اخبار حاشیه بازیگران

واکنش جنجالی امیر جعفری به حملات این روزها

امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون و همسر ریما رامین فر مشهور در یک استوری نسبت به حمله طالبان به مرزبانان ایرانی و شهادت دو تن از آنان واکنش نشان داد.

واکنش جنجالی امیر جعفری

واکنش جنجالی امیر جعفری

واکنش جنجالی امیر جعفری

بیوگرافی امیر جعفری

امیر جعفری از آن دست بازیگرانی است که از عهده هر نقشی برمی آید از طنز تا تاریخی. علاقه مندان به تئاتر بارها و بارها هنرنمایی های او را روی صحنه نمایش دیده اند و فیلم و سریال هایی که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته همیشه مورد توجه بوده. حالا او را در دو سریال یاغی و جیران در دو نقش کاملا متفاوت می بینیم.

او در سریال جیران نقش آقاخان نوری را برعهده دارد، مردی سیاست باز، حیله گر و مزور. جعفری در جیران دو چهره از آقاخان به تصویر کشیده است، چهره ای خدمتگذار و مجیزگو و شخصیتی بی رحم و خشن.

جعفری که سریال ها و فیلم های طنز او معروف و پربیننده است پیش از این نقش تاریخی را تجربه نکرده بود و همکاری اش با حسن فتحی تجربه ای موفق بوده است البته قطعا آنچه از آقاخان نوری از جعفری می بینیم با واقعیت های تاریخی فاصله زیادی دارد اما نه جیران صرفا مجموعه ای تاریخی است و نه کارگردان و بازیگران آن در تلاش بوده اند عین واقعیت را به تصویر بکشند.

لباس اسی قلک در سریال یاغی خیلی خوب بر تن امیر جعفری نشسته است. نوع گویش، حرکات، تغییرات چهره و حتی حرکات مردمک چشم در اسی قلک خیلی باورپذیر است. صدای رسای جعفری نیز به کمک او آمده تا بهتر این شخصیت لات را به نمایش بگذارد.

بازی های امیر جعفری غالبا ریتم تند و هیجان زده ای دارند و این تند و تیزی در حرکات و بیان خیلی بیشتر به اسی قلک نزدیک است تا آقاخان نوری که اتفاقا نوعی کندی در حرکات او دیده می شود.

به بهانه پخش سریال یاغی و جیران حضور متفاوت او، در این گزارش مروری کوتاهی کرده‌ایم بر بیوگرافی امیرجعفری.با ما همراه باشید.

در بیوگرافی امیر جعفری آمده است :بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 10 شهریورماه 1353 در تهران متولد شد.

زندگی هادی کاظمی از کارگری تا شهرت و ازدواج با سمانه پاکدل + کلیپ عروسی

کودکی امیر جعفری

در ادامه بیوگرافی امیر جعفری میخوانیم : فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که برای فرار از درس خواندن وارد کارهای نمایشی شد و حالا همسرش هم بازیگر است.

با این عکس عشق قدیمی مهران غفوریان لو رفت

قد امیر جعفری

در ادامه بیوگرافی امیر جعفری آمده است قد او 190 سانتی متر است.

تحصیلات امیر جعفری در رشته مدیریت

در بیوگرافی امیر جعفری میخوانیم : امیر جعفری هم‌زمان با تمرین تئاتر، درس هم می‌خواند و لیسانس مدیریت بازرگانی‌اش را از دانشگاه آزاد فیروزکوه گرفته‌است. او معتقد است یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتش در زندگی تحصیل در آن رشته است. «آن موقع هیچ‌کس من را راهنمایی نکرد که در رشته بازیگری درس بخوانم.»

امیر جعفری از مدرسه تا تئاتر

تا سال چهارم دبيرستان هيچ علاقه‌ ای به بازيگری نداشتم و فقط به خاطر اينكه از سركلاس رفتن فرار كنم برای بازی در تئاتری اعلام آمادگی كردم

دبير ادبيات سال چهارم دبيرستانم وقتی اجرایم را ديدند، خيلی خوشش ‌آمد و مرا تشويق كردند كه بازيگری را ادامه بدهم

بیوگرافی خانواده امیر جعفری

در بیوگرافی امیر جعفری درباره خانواده اش آمده است : این هنرمند کشورمان که اصالتی ملایری دارد ولی در تهران به دنیا آمده در خانواده ای پرجمعیت متولد شد و 7 خواهر و 3 برادر دارد و خودش فرزند نهم خانواده است.

برادران امیر جعفری

امیر جعفری علاقه زیادی به مادرش دارد و همیشه در پست هایی که به اشتراک میگذارد از دعای خیر مادرش که همیشه بدرقه راهش بوده است میگوید.

امیر جعفری و مادرش

در بیوگرافی امیر جعفری جالب است بدانید علیرضا جعفری بازیگر جوان دنیای سینما و تلویزیون برادرزاده امیر جعفری است.

امیر جعفری و برادرزاده اش

علیرضا جعفری برادرزاده امیر جعفری است که بازیگری را از 7 سالگی آغاز کرد و بازی در فیلم مهمان مامان از او چهره شناخته شده ای در میان مردم ساخت و شیطنت های کودکی اش در سریال متهم گریخت به محبوبیت بیشتر او انجامید.

امیر جعفری و برادرزاده اش

ازدواج و وضعیت تاهل امیر جعفری

در بیوگرافی امیر جعفری درباره ی زدواج او میخوانیم : امیر جعفری در تئاتر با ریما رامین فر آشنا شده و به مدت 8 سال باهم نامزد بودند که در نهایت ازدواج کرده و در سال 1386 صاحب یک فرزند پسر بنام آیین دارد

امیر جعفری و همسرش

ماجرای آشنایی امیر جعفری با ریما رامین فر

زمانی كه با ریما آشنا شدم خيلی جوان بودم و فاكتورهای خاصی برای عاشق شدن نداشتم اما مطمئن هستم اگر با شخص ديگری ازدواج می كردم كل زندگيم تغيير می كرد

او با تمام نداشتن‌ ها و مشكلات من ساخت ما 8 سال نامزد بوديم به خاطر اين‌ كه پول نداشتيم كه ازدواج كنيم

بعضی وقت‌ ها فكر می كنم سيمرغ‌ های اصلی من در خانه هستند ، بزرگ‌ ترین جايزه‌ هايی كه خدا به من داده ، همسرم و پسرم‌ اند كه در خانه‌ ام منتظرم هستند

عکس لو رفته از نگار جواهریان و دوستش در کافه مشهوری در تهران

ما در تئاتر با یکدیگر آشنا شدیم، فکر می کنم سال 73 بود که در یک نمایش به عنوان دو جلاد با هم همکار شدیم و پیش از آن نیز یک سال در کلاس های آقای سمندریان، همکلاس بودیم.در آن زمان، امیر خیلی مرا راهنمایی می کرد و در زمینه تئاتر راهنمایی های او موثر و سازنده بود. حدود 11 سال با هم همکار بودیم و به طور کامل نسبت به هم شناخت داشتیم سرانجام این 11سال آشنایی به ازدواج ختم شد. ثمره این ازدواج یک پسر به نام آیین است.

امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر

در بیوگرافی امیر جعفری جالب است بدانید : ریما رامین فر همسر آقای بازیگر حدود 4 سال از همسرش امیر جعفری بزرگتر است و زمان آشنایی شان با هم امیر جعفری 19 سال بیشتر نداشت.

این زوج از وفادارترین زوج های دنیای هنر هستند که عشق و وفاداری آنها در میان سایر هنرمندان زبانزد است و این زوج همیشه در برنامه ها و مراسم مختلف به تعریف و تمجید از یکدیگر پرداخته اند و از مهربانی و خصوصیات اخلاقی خوب یکدیگر صحبت کرده اند.

امیر جعفری و همسر و فرزندش

فرزند امیر جعفری و ریما رامین فر

در بیوگرافی امیر جعفری آمده است : امیر جعفری و ریما رامین فر ششم شهریورماه سال 1386 در شب نیمه شعبان صاحب فرزند پسری به نام آیین شدند

آیین پسر این زوج هنرمند شباهت زیادی به پدرش دارد و رابطه امیر جعفری با پسرش چیزی بیش از یک رابطه پدر و پسری است و بیشتر با هم رفیق هستند.

امیر جعفری و پسرش آئین

طلاق امیر جعفری و ریما رامین فر

بازهم جدایی هنرمندان. چندی پیش خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر طلاق این دو منتشر شد. ریما رامین فر بلافاصله بعد از آن با گذاشتن عکس دونفره‌ای از خودش و امیر جعفری تمامی این شایعات را رد کرد.

علایق و حقایقی درباره امیر جعفری

در ادامه بیوگرافی امیر جعفری مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

خصوصیات اخلاقی امیر جعفری از زبان همسرش:

در بیوگرافی امیر جعفری از زبان همسرش میخوانیم : امیر، مهربان و خیلی خانواده دوست است، اما خب کم طاقت و گاهی اوقات عصبی است که البته هر انسانی گاهی اوقات عصبی می شود. و اما مشخصات رامین فر از زبان امیر جعفری:«هر چی بگم کم گفتم، مهربان، انسان دوست و از معدود افرادی که هیچ وقت خنده از لبانش محو نمی شود.

ماجرای دزدی وحشتناکی که از بهنوش بختیاری شد چه بود ؟

طعنه های بی استعدادی به امیر جعفری

يادم می آيد خيلی ها به من می گفتند تو بی استعدادی اما من به حرف هيچ‌ كدام از آن‌ ها گوش ندادم و با تعصب وحشتناكی به راهم ادامه دادم شايد

آن‌ موقع ما 200 نفر بوديم كه تمرين تئاتر می كرديم ولی فقط 4 الي 5 نفرمان تا آخر ادامه داديم و الان هم در اين وادی كار می كنيم

سوپر استار از نظر امیر جعفری

ستاره بازيگری در ايران به كسی می گويند كه چشم‌ هايش آبی باشد ، موهايش بور باشد و اگر هم بازيگر نبود اهميتی ندارد

تعريف من هم از ستاره كسی است كه مردم برای ديدن او در صف سينماها بايستند و فكر می كنم در ايران تنها ستاره سينما محمدرضا گلزار است

ارزوی امیر جعفری

در بیوگرافی امیر جعفری  آمده است تأسیس کافه کتاب هم از دیگر علایق امیر جعفری است. به نقل خودش اگر بازیگر نمی‌شد دوست داشت صاحب یک کافه کتاب باشد. البته اگر وسع مالی‌اش برسد همین‌الان هم قصد تأسیسش را دارد که خب هنوز این اتفاق نیفتاده است.

امیر جعفری طرفدار استقلال

من روی استقلال تعصب دارم حتی به بچه ام هم گفته ام که در انتخاب کردن هر چیزی آزاد است به غیر از انتخاب تیمش ، او حتما باید استقلالی شود و این زوری است

امیر جعفری طرفدار استقلال

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش

در جشن حافظ 94 یکی از جذاب ترین نماهای این مراسم زمانی رخ داد که نام ریما رامین فر بخاطر بازی در پایتخت 3 به عنوان بهترین بازیگر زن تلویزیونی خوانده شد

اینجا بود که امیر جعفری به ناگاه بوسه ای بر پیشانی همسرش زد و رامین فر نیز با بغضی برآمده از ادای احترام همسر روی سن رفت و جایزه اش را گرفت

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش

دوستی امیر جعفری با بابک زنجانی

امیر جعفری که هنرپیشه هستند، ابراهیم شیبانی را به من معرفی کرد. من و امیر همکلاس بودیم. چهار پنج سال در دوران دبستان در مدرسه‌ای در ایران زمین شهرک غرب و در مدرسه راهنمایی ایثار کنار هم می‌نشستیم. هنوز هم به صورت خانوادگی دوست هستیم با همدیگر. البته هیچ رابطه کاری با امیر نداریم و ایشان هم هیچ نفع مالی در دوستی با من نبرده است.

بابک زنجانی از همکاری با امیر جعفری در مجموعه تحت عنوان یاسین فیلم نام برده و گفته است: «امیر جعفری به عنوان مشاور هنری با ما همکاری می‌کند و یکی از افرادی است که دربارهٔ فیلمنامه‌ها نظر می‌دهد.»

خانه محسن کیایی لو رفت

دوستی امیر جعفری با بابک زنجانی

موضع سیاسی امیر جعفری

امیر جعفری به همراه همسرش از جمله هنرمندان ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

در سال ۱۳۹۸، انتشار قطعه کلیپی از یکی از مصاحبه‌های وی با واکنش تند کاربران در فضای مجازی و روزنامه‌نگاران همراه شد. در ویدیوی پخش شده جعفری در دفاع از دارایی خصوصی مسئولان سیاسی می‌گوید: “چرا وقتی زحمت و بی‌خوابی کشیدن ماشین خوب سوار نشوند؟!” وی در ادامه عنوان کرد که اگر خود نیز چنین اختیاراتی داشت همین‌گونه رفتار می‌کرد.

جعفری سپس ویدئویی منتشر کرده و بابت اظهاراتش از مردم عذرخواهی کرد.

همه می‌ دانند که من فرزند معنوی رئیس دولت اصلاحات هستم و سید محمد خاتمی پدر معنوی من است

امیر جعفری و خاتمی

شهدا از دیدگاه امیر جعفری

امیر جعفری در حضور اخیرش در برنامه دورهمی ناگفته‌های جالب‌توجهی را عنوان کرد که جای تأمل دارد. او در مورد بازی‌اش در فیلم سینمایی «نفوذی» و مسئله ایثارگران و شهدا می‌گوید: ما شهروند درجه‌یک و دو نداریم. ما دست‌بوس همه هستیم. چرا شهدا و مدافعین حرم را انحصاری مال خودتان کردید. من به عشق آزادگان و شهدا در «نفوذی» بازی کردم. شهدا را سهم خودتان ندانید، بگذارید این اتحاد و وحدت سر جای خودش باقی بماند. وقتی ما درباره شهدا صحبت نمی‌کنیم به معنی این نیست که نداریم یا ندیدیم، بلکه ماهم سهمی در این آزادگی داشتیم.

علاقه امیر جعفری به کار کمدی

من کمدی را دوست دارم بخصوص کمدی موقعیت اما نمی توانم بگویم که بازیگر کمدی موفقی هستم یا نه ، مطمئنا در این زمینه خیلی ها بهتر از من هستند

مثلا تا آخر عمر نمی توانم حتی بد انگشت کوچک اکبر عبدی شوم ، این قیاس مع الفارق است

آغاز فعالیت هنری امیر جعفری

امیر جعفری را شاید بتوان یکی از انعطاف‌پذیرترین بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. جعفری بارها در نقش‌های کاملاً متفاوت دیده‌شده و خوش درخشیده. از کاراکترهای طنازش در سریال‌های «مظلومی» گرفته تا نقش‌های جدی و احساسی‌اش در سریال‌های سیروس مقدم و داش‌مشتی‌هایی که در نمایش‌ها و بعضی فیلم و سریال‌ها بازی کرده. هم قهرمان‌ها و هم بدمن‌هایش تأثیرگذار و به‌یادماندنی است. چهره‌اش برای کارگردانان و گریمورها هم از آن چهره‌های منعطف و دوست‌داشتنی است. هم می‌توان یک «سروان آپرویز» (مربوط به سریال شهرزاد) خشن و باابهت از توی آن درآورد و هم یک مثلاً «لطیف» (مربوط به سریال چک برگشتی) ساده و طناز. رجزخوانی و بگومگوهایش با «حاج یونس» (علی نصیریان) در سریال «میوه ممنوعه» فراموش ناشدنی است.

باورتان میشود این آقای بازیگر برادر ایرج طهماسب است ؟

کلاس بازیگری

تا سال چهارم دبیرستان هیچ علاقه ای به بازیگری نداشتم، درست برعکس خیلی ها که وقتی می خواهند از علاقه شان به بازیگری صحبت کنند می گویند، از شش سالگی در مهد کودک و در مدرسه تئاتر کار می کردند. فقط به خاطر اینکه از سر کلاس رفتن فرار کنم برای بازی در تئاتری اعلام آمادگی کردم. مرحوم اکبر رادی، دبیر ادبیات سال چهارم دبیرستان و فرهاد پورگرجانی وقتی اجرایم را دیدند، خیلی خوش شان آمد و تشویقم کردند که بازیگری را ادامه بدهم.

آن موقع حتی یک تئاتر هم ندیده بودم. اصلا نمی دانستم تئاترشهر کجاست. بعد از آن رفتم کلاس های کانون تجربی که استاد سمندریان در آنجا تدریس می کردند و شروع کردم به تمرین بازیگری. آنقدر مشغول کلاس های تئاترم شدم که از آن طرف مشروط شدم. این موضوع خیلی برایم گران تمام شد، به طوری که تصمیم جدی گرفتم بازیگری را با انگیزه قوی تری دنبال کنم.

شاگرد، امیر جعفری باشد و مربی هم استاد سمندریان، همین می‌شود که در اولین تئاتری که بازی می‌کند جایزه بازیگری را می‌گیرد. البته خیلی‌ها اوایل کارش به او میگفتند که بی‌استعداد است. اما او امیر جعفری بوده و با تعصبی به گفته خودش وحشتناک  مسیر را ادامه داده است. حالا از آن 200 نفری که در آن زمان باهم تمرین می‌کردند فقط امیر جعفری و چند نفر دیگر مانده‌اند و در این وادی کار می‌کنند. از این چند نفر می‌توان به فریبرز عرب‌نیا، محمد یعقوبی، رحیم نوروزی و همسرش ریما رامین‌فر اشاره کرد.

عکس قدیمی از امیر جعفری

آغاز فعالیت حرفه‌ای امیر جعفری

امیر جعفری و محمد یعقوبی سال ۶۹ در کلاس‌های استاد سمندریان هم‌کلاسی بودند و آشنایی آن‌ها همان‌جا آغاز می‌شود. سپس آن دو به همراه پانته‌آ بهرام و ریما رامین‌فر گروه تئاتر «امروز» را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید اولین نمایش گرو‌هشان «شب‌به‌خیر مادر» را در زیرزمین خانه پانته‌آ بهرام اجرا می‌کنند. بعدازآن کار را به فرهنگسرا می‌برند و باز اجرا می‌کنند. کاری بعدی‌شان هم که «زمستان ۶۶» بود به جشنواره فجر می‌رود و جایزه‌های متعددی می‌گیرد.

اولین سریال تلویزیونی و شهرت امیر جعفری

امیر جعفری هنوز در آغاز راه است و طبق سنت وقتی می‌شود به او گفت حرفه‌ای که دیده شود و جایزه بگیرد. در سال 78 بالاخره همین اتفاق می‌افتد و امیر جعفری نتیجه سال‌ها تلاش بی‌وقفه‌اش را می‌گیرد. سال 78 اولین جایزه را برای بازی در می‌توان گفت اولین کار حرفه‌ای‌اش «رقص کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی محمد یعقوبی می‌گیرد. او در این جشنواره جایزه سومین بازیگر مرد را می‌گیرد.

چرا مهران غفوریان مخالف بازیگر شدن دخترش است ؟

۲ سال بعد،در سال 1380 اولین جایزه اش را هم برای بازی در تئاتر «رژیستورها نمی‌میرند» حسین کیانی تور می‌کند.

امیر جفری در همان سال پا به عرصه سینما و تلویزیون می‌گذارد. در اولین سریالش «بدون شرح» به کارگردانی مهدی مظلومی زوج خوبی با فتحعلی اویسی تشکیل می‌دهد؛ که این زوج در سال 83 دوباره در «کمربندها را ببندیم» کنار هم قرار می‌گیرند و حضور موفقی به عمل می‌آورند.

امیر جعفری در کمربندها را ببندیم

بدون شرح ماجرای یک هفته نامه است که در شرف ورشکستگی است و بازی درخشان فتحعلی اویسی در نقش آقای کاووسی و امیر جعفری در نقش فرید سپهری در این سریال قابل توجه است.

امیر جعفری در بدون شرح

شاید زمانی که مجموعه طنز بدون شرح از تلویزیون پخش می شد، کسی فکر نمی کرد امیر جعفری روزی یکی از بازیگران موفق تلویزیون و سینما در وادی طنز شود، اما امیر جعفری تنها در وادی طنز موفق نبود، زمانی که در مجموعه پربیننده «میوه ممنوعه» در نقش جلال فتوحی پسر علی نصیریان بازی کرد، همه به هنر او یقین پیدا کردند که امیر جعفری از جنس هنر است.

ورود به سینما و اولین فیلم سینمایی امیر جعفری

فیلم سینمایی نان، عشق، موتور 1000 به کارگردانی ابوالحسن داوودی اولین تجربه بازیگری امیر جعفری در سینما است که در این فیلم با اکبر عبدی، گوهر خراندیش، سروش صحت، بهاره رهنما، جمشید اسماعیل خانی، ریما رامین فر و… همبازی بود.

امیرجعفری،بهاره رهنما و گوهر خیراندیش در نان،عشق،موتور 1000

او سپس در فیلم قارچ سمی ایفای نقش کرد.

بازی امیر جعفری در فیلم قارچ سمی

قارچ سمی، سیزدهمین فیلم بلند رسول ملاقلی‌پور است. تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را خود ملاقلی‌پور برعهده داشته‌است. جمشید هاشم‌پور و میترا حجار نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند. امیر جعفری در این فیلم در کنار میترا حجار، جمشید هاشم پور و اته فقیه نصیری ایفای نقش کرد.

امیر جعفری در قارچ سمی

ورود به تئاتر و اولین نمایش امیر جعفری

امیر جعفری بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و اولین بار در سال 77 با نمایش رقص کاغذ پاره ها به کارگردانی محمد یعقوبی در سالن سایه تئاتر شهر به دنیای نمایش راه یافت و برای باز یدر این نمایش جایزه بهترین بازیگر تئاتر را در آن سال دریافت کرد.

عکس لو رفته از مهناز افشار در آغوش یک مرد ایرانی در آمریکا

شما در حال مطالعه بیوگرافی امیر جعفری در بازیگرآنلاین هستید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

فیلم های مشترک امیر جعفری و ریما رامین فر

امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر در چند فیلم و سریال با هم به ایفای نقش پرداختند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

امیر جعفری در نان، عشق، موتور 1000

فیلم سینمایی نان عشق موتور 1000 فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال 1380 اولین فیلم امیر جعفری و ریما رامین فر است که این زوج در اولین تجربه بازیگری شان با هم همبازی بودند.

امیر جعفری در زاپاس

فیلم سینمایی زاپاس به کارگردانی برزو نیک نژاد در سال 94 ساخته شد و امیر جعفری در نقش داوود و ریما رامین فر در نقش زری در این فیلم با یکدیگر همبازی بودند.

امیر جعفری، ریما رامین فر و الناز حبیبی در زاپاس

امیر جعفری در سیزده

فیلم سینمایی سیزده به کارگردانی هومن سیدی در سال 92 ساخته شد و امیر جعفری در نقش بردیا و رایما رامین فر در نقش مهری با هم همبازی بودند.

امیر جعفری و ریما رامین فر در فیلم سیزده

امیر جعفری در چک برگشتی

سریال چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم در سال 91 یکی دیگر از سریال های مشترک ریما رامین فر و امیر جعفری است.

امیر جعفری و ریما رامین فر در کنار بازیگران چک برگشتی

نقش های ماندگار امیر جعفری در سینما و تلویزیون

امیر جعفری آهسته و پیوسته مسیر بازیگری را طی می‌کند. علاقه‌ای به زیاد بازی کردن ندارد و حساسیت زیادی روی انتخاب نقش‌های به خرج می‌دهد. او تاکنون نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده و از پس همه ان ها به‌خوبی برآمده است. ابتدا با نقش‌های طنز شروع کرد و کم‌کم خودش را در نقش‌های مختلف محک زد.

با پخش سریال طنز بدون شرح و بازی دیدنی امیر جعفری در این سریال کمتر کسی گمان میکرد که این بازیگر طناز در نقش های جدی هم بدرخشد اما بازی در مجموعه میوه ممنوعه و نقش جلال نشانی بر هنر این هنرمند بود.

در ادامه این مطلب مروری بر چند نقش ماندگار امیر جعفری در فیلم و سریال هایش خواهیم داشت.

امیر جعفری در بدون شرح

بازی امیر جعفری در مجموعه بدون شرح مهدی مظلومی در 1381 اولین حضور آقای بازیگر در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو سریال بدون شرح و کمربندها را ببندیم مورد توجه بسیاری از مخاطبان تلویزیون قرار گرفت و شروع موفقی را برای امیر جعفری رقم زد.

امیر جعفری در این سریال در نقش فرید سپهری سردبیر هفته نامه شهر قشنگ در کنار بازیگرانی چون مریم سعادت، فتحعلی اویسی، لیلی رشیدی، فلامک جنیدی، بیژن بنفشه خواه و… ایفای نقش کرد.

واکنش جنجالی احمد ایراندوست به گرانی سکه
امیر جعفری در بدون شرح

امیر جعفری در مجموعه من یک مستاجرم

امیر جعفری پس از بازی در سریال بدون شرح درسال 1383 در سریال من یک مستاجرم به کارگردانی پریسا بخت آور بازی کرد. این هنرمند کشورمان در این فیلم بازیگر نقش مسعود بود که در ابتدای قصه با زمانه خانم آشنا شد و این آشنایی منجر به سکونت در خانه زمانه خانم و ورود اشخاص جدید به قصه شد.
امیر جعفری در مجموعه من یک مستاجرم

امیر جعفری در سریال میوه ممنوعه

سریال میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی در سال 86 ساخته شد و ماه رمضان روی آنتن شبکه دو رفت. امیر جعفری در این سریال در نقش جلال پسر حاج یونس فتوحی بازی کرد و اولین نقش جدی او بعد از چند سریال طنز شد.

فعالیت او با حسن فتحی ادامه پیدا کرد و در فیلم سینمایی «پستچی 3 بار در نمی‌زند» حسن فتحی او را برای داش‌مشتی قصه‌اش انتخاب می‌کند.بعد هم امیر جعفری را در نقش «سروان آپرویز» سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی دیدیم.

امیر جعفری در سریال میوه ممنوعه

امیر جعفری در سریال زیر هشت

امیر جعفری در زیر هشت به‌یکباره در نقش کاملاً جدی، عصیانگر و سرکش ظاهر می‌شود و تحسین همگان را برمی‌انگیزد. او در سکانس‌های زندان که در حسرت بیرون آمدن و انتقام است یک بازی کاملاً درونی ارائه می‌دهد؛ اما هنگامی‌که بیرون می‌آید خشم و عصیانش را عریان می‌کند.

سریال زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم در سال 89 یکی دیگر از سریال های ماندگاری بود که امیر جعفری در آن ایفای نقش کرد.

زیر هشت روایتگر داستان مردی به نام عطا با بازی امیر جعفری است و راننده یک کارخانه دار است و عاشق دختر صاحب کارخانه میشود و با همکاری او از طلافروشی دزدی میکند و این آغاز ماجراهای این سریال است.

امیر جعفری در سریال زیر هشت

امیر جعفری در سریال ممنوعه

سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در سال 97 ، سریالی در نمایش خانگی است که امیر جعفری یکی از ماندگارترین نقش هایش را در این سریال ایفا کرد.

بازی در نقش جدی اویس تجنگی پدر سامی یکی از ماندگارترین و جدی ترین نقش هایی بود که امیر جعفری آن را خلق کرد

امیر جعفری در سریال ممنوعه

امیر جعفری در قانون مورفی

قانون مورفی فیلمی در ژانر کمدی و اکشن به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی محمد شایسته است که در سال ۱۳۹۷ اکران شد.

قانون مورفی در مورد پلیسی به نام فرخ (امیر جدیدی) است که از اداره پلیس اخراج می‌شود و با مشکلاتی همچون جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم می‌کند. در همین کشمکش‌ها، دختر دوستش بهمن (امیر جعفری) که از همکارانش بوده و پولدار است دزدیده می‌شود.

بهاره رهنما با شلوار کردی در خیابان های تهران

امیر جعفری در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون مهسا طهماسبی، رامبد جوان، هادی کاظمی، سروش صحت، سیروس گرجستانی، آناهیتا درگاهی، دانیال غفارزاده و ارشا اقدسی به ایفای نقش پرداخته است.

امیر جعفری در قانون مورفی

امیر جعفری در سریال شهرزاد

«شهرزاد» مجموعه نمایش خانگی در ژانر درام، رمانتیک، تاریخی و جنایی به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی حسن فتحی و نغمه ثمینی است.

شهرزاد داستان زندگی دختری به نام شهرزاد (ترانه علیدوستی) را روایت می‌کند که عاشق پسری به نام فرهاد می‌شود و می‌خواهد با او ازدواج کند. در تحولات ۲۸ مرداد، فرهاد را به خاطر اینکه از طرفداران پرو پا قرص مصدق است به پای چوبه دار می‌کشند، اما بزرگ آقا با شرط و شروطی که برای شهرزاد تعیین می‌کند، فرهاد را از این مهلکه نجات می‌دهد.

امیر جعفری در این سریال، ایفاگر شخصیت گودرز آپرویز، سروان اداره جنایی شهربانی است که از فصل دوم به جمع بازیگران آن می‌پیوندد.

از دیگر بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، ابوالفضل پور عرب و گلاره عباسی اشاره کرد.

امیر جعفری در سریال شهرزاد

امیر جعفری در گشت ارشاد ۳

«گشت ارشاد ۳» فیلمی به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی است که در سال ۱۴۰۰ اکران شد.

گشت ارشاد ۳ در مورد دو فرد به نام‌های حسن و عطا است که بعد از چند سال از آمریکا برمی‌گردند و به دنبال ماشین عباس آقا می‌روند که بهنام بانی آن را کرایه کرده است. این دو، بعد از پیدا کردن بهنام بانی، به عنوان ترانه‌سرا و آهنگساز به او کمک می‌کنند که در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد.

در فصل سوم گشت ارشاد، امیر جعفری به همراه ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میر طاهر مظلومی، نازنین کیوانی و … به هنرمندی پرداخته‌ است.

امیر جعفری در گشت ارشاد ۳

امیر جعفری در سریال جیران

«جیران» مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر عاشقانه – تاریخی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه است.

جیران داستان زندگی ناصرالدین شاه چهارمین پادشاه قاجار را روایت می‌کند. ماجرای اصلی این فیلم بعد از مرگ امیر کبیر و صدر اعظم شدن میرزا آقاخان نوری (امیر جعفری) شروع می‌شود.

امیر جعفری با کاراکتر «میرزا آقاخان نوری» که یکی از چهره‌های بدنام تاریخ سلطنت قاجار اسـت، از همان قسمت دوم وارد سریال «جیران» شد. او در جلد شخصیتی اهل تزویر و دسیسه جلوی دوربین رفته که در برابر افراد مختلف، چهره‌های متفاوت و متناقضی از خـود به نمایش مـی‌گـذارد. پس از بـازی در یک سکانس در قسمت دوم، به تدریج نقش پررنگ‌تری یافت و به یکی از شخصیت‌های اصلی تبدیل شد. در «جیران»، جعفری وقتی که در مقابل شاه قاجار، مهد علیا و همسران شاه قرار می‌گیرد، در عین حال که با نرمی، حیله‌گری خود را نشان می‌دهد، با سخن گفتن تندتند و صریح، از اقتدار خود نمی‌کاهد و در زمانی که در برابر دیگر مسئولان حکومت و دولت حضور می‌یابد، با تبختر یک سیاستمدار غالب ظاهر می‌شود. این دوگانگی به شکلی جالب توجه، فتنه‌انگیزی و فریبکاری «میرزا آقاخان نـوری» را به شکلی باورپذیر در مقابل مخاطب مـی‌آورد. این توانایی‌های امیر جعفری به ویژه با هدایت حسن فتحی، روشن می‌کند چرا در آثار متعددی از این فیلم‌ساز از «کیفر» و «پستچی سه بار در نمی‌زند» گرفته، تا «شهرزاد» و «میوه ممنوعه» حضور جدی دارد و گویی جعفری بازیگر ثابت ساخته‌های فتحی است.

الهام حمیدی با تیپ جدیدش همه را شگفت زده کرد
امیر جعفری در سریال جیران

امیر جعفری در سریال یاغی در نقش اسی قلک

این بازیگر همزمان «یاغی» ساخته محمد کارت را نیز در حال نمایش در پلتفرم دارد. جالب آن که درست عکس نقش‌آفرینی کاملا درون‌گرای خود در «جیران»، در «یاغی» بازی برون‌گرایی دارد؛ او که کاراکترهایی نزدیک به این شخصیت را یک دهه پیش در «چک برگشتی» و «زیر هشت» نیز بازی کرده بود، در دیالوگ‌های سریع و پینگ پنگی «اسی قلک» خوش نقش ظاهر شده و ابعاد تازه‌ای از مهارت خود را نشان می‌دهد. جعفری رنگ‌ولعاب مناسبی به نقش‌آفرینی مالخر کلاه‌بردار این سریال داده است.

«یاغی» مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر درام اجتماعی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی است.

یاغی داستان زندگی پسری به نام جاوید (علی شادمان) را روایت می‌کند که از بچه‌های پایین شهر تهران است. فرد ثروتمندی به نام بهمن که باشگاه کشتی دارد از کشتی گرفتن جاوید خوشش می‌آید و او را زیر بال و پرش می‌گیرد تا از او یک کشتی گیر قوی بسازد، اما در این مسیر مشکلات و اتفاقاتی پیش می‌آید.

امیر جعفری در سریال یاغی در نقش اسی قلک

امیر جعفری با انتشار این عکس در کنار علی شادمان نوشت: «جاوید باشی علی آقا..یاغی و باقی تا همیشه کنارت عشق کردیم رفیق قدیمی»

عکسی از علی شادمان در آغوش امیر جعفری از کودکی تا سریال یاغی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا