اخبار حاشیه بازیگران

بلایی که قطعی برق سر مادر الهام پاوه نژاد آورد

الهام پاوه نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در یک استوری در صفحه اینستاگرامش روایت تلخی از قطعی برق و اتفاق دردناکی که برای مادرش رخ داده را ارائه کرده است.

الهام پاوه نژاد و مادرش

الهام پاوه نژاد و مادرش

الهام پاوه نژاد و مادرش

بیوگرافی الهام پاوه نژاد

اکنون نزدیک به سی سال از عمر بازیگری الهام پاوه‌نژاد می‌گذرد و او همچنان باانرژی و انگیزه بالا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. پاوه‌نژاد هیچ‌گاه یک فوق ستاره پرجنجال نبود. اما مسیر کم‌افت‌وخیزی را در این مدت گذرانده و همواره از بازیگران موفق بوده است. چه در تلویزیون و چه در تئاتر. به قول خودش بااینکه کم‌کار است اما مردم فراموشش نمی‌کنند. الهام پاوه‌نژاد با درخشش در مجموعه «همسران» ستاره شد و در مجموعه‌های چون «ترانه مادری»، «آژانس دوستی»، «هفت‌سنگی» و … خوش درخشید. همان‌طور که گفتیم او در عرصه تصویر آن‌چنان پرکار نبود و تعداد آثاری که در کارنامه‌اش دیده می‌شود به بیست هم نمی‌رسد. بیشتر تمرکز و وقتش روی صحنه‌های تئاتر می‌گذرد. اما با همین تعداد نه‌چندان زیاد تبدیل به چهره‌ای محبوب و آشنا در میان مخاطبین تلویزیون شده است.در ادامه بیشتر با بیوگرافی الهام پاوه نژاد آشنا خواهیم شد

در بیوگرافی الهام پاوه نژاد آمده است: او در 27 شهریور 1357 در تهران متولد شد.

کودکی الهام پاوه نژاد

تحصیلات الهام پاوه نژاد

او در ابتدا محصل رشته تجربی بود. مادر و پدرش اصرار می‌ورزیدند تا وارد یکی از شاخه‌های پزشکی شود. اما چه می‌توان کرد که گرایش الهام نوجوان بیش از هر چیزی به سمت هنر و ادبیات بود.در بیوگرافی الهام پاوه نژاد جالب است بدانید او  علی رقم فشارهای خانواده سرانجام در سن 19 سالگی وارد دانشکده بازیگری شد. او در سال 1371 مدرک فوق‌دیپلم کارگردانی- بازیگری‌اش را از دانشگاه نیاوران دریافت کرد. بعد از آن دوره‌هایی را نیز در موسسه‌های دیگر گذراند. رکن‌الدین خسروی و اکبر زنجان‌پور ازجمله اساتید او در این حرفه بودند و تأثیر زیادی روی نگرشش در بازیگری گذاشته‌اند.

بهروز وثوقی بالاخره از رازش پرده برداشت

قد الهام پاوه نژاد

در بیوگرافی الهام پاوه نژاد آمده است قد او 171 سانتی متر است.

سختی ورود الهام پاوه نژاد به هنر

حقیقا سال 1369 در نوزده سالگی وارد شدنم به دانشگاه خیلی متاثر از تصمیم پدر بود ، چون آن سال خیلی مخالفت برای کار بازیگری در جامعه وجود داشت

مرحله اول کنکور هنر را یواشکی دادم چون پدرم دوست نداشت اما وقتی رتبه ام آمد و پدرم دید بدون هیچگونه فعالیتی به این رتبه رسیدم قبول کرد

بیوگرافی خانواده الهام پاوه نژاد

در بیوگرافی الهام پاوه نژاد درباره ی خانواده اش میخوانیم: در شهر تهران از پدری ارتشی و مادرش خانه دار به دنیا آمد و تنها یک خواهر مهندس بنام پریسا دارد ، اصالتا کرد و اهل پاوه کرمانشاه می باشد

پریسا پاوه نژاد خواهر الهام پاوه نژاد

منزل پدری وی ، حدفاصل تئاتر شهر و تالار رودکی ، خیابان خارک ، کوچه شهرود است. تا قبل از ازدواج آنجا بزرگ شده و زندگی می کرد.

الهام پاوه نژاد و مادرش

ماجرای فوت پدر الهام پاوه نژاد

پدرم بهار سال 1393 برای یک پادرد به یک بیمارستان محلی مراجعه کرده بود

متاسفانه با بی لیاقتی پزشکانی که آنجا بودند بدون توجه به رزومه پزشکی پدر دارویی را به او تجویز کردند که این دارو باعث شده تمام سیستم عضلانی پدرم قفل کند

درواقع آن دارو باعث شد که توان تحرک پدر من کم بشود و این ناتوانی از لحاظ روانی برایش بسیار سنگین بود تا اینکه یک روز صبح بخاطر خونریزی مغزی درگذشت

پدر الهام پاوه نژاد

ازدواج و وضعیت تاهل الهام پاوه نژاد

بیشترین جستجوها در بیوگرافی الهام پاوه نژاد درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

الهام پاوه‌نژاد در حوالی دهه هفتاد ازدواج کرد و در سال 79 صاحب دختری به نام کردیا شد.

باورتان میشود این خانم جوان همسر دوم فرامرز قریبیان است ؟

از آنجایی که پاوه‌نژاد از مخالفین سرسخت حاشیه است و به‌شدت از آن دوری می‌کند، خبر و اطلاعی دقیقی هم از زندگی خصوصی و شهرت همسرش در دسترس نیست فقط در برخی سایت ها نام همسرش به نام آقای فریبرز کامکاری نوشته شده است. تاکنون هیچ عکس از همسر وی منتشر نشده و شایعه طلاق او قوت بیشتری دارد عکسی که به عنوان همسر الهام پاوه نژاد در سایتهای مختلف است در واقع عموی الهام پاوه نژاد است.

الهام پاوه نژاد و عموی او

اما کردیا بیشتر اوقات حتی سر صحنه فیلم‌برداری همراه مادر است. رابط نزدیک و بسیاری صمیمی مادر-دختری این دو نزد اهالی تلویزیون و تئاتر زبانزد است.

الهام پاوه نژاد و دخترش

کردیا کنار مادر احساس امنیت می کند ولی دختر مستقلی است. او برای اینکه مادرش را خوشحال کند، تمرین پیانو را با همه سختی اش جدی می گیرد و مادر هم سعی می کند به پاس تلاش کردیا وقت بیشتری را با او بگذراند. کردیا وابسته نیست مثل خودش فکر می کند و دوست دارد یک طراح دکور داخلی شود تا بتواند برای مادرش خانه ای را طبق علایقش طراحی کند.

الهام پاوه نژاد و دخترش کردیا کامکاری

کردیا خیلی بزرگ تر از سنش رفتار می کند، این به خاطر تربیت شماست یا…؟

برخی شرایط دست به دست هم می دهد و کودکانی که در یک چنین خانواده هایی بزرگ می شوند به خاطر نوع زندگی شان قائم به ذات بودن را فرامی گیرند، البته در کردیا می تواند ذاتی هم باشد به دلیل اینکه پدرم همیشه سعی کرده من و خواهرم را مستقل بار بیاورد، ما از 17 سالگی کار کردیم و درس خواندیم و در اجتماع حضور داشتیم. یک زمان هایی هم من نیستم و همیشه سعی کرده ام دخترم را آنقدر مستقل بار بیاورم که در نبود من هم بتواند از پس کارهایش بربیاید. اصلا به نظر من موفقیت یک مادر این است که بتواند در تربیت فرزندی مستقل و البته سرشار از عاطفه و مهر سربلند باشد. عده ای فکر می کنند مستقل بار آوردن بچه یعنی محبت نکردن به بچه و او را در معرض سختی ها و فشارهای بی خود قرار دادن. این تفکر اشتباه است.

کردیا برای روز مادر و مناسبت هایی که به شما مربوط است غافلگیرتان می کند؟

با این اتفاق ممکن بود سمیرا حسن پور هم کشف حجاب کند

خیلی زیاد به سورپرایز کردن من علاقه دارد، وقتی بچه تر بود متوجه می شدم از چند روز قبل از مناسبت هایی که به من مربوط می شود با خواهرم برنامه می چیند تا مرا غافلگیر کند، از یک نقاشی گرفته تا هر چیزی که بخواهد به من هدیه دهد حتما قبلا فکرش را مشغول می کند.

شما برای کردیا الگوی موفقی هستید؟

راستش خیلی سعی می کنم از خودم جدایش کنم تا مستقل باشد و دارم تلاش می کنم فکر نکند هر کاری من می کنم درست است و از او نظر و سلیقه اش را می پرسم و برایم خیلی مهم است. موفق بودن من همین است که بتوانم این تفکر ذهنی ام را به او بفهمانم.

علایق و حقایقی درباره الهام پاوه نژاد

در ادامه بیوگرافی الهام پاوه نژاد مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

مجوز خواندن اشعار فروغ فرخزاد

در بیوگرافی الهام پاوه‌نژاد به ادعای خودش اولین نفر بعد از انقلاب بود که برای خواندن اشعار فروغ فرخزاد مجوز گرفت. او که تحقیق بر روی شخصیت و شعر فروغ را در دوران دانشگاه آغاز کرده بود اقدام به تولید یک آلبوم شعرخوانی کرد. این آلبوم سرانجام تحت عنوان «کجاست خانه باد» و به آهنگسازی پیمان خازنی منتشر شد.در سال‌های بعد مرحوم شکیبایی و نیکی کریمی نیز به سراغ شعر فروغ فرخزاد رفتند.

نویسندگی کتاب الهام پاوه نژاد

در بیوگرافی الهام پاوه‌نژاد جالب است بدانید گویا خانم بازیگر دستی هم بر شعر دارد. اولین کتاب شعر الهام پاوه‌نژاد تحت عنوان «هشت صبح شهت اسفند» در اسفندماه 93 رونمایی شد. این کتاب با بازخوردهای نسبتاً خوبی مواجه شد. اثر بعدی او «قطعه 94 ردیف 7» نیز در سال 1395 به‌صورت رسمی در نمایشگاه کتاب تهران به روی پیشخوان آمد.

باورتان میشه این خانم بازیگر 9 بار ازدواج کرده است ؟

کارگردانی الهام پاوه نژاد

اولین اثری که نام من در آن با عنوان کارگردان آمده نمایش‌ نامه‌ خوانی اثر قضیه متران پاژ نوشته الکساندر وامپیلوف بود

در این تئاتر تیم فوق‌ العاده متشکل از آقایان حسن پورشیرازی و سیروس ابراهیم‌ زاده نمایش‌ نامه‌ خوانی می‌ کردند که به نفع زلزله زدگان آذربایجان انجام شد

تدریس بازیگری الهام پاوه نژاد

تدریس بازیگری را سال هاست که دنبال می کنم ، یک دوره چند ساله به دلیل قهرم از حوزه تدریس فاصله گرفتم اما الان دوباره فعال هستم. در حیطه آموزش هم همیشه دوست دارم بروز باشم و با مطالعه سر کلاس بروم.

او علت قهرش را این‌گونه بیان کرده است: «اهداف آموزش و جذب هنرجویان مشخص نبود و هدف اغلب مدیران آموزشگاه‌های بازیگری کسب درآمد بود. خیلی از هنرجویان با وضعیت مالی نه‌چندان مناسب به این کلاس‌ها می‌آمدند و تعدادی از آن‌ها هم بچه شهرستان بودند و فکر می‌کردم بی‌انصافی است که فقط به فکر کسب درآمد از این‌ها باشم.»

توصیه الهام پاوه نژاد به جوانان

مهم‌ترین توصیه من دست‌ کم نگرفتن دامنه اطلاعات و مطالعه است ما معمولا چیزی را که در بچه ‌های نسل جدید با آن برخورد می‌ کنیم کمبود مطالعه است

به هر حال هر شغلی یک عمقی دارد و کار بازیگری بیش از هر چیزی احتیاج به این عمق دارد ، این هم مگر با مطالعه ، بررسی،  تحقیق و تفحص به دست نمی‌ آید

الهام پاوه نژاد ضد حاشیه

وقتی از الهام پاوه‌نژاد در رابطه با کشف حجاب بازیگران زن در این سال‌ها سؤال کردند، او این‌گونه پاسخ داد: «فرهنگ و هنر کشور ما مسائل بزرگ‌تر دارد که باید به آن‌ها پرداخت و من هیچ نظری در مورد این حواشی نمی‌دهم… این‌طور رفتارها فقط حاشیه‌سازی و جوسازی برای دور کردن ذهن مردم از مسائل اصلی کشور است…بخشی از مردم ما به تمام اتفاقات دامن می‌زنند و این حواشی را بزرگ می‌کنند و این به جهت عدم درک درست از کاربرد رسانه و وسایل ارتباطی امروز است. اصلاً نباید به این مسائل پرداخته شود.»

ماجرای تیپ حاشیه ساز سارا بهرامی چه بود ؟

حمایت الهام پاوه نژاد از کردها

پاوه‌نژاد همچنین در پی بی‌احترامی‌های اخیر برخی به قومیت کرد و کردی به حمایت از آن‌ها برخاست و نوشت: «کوبانی و مقاومت زنان و مردانِ کُرد در برابر تروریست‌های داعش را که فراموش نکردیم؟! سکوت جامعه‌ی جهانی در برابر آن محاصره‌ی خونین را که یادمان نرفته؟! هر کلمه‌ای توضیحی اضافه است جز آن‌که هدف تروریسم و تفکر داعش همین تجزیه‌طلبی و ویرانی اتحاد در قومیت‌هاست… آن‌قدر حرف‌هایی که این چند روز در این باب شنیدم بی‌ارزش و سطحی بود که نخواستم واکنشی نشان دهم تا رسید به دایرکت و کامنت‌هایی که نباید…»

لباس کردی الهام پاوه نژاد

شروع فعالیت هنری الهام پاوه نژاد

در سال 1370 بود که الهام پاوه‌نژاد برای اولین در نمایشی به کارگردانی اکبر زنجان‌پور به روی صحنه سالن تئاتر سنگلج رفت. البته او قبل از این‌ هم اجراهایی در سطح دانشگاهی داشت.

نخستین کار صحنه وی در سال 1370  به کارگردانی اکبر زنجانپور با عنوان «ساحره سوزان» بود.

شهرت الهام پاوه نژاد

دو سه سال موفق را در اوایل دوران بازیگری‌اش گذراند، تا اینکه در سال 1373 توسط مسعود رسام برای بازی در یک سریال تلویزیونی دعوت شد. مجموعه «همسران» اولین تجربه او در عرصه تصویر بود. مجموعه‌ای پرطرفدار که پاوه‌نژاد را تبدیل به چهره‌ای مشهور کرد. می‌گوید بعد از گذشت این‌همه سال هنوز بسیاری او را با همان سریال یاد می‌کنند.

او در کنار فردوس کاویانی ، مهرانه مهین ترابی و فرهاد جم به اوج شهرت رسید

مهرانه مهین ترابی و الهام پاوه نژاد در همسران

به‌این‌ترتیب بود که الهام پاوه‌نژاد پایش به تلویزیون باز شد و تا امروز فعالیتش به‌نوعی آهسته و پیوسته در این رسانه ادامه پیداکرده است.

چرا این تیپ مریم معصومی حاشیه ساز شد ؟

از دیگر آثاری محبوب که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به سریال‌های «تصویر یک رؤیا»، «بیداری»، «گاوصندوق» و … اشاره کرد. او نشان داده توانایی بازی در نقش‌های کاملاً متفاوت را دارد. چه در نقش‌های کاملاً جدی، تلخ و یا احساسی… و چه در نقش‌های طنز و کمدی خوش درخشیده است.

الهام پاوه نژاد و علی دهکردی در سریال تصویر یک رویا
الهام پاوه نژاد در فیلم بیداری
الهام پاوه نژاد در فیلم گاوصندوق

در بیوگرافی الهام پاوه نژاد آمده است: او در سال 1386 در سریال بیداری ساخته بهرام عظیم پور و تهیه کنندگی حسین آقاهرندی و علی پورکیانی به ایفای نقش پرداخت. داستان سریال بیداری درباره دختری به نام تُرَنگ است که در گیلان زندگی می کند و در سفر به تهران بدشانسی های زیادی می آورد…

الهام پاوه نژاد در سال 1391 در سریال یلدا با گویش خاصی به ایفای نقش پرداخت. در خلاصه داستان «یلدا» آمده است:حاج محمد علی زاهدی مشهور به ممدلی که سالهاست سنت تعزیه خانی را در شهرستان بسطام حفظ کرده است با نزدیک شدن زمان مرگش احساس می کند که خطا یا گناهی در گذشته باعث تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت هاست.

الهام پاوه نژاد در سریال یلدا

پاوه‌نژاد در سال 1393 در مجموعه «شاهگوش» با شبکه نمایش خانگی همکاری کرد.او در نقش یک دکتر روانشناس به ایفای نقش پرداخت. شاهگوش یک مجموعه ویدئویی در 28 قسمت 61 دقیقه ای به نویسندگی و کارگردانی سید داود میرباقری و تهیه کنندگی سید محمد امامی و مهران برومند تولید شده در سال 1392 است.

الهام پاوه نژاد در سریال شاهگوش

همچنین در سریال مانکن در شبکه نمایش خانگی در سال 1398 خوش درخشید.

الهام پاوه نژاد در سریال مانکن

ورود الهام پاوه نژاد به سینما

نخستین تجربه سینمائی الهام پاوه نژاد بازی در فیلم سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال 1383 بود.او تجربه همکاری با رسول صدرعاملی در فیلم «زندگی با چشمان بسته» را هم دارد.

امیر جعفری و همسر جدیدش , شایعه یا واقعیت ؟
الهام پاوه نژاد و سوفی کیانی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا
الهام پاوه نژاد و پریوش نظریه در فیلم زندگی با چشمان بسته

الهام پاوه نژاد تئاتری وفادار

اما او بیش از هر مدیوم دیگری به زادگاه اولیه خود یعنی تئاتر وفادار بوده و هست.در بیوگرافی الهام پاوه نژاد میبینیم او تقریباً هرساله با یک نمایش به روی صحنه می‌رود و با کارگردانان مطرحی چون علیرضا کوشک جلالی، حسن کیانی، پیام دهکردی و … همکاری کرده است.

ازجمله مهم‌ترین آثار نمایشی او می‌توان به «سیستم گرون‌هلم»، خدای کشتار»، «مرغابی وحشی» و… اشاره کرد. او تجربه کارگردانی نمایشنامه‌خوانی «قضیه متران‌پاژ» نوشته الکساندر وامپیلوف را هم در کارنامه خود دارد. حسن پورشیرازی، سیروس ابراهیم‌زاده و… از بازیگران این اجرا بودند و درآمد آن به زلزله‌زدگان آذربایجان تقدیم شد. البته پاوه‌نژاد همیشه گفته که هیچ‌گاه دغدغه کارگردانی نداشته و ندارد. این کار را نیز تنها به خاطر کسب تجربه برعهده‌گرفته است.

شما در حال مطالعه بیوگرافی الهام پاوه نژاد در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مصاحبه و گفتگو با الهام پاوه نژاد

آیا الهام پاوه‌نژاد که در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی مثل شعر گفتن، داستان نوشتن ، بازی کردن و تدریس فعالیت می‌کند آدم تنوع طلبی است؟

حوزه هنرمحدود نیست و فقط منحصر به یک شاخه نیست. معتقدم کسی که در حوزه بازیگری فعالیت می‌کند به دلیل مشغله ذهنی و کاریش با حوزه‌های دیگری مثل ادبیات، نقاشی و عکاسی نیز درارتباط است.

به چه دلیل اشعار فروغ فرخزاد را شعرخوانی کردید؟ آیا به دلیل اینکه او شناخته شده ترین بانوی شاعر معاصر است؟

فروغ انتخاب دیروز و امروز من نیست. شانزده سال قبل من اولین نفری بعد از انقلاب بودم که برای خواندن اشعار فروغ فرخزاد مجوزگرفتم.

مارال بنی آدم این بار در آغوش درخت

در دوران تحصیل دانشگاهی کار تحقیقاتی روی شخصیت و شعر فروغ انجام داده بودم.

تحقیقاتم مفصل و کامل بود وهنوز هم می‌شود قرائت و برداشت جدید از افکار و شعر فروغ داشته باشیم.

16 سال قبل برای عرضه شعرخوانی فروغ به بازار به نتیجه نرسیدم و در سال‌های بعد دوستان و همکارانی مانند مرحوم شکیبایی و نیکی کریمی نیز به سراغ شعر فروغ فرخزاد رفتند.

چند سال قبل با پیمان خازنی آهنگساز آشنا شدم و بالاخره درباره تولید این آلبوم به نتیجه رسیدیم و آلبوم شعرخوانی فروغ با استقبال خوب مخاطب روبه رو شد.

در انتخاب نام دو کتابی که از شما به چاپ رسیده از اعداد استفاده شده است. دلیل این رویکرد چیست؟

این رویکرد در انتخاب نام بیشتراتفاقی بود. البته اعداد نقش مهمی در خاطره‌نگاری ما دارند و همیشه روز تولدمان را در خاطر داریم و برخی مواقع حتی ساعت رخدادهای مهم زندگیمان را در ذهن می‌سپاریم.

آیا آدم خاطره‌بازی هستید؟

خیلی زیاد خاطره باز هستم و به نظرم اعداد از ما جدایی ناپذیرند و گاهی مواقع ازیاد رفتن این اعداد مثل روز تولد و سالروز ازدواج و غیره در روابط آدمها دلخوری به وجود می‌آورد.

اسم اول کتاب «هشت صبح هشت اسفند»، «واگویه‌ها» بود. در چینش آخرین مطالب، کتاب با شعر«هشت صبح هشت اسفند» تمام می‌شد و احساس کردم، این نام، نام مناسب‌تری است.

با داوود میرباقری درسال‌های اخیر همکاری‌های موفقی داشته‌اید. این همکاری‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

داوود میرباقری درکارش نگاه کارگردانی‌ دقیقی دارد وبا حساسیت و وسواس کار می‌کند و از معدود کارگردان‌هایی هست که درکارش نگاه کمال گرایانه‌ای دیده می‌شود وازهیچ چیبه سادگی عبور نمی‌کند؛ درسریال «شاهگوش» توضیحات مسبوطی در باره نقش «زوزنی» ارائه کردند؛ زنی بسیار موفق که یک مشکل بسیار بحرانی درزندگی شخصی‌اش دارد.

اختلاف سنی لادن مستوفی و همسرش چقدر است ؟

زنی روانشناس که برای همه نسخه تجویز می‌کند و ناگهان احساس می‌کند خودش هم به درمان و مشاوره احتیاج دارد

کم نیستند مخاطبانی که می‌خواهند بدانند رابطه الهام پاوه نژاد با دخترش «کردیا» چطور است؟

به رابطه دوستانه صرف اعتقاد ندارم. تصور می‌کنم رابطه‌ای موفق است که شامل همه عواطف و چارچوب‌ها باشد.

یک جاهایی لازم است با فرزند رفیق باشیم و یک جاهایی باید رابطه مادر-فرزندی حاکم باشد.

در این بین رابطه مادر- فرزندی برای ثبات و سالم ماندنش نیاز به مدیریت کردن دارد و اگر این مدیریت نباشد ممکن است با فرزند به تناقض برسیم.

آیا تابه حال با دخترتان به چالش رسیده‌اید؟

نه، خدا را شکر دختر آرام و محجوبی دارم و رابطه‌مان بی دردسر است.

…یعنی «کردیا» عصیانگری نسل جدید را ندارد؟

نه، عصیانگر نیست. البته اختلاف نظرهایی داریم که همیشه با حرف زدن حل می‌شود و من همیشه در این موارد به دخترم می گویم اگر من جای تو بودم در فلان موقعیت این کار را انجام نمی‌دادم، اما حالا تصمیم با خودتت است.

چقدر برای در کنار دخترتان بودن وقت صرف می‌کنید؟

با دخترم خیلی سفر می‌رویم و تابستان هم آخرین سفرمان بود.

به سرزمین مادریتان کردستان نمی‌روید؟

چند سال قبل نوروز را در کردستان بودیم و به یک عروسی هم دعوت شدیم و برای دخترم حضور در یک مراسم عروسی بومی خیلی جذاب بود.

در فضای مجازی هم معمولاً حضور پررنگی دارید. چقد از این حضور برآمده از جذابیت‌های آن است؟

فضای مجازی فرصتی را برای ارتباط با مخاطبانم برایم فراهم می‌کند. اگر با فرهنگ سازی درست به سراغ استفاده از این پدیده برویم به نفعمان است.

باورتان میشود این خانم جوان همسر دوم فرامرز قریبیان است ؟

متاسفانه در کشورما اول تکنولوژی می‌آید و بعد فرهنگ استفاده از آن و فضای مجازی هم تابع چنین تعریفی است.

به نظرم باید فرآیند درست ابراز نظر را در فضای مجازی بیاموزیم، تا باعث رنجش کسی و البته باعث دردسر خودمان نشویم.

در یکی دو سال اخیر حضور در فضای مجازی حتی درگیریهایی بین بازیگران و هنرمندان هم به وجود آمد. آیا شما اهل ورود به درگیری‌ها و اظهار نظر در باره عملکرد طرفین دعوا هستید؟

بستگی به شرایط دارد. اما تلاش می‌کنم تا حد امکان ورودی به این جدال‌ها نداشته باشم.

…پس احتمالاً آدم محافظه کاری هستید.

ربطی به محافظه کاری ندارد. وقتی جزئیات اختلاف و موقعیتی که بین دونفر وجود دارد را نمی‌دانم بنابراین نمی‌توانم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشم.

مثلاً مواردی را داشته‌ایم مثل درگیری میان یک خواننده و بازیگر درباره فیک بودن آمار فالوئرها یا درگیری میان برخی چهره‌ها درباره مرحوم کیارستمی که باعث شده برخی آدم‌های بی‌ربط به درگیری هم نسبت به آن موضع گیری کنند اما شما در این موارد اغلب سکوت می‌کنید.

من چون این چالش‌ها را قبول نداشتم دلیلی نمی‌دیدم که خودم را درگیرش کنم بنابراین سعی کردم سکوت کنم.

به نظرم بهتر است آدمی وارد اظهارنظر درباره موضوعاتی شود که پیرامون آنها آگاهی دارد تا اظهارنظرش اثرگذاری لازم را داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا