اخبار حاشیه بازیگران

عکس پردیس احمدیه در آغوش هادی حجازی فر جنجالی شد

عکسی جدید از پردیس احمدیه و هادی حجازی فر در مراسم اکران مردمی قسمت پایانی سریال «پوست شیر» در پردیس سینمایی لوتوس مال را ببینید.در این عکس پردیس احمدیه در آغوش هادی حجازی فر است.

عکس پردیس احمدی در آغوش هادی حجازی فر جنجالی شد

پردیس احمدیه و هادی حجازی فر

عکس پردیس احمدی در آغوش هادی حجازی فر جنجالی شد

بیوگرافی هادی حجازی فر

هادی حجازی‌فر در سال 1394 با ایفای نقش حاج احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» تبدیل به یک چهره مشهور سینمایی شد. تا قبل از آن فیلم، نام هادی حجازی فر در میان اهالی سینما کمتر به گوش کسی نخورده بود. شاید دنبال‌کنندگان حرفه‌ای سینما، بازی او در «مزرعه پدری» زنده‌یاد رسول ملاقلی پور را به یاد بیاوردند. هرچند حجازی فر سابقه طولانی در تئاتر دارد و می‌توان او را از هنرمندان کهنه‌کار دانست. حجازی‌فر بعد از سال‌ها فعالیت، در 40 سالگی پاداش صبوری‌اش را گرفت و تبدیل به یکی از ستاره سینمای ایران شد. به‌طوری که در سال 96 یکی از محبوب‌ترین هنرپیشگان در میان کارگردانان بود و پیشنهاد‌های زیادی دریافت کرد. از میان آن‌هایی که قبول کرد، 3 فیلم به جشنواره آمدند و حجازی فر یکی از پرکارترین بازیگران سی و ششمین جشنواره فجر نام گرفت. البته فعالیت این هنرمند آذربایجانی تنها به بازیگری محدود نمی‌شود. او تجربه نویسندگی و کارگردانی و فعالیت‌های دیگری را هم در کارنامه خود دارد. در ادامه بیشتر با بیوگرافی هادی حجازی فر آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی هادی حجازی فر میخوانیم:وی متولد 31 خرداد 1355 است.

تحصیلات هادی حجازی فر

در ادامه بیوگرافی هادی حجازی فر میخوانیم: او فارغ‌التحصیل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. پس‌ازآن ادبیات نمایشی را برای مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرد. هادی حجازی فر در دوران دانشگاه 24 تئاتر به صحنه برد و در آن‌ها به‌عنوان نویسنده، بازیگر و اغلب کارگردان حضور داشت. علاقه اصلی وی از همان دوران کارگردانی بوده و همچنان هست.

رونمایی مریم معصومی از لباس عروس لاکچریش

قد هادی حجازی فر

در بیوگرافی هادی حجازی فر آمده است قد او 180 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل هادی حجازی فر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی هادی حجازی فر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید در حال حاضر همسر ایشان کیست.

هادی حجازی فر در دوران دانشجویی عاشق یکی از همکلاسی‌هایش شد و ازدواج کرد. این زوج هنرمند دارای یک فرزند پسر به نام هامون هستند.

هادی حجازی فر در کنار خانواده و محمدحسین مهدویان
عکس همسر هادی حجازی فر

علایق و حقایقی درباره هادی حجازی فر

در ادامه بیوگرافی هادی حجازی فر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه هادی حجازی فر به نوشتن

هادی حجازی فر علاقه و همچنین ایده‌های زیادی برای نوشتن فیلم‌نامه دارد که البته به دلایلی که از زبانش خودش نقل می‌کنیم، هنوز به رشته تحریر نیامده است: «ایده‌های زیادی برای نوشتن فیلم‌نامه دارم. طنز، اجتماعی و همیشه دفاع مقدس را هم خیلی دوست داشته‌ام. چون دفاع مقدس پر از قصه‌ها و آدم‌هایی است که می‌توان درباره‌شان فیلم ساخت. از چند سال قبل روی این ایده‌ها کار می‌کنم و بعد از چند سال هنوز انرژی‌شان برایم حفظ ‌شده است. ولی چون تنبلم بیشتر ذهنی است. بااین‌حال خیلی مهم است با چه‌کاری وارد شوی.» یکی از نمایشنامه‌های دوران دانشجویی او در حوزه دفاع مقدس به نام «جایی دیگر» نیز به‌عنوان نمایشنامه برگزیده در جشنواره دانشجویی آن سال‌ها انتخاب شد.

عدم علاقه هادی حجازی فر به شهرت

«مردم حالا بعضاً من را می‌شناسند درحالی‌که به‌شدت خجالتی هستم. امسال که به‌عنوان بازیگر به جشنواره رفتم، وقتی عکاس‌ها عکس می‌گرفتند ناخودآگاه برمی‌گشتم که ببینم از چه کسی عکس می‌گیرند. یعنی به شرایط عادت نداشتم و برایم سخت بود. شهرت واقعاً مزخرف است. الآن هم با مترو رفت‌وآمد می‌کنم. قیافه‌ها و رفتارهای زیادی می‌بینم و دارم یاد می‌گیرم. اما حس کردم به‌اندازه کافی دیده‌ام و تجربه‌دارم که بخواهم فارغ از خودنمایی فیلم بسازم. به همین دلیل انگیزه‌ام بیشتر ورود به کارگردانی سینماست نه بازیگری. گاه می‌بینم چطور بعضی فیلم‌سازان بزرگ در سال‌های اخیر آثاری بدی ساخته‌اند. چون هرچه از جامعه فاصله بگیریم، روی هوا و بر اساس داشته‌های قبلی کار مکنیم. بااین‌همه مصیبت از خوی به اینجا نیامده‌ام که از رؤیاهایم دور بمانم. تا حد ممکن و تا جایی که به کسی آسیب نزنم، برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنم.»

ماجرای تصادف وحشتناک روشنک گرامی در اکباتان چه بود ؟

آرزوی هادی حجازی فر

از شیفتگان فیلم از کرخه تا راین بودم، خیلی نقش علی دهکردی را دوست داشتم و این که آرزوهایم این است که در اجاره نشین های مهرجویی بازی می کردم

تاثیر گذاری هادی حجازی فر

در بیوگرافی هادی حجازی فر وی با تاکید بر اینکه هرگز دوست ندارد کاری را برخلاف علاقه‌ اش انجام دهد، گفت :

بازیگری بویژه در سینما بهترین کار دنیاست. خوب پول می‌دهند و نازت را هم می‌کشند! با این حال در اوج نیاز، یکسری کارها را قبول نکردم چون به تأثیرگذاری‌ اش می‌ اندیشیدم

دفاع تمام قد هادی حجازی فر از زبان مادری

حجازی فر در جشنواره فجر 98 که بعنوان بازیگر و تهیه کننده فیلم آتابای به کارگردانی نیکی کریمی حضور داشت دفاع جانانه ای از زبان تورک کرد

او در جواب یک منتقد که اصرار داشت زبان رسمی کشور پارسی است و این چه فیلمیست که باید با زیرنویس آنرا دید، گفت :

افکار تو فاشیستی است، تو و هیچکس دیگر حق توهین به زبان ترکی را ندارید؛ طبق قانون اساسی ادبیات تورک باید در ادبیات دانشگاه ترک تدریس شود

انتقاد تند مهدی یراحی از هادی حجازی‌فر

مهدی یراحی خواننده پاپ به ماجرای درگیری لفظی هادی حجازی‌فر با یک خبرنگار در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

 مهدی یراحی در توییتر نوشت: «با شما موافقم جناب بازیگر، جدایی‌طلبی در ایران محصول نگاه‌های فاشیستی است. اما نگاه فاشیستی در رسانه؛ نمود فیلم‌هایی چون «لاتاری» است که (به استناد ادعای کارگردانش) با هدف قرار دادن گیشه ساخته شد و شما نقش اصلی آن را ایفا نمودید.»

آیا میدانستید این بازیگران استاد دانشگاه هستند ؟

شرکت هادی حجازی فر در کلاس های کنترل خشم

در بیوگرافی هادی حجازی فر میخوانیم او به گفته خودش به‌شدت ولخرج است. همچنین اعتقاد دارد در بخش‌های زیادی از زندگی‌اش دراماتیک هستند. در کار و هنر به‌شدت صبور اما در زندگی شخصی بسیار زودجوش بوده است. البته با شرکت در کلاس‌های کنترل خشم تا حدود زیاد موفق به کاهش این خصلت منفی در خود شده است.

ماجرای اختلاف هادی حجازی فر با رشیدپور

در جشنواره فیلم فجر ۳۶ رضا رشیدپور مجری برنامه هفت است و کارگردان لاتاری مهمان این بود و توضیحاتی رشیدپور و حرف های وی به محمدحسین مهدویان کارگردان این باعث شد تا هادی حجازی فر واکنش نشان داده و بگوید باید تو دهنی به رشیدپور برای حرف هایش زده می شد.

موضع سیاسی هادی حجازی فر

هادی حجازی فر در اقدامی عجیبی لیست تمامی آرایی که در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری داده بود را منتشر کرد. اسامی موجود در این لیست عبارت بودند از ناطق نوری 1376، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 1384، احمد توکلی 1380، میرحسین موسوی 1388 و دکتر حسن روحانی 1396. او می‌گوید: «به جبران مصلحت‌اندیشی احتمالی و برای تنبیه خودم در روزهای گذشته، تصمیم گرفتم این لیست را منتشر کنم.»

یک خاطره از هادی حجازی فر

هادی حجازی فر خاطره جالبی از یک سرقت بانکی دارد. او می‌گوید: «چون خواهرم در بانک کار می‌کند معمولاً کارهایم را تلفنی انجام می‌دهم. اما در میان همان تعداد دفعات اندکی که به بانک رفتم یک‌بار چند نفر با اسلحه ریختند تو. آن موقع‌ها فیلم‌های جمشید هاشم‌پور را زیاد می‌دیدیم. فکر می‌کردم اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرم، می‌پرم و اسلحه را می‌گیرم… ولی پشت سر خانم‌ها قایم شده بودم که نبینندم.»

آیا ازدواج سوم سارا خوئینی ها صحت دارد ؟

شروع فعالیت هنری هادی حجازی فر با تئاتر

در بیوگرافی هادی حجازی فر می‌توان گفت او در خانواده نسبتاً مرفهی بزرگ شد و پدرش رئیس آموزش‌وپرورش نقده و میاندوآب بود. او فعالیت هنری‌اش را از 15 سالگی از تئاتر دانش‌آموزی شروع کرد. آن زمان پدر پارتی خوبی برای گروهش بود و آن‌ها می‌توانستند نمایش‌هایی در بهترین سالن‌های آن منطقه به اجرا ببرند. نمایش‌های اغلب طنزی که تماشاگرانش بچه‌های کانون‌های مدارس بودند. سال‌های خوبی برای هادی و دوستانش در عرصه تئاتر بود. همچنین تجارب بسیاری برایش به همراه داشت.

حجازی فر می‌گوید: «6 ماه سال کار می‌کردیم. حتی تماشاگر عمومی هم داشتیم. در دوره‌ای امور تربیتی آموزش‌وپرورش با ما قرارداد بست و حتی شب‌ها برای مردم اجرا و بلیت‌فروشی می‌کردیم. در آن دوره واقعاً از تئاتر درآمد داشتیم. هر کاری می‌کردیم که درس نخوانیم. از کلاس فرار می‌کردیم. خیلی هم خوش می‌گذشت.»

هادی حجازی فر در سال 77 در حالی پا به دانشکده تئاتر گذاشت که چندین کار نمایشی به صحنه برده بود.

هادی حجازی فر در جلوی دوربین

در بیوگرافی هادی حجازی فر آمده ات او اواخر دوران تحصیلش را می‌گذراند که در سال 1382 وقتی 27 ساله بود برای بازی در فیلم رسول ملاقلی پور انتخاب شد.

«مزرعه پدری» به کارگردانی مرحوم ملاقلی پور اولین حضور او در عرصه سینما بود. حضوری که البته در آن سال‌ها دوامی نداشت. 11 سال طول کشد تا هادی حجازی فر بار دیگر بر روی پرده‌های سینما دیده شود.

بعد از آن کار اصلی اش تمرکز روی کارگردانی خود بود

روزگار پرمشقت هادی حجازی فر

در بیوگرافی هادی حجازی فر میخوانیم این 11 سال برای هادی حجازی فر به‌آسانی نگذشت. او ازدواج کرده بود تحصیلش را به پایان رسانده بود. الآن وقت کار و کسب درآمد بود. متأسفانه تئاتر در آن سال‌ها نتوانست منبع درآمد خوبی برای او باشد. حجازی فر برای تأمین مخارج زندگی دست به کارهای مختلفی ازجمله بازاریابی، مدیریت بازرگانی و تدوین زد. در زمینه تئاتر هم فعالیتش را ادامه داد. با آثاری از متن‌های کلاسیک شکسپیر گرفته تا بهرام بیضایی و نمایش‌های آیینی. نمایش‌هایی ازجمله «رومئو و ژولیت»، «ملاقات بانوی سالخورده» و نمایش عروسکی «مکبث» به کارگردانی هادی حجازی فر اجرا شده است. حجازی فر همچنین کارگردانی چند فیلم کوتاه را در کارنامه‌اش دارد.

گشت و گذار محسن کیایی با دخترش پس از لاغری

شهرت هادی حجازی فر با ایستاده در غبار

او در سال‌های ۹۵ – ۹۶ کم کم شهرت و محبوبیتش را شروع کرد و خود را به عنوان یک بازیگر و کارگردان سر زبان‌ها انداخت.

او که همیشه پیش‌بینی یک رخداد معجزه‌گونه را در 40 سالگی می‌کرد، این معجزه در سال 94 با فیلم «ایستاده در غبار» برای او رخ داد. این بار هادی حجازی فر در نقش حاج احمد متوسلیان به‌طور خیلی جدی به سینما بازگشت و آن‌طور که استحقاقش را داشت، دیده شد.

او می‌گوید: «به همه‌کسانی که سال‌هاست کار می‌کنند و دیده نمی‌شوند میگویم که فراموش نکنند بازیگر باید رنج جسمی و روحی بکشد و زمانی حاصل این رنج را خواهد دید.»

«ایستاده در غبار» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدین روبه‌رو شد و دستاوردهای خوبی برای عواملش به همراه داشت. هادی حجازی فر چهره شد. محمدحسین مهدویان به‌عنوان یک فیلم‌ساز جوان و بااستعداد شناخته شد و … . حجازی فر برای بازی در آن فیلم تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از هجدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران را نیز ازآن خود کرد. او به گفته خودش هرچه را در این سال‌ها در تئاتر آموخته بود برای نقش حاج احمد متوسلیان خرج کرد. درجایی گفته است الگوی ذهنی‌اش بری طراحی آن نقش، آدم‌های دوست‌داشتنی آن دوران، پدرش و عموهای شهیدش بوده‌اند.

ایستاده در غبار با بازی هادی حجازی فر

ماجرای انتخاب شدن هادی حجازی فر برای نقش حاج احمد متوسلیان

من آن موقع برای کاری کیش بودم و عوامل خیلی آدمها را دیده بودند. تا اینکه ابراهیم امینی یک عکس از من را به مهدویان نشان می دهد و او هم می گوید که این اصلا شبیه نیست. بالاخره امینی مهدویان را راضی کرده بود که با من یک گفتگویی انجام دهد. در گفتگویمان از او پرسیدم برای کدام نقش مرا می خواهد و وقتی پاسخ را شنیدم گفتم که من اصلا شبیه نیستم. ایشان از من خواستند که بروم و تست بدهم. من هم گفتم که نه من اصلا شبیه نیستم. امینی از یک طرف به من اصرار می کرد و از طرف دیگر به آقای مهدویان. چون امینی در دانشگاه تربیت مدرس، مقطع ارشد بود و هم کار از من دیده بود و هم دوسه بار دعوای من در واحد اداری دانشگاه را دیده بود، پیش خودش تصور کرد که اینها ترکیب خوبی برای حاج احمد است. بالاخره من رفتم و تست گریم دادم و آقای مهدویان آمدند و گفتند که خودش است و این کل اتفاق بود.

عکس لو رفته از اولین زن بی حجاب جشنواره فجر

من 10 روز بعد جلوی دوربین رفتم. یکی از دلایل موفقیت در آن کار این بود که من خیلی زمان نداشتم که بخواهم فکر کنم و بترسم از اتفاقی که قرار بود بیافتد. ولی به شدت آن کار را دوست دارم.

ادامه درخشش هادی حجازی فر در سینما و دوری از فیلم های طنز

درخشش دیگر هادی حجازی فر، مربوط به ایفای نقش او در ماجرای نیمروز است. او در این فیلم در نقش مبارزی علیه نیرو‌های منافق نظام بازی کرد و بافاصله به یک چهره شناخته شده از سمت بینندگان فیلم و سریال ایرانی تبدیل شد.

«ماجرای نیمروز» ساخته بعدی مهدویان بود که حتی موفقیت‌های بیشتری نسبت به کار قبلی کسب کرد. حجازی فر هم برای آن فیلم در جشن بزرگ سینمای ایران و جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی نامزد و در جشنواره فیلم فجر برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. سال بعد او یکی از چهره‌های مطرح سینمایی بود. همان دو فیلم کافی بود تا او استعداد و توانایی‌اش را به رخ همگان بکشد. توانایی که بیشتر از هر چیز آن را مدیون پرورش در تئاتر می‌داند.

ماجرای نیمروز با بازی هادی حجازی فر
ماجرای نیمروز با بازی هادی حجازی فر

در سال 96 حجازی فر یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی بود در 7 فیلم سینمایی حضور پیدا کرد. «به‌وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «دارکوب» بهروز شعیبی و «لاتاری» بازهم به کارگردانی محمدحسین مهدویان از مهم‌ترین آن‌هاست که موفق به حضور در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شدند.

هادی حجازی فر در به وقت شام
هادی حجازی فر در سینمایی دارکوب

هادی حجازی فر در مصاحبه‌ای راجع به نقشش در فیلم لاتاری می‌گوید: «یک جورهایی خیالم راحت است، استانداردی را رعایت کردم و دوست دارم که بگویند در آنها خوب بوده ام.»

بیماری هولناکی که هلیا امامی درگیرش شد
ساعد سهیلی و هادی حجازی فر در لاتاری

در بیوگرافی هادی حجازی فر از دیگر آثار او میتوان آتابای (محصول سال 98) ، ژن خوک (محصول سال 97) ، روزهای نارنجی (محصول سال ۱۳۹۶)، کاتیوشا (محصول سال ۱۳۹۶)،شاه کُش (محصول سال ۱۳۹۶) ،استیگمات (محصول سال ۱۳۹۶) و گیلدا (محصول سال ۹۵) را نام برد که این حجم از حضور هادی حجازی فر در فیلم های سینمایی، او را از سوی بسیاری رسانه ها به پرکارترین بازیگر تبدیل کرد.

هادی حجازی فر در آتابای
هادی حجازی فر در ژن خوک
هادی حجازی فر در کاتیوشا
هادی حجازی فر در سینمایی شاه کش
هادی حجازی فر در استیگمات
عکس هادی حجازی فر در نقش روحانی در فیلم گیلدا

هادی حجازی فر با فیلم‌های جنگی و اعتقادی شناخته‌شده اما در ادامه سعی در ایجاد تنوع دارد. او همچنین نظر خوبی نسبت به فیلم‌های جنگی حال حاضر ندارد: «بلایی که سر تئاتر و سینمای دفاع مقدس ما آمده، به دلیل سو مدیریت‌هاست … دیگر پیشنهاد بازی در فیلم جنگی را نمی‌پذیرم. چون فیلم‌های جنگی که ساخته می‌شوند، بیشتر مضحکه هستند تا جنگ. در طنز بازیگر خوبی هستم. البته فکر می‌کنم اگر کسی با من آشنا نباشد چنین پیشنهادی نمی‌دهد.»

بیژن بنفشه خواه و هادی حجازی فر در فیلم کاتیوشا

در بیوگرافی هادی حجازی فر میبینیم آخرین فعالیت او در عرصه بازیگری در فیلم بی همه چیز است.فیلم بی‌همه چیز به کارگردانی محسن قرائی که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است، سومین فیلم قرائی در مقام کارگردان است که نسبت به دو اثر قبلی او پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته است. قرائی در این فیلم به سراغ نمایشنامه‌ای معروف برای اقتباس رفته است، که در سینمای ایران کمتر شاهد آن هستیم، اتفاقی که در فیلم «بی‌همه چیز» رخ داد و نتیجه‌ی کار اثری شد که از نظر روایت، گره‌افکنی، گره گشایی و نقطه‌ی عطف درست و دقیق عمل کرده و مخاطب را تا به انتهای فیلم با خود همراه میکند.

از حال رفتن سوسن پرور در حیاط خانه اش
هادی حجازی فر در بی همه چیز
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا