اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم طلاخون با بازی شهاب حسینی

فیلم طلاخون با نام سابق خورشید همچنان می‌درخشد اثری درام-جنایی به کارگردانی ابراهیم شیبانی با بازی شهاب حسینی و حسام منظور محصول سال ۱۳۹۹ است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم طلاخون و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم طلاخون منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم طلاخون چه کسی است؟

کارگردان فیلم طلاخون ابراهیم شیبانی می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم طلاخون چیست؟

فیلم سینمایی طلاخون برآمده از بخش‌هایی از داستان زندگی مهین قدیری است و بهار قاسمی بازیگر نقش اصلی طلاخون گفته که برای درک شخصیت او، مستند مهین را دیده‌است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم طلاخون چیست؟

شهاب حسینی، حسام منظور، زری خوشکام، بهار قاسمی و… در فیلم طلاخون به هنرنمایی پرداخته اند.

مشخصات فیلم طلاخون

نام فیلمطلاخون
کارگردانابراهیم شیبانی
تهیه‌کنندهحسن کلامی
موسیقیعلیرضا شیبانی
ژانردرام-جنایی
توزیع کنندهفیلمیران
تاریخ‌های انتشار
۱ تیر ۱۴۰۱
مدت زمان
90 دقیقه
فروش گیشه
۱٬۱۳۳٬۴۴۰٬۰۰۰ تومان

دانلود رایگان فیلم طلاخون

دانلود رایگان فیلم طلاخون

فیلم طلاخون در چهل و یکمین جشنواره ی فیلم فجر اکران شده است. به محض انتشار لینک دانلود آن را در همین مطلب قرار میدهیم.

لیست بازیگران فیلم طلاخون

  • شهاب حسینی
  • حسام منظور
  • ترنم کرمانیان
  • زری خوشکام
  • بهار قاسمی
  • محمد زارعی
  • شهاب شادابی
  • مهدی محرابی

عوامل فیلم طلاخون

  • کارگردان: ابراهیم شیبانی
  • تهیه‌کننده: حسن کلامی
  • موسیقی: علیرضا شیبانی
  • فیلم‌بردار: حسین جعفریان
  • تدوین‌گر: احسان شیبانی
  • مجری طرح: سید علیرضا علویان
  • تهیه‌کننده: حسن کلامی
  • مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان
  • طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان
  • طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری
  • طراح صحنه: ابراهیم شیبانی، بهزاد آدینه‌زاده
  • طراح لباس: آلما گشتاسب
  • صدابردار: محمد سماک‌باشی
  • طراح جلوه‌های بصری: سینا قویدل
  • برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مهدی قپانی
فیلم لامینور ؛ اثر نه چندان موفق داریوش مهرجویی

معرفی ابراهیم شیبانی کارگردان فیلم طلاخون

نویسنده و کارگردان فیلم طلا خون، ابراهیم شیبانی است. این فیلم چهارمین فیلم بلند این کارگردان پس از فیلم زهرعسل (1381)، فیلم صحنه جرم، ورود ممنوع! (1384) و فیلم هیچ‌کجا هیچ‌کس (1391) است. وی تجربه کارگردانی سریال پازل (1393) و سریال نجوا (1397) را نیز دارد.

معرفی فیلم طلاخون

فیلم سینمایی طلاخون جدیدترین فیلم به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شیبانی است. این فیلم در ژانر درام، اجتماعی و جنایی اولین بار در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، بهمن 1399، اکران شد. نام این فیلم در ابتدا “چرک‌نویس‌های یک مادر خانه‌دار” بود که به دلیل طولانی بودن به “خورشید همچنان می‌درخشد” تغییر کرد. درنهایت نیز نام “طلاخون” برای این اثر انتخاب شد.

داستان فیلم طلاخون

فیلم طلاخون داستان درباره دختری در آستانه‌ی مسابقات سرنوشت‌ساز کشوری تکواندو متوجه راز سر به مهری می‌شود که زندگی او را دگرگون می‌کند. او هم‌خانه با قاتلی است که با او پیوند خونی دارد. تلاش این دختر 9 ساله در میان انبوهی از مشکلات ناشی از اعتیاد و فقر دست‌مایه‌ی ورود به پرونده‌ای جنایی می‌شود.شهاب حسینی در این فیلم نقش سرگرد کشاورز را ایفا می کند که یکی از نقش های متفاوتی است که حسینی تا به حال در فیلم هایش به اجرا گذاشته است.

داستان فیلم طلاخون

بررسی فیلم طلاخون

فیلم طلاخون ساخته ابراهیم شیبانی نشان داد فیلمساز جوان ما از همان نخستین ساخته‌هایش در سینما که با فیلم زهر عسل شروع شد علاقه ویژه‌ای به فضای معمایی و جنایی دارد و رفته رفته در سینما و تلویزیون نیز همین خط مشی را برای ساخته‌هایش انتخاب کرده است. طلاخون اما یک فرق اساسی با دیگر ساخته‌های معمایی و جنایی دارد و آن هم زاویه دوربین روایت است. همواره سینما و ادبیات در مقام قاضی و محاکمه کننده در جایی نشسته‌اند که بتوانند قاتل و مجرم را به سخت‌ترین شکل به سزای اعمالش برسانند. کمتر در سینما پیش آمده است که فیلم را از زاویه قربانی‌های جدید یک جنایت تماشا کنیم. همواره دوربین سینما یا سمت خانواده مقتول ایستاده است یا گاهی هم سمت قاتل. اما در طلا خون شیبانی با استفاده از روایت سوم سعی کرده است از بخشی از این پازل هولناک صحبت کند که کمتر راجع به آن صحبت شده است و آن هم خانواده قاتل است.

بیوگرافی کامل ترانه علیدوستی و بیماری عجیب او و ماجرای حکم زندانش

فیلم طلا خون برداشتی آزاد از شخصیت زنی است که به جرم قتل‌های سریالی ۸ زن در سال ۸۹ اعدام شد. زنی خانه‌دار و صاحب دو فرزند که زندگی کاملا معمولی و عادی او فرسنگ‌ها با نفس رفتارهای او برای به قتل رساندن ۸ زن فاصله دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان از روی ظاهر و سبک زندگی او به این موضوع دست پیدا کرد. کارگردان طلا خون هم دقیقا روی همین نکته دست گذاشته است. اینکه گاهی انجام دادن یک فعل وحشتناک وقتی از روی غریزه و یا گاه از روی خودآگاهی باشد چندان هم وحشتناک نیست و ناهید قصه طلا خون هم دقیقا از همین زاویه شخصیتی است دوست داشتنی و مادری است فداکار که هجوم تنهایی و سختی‌های زندگی او را وادار به انجام چنین کارهایی کرده است.

فیلمساز تلاش کرده است در طلا خون از هر گونه خونریزی و خشونت پرهیز کند و فارغ از جنبه‌های تلخ قتل و کشتار تعدادی از افراد به این موضوع بپردازد که چرا و چگونه امکان چنین اتفاقی برای یک زن خانه دار معمولی که احتمالا نباید دنیای خیلی پیچیده‌ای داشته باشد رخ می‌دهد؟ در یکی از سکانس‌ها شاهد هستیم که او به راحتی در حالی که برای دختر معلولش آواز کودکانه می‌خواند ماشینش را می‌شورد. احتمالا از اثرات احتمالی قتل‌هایی که کرده است می‌خواهد رها شود. اما آنچنان آرام و بدون اضطراب چنین کاری می‌کند که مخاطب حیرت‌زده می‌شود.

ترکیب رفتارهای ناهید در مواجهه با دو دخترش در شب تولد دخترش و هجوم ناگهانی پلیس به خانه او صحنه‌هایی را رقم می‌زند که گاهی مخاطب با خود می‌اندیشد آیا می‌توان با دستگیری زنی مظلوم و تنها همذات‌پنداری کرد؟ آیا می‌توان این میزان از خشونت را به او نسبت داد؟

تماشای طلا خون برای مخاطب ایرانی از این جهت قابل توجه و قابل توصیه است که مخاطب باید با جنبه‌های پنهان فوران خشونت و شکل‌گیری جنون‌آمیز جنایت آشنا باشد. هیچ انسانی به ذات قاتل و جانی به دنیا نیامده است و ناهید قصه به خوبی این احساس را به مخاطب القا می‌کند. تصویر یک قاتل آرام و مادری دلسوز و عاشق و مهربان!

فیلم البته جنبه‌های منفی هم دارد. کاراکتر محمود با بازی حسام منظور یکی از نکات منفی فیلم است. این به معنای بازی بد منظور نیست. حضور کاراکتر محمود به عنوان یکی از اهرم‌های فشار به زندگی ناهید برای انجام اعمال خلاف قانون و کشتن چندین زن نمی‌تواند انگیزه‌های قوی‌ای را برای مخاطب ایجاد کند. در واقع مخاطب نمی‌تواند درک کند میزان تنهایی و سختی‌هایی که ناهید کشیده است تا چه اندازه به انگیزه‌های انجام چنین جنایت‌هایی می‌انجامد؟ فیلم مقدمه‌ای طولانی برای معرفی زندگی ناهید دارد و از مولفه‌های تصویری از جمله تابلو آموزش رانندگی روی سقف ماشین ناهید تا رفتارهای اگزجره محمود بعد از استعمال مواد مخدر استفاده می‌کند تا اتمسفر این زندگی را به تصویر بکشد. حتی گاه به نتیجه‌گیری‌های شخصی در شکل‌گیری شخصیت‌ها می‌انجامد و در جایی نشان می‌دهد که مادر ناهید به واسطه آنکه با دخترش تفاوت عقیده دارد به او سخت گرفته است. در واقع عامل سنت را به مثابه سدی برای رسیدن ناهید به مادرش و تکیه دادن به او معرفی می‌کند و در نهایت هم دختر کوچک و خردسال ناهید یعنی حنانه وقتی متوجه می‌شود که مادرش چه جنایت‌هایی انجام داده است به دامان مادربزرگ پناه می‌برد.

حضور مهناز افشار در کنسرت گوگوش

فیلم یک آشنایی زدایی از چهره پلیس هم انجام می‌دهد و شهاب حسینی را در مقام پلیسی نشان می‌دهد که فارغ از جنبه‌های شغلی هیچ گونه سوگیری شخصی نسبت به پرونده ندارد و رفتارهای ناهید را به پای دخترانش نمی‌نویسد و برای دو دختر تنهای ناهید دلسوزی می‌کند.

نکته مثبت فیلم بدون شک به بازی بازیگران برمی‌گردد. انتخاب بهار قاسمی برای بازی در نقش ناهید و استفاده از ظرفیت بازیگری او از هوشمندی‌های شیبانی است. همچنین انتخاب ترنم کرمانیان در نقش حنانه نیز به خوبی توانسته است لایه‌های پیچیده چنین شخصیتی را به تصویر بکشد. هر چند در سکانس رودررویی دختر خردسال با مادرش جملات و حرف‌هایی را می‌شنویم که از زبان یک کودک خردسال سنگین‌تر است اما بازی کرمانیان به خوبی توانست ابعاد پیچیده این شخصیت را به نمایش بگذارد.

تماشای طلا خون برای مخاطب ایرانی از این جهت قابل توجه و قابل توصیه است که مخاطب باید با جنبه‌های پنهان فوران خشونت و شکل‌گیری جنون‌آمیز جنایت آشنا باشد. هیچ انسانی به ذات قاتل و جانی به دنیا نیامده است و ناهید قصه به خوبی این احساس را به مخاطب القا می‌کند. تصویر یک قاتل آرام و مادری دلسوز و عاشق و مهربان!

پوستر فیلم طلاخون

پوستر فیلم طلاخون

تیزر فیلم طلاخون

بیوگرافی بازیگران فیلم طلاخون

در ادامه معرفی فیلم طلاخون به سراغ بازیگران آن می‌رویم. این فیلم دومین همکاری بین ابراهیم شیبانی و شهاب حسینی، پس از 18 سال است. این دو در فیلم زهرعسل نیز با هم همکار بودند. حسام منظور و شهاب حسینی نیز پیش از این در فیلم مست عشق با هم همبازی شده بودند. شهاب حسینی در فیلم طلاخون نقش اصلی را برعهده دارد.

نگاهی به فیلم پالایشگاه؛ قصه‌ای جذاب و پر کشش از دفاع مقدس

شهاب حسینی

شهاب حسینی، با نام کامل سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، یک بازیگر، فیلمساز و مجری ایرانی است. وی متولد 14 بهمن 1352 در تهران است و از سال 1377 به طور جدی بازیگری را آغاز کرد. حسینی کار خود را با تئاترهای دانشجویی و گویندگی در رادیو آغاز کرد. او اولین بار با سریال پس از باران در سال 79 پا به تلویزیون گذاشت. حسینی در تلویزیون با سریال پلیس جوان (1380)، سریال مدار صفر درجه (1385) و سریال شوق پرواز (1388) شناخته شد.

شهاب حسینی برای بازی در فیلم سوپر استار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد. نقش‌آفرینی‌اش در فیلم فروشنده اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن، و بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین نیز خرس نقره‌ای جشنواره فیلم بین‌المللی برلین را برای او به ارمغان آورد. نام وی اخیرا با نقش قباد در سریال شهرزاد، نقش شمس تبریزی در فیلم مست عشق و همچنین مجری‌گری و کارگردانی برنامه هم‌رفیق بر سر زبان‌ها افتاده است.

شهاب حسینی

حسام منظور

حسام منظور، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، متولد 18 آذر 1359 در تهران است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1382 آغاز کرده است. نام وی در سال 1397 با نقش شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار در سریال بانوی عمارت بر سر زبان‌ها افتاد. وی موفق شد در آن سال تندیس بهترین بازیگر تلویزیون را در جشنواره جام جم از آن خود کند.

حسام منظور در فیلم مست عشق نقش حسام‌الدین چلبی را دارد. وی را در سریال تلویزیونی برادرجان و سریال نجلا نیز دیده‌ایم.

مجموعه ای زیبا از صدا زنده یاد خسرو شکیبایی

حسام منظور

زری خوشکام

زری خوشکام، که با نام زهرا حاتمی نیز شناخته می‌شود، از بازیگران ایرانی و همسر علی حاتمی، کارگردان، است. او متولد 8 دی 1326 در اصفهان است. زری خوشکام بازیگری را از اوایل دهه 1350 با فیلم آدمک آغاز کرد. درخشش او در فیلم کلبه‌ای آن سوی رودخانه (1351) سبب شد نگاه‌ها به وی جلب شود و سیل پیشنهادات به سوی او روانه شود. خوشکام در آن سال‌ها بسیار فعال بود و نقش مقابل بازیگرانی همچون ناصر ملک‌مطیعی، محمدعلی فردین، ایرج رستمی، بهروز وثوقی، سعید راد و… را تجربه کرد.

زری خوشکام پس از ازدواج با علی حاتمی، عمده انرژی خود را بر روی بازی در فیلم‌های همسرش گذاشت. فعالیت این بازیگر پس از انقلاب، بسیار کمتر شد. آخرین حضور او در سینما مربوط به فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ (1395) و فیلم شعله‌ور (1395) است. در تصویر فوق زری خوشکام را در کنار دخترش، لیلا حاتمی می‌بینید.

زری خوشکام

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا