اخبار دیگران

چرا زمستان بهترین فصل سفر به کیش است؟

بیشتر سفرها به جزیره کیش در فصل­های بهار و تابستان انجام می­شوند. اما یکی از بهترین فصول برای سفر به جزیره، فصل زمستان است. در فصل زمستان، هم جزیره خلوت­تر می­شود و هم قیمت رزرو هتل­های آن مانند هتل تعطیلات کیش ارزان­تر خواهد شد.

بهترین زمان سفر به جزیره از نظر آب و هوا

آب­وهوای کیش به طور کلی گرم و نیمه استوایی است. در این جزیره به صورت میانگین 60 درصد رطوبت در هوا وجود دارد. در گرم­ترین روزهای تابستان، این میزان رطوبت گاهی به بالای 90 درصد نیز می­رسد. این میزان رطوب، گشت­وگذار در جزیره را بسیار دشوار می­کند. به همین دلیل، گردشگران زیادی از سفر به کیش در ماه‌های گرم تابستان اجتناب می­کنند.

همان­طور که می­توان حدس زد، بیشترین تعداد سفر به جزیره در تعطیلات نوروز اتفاق می­افتد. به همین دلیل، در این زمان قیمت رزرو هتل­های جزیره مانند هتل تعطیلات کیش بالاتر می­رود. زمان مناسب برای سفر به کیش از نظر آب­وهوا، فصل­های پاییز و زمستان است. در این فصل­ها، نیازی به همراه داشتن لباس­های گرم نیست و آب­وهوای جزیره بسیار معتدل و مطبوع است.

تفریحات و سرگرمی های مناسب زمستان در کیش

با سفر به جزیره کیش در فصل زمستان می­توان از بسیاری از جاذبه­های آن استفاده کرد. در این بخش، به برخی از مکان­ها و تفریحاتی که می­توانید در فصل زمستان از آنها لذت ببرید، اشاره می­کنیم.

شهر باستانی حریره

حریره شهری قدیمی است که قدمت آن به حدود 800 سال پیش باز می­گردد. این شهر با 120 هکتار مساحت در بخش شمالی جزیره قرار دارد. قسمت­هایی از شهر حریره که برای عموم نمایش داده می­شوند، شامل خانه اعیانی، محدوده صنعتی، مسجد و حمام می­شود.

تاثیر بالا بودن بازدید استوری در اینستاگرام

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مکان­های دیدنی و جذاب که با سفر به کیش در فصل زمستان می­توانید از آن بازدید کنید، شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر با 2500 سال قدمت یک نمونه قدیمی از حفر قنات از سوی ایرانیان به حساب می­آید. قنات کاریز که 16 متر زیر زمین حفر شده، در گذشته وظیفه تامین آب شرب مردمان منطقه را به عهده داشته است.

خانه مردم‌ شناسی بومیان کیش

از دیگر جاذبه­های جزیره، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش است. قدمت این خانه که در محله سفین قدیم قرار گرفته، حدود 200 سال است. خانه مردم­شناسی بومیان کیش 15 اتاق، یک حیاط خانوادگی و دو حیاط مجلسی در خود دارد که سبک زندگی بومیان جزیره را نشان می­دهد.

قلعه اسرارآمیز جنی

قلعه جنی در اصل یک پاسگاه مرزی قدیمی در جزیره بوده که به دلیل رخ­دادن برخی اتفاق­های غیر منتظره مانند مرگ یک سرباز در دهه 40 خورشیدی، شایعاتی درباره آن گسترش پیدا یافته است. بسیاری از بومیان جزیره معتقد هستند که در این قلعه، جن زندگی می‌کند!

کشتی یونانی

یکی دیگر از جاذبه­های جزیره، کشتی یونانی است. این کشتی رفته رفته به عنوان نمادی از کیش شناخته شده است. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به جزیره حتما سری به این کشتی قدیمی می­زنند. قدم­زدن روی ساحل کشتی یونانی و عکس گرفتن در کنار آن بسیار جذاب و خاطره­انگیز خواهد بود.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی به دلیل موقعیت مکانی مناسب، مثل قلب تپنده­ای در جزیره کیش است. می­توان گفت تمامی گردشگران هنگام سفر به کیش ساعاتی را به قدم­زدن روی این اسکله زیبا می­گذرانند. در اطراف اسکله انواع تفریحات دریایی و آبی مانند کشتی­های کف شیشه­ای، قایق­های پارویی و … ارائه می­شوند. در سواحل نزدیک اسکله نیز رستوران­های متنوعی برای صرف غذا وجود دارند. با سفر به جزیره و اقامت در هتل تعطیلات کیش به راحتی به اسکله تفریحی دسترسی خواهید داشت.

بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی (2023)

تفریحات هیجان‌ انگیز کیش

در جزیره کیش تفریحات و سرگرمی­های زیادی ارائه می­شوند که می‌توانند برای شما لذت­بخش و هیجان­انگیز باشند. در این بخش، به برخی از تفریحات و سرگرمی­های کیش اشاره می­کنیم که شما می­توانید در فصل زمستان از آنها لذت ببرید. این موارد عبارتند از:

  • شاتل سواری
  • بنانا سواری
  • پاراسل سواری
  • فلای بورد
  • جت اسکی
  • کریزی بوت
  • غواصی
  • اسکوتر زیردریایی
  • اسکی روی آب
  • بولینگ
  • کارتینگ
  • سافاری
  • جنگ های شبانه

برای دسترسی راحت­تر به بسیاری از این تفریحات می­توانید محل اقامت خود را هتل تعطیلات کیش انتخاب کنید. به این ترتیب، هم از امکانات حرفه­ای و استاندارد هتل لذت خواهید برد و هم از جاذبه­های اطراف هتل بازدید خواهید کرد.

رزرو متنوع ترین هتل های کیش در فلای تودی

یکی از بهترین فصل­ها برای سفر به کیش، فصل زمستان است. از مزایای این فصل کیش می­توان به  آب­وهوای مناسب، خلوت­تر شدن جزیره و ارزان­بودن هتل­ها اشاره کرد. یکی از بهترین هتل­هایی که می­توانید در سفر به جزیره در آن اقامت داشته باشید، هتل تعطیلات کیش است. برای رزرو هتل های کیش از لوکس تا اقتصادی کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. فلای تودی با امکان رزرو 1.5 میلیون هتل در سرتاسر جهان، متنوع ترین گزینه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. با هر بودجه و سلیقه ای که باشید، می‌توانید به راحتی رزرو محل اقامت خود را در این سایت انجام دهید. فلای تودی ارزانترین و معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته بهترین خدمات سفر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا