اخبار دیگران

آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

 یکی از بزرگترین دغدغه های متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای تحصیل، آزمون زبان انگلیسی است. در حال حاضر در کشور ما سه موسسه آیلتس، تافل و دولینگو آزمون های مورد تایید دانشگاهای خارجی را برگزار می کنند. در میان همه گیری کووید و البته با عدم برگزاری آزمون آیلتس در اواخر سال ۱۴۰۱، خیلی از افراد به آزمون های تافل و مخصوصا آزمون آنلاین هوم ادیشن این موسسه روی آورده اند. در این مطلب به بررسی تفاوت های این آزمون با آزمون حضوری تافل و همچنین مورد تایید بودن این آزمون در استرالیا می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

آزمون های زبان

موسسات بین المللی زیادی در برگزاری آزمون های زبان های خارجی مشغول به فعالیت هستند، که مهمترین این موسسات شامل:

  • سیستم بین المللی آزمون زبان آیلتس (IELTS)
  • آزمون برتر ارتباط انگلیسی دانشگاهی تافل (TOEFL iBT)
  • موسسه PTE
  • موسسه زبان دانشگاه کمبریج CAE
  • آزمون زبان انگلیسی شغلی OET
  • موسسه فناوری آموزشی دولینگو Duolingo

در این بین آزمون آیلتس و تافل از محبوبیت و مقبولیت بیشتری بین متقاضیان و دانشگاه ها برخوردار هستند.

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT – special home edition)

آزمون تافل هوم ادیشن از ماه مارچ سال ۲۰۲۰ با شروع اپیدمی کووید راه اندازی شد، که به صورت آنلاین در محل زندگی فرد و تحت نظر موسسه تافل به صورت آنلاین برگزار می شود. این آزمون در ابتدا خیلی مورد تایید دانشگاه ها قرار نمی‌گرفت، آنهم به دلیل برگزاری آنلاین این آزمون بود که با گذشت زمان و کسب اعتماد موسسات و دانشگاه به این آزمون در زمره آزمون های مورد تایید زبان انگلیسی قرار گرفت.

معرفی دارالترجمه فرنام

آزمون تافل هوم ادیشن به صورت کلی مانند آزمون حضوری تافل است و از چهار بخش ، Reading, Listening, Writing و  Speaking تشکیل می شود. مدت زمان آزمون هم حدود ۳ ساعت است.

مراحل انجام آزمون تافل هوم ادیشن

اولین قدم برای انجام آزمون، فراهم کردن تجهیزات و شرایط محیطی برای آزمون است که به شرح زیر می باشد.

کامیپوتر

برای انجام آزمون تافل هوم ادیشن شما نمی تواننید از تبلت یا گوشی موبایل استفاده کنید، حتما باید از کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ استفاده کنید. رایانه شما باید دارای سیستم عامل ویندوز نسخه ۸ به بالا و یا مک os نسخه ۱۰ به بالا باشد، همچنین باید مرورگر کروم یا فایرفاکس را در سیستم عامل خود داشته باشید. بعد از این شرایط با نصب اکستیشن ETS Secure Test Browser از طریق سایت رسمی تافل، یارانه شما مورد بررسی برای واجد شرایط بودن آزمون آنلاین قرار می گیرد. توجه داشته باشید که هر خطای احتمالی که در این روند صورت بگیرد حتما باید تا قبل از آزمون رفع شود، در غیر این صورت شما امکان برگزاری آزمون را ندارید.

تجهیزات جانبی

برای ارتباط با ناظر آزمون و همچنین تایید هویت و پاسخ به سوالات قسمت اسپیکینگ شما نیازمند چند وسیله جانبی هستید.

  • اسپیکر برای شنیدن صدای ناظر ( استفاده از هدست غیر مجاز است)
  • میکروفن برای برقراری ارتباط با ناظر آزمون
  • دوربین لپ تاپ یا وب کم جداگانه

شرایط محیطی

مهمترین شرایط و وسایل که در طول آزمون باید رعایت شود شامل؛

  • در محیط آرام و فضای خصوصی تنها باشید ( در مکان عمومی امکان برگزاری آزمون را ندارید)
  • دوربین شما طی آزمون باید به سمت درب بسته اتاق باشد و هیچ کس در زمان آزمون وارد اتاق نشود.
  • روی میز شما نباید گوشی موبایل، کاغذ یاداشت و یا دوربین و لپ تاپ دیگری باشد.
  • عدم استفاده از تخت و مبل برای برگزاری آزمون
  • در طول آزمون شما نمی توانید غذا یا نوشیدنی استفاده کنید.
  • عدم پوشاندن گوش ها در طول آزمون
  • استفاده از تخته و ماژیک برای یاداشت برداری ( استفاده از کاغذ و قلم و خودکار غیر مجاز است)
معرفی برند های برتر دوچرخه دنیا

دومین قدم ثبت نام در آزمون تافل آنلاین

بعد از اطمینان از شرایط محیطی و تجهیزات خود برای برگزاری آزمون تافل هوم ادیشن، زمان ثبت نام در این آزمون است. ساخت حساب کاربری در سایت رسمی تافل و ارائه مدارک هویتی خود، سپس ثبت نام آزمون آنلاین تافل را تکمیل کنید، به همین آسانی.

تفاوت ها و شباهت های دو آزمون تافل

به صورت کلی هر دو آزمون آنلاین وحضوری تافل هیچ تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند، ساختار و نوع چینش سوالات به مانند یکدیگر است. تنها تفاوت اصلی این دو آزمون جدای از مکان برگزاری، مشاهده سریع نمرات بخش ریدینگ و لیسنینگ بلافاصله بعد از آزمون هوم ادیشن است. به دلیل برگزاری آنلاین آزمون تافل هوم ادیشن نمرات غیر رسمی این دو بخش بلافاصه بعد از اتمام آزمون به متقاضی نمایش داده می شود. همچنین نمرات دو بخش دیگر آزمون یعنی ریدینگ و اسپیکینگ بعد از ۸ روز قابل دریافت است.

مقبولیت یا عدم مقبولیت آزمون تافل هوم ادیشن

بر اساس سایت رسمی موسسه تافل در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰۰ دانشگاه و موسسه در ۱۶۱ کشور جهان آزمون تافل هوم ادیشن را به طور رسمی تایید می کنند. طبق همین اطلاعات بیشتر دانشگاه های کشور استرالیا نیز این آزمون را تایید می کند اما نکته حائز اهمیت و متناقض این مسئله این است که اداره مهاجرت استرالیا به صورت خیلی شفاف و صریح در صفحه مربوط به موسسات مورد تایید زبان انگلیسی قید کرده است؛

“برخی از ارائه دهندگان آزمون نسخه های جایگزینی از آزمون های خود را ارائه می دهند که می توانید در خانه یا آنلاین شرکت کنید، مانند: TOEFL iBT – Special Home Edition، OET@Home، IELTS Indicator و IELTS Online، اداره مهاجرت نمرات این آزمون ها، یا هر آزمون دیگر که در خانه یا آنلاین برگزار شود را برای مقاصد مهاجرت به استرالیا نمی پذیرد.

آشنایی با جدیدترین روش های کاشت مو مخصوص بازیگران

با توجه به این تناقض از همه متقاضیان در خواست می کنیم قبل از ثبت نام در هر آزمون زبان انگلیسی آنلاین، حتما با موسسه یا دانشگاه خود در رابطه با مقبولیت آزمون مورد نظر مکاتبه کنند.

چکیده

در شرایطی که بیشتر کارهای روزمره ما به صورت غیر حضوری انجام می شود، آزمون زبان هم از این قاعده مستثنا نیست. موسسه تافل آزمونی با نام هوم ادیشن را به صورت آنلاین با شرایط خاصی برگزار میکند که مورد تایید ۱۲۰۰۰ دانشگاه و موسسه است. البته با توجه به بند ارائه شده در تارنمای اداره مهاجرت استرالیا مبنی بر اینکه هیچ آزمون زبان آنلاین و یا در خانه ای مورد قبول این کشور نیست، متقاضیان ویزای تحصیلی کشور استرالیا حتما قبل از ثبت نام و انجام آزمون زبان تافل هوم ادیشن با دانشگاه خود مکاتبه داشته باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا