اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی بن کینگزلی ، مرد هزار چهره سینمای جهان | از گاندی تا ابن سینا!

در این بخش بیوگرافی بن کینگزلی بازیگر معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی بن کینگزلی از بازیگران مرد خوب و توانمند انگلستان که بیشتر او را با نقش گاندی به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی بن کینگزلی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

بن کینگزلی متولد چه سالی است؟

بن کینگزلی زادهٔ ۳۱ دسامبر ۱۹۴۳ ‏است و ۷۹ سال سن دارد.

بن کینگزلی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

بن کینگزلی فعالیت خود را از سال 1966 آغاز کرد.

معروف ترین فیلم بن کینگزلی چه فیلمی است؟

فیلم گاندی معروفترین فیلم بن کینگزلی محسوب می‌شود.

خلاصه بیوگرافی بن کینگزلی

نام اصلیکریشنا پاندیت باهنجی
نام هنریسِر بن کینگزلی
تاریخ تولد۳۱ دسامبر ۱۹۴۳ ‏(۷۹ سال)
محل تولداسنینتون، یورکشایر، انگلستان
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۶۶–اکنون
همسرهاآنجلا مورانت، آلیسون سادکلیف، الکساندرا کریستمن، دانیلا لاوندر
فرزندانتوماس بانجی و جاسمین بانجی از همسر اولش

ادموند کینگزلی و فردیناند کینگزلی از همسر دومش

قد173 سانتیمتر

بیوگرافی بن کینگزلی

بیوگرافی بن کینگزلی

بیوگرافی بن کینگزلی را این گونه شروع می‌کنیم :

سِر بن کینگزلی (Sir Ben Kingsley)، (زادهٔ ۳۱ دسامبر ۱۹۴۳) بازیگر انگلیسی برنده جایزه اسکار است. او از سال ۱۹۶۶ تاکنون مشغول بازیگری بوده‌است.

کینگزلی در پندلبوری، لنکشایر بزرگ شد، او در مدرسه گرامر منچستر تحصیل کر. کینگزلی در کالج سالفورد تحصیل کرد و همزمان با تحصیل در مدرسه ی هنر های دراماتیک منچستر شرکت کرد.

بیوگرافی خانواده بن کینگزلی

در ادامه بیوگرافی بن کینگزلی میخوانیم:بن کینگزلی با نام اصلی کریشنا پاندیت باهنجی در ۳۱ دسامبر ۱۹۴۳ در اسننتون، شمال یورکشایر متولد شد.

مادرش بازیگر و مدل آنا لینا ماری (نیوز گودمن؛ ۲۰۱۰–۱۹۱۴) وپدرش دکتر رحیم الله هارجی بانجی (۱۹۱۴–۱۹۶۸) بود.

بن کینزلی نیمه هندو و نیمه یهودی است. پدربزرگ او در اونگوجا به تجارت ادویه می پرداخت و پدرش، رحیمتولا هرجی بانجی، در کنیا، که در آن زمان پدرش در آنجا تجارت می کرد، به دنیا آمد. رحیمتولا پزشک شد و در سال ۱۹۴۰ به بریتانیا رفت. در آنها با یک زن یهودی زیبا به نام آنا لینا مری گودمن، مدل و بازیگر، ازدواج کرد.

پسر آن دو، کریشنا پندیت بانجی در سال ۱۹۴۴ در یورکشایر اسکاربورو در کرانه دریای شمال به دنیا آمد.پدر و مادر بن تصور می کردند که بن در آینده یک پزشک می شود، البته او خودش هم اعتراف می کند که به این رشته علاقه داشت اما خب از یک جایی به بعد تصمیم گرفت که بازیگری را انتخاب کند.

کریشنا 14 سالگی به انگلستان آمد.سفر خانواده بن به استراتفورد انگلستان، فصل تازه ای را در زندگی بن رقم زد.در آنجا او به تئاتر شکسپیر رفت تا بازی ایان هولم را در «ریچارد سوم» ببیند. او آنقدر غرق تئاتر و بازی ایان شد که سعی کرد تمام حرکات او را به خاطر بسپارد و از آنها تقلید کند. پس از این که بن از آن تئاتر بیرون آمد، نزد پدر و مادرش رفت و به آنها گفت که می خواهد یک بازیگر شود.

در بیوگرافی بن کینگزلی جالب است بدانید اولین مصاحبه بن کینگزلی موفقیت آمیز نبود زیرا یکی از عوامل فیلم نتوانست نام واقعی بن را، کریشنا بهانجی، درست تلفظ کند و همین موضوع بن را ناامید کرد. پس از آن زمان بود که پدر بن به او گفت که برای خود یک نام مستعار انتخاب کند. از همان زمان به بعد کریشنا بهانجی به بن کینگزلی تغییر نام داد.

ازدواج و وضعیت تاهل بن کینگزلی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی بن کینگزلی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

بن کینگزلی چهار بار ازدواج کرده و چهار فرزند دارد : از ازدواج با آنجلا مورانت 2 فرزند به نام های توماس بانجی و جاسمین بانجی دارد.

از ازدواج با آلیسون ساتکلیف دو فرزند پسر به نام های ادموند کینگزلی و فردیناند کینگزلی دارد.

او در سال 2005 از الکساندرای کریستمن طلاق گرفت.

او در 3 سپتامبر 2007 با بازیگر برزیلی دانیلا لاوندر ازدواج کرد.

علایق و حقایقی درباره بن کینگزلی

در ادامه بیوگرافی بن کینگزلی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

بن کینگزلی در موسسه خیریه انگلستان مشارکت دارد.

در سال ۲۰۱۳، کینگزلی به عنوان رئیس افتخاری جشنواره فیلم آکسفورد منصوب شد، این نقش را تا سال ۲۰۱۹ حفظ کرد.

این چهره در مونولوگ های کودکان در لندن به همراه تام هیدلستون، ادی ردمین، بندیکت کامبریچ و جما آرترتون حضور یافته است.برنامه مونولوگ های کودکان از جانب Dramatic Need به منظور میزبانی کارگاه های آموزشی در مناطق روستایی و محروم آفریقا شکل گرفت. در این برنامه متخصصان بین المللی هنر اعم از هنر مندان، بازیگران و موسیقی دانان گسترده ای شرکت داشتند.

او همچنین در کارهای بشردوستانه، از جمله حمایت از کمپین پایان دادن به فحشا، پو…رن…وگرافی کودکان و قاچاق کودکان (ECPAT) مشارکت داشته است.

بن کینگزلی در حرفه صداپیشگی مهارت دارد. کینگزلی علاوه بر بازیگری، چندین مستند و کتاب صوتی را نیز روایت کرده است، از جمله «The Secret Scripture» نوشته سباستین بری و «کتاب جنگل» اثر رودیارد کیپلینگ.

کینگزلی همچنین به عنوان تهیه‌کننده کار کرده است و فیلم‌های «پرتاب سنگ» (۲۰۰۶) و «پنجاه مرد مرده راه می‌روند» (۲۰۰۸) را در کارنامه دارد.

او از حامیان حزب کارگر بریتانیا بوده است و در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۱۰۰۰ پوند به کمپین انتخاباتی این حزب کمک کرد.

او آشکارا در مورد مبارزه خود با اعتیاد در گذشته، از جمله مبارزه با اعتیاد به الکل و سوء مصرف مواد صحبت کرده است.

کینگزلی از هنرها و اهمیت بیان خلاقانه حمایت می کند. او در مصاحبه ای با گاردین در سال ۲۰۱۳ گفت: “من معتقدم هنرها نقش مهمی در جامعه دارند، زیرا آنها شرایط انسانی را به گونه ای به ما منعکس می کنند که هیچ رسانه دیگری نمی تواند.”

او با سازمان‌های مختلفی که درک و تنوع فرهنگی را ترویج می‌کنند، از جمله «اعتماد آسیایی بریتانیا» و شبکه تنوع مدرسه ملی فیلم و تلویزیون مشارکت داشته است.

کینگزلی همچنین از حامیان اهداف زیست محیطی بوده است و در سال ۲۰۱۴، نامه ای سرگشاده را امضا کرد که در آن از دولت بریتانیا خواست تا در مورد تغییرات آب و هوایی اقدام کند.

کینگزلی در مورد نقش هایش بسیار گزینشی شناخته شده است و در گذشته پیشنهادات زیادی را رد کرده است. در مصاحبه ای با گاردین در سال ۲۰۱۴، او گفت: “اگر برای من آواز نمی خواند، این کار را نمی کنم. من فقط کارهایی را انجام می دهم که برای من آواز می خواند و این تجمل من است.”

او به خاطر کمک‌هایش به صنعت سینما با ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود شناخته شده است و همچنین در سال ۲۰۱۹ جایزه فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا را دریافت کرد.

کینگزلی در طول زندگی حرفه‌ای خود با موسسات خیریه و اهداف مختلفی از جمله Teenage Cancer Trust، یونیسف و انجمن آلزایمر همکاری داشته است.

او همچنین در ترویج تبادل فرهنگی بین هند و بریتانیا نقش داشته است. در سال ۲۰۰۷، او بنیاد بن کینگزلی را تأسیس کرد که از توسعه ابتکارات فرهنگی و آموزشی بین دو کشور حمایت می کند

او همچنین در چندین ابتکار زیست محیطی، از جمله جشنواره Wildscreen، که فیلم های حیات وحش و حفاظت از طبیعت را جشن می گیرد، مشارکت داشته است.

کینگزلی به خاطر تعهدش به هنرش معروف است، اغلب خودش را در نقش‌هایش غوطه‌ور می‌کند و برای جان بخشیدن به شخصیت‌هایش تلاش زیادی می‌کند. در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷، او گفت: “من یک بازیگر کاردان هستم و واقعاً دوست دارم کار کنم. من نظم و انضباط آن را دوست دارم.”

شروع فعالیت هنری بن کینگزلی

در این بخش از بیوگرافی بن کینگزلی به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

او که تقریبا کار خود را در 15 سالگی با بازی بر روی صحنه ی تئاتر شروع کرد. بعدا وی توسط دیک جیمز تهیه کننده موسیقی و مدیر موسیقی مورد توجه قرار گرفت و به او پیشنهاد شد که یک ستاره موسیقی پاپ شود.

بن کینگزلی حرفه بازیگری را با شرکت در تئاتر آغاز کرد.در سال ۱۹۶۷ این بازیگر به پیشنهاد والدین نام مستعار بن کینگزلی را انتخاب کرد. کریشنای ۲۳ ساله به عضویت گروه تئاتر رویال شکسپیر درآمد. او سپس با اجرا در نمایش بن جانسون به روی صحنه رفت. سپس در نمایش رؤیای شب نیمه تابستان در یکی از نقش های اصلی حضور یافت و به خوبی از پس آن برآمد.

در ادامه بیوگرافی بن کینگزلی بهتر است بدانید بن کینگزلی با بازی در فیلم گاندی به دنیای بازیگری حرفه ای وارد شد.

درام گاندی (Gandhi) در سال ۱۹۸۲ اکران شد و جوایز مختلف به دست آورد. بن کینگزلی برای نقش گاندی جوایز اسکار، بفتا و گلدن گلوب دریافت کرد. منتقدین این فیلم را فیلم سال نامیدند و تماشاگران از آن استقبال کردند. جالب اینجاست که داستین هافمن و آنتونی هاپکینز او را برای نقش گاندی درنظر گرفته بودند اما ریچارد آتنبورو تصمیم گرفت این بازیگر کمتر شناخته شده را انتخاب کند.

این بازیگر از لحاظ چهره به گاندی شباهت داشت و اجداد او در ایالت گجرات در زادگاه گاندی متولد شدند. صحنه خاکسپاری این رهبر هندی در رکوردهای گینس ثبت شد. ۳۰۰ هزار نفر در این صحنه شرکت داشتند که یک سوم آنها به دلیل احترام به این شخصیت داوطلبانه حضور یافتند. این فیلم هشت جایزه اسکار دریافت کرد و به برترین فیلم سال تبدیل شد. درنتیجه کینگزلی یک شبه مشهور شد. بازی در نقش مهاتما گاندی دشوار بود زیرا این بازیگر باید از ۳۷ تا ۷۸ سالگی او را به نمایش می کشید.

بن کینگزلی در نقش گاندی
بن کینگزلی در نقش گاندی

اولین کار هنری بن کیگزلی نیز در عرصه سینما به فیلم “ترس از کلید” اختصاص دارد. این فیلم در سال 1972 اکران شده است.

این بازیگر پس از حضور در فیلم گاندی در سال ۱۹۸۰ در ده فیلم دیگر هم حضور یافت و با این حال نقش اصلی دیگر را در سال ۱۹۸۹ ایفا کرد. فیلم “قاتلین میان ما: داستان سایمون ویسنتال” (Murderers Among Us: The Simon Wiesenthal Story) جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. این بازیگر به دلیل اجرا در فیلم های “جوزف” (Joseph)، آن فرانک: داستان کامل” (Anne Frank: The Whole Story) و “خانم هریس” (Mrs. Harris) سه جایزه گرمی دریافت کرد. در اوایل دهه ۹۰ در فیلم زندگی نامه ای گانگستری “”باگزی (Bugsy) در نقش مامور مافیا میر لنسکی حضور یافت و برای این نقش نامزد اسکار و گلدن گلوب شد.

بن کینزگلی در فیلم جزیره شاتر

در سال ۱۹۹۳ در درام “فهرست شیندلر” (Schindler’s List) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ درباره یک تاجر آلمانی که در زمان هولوکاست جان هزار یهودی لهستانی را نجات داد، حضور یافت. اسپیلبرگ نقش یک حسابدار یهودی به نام ایتساک استرن که شیندلر جان او را نجات داده بود، به او واگذار کرد.

کینگزلی با بازی در نقش مکمل دان لوگان تریلر “جانور سکسی” (Sexy Beast) نامزد اسکار، گلدن گلوب و ساگ شد. با بازی در نقش کلنل برنی درام “خانه ای از شن و مه” (House of Sand and Fog) به کارگردانی ودیم پرلمن در سال ۲۰۰۳ بازهم نامزد این جوایز شد. پس از اکران این فیلم منتقدین و تماشاگران مجددا به این نتیجه رسیدند این بازیگر از پس نقش های روان شناسانه برمی آید.

این بازیگر در فیلم هراسناک “جزیره شاتر” (Shutter Island) از مارتین اسکورسیزی نقش رئیس بیمارستان روانی را ایفا کرد و با لئوناردو دی کاپریو همبازی شد. داستان تریلر “تیمارستان استون‌هیرست” (Stonehearst Asylum) درباره وقاعی تراژدی یک بیمارستان روانی است که با کیت بکینسل همبازی شد. فیلمنامه از داستان “سیستم دکتر تار و پروفسور فدر” ادگار الن پو اقتباس شده است. بکینسل نقش الیزا گروز، بیمار کلینیک را ایفا کرده و کینگزلی هم نقش رئیس کلینیک، دکتر سیلاس لمب را ایفا می کند که یک قاتل و روانی است.

در سال ۲۰۰۷ ملودرام “شعر سوگ” (Elegy) به کارگردانی ایزابل کوشت حضور یافت و نقش یک معلم و منتقد ادبی به نام دیوید را ایفا کرد که خانواده را ترک کرده و سرگردان است. پنه لوپه کروز نقش معشوقه او کانسوئلا کاستیلو را ایفا نمود. کینگزلی در دومین همکاری با مارتین اسکورسیزی در فیلم “هوگو” (Hugo) محصول سال ۲۰۱۱ حضور یافت. کلویی گریس مورتز و آسا باترفیلد در این فیلم همبازی او بودند و برای این فیلم نامزد جایزه ساترن شد.

در سال 2013 فیلم پزشک به کارگردانی فیلیپ اشتولتسل و نویسندگی جان برگر بر اساس این رمان ساخته شد و بن کینگزلی به ایفای نقش ابن سینا در آن ظاهر می‌شود.
بن کینگزلی در نقش ابو علی سینا
بن کینگزلی در نقش ابو علی سینا
این بازیگر خوش شانس به فیلم اکشن فانتزی “مرد آهنی ۳” (Iron Man Three) از کامیک مارول حضور یافت. این بازیگر برای نقش ترور اسلتری جایزه ساترن را دریافت کرد. رابرت داونی جونیور نقش اصلی را برعهده داشت. این فیلم در سراسر جهان ۱ میلیارد فروش داشت و در سال ۲۰۱۵ طرفداران او پروژه های جدید او را دیدند که درخشان ترین آن اثر زندگی نامه ای “بندباز” (The Walk) به کارگردانی رابرت زمیکس و تریلر “بیخود از خود” (Self/Less) بودند.

یک سال بعد در انیمیشن “کتاب جنگل” (The Jungle Book) در نقش باگیرا صداپیشگی کرد و در سال ۲۰۱۶ به خاطر بازی در سریال Tut جایزه گیلد را ایفا کرد. پروژه بریتانیایی-آلمانی “تصادم” (Collide) در سال ۲۰۱۶ هم موفق بود. برای اولین بار مبارزه بن کینگزلی و آنتونی هاپکینز در ژاپن نمایش داده شد. در کارنامه حرفه ای پنجاه ساله او ۱۳۰ فیلم کامل و سریال وجود دارد و هر سال در حدود ۵ تا ۷ فیلم بازی می کند.

در سال ۲۰۱۷ تصاویری از فیلم Watership Down، محصول مشترک ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و ایرلند عرضه شد. این مینی سریال از رمانی به همین نام نوشته ریچاررد ادمز اقتباس شد و کینگزلی نقش ژنرال ووندورت را ایفا کرد.

این پروژه تنها یکی از پروژه های او در سال ۲۰۱۷ بود. فیلم های دیگر او عبارتند از: ستوان عثمانی (The Ottoman Lieutenant)، ماشین جنگ (War Machine)، مریم مادر مسیح (Mary Mother of Christ) و انتقاد خائنانه برای مبتدی ها (Mary Mother of Christ). فیلم های نومیس (Nomis) و خانه عروسک (A Doll’s House) در سال ۲۰۱۸ اکران شدند.

آثار هنری بن کینگزلی

در ادامه بیوگرافی بن کینگزلی باید بگوییم در لیستی جداگانه می‌توانید منتخب آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

  • خیابان کورونیشن-۱۹۶۶
  • دادگاه جزا-۱۹۷۶
  • گاندی-۱۹۸۲
  • خیانت-۱۹۸۳
  • آکسبریج بلوز-۱۹۸۴
  • کمیل-۱۹۸۴
  • حرمسرا-۱۹۸۵
  • خاطرات لاک‌پشت-۱۹۸۵
  • سایلس مارنر-۱۹۸۵
  • بدون سرنخ-۱۹۸۸
  • جزیره پاسکالی-۱۹۸۸
  • جریان پس‌رو-۱۹۸۹
  • میمون پنجم-۱۹۹۰
  • یک زندگی خشن-۱۹۹۰
  • کودکان-۱۹۹۰
  • عشق ضروری-۱۹۹۱
  • باگزی-۱۹۹۱
  • شیادان-۱۹۹۲
  • در جستجوی بابی فیشر-۱۹۹۳
  • فهرست شیندلر-۱۹۹۳
  • دیو-۱۹۹۳
  • مرگ و دوشیزه-۱۹۹۴
  • یوسف-۱۹۹۵
  • گونه-۱۹۹۵
  • موسی-۱۹۹۵
  • شب دوازدهم-۱۹۹۶
  • وظیفه-۱۹۹۷
  • عکاسی از پریان-۱۹۹۷
  • جنایت و مکافات-۱۹۹۸
  • عکس جدایی-۱۹۹۹
  • اعتراف-۱۹۹۹
  • آلیس در سرزمین عجایب-۱۹۹۹
  • شما اهل کدام سیاره هستید؟-۲۰۰۰
  • مقررات درگیری-۲۰۰۰
  • اسلام: امپراتوری ایمان-۲۰۰۰
  • جانور سکسی-۲۰۰۰
  • آنه فرانک: تمام داستان-۲۰۰۱
  • هوش مصنوعی-۲۰۰۱
  • تاک ابدی-۲۰۰۲
  • خانه ترسناک۲۰۰۲
  • خانه‌ای از شن و مه-۲۰۰۳
  • مظنون شماره صفر-۲۰۰۴
  • مرغ افسانه‌ای-۲۰۰۴
  • خون رینی-۲۰۰۵
  • آوای تندر-۲۰۰۵
  • الیور توئیست-۲۰۰۵
  • شماره شانس اسلوین-۲۰۰۶
  • تو منو کشتی-۲۰۰۷
  • ده فرمان-۲۰۰۷
  • آخرین لژیون-۲۰۰۷
  • حواس‌پرتی-۲۰۰۸
  • کودکان-۲۰۰۸
  • پنجاه مُردهٔ متحرک-۲۰۰۸
  • استاد عشق-۲۰۰۸
  • جنگ، شرکت-۲۰۰۸
  • شعر سوگ-۲۰۰۸
  • قطار سیبری-۲۰۰۸
  • آقای هیچ‌کس-۲۰۰۹
  • شاهزاده ایران-۲۰۱۰
  • جزیره شاتر-۲۰۱۰
  • سه کارت-۲۰۱۰
  • هوگو-۲۰۱۱
  • دیکتاتور-۲۰۱۲
  • یک درمان-۲۰۱۲
  • یک مرد معمولی-۲۰۱۳
  • راهنمای پرنده برای همه‌چیز-۲۰۱۳
  • پزشک-۲۰۱۳
  • بازی اندر-۲۰۱۳
  • مرد آهنی ۳-۲۰۱۳
  • غول‌های پاکتی-۲۰۱۴
  • شب در موزه: راز مقبره-۲۰۱۴
  • تیمارستان استون‌هیرست-۲۰۱۴
  • قدم‌زدن با دشمن-۲۰۱۴
  • داستان جنگ-۲۰۱۴
  • اربابان آهنین-۲۰۱۴
  • خروج: خدایان و پادشاهان-۲۰۱۴
  • درود برتو پادشاه-۲۰۱۴
  • بیخود از خود-۲۰۱۵
  • بند باز-۲۰۱۵
  • زندگی-۲۰۱۵
  • آموزش رانندگی-۲۰۱۵
  • شوالیه جام‌ها-۲۰۱۵
  • وحدت-۲۰۱۵
  • قلب اژدها ۳: نفرین جادوگر-۲۰۱۵
  • توت-۲۰۱۵
  • کتاب جنگل-۲۰۱۶
  • برخورد-۲۰۱۶
  • ماشین جنگ-۲۰۱۷
  • یک مرد معمولی-۲۰۱۷
  • ستوان عثمانی-۲۰۱۷
  • امنیت-۲۰۱۷
  • از پشت خنجر زدن برای تازه‌کارها-۲۰۱۸
  • عملیات نهایی-۲۰۱۸
  • فتنه: درگذشت یک نویسنده-۲۰۱۸
  • شکارچی شب-۲۰۱۸
  • واترشیپ دون-۲۰۱۸
  • عنکبوت در تار-۲۰۱۹
  • میعادگاه غوطه ور دریای سرخ-۲۰۱۹
  • قرنطینه-۲۰۲۱
  • شانگ چی و افسانه ده حلقه-۲۰۲۱
  • دالی‌لند-۲۰۲۲
  • داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر-۲۰۲۳

جوایز و افتخارات بن کینگزلی

  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم گاندی – سال 1982
  • برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم گاندی – سال 1982
  • برنده جایزه ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای فیلم گاندی – سال 1982
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد سال  برای فیلم گاندی – سال 1982

او با بیش از ۵۰ سال سابقه در حرفه بازیگری، نامزد و برنده جوایز بیشماری بوده‌است. ازجمله چهار بار نامزدی و یکبار دریافت جایزه اسکار برای فیلم گاندی، یک جایزه گرمی ، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا.

کینگزلی به دلیل بازیگری در نقش مهاتما گاندی در فیلم گاندی در سال ۱۹۸۲ بیشتر شناخته شده‌است که در ۵۵مین دوره جوایز اسکار موفق به دریافت آن شد. مطابق کتاب رکوردهای گینس حضور نزدیک به ۳۳۰٬۰۰۰ سیاهی لشکر در سکانس مراسم تشییع در این فیلم، بیشترین تعداد افراد حاضر در یک فیلم بوده‌است.

کینگزلی در سال ۲۰۰۲ به پاس یک عمر فعالیت در عرصه سینما و صنعت فیلم بریتانیا موفق به اخذ نشان شوالیه (Sir) از سوی ملکه انگلیس گردید. همچنین در سال ۲۰۱۰ در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود ستاره ای به وی اعطاء گردید. در سال ۲۰۱۳ او موفق به دریافت جایزه بفتا گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
فیلم این جمعیت قابل کنترل درانتظار صدور پروانه نمایش

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا