اخبار حاشیه بازیگران

آخرین وضعیت محمد فیلی در بیمارستان چگونه است ؟

محمد فیلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که این روزها در سریال «گیل‌دخت» نقش‌آفرینی از هفته گذشته در بیمارستان لاله تهران بستری شده است.

محمد فیلی در بیمارستان

محمد فیلی در بیمارستان

این بازیگر پیشکسوت درباره وضعیت بیماری‌اش اظهار کرد: ابتدا پزشکان مرا آنژیو کردند که خدا رو شکر موفقیت‌آمیز بوده اما در حال حاضر یک ضایعه مغزی دارم که توسط ۸ پزشک در حال بررسی است.

بازیگر سریال گیل‌دخت در ادامه عنوان کرد: فعلا در بیمارستان هستم تا نتیجه بررسی و تحقیقات پزشکان اعلام شود و روز چهارشنبه یا پنجشنبه جراحی خواهم شد و ان‌شالله به دعای زودتر از بستری بیماری خارج می‌شوم.

وی عنوان کرد: در این مدت خیلی‌ها مرا حمایت کردند از جمله سازمان صداو سیما، خانه سینما و موسسه هنرمندان که همگی پیگیر وضعیت من بودند.

بازیگر سریال مختارنامه در پایان با اشاره به اتمام سریال «دمکنی» گفت: این سریال تمام شد اما با سختی و بی‌پولی بسیار و در حال حاضر که کارم در این سریال به پایان رسیده و در بستر بیماری هستم، هنوز هیچ پولی بابت این سریال دریافت نکرده‌ام.

محمد فیلی در بیمارستان

بیوگرافی محمد فیلی بازیگر نقش شمر

محمد فیلی با نام فامیلی کامل محمد فیلی حقیقی خرم‌ آبادی فرد بازیگر ایرانی در ۱۳۲۹ در شیراز به دنیا آمده است.
بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه و بازیگر نقش بسیم بیگ در روزی روزگاری از نقش مهم و در واقع شناسنامه بازیگر او محسوب می شود.

فیلی بازیگر قبل و بعد از انقلاب

بازیگری را قبل از انقلاب در تئاتر شروع کرده و چندین نمایش را هنرنمایی کرده و عضو خانه فرهنگ آن زمان بوده است.
علاوه بر هنرپیشگی ورزشکار حرفه ای نیز می باشد.

  • جالب است بخوانید :بیوگرافی کاوه فتوحی بازیگر نقش حضرت عباس
  • بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله
  • بیوگرافی مهدی فخیم زاده بازیگر نقش عمرسعد
  • بیوگرافی فریبرز عرب نیا بازیگر نقش مختار ثقفی
سرطان با مارال فرجاد چه کرده ؟

بعد از انقلاب از خانه فرهنگ که چندین سال در آن عضو بوده به تلویزیون شیراز منتقل شده و شدم و کارهای نمایشی کار کرد.
اولین نقش خود را در سینما در سال ۶۴ انجام داد و سپس به دلیل درخشش و بازی در فیلم سینمایی شاخه‌ های بید انتخاب شد.

بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه

محمد فیلی درباره بازی درنقش شمر اینگونه گفته است:
وقتی شمر شدم، فرزندانم آب‌ دستم نمی‌دادند!بازی در سریال مختارنامه باعث خوشحالی من شد ، اما وقتی متوجه شدم که برای نقش شمر انتخاب شدم جا خوردم.
آقای میرباقری وقتی مرا در دفتر کارش دید، ‌گفت: شمر من آمد!
اول باورم نکردم که قرار است شمر شوم ، چون تا آن زمان نقشی جدی و منفی مثل شمر را بازی نکرده بودم و من با اکراه قبول کردم.
چون شمر منفورترین شخصیتی است که از بچگی در ذهن من شکل گرفته بود.

وقتی بچه هام فهمیدم که قرار است نقش شمر را در مختارنامه بازی کنم یک ماه تحریم کردند و حتی آب هم دستم نمیدادند.
اما من تصمیم گرفتم تا برای نقش شمر سنگ تمام بگذارم و سیاهی و شقاوت او را به تمامی در بازی‌ام نشان دهم.
در زمان نمایش و بازی این نقش هر جا می‌رفتم، می‌گفتند: شمر آمد

بازیگر نقش شمر در مختارنامه کیست

وقتی نقش شمر را بازی کردم، نذر کردم و از امام حسین(ع) خواستم که کمک کند فرزندانم در تحصیل، کار و زندگی موفق شوند!
خدا را شکر بچه‌‌هایم موفق و سالم هستند و من این را اجر بازی در نقش شمر می‌ دانم. اجر که همیشه به معنای پول نیست.

مادر ریحانه پارسا هم مثل دخترش شد

پشیمانی از بازیگر شدن

بازیگر مختارنامه درباره کمکرنگ شدن و بازی کم می گوید: از اینکه بازیگر شدم پشیمانم، چون اگر دکه سیگار فروشی داشتم حالا یک سوپر مارکت دو دهنه برای خود داشتم و موفقتر بودم.
خیلی هم علاقمند شده بودم به خصوص زمانی که پوسترهای نمایشی را در خیابان زده بودند و اسم خودم را می دیدم فکر می‌کردم الان همه منو می شناسند و این ادامه داشت تا در سازمان فرهنگ و هنر شیراز استخدام شدم.

مهاجرت فیلی از شیراز به تهران

آقای فیلی برای پیشرفت در کارهای خود همکاری ۲۲ ساله خود را با سازمان شیراز قطع کرده و در سال ۷۷ به تهران آمد.

ازدواج و عکس همسر محمد فیلی

محمد فیلی ازدواج کرده و دارای سه فرزند می باشد .

آثار فیلم ها و سریال های فیلی

این بازیگر قدیمی آثار هنری زیای در کارنامه هنری خود دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شام عاشقانه سه نفره
فیلم مالیخولیا
فیلم پایان خدمت
روز شیطان
تابستان ۵۸
گشتی‌ ها
سریال های تلویزیونی
هاتف
گسل
مجموعه پرستاران، فصل دوم
هشت و نیم دقیقه
مراقب! باشم، باشی، باش
دولت مخفی
چاردیواری
عملیات ۱۲۵
شبکه ۱
تفنگ سرپر

اما بیشتر شهرت آقای محمد فیلی برای بازی در تلویزیون است در سال ۱۳۷۰ در سریال روزی روزگاری سریال جذاب و ماندگاری که توسط امرالله احمدجو کارگردانی شد و از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت

محمد فیلی در این سریال نقش نسیم بیگ را بر عهده داشت از دیگر کارهای مهم ایشان که در ذهن مردم ماندگار شده است سریال تفنگ سرپر بوده که در سال ۱۳۷۷ از شبکه اول سیما پخش شد در این سریال نیز نقش مموش را بازی میکرد.

بهاره رهنما داغدار عزیزش شد

محمد فیلی در بیمارستان

بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه

اما شهرت محمد فیلی برای بازی در نقش شمربن دی الجوشن در سریال مختارنامه میباشد

بازی در نقش یک کاراکتر معروف تاریخی باعث شهرت بسیار زیادی در بین مردم شد سریال مختارنامه از شبکه های مختلف سیما برای آنتن می‌رود.

او میگوید وقتی برای بازی در سریال مختارنامه دعوتم کردند، خیلی خوشحال شدم که قرار است با آقای میرباقری همکاری کنم به فرزندانم هم گفتم که قرار است در مختارنامه بازی کنم اما هنوز مشخص نیست کدام نقش را. به دفتر تولید رفتم، آقای میرباقری تا مرا دید، ‌گفت: « شمر من آمد!». اول باورم نمی‌شد که این نقش را برای من درنظر گرفته‌اند. تا آن زمان هم نقشی جدی و منفی مثل شمر را بازی نکرده بودم اما کارگردان مختارنامه با بررسی همه جوانب نقش شمر را به من پیشنهاد داد و من با اکراه پذیرفتم!

چون منفورترین شخصیتی است که از بچگی در ذهن من شکل گرفته بود. بچه که بودم همراه والدینم به مراسم عزاداری امام حسین(ع) می‌رفتم و چهره بسیار شقی و بدی از شمر دیده بودم و حالا بازی در همان نقش به خودم پیشنهاد شده بود و مردد بودم چگونه باید نقشی کاملا منفی را که هیچ روشنی و سفیدی در او وجود ندارد، بازی کنم. نقش را پذیرفتم اما واقعیت این است که نمی‌دانستم به بچه‌هایم چه بگویم! نمی‌توانستم به آنها بگویم بازیگر نقش شمر شد‌ه‌ام!‌ اولش کمی توضیح دادم تا آماده شوند، گفتم بیشتر شخصیت‌های سریال مختارنامه اشقیا هستند و یاران امام حسین(ع) در این سریال کمتر دیده می‌شوند و تنها شخصیت مثبت سریال که از اول تا آخر سریال حضور دارد، مختار است. بعد از گذشت دو، سه روزی به آنها گفتم که قرار است نقش شمر را بازی کنم! ‌از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نشدند و تقریبا یک ماهی در خانه تحریم شدم! حتی یک لیوان آب هم دستم نمی‌دادند!

سردار آزمون هم بالاخره بچه دار شد

با خودم می‌گفتم شاید در انتخاب من برای بازی در نقش شمر، امام حسین(ع) هم نظر داشته و خود آقا خواسته که این نقش را بازی کنم وگرنه از میان این همه بازیگر چرا آقای میرباقری باید مرا انتخاب کند؟ دو، سه هفته‌ای که از شروع تصویربرداری گذشت، به این نتیجه رسیدم باید برای نقش شمر سنگ تمام بگذارم و سیاهی و شقاوت او را به تمامی در بازی‌ام نشان دهم. خیلی تلاش کردم بازی‌ام در عین حال که باورپذیر است، شبیه بازیگران تعزیه نشود. معتقدم امام حسین(ع) به من کمک کرد تا شمر را آن‌گونه که در واقعیت بود، بازی کنم و مردم مرا در این نقش بپذیرند. در زمان پخش سریال هر جا می‌رفتم، می‌گفتند: شمر آمد!

حس خوبی نداشتم اما از طرفی راضی بودم که آن‌قدر نقش را خوب بازی کرده‌ام که مردم مرا به‌عنوان شمر قبول کرده‌اند! حال و روز شما این روزها چگونه است آیا هنوز برکت بازی در سریال مختارنامه بر سفره شماست؟ وقتی بازی در نقش شمر به من پیشنهاد شد، نذر کردم و از امام حسین(ع) خواستم که کمک کند فرزندانم در تحصیل، کار و زندگی موفق شوند! خدا را شکر بچه‌‌هایم موفق و سالم هستند و من این را اجر بازی در نقش شمر می‌دانم. اجر که همیشه به معنای پول نیست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا