اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم دسته دختران تازه‌ترین ساخته منیر قیدی

روایتی از زنان ایرانی که با اسلحه به خط مقدم جنگ می‌زنند...

فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی و محصول سال ۱۴۰۰ است که یکی از ۲۲ فیلم نامزد چهلمین جشنواره فیلم فجر است که در حال حاضر در سینماهای سراسر کشور اکران میشود. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم دسته دختران و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم دسته دختران منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم دسته دختران چه کسی است؟

کارگردان فیلم دسته دختران منیر قیدی می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم دسته دختران چیست؟

فیلم دسته دختران راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم دسته دختران چیست؟

در فیلم دسته دختران بازیگرانی نظیر پانته‌آ پناهی‌ها، نیکی کریمی، فرشته حسینی، حسین سلمانی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری به هنرمندی پرداخته اند.

مشخصات فیلم دسته دختران

نام فیلمدسته دختران
کارگردانمنیر قیدی
نویسنده
  • منیر قیدی
  • میلاد اکبرنژاد
  • ابراهیم امینی
تهیه‌کنندهمحمدرضا منصوری
موسیقیستار اورکی
ژانر
توزیع کنندهحوزه هنری
تاریخ‌های انتشار
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (فجر)
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
مدت زمان
۹۰ دقیقه
فروش گیشه
۳۶۱٬۸۱۵٬۰۰۰ تومان

دانلود رایگان فیلم دسته دختران

دانلود رایگان فیلم دسته دختران

برای دانلود فیلم دسته دختران باید منتظر انتشار قانونی آن باشیم.

لیست بازیگران فیلم دسته دختران

  • نیکی کریمی در نقش یگانه
  • پانته‌آ پناهی‌ها در نقش وجیهه
  • فرشته حسینی در نقش سیمین
  • هدی زین‌العابدین در نقش فرشته
  • حسین سلیمانی در نقش سرباز
  • صدف عسگری در نقش آذر
  • مهدی حسینی‌نیا در نقش همسر وجیهه
  • محمد صدیقی‌مهر
  • یاسین مسعودی

بازیگران فیلم دسته دختران بازیگران فیلم دسته دختران

بازیگران فیلم دسته دختران بازیگران فیلم دسته دختران

عوامل فیلم دسته دختران

  • کارگردان: منیر قیدی
  • تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری
  • نویسنده: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی
  • بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان
  • مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان
  • تدوین: حمید نجفی‌راد
  • موسیقی: ستار اورکی
  • طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی
  • طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
  • صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده
  • صداگذار: حسین ابوالصدق
  • برنامه‌ریز: افشین رضایی
  • دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی
  • منشی صحنه: فائزه فرزام
  • طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی
  • طراح بدلکاری: علیرضا فتحی
  • مدیر تولید: علی‌اصغر صبوری‌راد
واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر را بیشتر بشناسید

معرفی منیر قیدی کارگردان فیلم دسته دختران

منیر قیدی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۱ تهران، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است. وی دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت فرنگی هنری است. در سال 1370 فعالیت هنری خویش را به عنوان بازیگر در نقشی حاشیه‌ای در مجموعه « این خانه دور است» به نویسندگی بیژن بیرنگ و کارگردانی مسعود رسام و بیژن بیرنگ آغاز کرد.

بعد از آن تجربه کوتاه در بازیگری در آثاری همچون «راز مینا» (1375)، مرد كوچك  (1376)، يكي بود يكي نبود (1379)، باران (1379)،  ارتفاع پست (1380)،  فرش باد (1381)،  به نام پدر (1384)، خدا نزديك است (1385)، آواز گنجشك ها (1386) و بسیاری دیگر از آثار سینمایی به عنوان منشی صحنه فعالیت داشته است.

در سال ۱۳۹۵ منیر قیدی پس از ده سال سپری شدن از نگارش فیلم‌نامه فیلم «ویلایی‌ها» توسط خودش توانست این فیلم را به تهیه‌کنندگی سعید ملکان تولید نماید. ویلایی‌ها یک موفقیت بی‌نظیر برای عوامل آن، از جمله منیر قیدی محسوب می‌شود. این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۸ رشته نامزد و در ۳ رشته برنده سیمرغ بلورین شد.

قیدی در سال ۱۴۰۰ و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «دسته دختران» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

حرف‌های سازندگان در جشنواره فجر ۱۴۰۰

منیر قیدی کارگردان: هیچ شخصیتی به‌طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود اما شخصیت‌ها برآوردی از مطالعات من هستند. همه کاراکترها ساختگی‌اند و باید بگویم که من تنها فیلم‌هایی را می‌سازم که به موضوع آن اشراف و احاطه داشته باشم. ما فیلم‌های بسیاری داریم که در سینمای دفاع مقدس الگو می‌شوند اما سعی می‌کنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم، آن الگو بی‌شک فیلم «تنگه ابوقریب» نیست. ما درباره یک حقیقت فیلم ساختیم و متاسفانه همه ما می‌دانیم که خرمشهر سقوط می‌کند اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود.

بیوگرافی یارا شهیدی آمریکایی بازیگر دورگه هالیوودی ایرانی

فرشته حسینی: من کاراکتر آرامی دارم و این شخصیت بسیار از من دور بود اما با تصاویری که از جنگ در کشورم می‌بینم، احساس همزادپنداری با نقش می‌کردم و از ته دل کار می‌کردم. من بین افغانستان و ایران تفاوتی به لحاظ حسی قائل نیستم و باید بگویم که من ایران را بسیار دوست دارم. فکر می‌کنم همه می‌توانند درک کنند که وقتی جایی بزرگ می‌شوی متعلق به همان‌جا خواهی بود.

ابراهیم امینی نویسنده: ما در این اثر با فیلمی طرف هستیم که پر از فراز و نشیب است و سعی کردیم همه واقعیت را نشان دهیم. کاراکترها به این باور رسیدند که می‌توانند جان افراد را نجات دهند و شکست را به تصویر نمی‌کشد.

معرفی فیلم دسته دختران

این فیلم سینمایی دومین تجربه کارگردانی منیر قیدی پس از فیلم سینمایی ویلایی ها می باشد که توانست منیر قیدی را به سینمای ایران نیز معرفی نماید. حال پس از موفقیت ویلایی ها که یک موضوع دفاع مقدس را به تصویر میکشد ااین بار نیز منیر قیدی تصمیم گرفته است که با توجه به موفقیت فیلم اول خود، فیلم دیگری با موضوع زنان را به تصویر بکشد. قیدی پس از ساخت فیلم سینمایی ویلایی ها در سال 1395 توانست نظر منتقدین را به خود جلب نماید و تا کنون هیچ یک از کارگردانان زن سینما ایران در حوزه دفاع مقدس فیلم و سریالی را به تولید نرسانده و حال منیر قیدی در دومین تجربه کارگردانی خود دومین فیلم با موضوع دفاع مقدس را نیز روانه سینمای ایران نموده است.

مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم ایرانی دسته دختران ساخته منیر قیدی از اوایل سال 1399 نیز آغاز گردید و پس از اتمام مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگران در نهایت در اواسط سال 1399 فیلمبرداری از لوکیشن های مختلف این فیلم سینمایی نیز در بیش از چهار شهر ایران از جمله خرمشهر، آبادان، اهواز و تهران آغاز گردید. فیلم با توجه به اینکه با موضوع دفاع مقدس نیز می باشد بیشتر صحنه های اکشن و جنگی آن نیز در شهر های خرمشهر و اهواز نیز انجام گردیده است و مراحل ضبط و تصویر برداری از این فیلم سینمایی بیش از 6 ماه به طول انجامید و در نهایت در اواخر اردیبهشت ماه 1400 این فیلم سینمایی نیز فیلمبرداری آن به اتمام رسید.

ناگفته های حضور امیر نوری در سوریه و حواشی آن

پس از اتمام فیلمبرداری بلافاصله مراحل تدوین و صدا گذاری و کارهایی نهایی دسته دختران نیز انجام گردید که موسیقی آن را نیز ستار اورکی و تدوین فیلم جدید منیر قیدی را حمید نجفی‌راد بر عهده داشته است. ستار اورکی نیز یش از این با منیر قیدی همکاری داشته است و موسیقی متن اولین فیلم سینمایی این کارگردان زن سینمای ایران را انجام داده است و توانست با ویلایی ها در جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی متن نیز گردد. پس از اتمام مراحل تدوین و صداگذاری، این فیلم برای حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1400 اعلام آمادگی نمود.

طبق اعلام سازندگان این اثر سینمایی هزینه ساخت و تولید دسته دختران با توجه به وجود صحنه های اکشن و لوکیشن های مختلف و استفاده از ادوات جنگی بیش از 100,000,000,000 ریال نیز اعلام شده است که سرمایه گذاری و تولید این فیلم سینمایی را بنیاد سینمایی فارابی نیز انجام داده است.

معرفی فیلم دسته دختران

داستان فیلم دسته دختران

فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی است که روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. منیر قیدی که پیش از این، فیلم ویلایی‌ها را در کارنامه خود داشته، مجدد تصمیم گرفته تا اثری دیگر با محوریت جنگ و مقاوت تولید کند. خلاصه داستان فیلم دسته دختران از این قرار است که دوسال پس از انقلاب ایران در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است ارتش عراق به رهبری صدام حسین با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی است. مردم به سختی مقاومت می‌کنند اما به دلیل کمبود سلاح و مهمات و نیروی تعلیم دیده، سقوط شهر نزدیک است.

زندگینامه و بیوگرافی کامل بابک حمیدیان و بررسی فیلم های او تا موضع سیاسی اش
یاسین مسعودی در فیلم «دسته دختران»
یاسین مسعودی در فیلم «دسته دختران»

انصراف لیلا حاتمی از بازی در فیلم دسته دختران:

لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم قرارداد بسته بود اما پس از مدتی خبر انصراف او از همکاری با این پروژه در نشریات و رسانه‌ها منتشر شد. منیر قیدی در پاسخ به سؤالی درباره انصراف لیلا حاتمی، گفت:

“لیلا خیلی منطقی و دوستانه نگران کرونا بود و بالاخره دو تا بچه هم داشت و ازاین‌جهت نتوانستیم ایشان را در فیلم داشته باشیم. البته خوشبختانه هیچ‌کدام از بازیگران و عوامل اصلی کار کرونا نگرفتند و کار در آن شرایط سخت هوایی و کرونایی اهواز به‌خوبی پیش رفت.”

پوستر فیلم دسته دختران

پوستر فیلم دسته دختران

تیزر فیلم دسته دختران

پشت صحنه فیلم دسته دختران

بیوگرافی بازیگران فیلم دسته دختران

نیکی کریمی

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد 19 آبان 1350 در تهران است. وی در سال 1368 با فیلم وسوسه وارد سینما شد و با بازی در فیلم عروس در سال 1369 به شهرت رسید. در سال 1374 نیز با سریال زندگی به تلویزیون راه یافت و البته از آن زمان تا کنون در سریال‌های خیلی کمی بازی کرده است؛ از جمله سریال سرزمین مادری (1392)، کیمیا (1394)، ممنوعه (1397) و آقازاده (1399).

برخی از فیلم‌های این هنرپیشه عبارتند از سارا (1371)، پری (1373)، بوی پیراهن یوسف (1374)، دو زن (1377)، نیمه پنهان (1381)، چه کسی امیر را کشت؟ (1384)، زن دوم (1386)، محاکمه در خیابان (1387)، جرم (1389)، مرگ ماهی (1393)، آذر (1395) و دسته دختران (1399).

نیکی کریمی

هدی زین العابدین در فیلم دسته دختران

هدی زین العابدین بازیگر ایرانی متولد 23 خرداد 1368 در کرج است. وی از سال 1390 وارد حرفه بازیگری شده و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. وی کار مدلینگ نیز انجام می‌دهد. شهرت این بازیگر با بازی در سریال سقوط یک فرشته آغاز شد و اولین فیلمش خانه روشن محصول سال 1384 بود.

عکس ژاله علو در جوانی

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم‌های پایان خدمت (1392)، اسرافیل (1396)، عرق سرد (1396)، طلا (1397)، دست انداز (1398)، زالاوا (1399) و سریال‌های همه خانواده من (1391)، قلب یخی 3 (1391)، رقص روی شیشه (1397) و کرگدن (1398).

هدی زین العابدین در فیلم دسته دختران

پانته آ پناهی ها

پانته آ پناهی ها بازیگر ایرانی متولد سال 1356 در تهران است. وی در سال 1382 با فیلم آن مرد را نکشید و در سال 1397 با سریال بانوی عمارت وارد سینما و تلویزیون شد. از سال 1384 نیز در تئاتر فعال است و در نمایش‌های زیادی بازی کرده است.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال‌های شهرزاد (1394-1396)، کرگدن (1398)، خاتون (1400) و فیلم‌های گس (1391)، خانوم (1392)، من دیه‌گو مارادونا هستم (1393)، لاک قرمز (1394)، نفس (1394)، حکایت دریا (1395)، درخونگاه (1396)، ناگهان درخت (1397)، جاده خاکی (1399) و غریزه (1400).

پانته آ پناهی ها

فرشته حسینی

فرشته حسینی بازیگر افغانستانی متولد 6 اردیبهشت 1376 در تهران است. پدر و مادر او از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و او در ایران متولد شد. وی در سال 1395 با فیلم رفتن وارد سینما شد و تا کنون فقط در سریال قورباغه بازی کرده است. برخی از دیگر فیلم‌های این هنرپیشه عبارتند از یلدا (1397)، شکستن همزمان بیست استخوان (1397)، سونامی (1397)، هفت و نیم (1398) و فیلم دسته دختران (1399).

فرشته حسینی

نظرات اولیه منتقدان درباره دسته دختران منیر قیدی

کمال پورکاوه

این سال‌ها هر وقت خبر تولید یکی از آثار سینمای ایران را با صفاتی چون ” فاخر” ، ” ملی ” و یا ” بیگ پروداکشن” در رسانه‌ها میخوانیم ، تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم با یک فیلم به هدر رفته و کسالتباری روبرو هستیم که تنها دلیل محکمی که برای تولیدش وجود داشته ، همان بودجه هنگفت و عظیمی بوده که برای خرج کردن آن فراهم شده است.معمولا هیجان تولید این گونه فیلم‌ها ، از دقت نظر لازمی که باید بر روی عنصر مهمی چون فیلمنامه گذاشته شود بیشتر است و مشخص است که سهم بزرگی از انرژی کارگردان و دیگر تولید کنندگان، بر روی دریافت بودجه هر بیشتر از طریق تعامل و رایزنی با ارگانهای عموما دولتی و وابسته به بیت‌المال گذاشته شده و بقیه امور ظاهرا با سیاه لشکر و موسیقی و توپ و تفنگ و ترقه قابل رفع و رجوع است.
دسته دختران ساخته منیر قیدی نمونه تام و تمام از همین رویکرد عجیبی است که انگار نه برای تولید یک فیلم آبرومند ، که برای خرج کردن بودجه سرسام‌آوری که دریافت کرده‌اند تولید شده است.
فرمول فیلمساز برای ساختن چنین فیلم پر هزینه‌ای این است: پنج دختر را در دکورهای خرمشهر سال پنجاه و نه رها می‌کنیم و از ابتدا تا انتهای فیلم روی سر آنها موشک و خمپاره و تیر و ترقه رها می‌کنیم تا تماشاگر ( همان سرمایه گذاران فیلم) شگفت زده شده و از این حجم خون و خونریزی منقلب شده و با دیدن مرد لات قمارباز و مشروب خوری که تبدیل به قهرمان ملی و نجات دهنده اهالی خرمشهر شده است به وجد آید .حالا مهم هم نیست که بازیگر اصلی فیلم ( نیکی کریمی) میان لهجه تهرانی ، جنوبی در نوسان است و هر از چند گاهی فراموش می‌کند که مشغول بازی در چه نقشی است، مهم این است که سروشکل پر از خاک و خون او و دیگر بازیگران به راحتی می‌تواند هیات انتخاب جشنواره را تحت تاثیر قرار دهد . آن هم اثری که نه همدلی مخاطب را برمی‌انگیزد و نه صحنه‌های جنگی‌اش میتواند با نمونه‌های قدیمی‌ای چون دوئل و سرزمین خورشید برابری کند.

بیوگرافی کامل یونا تدین

۳ برگزیده از فیلم دسته دختران

  • فیلمنامه نحیف و بدون کشش فیلم
  • بازی غیر قابل باور نیکی کریمی
  • پایان‌ سرهم بندی شده فیلم

سید آریا قریشی

اگر به جای ۲۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد تومان هم خرج یک فیلم کنید، تا وقتی که فیلمنامه منسجمی وجود نداشته باشد امکان ندارد با یک فیلم ماندگار مواجه باشیم. فیلم دسته دختران فیلم پرزحمتی است و در لحظاتی ممکن است نفس تماشاگر را در سینه حبس کند اما چیزی بیش از این ندارد. مشکل اصلی به فیلمنامه‌ای سردرگم و بی‌خاصیت برمی‌گردد که نه می‌تواند قهرمان بسازد، نه در خلق شخصیت موفق است، نه در باوراندن منحنی‌های تحول شخصیت‌ها به جایی می‌رسد و نه – در مواردی – منطق قابل پذیرشی دارد (یکی از شخصیت‌ها در لحظه‌ای ملتهب و بحرانی کنجکاو دانستن پایانِ «آنتیگونه» است). ساخت یک فیلم خلوت با یک شخصیت اصلی پرورده‌شده دستاورد بسیار بزرگ‌تری از ساخت فیلمی با پنج شخصیت محوری است که هیچ‌کدام به‌درستی شکل نگرفته‌اند. در مرحلۀ اجرا هم عملاً با فیلم سرگردانی مواجه‌ایم. خلق چند لحظۀ تکان‌دهندۀ انفجار و قطع عضو و خونریزی به‌معنای کارگردانیِ خوب نیست بلکه بیشتر ناشی از کار خوب تیم جلوه‌های ویژه است. به تمام این موارد، بازی بد نیکی کریمی را – در قالب مهم‌ترین شخصیت فیلم – اضافه کنید که حتی نمی‌تواند راکورد لهجه‌اش را حفظ کند و در مواردی حتی دو جملۀ متوالی را هم نمی‌تواند با لهجۀ یک‌دست بیان کند. «دستۀ دختران»، در مقایسه با «ویلایی‌ها» (که فیلم متوسطی بود) یک سقوط تأسف‌آور برای قیدی محسوب می‌شود.

۳ برگزیده از فیلم دسته دختران

  • کار قابل تحسین تیم جلوه‌های ویژه
  • منحنی‌های تحول ناقص و باورناپذیر
  • ناتوانی فیلمساز در ساخت حتی یک قهرمان پذیرفتنی علی‌رغم رفت‌وآمد میان ۵ شخصیت کلیدی
بیوگرافی و ناگفته های زندگی دیبا زاهدی بازیگر آقازاده و بوم و بانو

رضا صائمی

منیر قیدی در تداوم جهان سینمایی که با نخستین فیلمش «ویلایی ها» به بازنمایی حضور و نقش زنان در جنگ می‌پردازد به ساخت فیلم «دسته دختران» می‌پردازد. این بار اما شاهد حضور زنان در میدان جنگ و تجربه نبرد هستیم. فیلم را می‌توان نمونه زنانه «تنگه ابوغریب» دانست. فیلم با صحنه‌های تکان دهنده و تاثیرگذاری از خشونت جنگ همراه است و می‌تواند هولناک بودن آن را به نمایش بگذارد اما مهمترین مشکل فیلم در فقدان قصه است. قصه منجسم سر و ته داری که بتواند به شکل گیری درام بیانجامد. گویی با خرده پیرنگی مواجه هستیم که در نهایت به یک داستان واحد هویتمند بدل نمی‌شود. محیط جغرافیایی و هویت آن چندان روشن و باورپذیر نیست و تمام تلاش فیلمساز این است تا صحنه‌هایی از جنگ را به واسطه تکنیک به نمایش بگذارد تا مخاطب را مرعوب کند. البته نه لزوما به معنای منفی آن بلکه به قصد نمایش وحشتناک بودن جنگ. یکی دیگر از مشکلات فیلم به انتخاب نیکی کریمی برمی گردد که به نوعی لیدر این زنان جنگجو است. چهره و صدا و جنس بازی او هیچ نسبت منطقی و باورپذیری با فضای قصه ندارد و انگار با نگاه به گیشه انتخاب شده است اما به همین اندازه انتخاب پانته آ پناهی‌ها با ایفای نقش مناسب است و به خوبی از پس آن برمی آید. بازی فرشته حسینی هم از امتیازهای فیلم است. «دسته دختران» علی رغم ضعف و کاستی‌هایی که در قصه گویی و شخصیت‌پردازی دارد اما فیلم تاثیرگذاری است در به تصویر کشیدن یک مقاومت زنانه.

اظهار نظرهای جنجالی داریوش ارجمند درباره ی زنان

۳ برگزیده از فیلم دسته دختران

  • صحنه‌های تاثیرگذار از جنگ و عملیات جنگی
  • انتخاب غلط نیکی کریمی برای بازی در این فیلم
  • بازی خوب پانته آ پناهی‌ها و فرشته حسینی در فیلم

احمد شاهوند

حجم ببش از اندازه انفجار و کشتار و جسد و خون که انصافا به لحاظ فنی (فیلمبرداری معرکه سامان لطفیان که پیش از این در «شنای پروانه» و «شبی که ماه کامل شد» ثابت کرده بود آینده درخشانی دارد، تدوین تحسین برانگیز و خوش ریتم حمید نجفی راد و موسیقی پرحجم اما فضاساز ستار اوکی و بخصوص جلوه‌های ویژه و طراحی صحنه فوق العاده) و حتی کارگردانی یک سر و گردن بالاتر از سینمای ایران است، زیر سایه فیلمنامه‌ای کم ملاط و نحیف و لاغر که بزرگ‌ترین ضعفش شخصیت‌پردازی است رنگ باخته است و حیف و صد حیف بابت بودجه‌ای که صرف ساخت چنین فیلمنامه‌ای شده است… به همه اینها اضافه کنید حضور نچسب نیکی کریمی در میان جمعی (پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدین و حتی صدف عسگری) که هر کدامشان چند پله بهتر از ستاره دهه هفتاد سینمای ایران هستند. البته انتخاب اشتباه نیکی کریمی از جانب کارگردان برای ایفای نقشی که اتفاقا قرار است فرمانده و معلم دسته دختران هم باشد مزید بر علت است. کافی است نگاه کنید به آخرین فصل دو نفره پانته آ پناهی‌ها و نیکی کریمی که هم به لحاظ لهجه و بیان و هم به لحاظ میمیک، پناهی‌ها تمام و کمال سرتر از نیکی کریمی است.

۳ برگزیده از فیلم دسته دختران

  • اجرای معرکه همه عوامل فنی
  • بازی به شدت ضعیف نیکی کریمی
  • فیلمنامه ضعیف
ماجرای فوت خواهر دوقلوی پوراندخت مهیمن بر اثر سقوط هواپیما

نظرات اولیه منتقدان درباره دسته دختران منیر قیدی

جوایز و افتخارات فیلم دسته دختران

جایزهردهنامزدنتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین جلوه‌های بصریحسن نجفی
امیر ولی‌خانی
برنده
بهترین جلوه‌های ویژه میدانیمحسن روزبهانی
کاووس روزبهانی
نامزدشده
بهترین طراحی صحنهمحمدرضا شجاعینامزدشده
بهترین صدابرداریمهدی ابراهیم‌زادهنامزدشده
بهترین صداگذاریفرامرز ابوالصدقنامزدشده
بهترین تدوینحمید نجفی‌رادنامزدشده
دیپلم افتخار نقش مکمل زنفرشته حسینیبرنده

اخبار و حواشی فیلم دسته دختران

نمایش تصویر فرشته حسینی ممنوع شد

محمدرضا منصوری تهیه کننده دسته دختران گفت:«اتهام ما این بود که وقتی تهیه کننده فیلم حزب اللهی نیست اصلا چرا باید سراغ ساخت چنین فیلمی با این موضوع رفت!

چرا تاریخ نمی خوانید که ببینید در هفته اول جنگ در سال ۵۹ که حدود ۱/۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته بود و ما هیچ خط کشی در جامعه نداشتیم چه زنانی رو به روی دشمن ایستادند! باید همه این زنان را با پوشش شبیه چادر نشان می دادیم؟! ما امروز عکس فرشته حسینی که انگشت اش را به نشانه پیروزی بالا برده نمی توانیم در سطح شهر نشان دهیم چون می گویند ممنوع است… هفته اول جنگ خانم ها چه گرایشاتی داشتند و از چه طبقاتی بودند و چگونه جنگیدند؟ اشکالی دارد یک خانم اینها را نشان دهد و به نسل امروز بگوید با هر پوشش و از هر طبقه و قشری کنار هم بودیم و اگر باز هم اتفاقی برای این کشور بیوفته باز هم همه از آن دفاع خواهند کرد؟»

نمایش این تصویر فرشته حسینی ممنوع شد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

  1. مرد ایرانی نمرده بوده که خانوما بخواهند بجنگند . لطفا صحبت های تیمسار سیاری در همین زمینرو بخونید

  2. امیدوارم کارگردان خانم منیرقیدی این متن را بخواند
    فیلمی بدون داستان
    بدون روایت
    عدم جایگاه مناسب برای بازیگران
    از همه بدترعدم شناخت کارگردان از توانمندی بازیگری چون نیکی کریمی
    انفجارهای الکی
    و در آخر سوالی که دارم
    اگر پول ساخت این فیلم هزینه ساخت یک مدرسه میشد تاثیرش بیشتر از ساخت این فیلم بود

  3. فیلمی واقعی از دل جنگ،آنانی که جنگ رو دیدن بخوبی حس اش میکنن و بازی خوب خانم حسینی و پناهی👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا