اخبار بازیگرانسریال خارجی

معرفی سریال جاسوسی آمریکایی سیتادل (2023)

سریال سیتادل (Citadel) یک مجموعهٔ تلویزیونی هیجان‌انگیزِ اکشن علمی تخیلی آمریکایی است که توسط دیوید ویل برای آمازون پرایم ویدئو ساخته شده‌است و برادران روسو به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در ساخت آن نقش داشته‌اند. در این مطلب، خبرهای مربوط به سریال سیتادل و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال سیتادل منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال سیتادل چه کسی است؟

کارگردان سریال سیتادل جاش اپلبام، برایان اوه، دیوید ویل هستند.

موضوع سریال سیتادل چیست؟

داستان سریال سیتادل جاسوسان نخبه ای که برای سیتادل، یک سازمان جاسوسی که به هیچ کشوری وفاداری ندارد ، را روایت می کند. داستان این سریال خطوط داستانی متفاوتی دارد این دو مامور خبره پس از حادثه ای حافظه خود را از دست داده و در مورد زندگی قبلی خود با مشکلاتی روبرو می شود.

اسامی بازیگران نقش اصلی سریال سیتادل چیست؟

در این مجموعه ریچارد مدن و پریانکا چوپرا نقش های اصلی سریال سیتادل را برعهده دارند و نقش دو مأمور را بازی می‌کنند.

مشخصات سریال سیتادل

نام سریالسیتادل Citadel
سازندگانجاش اپلبام
برایان اوه
دیوید ویل
نویسندگانبرایان اوه، دیوید ویل، جاش اپلبام، آندره نِمِک، جف پینکنر، اسکات روزنبرگ، جسی الکساندر، ملیسا گلن و آنجلا روسو اوستوت
تهیه کنندگانبرادران روسو
ژانراکشن-ماجراجویی
درام
علمی تخیلی
هیجان‌انگیز جاسوسی
تکنو تریلر
محصول کشورایالات متحده
شبکه پخشآمازون پرایم ویدئو
انتشار اولیه
۲۸ آوریل ۲۰۲۳ –
اکنون
شمار فصل ها
1 فصل
تعداد قسمت ها
۶ قسمت
بودجه
۳۰۰ میلیون دلار

دانلود رایگان سریال سیتادل

لیست بازیگران سریال سیتادل

  • ریچارد مدن در نقش میسون کین
  • پریانکا چوپرا جوناس در نقش نادیا سینه
  • استنلی توچی در نقش برنارد اورلیک
  • لسلی منویل در نقش داهلیا آرچر
  • اوسی ایخیله در نقش کارتر اسپنس
  • اشلی کامینگز در نقش ابی کانروی
  • رولاند مولر در نقش آندرس سیلجه و داویک سیلجه
  • کائولین اسپرینگال در نقش هندریکس کانروی
گلزار چه عمل های زیبایی انجام داده است؟

 

معرفی سریال سیتادل

سیتادل ( Citadel) یک مجموعهٔ تلویزیونی هیجان‌انگیزِ اکشن علمی تخیلی آمریکایی است که توسط دیوید ویل برای آمازون پرایم ویدئو ساخته شده‌است و برادران روسو به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در ساخت آن نقش داشته‌اند.

در مارس ۲۰۲۳، این سریال برای فصل دوم تمدید شد.دو قسمت نخست از فصل شش‌قسمتیِ اول در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ پخش شد. این مجموعه نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد.

برادران روسو تولید کنندگان سریال سیتادل

برادران روسو دو تا از فیلمسازان برجسته و موفق حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود که دو تا از بزرگترین فیلم‌های بلاک‌باستری تاریخ یعنی فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) و فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) را خلق کردند. از زمان پایان همکاری‌شان با ماورل، آن‎‌ها با چندین سرویس آنلاین همکاری کردند و فیلم‌های بسیار بزرگ و موفقی را ساختند.

آخرین اثر برادران روسو، فیلم مرد خاکستری (The Gray Man) با نقش‌آفرینی رایان گاسلینگ، کریس ایوانز و آنا د آرماس بود و پرهزینه‌ترین فیلمی بود که تاکنون سرویس آنلاین نتفلیکس تولید کرده است. این فیلم جاسوسی و مهیج توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و یکی از پربیننده‌ترین آثار نتفلیکس باشد.

حالا برادران روسو به دنبال تکرار موفقیت خودشان با سریال سیتادل (Citadel) هستند که برای سرویس آنلاین آمازون پرایم تولید می‌کنند. این سریال به عنوان رویدادی بسیار بزرگ معرفی شده که با حضور ستاره‌های برجسته، مکان‌های مجلل، اکشن پرتنش، گجت‌های پیشرفته و داستانی جذاب و پر از پیچ و خم است.

سریال «سیتادل» با بودجه هنگفتی ساخته شده و بخشی از استراتژی سرویس آنلاین آمازون برای تولید فرنچایزها و دنیاهای سینمایی گسترده است. این کار سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری به سمت این سرویس آنلاین جذب شوند و شاهد آثاری جذاب و تماشایی باشند.

ماجرای تهدید یوسف مرادیان به ترور چه بود؟

طرح داستان سریال سیتادل

سیتادل به‌عنوان «سریال جاسوسی پر اکشن با کانون احساسی جلب‌توجه‌کننده» و «یک رویداد جهانی گسترده و پیشگامانه که شامل یک سریال اصلی و چندین سریال تابع به زبان محلی است» توصیف می‌شود. این سریال شامل اسپین آف‌هایی است که در آلپ ایتالیا، هند، اسپانیا و مکزیک اتفاق می‌افتد.

داستان سریال سیتادل

سریال Citadel در آینده‌ای نه چندان دور جریان دارد؛ جایی که نظم نوین جهانی توسط سیستم‌های پشت پرده به فساد کشیده و سازمانی قدرتمند و ناشناس تمام امور مردم را تحت کنترل خود درآورده است. در این بین نیز تشکیلاتی به نام سیتادل که با ادعای حفظ امنیت مردم کار خود را آغاز کرده است، توسط همین سازمان به فساد کشیده و مامورین آن یکی پس از دیگری نابود می‌شوند.

حال ما شاهد شخصیت‌هایی از سیتادل به نام‌های نادیا و میسن هستیم که به عنوان مامورین بالا رده و حرفه‌ای شناخته می‌شدند که پس از دخالت‌های سندیکایی ناشناس و فروپاشی سیتادل، حافظه‌شان پاک شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. مسئله‌ای که با پیدا شدن سر و کله یکی دیگر از مامورین سیتادل به نام برنارد، دستخوش تغییر شده و میسون و نادیا که مشغول به یاد آوردن حافظه پاک شده خود می‌باشند، باید با همکاری برنادر به رویارویی با این سندیکا پرداخته و تهدید آن‌ها را یک‌بار برای همیشه متوقف نمایند.

رویارویی مجدد میسون و نادیا در عین که موجب برقراری رابطه‌ای عاشقانه بین آن‌ها می‌شود اما مملو از بی‌اعتمادی و شکی است که موجب می‌شود تا آن‌ها در عین این که باید با سندیکایی قدرتمند و مرموز به نبردی همه‌جانبه بپردازند، برای شناخت دوباره یکدیگر نیز وقت گذاشته و ما شاهد شیمی جذابی بین ریچارد مدن و پریانکا چوپرا هستیم که تا حدودی می‌تواند یادآور برد پیت و آنجلینا جولی در فیلم آقا و خانم اسمیت باشد.

سیر تا پیاز زندگی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی

البته بازگشت دوباره میسون و نادیا در بهترین شرایط ممکن نخواهد بود؛ زیرا ما در سریال Citadel شاهد یک پرش زمانی ۸ ساله خواهیم بود که پس از پاک شدن خاطرات میسون، او صاحب همسر و فرزندی شده که بر ارتباطش با نادیا تاثیر بزرگی خواهد داشت و ناجیان دنیای مدرن در عین این که برای پیروزی، به یکدیگر نیاز خواهند داشت اما باید با مسائل بسیاری در زندگی شخصی خود دست و پنجه نرم کنند.

ایده پاک شدن خاطرات قهرمان داستان را بارها به شیوه‌های متفاوت در آثاری همچون The Bourne Identity و Total Recall تجربه کرده‌ایم. با این حال نکته جالب توجه درباره Citadel در این است که این بار شاهد زوجی عاشق و معشوق هستیم که برای به یاد آوردن احساسات فراموش شده خود، در شرایطی غیرمنتظره باید در کنار یکدیگر حضور یافته و ماموریتی غیرممکن را به انتها برسانند.

ریچارد مدن و پریانکا چوپرا بیش از تمامی آثار نام برده شده و به مانند فیلم آقا و خانم اسمیت، شوخی و طنز را وارد رابطه خود کرده و علی‌رغم این که به کلیشه‌های مارول‌گونه دچار شده‌اند اما می‌توانند لحظاتی سرگرم‌کننده را برای مخاطب به ارمغان بیاورند و همانطور که پیشتر اشاره شد، شیمی بین آن‌ها به نتیجه مثبتی منتهی گشته است.

پس از ارائه داستانی تکراری که بارها و بارها به شیوه‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم، میرسیم به مبحثی که به نقطه اصلی تبغلیغات کمپانی آمازون و برادران روسو بدل گشته بود و آن هم کارگردانی، جلوه‌های بصری و سکانس‌های اکشن می‌باشد. مسئله‌ای که سبب شده تا Citadel به مانند جام زرین و پر زرقی و برقی باشد که تنها از دور زیبایی داشته و زمانی که به عمق آن مراجعه می‌کنید، با اثری توخالی و کلیشه‌ای مواجه می‌شوید.

همه چیز در مورد فیلم حادثه الناز شاکردوست

سکانس‌های اکشن در محیط‌های بسته و کوچک در بهترین حالت خود قرار داشته و مملو از هیجان خالصی است که می‌تواند مخاطب را به وجد بیاورد. با این حال در کمال شگفتی در محیط‌های باز و درگیری‌های گسترده شاهد صحنه‌های CGI بی‌کیفیت و عجیبی هستیم که مشخص نیست بودجه چند صد میلیون دلاری کمپانی آمازون به چه شیوه‌ای خرج شده است.

در پایان باید گفت که فصل نخست سریال Citadel می‌تواند حکم یک آزمون و خطا را برای سازندگانش داشته باشد تا به رفع جنبه‌های مختلفی از دنیای خود بپردازند. دنیایی که به نظر می‌رسد برادران روسو و کمپانی آمازون برنامه‌های بسیاری برای آن داشته و قطعاً نیازمند برنامه‌ریزی درستی می‌باشد تا بتواند در سیل گسترده آثار اکشن و جاسوسی سینما و تلویزیون در رقابت باقی بماند.

در هر حال حضور ریچارد مدن و پریانکا چوپرا می‌تواند برای طرفداران ژانر اکشن، به نتیجه‌ای سرگرم‌کننده بدل گردد که صحنه‌های اکشن و ضد و خورد آن تا حد بسیار زیادی هیجان‌انگیز بوده و در مدیوم تلویزیون بدین شیوه سابقه نداشته است. سریال Citadel که برادران روسو بیشتر از بحثی کیفیتی، بر جنبه‌های مالی و کمی آن مانور داده‌اند، بهتر است که در فصل‌های آینده خود تغییر مسیر داده و از اشتباهات خود درس بگیرد.

تولید

توسعه

سیتادل توسط جنیفر سالک، رئیس آمازون استودیوز مطرح شد. او این طرح را در اواسط سال ۲۰۱۸ به برادران روسو و استودیوی مستقل آن‌ها، ای‌جی‌بی‌او برای ایجاد یک نمایش جاسوسی جاه‌طلبانه و جهانی پیشنهاد کرد. این سریال در ابتدا مشارکتی بین ای‌جی‌بی‌او و گروه فیلمنامه‌نویسی مدنایت ردیو، متشکل از جاش آپلبام و آندره نیمیک بود. با این حال، آنها در حین تولید در سال ۲۰۲۱ به دلیل اختلافات در دیدگاه با برادران روسو، این پروژه را ترک کردند و دیوید ویل به عنوان شورانر جدید نمایش انتخاب شد. این تغییر منجر به فیلم‌برداری مجددِ گسترده در سال ۲۰۲۲ شد.

گریه هواداران محمدرضا گلزار برای نداشتنش

تا سال ۲۰۲۳، سیتادل با بودجهٔ ۳۰۰ میلیون دلاری، دومین سریال پرخرج تمام دوران بود. این خرج تا حد زیادی به دلیل فیلمبرداری مجدد گسترده‌ای است که با استخدام دیوید ویل به‌عنوان شورانر پروژه انجام شد.

انتخاب بازیگران

رولاند مولر با بازی در کنار مدن و چوپرا، نقش لازلو میلا، عامل اصلی سازمان اطلاعاتی رقیب سیتادل، یعنی مانتیکور را بازی کرد.

فیلمبرداری

فیلمبرداری سریال اصلی در ژانویهٔ ۲۰۲۱ آغاز شد و در دسامبر به پایان رسید.با این حال، فیلمبرداری مجدد در اوایل و اواسط سال ۲۰۲۲ زیر نظر دیوید ویل، برادران روسو و کارگردان توماس سیگل صورت گرفت.

زمان پخش سریال سیتادل

سریال «سیتادل» محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود که پخش آن از تاریخ ۲۸ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) شروع خواهد شد. دو قسمت ابتدایی این سریال ۶ قسمتی در همان روز اول عرضه می‌شوند و باقی قسمت‌ها نیز به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

بازخورد

وبگاه بازبینی نقد راتن تومیتوز، بر اساس نظر ۴۸ منتقد، امتیاز ۵۲٪ با میانگین نمرهٔ ۵٫۲/۱۰ را به این مجموعه داد. اجماع منتقدان این وبگاه می‌نویسد: «سیتادل از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کند، اما همچنان توسعه‌نیافته احساس می‌شود که جست‌وخیز جاسوسی نسبتاً سرگرم‌کننده می‌دهد اما زیر وزن زیاده‌روی خودش می‌شکند.» متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۲۱ منتقد، امتیاز ۵۱ از ۱۰۰ را به این مجموعه داد که نشان‌دهندهٔ «نقدهای مختلط یا متوسط» است.

نسخه‌های فرعی سریال سیتادل

یکی از نکته‌های جالب‌توجه درباره سریال «سیتادل» گسترش آن به عنوان اثری جهانی است و قرار است شامل نسخه‌های فرعی متعددی باشد. اولین نسخه فرعی سریال «سیتادل» نیز قرار است در ایتالیا تولید شود. فیلمبرداری این سریال ایتالیایی از ماه اکتبر سال گذشته میلادی شروع شده و در آن ستاره سینمای ایتالیا یعنی ماتیلدا دی آنجلیس نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند و فیلمساز برجسته و پرآوازه آرنالدو کاتیناری سکان کارگردانی آن را در دست دارد.

معرفی سریال کره ای فریبکاری لذت بخش Delightfully Deceitful 2023

نسخه فرعی هندی سریال «سیتادل» نیز قرار است توسط راج و دی‌کی کارگردانی شود که قبلا ساخت سریال مرد خانواده (The Family Man) و سریال جعلی‌(Farzi) را برای سرویس آنلاین آمازون پرایم در دست داشتند. وارون داوان و سامانتا پرابهو از جمله بازیگران اصلی این سریال هندسی محسوب می‌شوند. این در حالی است که نسخه فرعی مکزیکی این سریال نیز در دست توسعه قرار دارد.

معرفی سریال سیتادل

پوستر سریال سیتادل

پوستر سریال سیتادل

تیزر سریال سیتادل

بیوگرافی بازیگران سریال سیتادل

همانطور که در بالا ذکر شده بود، برخی از بازیگران برجسته و نام آشنا در هالیوود در سریال «سیتادل» نقش‌آفرینی می‌کنند. در این میان، ستاره سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی ریچارد مدن و ستاره سریال کوانتیکو (Quantico) یعنی پریانکا چوپرا جوناس نقش‌های اصلی داستان یعنی مأموران ویژه میسون کین و نادیا سینگ را بازی می‌کنند.

برنده پنج جایزه امی یعنی استنلی توچی نیز نقش برنارد اورلیک را بازی می‌کند که یکی از همکاران سیتادل است. علاوه بر او نیز می‌توان به بازیگران دیگری همچون لزلی منویل در نقش داهلیا آرچر، اوسی اخیل در نقش کارتر اسپنس، اشلی کامینگز در نقش ابی کانروی، رولند مولر در نقش آندره سیلجه و کایولین اسپرینگال در نقش هندریکس کانروی اشاره کرد.

ریچارد مدن از بازیگران مرد سریال سیتادل

ریچارد مدن (Richard Madden؛ متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۸۶) بازیگر اسکاتلندی است. او در الدرزلی در نزدیکی گلاسگو به دنیا آمد و بزرگ شد. مدن اولین بار در ۱۱ سالگی برای یک نقش انتخاب شد و اولین نقش‌آفرینی او بر روی پردهٔ سینما در سال ۲۰۰۰ بود. سپس هنگام تحصیل در کنسرواتوار سلطنتی اسکاتلند نقش‌آفرینی بر روی صحنه را آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۷ با کمپانی شکسپیرز گلوب نقش رومئو از نمایش رومئو و ژولیت را به روی صحنه برد و در سال ۲۰۱۶ آن را در وست اند تکرار کرد. مدن از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ با بازی در نقش راب استارک در مجموعهٔ درام فانتزی بازی تاج‌وتخت به شهرت رسید.

نوید محمدزاده و فرشته حسینی ازدواج کردند

بعد از اتمام حضور در بازی تاج‌وتخت، مدن نقش پرینس کیت را در فیلم فانتزی عاشقانهٔ سیندرلا (۲۰۱۵) و بانک‌دار ایتالیایی کوزیمو د مدیچی را در فصل اول مجموعهٔ تخیلی تاریخی مدیچی (۲۰۱۶) ایفا کرد. او در سال ۲۰۱۸ برای عملکردش در نقش یک افسر پلیس در مجموعهٔ تریلر محافظ شخصی تحسین شد و برایش یک جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرد. مدن سال بعد علاوه بر بازی در نقش مدیر موسیقی جان رید در فیلم زندگی‌نامه‌ای راکت‌من و یک سرباز در فیلم جنگی حماسی ۱۹۱۷، از سوی مجلهٔ تایم به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تاثیرگذارِ جهان انتخاب شد. او نقش ایکاریس را در فیلم ابرقهرمانی جاودانگان (۲۰۲۱) ساختهٔ دنیای سینمایی مارول ایفا کرده‌است.

ریچارد مدن

پریانکا چوپرا جوناس از بازیگران زن سریال سیتادل

پریانکا چوپرا جوناس ( Priyanka Chopra Jonas؛ متولد ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) بازیگر و مدل هندی است. او که برندهٔ مسابقهٔ دوشیزۀ دنیا ۲۰۰۰ شده‌است، یکی از بازیگران زن هند با بیشترین دستمزد است و جوایز مختلفی از قبیل دو جایزهٔ ملی فیلم و پنج جایزهٔ فیلم‌فیر برنده شده‌است. در سال ۲۰۱۶، دولت هند از او با پادما شری تجلیل کرد و تایم او را یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان نامید. در دو سال بعد، نام چوپرا از سوی فوربز در فهرست قدرتمندترین زنان جهان آمد و در سال ۲۰۲۲، نامش در ۱۰۰ زن بی‌بی‌سی قرار گرفت.

چوپرا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در مجموعهٔ هیجان‌انگیز کوانتیکو ایفای نقش کرد و نخستین بازیگر از آسیای جنوبی بود که نقش اصلی سریال درام شبکهٔ آمریکایی را بازی کرد. چوپرا در شماری از فیلم‌های هالیوودی نیز مانند گارد ساحلی (۲۰۱۷)، آیا این عاشقانه نیست (۲۰۱۹)، ببر سفید (۲۰۲۱) و رستاخیزهای ماتریکس (۲۰۲۱) ایفای نقش کرد و در نقش اصلی سریال اکشن سیتادل (۲۰۲۳) حضور داشت.

همه چیز در مورد شاهرخ استخری و همسرش

پریانکا چوپرا جوناس

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا