اخبار حاشیه بازیگران

ماجرای خداحافظی هانیه توسلی از بازیگری چیست ؟

هانیه توسلی، بازیگر سینما در یک پست اینستاگرامی از خداحافظی موقت خود از دنیای بازیگری خبر داد.او در این پست اینگونه نوشت :

ماجرای خداحافظی هانیه توسلی از بازیگری چیست ؟

خداحافظی هانیه توسلی از بازیگری

راستش من فعلا قرار نیست بازی کنم.

حالم خوش نیست.

نه تئاتری در‌ کاره نه فیلمی نه سریالی.

تئاتری رو در مرداد ۱۴۰۱ قرارداد بسته بودم برای اجرا در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲، که با توجه به شرایط جامعه و حال روحی خودم عذرخواهی کردم.

صحبتی هم برای حضورم در ادامه نقشم در زخم کاری کردن با من که اونم عذرخواهی کردم. و گفتن زمان داریم و باز فکر کن. همین.

وضعیت فعلی من همینه.نمیدونم تا چه زمانی. ولی بهرحال این روزها اگه خبری دیدین که مربوط به حضور من به عنوان بازیگر در کاری بود، اون خبر درست نیست.

به امید روزهای بهتر.

هانیه توسلی

ماجرای خداحافظی هانیه توسلی از بازیگری چیست ؟

بیوگرافی هانیه توسلی

در بیوگرافی هانیه توسلی آمده است او متولد 14 خرداد 1358 در همدان بازیگر سینما ، تلویزیون می باشد.

در ادامه بیوگرافی هانیه توسلی میخوانیم او دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. که جز بازیگری به شدت به عکاسی و نقاشی علاقمند است و عاشق گربه می باشد و فیلم‌هایی که به نقل از خودش بر او خیلی تأثیر گذاشته‌است و او را علاقه‌مند به بازیگری کرده‌است، دیگه چه خبر!؟ (تهمینه میلانی) و هامون (داریوش مهرجویی) است.

از نکات جالب بیوگرافی هانیه توسلی این است او قبل از بازیگری دچار اختلال تلفظ بود که به دلیل علاقه ای که به سینما داشت با تمرین کردن مداوم این مشکل را حل کرد.

مدل شدن بهنوش طباطبایی با حجابی نامتعارف

کودکی هانیه توسلی در آغوش مادرش

قد هانیه توسلی

در بیوگرافی هانیه توسلی آمده است قد او 168 سانتی متر است.

خانواده

در ادامه بیوگرافی هانیه توسلی درباره خانواده ی او میخوانیم : پدرش نادر تقی توسلی سرهنگ ژاندارمری و مادرش خانه دار بود ، چهار خواهر نیز دارد و می گوید دوران کودکی بسیار شادی داشتم.وی پدر خود را در سال 78 از دست داده است.

هانیه توسلی و خواهرانش

خواهرانش موفق اش

خواهر بزرگ هانیه بنام «هما» مدتی در یک مجله منتقد بود و حالا کار ترجمه می کند ، خواهر دیگرش «مهسا» جراح مغز و اعصاب می باشد

یک خواهرش بنام «هدیه» در آمریکا زندگی می کند و خواهر کوچکش تحصیلکرده رشته طراحی شهری است.

هانیه توسلی و خواهرانش در رستوران

وضعیت تاهل و ازدواج هانیه توسلی

از نکات پر جستجو بیوگرافی هانیه توسلی وضعیت تاهل اوست.

هانیه توسلی میگوید: تابحال خواستگاری به آن شکل مرسوم نداشتم که بیایند خانه و چایی بریزم هنوز مجردم

شاید هیچ وقت بچه ای به دنیا نیاورم ، بچه داشتن کار بسیار سخت و پر مسئولیتی است اصلا نمی ‌توانم بفهمم چه‌ جوری آدم ‌ها اینقدر ر راحت بچه ‌دار می ‌شوند

مخصوصا آدم هایی که می ‌دانند مشکلات مالی دارند ولی باز بچه‌ دار می ‌شوند

در سن پایین که بودم خیلی در فکر این بودم که ازدواج کنم و بچه دار بشوم . اما الان احساس میکنم ازدواج به شدت پیچیده است . من حوصله شلوغی و جمعیت را ندارم .

ماجرای ازدواج با یک امریکایی

مدتی قبل در شبکه های اجتماعی شایعه ای قرار گرفت که گفته می شد هانیه توسلی با یک سرباز امریکایی ازدواج کرده است. بعد از بررسی های ما مشخص شد او در یک تئاتر بازی کرده است که در آن تئاتر همسر یک فرد آمریکایی است.

باور کردنی نیست این زن همان مرجانه گلچین مشهور باشد

نام آن تئاتر نامه های عاشقانه از خاورمیانه بود و هانیه توسلی نقش زنی را بازی می کند که همسر یک سرباز امریکایی است و برای پیدا کردن همسرش که در افغانستان است به کشور افغانستان می رود.

علایق و حقایقی درباره هانیه توسلی

در ادامه بیوگرافی هانیه توسلی جالب است بدانید او علاقه شدیدی به فست فود دارد و به همین دلیل نتوانسته هیچ وقت رژیم های سنگین غذایی بگیرد و از غذای مورد علاقه ی او می توان به کشک بادمجان اشاره کرد.

عکاسی هانیه توسلی برای خودش

عکاسی را دوست دارم اما حالا بخاطر اینکه مد شده همه بازیگران عکاسی می کنند و نمایشگاه می گذارند ترجیح می دهم کارم را رسانه ای نکنم.

هانیه توسلی با دوربین عکاسی

عاشق گربه ام

از قدیم گربه در خانه ما خیلی مهم بود ، در زیرزمین یک کرسی داشتیم که گربه‌ ها زیرش جمع می‌شدند و زاد و ولد می‌کردند

شیشه زیرزمین ما همیشه شکسته بود و آنها راحت می ‌رفتند و می ‌آمدند ، ما هم به گربه ‌ها غذا می ‌دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند

من الان هم شش گربه دارم که البته هیچکدام از آنها پرشين کت نیستند و من گربه‌ های خیابانی را نگه می ‌دارم.

هانیه توسلی و گربه هایش

هانیه توسلی تنبل معروف کلاس

از نکات جالب بیوگرافی هانیه توسلی تجید های زیاد او در دوران مدرسه است. تا دلتون بخواد در دوران دبیرستان تجدید آورده و تنبل خفن کلاس بودم ، تقلبم تا دلتون بخواد کردم که باحال ترینش 25 صدم را با تعویض ورقه با دوستم به 14/25 رساندم

حضور بازیگران مشهور در جشن تولد خصوصی بهرام رادان

تیپ مدرسه ای هانیه توسلی

قبول کردن کفالت یک دختر توسط هانیه توسلی

هانیه توسلی کفیل یک دختر را دارد می گوید : بچه اردبیل است رابطه ما طبق سیستم بنیاد کودک است، به این صورت که آنها هر شش ماه یک بار گزارشی از آن 6 ماه بچه برای من و دیگر کفیل‌ ها می‌ فرستند و از معدل و شرایط و نیازهای اصلی و … در آن توضیح می‌ دهند

غیر از این گزارش بنیاد، من خودم با بچه تلفنی صحبت می‌ کنم یک مناسبت‌ های ویژ ه‌ای هم خیلی برایم اهمیت دارد، مثل تولدش که در آذر ماه است، عیدها، وقتی امتحاناتش تمام می‌ شود، اول مهر به‌ هر‌حال آن‌ طوری نیست که هر روز با هم صحبت کنیم، اما در تماس هستم و بی‌ خبر نیستم

بازیگران مورد علاقه هانیه توسلی

در بیوگرافی هانیه توسلی آمده است او از بین بازیگر های خارجی، هانیه توسلی به ایزابل هوپر فرانسوی علاقه دارد و از بین بازیگران ایرانی بازی لیلا حاتمی را بیشتر می پسندد و به وی علاقمند است.

من اصولا همیشه طرفدار لیلا حاتمی بوده ام. همان زمانی که تازه به سینما علاقه مند شده بودم فیلم «لیلا» اثر داریوش مهرجویی را دیدم و هنوز هم به نظرم «لیلا» یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران است. در نسل خودم همیشه به نظرم ترانه علیدوستی بازیگر خوبی آمده است و در نسل پیش از لیلا بی شک انتخابم سوسن تسلیمی است.»

دانشگاه و اساتید

دانشگاه خیلی در شکل گیری سلیقه و فکرم تاثیر نداشت با این وجود من در دانشگاه دو استاد خوب بنام نغمه ثمینی و آقای محمد چرمشیر داشتم

لذت بخش ترین چیز زندگی هانیه توسلی

وی گفته است از تنهایی بسیار لذت می برد و همیشه از جمع و شلوغی فراری است.وی گفته من از همان دوران مدرسه ام هم هیچ دوست صمیمی نداشته ام و با کسی معاشرت نکردم.

عکس لو رفته اکبر عبدی با مدل ایرانی غوغا به پا کرد

شروع فعالیت هنری هانیه توسلی

هانیه توسلی از تئاتر تا دستیاری

تئاتر را به شکل غیر حرفه ای از سال 1374 وقتی 16 ساله بود با تئاتر های عروسکی از همدان شروع کرد تا اینکه سال 1378 در 20 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد.

کنار تحصیل بعنوان دستیار کارگردان در فیلم «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان همکار داشت.

هانیه توسلی در تئاتر

شروع بازیگریِ حرفه ای

وقتی نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او، در یکی از جشنواره های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد.

یک سال پس از آن، در فیلم کوتاه روی جاده نمناک (مهدی کرم پور) و در سال 1379 با سریال غریبه (جواد اردکانی) وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام در سال 1380 با فیلم “شام آخر” تجربه حضور در سینما را نیز بدست آورد

هانیه توسلی در کنار کتایون ریاحی در شام اخر

تلویزیون و شهرت

هانیه توسلی در سال ۱۳۸۵ در مجموعه تلویزیونی « وفا» در کنار پوریا پورسرخ بسیار قوی ظاهر شد و خوش درخشید.

هانیه توسلی در فیلم وفا

همچنین او در رمضان سال 86 با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان ، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

هانیه توسلی در فیلم میوه ممنوعه

هانیه توسلی در شبکه نمایش خانگی

سریال قلب یخی اولین حضور او در عرصه نمایش خانگی بوده است و پس از آن در سریال شاهگوش و سریال گیسو به کارگردانی منوچهر هادی نیز ایفای نقش داشته است.

هانیه توسلی در فیلم گیسوآخرین کار خانم توسلی در سریال زخم کاری بود که در نقش منصوره در آن به ایفای نقش پرداخت.

تیپ جنجالی زن آقا رضا پروانه در اروپا

هانیه توسلی در فیلم زخم کاری

کارهای دیگر هانیه توسلی

به برخی کارهای او در تئاتر می‌توان به پروفسور بوبوس (آتیلا پسیانی)، جیره‌بندی پر خروس (علی نرگس نژاد)، آمدیم نبودید رفتیم (رضا حداد) و آخرین کار او، قرار (سیامک احصایی) اشاره کرد. شام آخر اولین فیلم به نمایش درآمده از هانیه توسلی و محمدرضا گلزار بود، زوجی که پس از آن مسیری متفاوت را پیمودند، گلزار به سینمای تجاری پیوست و توسلی سعی کرد در فیلم‌های جدی‌تری بازی کند.

به این ترتیب پس از بازی در ۲ فیلم «بدنه‌ای، در شب‌های روشن، در یکی از ۲ نقش اصلی جلو دوربین رفت و اجرای موفقی داشت. موفقیت نسبی این فیلم نزد مردم و منتقدان و جایزه‌ای که برد، این بازیگر جوان را خیلی زود چهره کرد.

دقت و حوصله او در انتخاب نقش‌هایش به نحوی است که پس از یک تجربه ناکام، دیگر کار تلویزیونی نکرد، گاهی در تئاتر کارش را ادامه بدهد و هراسی از بازی در نقش‌های کوتاه نداشته باشد. فیلم‌هایی که هر کدام می‌توانند چیزهای تازه‌ای درباره‌اش به ما بگویند. یک شب جزو معدود فیلم‌های سینمای ایران است که با حضور بازیگری حرفه‌ای، در عرصه جهانی مطرح می‌شود.

کافه ستاره ظاهراً یک فیلم کاملاً تجاری است با بازیگران متعدد و سرانجام زمان می‌ایستد، طبق گفته کارگردانش، فیلمی است متکی بر بازیگر، هانیه توسلی تنها بازیگر این فیلم علیرضا امینی است.

هانیه توسلی در کافه ستاره

نکته قابل ذکر در مورد نحوه ورود هانیه توسلی به سینما این است که ورودش همزمان شد با دوران احیای کتایون ریاحی و توجه به نقش اصلی او در شام آخر، بازیگران دیگر را به حاشیه می‌راند، اما توسلی که در یک ملودرام معمولی، نقش مکمل را بر عهده داشت و سپس فیلم کاملاً ناموفق اثیری (محمدعلی سجادی) را تجربه کرد، در گام سوم، موقعیت خویش را در حد یک بازیگر محبوب ارتقا داد.

آیا بچه دار شدن الناز حبیبی صحت دارد ؟

این محبوبیت حاصل بازی در فیلمی تجاری نبود و همین مسئله چهره تازه‌ای را برای او به همراه داشت. درست در زمانی که می‌رفت تا در نقش زنان روشنفکر فیلم‌های مختلف کلیشه شود، جلو دوربین سامان مقدم قرار گرفت.

پس از آن در فیلم‌های متعدد و موفقی حضوری عالی داشت که در بین آن‌ها برای فیلم‌های زمان می‌ایستد (علیرضا امینی) و ندارها (محمدرضا عرب) کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد و در نهایت در سال ۱۳۹۱ برای بازی در فیلم دهلیز (بهروز شعیبی) برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد. در سال ۱۳۹۶ نیز کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سوءتفاهم شد.

هانیه توسلی در دهلیز

حواشی هانیه توسلی

مرگ گربه هانیه توسلی

پستی در اینستاگرام هانیه توسلی منتشر شد که به طرز عجیبی با واکنش کاربران مواجه شد . هانیه توسلی با انتشار تصویری از گربه اش نغمه خبر از مرگ حیوان خانگی اش داد و به نحو غیر قابل باوری به عزاداری برای گربه اش پرداخت.

هانیه توسلی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت:«بخواب مامان جان.بخواب تنها دلخوشیم.بخواب شیرین عسلم.منو ببخش.دیگه آرزویی ندارم.دیگه هیچی نمی خوام از خدا.دیگه بی حس شدم.دیگه تموم شدم.فقط منتظرم که زودتر بیام پیشت.همین.»

این پست هانیه توسلی با واکنش بسیار زیاد کاربران در فضای مجازی روبرو شد و این بازیگر جوان را سوژه بسیاری از شبکه های اجتماعی کرد.

فقط در توییتر فارسی، در بیست و چهارساعت حدود ۴ هزار و ششصد بار درمورد این موضوع صحبت شد.

جام‌جم آنلاین، روزنامه وابسته به صدا و سیما، پست هانیه توسلی را یک “واکنش عجیب” وصف کرد.

گروهی هم وی را به نادیده گرفتن مشکلات روز جامعه متهم کردند. مثلا یک کاربر به حادثه آتش‌سوزی جدید در پالایشگاه تهران اشاره کرده

و نوشته: “مطمئنم همتون خبرمردن گربه هانیه توسلی رو شنیدین اما همین هفته ۷ جوان ایلامی
در پالایشگاه نفت تهران،زنده زنده سوختند!”

سرطان با مارال فرجاد چه کرده ؟

بعضی هم هانیه توسلی رابه “غربزدگی” متهم کردند.

مرگ گربه هانیه توسلی

ممنوع التصویر شدن

پیام نیکفرد (مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده ایده اصلی)، با اشاره به پخش نشدن تیزرهای فیلم ایده اصلی” از صداوسیما گفت: بعد از آنکه تیزرهای فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی آماده شد، آن را به صداوسیما ارائه کردیم اما به ما اعلام شد که باید بخش‌هایی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود. گویا دلیل این ممنوع التصویر شدن برای پست های اینستاگرامی اش است.

هانیه توسلی در ایده اصلی

ماجرای تجاوز به هانیه توسلی

هانیه توسط چندی پیش به کمپین Me Too «من هم» پیوست

این کمپین بتازگی در میان بانوان راه افتاده و افرادی که یک روز مورد تجاوز و تعرض جنسی آقایان قرار گرفتند با زدن این هشتگ به این پویش می پیوندند

او با انتشار عکس هایی از 21 ، 22 ، 23 و 24 سالگی با متن احساسی زیر از سختی های آن دوران یاد کرد !

تمام روز را در آئینه گریه میکردم

بهار پنجره‌ ام را

به وهم سبز درختان سپرده بود

تنم به پیلهٔ تنهائیم نمیگنجید

و بوی تاج کاغذیم

فضای آن قلمرو بی آفتاب را

آلوده کرده بود

نمیتوانستم، دیگر نمی‌ توانستم

تمام روز نگاه من

به چشمهای زندگیم خیره گشته بود

به آن دو چشم مضطرب ترسان

که از نگاه ثابت من می‌ گریختند

و چون دروغگویان

به انزوای بی‌ خطر پناه میآورند

کدام قلّه کدام اوج؟

مگر تمامی این راههای پیچاپیچ

در آن دهان سرد مکنده

به نقطۀ تلاقی و پایان نمیرسند؟

به من چه دادید، ای واژه‌ های ساده فریب

آیا میدانستید صبا راد قبل از مانی رهنما ازدواج کرده بود ؟

و ای ریاضت اندام ها و خواهش‌ ها؟

دلیل عمل زیبایی شیلا خداداد چه بود؟

اگر گلی به گیسوی خود می‌ زدم

از این تقلب، از این تاج کاغذین

که بر فراز سرم بو گرفته است ، فریبنده‌ تر نبود؟

رها شده، رها شده، چون لاشه‌ ای بر آب

به سوی سهمناک‌ ترین صخره پیش می‌ رفتم

به سوی ژرف‌ ترین غارهای دریائی

و گوشت خوارترین ماهیان

و مهره‌ های نازک پشتم

از حس مرگ تیر کشیدند

نمی‌ توانستم دیگر نمیتوانستم

صدای پایم از انکار راه بر میخاست

و یأسم از صبوری روحم وسیعتر شده بود

و آن بهار، و آن وهم سبز رنگ

که بر دریچه گذر داشت، با دلم می‌گفت

نگاه کن

تو هیچگاه پیش نرفتی

«تو فرو رفتی»

چرا این روزها پرت شدم به بیست سال پیش ، چرا اینقدر درد دارم در قفسه ی سینه ام؟

ماجرای تجاوز به هانیه توسلی

هانیه توسلی متن این پستش در اینستاگرام را پاک کرد و با یک پست دیگر آن را تصحیح کرد:

متن پست قبل تغییر می‌کند. من می‌دانم اذهان عمومی روزی رشد خواهد کرد و ظرفیت پذیرش مشکلات زنان این سرزمین را خواهد داشت. روزی می‌آید که وقتی زنی دردی را فریاد می‌زند، همدلی و درک و فرهنگ جامعه حمایتش خواهد کرد. به امید آن روز. نیت من اعلام همدری با زنان آزاردیده بود، خود من هم مثل خیلی‌ها آزار دیده‌ام. آزار و تعرض و تبعیض جنسیتی و توهین و تحقیر زنان سال‌های سال است که در ریز و درشت زندگی‌مان وجود دارد. این ماجرا زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مردان در موضع قدرت به خودشان اجازه‌ی گفتن هر حرف و انجام هر رفتاری را می‌دهند. کاش نترسیم. حرف زدن در مورد آزار و تعرض وقتی در جایگاه ضعیف‌تر باشی شجاعت و جسارت فوق‌العاده‌ای می‌خواهد، می‌دانم.
‎نکته‌‌ی مهمی که می‌خواهم رویش تاکید کنم این است که قاطعانه و در نهایت صداقت اعلام می‌کنم، دردی که از آن حرف زدم هیچ ارتباطی به هیچکدام از فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام ندارد.

آیا بچه دار شدن الناز حبیبی صحت دارد ؟

من خوشبختانه پیش از ورودم به سینما سال‌ها تئاتر کار کرده بودم و جایزه‌ی بازیگری تئاتر داشتم؛ فیلم‌های خوب دیده بودم و کتاب زیاد خوانده بودم. همین باعث شد قبل از ورودم به سینما خیلی از افراد محترمانه با من برخورد کنند و حتا من را به دیگران معرفی کنند. در عین حال نمی‌توانم انکار کنم که افرادی هستند که با رفتارهای ترسناک و غیراخلاقی دختران جوان را مرعوب می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند، در محیط‌های هنری، کلاس‌های آموزشی، به اسم استادِ همه‌چیزدان و باتجربه و مثلن باسواد. آنها زخم‌هایی روی روح و روان دختران جوان می‌گذارند که تا سالها درمان نمی‌شود و با قلدری ادامه می‌دهند چون بعید می‌دانند کسی حرفی بزند، چون در قدرت هستند و به سادگی «می‌توانند». وجود افرادی که چنین نگاه بیماری دارند و از جایگاه‌شان سوءاستفاده می‌کنند قابل کتمان نیست. برای زنان و دختران سرزمینم عزت نفس و شجاعت و جسارت آرزو می‌کنم و برای کل جامعه شرافت و انسانیت.
‎به امید روزی که اخلاق و قانون و مردم و فرهنگ این جامعه آزاردیده‌ها را حمایت کند و دردشان را بشنود. #آزارجنسی #حقوق_زنان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا