاردانی را بگذرانند و سپس اقدام به مهاجرت کنند:

  • تسلط به زبان بومی

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، به‌راحتی می‌توانید برای تحصیل و خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنید. درصورتی‌که زبان یونانی و ترکی را نیز بلد باشید، می‌توانید محدودیت انتخاب رشته را از بین ببرید.

  • مدرک زبان

به‌طورکلی برای تحصیل در قبرس شمالی، نیازمند ارائه مدرک زبان نیستید؛ اما باید برای تحصیل کردن حتماً به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. اگر این مدرک را نداشته باشید، در این صورت موظف به گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز برای تسلط بر زبان می‌شوید. البته برخی از دانشگاه‌های این کشور ارائه مدرک زبان را الزامی کرده‌اند؛ اما برای همهٔ دانشگاه‌ها این مورد اجبار نیست.

  • آزمون ورودی

یکی از مزایایی که تحصیل در قبرس شمالی دارد، این است که برای ورود به دانشگاه، نیازی به آزمون ورودی ندارید. همین مورد یکی از بهترین ویژگی‌های این کشور برای تحصیل است، زیرا افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در برخی رشته‌ها هستند، دیگر پشت کنکور نمی‌مانند. این مزیت برای افراد علاقه‌مند به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی بسیار ارزشمند است. البته باید بگوییم برخی از دانشگاه‌های ترکی زبان این کشور، برای ورود برنامه‌هایی را طراحی کرده‌اند که طی آن باید افراد در آزمون‌های ورودی شرکت کنند؛ اما این موضوع سدی برای راه تحصیل افراد نیست، زیرا ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی از دو طریق امکان‌پذیر است. افراد می‌توانند از طریق آزمون‌های ورودی یا پرداخت شهریه، وارد دانشگاه‌های این کشور شوند. البته باید این نکته را بدانید که این دو روش برای دانشگاه‌های بخش شمالی و ترک‌زبان کشور قبرس شمالی است.

حرف آخر ابتدایی (لاماس): آموزش متفاوت دروس ابتدایی با هیجان و کارتون

مدارک لازم برای تحصیل در کشور قبرس شمالی

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل است و نیازمند مدارک خاصی است. روش‌های دیگری مانند خرید ملک در قبرس شمالی هم وجود دارد که می‌توان از طریق آن در این کشور اقامت داشت. سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیز در صورت امکان می‌تواند جزو گزینه‌های عالی برای مهاجرت و دریافت ویزای این کشور باشد. باید بدانید که شرایط ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی باهم متفاوت هستند و براساس مقاطع و رشته‌های مختلف تغییر می‌کنند. با آماده‌سازی این مدارک، می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت هر دانشگاهی اپلای کنید و یا با مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی مکاتبه داشته باشید. برای تحصیل در قبرس شمالی، پس از این‌که تمام مدارک و اسناد توسط مراجع آموزشی بررسی شد، می‌توانید نتیجهٔ آن را از طریق مختلفی ببینید.

اگر واجد شرایط تحصیل در کشور قبرس شمالی باشید، پذیرش تحصیلی اولیه برای شما صادر می‌شود و پس از آن باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید. درصورتی‌که نقصی مدارک داشتید و نیاز به پرداخت مبالغ دیگری به‌جز شهریه بودید، پس از تکمیل آن‌ها نامهٔ پذیرش اصلی از دانشگاه موردنظر برایتان ارسال می‌شود.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است؛ اما روش‌های تحصیلی می‌توانند کم‌هزینه‌تر باشند. سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیز جزو راه‌هایی است که می‌توانید از طریق آن اقدام کنید. برای تحصیل در این کشور، شرایط خوبی مهیا شده‌است که ازجمله آن‌ها عدم نیاز به مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی است. البته برخی از دانشگاه‌های این خطه این دو مورد را نیاز دارند؛ اما انتخاب با شماست.

بروکر آلپاری بهترین کارگزاری برای ورود به بازار فارکس
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا