اخبار حاشیه بازیگران

دلتنگی های همسر علی سلیمانی برای همسرش خبرساز شد

سهیلا جوادی، کارگردان و بازیگر تئاتر و همسر مرحوم علی سلیمانی که دو سال قبل بر اثر ابتلا به کرونا در ۵۰ سالگی درگذشت، با انتشار عکسی به مناسبت سالگرد ازدواجشان متنی تلخ نوشت.

دلتنگی های همسر علی سلیمانی برای همسرش خبرساز شد

علی سلیمانی و همسرش

او نوشت:

بعد تو هرچند نمردم‌ ولی تموم شدم تو دلتنگی …۲۷

سال گذشت از سالروز عقدمون…

دلتنگی های همسر علی سلیمانی برای همسرش خبرساز شد

بیوگرافی علی سلیمانی:

علی سلیمانی زاده 10 آبان 1349 در تهران می باشد. وی فارق التحصیل دانشگاه آزاد تهران در مقطع کارشناسی، بازیگر، مجری، مدرس بازیگر، مدرس کاراته و عضو ثابت فوتبال هنرمندان است. این بازیگر که به خوبی شناخته شده و به شهرت رسیده است بازیگری را از یک سینمایی به نام سفر به خیر از داریوش مودبیان شروع کرد.

سلیمانی از سال 1370 شروع به تدریس بازیگری و هنر رزمی کاراته کرد. وی برادر بزرگ تر حسن سلیمانی است که او نیز کاراته کار حرفه ای است. علاوه بر موارد ذکر شده، سلیمانی دستیار کارگردانی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. از جمله دستیار کارگردانی های وی، کارگردانی با بهروز بقایی و پرویز شیخ طادی می باشد.

سلیمانی در بیش از 30 فیلم نقش داشته و علاوه بر آن فعالیت در تئاتر و تله فیلم ها نیز در سابقه خود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از فیلم های شناخته شده علی سلیمانی که در آن ها به خوبی ایفای نقش کرده است می توان به : دروازه ساعت (اثر سید جواد هاشمی) ، وضعیت سفید (اثر حمید نعمت الله)، روشن تر از خاموشی (اثر حسن فتحی ) و دادستان یک شهر (اثر اصغر فرهادی) اشاره کرد.

پشت پرده طلاق پژمان بازغی و همسرش چه بود ؟

ازدواج و فرزندان علی سلیمانی

علی سلیمانی در سال 1376 با سهیلا جوادی یکی دیگر از هنر پیشه های ایرانی ازدواج کرد. این بازیگر هنگامی که 26 ساله بود ازدواج کرد و در ان زمان سهیلا جوادی 18 ساله بود.

ان ها یک فرزند به نام صبا دارند که متولد 12 مرداد 1378 در تهران است. صبا سلیمانی اکنون به عنوان نویسنده و عکاس فعالیت می کند.

سلیمانی ورزشکار و استاد کارته

علی سلیمانی به همراه برادرش حسن سلیمانی به صورت حرفه ای به ورزش کاراته می پردازند. سلیمانی از سال 70 ورزش کاراته را شروع کرد و اکنون استاد این هنر رزمی است.

علاوه بر کاراته او عضو ثابت ثابت تیم فوتبال هنرمندان است.

از تجربه جبهه تا بازی در فیلم تنگه ابوقریب در سال 66 هنگامی که دانش اموز بودم توسط معلم پرورشی شهید ابراهیم مرشدشاد به همراه دوستانم به عنوان گروه تئاتر و سرود به جبهه رفتیم اما وضعیت خوب نبود و به تهران بازگردانده شدیم. دو هفته گذشت و ما باخبر شدیم خود شهید ابراهیم مرشدشاد به درجه دفیع شهادت رسیده است. در فیلم تنگه ابو قریب 4 بار گریم شدم تا بالاخره سعید ملکان راضی شد. ان فیلم بسیار عجیب قریب بود ، ما در این فیلم هیچ اثری از دشمن بعثی نمی دیدیم. یعنی یک پلان هم از دشمن نداشتیم و فیلم روایتگر رزمنده های ایرانی بود. علی سلیمانی و ارادت او به حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندار و سرداران بزرگ ایرانی بود که بعد از اینکه به شهادت رسید بسیاری از بازیگران به او ارادت داشته و پیام تسلیط خود و احساس همدردیشان را ابراز کردند. علی سلیمانی سرنسری نیز با این پیام ارادت خود را به حاج قاسم این چنین بیان کرد : من همیشه پیش بینی می کردم که سردار سلیمانی روزی شهید شود. و حدس این شهادت دور از ذهن نبود. من در طول مسیری که پیکر شهید سلیمانی تشیع شد ، او را مشایعت کردم؛ از مشهد به تهران و بعد از به قم ، جمکران ، و نهایتن کرمان با آن ها رفتم. این لحظات خداحافظی واقعا شگفت انگیز بود. میلیون ها نفر او را مشایعت کردند. شخصیت حاج قاسم سلیمانی شگفت انگیز بود. حتما شبیه به حاج قاسم در کشورمان دارم اما مجبورند که دیده نشوند. درگذشت علی سلیمانی: علی سلیمانی بامداد پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ پس از روزها جدال با ویروس کرونا، مغلوب بیماری شد و چشم از جهان فروبست.

علی سلیمانی : شجاعت در ساخت فیلم تلویزیونی دادستان

علی سلیمانی نظرش را در رابطه با فیلم دادستان چنین می گوید: به نظر من مسئولان تلوزیون با ساخت سریال دادستان این شجاعت را نشان دادن که به مسائلی همچون ، اختلاس اقازاده ها و.. می پردازد.

علی سلیمانی بازیگر نقش صادق در فیلم دادستان چنین عنوان کرد : “”من با بازی در نقش صادق توانستم همزمان دو فضا را تجربه کنم. یکی فضای پلیسی و ان یکی هم گوره خلافکار ها. هیچ یک از نقش ها این ویژگی را ندارد که هم در فضای مثبت و هم در فضای منفی بازی کنم. هر بازیگری دوست دارد خود را در نقش های متفاوت به چالش بکشد. من هم اینکار را کردم و خود را به چالش کشیدم.”

او همچنین افزود، اولین بار است تلوزیون شجاعت به خرج می دهد و حرف های مردم را علیه مسئولین کشور بازگو می کند. وقتی در میان مردم هستم به خوبی این حرف هارا احساس می کنم.

آیا آیسان سریال سقوط ازدواج کرده است ؟

سریال دادستان کاملا نزدیک به واقیعت جامعه است

سلیمانی می گوید : نقدهایی علیه این فیلم وارد شده است که آن را شعار زده می دانند، سوال من این است ایا شعار بد است؟ خیلی از تغیرات و انقلاب ها با همین شعار ها به وجود امده است. خیلی از افراد می گویند شعار خوب گفته نمی شود ، اما از نظر بنده اکثر شعار ها در لایه دراماتیک قصه گفته می شود و کاملا نزدیک به واقعیت جامعه است.

ممکن است در فیلم اغراق گویی هم شده باشد، اما اغراق لازمه کار نمایش است.

از تجربه جبهه تا بازی در فیلم تنگه ابوقریب

در سال 66 هنگامی که دانش اموز بودم توسط معلم پرورشی شهید ابراهیم مرشدشاد به همراه دوستانم به عنوان گروه تئاتر و سرود به جبهه رفتیم اما وضعیت خوب نبود و به تهران بازگردانده شدیم. دو هفته گذشت و ما باخبر شدیم خود شهید ابراهیم مرشدشاد به درجه دفیع شهادت رسیده است.

در فیلم تنگه ابو قریب 4 بار گریم شدم تا بالاخره سعید ملکان راضی شد. ان فیلم بسیار عجیب قریب بود ، ما در این فیلم هیچ اثری از دشمن بعثی نمی دیدیم. یعنی یک پلان هم از دشمن نداشتیم و فیلم روایتگر رزمنده های ایرانی بود.

علی سلیمانی و ارادت او به حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندار و سرداران بزرگ ایرانی بود که بعد از اینکه به شهادت رسید بسیاری از بازیگران به او ارادت داشته و پیام تسلیط خود  و احساس همدردیشان را ابراز کردند. علی سلیمانی سرنسری نیز با این پیام ارادت خود را به حاج قاسم این چنین بیان کرد :

شغل فردین در اواخر عمرش چه بود ؟

من همیشه پیش بینی می کردم که سردار سلیمانی روزی شهید شود. و حدس این شهادت دور از ذهن نبود.

من در طول مسیری که پیکر شهید سلیمانی تشیع شد ، او را مشایعت کردم؛ از مشهد به تهران و بعد از به قم ، جمکران ، و نهایتن کرمان با آن ها رفتم. این لحظات خداحافظی واقعا شگفت انگیز بود. میلیون ها نفر او را مشایعت کردند.

شخصیت حاج قاسم سلیمانی شگفت انگیز بود. حتما شبیه به حاج قاسم در کشورمان دارم اما مجبورند که دیده نشوند.

درگذشت علی سلیمانی:

علی سلیمانی بامداد پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۰  پس از روزها جدال با ویروس کرونا، مغلوب بیماری شد و چشم از جهان فروبست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا