اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی کامل فیلم آناتومی یک سقوط برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن

فیلم آناتومی یک سقوط یک فیلم در ژانر جنایی و دلهره‌آور فرانسوی محصول سال 2023 به کارگردانی ژوستین تریه است که فیلم‌نامه‌اش را تریه و آرتور هراری نوشته‌ است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم آناتومی یک سقوط و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم آناتومی یک سقوط منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط چه کسی است؟

کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط ژوستین تریه است.

فیلم آناتومی یک سقوط کی میاد؟

نخستین نمایش جهانی فیلم آناتومی یک سقوط در ۲۱ مهٔ ۲۰۲۳ و در هفتاد و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم کَن بود.شرکت توزیع فیلم پکت قرار است فیلم را در ۲۳ اوت ۲۰۲۳ در فرانسه اکران کند.

موضوع فیلم آناتومی یک سقوط چیست؟

در خلاصه داستان فیلم آناتومی یک سقوط آمده است: زاندرا فلنگمن، نویسنده بنام آلمانی، پس از مرگ شوهرش در برف، گیر می‌کند و در شرایطی مرموز به جرم قتل همسر همسایه دستگیر می‌شود و سعی می‌کند در طول دادگاه بی گناهی خود را ثابت کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم آناتومی یک سقوط چیست؟

در فیلم آناتومی یک سقوط زاندرا هولر، اسوان آرلو، میلو ماچادو-گرانر، آنتوان رینارتز، ساموئل تیس، جنی بث، سعدیه بنطائب هنرنمایی کرده اند.

مشخصات فیلم آناتومی یک سقوط

نام فیلمآناتومی یک سقوط Anatomie d’une chute
کارگردانژوستین تریه
تهیه‌کنندهماری آنج لوسیانی
دیوید تیون
نویسندهژوستین تریه
آرتور هراری
کشور سازندهفرانسه
زبان اصلیفرانسوی/انگلیسی/آلمانی
ژانرجنایی و دلهره‌آور
توزیع‌کنندهپکت
تاریخ‌های انتشار۲۱ مه ۲۰۲۳ (کن)
۲۳ اوت ۲۰۲۳ (فرانسه)
مدت زمان
۱۵۰ دقیقه
شرکت‌های تولید
  • پلیاس فیلمز
  • پیر فیلمز

معرفی فیلم آناتومی یک سقوط

لیست بازیگران فیلم آناتومی یک سقوط

  • زاندرا هولر در نقش زاندرا
  • اسوان آرلو در نقش وینسنت
  • میلو ماچادو-گرانر
  • آنتوان رینارتز
  • ساموئل تیس
  • جنی بث
  • سعدیه بنطائب
شباهت باور نکردنی نیکول کیدمن و لیلا حاتمی

عوامل فیلم آناتومی یک سقوط

  • کارگردان: ژوستین تریه
  • تهیه‌کننده: ماری آنج لوسیانی، دیوید تیون
  • نویسنده: ژوستین تریه، آرتور هراری
  • فیلم‌بردار: سیمون بیوفیلز
  • تدوین‌گر: لوران سنشال

عوامل فیلم آناتومی یک سقوط

معرفی ژوستین تریه کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط

ژوستین تریه (Justine Triet‎) زادهٔ ۱۷ ژوئیهٔ ۱۹۷۸ کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر اهل فرانسه است. وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

او سومین کارگردان زن تاریخ سینما است که برندهٔ نخل طلای کن شده‌است. از دیگر فیلم‌های تریه می‌توان به ویکتوریا (۲۰۱۶) اشاره کرد.

 ژوستین تریه کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط هنگام دریافت نخل طلای کن
ژوستین تریه کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط هنگام دریافت نخل طلای کن
 ژوستین تریه کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط هنگام دریافت نخل طلای کن
ژوستین تریه کارگردان فیلم آناتومی یک سقوط هنگام دریافت نخل طلای کن

معرفی فیلم آناتومی یک سقوط

فیلم سینمایی آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall) به کارگردانی ژوستین تریه محصول کشور فرانسه است. فیلم آناتومی یک سقوط (Anatomie d’une chute) در جشنواره کن 2023 برای اولین بار به نمایش درآمد و توانست برنده نخل طلا شود. این فیلم 21 اوت 2023 اکران خواهد شد.

فیلم‌سازی فرانسوی ژوستین تریه که یکی از هفت کارگردان زن حاضر در جشنواره‌ی کن امسال است، برای دومین بار به شهر کن پا گذاشته است. آن هم با فیلم «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall) با نقش‌آفرینی بازیگر توانمند آلمانی زاندرا هوله. این بازیگر آلمانی در فیلم «منطقه‌ی منافع» جاناتان گلیزر هم خوش درخشیده است و یکی از بخت‌های اصلی کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر زن این جشنواره است. تریه برای دومین بار پس از فیلم «پیشگو» (Sibyl) در سال ۲۰۱۹ توانسته است جواز حضور در بخش رقابتی جشنواره‌ی کن را به دست آورد. فیلم‌سازی خوش‌آتیه که در تلاش است با ساختن آثاری مهیج، برای خودش نامی در سینمای فرانسه دست و پا کند.

تولید

در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۱، ورایتی گزارش داد که چهارمین فیلم بلند ژوستین تریه با عنوان اصلی «Anatomie d’une chute» به نویسندگی مشترک تریت و آرتور هراری در حال تولید است. این فیلم که به عنوان یک «دلهره‌آور هیچکاکی» توصیف می‌شود، دومین همکاری تریت با زاندرا هولر پس از فیلم پیشگو در سال ۲۰۱۹ است.

پژمان جمشیدی ازدواج کرد | نگار فرهمند همسر او کیست؟

تصویربرداری اصلی در پایان فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و در ۱۳ مه ۲۰۲۲ به پایان رسید. فیلمبرداری صحنه‌های بیشتر در مناطق اوورنی-رون-آلپ، ساووآ، گرونوبل و ایزر، و همچنین در شرانت-ماریتیم و در شهر پاریس انجام شد.

داستان فیلم آناتومی یک سقوط

داستان فیلم درباره‌ی یک زوج به نام‌های ساموئل (با بازی اسوان آرلو) و ساندرا (با بازی زاندرا هوله) است. هم زن و هم شوهر نویسنده هستند اما ساندرا نویسنده‌ی موفقی است و در مقابل چشمه‌ی خلاقیت ساموئل خشک شده و با کار پاره‌وقت تدریس گذر عمر می‌کند. این دو پسر ۱۱ ساله‌ای به نام دنیل دارند که طی تصادفی، بینایی خود را از دست داده و سبب شده است که زندگی زناشویی این زوج با تنشی جدی روبه‌رو ‌شود. ماجرا از جایی شروع می‌شود که پسر خانواده هنگام بازگشت به خانه پدر خود را غرق در خون و دراز روی زمین پیدا می‌کند مرگی مشکوک که در ابتدا تصور می‌شود یک خودکشی بوده اما بعدا انگشت اتهام به سمت ساندرا نشانه می‌رود و او را برای ارتکاب این قتل مرموز به دادگاه می‌کشاند گرچه تا آخرین لحظه واقعا معلوم نیست که دقیقا چه اتفاقی افتاده و طی سال‌ها چه بر سر اعضای این خانواده آمده است.

داستان فیلم آناتومی یک سقوط

تاریخ انتشار فیلم سینمایی آناتومی یک سقوط

نخستین نمایش جهانی این فیلم در ۲۱ مهٔ ۲۰۲۳ و در هفتاد و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم کَن بود. شرکت توزیع فیلم پکت قرار است فیلم را در ۲۳ اوت ۲۰۲۳ در فرانسه اکران کند.

در مهٔ ۲۰۲۳، نئون حقوق مالکیت توزیع فیلم در آمریکای شمالی را به دست آورد.

معرفی فیلم آسمان غرب روایتی از زندگی شهید شیرودی با حضور میلاد کی‌مرام

پوستر فیلم آناتومی یک سقوط

پوستر فیلم آناتومی یک سقوط

بیوگرافی بازیگران فیلم آناتومی یک سقوط

ساندرا هولر از بازیگران زن فیلم در نقش زاندرا

ساندرا هولر (زادهٔ ۱۹۷۸) یک هنرپیشه آلمانی است. او تنها بازیگر آلمانی است که برنده جایزه فیلم اروپا یا خرس نقره ای برلین برای بهترین بازیگر زن در قرن بیست و یکم است. هولر در سول آلمان شرقی به دنیا آمد. او تئاتر را از سال 1996 تا 2000 در Hochschule Für Schauspielkunst “Ernst Busch” برلین تحصیل کرد.

ساندرا هولر در نقش زاندرا

اسوان آرلو از بازیگران مرد فیلم در نقش وینسنت

اسوان آرلو (Swann Arlaud) بازیگر، کارگردان فیلم اهل فرانسه است. او از سال ۱۹۸۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ است.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به آنان، بچه‌های پاریس، خار زیبا، مردی که می‌خندد و… اشاره کرد.

اسوان آرلو در نقش وینسنت

نقد و نمرات فیلم آناتومی یک سقوط

در وبگاه نقد و بررسی راتن تومیتوز، آناتومی یک سقوط بر اساس نظر ۲۴ منتقد، امتیاز ۱۰۰٪ با میانگین نمرهٔ ۸٫۱/۱۰ را کسب کرد. این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۱۰ منتقد امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «تحسین همگانی» است.

ورایتی پیتر دبروج

بسته به اینکه چه سوالی درباره‌ی گناهکار یا بی‌گناه‌بودن کاراکتر اصلی بپرسید، «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه مثل فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر اما از نوع وارونه‌ی آن است. نویسنده‌ای ناکام و درمانده به دلایلی مشکوک می‌میرد و سر نخ‌هایی را به جا می‌گذارد که دامان همسرش را می‌گیرد.

اگر مرگ این مرد خودکشی بود و این فیلم دو زبانه (نیمه انگلیسی) در آن جهت حرکت می‌کرد، ظلم بسیار بدی در ادامه‌ی فیلم روا داشته می‌شود، جایی که همسر سوگوار او به دادگاه کشیده می‌شود و به خاطر مرگ او محاکمه می‌شود. فرزند ۱۱ ساله‌شان فکر و ذکرش این است که بفهمد دقیقا چه اتفاقی افتاده و آیا این اتفاق شوم به منزله‌ی مرگ زندگی زناشویی والدینش نیز تلقی می‌شود؟

بیوگرافی هدیه تهرانی و ماجرای ورودش به سینما تا اوج درخشش او

تریه سراغ ژانری آشنا یعنی درام دادگاهی رفته و آن قالب را در ذهن خود تغییر داده، چیزی شبیه به فیلم «عمر مقدس» آلیس دیوپ؛ گرچه این دو کارگردان مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند. در حالی که فیلم دیوپ مثل الماس تیز و نیش‌دار بود به شدت تابع قالب اصلی، فیلم تریه در دقایق پایانی نفس‌گیر خود متهم بی‌رحمش را نگه می‌دارد و با سبک شبه مستند و انتخاب روایتی نیش‌دار‌تر، در مدت زمان زمان دو ساعت و نیم نمایش فیلم خود راز‌های این زوج خیالی را می‌کاود و آن‌ها را فاش می‌کند.

درست مثل زمانی که پسر خانواده چیز‌های وحشتناکی را درباره‌ی والدینش می‌فهمد و مجبور است که در پایان یکی از آن‌ها را باور کند، تریه هم مخاطبش را سر دو راهی مشابهی می‌گذارد. آیا ما گیج و سردرگم اتفاقی هستیم که برای مرد خانواده اتفاق افتاده و سر این بحث می‌‌کنیم که ساندرا گناه‌کار است یا نه یا اینکه این فیلم نامتعارف و بالغ را با تمامی لایه‌هایش دنبال می‌کنیم که به ندرت در خط سیر خود از حقایق این رابطه‌ی قرن بیست و یکمی حرف می‌زند؟

گاردین – پیتر بردشاو

در گذشته درباره‌ی کارهای ژوستین تریه تردید داشتم اما درام دادگاهی او درباره‌ی قتلی مرموز، با فرجام و عنوانی دوپهلو بسیار جذاب است. برای من یادآور بسیاری از صحنه‌های اقتباس بیلی وایلدر از نمایش‌نامه‌ی آگاتا کریستی به نام «شاهدی برای محاکمه» است یا درام تلویزیونی دهه‌ نودی نادیده‌گرفته‌شده و فراموش‌شده‌ی استیون بوچکو یعنی (Murder One).

صراحت همراه با متانت زاندرا هوله در مقام بازیگر چیزی است که بافت فیلم، مایه و نیروی احساسی آن را شکل می‌دهد. او این بافت قوام‌یافته را در نوعی واقعیت قابل دسترس قرار می‌دهد: ما خود به خود با او همدردی می‌کنیم. با این حال تریه به ما نشان می‌دهد که او قادر است دروغ‌هایی بگوید که به راحتی رو می‌شوند، دروغ‌هایی که از قضا تقریبا قابل باور نیز هستند چون هوله شخصیت ظاهرا موجه و راستگویی دارد.

معرفی جیسون موموآ بازیگر و مدل محبوب امریکایی و حقایقی جالب درباره او

فیلم حامل پیچش‌های سنتی و بازگشت‌های دراماتیک نیست اما فاصله‌ی خود را به خوبی با مخاطب حفظ می‌کند و به ما اجازه می‌دهد کنجکاو این باشیم که آیا ساندرا گناهکار است یا نه و تا پایان ماجرا دائما حدس و گمان‌های خود را مطرح می‌‌کنیم. درامی ملایم و بی‌سر و صدا که البته یک چیز تفکر‌برانگیز قوی درون خود دارد.

ایندی‌وایر بن کرول

«آناتومی یک سقوط» می‌خواهد همه را مجاب ‌کند که فضای دادگاه پرثمرترین زمین تاریخ سینما است و به فیلم‌سازان پیشگام هم انگیزه و هم فرصت این را می‌دهد که ساختار‌های اجتماعی را به دادگاه بکشند. از آنجا که این فیلم پر سر وصدا، نهاد خانواده و زندگی زناشویی را به جایگاه محاکمه کشانده است، تنش‌ها و آستانه‌های سست و نامعقول زندگی را در برابر نور بی‌رحم و منطقی نظام قانون قرار می‌دهد که در هنگامه‌ی بحران به دنبال برقراری نظم است. زاندرا هوله در نقشی که آشکارا برای او ساخته شده است، می‌درخشد و در نقش نویسنده‌ای ظاهر شده است که متهم به قتل همسر خود است، چیزی که او به شکلی ترسناک در یکی از نوشته‌هایش آن را پیش‌بینی کرده است. «آناتومی یک سقوط» پر است از سرنخ‌ها یا اتفاقاتی تصادفی بسته به اینکه چه کسی می‌پرسد و چه کسی گوش می‌دهد.

اما «آناتومی یک سقوط» در واقع تماما درباره‌ی محاکمه و دادگاه نیست و صرفا به دنبال شکاف بین تجربه و احساس نیست و در درخشان‌ترین حالت خود فیلمی است که نابودی یک خانواده را با دقتی سرد و بی‌روح بررسی می‌کند. اگر هنرمندی به خاطرات خود متکی است، چرا کابوس‌های خود را نیز به اشتراک نگذارد؟ چرا یک گردباد قطبی ایجا نکند که حقیقت را زیر تخیل خرد کند، گردبادی که از مشاجره‌ی شب گذشته و بدترین ترس‌های فردا نشئت می‌گیرد؟ گردبادی که ذهن را پرواز می‌‌دهد و قلب را برای سقوطی مهیب آماده می‌کند.

همه چیز در مورد زندگی شخصی پژمان بازغی و ماجرای آشنایی با مستانه مهاجر به همراه عکس های شخصی

هالیوود ریپورتر جان فروش

بسیاری از جذاب‌ترین فیلم‌های فرانسوی امروزی توسط کارگردانان زن ساخته می‌شود و «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه قدمی هیجان‌انگیز و رو به جلو برای فیلم‌سازی است که به نظر می‌خواهد خودش را در مقیاس بین‌المللی به همه معرفی کند.

با بازی بازیگر معرکه‌ای مثل زاندرا هوله در نقش رمان‌نویس آلمانی که به خاطر قتل شوهر خود در دادگاه است، این فیلم درامی مهیج و به شکل لذت‌بخشی غنی است: بخشی از آن مربوط به رویه‌ی قانونی، بخشی از آن تصویری از زنی پیچیده، بخشی از آن نگاهی به زندگی زناشویی که در آستانه‌ی فروپاشی است و بخشی دیگر نیز روایتی از رسیدن به سن بلوغ. «آناتومی یک سقوط» بیشتر از هر چیزی درباره‌ی غیرقابل‌درک‌بودن ذاتی یک شخص،‌ یک رابطه و امکان‌ناپذیری مخاطره‌آمیز تلاش برای درک این‌ها است، چه کودکی که تصور درستی از والدینش ندارد یا دادگاهی که در تلاش برای منطقی جلو‌دادن یک مظنون نفوذ‌ناپذیر است. به عبارت دیگر، این فیلمی است که به داستان‌سرایی علاقه دارد، داستان‌هایی که ما به دیگران درباره‌ی خودمان می‌گوییم و آن‌هایی که ما به عنوان یک فرد و بخشی از یک جامعه درباره‌ی دیگران به خودمان می‌‌گوییم.

این فیلم یک اثر کنترل‌شده از تریه است که در آن کار احمقانه‌ای انجام نمی‌دهد و اینجاست که پی به هوشمندی او می‌بریم و از خود می‌پرسیم چرا او چنین داستان جذابی را سر هم کرده است و یا چگونه چنین بازی حیرت‌انگیزی را از بازیگر اصلی خود گرفته است؟

نقد و بررسی فیلم آناتومی یک سقوط

جوایز و نامزدی های فیلم آناتومی یک سقوط

جدول امتیاز منتقدان جشنواره کن ۲۰۲۳
جدول امتیاز منتقدان جشنواره کن ۲۰۲۳
جایزه / جشنواره فیلمتاریخ مراسمردهدریافت کنندهنتیجه
جشنواره کن۲۷ مهٔ ۲۰۲۳نخل طلاژوستین تریهبرنده
۲۶ مهٔ ۲۰۲۳نخل دگرباشینامزدشده
جایزه نخل سگکالی مسیبرنده
معرفی فیلم اورکا (orca)؛ جدیدترین فیلم قاچاق شده ترانه علیدوستی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا