اخبار دیگران

چطور بهترین طرح را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم؟

کابینت‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخل آشپزخانه و خانه دارند، به همین دلیل انتخاب طرح کابینت یکی از مهم‌ترین کارها هنگام دکوراسیون داخلی خانه است. امروزه کابینت‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌کنند، به همین دلیل نیز انتخاب یک کابینت زیبا که علاوه‌بر جادار بودن زیبایی آشپزخانه را نیز بیشتر کند، کمی دشوار شده‌است.

هنگام انتخاب نوع و رنگ کابینت، اولین نکتهٔ مهمی که باید به آن توجه شود، سلیقهٔ مشتری و همچنین دکوراسیون سایر اتاق‌ها و پذیرایی خانه است. شایان ذکر است که هرکدام از کابینت‌ها، برای سبکی از دکوراسیون مناسب هستند، به همین دلیل سبک‌شناسی در انتخاب طرح کابینت بسیار حائز اهمیت است.

در ادامهٔ این مقاله، قصد داریم تا شما را با انواع کابینت‌ها و انتخاب بهترین طرح برای آشپزخانه آشنا کنیم.

انواع کابینت‌ها کدام‌اند؟

در گذشته تنها از چوب برای ساخت و تولید کابینت و کمد استفاده می‌کردند، اما امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی برای ساخت کابینت‌ها، از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند، به همین دلیل کابینت‌ها ازلحاظ جنس، طرح و رنگ باهم متفاوت هستند. برای انتخاب بهترین نوع کابینت، افراد باید ابتدا به سلیقه و نیاز خود توجه داشته باشند. سپس با توجه به متراژ آشپزخانه، دکوراسیون داخلی خانه و… بهترین نوع کابینت را انتخاب کنند. شایان ذکر است که کابینت‌ها براساس طرح و نوعی که دارند، به دستهٔ زیر تقسیم می‌شوند:

هرکدام از این دسته‌ها، دارای انواع مختلفی از کابینت هستند که ازلحاظ شکل ظاهری و نوع متریال به‌کاررفته در تولید آن‌ها، متفاوت‌اند. برای انتخاب طرح کابینت ابتدا باید افراد با دسته‌بندی و مدل‌های مختلف آن‌ها آشنا شوند.

دوره های باریستایی آکادمی کافی پارس

انواع کابینت آشپزخانهٔ مدرن کدام‌اند؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، یکی از دسته‌بندی‌های کابینت آشپزخانه با نام کابینت‌های مدرن در بازار شناخته می‌شوند. این نوع کابینت‌ها برای خانه‌هایی که به سبک جدید طراحی و دکوراسیون شده‌اند بسیار مناسب هستند. کابینت‌های مدرن بیشتر از متریال‌هایی مانند فلز، ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی و… ساخته می‌شوند. ازجمله انواع کابینت‌های مدرن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کابینت‌های های‌گلاس؛
  • کابینت‌های فلزی؛
  • کابینت‌های پی‌وی‌سی؛
  • کابینت‌های ام‌دی‌اف؛
  • کابینت‌های با روکش چرمی؛
  • کابینت سوپر برجسته.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک کدام است؟

کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک یکی دیگر از انواع کابینت‌های موجود در بازار است که دارای طرح‌های متفاوتی هستند. این نوع کابینت‌ها نسبت‌به کابینت‌های مدرن از قیمت بیشتری برخوردار هستند، زیرا برای ساختشان بیشتر از چوب استفاده می‌شود، به همین دلیل نیز جنس آن‌ها بسیار مرغوب و باکیفیت است. این نوع کابینت‌ها برای خانه‌هایی که دارای سبک کلاسیک و سنتی هستند، گزینهٔ بسیار خوبی است. در انتخاب طرح کابینت، افراد به‌دلیل گران‌قیمت‌تر بودن این سبک از کابینت‌ها، به‌سراغ کابینت‌های مدرن می‌روند. باوجوداین، این دسته نیز طرفداران خود را دارد. ازجمله انواع کابینت‌های مدرن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کابینت آشپزخانهٔ تمام‌چوب؛
  • کابینت آشپزخانهٔ ممبران یا وکیوم؛
  • کابینت آشپزخانه با روکش چوبی؛
  • کابینت آشپزخانه انزو.

در بین انواع کابینت‌های مدرن، کابینت‌های تمام‌چوب از زیبایی بیشتری برخوردار هستند. این نوع کابینت‌ها به‌دلیل این‌که از چوب خالص ساخته می‌شوند، دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارند، به همین دلیل نیز قیمت آن‌ها نسبت‌به سایر انواع کابینت‌ها بسیار بیشتر است.

راهنمای انتخاب مدل کابینت

انتخاب طرح کابینت تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی خانه و آشپزخانه دارد، به همین دلیل افرادی که قصد انتخاب کابینت را دارند قبل از اقدام به خرید باید به نکات مهمی درزمینهٔ انتخاب کابینت توجه کنند. ازجمله نکات مهمی که باید در انتخاب مدل کابینت به آن توجه شود عبارت است از:

  • سبک خانه

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب کابینت به آن توجه شود، سبک دکوراسیون داخلی خانه است. اگر سبک خانه به‌صورت مدرن است، بهتر است از درب‌های داخلی مدرن همراه با کابینت‌های سبک مدرن مانندهای گلاس، ام‌دی‌اف و… استفاده شود. این نوع کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند، به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با هر نوع دکوراسیونی ست کرد. برای خانه‌هایی که سبک آن‌ها به‌صورت کلاسیک است، باید از کابینت‌های کلاسیک مانند ممبران و چوبی استفاده شود. این نوع کابینت‌ها نیز در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند، ازاین‌رو می‌توان آن‌ها را به‌راحتی با سایر وسایل داخل خانه ست کرد.

  • متراژ آشپزخانه

یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب طرح کابینت باید به آن توجه شود، متراژ خانه و آشپزخانه است. اگر آشپزخانه دارای فضای کوچکی باشد، بهتر است از کابینت‌های با طرح کشیده تا سقف استفاده شود. این نوع باعث بزرگ دیده‌شدن فضای داخل آشپزخانه می‌شود. کابینت‌های کلاسیک برای آشپزخانه‌های کوچک گزینهٔ بسیار خوبی هستند.

  • نورپردازی داخل خانه

اگر نور داخل خانه کم باشد، برای روشن‌تر دیده‌شدن داخل آشپزخانه بهتر است که از کابینت‌های با سطح براق استفاده شود. این نوع کابینت‌ها نور را منعکس می‌کنند و باعث روشن‌تر شدن داخل آشپزخانه می‌شوند. کابینت‌های‌های گلاس گزینهٔ خوبی برای این خانه هستند.

  • رنگ کابینت

یکی از المان‌های مهم در انتخاب طرح کابینت، رنگ آن است. رنگ‌ها تأثیر مستقیمی روی روحیهٔ افراد دارند، به همین دلیل انتخاب رنگ‌های ملایم و روشن، باعث می‌شود که افراد داخل خانه، احساس آرامش بیشتری داشته باشند. از طرفی رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر دیده‌شدن فضای داخل خانه و احساس گرمی می‌شود. کابینت‌ها بهتر است به‌صورت تک‌رنگ یا دورنگ مکمل انتخاب شوند. در این صورت، فضای داخل آشپزخانه زیباتر و مرتب‌تر دیده می‌شود.

افزایش قیمت ورق گالوانیزه با نرخ ارز مرتبط است؟

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که انتخاب طرح کابینت تأثیر زیادی روی فضای داخل خانه و آشپزخانه دارد، به همین دلیل نیز باید در انتخاب مدل کابینت افراد باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. سبک خانه، رنگ کابینت، نورپردازی داخل خانه، متراژ آشپزخانه و… همگی تأثیر مهمی در انتخاب کابینت دارند. در خانه‌هایی که به سبک کلاسیک هستند، بهتر است از کابینت‌های کلاسیک در آن‌ها استفاده شود. خانه‌هایی که دکوراسیون داخلی آن‌ها به‌صورت مدرن است، باید از کابینت‌های مدرن در آن‌ها استفاده شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا