اخبار دیگران

برترین انواع نهال گردو در ایران

گردو یکی از میوه‌های به‌صرفه و سودآور برای باغدارها به‌حساب میاد. این میوه انواع بسیار متنوعی داره که بعضی از آن‌ها تا 80 تن در هر هکتار گردو تولید می‌کنن. البته نباید فراموش کرد که خرید نهال گردو باید از مراکز معتبر و حرفه‌ای انجام بشه تا درخت محصول‌دهی خوبی داشته باشه. نهالستان پالیز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان در ایران به‌حساب میاد که نهال‌های مورد نیاز اکثر نهالستان‌های کشور رو تامین می‌کنه. در این مقاله با چند نوع از برترین انواع نهال گردو آشنا می‌شیم.

نهال گردو چندلر

چندلر یکی از پرمحصول‌ترین گونه‌های گردو در جهان محسوب می‌شه. این نوع از گردوها به‌صورت خوشه‌ای رشد می‌کنن. میوه‌ها پوست نازک و بیضی‌شکل هستند و به‌راحتی مغز از داخل پوسته خارج می‌شه. معمولا درخت گردو چندلر 7 تا 9 ساله 25 تا 40 کیلوگرم و درخت 10 تا 19 ساله 50 تا 70 کیلوگرم گردو تولید می‌کنه.

اگر درخت گردو چندلر به سن 20 سال به بالا برسه، تا 100 کیلوگرم محصول می‌ده. یکی دیگر از مزیت‌های این گردو، سازگاری با انواع اقلیم‌ها است. ازآنجایی‌که گردو چندلر اواخر بهار بار می‌ده؛ بنابراین در برابر یخبندان مقاومت بالایی داره. کاشت این گیاه در مکان‌هایی با ارتفاع 1500 متر از سطح دریا مناسبه.

با کاشت درخت گردو چندلر در هر هکتار، حدود 6 تا 7 تن گردو برداشت خواهید کرد. این نرخ بسیار خوبی برای برداشت گردو محسوب می‌شه. به همین دلیل باغدارها در سراسر کشور، از این نوع گردو بیشتر استقبال می‌کنن.

خاستگاهآمریکا، کالیفرنیا
اندازه هر میوه40 تا 42 میلی‌متر
وزن هر عدد12 تا 14 گرم
وزن مغز6 تا 8 گرم
رنگ مغزسفید
بازدهی مغز50 درصد
گرده‌افشان‌هافرانکت، فرنت
6 نکته ضروری در انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

نهال گردو پدرو

پدرو یکی از انواع ترکیبی چندلر محسوب می‌شه. به دلیل دیر شکوفه‌دهی، کاشت این نوع در مکان‌هایی که بهار سردی دارند، مناسبه. به همین دلیل در مناطق گرمسیر، نباید این گونه رو کاشت. درخت گردو پدرو اندازه کوچکی داره و چون به‌صورت نامتقارن رشد می‌کنه، باید هر سال هرس بشه.

گردو پدرو در تابستان‌ها به آب بیشتری نیاز داره و ارتفاع 1200 متری از سطح دریا برای کاشت اون مناسبه. این گونه، از سال اول محصول‌دهی خودش رو آغاز می‌کنه و در هر هکتار 6 تن بار می‌ده. مزیت مهم گردو پدرو در اینه که درخت تا پایان عمر میوه تولید می‌کنه. مغز این گردو بسیار خوش طعمه و به‌راحتی از پوسته جدا می‌شه.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید نهال گردو، آشنایی با ویژگی‌ها و شرایط کاشت و همچنین استعلام اقیمت انواع نهال گردو، از طریق لینک زیر به وب‌سایت پالیز نهال مراجعه کنید :

https://paliznahal.ir/product/gerdo/

خاستگاهآمریکا، کالیفرنیا
اندازه هر میوه37 تا 39 میلی‌متر
وزن هر عدد12 گرم
وزن مغز5.7 گرم
رنگ مغززرد روشن
بازدهی مغز47 درصد
گرده‌افشان‌هاچندلر، فرانکت

نهال گردو فرنور

گردو فرنور، یکی دیگه از انواع گردو محسوب می‌شه که بسیار سودآور و به‌صرفه است. مبدا این گونه گردو کشور فرانسه است. فرنور از سال دوم شروع به باردهی می‌کنه و در هر هکتار، 6 تن گردو تولید می‌کنه. مزایای این گیاه شامل نازک بودن پوسته، راحت جدا شدن مغز و عمر اقتصادی بالا (تا 100 سال) می‌شه.

نهال گردو فرنور را باید در مناطق سردسیر و در ارتفاع 1200 تا 1700 متری سطح دریا کاشت. این گیاه در برابر خشکی مقاومت بالایی داره، اما با آبیاری منظم (هر 10 روز یک بار) از آفات و بیماری‌ها در امان نگه داشته می‌شه.

بزرگترین مرکز پخش تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک در کشور

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت و نگهداری گردو فرنور می تونید به منابع آنلاین مثل ویکی‌پدیا، پالیز نهال، ویکی چگونه (Wikki How) و … مراجعه کنید.

خاستگاهفرانسه
اندازه هر میوه40 تا 42 میلی‌متر
وزن هر عدد13 گرم
وزن مغز6 تا 9 گرم
رنگ مغززرد روشن
بازدهی مغز47 درصد
گرده‌افشان‌هافرنت

نهال گردو فرانکت

گردو فرانکت مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داره. نهال‌های گردو فرانکت که در نهالستان پالیز عرضه می‌شن، برای کاشت در تمامی نقاط کشور مناسبن. از مهم‌ترین مزایای گردو فرانکت می‌شه به کیفیت بالای محصول (با کمترین میزان خرابی)، نازک بودن پوسته و سهولت خارج کردن مغز اشاره کرد. ارتفاع مناسب برای کاشت این گونه، 1200 متری سطح دریا است.

برای کاشت گردو فرانکت در هر هکتار، تقریبا به 300 اصله نهال نیاز داریم. بین نهال‌ها باید در حدود 6 تا 7 متر فاصله وجود داشته باشه تا گیاه به نور، مواد معدنی و آب مناسب دسترسی داشته باشه.

برای استعلام قیمت نهال گردو فرانکت و همچنین خرید نهال گردو از پالیز نهال، وب‌سایت پالیز نهال بهترین مرجع به‌حساب می‌آد.

خاستگاهفرانسه
اندازه هر میوه42 تا 43 میلی‌متر
وزن هر عدد11.5 گرم
وزن مغز5.5 گرم
رنگ مغزسفید
بازدهی مغز46 درصد
گرده‌افشان‌هاچندلر، پدرو

نهال گردو فرنت

گردو فرنت اولین بار در فرانسه تولید شد. این گونه در 6 سالگی در هر هکتار یک تن محصول تولید می‌کنه و وقتی به سن بلوغ برسه تا 6 تن باردهی داره. گردو فرنت هم مثل چندلر تا 100 سالگی به محصول‌دهی ادامه می‌ده. پوست این گردو بسیار نازکه و به‌راحتی از مغز جدا می‌شه. گردو فرنت در آب‌وهوای سرد عملکرد بهتری داره و در ارتفاع 1200 تا 1700 متری از سطح دریا باید کاشته بشه.

مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان
خاستگاهفرانسه
اندازه هر میوه42 تا 42 میلی‌متر
وزن هر عدد13 گرم
وزن مغز6.9 گرم
رنگ مغززرد روشن
بازدهی مغز45 درصد
گرده‌افشان‌هافرنت، سبین

روش خرید برترین انواع نهال گردو

تا اینجا با 5 نوع از برترین انواع گردو آشنا شدیم. برای تهیه نهال گردو بهترین روش، مراجعه به وب‌سایت پالیز نهال است. این مجموعه به دلیل برخورداری از کارشناسان حرفه‌ای، باکیفیت‌ترین گونه‌ها رو عرضه می‌کنه و به‌این‌ترتیب شما نگرانی بابت محصول دهی نهال‌ها نخواهید داشت. از طریق پالیز نهال می‌تونید برای استعلام قیمت نهال گردو و دریافت اطلاعات درباره کاشت و نگهداری ارقام مختلف، اقدام کنید.

www.paliznahal.ir

09144501007

09144501008

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا