اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

نگاهی بر فیلم پرحاشیه برادران لیلا اثر سعید روستایی

فیلم برادران لیلا فیلمی ایرانی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی است که در ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. فیلم برادران لیلا در ژانر درام تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم برادران لیلا و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم برادران لیلا منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم برادران لیلا چه کسی است؟

کارگردان فیلم برادران لیلا سعید روستایی می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم برادران لیلا چیست؟

داستان فیلم برادران لیلا درباره زنی است به نام لیلا (ترانه علیدوستی) که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و ۴ برادرش کرده است. خانواده‌ای که در شرایط تحریم ایران دائما در حال بحث و زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، در این شرایط لیلا نقشه‌ای می‌چیند…

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم برادران لیلا چیست؟

سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی، محمد علی‌محمدی، نیره فراهانی و مهدی حسینی نیا تیم بازیگران فیلم برادران لیلا هستند.

مشخصات فیلم برادران لیلا

نام فیلمبرادران لیلا
نویسنده و کارگردانسعید روستایی
تهیه‌کنندهسعید روستایی
جواد نوروزبیگی
موسیقیرامین کوشا
ژانردرام
سال تولید 2022
توزیع کنندهوایلد بانچ (بین‌الملل)
تاریخ‌های انتشار
۲۵ مهٔ ۲۰۲۲ (کن)
۲۴ اوت ۲۰۲۲ (فرانسه)
مدت زمان
۱۶۵ دقیقه
فروش گیشه
۷۵۸٬۴۲۳ دلار

دانلود رایگان فیلم برادران لیلا

دانلود رایگان فیلم برادران لیلا

همزمان با اکران آنلاین این فیلم در فرانسه، خبر می‌رسد که نسخه دیجیتال آن غیر قانونی در فضای مجازی منتشر شده است.

از دیروز نسخه قاچاق این فیلم در حالی در شبکه‌ها و کانال‌های تلگرامی دست‌به‌دست می‌شود که فیلم «برادران لیلا» همچنان در توقیف وزارت ارشاد است و به آن اجازه کران نداده‌اند.

حضور فیلم و دست‌اندرکاران «برادران لیلا» در جشنواره فیلم کن با واکنش‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روبرو شد.

وزیر ارشاد اسلامی ایران در خرداد اعلام کرد که این فیلم بدون دریافت مجوز اکران، به کن رفته و «عوامل آن به دلیل عدم رعایت قانون مشمول ضوابط تنبیهی می‌شوند.»

امروز محمدمهدی اسماعیلی، دوباره در مشهد تاکید کرد که «از این پس هیچ فیلمی به جشنواره نمی‌رسد مگر اینکه شورای نمایش مجوز اکران آن را صادر کند».

آقای اسماعیلی درباره صادر نشدن پروانه نمایش برای فیلم‌هایی مانند «برادران لیلا» گفت: «هیچ فیلم توقیفی در دوره جدید نداریم و همه فیلم‌هایی که از دوره قبل پروانه نمایش دریافت نکرده بودند، با همکاری عوامل‌شان به پخش رسیده و اکران شدند.»

سایت ‌های فرانسوی اعلام کرده‌ بودند که قیمت «بلو-ری» پیش‌فروش فیلم برادران لیلا، بیست و پنج یورو و «دی‌وی دی» آن بدون احتساب هزینه حمل و نقل، بیست یورو است.

هنوز تهیه‌کننده و کارگردان فیلم برادران لیلا به خبر انتشار غیرقانونی این فیلم واکنشی نشان نداده‌اند و مشخص نیست که از داخل یا خارج از ایران چنین اقدامی صورت گرفته است.

ماجرای توهین مریم امیرجلالی به گیاهخواران چه بود؟

پیشتر این احتمال داده شده بود که به دلیل نوع عرضه این فیلم به شکل «بلو-ری» امکان عرضه قاچاق آن هم به وجود آید.

دیسک بلوری یک فرمت ذخیره‌سازی داده لوح نوری دیجیتال است ودر حال حاضر بیشتر برای ذخیرهٔ ویدئو با وضوح بسیار بالا به‌ کار برده می‌شود.

فیلم برادران لیلا

لیست بازیگران فیلم برادران لیلا

بازیگرنقش
سعید پورصمیمیاسماعیل جورابلو
ترانه علیدوستیلیلا جورابلو
نوید محمدزادهعلیرضا جورابلو
پیمان معادیمنوچهر جورابلو
فرهاد اصلانیپرویز جورابلو
نیره فراهانیمادر
مهدی حسینی‌نیابایرام جورابلو
محمد علی‌محمدیفرهاد جورابلو
مازیار سیدی
اسماعیل پوررضا
جواد پورحیدری
مهسا باوفامریم
مهدی رکنی

بازیگران فیلم برادران لیلا

عوامل فیلم برادران لیلا

  • نویسنده و کارگردان: سعید روستایی
  • تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
  • مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش
  • تدوین: بهرام دهقانی
  • گریم: ایمان امیدواری
  • موسیقی: رامین کوشا
  • موسیقی فیلم: پیمان یزدانیان و ایرج شهزادی
  • عکاس: امیرحسین شجاعی
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • صدابردار: رشید دانشمند

معرفی سعید روستایی کارگردان فیلم برادران لیلا

سعید روستایی متولد ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۸ در تهران است. او در حرفه کارگردانی و نویسندگی فعالیت دارد. علیرغم سن تقریبا کم خود سعید روستایی توانسته آثار ارزشمندی را از خود به جای بگذارد. فیلم ابد و یک روز و متری شیش و نیم از معروف‌ترین آثار این کارگردان است که بسیار هم تحسین شده است. علاوه بر این دو فیلم در آثار سعید روستایی فیلم‌های کوتاه شنبه و خیابان خیلی خلوت را نیز می‌بینیم. سعید روستایی فیلم‌نامه‌نویس فیلم سد معبر نیز بوده و حال با فیلم برادران لیلا قصد دارد باری دیگر نظر مخاطبان را جذب کند.

گزیده حرف‌های عوامل فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲

فیلم برادران لیلا در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه چهارم خرداد ۱۴۰۱ در جشنواره کن به نمایش درآمد و در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با چشم‌های اشکبار مخاطبان با تشویق ۷ دقیقه‌ای حاضران در سالن مواجه شد. نشست خبری فیلم سینمایی برادران لیلا در محل کاخ جشنواره کن با حضور سعید روستایی کارگردان، پیمان معادی، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی و نوید محمدزاده برگزار شد. اینجا گزیده‌ای از حرف‌های عوامل را خیلی کوتاه می‌خوانید:

  • خبرنگاری درباره زمان طولانی فیلم پرسید، روستایی پاسخ داد: نسخه اولیه فیلم بیش از ۳ ساعت بود و سعی کردیم در تدوین‌ها آن را کوتاه کنیم. امیدوارم بتوانم فیلم را در زمان مناسب در سینماهای ایران اکران کنم.
  • سعید روستایی درباره طبقه متوسط در ایران هم گفت: در ۱۵ سال اخیر طبقه متوسط به خاطر شرایط اقتصادی ضعیف‌تر و باریک‌تر شده. ما حتی داریم می‌بینیم که خانه‌ها هر روز کوچک‌تر و نوع غذا خوردن هم عوض می‌شود. همه این‌ها در سرنوشت آدم‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • نوید محمدزاده درباره ماجرای فرش قرمز گفت: به نظرم واکنش‌ها بیشتر مثبت بود و واجب است که به عشق احترام بگذاریم.
  • خبرنگاری درباره موضع‌گیری‌های ترانه علیدوستی پرسید و او پاسخ داد: من هم یک شهروند ایران هستم و در مقابل اتفاقات باید واکنش نشان بدهم. البته که این مواضع کامل و کافی نیست.
  • علیدوستی همچنین درباره سرمایه آثاری چون شهرزاد و برادران لیلا گفت: ما خیلی درباره سرمایه‌گذاران نمی‌دانیم و البته باید بعد از ماجرای سریال شهرزاد دقت بیشتری کنیم. ما با تهیه‌کننده قرارداد امضا کردیم و دست من نیست که بخواهم بدونم سرمایه‌گذار چه کسی است. من این کار را توجیه نمی‌کنم اما باید از این به بعد دقت بیشتری کنیم.
  • خبرنگاری درباره تهیه‌کنندگی روستایی در فیلم برادران لیلا پرسید و روستایی در پاسخ گفت: من و پیمان معادی قرار بود سر فیلم متری شش و نیم تهیه‌کنندگی کار را انجام دهیم. اما پروسه تایید مجوز طول کشید. اما شرایط برای تهیه‌کنندگی این فیلم ایجاد شد. گرفتن مجوزها در ایران شرایط ویژه خودش را دارد.
  • پیمان معادی بازیگر فیلم نیز درباره ابعاد تاثیرات تورم در ایران گفت: مسائل معیشتی در ایران باعث شده است بسیاری از افراد طبقه رفاه خود را تغییر دهند. الان وقتی یک یخچال خراب می‌شود هزینه تعمیر آن بسیار بالا است. وقتی مردم به خاطر تورم درگیر معیشت هستند دیگر نمی‌توانند به مسائل مهم‌تر فکر کنند و این شرایط را سخت می‌کند.
گفتگوی خواندنی و جنجالی با افسر اسدی

معرفی فیلم برادران لیلا

در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۱ بود که خبر رسید فیلم برادران لیلا Leila’s Brothers یکی از فیلم‌های بخش اصلی مسابقه جشنواره کن است و قرار است در کنار فیلمسازان مطرح دیگر، نام سعید روستایی هم بدرخشد. حضور این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۲۲ از این رو حائز اهمیت است که بعد از سال‌ها فیلمسازی غیر از اصغر فرهادی در یکی از جشنواره‌های مطرح سینمای جهان حضور پیدا کرد …و حالا در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱ انتشار نسخه غیرقانونی فیلم برادران لیلا بار دیگر فیلم سعید روستایی را سر زبان‌ها انداخت.

معرفی فیلم برادران لیلا

داستان فیلم برادران لیلا

لیلا (ترانه علیدوستی) زنی چهل ساله و مجرّد است که در خانواده‌ای درگیر با بحران اقتصادی زندگی می‌کند. او در دفتر اداری یک پاساژ کار می‌کند و تنها درآمد ثابت خانواده را دارد اما نه پدر و نه چهار برادرش به حرف او گوش نمی‌دهند.

اسماعیل (سعید پورصمیمی) پدر خانواده، پیرمردی تریاکی است که اخیراً نشانه‌های آلزایمر را بروز می‌دهد. علیرضا (نوید محمدزاده) برادر معقول، کارگری است که به علّت اختلاس صاحب کارخانه تعدیل نیرو شده‌است. پرویز (فرهاد اصلانی) در پاساژ لیلا به عنوان خدمه‌ای که عوارض توالت را دریافت می‌کند مشغول است. پنجمین فرزند او به تازگی متولد شده زیرا همیشه به دنبال فرزند پسر بوده‌است. فرهاد (محمدعلی محمدی) نیز شغل ثابتی ندارد و مدام در حال بدنسازی است. منوچهر (پیمان معادی) هم آدم دغل‌کاری است که برادرانش را ترغیب به نوعی کلاهبرداری می‌کند که پول پیش‌خرید ماشین را بالا بکشند. اسماعیل چندین سکه طلا پس‌انداز کرده و لیلا پیشنهاد می‌دهد با پول سکه‌ها، واحدی تجاری در پاساژ را بخرند تا بوتیک راه بیندازند. این بوتیک قرار است در محل فعلی توالت‌های پاساژ باشد. از طرف دیگر بزرگ فامیل فوت می‌کند. اسماعیل همواره به دنبال این مقام بوده زیرا بزرگ فامیل می‌تواند بخشی از کادوهای عروسی‌های فامیل را صاحب شود، پس بنا به رسم خانوادگی، سکه‌هایش را به عنوان کادو عروسی می‌دهد …

  • زمان نسخه جشنواره‌ای فیلم برادران لیلا: ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه (رکورددار طولانی‌ترین فیلم جشنواره کن ۲۰۲۲)
  • زمان نسخه منتشر شده فیلم برادران لیلا: ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
بیوگرافی و مروری بر فیلم های ویلم دفو هنرپیشه ی معروف آمریکایی

داستان فیلم برادران لیلا

پیش‌تولید

در ۳۰ آبان ۱۳۹۹، اعلام شد که سعید روستایی در حال ساخت فیلمی جدید است و احتمال داده شد که نوید محمدزاده و محمدرضا گلزار در آن نقش‌آفرینی کنند. در ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ اعلام شد که روستایی تقاضای پروانه ساخت برای ساختن سومین فیلم خود به‌نام برادران لیلا با تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی را کرده‌است. دو روز بعد، اعلام شد که روستایی در حال مذاکره با ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده برای پیوستن به این فیلم هستند. روز بعد اعلام شد که روستایی پروانه ساخت را گرفته و پیش‌تولید آن آغاز شده‌است و فیلم‌برداری به‌زودی آغاز می‌شود و گروه بازیگر این فیلم را به‌زودی معرفی خواهد کرد. همچنین اعلام شد که ژانر این فیلم درام خواهد بودو هومن بهمنش، که قبلاً با روستایی در فیلم متری شیش و نیم همکاری کرده بود، برای فیلم‌برداری این اثر، برخواهد گشت. در ۱۶ شهریور، اعلام شد که پنج بازیگر اصلی برادران لیلا، ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، سعید پورصمیمی و فرهاد اصلانی خواهند بود و دور خوانی فیلم‌نامه و دیگر مراحل پیش‌تولید همچون گریم و لباس آغاز شده‌است،که این خبر توسط روابط عمومی فیلم تکذیب شد.

تولید

نوروزبیگی در ۹ دی اعلام کرد که برادران لیلا به‌دلیل ادامه فیلم‌برداری نمی‌تواند در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند. هم‌زمان با ادامه فیلم‌برداری، روستایی نخستین تصویر از فیلم را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که عکسی از ترانه علیدوستی و سعید پورصمیمی در هنگام فیلم‌برداری بود و اعلام شد که علیدوستی در این فیلم نقش لیلا که کاراکتر اصلی زن داستان است را نقش‌آفرینی می‌کند. فرهاد اصلانی و نوید محمدزاده هم دیگر بازیگران این فیلم هستند. مکان‌های فیلم‌برداری این پروژه در تهران، ایران بوده‌است.

حاشیه‌های ساخت فیلم

  • این دومین همکاری هومن بهمنش و سعید روستایی بعد از فیلم متری شش و نیم است.
  • ترانه علیدوستی اولین تجربه همکاری با روستایی را دارد و پیش از این علیدوستی با فیلم فروشنده در جشنواره کن حاضر شده بود.
  • نوید محمدزاده و پیمان معادی ۲ بازیگر ثابت سه فیلم روستایی تا امروز بودند.
  • در اخبار اولیه که از فیلم منتشر شد نام محمدرضا گلزار به عنوان یکی از بازیگران فیلم مطرح شد اما در ترکیب نهایی بازیگران حضور ندارد.
  • پس از پذیرش فیلم در جشنواره کن سعید روستایی در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد فیلم را به زودی و پس از پایان جشنواره کن در ایران اکران می‌کند. روستایی همچنین اعلام کرد حاضر نیست حتی یک فریم از فیلمش سانسور شود.
  • وزیر ارشاد مدتی پس از جشنواره کن گفت: فیلم برادران لیلا بدون دریافت مجوز اکران به جشنواره کن رفت و عوامل آن به دلیل عدم رعایت قانون مشمول ضوابط تنبیهی می‌شوند. وقتی سازمان سینمایی به دست اندرکاران فیلم اعلام می‌کند که باید مجوز اخذ شود ولی آنها بدون اعتنا به این مساله، این کار را انجام می‌دهند، به طور طبیعی باید قانون اجرا شود.
  • در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ و همزمان با پخش این فیلم در یکی از وی‌او‌دی‌های فرانسوی زبان، نسخه با کیفیت ولی غیرقانونی فیلم برادران لیلا در ابعاد وسیع منتشر شد. این فایل، زیرنویس و باند دوبله فرانسوی دارد.
چرا مهراوه شریفی نیا طرفدار پرسپولیس است؟

اولین واکنش سعید روستایی

بعد از انتشار گسترده فیلم همه منتظر بودند ببینند عوامل چه واکنشی نشان می‌دهند. سعید روستایی با انتشار عکسی چهارنفره از برادران لیلا با حضور نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمدعلی محمدی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «برادرای قشنگ لیلا… من از روز اول عاشق این عکس بودم و برای اکران نگه داشته بودم‌اش.» از اظهارنظر روستایی کاملا مشخص شد که دیگر امیدی به اکران فیلم ندارد.

27 اسفند| اظهارنظر تهیه‌کننده درباره نسخه قاچاق

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم با اینکه می‌دانست فیلم «برادران لیلا» دست به دست گشته و به سرعت به دست همه می‌رسد اما ابراز امیدواری کرد که ارشاد بالاخره دست از تصمیم عجیبش بردارد و فیلم را اکران کند. او گفت: «دوستان سازمان سینمایی تصمیم به تنبیه ما گرفتند و این تنبیه علاوه‌بر ما، شامل حال مخاطبان سینمای ایران هم شد.» با این حال معتقد بود بالاخره این فیلم اکران می‌شود و وقتی اکران شود تعدادی افراد هستند که منتظر عرضه رسمی فیلم باقی می‌مانند و نمی‌خواهند نسخه قاچاق ببینند.

7 فروردین| تشکر سعید روستایی از مردم

روز هفتم فروردین سعید روستایی با انتشار تصویری از خودش به همراه نوید محمدزاده و پیمان معادی در پشت صحنه «برادران لیلا» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «ما در حیرتیم از این حجم واکنش مثبت و دل‌نشین. از صمیم قلبمان از شما ممنون و سپاسگزارم و قدردان زمانی که می‌گذارید تا فیلم ما را تماشا کنید هستیم. امیدوارم به زودی شرایطی فراهم شود تا نسخه کامل‌تر فیلم را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم.»

8 فروردین| واکنش روح‌الله سهرابی به پست روستایی

تشکر سعید روستایی از مخاطبان با واکنش روح‌الله سهرابی معاون نظارت بر عرضه سینما مواجه شد. او نوشت که از ابراز امیدواری کارگردان «برادران لیلا» برای انتشار نسخه کامل فیلم تعجب کرده و تاکید کرد که این فیلم بدون حتی یک ثانیه اصلاح و ممیزی منتشر شده و عوامل در حال فرار و به جلو هستند. بعد هم نسبت به اینکه روستایی از مخاطبان برای تماشای نسخه قاچاق تشکر کرده نتیجه گرفت که قاچاق فیلم اقدامی عامدانه بوده و به‌زودی ابعاد مهم و تازه آن را منتشر می‌کند.

9 فروردین| واکنش روستایی به اظهارات سهرابی

بیوگرافی ساموئل ال. جکسون پولسازترین بازیگر تاریخ سینما

بعد از اینکه روح‌الله سهرابی انتشار نسخه قاچاق «برادران لیلا» را عامدانه دانست، سعید روستایی در پستی اینستاگرامی نوشت: «عجیب است! ارشاد دست پیش می‌گیرد پس نیفتد. ما مدت‌هاست حرفهای زیادی داریم و به درخواست ارشاد سکوت کرده‌ا‌یم و خداروشکر شما شاهد عملکردشان و نتیجه عملکردشان هستید.» بعد هم ادامه داد که : «از دست ماهم کارهای زیادی بر می‌آید که تاکنون بازهم به درخواست ارشاد کاری نکرده‌ایم. این‌گونه پیش برود هم می‌گوییم و هم انجام می‌دهیم هرچند که عاقبت درگیری با ارشاد (که دائم می‌گوید از دست ما خارج است) درگیری با ارگان‌های زیادی است که البته از صدقه‌سر همین ارشاد پای ما به تک‌تک آنها کشیده شده فقط مانده زندان.»

11 فروردین| انتشار اصلاحات فیلم برادران لیلا

بعد از واکنش سعید روستایی، روح‌الله سهرابی صورتجلسه پروانه ساخت این فیلم را منتشر کرد. اصالاحات از این قرار بود که«لازم نیست پدر با رو کردن اشتباهات پسر آبروی او را ببرد.»، «بیان شرایط نامناسب اجتماعی و اقتصادی بد نیست ولی نباید پدر و مادر را له کرد و نسبت به آنها بی‌احترامی روا داشت» و «بیان مشکلات ولو اینکه مقصر آن پدر و مادر باشند در کنار حفظ حرمت پدر و مادر و ارتباط عاطفی فرزندان و والدین باشد.»

11 فروردین| مخاطبان 30 میلیونی برادران لیلا

جمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگویی با اعتماد نکته جالبی درباره میزان مخاطبان فیلم گفت: «امروز قاطعانه می‌گویم این حواشی به وجود آمده باعث شد ظرف مدت خیلی کوتاهی، بالای30 میلیون فیلم را ببینند. او تاکید کرد که این فیلم نقل مجالس دیدوبازدید نوروز شده و با این ولعی که مردم فیلم را غیرقانونی دیدند اگر به صورت قانونی تماشا می‌کردند، تهیه‌کننده می‌توانست درآمدی بالای 30 میلیارد تومانی داشته باشد.

11 فروردین| حمله تلویزیون به برادران لیلا

تلویزیون نسبت به فیلم «برادران لیلا» واکنشی نداشت تا اینکه جواد پرئی و بشیر حسینی در برنامه «مضیف» به سعید روستایی حمله کردند. پرئی گفت: «فکر کردی کار اجتماعی داری می‌کنی؟ گفت از کوزه همان برون تراود که در اوست… من بیشتر فیلم‌های تو را نگاه کرده‌ام.  فرهنگ ما را نشناختی. ما هزار تا مشکل داشته باشیم چشم امیدمان به اسکناس‌های ته جیب‌مان نیست. به قیمت ارز روی تابلوهای صرافی نیست. چشم امید ما به خداست و به اهل بیت و عقایدی که داریم. اگر حالت بد است و تلقین ناامیدی و تشنج می‌کنی، دلیلش را توی خودت ببین! تو در یک جا به پوچی رسیده‌ای.» بشیر حسینی هم گفت: «کسی که هیچ‌چیز ندارد، برای مردم هیچ‌چیزنمی‌خواهد. خودشان این سو و آن سوی آب، کاسبی می‌کنند و به ملت می‌گویند کاسبی را تعطیل کن! تو برای گفتن این مطلب که «کاسبی‌ات را تعطیل کن» داری پول می‌گیری! با کاسبی نکردن مردم داری کاسبی می‌کنی و می‌خواهی از بدبختی مردم، پول دربیاوری. این خیلی حقیرانه است. و تو از شرافت دم می‌زنی؟! من به نظرم این انتقام گرفتن از ملت است.» این اظهارات با واکنش‌های منفی بسیاری توسط مخاطبان روبه‌رو شد.

معرفی سریال سرگیجه با بازی حامد بهداد و هادی حجازی فر

12 اسفند | اظهار نظر یک‌جمله‌ای مسعود فراستی

مسعود فراستی که از ابتدای انتشار فیلم «برادران لیلا» سکوت کرده بود بالاخره سکوتش را شکست و این فیلم را در یک جمله نقد کرد. او گفت: «برادران لیلا با همه سروصدایش به ابدویک‌روز تا ابد بدهکار است؛ ابدویک ‌روزی که فیلم بد و اگزوتیکی است.»

نورزبیگی : هنوز دیر نشده پروانه نمایش برادران لیلا را صادر کنید

جواد نوروز بیگی تهیه کننده فیلم «برادران لیلا» در تازه ترین گفت وگویی که پیرامون این فیلم و حواشی انتشار نسخه غیر قانونی آن انجام داده به ایسنا گفته است : «درحال حاضر که نسخه قاچاق فیلم پخش شده، ‌ضرر هنگفت مالی به سرمایه‌گذار فیلم وارد شده است. آیا مسئولان سینمایی خود را مکلف می‌دانند که پاسخگوی فرار سرمایه‌گذاران از سینما باشند؟ با تمام این اتفاق‌ها، همین الان هم دیر نشده و درخواست می‌کنم که مسئولان سازمان سینمایی اجازه پخش فیلم «برادران لیلا» را چه در اکران و چه در پلتفرم بدهند، چون حتما با فروش خیره‌کننده‌ی آن مواجه خواهند شد که این، هم برای سینماداران خوب است و هم بخشی از ضرر سرمایه‌گذار فیلم را جبران می‌کند.»

او درباره اقداماتی که پیش از این برای دریافت پروانه نمایش انجام داده هم توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرده : «به وزیر محترم ارشاد دو – سه نامه نوشتم که ایشان در جواب گفتند، آقای نیرومند (مشاور سینمایی وزیر) با کارگردان صحبت کنند که البته به نتیجه نرسیده است. در این یک سال – طبق اسناد موجود – به کمیسیون فرهنگی مجلس هم نامه نوشتم و درخواست نمایش فیلم را برای آن‌ها مطرح کردم تا میانجیگری کنند که شورای پروانه نمایش بپذیرد فیلم را برای اکران بازبینی کند، چرا که یکی از اعضای شورای پروانه نمایش، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی است ولی در آنجا هم به نتیجه‌ای نرسیدم و فقط اعلام کردند سازمان سینمایی گفته که ما (صاحبان فیلم) کار غیرقانونی کرده‌ایم. علاوه بر این‌ها به یکی از نهادهای امنیتی تعهد دادیم که حتما اصلاحات را انجام خواهیم داد تا اجازه اکران بدهند که این اجازه از سوی آن‌ها داده شد ولی باز هم برای بازبینی در شورای پروانه نمایش اتفاقی نیفتاد.»

او در بخشی دیگری از این گفت وگو با انتقاد از مسولانی پرداخت که به تماشای نسخه غیر قانونی این فیلم نشسته اند :‌ «متاسفانه هیچ مسئول و خانواده مسئولی که نسخه قاچاق را دیدند و بعضا موضع هم گرفتند، اجازه نگرفتند و حق‌الناس به گردن آن‌هاست؛ بخصوص دو مجری تلویزیون که در جوار حرمین مقدسی این فعل حرام انجام دادند.»

پخش

برادران لیلا در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. این فیلم قبل از نمایش در جشنوارهٔ کن پروانه نمایش دریافت نکرد و در ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، سازمان سینمایی کشور آن را توقیف کرد. این سازمان گفته که این فیلم «حتی یک مورد» از اصلاحیات را رعایت نکرده‌است. در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ برخی منابع از انتشار نسخه دیجیتال و اکران آنلاین برادران لیلا در فرانسه خبر دادند. همزمان با اعلام این خبر، نسخه غیرقانونی فیلم در ایران منتشر شد.نوروزبیگی تماشای نسخهٔ غیرقانونی فیلم را «غیراخلاقی» دانست و گفت فیلم به‌صورت مینی‌سریال مجدداً پخش خواهد شد.

عکس های دیده نشده از دوران بارداری بازیگران

پخش فیلم برادران لیلا

فروش

برادران لیلا تا ۲ فروردین ۱۴۰۲، ۷۵۸٬۴۲۳ دلار در جهان فروش داشته‌است. به گزارش ایرنا، این فیلم برخلاف ساخته پیشین روستایی، متری شیش و نیم که فقط در فرانسه ۶۰ میلیارد تومان فروخت، اکران جهانی موفقی نداشت و با پخش در چهار کشور فرانسه، بلژیک، پرتغال و امارات تنها ۳۵ میلیارد تومان فروخت. به گفتهٔ روستایی، این فیلم بیشتر از متری شیش و نیم در فرانسه فروش داشت و پس از سه هفته، ۷۰۰ هزار یورو کسب کرد. به عقیدهٔ مهسا بهادری در خبرآنلاین، پخش غیرقانونی برادران لیلا باعث افزایش مخاطبان این فیلم و محبوبیت کارگردان شد.

نظرات منتقدان

برادران لیلا در وبگاه نقد و بررسی راتن تومیتوز، بر اساس نظر ۱۱ منتقد، امتیاز ۹۱٪ را کسب کرد. این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۵ منتقد امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «تحسین همگانی» است. پیتر بردشاو از گاردین نقش‌آفرینی بازیگران، به‌ویژه علیدوستی را تحسین کرد و فیلم را متأثر از روکو و برادرانش (۱۹۶۰) و پدرخوانده (۱۹۷۲) و نیز آثار آرتور میلر دانست.

از سوی دیگر «برادران لیلا» در جدول منتقدان از سوی چهار مجله، امتیاز پایین یک ستاره را دریافت کرده‌است. منتقدان سه نشریه مطرح سینمایی فرانسه نیز به جدیدترین ساخته روستایی ۲ ستاره و یک نشریه به این فیلم ۳ ستاره اعطا کرده‌است. منتقدان نشریه اسکرین دیلی از فیلم جدید روستایی استقبال نکردند و به نسبت برخی از دیگر آثار حاضر در کن امتیاز پایینی به آن دادند. برادران لیلا با امتیاز ۲٫۳ در بین آثار «متوسط» این دوره قرار گرفت.

پوستر فیلم برادران لیلا

پوستر فیلم برادران لیلا

تیزر فیلم برادران لیلا

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا

نوید محمدزاده

نوید محمد زاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ یکی از بازیگران مطرح کشورمان است. او اهل شهرستان مهران و اصالتی کرد دارد. نوید محمد زاده از سال ۱۳۸۲ تاکنون به فعالیت بازیگری پرداخته است. از اولین بازی‌های دیده شده نوید محمد زاده که تا پای برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر او را برد، فیلم من عصبانی نیستم بود. او تاکنون جوایز بسیاری برنده شده و تیپ‌های شخصیتی زیادی بازی کرده است.

مهم‌ترین شخصیتی که او بازی درخشانی از آن ارائه داده دو شخصیت مبتلا به اعتیاد فیلم‌های ابد و یک روز و مغزهای کوچک زنگ زده است. البته جا دارد که بگوییم آقای محمد زاده در سریال نمایش خانگی قورباغه نیز به ایفای نقش پرداخت و بسیار در آن درخشان عمل کرد.

همه چیز درمورد سارا باقری بازیگر گیلانی کشورمان

نوید محمدزاده

پیمان معادی

پیمان معادی بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان ایرانی متولد ۹ تیر ۱۳۴۹ است. پیمان معادی از بازیگران حرفه‌ای و با مهارت ایرانی است. او در نیویورک به‌دنیا آمد اما در ایران به تحصیل پرداخت. اولین کار سینمایی او نوشتن فیلم‌نامه آواز قو بود‌. وی علاوه بر فیلم و سریال‌های ایرانی در آثار خارجی مانند: آخرین شوالیه، اردوگاه اشعه ایکس، آن شب و وست ورد نیز فعالیت کرده است. پیمان معادی یکی از بازیگران برادران لیلاست.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

از بازیگران باسابقه و حرفه‌ای کشورمان باید به ترانه علیدوستی اشاره کنیم. او متولد ۲۲ دی سال ۱۳۶۲ در تهران است. ترانه علیدوستی برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ با اثری از رسول صدرعاملی به نام من ترانه ۱۵ سال دارم مطرح شد. خانم علیدوستی همیشه توانایی‌های بازیگری خود را ثابت می‌کند و این خود قابل تحسین است. وی بارها برنده سیمرغ و جوایز گوناگون بین‌المللی و ایرانی شد. از مطرح‌ترین کارهای او باید به سریال شهرزاد اشاره کنیم که طرفداران زیادی نیز داشت. او این‌بار در فیلم ایرانی برادران لیلا حضور دارد. این اولین حضور خانم علیدوستی در آثار سعید روستایی است.

ترانه علیدوستی

فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی بازیگر معروف ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ است. او از سال ۱۳۷۰ تاکنون به فعالیت بازیگری می‌پردازد. فرهاد اصلانی از آن دسته بازیگرانی است که چه در سینما و چه در تلویزیون مطرح بوده است. نقش آفرینی فرهاد اصلانی در سریال‌هایی همچون وفا و مختارنامه هرگز فراموش نمی‌شوند. فرهاد اصلانی نیز مانند سایر بازیگران از تیم سعید روستایی است و در فیلم سینمایی برادران لیلا حضور خواهد داشت.

فرهاد اصلانی

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی از بازیگران پیشکسوت ایرانی و متولد ۹ اسفند ۱۳۲۲ است. او از سال ۱۳۴۰ تاکنون در حرفه بازیگری حضور داشته و با داشتن بیش از نیم قرن سابقه از بهترین بازیگران کشورمان محسوب می‌شود و تاکنون سه بار برنده سیمرغ شده. او در فیلم برادران لیلا قطعا نقش پدر را خواهد داشت.

سعید پورصمیمی

نقد و بررسی منتقدان در جشنواره کن درباره فیلم برادران لیلا

پیتر دبروژ | ورایتی

درام رمان‌گونه سعید روستایی که اولین فیلم انتخابی از او برای رونمایی در جشنواره کن است، داستانی نزدیک به ۳ ساعت را درباره خانواده‌ای فقیر روایت می‌کند و در این میان، ترانه علیدوستی در یک ترکیب بازیگران مردانه، صحنه را از آن خود کرده است… برخی تماشاگران غربی روستایی را با تصویر دیگری از یک خانواده آشفته در فیلم «ابد و یک روز» (۲۰۱۶) به جا می‌آورند ولی او برای من با تریلر پلیسی فوق‌العاده‌اش «متری شش‌ونیم» (۲۰۱۹؛ نزدیک‌ترین فیلم ایرانی به «ارتباط فرانسوی» که هنوز در ایالات متحده اکران نشده) در کانون توجه قرار گرفت. سعید روستایی که متولد ۱۹۸۹ است، نماینده نسل جدیدی از فیلمسازان مؤلف سینمای ایران است؛ و آن قدر زیرک است که انتقادهای اجتماعی‌اش را در عمق بافت داستان‌های امروزی جاسازی کند تا موجبات ناراحتی مسئولان کشورش را فراهم نکند، دست‌کم تا این لحظه!

سبک سعید روستایی – که با دیالوگ‌های هم‌پوشان و موقعیت‌های اجتماعی خفقان‌آور و زاویه دیدی متغیر مایه‌دار شده است – تفاوتی تمام‌عیار با فیلم‌های ایرانی سرراست و متمرکزی دارد که تا امروز در عرصه جهانی عرضه و دیده شده‌اند

سبک روستایی – که با دیالوگ‌های هم‌پوشان و موقعیت‌های اجتماعی خفقان‌آور و زاویه دیدی متغیر مایه‌دار شده است – تفاوتی تمام‌عیار با فیلم‌های ایرانی سرراست و متمرکزی دارد که تا امروز در عرصه جهانی عرضه و دیده شده‌اند؛ خواه قصه‌های حکایت‌گونه مجید مجیدی بوده‌اند یا درام‌های محبوب اصغر فرهادی که سادگی و بی‌آلایشی نسبی‌شان، آن‌ها را به خوراک‌های بین‌المللی مناسبی بدل کرده است. فیلمی مثل «برادران لیلا» در قیاس با این فیلم‌ها می‌تواند خیلی ظالمانه به نظر برسد، به‌خصوص که بدون فراهم‌سازی بستر لازم، فشارهای جامعه ایران را به تماشاگر منتقل می‌کند.

پایان سریال پرحاشیه «شبکه مخفی زنان»

در «برادران لیلا» هر کسی چیزی را پنهان کرده است؛ و نه لزوماً به شکلی فریب‌آمیز و بیش‌تر از این بابت که شرایط را برای خودشان کمی راحت‌تر کنند. در یکی از صحنه‌های ابتدایی فیلم، تولد فرزند جدیدی جشن گرفته می‌شود. به پدربزرگ می‌گویند او پسر است ولی وی باورش نمی‌شود چون این ششمین نوه او است و هر ۵ دفعه قبلی پسرانش به او دروغ گفتند و وانمود کردند که بچه پسر است که چنین نبوده است. جشن در خانه پدربزرگ برپا شده و یکی از پسران از آشپزخانه پدر غذا می‌دزد تا برای خانواده‌اش ببرد… اگر چنین داستانی به نظر شما کمی احساساتی و آبکی به نظر می‌رسد، با اطمینان می‌توان گفت که سبک روستایی باعث شده روی پرده اصلاً چنین احساسی شکل نگیرد. کارگردان این صحنه‌ها را با انرژی و تحرکی مستندگونه خلق کرده است و به‌عمد از مجازهای ملودرام اجتناب می‌کند، حتی زمانی که به نظر می‌آید استفاده از آن‌ها ممکن بود روایت را جذاب‌تر و درگیرکننده‌تر کند… در پایان روستایی ما را با این سوال تنها می‌گذارد: وقتی اعضای خودخواه و منفعت‌طلب یک خانواده از یکدیگر حمایت نمی‌کنند، چه‌طور می‌توان انتظار داشت که یک جامعه عملکرد درستی داشته باشد؟

جردن مینتزر | هالیوود ریپورتر

یکی از بهترین فیلم‌های جنایی-تبهکاری که در سال‌های اخیر ساخته شده، درام پلیسی و حماسی سعید روستایی نویسنده و کارگردان با عنوان «متری شش‌ونیم» است؛ فیلمی که داستانش در تهران امروز روی می‌دهد و مملو از فساد و معتادان و پلیس‌هایی است که مبارزه می‌کنند تا شهر از کنترل‌شان خارج نشود. «متری شش‌ونیم» از آن نوع تریلرهای از نظر اخلاقی پیچیده و مملو از اکشنی است که دیگر در هالیوود ساخته نمی‌شود یا اگر هم ساخته شود برای تلویزیون است و مثلاً «میکروفن مخفی» (The Wire) نام دارد. «متری شش‌ونیم» هرگز در ایالات متحده اکران نشد که این امر به اندازه محیطی – که خیلی خوب و دیدنی در فیلم تصویر شده – مجرمانه است.

گرچه آثار فرهادی جست‌وجوگرتر و دلالت‌گرترند اما سعید روستایی به‌شدت جسورانه عمل می‌کند و مثلاً صحنه‌هایی را در فیلمش دارد که صدها هنرور را به نمایش می‌گذارد و از نظر مقیاس، بزرگی آثار سسیل بی. دمیل را به یاد می‌آورند

حالا سومین فیلم بلند روستایی که همان‌قدر حماسی و البته صمیمانه و آشنا به نظر می‌رسد درامی است درباره خانواده‌ای از طبقه کارگر؛ فیلمی که خوش‌بختانه به یکی از نویدبخش‌ترین استعدادهای جدید سینما فرصت می‌دهد تا پس از رونمایی از فیلمش در جشنواره کن، بیش‌تر در کانون توجه قرار بگیرد. «برادران لیلا» به فیلمی می‌ماند که از یک رمان حجیم سده نوزدهم به قلم امیل زولا یا چارلز دیکنز در قالب یک داستان سه‌ساعته سینمایی خلاصه شده است؛ فیلمی که ماجراهای ۵ برادر و خواهر را دنبال می‌کند که تقلا می‌کنند تا در ایرانی مملو از خودخواهی و بی‌رحمی غرق نشوند؛ جامعه‌ای که در شیادی، اختلاف طبقاتی و رقابت‌های خانوادگی غوطه‌ور است و اقتصادش در آستانه فاجعه قرار دارد.

عکس آفرین عبیسی قبل و بعد از انقلاب

فیلم برادران لیلا مملو از بازی‌های فوق‌العاده از ترکیب بازیگرانی است که اغلب‌شان در «متری شش‌ونیم» هم بازی کرده‌اند. این‌ها همه نشان می‌دهد که روستایی ۳۲ساله آن‌قدر فیلمساز توانمندی است که آشکارا می‌توان روی او حساب باز کرد. این‌جاست که فیلم‌های اصغر فرهادی به یاد می‌آیند (هر دو کارگردان بارها با پیمان معادی همکاری کرده‌اند که یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران به شمار می‌رود)؛ گرچه آثار فرهادی جست‌وجوگرتر و دلالت‌گرترند اما سعید روستایی به‌شدت جسورانه عمل می‌کند و مثلاً صحنه‌هایی را در فیلمش دارد که صدها هنرور را به نمایش می‌گذارد و از نظر مقیاس، بزرگی آثار سسیل بی. دمیل را به یاد می‌آورند.

پیتر بردشا | گاردین

(امتیاز ۴ از ۵ ستاره) فیلم‌ساز ایرانی سعید روستایی یک درام خانوادگی شخصیت‌محورِ بزرگ و جذاب به سبک ایتالیایی-آمریکایی با بازی‌های قوی، یک جشن عروسی عظیم و نشان‌هایی یادآور «روکو و برادرانش» (لوکینو ویسکونتی) و «پدرخوانده» (فرانسیس فورد کوپولا) را خلق کرده است؛ و حتی مایه‌هایی از آرتور میلر هم در داستان وجود دارد.
ترانه علیدوستی که (برای ما) با بازی‌هایش در آثار اصغر فرهادی شناخته می‌شود، در نقش لیلا بازی متفاوتی دارد… خشم شدت‌گیرنده لیلا نسبت به میانمایگی تحقیرآمیز پدر و برادرانش -و فرسودگی ناشی از تلاش برای نجات آن‌ها از دست خودشان- انرژی احساسی است که به فیلم قدرت بخشیده است و بستر لازم برای رسیدن به فصل اوجی جشن عروسی را فراهم می‌کند. علیدوستی بازی فوق‌العاده ارایه داده است که یکی از بازی‌های درجه‌یک ترکیب بازیگران عالی فیلم به شمار می‌رود.

بررسی فیلم برادران لیلا

جوایز فیلم برادران لیلا

جایزهتاریخرشتهدریافت کنندهنتیجه
جشنواره کن۲۸ مه ۲۰۲۲نخل طلاسعید روستایینامزدشده
فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (بخش غیراصلی)برنده
جایزه شهروندیبرنده

جوایز فیلم برادران لیلا

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲ عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فرش قرمز فیلم برادران لیلا در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲

عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲ عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲ عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲ عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲ عکس های فتوکال فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

  1. مدتها بود فيلم به اين خوبى نديده بودم. عالى بود مخصوصا اون سكانسى كه ليلا در مقابل پدرش ايستاد و به صورتش سيلى زد. ديالوگ اون سكانس حرف نداشت. اولين فيلمى بود كه نشون داد فرزند خانواده، اونم دختر، تقدس پدر و مادر رو كه ريشه عميقى توى فرهنگ ما داره زير سوال برد. ترانه على دوستى به خوبى نقش زنى كه از همه نرهاى خانواده بهتر ميفهميد رو بازى كرد. حق اين فيلم بود بره جشنواره كن.

  2. جدا از بازیشون ، فیلمنامه چرت برادران لیلا بود من وقتی اول فیلم رو دیدم که تو کارخونه آشوب شده خوشم اومد ‌ فک کردم فیلم راجب این کارخونه هست در حالیکه اصلا دخلی به فیلم نداشت و اون همه زحمت برای اون سکانس خیلی بی معنی و مضحک بود . این محصول بیشتر مستند بود تا فیلم ، انگار روی یه خانواده بدبخت ایرانی دوربین گذاشتن

  3. فقط اونجاش جیگرم سوخت که هی قیمت دلار میرف بالاتر و اینا در انتظار ترکیدن حباب بودن…دقیقا همونجا طلاهامو فروختم وام برداشتم تمام سرمایمون رو ریختم تو یه حساب که بتونم خونه بخرم بعد ده سال…هر روز قیمتا میرف بالاتر نتونستم.برای جبرانش همه رو گذاشتم تو بورس که بره بالا از این بدبختی دربیام.همش خاکستر شد …..اینجای فیلمو با اشک و ناله بر باعث و بانیش لعنت فرستادم داغم تازه شد.هیییییی

  4. سعید روستایی عزیز ممنون که با عبور از کلیشه های عوام‌پسند و مقدس نمایی های سنتی تکراری، خیلی جسورانه خودت را در معرض قضاوت همه اقشار جامعه قرار دادی آن هم توسط یک زن باتدبیر، دلسوز، مصمم و خشمگین که برای مبارزه با شرایطش ترس از هیچ چیز ندارد و او تنها قهرمان این درام زیباست … همین که این فیلم به مذاق خیلیها خوش نیامده یعنی تو کارت را درست انجام داده ای … ❤️❤️❤️❤️❤️

  5. واقعا از دیدن این فیلم حالم بد شد. انرژی منفی این فیلم فوقولاده بالاست. دل آدمو به درد میاره و اصلا سرگرم کننده و مفرح نبود .

  6. با احترام به بقیه ولی خیلی ها تشبیه هایی که توی فیلم بود رو نگرفتن . فقط مختصر بهشون اشاره میکنم . خونه ای که توش زندگی میکردن نماد ایران بود . اونیکه آخر فیلم از ایران رفت نماد جوونها و نخبه ها . دختربچه هایی که آخر فیلم واسه جشن تولد اومدن نماد دهه هشتاد و نودیها و .. اعضای خونواده نماد مردم ایران . ترانه علیدوستی نماد دهه شصتیها و قبلتریها. و مهمتر از همه پدر خانواده که بخاطر بزرگی کردن و تاج فامیل بودن و مهم بودن خودش حاضر بود خونه و بچه ها و همه رو قربانی کنه نماد …. . یاحق

  7. خیلی درد داشت اونایی که میگن پدر حرمت داره نباید سیلی میخورد پدر فقط کسی نیست که پدر ژنتیکی تو پدر یعنی مسولیت پذیری پدر یعنی تکیه گاه و….حقش بود بدتر از اینها

  8. وای برای اولین بار تو عمرم می خوام یه فیلم رو چند بار نگاه کنم وای این چی بود که ساختید 👏👏👏👏👏

  9. بنظر من خیلی فیلم ضعیفی بود…. پر از دیالوگهای نمادین… شخصیت پردازی ضعیف… فقط میخواستن با نمایش وضعیت مردم بیننده جذب کنن… فیلمنامه بسیار خام بود…

  10. فیلم و محتوی واقعا عالی بود👏🏻 حقیقت محض بود… فقط ای کاش به پدرش سیلی نمیزد. میذاشت پای اینکه نیم قرن اختلاف عقیده دارن. حالا داد بیدادش هم عبنداشت ولی هیچکس برای اینکه والدینشو تربیت کنه نباید سیلی بزنه تو گوشش

  11. پدر نماد دین و ولایت
    علیرضا نماد اصلاح طلب ها
    منوچهر نماد مردم بدبخت که به کلاهبرداری رو میارن
    فرهاد نماد جوگیرهای جامعه
    پرویز نماد مردمی که میخوان شکمشونو سیر کنن.
    بایرام و فامیل ها نماد چین روسیه و ….
    لیلا نماد شجاعت و ایستادگی.
    چهل سکه نماد پول و نفت چهل سال انقلاب
    گربه تو بغل لیلا نماد کشور ایران
    ادرار پیرمرد در سینک نماد گند زدن به همه جا
    سند خانه نماد امنیت کزایی و پوشالی
    قرارداد مغازه نماد برجام و امید الکی
    دختر بچه های آخر فیلم نماد زن زندگی آزادی

  12. خیلی عالی بودن….ولی ای کاش فیلم شاد می‌ساختیم از روی اتفاقای واقعی .نه فیلم تلخ از روی زندگی های تلخ😢😢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا