اخبار دیگران

چرا ایرانیان تماشای سریال را نسبت به فیلم ترجیح می دهند؟

چرا ایرانیان تماشای سریال را نسبت به فیلم ترجیح می دهند؟

تماشای فیلم و سریال از پدیده‌هایی است که در جوامع مختلف جهان، شدیداً مورد توجه و علاقه قرار دارد. علت اصلی برای تماشای فیلم و سریال، احتمالاً به دنبال خالی کردن زمان و یا پر کردن اوقات فراغت کاربران باشد.

ولی در اینجا می‌خواهیم روی دلایل عمیق تر و واقعی تری که افراد را به تماشای فیلم و سریال وادار می‌کنند، تمرکز کنیم.

چرا سریال را بیشتر از فیلم دوست دارم؟

برای فرار از “امروز چه می بینم؟” که می توان گفت دانلود سریال خارجی یکی از بهترین گزینه هاست.

چند روز پیش و با توجه به نامزدی چند تن از دوستانم تصمیم گرفتم فیلمی را ببینم که آن ها دوست داشتند و بسیار آن را تحسین کردند.

اما به محض اینکه شروع به تماشا کردم و ده دقیقه اول نگذشته بود، متوجه شدم که حوصله ام سر رفته بود و فیلم را بستم و قسمت جدیدی از سریال را شروع کردم که از یک هفته پیش شروع به تماشای آن کردم.

اما قبل از شروع قسمت تا به حال فکر کرده اید آخرین باری که یک فیلم دیدید کی بوده است؟

پاسخ برای من تعجب آور بود چون متوجه شدم که تقریباً هر چند ماه یکبار در جمع های خانوادگی فیلم می بینم وگرنه فیلم ها مرا خسته می کنند و سریال دیدن را ترجیح می دهم.

این فکر مرا برانگیخت تا جستجو کنم که آیا این احساس تنهایی من است یا دیگرانی مانند من وجود دارند.

بنابراین، من شروع به جستجو کردم تا صدها و هزاران نفر را پیدا کنم که اعتراف می‌کنند که آن‌قدر که سریال‌ها را دوست دارند، فیلم‌ها را دوست ندارند، و برخی از آن‌ها – از جمله خودم – می‌توانند روزهای متوالی را با تماشای یک فصل کامل از یکی از سریال‌ها بدون حوصله سپری کنند.

آموزشگاه زبان بزرگسالان و نوجوانان: بهبود مهارت های زبانی در جامعه بزرگسالان و نوجوانان

در حالی که از ده دقیقه اول هر فیلمی خسته می شوید.

بنابراین، در تلاش برای درک خودم و امثال من، تصمیم گرفتم بنویسم، چرا ما سریال ها را خیلی بیشتر از فیلم دوست داریم؟

یکی از دوستان متاهلم یک بار به شوخی به من گفت که هر روز عصر عجله دارد از شوهرش بپرسد: “فردا چه بخوریم؟” تمایل به پیشی گرفتن از او با سؤال تا پاسخ به او واجب شود نه او و این برای فرار از تفکر در مورد پاسخ سؤال است، خب، سردرگمی پاسخ به سؤال «امروز چه می بینم؟» برای معتادان به فیلم و سریال، همسران و مادران نیز از این پاسخ که «فردا قرار است چه بخوریم؟» کمتر دچار گیجی نمی شوند.

بنابراین، این سریال برای من پناهگاه امنی بود تا از سردرگمی پاسخ فرار کنم، زیرا این سریال تا چند هفته با من ادامه می‌یابد که در آن از خودم نمی‌پرسم «امروز چه می‌بینم؟»، در حالی که فیلمی که حداکثر بعد از دو یا سه ساعت تمام می شود پس از پایان آن من را آزار می دهد، سردرگمی این سوال که من خیلی دوست ندارم.

جدایی از واقعیت و مشکلات آن برای مدت طولانی
یکی از مهمترین دلایل علاقه من به تماشای فیلم، سریال و مطالعه، جدایی از واقعیت و فشارهای زندگی است که بین مسئولیت کار و مسئولیت خانواده با آن مواجه هستم، به طوری که صفحه تلویزیون یا صفحات یک کتاب مانند پنجره ای است که مرا به دنیای دیگری غیر از دنیای خودم می برد، دنیایی از فانتزی و فانتزی یا اکشن و تعقیب و گریز یا حتی درام واقع گرایانه، اما این درامی متفاوت از زندگی روزمره من است.

تفریح‌های خانوادگی ساحلی در تور استانبول، تور مالزی و تور کوش آداسی

اما این جدایی با فیلم و کتاب بیش از چند ساعت طول نمی کشد، در حالی که سریال می تواند ماه ها مرا از دنیا جدا کند، راستی یک روز یک فصل کامل Lost را در یک روز تماشا کردم، تمام روزم را صرف کردم. با گمشده های جزیره بدون ذره ای کسالت کنار.

این احساس که وقتی به خانه برمی گردم دنیای موازی جالبی در انتظار من است، بسیار شبیه به احساس “آلیس” که “سرزمین عجایب” را در باغ خود دارد و تنها چیزی که باید به آن برود خوردن قارچ جادویی است. قسمت های روزانه قارچ های من برای رفتن به دنیای جادویی من بودند.


چون به جزئیات اهمیت می دهم
پوستر هری پاتر
از آنجایی که من فردی هستم که به جزئیات اهمیت می دهم، عاشق سریال ها شدم.طولانی بودن سریال این امکان را به کارگردان و نویسنده می دهد تا به بسیاری از جزئیات، جزئیات شخصیت ها، روابط قهرمانان با یکدیگر، جزئیات دکوراسیون، نورپردازی، مکان های فیلمبرداری و غیره. حتی زمانی که یک اثر تخیلی را به فیلم تبدیل می کند، کارگردان ممکن است مجبور شود شخصیت ها، موقعیت ها و روابط را از آثار Novelist حذف کند تا بتواند اثر را در کوتاه ترین زمان ممکن به نمایش بگذارد.

نزدیک ترین مثالی که در ذهن من به این موضوع وجود دارد، سری رمان های «هری پاتر» است، همه کسانی که رمان ها را خوانده اند به خوبی می دانند که فیلم ها کاملاً به رمان ها ظلم کردند و آنها را به کارتی بودن متهم کردند.

درباره ایمپلنت فوری یک روزه بیشتر بدانید

رمان ها پر از جزئیات، شخصیت ها و دنیاهایی هستند که هیچ فیلمی نمی تواند آنها را پوشش دهد. بنابراین آثار داستانی کوتاه شده و شخصیت‌ها و موقعیت‌ها به تناسب طول فیلم حذف می‌شوند که با تبدیل رمان‌ها به مجموعه‌ای که در آن تمام جزئیات رمان‌ها را بدون حذف می‌یابیم، می‌توان از این امر جلوگیری کرد. لذت بسیار بیشتر از فیلم می شود.

با شخصیت ها ارتباط برقرار کنید
آناتومی گری
من همیشه می گویم که نزدیک ترین سریال به قلب من سریال «آناتومی گری» است، بیش از ده سال است که آن را به طور منظم دنبال می کنم، ده سال کامل که در آن زندگی قهرمانان را دنبال کردم و با آنها بزرگ شدم. سالها به من اجازه دادند که رشد و بلوغ شخصیت قهرمانان را ببینم. ظاهر واقعی آنها تغییر کرد، نه آرایش، زیرا هر چین و چروک کنار دهان یک چین واقعی است، من می دانم قهرمانان چه زمانی دوست دارند و چه زمانی متنفرند، من شکست و پیروزی آنها را تماشا کرد.

رشد شخصیت ها در فیلم ها، هر چقدر هم که مفصل باشد، به اندازه پیشرفت شخصیت های قهرمانان سریال کامل نخواهد بود، گذر سال ها در سریال بسیار واقعی و واقع گرایانه است، به گونه ای که قانع کننده است. شما به عنوان یک تماشاگر توسعه شخصیت.

در سریال شما همیشه می توانید پیشینه شخصیت ها را بدانید که چرا این شرور تبدیل به شرور شده است، آنقدر به اکثر قهرمانان نزدیک می شوید که با آنها ارتباط برقرار کنید و حتی اگر شرور باشند با آنها همدردی کنید، در حالی که فیلم ها معمولاً این اجازه را نمی دهند.

زانوبند زاپیامکس یا زانوبند طبی

چون رمان را بیشتر از داستان کوتاه دوست دارم
اعتراف می کنم که نوشتن یک داستان کوتاه بسیار دشوارتر از نوشتن یک رمان است. به همین ترتیب، من فکر می‌کنم ساختن فیلم از ساختن سریال سخت‌تر است، بنابراین باید بتوانید رویداد را تشدید کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را بیان کنید، بدون اینکه تماشاگر خسته شود یا احساس کند که آن رویداد شکار شده است و بیننده یا خواننده باید با شخصیتی که شما در موردش صحبت می کنید نیز ارتباط برقرار کند، در غیر این صورت او آن را دوست نخواهد داشت.

بنابراین، من به خوبی می دانم که نوشتن یک داستان کوتاه یا یک فیلم بسیار دشوارتر از یک رمان یا سریال است، اما رمان و سریال همچنان مورد علاقه من هستند.

آیا من تنها هستم یا شایع تر است؟
نمی توان اولین کسی را که اعلام کرد سریال های تلویزیونی را بیشتر از فیلم ها ترجیح می دهد، دانست، اما شاید اولین کسی که این موضوع را به صورت مکتوب در یک مقاله نظری مستند می کند، روزنامه نگار “بروس فرتس” است که در 20 اکتبر 1995 مقاله ای با عنوان منتشر کرد. «سریال‌ها دنیا را نجات دادند» و این در روزنامه «اینترتینمنت ویکلی» بود.

ظهور شخصیت های زن در سریال های تلویزیونی.
“فرتس” معتقد است که شخصیت های زن در فیلم ها اغلب معشوق قهرمان یا همسر او هستند، بدون اینکه علاقه زیادی به جزئیات و پیشینه شخصیت او داشته باشند، بنابراین او کسل کننده به نظر می رسد و همیشه نقش دوم را بازی می کند، در حالی که در سریال ها، تمرکز بر روی شخصیت های زن قدرت خود را نشان می دهند.

ورم بعد از تزریق فیلر چانه تا چند روز باقی می ماند؟

پس آیا این بدان معناست که سینما ممکن است روزی به پایان برسد؟ مطلقاً خیر، سینما مخاطب خود را دارد که هر چقدر هم که شرایط و زمان تغییر کند به سراغش می روند و البته این که تعداد کسانی که سریال را بر فیلم ترجیح می دهند زیاد است، این بدان معنا نیست که تعداد دیگری هم زیاد است که فیلم را به سریال ترجیح می دهند و نمی خواهند ساعت های زیادی را با داستانی که در یک ساعت کوتاه شود و حداکثر یک یا دو ساعت وقت بگذارند.

در نهایت این تحلیل شخصی من بود و تلاشم برای توضیح اینکه چرا سریال دوست دارم و البته برای هیچکس الزام آور نیست چون در نهایت سلیقه ها متفاوت است اما اگر شما هم مثل من هستید سریال را به فیلم ترجیح می دهید. آیا در دلایل عشق من به آنها با من موافق هستید؟

شما می توانید برای مشاهده، تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال های ایرانی و خارجی جدید 2023 دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده فارسی و زبان اصلی به وبسایت مدرن فیلم مراجعه کرده و به راحتی فیلم و سریال مورد نظر خود را با لینک مستقیم نسخه کامل و کیفیت عالی به رایگان دانلود نمایید.

منبع : مدرن فیلم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا