اخبار حاشیه بازیگران

آیا میدانستید پدر این بازیگر مشهور یک روحانی بوده است ؟

عکسی قدیمی از پدر روحانی جواد رضویان بازیگر مشهور سینمای ایران در کنار روحانی معروف آقای قرائتی که جواد رضویان منتشر کرد.

پدر روحانی جواد رضویان

پدر روحانی جواد رضویان

پدر روحانی جواد رضویان

بیوگرافی سید جواد رضویان

وقتی نام او را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد خاطره‌انگیزترین سریال‌های طنز تلویزیون در دهه 80 می‌افتیم. سریال‌هایی مثل «پاورچین»، «جایزه بزرگ»، «قرارگاه مسکونی» و… . سید جواد رضویان در «پاورچین» آن‌قدر بامزه و دوست‌داشتنی بود که به‌سرعت همه توجه‌ها را به خود جلب کرد و پس از آن پایه ثابت اکثر آثار طنز سینما و تلویزیون شد. رضویان در تیپ‌سازی و طراحی کاراکترهایش مهارت ویژه‌ای دارد. او را در تیپ‌ها و نقش‌ها متفاوت زیادی دیده‌ایم. از داوونه‌ی برره‌ای گرفته تا کارگر پاکستانی و سرباز و معتاد و دزد و لات پایین‌شهر و … در سینما هم دوره پرفروغی در دهه 80 داشت. اما مدت‌هاست اثری از او در سینما نمی‌بینیم.

سید جواد رضویان در گذر زمان

در بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است: او متولد 6 مرداد 1353 در قم ، بازیگر کارگردان و خواننده می باشد

کیک تولد سید جواد رضویان

فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی می باشد، که از 20 سالگی فعالیت خود را آغاز کرد ، پدرش اهل قم و مادرش اصالتا یزدی می باشد. سید جواد رضویان در خانواده مذهبی بزرگ شده و از نوجوانی معتقد و متدین بار آمده است

سید جواد رضویان قبل از ده‌سالگی همراه خانواده به پایتخت آمد و ساکن محله سلسبیل تهران شد.

قد سید جواد رضویان

در بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است قد او 173 سانتی متر است.

وضعیت تاهل و ازدواج سید جواد رضویان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سید جواد رضویان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

سید جواد رضویان سال هاست ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک دختر بنام یامین است ، می گوید همسرم به شدت در زندگی ام تاثیر مثبت داشته است.از همسر سید جواد رضویان اطلاعات چندانی در دسترس نیست

سید جواد رضویان و دخترش

زندگی ما برای اعضای خانواده مان آن شکل رضایتی را که باید داشته باشد، در پی ندارد. قطعا من به خاطر نوع کارم و اینکه در زمان هایی که باید بودم اما نتوانستم کنار اعضای خانواده ام بمانم باعث دلخوری هایی شد که خانواده ام با سعه صدر از کنارشان گذشتند. کار ما زمان مشخصی ندارد و نمی توانیم برنامه ریزی کاملی داشته باشیم. همچنین امنیت شغلی ما اصلا تضمینی ندارد. من گاهی فکر می کنم پدر کاملی برای فرزندم یا مرد زندگی کاملی برای همسرم نبودم و همسرم در این مسیر بسیار بسیار به من کمک کرد تا بتوانم کارهایی را که دوست دارم انجام دهم.

سید جواد رضویان و پدر و دخترش

علایق و حقایقی درباره سید جواد رضویان

در ادامه بیوگرافی سید جواد رضویان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

آیا پدر شدن جواد عزتی واقعیت دارد ؟

در بیوگرافی سید جواد رضویان از علايق شخصي او مي‌توان گفت طرفدار پروپاقرص آثار وودی آلن و جری لوییس است.در کودکی علاقه خاصی به تیر و کمان داشته است. از همان دوران تابه‌حال هم از تماشای کارتون‌های نظیر پلنگ صورتی، سندباد و پینوکیو لذت می‌برد.

خیلی دوست دارد به همراه همسرش در خیابان قدم بزند و با مردم ارتباط برقرار کند. شیفته آکواریوم است.

خوش‌قلب، خانواده‌دوست و دل‌نازک است و از شنیدن صدای رضا صداقی بدجوری لذت می‌برد. گل و گیاه از دیگر موارد موردعلاقه او است.

در ادامه بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است او به حیوانات نیز علاقه مند بوده و یک طوطی برزیلی هم دارد.

عاشق حضور در جبهه

در بیوگرافی سید جواد رضویان میخوانیم زمان دانش آموزی در مقطع راهنمایی درگیرو دار جنگ بود یا باید از سردخانه ها بیرون می کشیدنش یا از زیر تابوت شهدا.در نوجواني و جواني‌اش عشق خاصي به جنگ داشته و هميشه در تلاش بوده که به جنگ برود. سید جواد نوجوان نمی‌توانست رضایت پدر و مادرش را برای اعزام به جبهه‌ها به دست آورد. برای همین دست به هر کاری می‌زد تا به‌طور مخفیانه و بدون رضایت راهی جبهه شود. اما تلاش‌هایش هیچ‌گاه نتیجه نداد.

لجاجت بچگی سید جواد رضویان

در ادامه بیوگرافی سید جواد رضویان میخوانیم از همان موقع آن‌قدر لجوج و شیطان بود که به خاطر لجبازی با پدرش، در امتحانات ثلث سوم سال دوم راهنمایی شرکت نکرد تا یک‌ضرب مردود شود

بچگی سید جواد رضویان

سید جواد رضویان فراری از تئاتر

این نوجوان پر شروشور کم‌کم به هنر علاقه‌مند شد و برای تحصیل در رشته نقاشی راهی دانشگاه شد. جالب اینجاست ک در بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است علاقه او بیشتر به هنرهای تجسمی و بود در کودکی از تئاتر و کارهای نمایشی مدرسه و محله و … گریزان بود.

سید جواد رضویان فعال در حرفه نقاشی

در بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است: بعد از ورود به عرصه بازیگری همچنان فعالیتش در نقاشی را به‌طور جدی ادامه داده است. او بعضی از تابلوهایش را به قیمت بسیار بالا به فروش رسانده است. یکی از نقاشی‌هایش در سال 1375 به قیمت سی هزار تومان فروخته شد. بیشتر در زمینه الیتراسیون (نقاشی کودک) کار می‌کند و تصویرسازی کتاب‌های کودک را بر عهده دارد. در خانه هم بیشتر وقتش را صرف آموزش نقاشی به دخترش می‌کند. سید جواد رضویان می‌گوید این کار را می‌کنم، چون کمک به‌سزایی به رشد توانایی ذهن کودک می‌کند.

عکس لو رفته از تولد دختر مهناز افشار در آلمان

ورزش مورد علاقه سید جواد رضویان

من هم همیشه ورزش های رزمی را دوست داشتم. احتمالا اگر بگویم من هم ورزش می کنم همه با توجه به فیزیکم دچار حیرت می شوند.(با خنده)

علاقه سید جواد رضویان به لباس و خرید

برعکس آنچه شاید در مورد من عنوان یا تصور می شود اتفاقا من جزو بچه هایی هستم که خیلی اهل خرید لباس هستم. البته نه به شکل پیروی از مد. بیشتر و در درجه اول برای من رنگ در اولویت و اهمیت قرار دارد. خودم شخصا تیپ های اسپرت را دوست دارم اما در نهایت بر اساس جایی که می روم نوع لباسم را تعیین می کنم.

او مدعی است چون رنگ‌شناسی خوانده خوب می‌تواند تشخیص دهد که چه لباسی بهش می‌آید. در میان رنگ‌ها هم نارنجی را دوست دارد و در بسیاری از فیلم‌ها از لباس‌های نارنجی‌رنگ استفاده می‌کند.

تیپ سید جواد رضویان

سید جواد رضویان جدی در زندگی

در زندگی خانوادگی آدم جدی هستم البنه نه اینکه برج زهرمار باشم در همان برخورد الو سعی می کنم انرژی مثبتی به طرف مقابلم منتقل کنم

پیچیدگی های دلقک بازی

وادی طنز همیشه نیاز به چهره های جدید و جوان و مستعد دارد. کوتاهی از ما بوده است که تیم جوان و جدید معرفی نکردیم. سن نسل ما بالا رفته است و دیگر نمی توانیم نقش های جوان را بر عهده بگیریم. :در حال حاضر باید مردم را به هر قیمتی خنداند؛ البته این کار بسیار سخت است. این روزها کافی است یک سر به شبکه های اجتماعی بزنید تا ببینید این مردم خودشان چقدر طناز هستند و دیگر خنداندن آنها کار ساده ای نیست.

تفریحات لاکچری مهناز افشار در کو های آلپ

تکرار فیزیک همیشگی

این مساله ای است که بیشتر در تیپ بازی کردن رخ می دهد و خاص این نوع کارهای کمدی است که براساس تیپ می چرخند. تیپ بازی کردن ممکن است من را به تکرار بیندازد و من باید بتوانم حد وسطی را حفظ کنم. یادم هست آقای حمید لولایی به من گفت جواد شوخی را جدی بازی کن؛ زمانی که این اتفاق بیفتد تو در هر قالبی برای مخاطب قابل پذیرش هستی. یعنی باید تیپ و شخصیت را بتوانی طوری به هم نزدیک کنی که برای مخاطب مقبول باشد. اعتراف می کنم که این کار برای من دشوار است و شاید هنوز به این درجه نرسیده باشم.

ماجرای افسردگی شدید سید جواد رضویان

در ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در برنامه عصر جدید حضور پیدا کرد و درباره زندگی شخصی اش و سختی هایی که کشیده برای تماشاگران و مخاطبان تلویزیونی صحبت کرد که باعث شد خانم رویا نونهالی به گریه بیفتد

سید جواد رضویان درباره سختی هایی که کشیده بود گفت در یک خانواده کاملا مذهبی به دنیا آمدم و وقتی وارد دنیای بازیگری شدم اقوام و آشنایان من را مطرب خطاب می کردند

سید جواد رضویان در ادامه گفت که : پس از حضور موفق در تلویزیون و شهرت فراوانی که کسب کردم به یک باره با ممنوع التصویری در تلویزیون مواجهه شدم که این موضوع از نظر روحی من را به شدت بهم ریخت .

در آن مدت ۱۰ ماهه ممنوع التصویری به طور کامل خانه نشین بودم و به نوعی پوچی رسیده بودم ، موهایم بلند شده بود، دیگر کسی مرا نمی شناخت.

تا جایی که وقتی شب می شد انگار که ناقوس مرگ برایم به صدا در می آمد و به همین دلیل به شدت از شب ترسیده بودم.

در همین دوران انقدر حالم خراب بود و از نظر روحی به هم ریخته بودم که همیشه منتظر مرگ بودم و دو بار وصیت نامه ام را نوشتم و به همسرم دادم ، آنقدر شرایط روحی بدی داشتم که حتی به همسرم که ۱۶ سال سن داشت گفتم که بهتر است از یکدیگر جدا شویم اما بعد از مدتی در شرایط بهتری قرار گرفتم

ماجرای تصادف وحشتناک جرمی رنر از چه قرار بود ؟

در همان سال خواب عجیبی دیدم که با سومین باران پاییز عمرم تمام می شود و می میرم. آن سال دو بار باران آمد ولی باران سومی نبارید و به جای آن برف بارید و من زنده ماندم.

مدتی بعد توسط مهران مدیری به سریال پاورچین دعوت شدم که مسیر زندگی ام به کلی عوض شد.

خوشبختانه موفق شدم با کمک خانواده با درخشش در سریال پاورچین گام بسیار بلندی را به سوی شهرت و محبوبیت بردارم و بعد از آن پیشنهادات بازیگری در قالب طنز به من داده می شد که باعث شد انگیزه ام برای ادامه فعالیت افزایش یابد

در ادامه گفت که شهرت خطرات بسیاری دارد و توکل به خدا و خانواده اثر بسیاری در این زمینه دارد. از نگاه من در کار هنری و شهرت سه عامل اهمیت بسیاری دارد. من مرگ را دیدم. من آن روزها را که مرور می کنم از خداوند می پرسم که من لایق محبت تو هستم؟ دوم اینکه همت و خانواده اهمیت بسیار بالایی دارند.

در واقع صحبت های این بازیگر دوست داشتنی به نوعی مصداق بارز آیه “ان مع العسر یسرا …” بود و به بهترین شکل ممکن از تاثیر خدا و نا امید نشدن در زندگی صحبت کرد.

این که احتمالا در تاریک ترین لحظات زندگی هم ممکن است بهترین اتفاقات برای هر کسی رقم بخورد.

افسردگی شدید سید جواد رضویان

خوانندگی سید جواد رضویان

در بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است او نیز از آن دست هنرمندانی است که وارد عرصه موسیقی شده و چند آلبوم نیز منتشر کرده است او چندین تک ترک نیز خوانده است

از چند آهنگ اين بازيگر و خواننده مي توان به «تقدير»، «دلت مياد»، «دنيا ديگه مثل تو نداره»، «بانوي قصه»، «قسمت نميشه انگار»، «ميخوام تو ابرا»، «بيا پيشم بابا»، «بزن بريم» ،«لحاف دوزي» و… اشاره کرد.

بیشتر قطعات سید جواد رضویان ، بازخوانی آثار پاپ قدیمی و همچنین ترانه‌هایی طنزیست که از دل مجموعه‌های تلویزیونی بیرون آمده‌اند. او همچنین خوانندگی تیتراژ سریال‌های «باغچه مینو»، «قرارگاه مسکونی» و «چارخونه» را بر عهده داشت.

الناز شاکردوست و مهناز افشار در یک دورهمی در آلمان

انگ استقلالی نزنید

سید جواد رضویان در واکنش به استقلالی بودنش می گوید: انگ طرفداری تیم دولتی به من نزنید ، من شدیدا بارسلونایی ام

قهر سید جواد رضویان با مهران مدیری

بعضی حواشی واقعا خنده دار است. چقدر هم سریع پخش می شوند. می گویند از کار مهران مدیری قهر کرده و رفته ام و کار را نصفه رها کرده ام. البته من هم تا اندازه ای به خاطر روند طولانی کار خسته شده بودم و هم اینکه باید برنامه «سه شو» را آماده می کردم. هرچند هر چقدر توضیح بدهید باز هم این، در میان بعضی از مردم دهان به دهان می چرخد که ما با مدیری مشکل داشتیم و قهر کردیم؛ در حالی که اصلا این طور نبود و نیست.

واکنش جالب سید جواد رضویان به شایعه مرگش

من نمی دونم هر چند وقت یکبار اگر از من خبری نباشه چرا من رو می فرستند سینه قبرستان، به همین روز و شب های عزیز این شایعه ها به جز اینکه باعث نگرانی عزیزان من می شه نتیجه ای نداره، از طرف دیگه این رو هم خدمت عزیزانی که به این شایعه ها می پردازند عرض می کنم:  عجله نفرمایید کاسه من هم که پر بشه مثل بچه آدم خودم سرم را می اندازم پایین میرم خدمت حضرت عزرائیل نیازی به زحمت نیست.

شرمنده همه عزیزانی که با این شایعات نگران من کمترین شدند.

عیادت سید جواد رضویان با رهبری در بیمارستان

سید جواد رضویان ، نرگس آبیار و الهام چرخنده با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.

عیادت سید جواد رضویان با رهبری در بیمارستان

پاسخ سید جواد رضویان به حواشی

از کم‌لطفی‌های تلویزیون به او و خداحافظی‌اش و هر چیز دیگر که بگذریم، نمی‌توان کم‌کاری سید جواد رضویان در سال‌های اخیر در تمام عرصه‌ها را نادیده گرفت. همین کم‌کاری‌ها باعث شده که بعضی او را وارد حواشی مختلفی کرده و کم‌کاری‌اش را به خیلی چیزها نسبت دهند. سید جواد رضویان در پاسخ به این حواشی بیانیه‌ی مبسوطی در صفحه شخصی‌اش نوشت. او اظهار دارد که هیچ‌گاه کم‌فروشی نکرده و هر بار با تمام وجود برای مردم کار کرده است. در این چند وقت اخیر هم مشغول بازنگری بر روی خود و کارهای خوب و بدش بوده و به همین دلیل مدتی از عرصه تصویر دور مانده است.

بهناز جعفری در حرکتی نمادین سر خود را تراشید

شروع فعالیت هنری سید جواد رضویان

سید جواد در سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش همکلاس بود. دوستی با این‌ها بود که باعث شد سید پرجنب‌وجوش سر از کار طنز و تلویزیون درآورد.

دوره‌ای بود که فرصت‌های خوبی به جوانان مستعد در تلویزیون داده می‌شد و استعدادهای زیادی در آن سال‌ها ظهور کردند. بخصوص در زمینه طنز. بازیگرانی ازجمله رضا عطاران، سید جواد رضویان، مجید صالحی و … .

بعد از حضور چند ساله در تئاتر در سال 1376 وقتی 23 ساله بود با مجموعه سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران و شیرین جاهد به تلویزیون آمد.مجموعه ” سیب خنده” ازجمله مجموعه‌هایی بود که عده‌ای از آن جوانان خوش‌ذوق را دوره‌ هم جمع کرد.سید جواد رضویان همچنین نویسنده‌ی بعضی از آیتم‌های آن مجموعه بود.

سید جواد رضویان در مجموعه سیب خنده

سید جواد رضویان چندی پیش متنی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد که حاوی ناگفته‌هایی از نحوه ورودش به عرصه بازیگری بود: «دوست داشتم یه حقیقتی را خدمت شما عزیزانم بگم. در اوایل دهه هفتاد که من تازه‌وارد این حرفه شده بودم، نه پشتوانه مالی داشتم، نه پارتی، نه پدرم سفارشم رو به کسی کرده بود، نه … قبل از همه‌چیز لطف و عنایت خداوند بود که با ورود به دانشکده هنر، کارم را نیز شروع کردم. ولی لطف خداوند فقط تا این مرحله نبود. خداوند فرشتگانی رو در مسیر کاری من قرارداد. کسانی که مثل برادر بزرگ‌تر حمایتم کردند، هم راه چاره و چاه این حرفه رو برام روشن کردند. … نصرالله رادش عزیز یکی از اون فرشتگان بود و هنوز هم هست و با انرژی فوق‌العاده‌ای که داره هنوز من رو راهنمایی میکنه. و دیگرانی مثل سعید آقاخانی، رضا عطاران، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رامبد جوان و … . تا آخر عمرم خودم را مدیون این عزیزان مدیونم …»

شهرت سید جواد رضویان با پاورچین و حضور فعال در تلویزیون

مجموعه ” حرف تو حرف” فعالیت بعدی سید جواد رضویان در عرصه بازیگری بود.

سید جواد رضویان در مجموعه حرف تو حرف
سید جواد رضویان در مجموعه حرف تو حرف

در بیوگرافی سید جواد رضویان میخوانیم : او در سال 1377 در مجموعه ” مجید دلبندم” حضور داشت تا اینکه در سال 1381 در سن 28 سالگی سید جواد رضویان با حضور درخشان در مجموعه ” پاورچین” در نقش داوود خود را به‌عنوان کمدینی خوش‌ذوق شناساند.

علت ازدواج نکردن مریم معصومی تا این سن فاش شد
سید جواد رضویان در مجموعه مجید دلبندم
سید جواد رضویان در مجموعه مجید دلبندم

تکیه‌کلام‌های داوونه پایین‌برره‌ای تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. داوونه یکی از اولین شخصیت‌های برره‌ای تلویزیون بود که خوب هم در میان مردم جا افتاد و محبوب شد. اما به دلایلی مهران مدیری برای مجموعه شب‌های برره از او استفاده نکرد.

سید جواد رضویان در مجموعه پاورچین
سید جواد رضویان در مجموعه پاورچین

البته همکاری مدیری و رضویان خیلی زود در ” جایزه بزرگ” ادامه پیدا کرد.

سید جواد رضویان در مجموعه جایزه بزرگ
سید جواد رضویان در مجموعه جایزه بزرگ

در ادامه بیوگرافی سید جواد رضویان آمده است : سال‌ها بعد در مجموعه‌های ” شوخی کردم”  و ” در حاشیه 1 و 2″ بازهم این دو طنزپرداز مشهور در کنار هم قرار گرفتند و لحظات شیرینی را خلق کردند. از دیگر فعالیت‌های تلویزیونی سید جواد رضویان می‌توان به مجموعه‌های ” باغچه مینو”، ” ارث بابام”، ” فرار بزرگ”، ” خروس” و … اشاره کرد.

جواد رضویان و هادی کاظمی در شوخی کردم
جواد رضویان و هادی کاظمی در شوخی کردم
سید جواد رضویان در سریال خروس
سید جواد رضویان در سریال خروس

بازی سید جواد رضویان در سینما و تجربه کارگردانی

در سینما سید جواد یکی از بازیگران محبوب قدرت‌الله صلح میرزایی بود و در 4 فیلم سینمایی با او همکاری کرد. فیلم‌هایی از قبیل ” شاخه گلی برای عروس”، ” دلداده”، ” زندگی شیرین” و ” یک جیب پرپول”.

سید جواد رضویان در فیلم شاخه گلی برای عروس
سید جواد رضویان در فیلم شاخه گلی برای عروس
جواد رضویان و آناهیتا همتی در یک جیب پر پول
جواد رضویان و آناهیتا همتی در یک جیب پر پول

البته در بیوگرافی سید جواد رضویان امده است شروع فعالیت سینمایی او، در سال 1383 با ” شارلاتان” بود.

سید جواد رضویان در فیلم شارلاتان
سید جواد رضویان در فیلم شارلاتان

سال 1387 سید جواد رضویان یکی از پرکارترین بازیگران سینما بود. او با نقش‌آفرینی در 6 فیلم سینمایی یک‌جور رکورد را برای خود رقم زد. از دیگر فعالیت‌های سینمایی او می‌توان به بازی در ” ده رقمی”، ” چارچنگولی”، ” اخراجی‌ها 2″ و … اشاره کرد.

جواد رضویان و رضا شفیعی جم در چارچنگولی
جواد رضویان و رضا شفیعی جم در چارچنگولی
جواد رضویان در اخراجی های 2
جواد رضویان در اخراجی های 2

او بعد از غیبتی چند ساله با فیلم ” لازانیا” در سال 96 دوباره به سینما بازگشت.بعد از آن هم در “دم سرخ ها” و “زهرمار” هنرنمایی کرد.

سید جواد رضویان در فیلم لازانیا
سید جواد رضویان در فیلم لازانیا

سید جواد رضویان از سال 1384 فعالیت خود را به‌عنوان کارگردان نیز آغاز کرد. در سال 1389 با فیلم “کمی شیرین ، بسی فرهاد” کارگردانی را تجربه کرد اما این فیلم اکران نشد

در بیوگرافی سید جواد رضویان امده است :” ارث بابام” اولین مجموعه طنز او بود. بعد از آن ” قرارگاه مسکونی” را ساخت که می‌توان گفت و محبوب‌ترین و مورد اقبال‌ترین اثر وی درزمینهٔ کارگردانی بود. در بیوگرافی سید جواد رضویان میخوانیم مجموعه‌های ” کسی خوابه؟”، ” مهمانان ویژه” و ” سه شو” دیگر ساخته‌های تلویزیونی او هستند.
جواد رضویان و مهران غفوریان در قرارگاه مسکونی
جواد رضویان و مهران غفوریان در قرارگاه مسکونی
سید جواد رضویان در سه شو
سید جواد رضویان در سه شو

مصاحبه اي کوتاه با سید جواد رضویان در مورد کارگرداني‌اش

شما به عنوان بازيگري مطرح در گونه كمدي شناخته شده‌ايد. فكر مي‌كنيد اين موفقيت را بتوانيد در كارگرداني تكرار كنيد؟

آیا کشف حجاب و مهاجرت رویا تیموریان و دخترش صحت دارد ؟

– از همان سال اول كه وارد بازيگري شدم شرايطي مهيا نبود كه بتوانم در كارم شناخته شوم، اما با گذشت زمان و كسب تجارب مختلف و كار كردن با كارگردانها و بازيگران حرفه اي‌تر به تكاملي رسيده‌ام كه برخي دوستان لطف مي‌كنند و مي‌گويند در كارهاي كمدي به توفيقاتي دست پيدا كرده‌ام. در كارگرداني هم نياز به فرصت دارم. اميدوارم بتوانم اثري كه در شأن و اندازه مخاطب مشكل پسند ايراني است، ارائه كنم..

تجربه طولاني مدت بازيگري در فيلم‌هايي كه نقاط مشترك زيادي داشت و كمدي‌هايي بود که سبك خاص خودتان را داشت، اينها چه تأثيري روي كارگردانيتان گذاشت؟ از فيلمنامه و بازيگران انتظار داشتيد ادامه مسيري كه تا به حال در آن حركت كرده‌ايد را شكل دهند يا مي‌خواستيد كار جديدي ارائه كنيد؟

– قطعا مي‌خواستم كار جديدي ارائه كنم و به اصطلاح طرحي نو در اندازيم؛ چون خودم از جواد رضويان تكراري خسته شده بودم كه مثلا در خيلي از فيلم‌ها از روستا وارد شهر مي‌شد. خودم از اين تكرار فرار مي‌كردم، اما خيلي وقتها مجبور مي‌شدم و در رودربايستي قرار مي‌گرفتم. بدون تعارف عرض مي‌كنم خيلي وقتها برحسب نياز بود. بعضي دوستان هم با ساده پنداري به اين كار نگاه مي‌کردند و فكر مي‌كردند چه كاري جواد رضويان را نود شب يا بيشتر در تلويزيون نگه مي‌دارد و مردم را هم جذب مي‌كند، همان روش را در سينما نيز اجرا كنيم. اما سينما با تلويزيون كاملا فرق دارد. به دليل كم اطلاعي، تعداد كارگردان‎ها و نويسندگان كمدي خوبمان به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسد. به همين علت اگر كاري كمي از درجه معمولي بهتر شود نمره عالي به آن مي‌دهيم. گاهي که به سريال‌هاي قديمي‌اي که در آن بازي كرده ام نگاه مي‌كنم، ميبينم طي اين سال‌ها، كمدي پيشرفت چشمگيري نداشته و حتي گاهي پسرفت كرده‌ايم.

مینا ساداتی هم بالاخره وارد کار مدلینگی شد

شما در مسيري كه حركت مي‌كرديد مخاطب خاص خودتان را داشتيد و موفق بوديد. فكر مي‌كنيد ادامه دادن آن مسير پاسخگوي مخاطب نبود؟

– جلب مخاطب را موفقيت نمي‌دانم. مخاطب در يك اثر با شخصيت همذات پنداري مي‌كند و اين همراهي ادامه مي‌يابد. اين دليل بر توفيق بازيگر نيست، بلكه نشانه صبوري و به عقيده من ترحم مخاطب نسبت به بازيگر است. مثلا در بعضي كارهايي كه اين اواخر در سينما انجام دادم، دوست نداشتم مخاطب به خاطر گذشته ام به سينما برود. دوست داشتم اگر جذب كار مي‌شود، فردا بگويد برويد ببينيد جواد رضويان چه فيلمي بازي كرده، نه اين كه بگويد او را شبيه فيلم‌هاي قبلي‌اش ديديم. اين تكرارها آزرده خاطرم مي‌كرد. اين تكرار در مورد بسياري از دوستانمان هم هست. مشكلات زيادي مثل محدوديت در شوخي با اصناف و مشاغل و گرايش‎ها و عقيده‌ها هم وجود دارد كه باعث ميشود متنها محدود شود.

به دليل دور شدن از اين تكرار بود كه در سريال خودتان بازي نكرديد؟

– خيلي از دوستان به اين باور رسيده بودند كه كارگرداني ميكنم تا در كار خودم بازي كنم. ميخواستم اين تفكر را از بين ببرم. همين طور اگر جاي هر كدام از بازيگران مي‌خواستم بازي كنم، نمره پايينتري از آنها مي‌گرفتم.

از تفاوت كار تلويزيوني و سينمايي گفتيد. كمي در اين مورد توضيح دهيد.

– نمي توانيم سينما و تلويزيون را به هم نزديك كنيم. در سينما مواردي هست كه شامل مميزي نمي شود، ولي در تلويزيون به آنها نمي شود نزديك شد. در سينما در گفتن خيلي از ديالوگ‌ها و ساختن خيلي از موقعيتها راحت تر مي‌توانيم عمل كنيم. ساختار سينما و تلويزيون ما كاملا از هم جداست.

از مجموع صحبتهايتان و اين همه تغييري كه در تفكرتان به وجود آمده، مي شود به اين نتيجه رسيد كه از اين به بعد قرار است جواد رضويان را با سبك و سياق جديدي ببينيم؟

– اصلاً به همين خاطر است كه در دو سال اخير كم كار شده ام. واقعاً دلم ميخواهد چيزي كه در شأن و لياقت مخاطب سينما و تلويزيون است، ارائه كنم. بعضي دوستان منتقد ما را نقد مي كنند، اما آنقدر نقدها مغرضانه است و كم لطفي در آن وجود دارد، آنقدر نقدها شخصي است كه آدم متعجب ميشود. هرچند اگر جايي حرف حسابي زده شد، سعي كرده ام آويزه گوشم كنم. اما وقتي غرض ورزي و بي انصافي ميبينم، خيلي جدي نميگيرم. نقد مردم برايم حكم است، آنها هستند كه نمره قبولي و ردي كارهايم را ميدهند.

الناز شاکردوست و مهناز افشار در یک دورهمی در آلمان

نكته اي هست كه به عنوان كلام آخر اضافه كنيد؟

– اميدوارم مخاطب همانطور كه مرا تا اينجا تحمل كرده باز هم تحمل كند. واقعا اين دو سال سختي كشيدم تا كار نكنم. ما به كار كردن جلوي دوربين عادت داريم. عادت داريم كه در خيابان راجع به كارهايمان صحبت كنند. در اين دو سالي كه كار نكردم واقعا رياضت كشيدم. من بچه تلويزيون هستم، اما گلايه هايي دارم. بعد از «قرارگاه مسكوني» يك سال سريالم بلاتكليف ماند كه باعث شد احساس كنم از خانه خودم رانده شده ام و اين احساس بسيار بدي بود. خودم را بچه گروه كودك ميدانم و آرزو دارم روزي به گروه كودك برگردم.

خداحافظی سید جواد رضویان از تلویزیون

جواد رضویان، 29 اسفند 1394 در حالی که به‌عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده برنامه سه ستاره معرفی شد، با بغض اعلام کرد که دیگر در تلویزیون کار نخواهد کرد و به‌طور رسمی از این عرصه خداحافظی کرد. او گفت: «هرچند که خودم را تا ابد و همیشه فرزند تلویزیون میدانم. به این دلیل با تلویزیون همکاری نمی‌کنم که دیگر بیشتر از این به من کم‌لطفی نشود… خیلی چیزها را دیدم و دم نزدم. ولی واقعاً دیگر تحمل نداشتم… بازهم تأکید می‌کنم، فعلاً کار نمی‌کنم و نمی‌گویم هیچ‌وقت.» به هر حال او پس از این ماجرا در مجموعه «همسایه‌ها» ایفای نقش کرد. «همسایه‌ها» سریالی به کارگردانی مهران غفوریان است که تولید و پخش آن مربوط به سال 1395 می‌باشد.

اجرای ویژه برنامه رمضان

سید جواد رضویان با همکاری شهره سلطانی بعد از 2/5 سال دوری از تلویزیون در سال 1398 بعنوان مجری ویژه برنامه جشن رمضان از شبکه پنج بازگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا