اخبار حاشیه بازیگران

عکس دیده نشده از رویا تیموریان در ازدواج اولش

عکسی بسیار عجیب از رویا تیموریان بازیگر مشهور سینمای ایران و همسر مسعود رایگان با چهره ای که اصلا باور کردنی نیست در ازدواج اولش در فضای مجازی پر بازدید شد.

عکس دیده نشده از رویا تیموریان در ازدواج اولش

ازدواج اول رویا تیموریان

عکس دیده نشده از رویا تیموریان در ازدواج اولش

بیوگرافی رویا تیموریان

در بیوگرافی رویا تیموریان آمده است: متولد 27 اسفند 1338 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

عکس کودکی رویا تیموریان
عکس کودکی رویا تیموریان
عکس کودکی رویا تیموریان

در بیوگرافی رویا تیموریان لازم به ذکر است: او لیسانس بازیگری و کارگردانی اش را در سال 1366 از دانشگاه هنر دریافت کرد.

قد رویا تیموریان

در بیوگرافی رویا تیموریان آمده است قد او 165 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده رویا تیموریان

در بیوگرافی رویا تیموریان درباره ی خانواده اش آمده است: او 3 خواهر دارد و خودش آخرین فرزند خانواده است. خانواده او همگی هنر دوست بودند و او زمانی به بازیگری علاقه مند شد که شوهر خواهرش غلامرضا طباطبایی او را در نوجوانی برای دیدن تئاتر دعوت کرد.او میگوید:اولین تئاتری که دیدم درسالن فردوسی دانشکده ادبیات بود بشدت مرا تحت تاثیر قرار داد و علاقمند به تئاتر کرد.

نیما طباطبایی خواهرزاده رویا تیموریان بود که یکی از مستندسازان مطرح ایرانی بود و فوت شد و همین حادثه باعث تلخی هایی در زندگی رویا تیموریان شد. آخرین اثر این هنرمند من حجازی هستم بود. علیرضا به دلیل تومور مغزی جانش را از دست داد. رویا تیموریان پس از این اتفاق دچار افسردگی شدید شد ولی بلاخره به زندگی عادی اش برگشت.

نیما طباطبایی خواهرزاده رویا تیموریان

ازدواج و وضعیت تاهل رویا تیموریان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی رویا تیموریان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول با میر ولی الله مدنی

رویا تیموریان اولین بار با میر ولی الله مدنی (تهیه کننده) سینما ازدواج کرد اما این زندگی بعد از به دنیا آمدن دو دختر بنام درنا و دنیا مدنی به طلاق ختم شد

ماجرای دوست پسر سحر قریشی چیست ؟
همسر سابق و فرزندان رویا تیموریان

دنیا مدنی و درنا دختران رویا تیموریان

فرزندان این بازیگر هر کدام زندگی مستقلی دارند ولی دنیا و همسرش به حرفه مادر نزدیکتر هستند. دنیا مدنی طراح مد و لباس است و طراحی لباس های مادرش را نیز انجام می دهد. لباس های رویا تیموریان در فستیوال ها و جشنواره هایی که دعوت می شود همگی طراحی دخترش هستند. دنیا مزون لباس دارد و در حرفه طراحی لباس هم بسیار موفق است.

رویا تیموریان و دخترانش درنا و دنیا مدنی

قبلا شایعه شده بود که دنیا مدنی با علیرضا کمالی نژاد ازدواج کرده است که این شایعه را رویا تیموریان و دخترش رد کردند.

دنیا مدنی هم در مورد این شایعه گفته است که قرار بود با این شخص ازدواج کند ولی به دلایلی این اتفاق نیفتاد و دلش نمی خواهد که در مورد جزییات این ماجرا تعریف کند.

رویا تیموریان و دخترش دنیا مدنی

ازدواج دوم با مسعود رایگان

رویا تیموریان برای بار دوم در سال 1382 وقتی 44 ساله بود با مسعود رایگان بازیگر 49 ساله ازدواج کرد ولی صاحب فرزندی نشدند.

رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان

زندگی او با مسعود رایگان بسیار آرام است. او و همسرش اهل سفر و کتاب هستند اما به گفته مسعود رایگان مشغله کاری اجازه چندانی برای سفر به آنها نمی‌دهد.

جدایی این بازیگر زیاد خبرساز نشد و با حاشیه همراه نشد. دو دختر او دنیا مدنی و درنا مدنی این جدایی را قبول کردند و الان هم با مسعود رایگان رابطه خوبی دارند.

رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان و دخترانش درنا و دنیا مدنی

رویا تیموریان عادت ندارد درباره زندگی شخصی‌اش زیاد صحبت کند اما وقتی دربرابر این سوال قرار گرفت که زندگی با مسعود رایگان چطور است گفت: در یک کلام بخواهم خلاصه کنم باید بگویم آرامش . مسعود شخصیت ساپورتیو دارد. بسیار از من و دخترانم حمایت می‌کند. او درنا و دنیا را دختران خودش می‌داند و هرکاری بتواند برای آنها انجام می‌دهد و دل می‌سوزاند. من فکر می‌کنم در زندگی مشترک، باید یک نوع دیپلماسی وجود داشته باشد که معمولا خانم‌ها این دیپلماسی را دارند. بسیاری از خانم‌ها به دلیل سرکار بودن همسران‌شان حتی اگر خودشان هم شاغل باشند، باز زمان فراغت بیشتری نسبت به آقایان دارند که در همین زمان، نبودن همسر ممکن است از نظر روحی تا حدودی ضعیف‌شان کند یا مسئولیت‌های بیشتری را روی دوش‌شان بگذارد.

بهاره رهنما دوباره محجبه شد

تیموریان ادامه داد: این نیاز به یک درک متقابل دارد؛ یعنی وقتی مرد از سر کار به منزل برمی‌گردد، همین که قدرشناس زحمات همسرش به خاطر نگهداری از خانه و فرزندان باشد، بسیار ارزشمند است. منظورم از دیپلماسی که گفتم، همان درک متقابل، از خود گذشتگی و احترام به یکدیگر در زندگی مشترک است. من و مسعود به یکدیگر قول داده‌ایم اگر بابت موضوعی ناراحتی از هم داشتیم، آن ناراحتی لحظه‌ای باشد و از آن رد ‌شویم، چون معتقدیم فرصت زندگی کردن کم است و این‌قدری نیست که بخواهیم با جر و بحث آن را سپری کنیم.

آشنایی با مسعود رایگان

زمانی برای اجرای تئاتر به سوئد رفته بودیم یک شب مسعود برای تماشای اجرای ما به سالن نمایش آمد و ما بعد از 22 سال دوباره همدیگرو دیدیم

من و آقای مسعود رایگان با هم در یک دانشگاه در تهران درس خواندیم

علایق و حقایقی درباره رویا تیموریان

در ادامه بیوگرافی رویا تیموریان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه به بازی

اولین بار آقای غلامرضا طباطبایی شوهر خواهرم مرا به دیدن تئاتر در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دعوت کرد که مرا بشدت تحت تاثیر قرار داد و به تئاتر علاقمند کرد

انقلاب فرهنگی و معارف

بعد از انقلاب فرهنگی تعدادی از واحدهایم حذف شد مثلا سوارکاری ، شمشیربازی و کلاس شکسپیر شناسی که معارف اسلامی و تاریخ اسلام جای آن را گرفت

احترام به مردم

من خيلي آدم جاه‌ طلبي نيستم كه فكر كنم بايد به قله‌ های رفيع بازيگری برسم يا به هاليوود بروم ، اصلاً نگاه اينچنينی ندارم

ماجرای اسید پاشی به گلشیفته فراهانی در خیابان چیست ؟

در محدوده كشور خودمان همه تلاشم اين بوده كه درست قدم بردارم و خودم را بيشتر بسازم و انتخاب‌ های خوبی داشته باشم ، احترام و توجه مردم برايم مهم است

علت کم کاریم

تلاش می كنم حتما سالی يک اجرا داشته باشم چون به نوعی بازآموزی بری خودم محسوب می شود اما در سینما و تلویزیون اینطور نیست

با احترام به تمام همكارانم در تلويزيون بايد بگويم كيفيت بازيگري در تلويزيون بسيار دچار نزول شده و ديگر شاهد حضور بازيگران صاحب‌نام و باتجربه نيستيم

نشان درجه 1

در سال 1385 نشان درجه یک هنری معادل دکتری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردم که دستشان درد نکند الان در خانه خاک می خورد

جوانان دغدغه من

مساله جوانان این روزها با این شرایط اقتصادی یکی از اصلی ترین دغدغه های من است جوانان ما در دوره ای زندگی می کنند که زیاد نمی توان به آینده آنها امیدوار بود

نابودی منابع ملی کشور

متاسفانه به دلیل مدیریت های نادرست ؛ منابع ملی و طبیعی کشورمان در حال نابودی است حتی به آثار تاریخی کشورمان اهمیت کافی داده نمی شود

تدریس بازیگری

در بیوگرافی رویا تیموریان لازم به ذکر است: بصورت جدی از سال 1367 وقتی 29 ساله بود از کانون تئاتر بانوان و مدرسه هنر ادبیات ؛ تدریس اصول بازیگری را شروع کرد

از سال 1367 وارد موسسه دانشگاه رسام هنر شد و سپس استاد دانشگاه آزاد بود و مدتی هم در موسسه کارنامه حضور داشت

فعالیت های خیرخواهانه

او به کارهای خیرخواهانه علاقه دارد و معتقد است که یکی از مهمترین کارهایی که هنرمند باید انجام دهد مشارکت در امور خیریه است. او نقش مهمی در کمک رسانی به مردم زلزله زده ورزقان داشت. او برای زندانیان محکوم به قصاص هم کمک می کند و برای آنها دیه جمع آوری می کند.

گشت و گذار پژمان بازغی با این خانم جوان در ماشین

شوخ طبع بودن وی

همکاران او را زنی شوخ طبع می دانند و می گویند که کار کردن با او بسیار لذت دارد و باعث کسب تجربه می شود. او برای نقش افینی در هر نقشی ساعت ها در مورد شخصیت آن نقش مطالعه می کند و حتی کتاب می خواند تا حالات فردی شخصیت را به خوبی بازی کند.

شروع فعالیت هنری رویا تیموریان

بصورت جدی از سال 1357 وقتی 19 ساله بود با تئاتر دانشجویی شروع کرد یکسال بعد با نمایش «ماهی سیاه کوچولو» در دانشکده هنرهای درماتیک بروی صحنه رفت.

در جلوی دوربین

فعالیت در رادیو از سال 1360 و فعالیت در تلویزیون را از سال 1367 با سریال رعنا (داوود میرباقری) آغاز کرد

رویا تیموریان در سریال رعنا

سال 1373 وقتی 35 ساله بود با تجربه سالیان سال از تئاتر با فیلم سینمایی «حسرت دیدار» به کارگردانی محرم زینال زاده جلوی دوربین رفت

او در طی این سال ها در سریال متعددی در تلویزیون ایفای نقش کرده است و آخرین کاری که از او پخش شد سریال سرباز بود که از شبکه سه پخش شد. اخیرا هم در سریال هم گناه در کنار پرویز پرستویی و جیران  در شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرده است.

رویا تیموریان در سریال سرباز
رویا تیموریان در سریال همگناه
رویا تیموریان در جیران

شهرت رویا تیموریان

شهرت ایشان با درخشش در فیلم مرد بارانی سال 1378 بین اهالی هنر شروع شد تا اینکه یکسال بعد با فیلم «زندان زنان» تندیس زرین نقش اول را از خانه سینما گرفت.

رویا تیموریان در فیلم مرد بارانی
رویا تیموریان در فیلم زندان زنان

او با بازی در مجموعه تلویزیونی رعنا (داود میرباقری – 1369) نوید یک بازیگر بااستعداد را داد. در مجموعه های تلویزیونی که بازی کرد، همیشه خود بود. و در مجموعه محاکمه (حسن هدایت – 1378) اوج هنرنمایی خود را به معرض نمایش گذاشت.

عکس دیده نشده از سیگار کشیدن الهام چرخنده

رویا تیموریان در سال 1386 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 4 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم رویا تیموریان در این سال، بازیگری در فیلم روی خط صفر به کارگردانی آرش قادری، سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی، فیلم تنهایی به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل و سریال ساعت شنی به کارگردانی بهرام بهرامیان محسوب می‌شود.

رویا تیموریان در سال 1395 در 57 سالگی در سریال دیوار به دیوار نیز بازی کرده است. رویا تیموریان این‌بار با سامان مقدم یعنی کارگردان سریال دیوار به دیوار و هنرمندانی چون پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی و محمدعلی شادمان همکاری داشت.
بازی گوهر خیراندیش و رویا تیموریان در سریال دیوار به دیوار

بازی خوب و حرفه ای او در نقش های مختلف

او جزو بازیگرانی است که در هر نقشی به خوبی بازی کرده است. او از نقش زن ساده لوح و ساده تا زن ثروتمند را بسیار به خوبی بازی کرده است.

او در سریال شب دهم در نقش شاهزاده ای قجر که برای انتقام گیری هایی از مردان خشن می شود و آنها را می کشد تا بازی در سریال شمس العماره در نقش زنی ساده اندیش نقش آفرینی کرده است. منتقدان نقش آفرینی او در فیلم زندان زنان را نقطه عطف بازیگری او می دانند. او در این فیلم در نقش رئیس زندان زنان بازی کرده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا